AnketaAnketa(verze: 653)
V letním semestru akademického roku 2018/2019 probíhá sběr dat 13.05.2019 - 18.09.2019.
   Přihlásit přes CAS
Připomínky k výuce (Oba semestry)
   
Předmět: Katedra:
Typ:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Ing. Lucie Augustovičová, Ph.D. [32-KCHFO], Úvod do kvantové mechaniky [NOFY027, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.06.2018, 4. ročník, Fyzika, bakalářské
Nedoporučuji:
- látka nevysvětlená, pouze "bezduché" počítání u tabule
- podmínky získání zápočtu nejasné, měnící se v průběhu semestru
- vyučovaná látka se nevztahuje k přednášce, tudíž nepřipravuje ke zkoušce
- důraz je kladen na výsledky, ne na postup
  • Dovolte mi anonyme/ko (abych nepoukazovala na pohlavi), reagovat na Vas nazor, pod nejz se stydite podepsat a take mi dovolte zasadit Vase komentare do souvislosti.
    


    1) “Bezduche” pocitani prikladu koresponduje s Vasi duchem nepritomnosti na cvicenich. Bohuzel, opravdu se jednalo o cviceni, pri nemz se studovana latka procvicuje prave pocitanim prikladu u tabule jako to delaly vsechny generace pred Vami.

    2) Podminky udeleni zapoctu byly receny na prvni hodine. Uznavam svou chybu, ze jsem na konci semestru pro Vas nekolikrat snizila latku a priste uz to neudelam. 

    3) Priklady probirane na cviceni byly az na par vyjimek prevzaty prave z doporucene literatury k predmetu. Stejne tomu je v paralelnich cvicenich.
    
4) Duraz je kladen na vysledky a na SPRAVNY postup. Body byly udelovany i za postup, ale pokud neumite spocitat jednoduche integraly, nemuzete ocekavat body jen za napsani jejich tvaru. Proto mate za sebou n semestru matematicke analyzy a linearni algebry. 
Neprijde mi nic divneho pozadovat na plny pocet bodu uplne doreseni problemu, na coz ma studenty skola pripravit pro praxi. Polotovary zajimaji jen stravniky rychleho obcerstveni.
    Dalibor Preisler, 25.06.2015, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
    Cvičení bylo velmi zajímavé, volbou příkladů i přístupem. Jen bych měl možná výhrady k používání matematického aparátu, který zatím v matematice vůbec nebyl. Nemluvím o Fourierově transformaci, to je nutnost, ale počítání integrálu pomocí residuové věty v první polovině semestru jsem vůbec nepochopil (teorie komplexní proměnné je jedna z mála věcí, která se asi nedá moc chápat intuitivně), možná by bylo vhodné tento příklad počítat až ke konci semestru, kdy už student ví oč jde. Oceňuji, že k zápočtovým písemkám byl k dispozici tahák a hlavním úkolem bylo tedy správné použití závěrů kvantové mechaniky.
    Ing. Lucie Augustovičová, Ph.D. [32-KCHFO], Základy kvantové teorie [NOFY042, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2019, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
    Vyučující ochotně vysvětlovala všechny nejasnosti. Těžší příklady počítala sama, na lehčí chodili k tabuli studenti.
    RNDr. Vojtěch Kapsa, CSc. [32-KCHFO], Úvod do kvantové teorie [NAFY017, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.09.2017, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
    Perfektne vedena prednaska, mam chut sa kvantovej fyzike dalej venovat.
    Mgr. Jiří Klimeš, Ph.D. [32-KCHFO], Úvod do kvantové mechaniky [NOFY027, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.07.2016, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
    Výborný prístup k študentom, výborná pripravenosť a primerané hodnotenie.
    RNDr. Petr Kovář, Ph.D. [32-KCHFO], Úvod do kvantové mechaniky [NOFY027, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.07.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Milý cvičiaci. Odporúčam.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.06.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Když bylo potřeba tak vše vysvětlil, zápočtové testy byly krapet těžší ale část šla nahradit body za aktivitu
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.09.2016, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
    Nakoľko bola kvantová mechanika pre mňa úplne niečo nové, pri príkladoch by z času na čas pomohlo také sedliacke vysvetlenie toho, čo sa vôbec v skutočnosti deje. No inak fajn cvičenia s ľudským prístupom pri zápočtoch. Odporúčam :)
    Vítek Veselý, 22.06.2016, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
    Velice dobrý cvičící, snad jediná výtka by byla, že nechtěl nikoho volat k tabuli, takže výsledek byl takový, že jsme minutu až dvě seděli a čekali, kdo se teda nakonec zvedne a půjde příklad spočítat. Podmínky na zápočet jsou 60% z každé ze dvou písemek. Příklady na písemce mají průměrnou obtížnost.
    doc. RNDr. Tomáš Ostatnický, Ph.D. [32-KCHFO], Úvod do kvantové mechaniky [NOFY027, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.08.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Dobrý přístup, příklady i zápočty.
    Martin Zika, 12.08.2018, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
    Opravdu velmi dobře vedené cvičení ve všech ohledech, naučil jsem se více než na přednášce. Příklady šlo dobře sledovat, pokud jsme ptřebovali nějaké mezivýsledky k řešení, byly před začátkem úlohy shrnuté na tabuli. Výklad měl ideální tempo a přístup cvičícího ke studentům byl naprosto férový. Vysvětlení matematických problémů bylo příjemné, typicky fyzikální a intuitivní, přesto vždy dostatečně přesné. Cvičení skvěle připravilo na zkoušku (doc. Zamastila) - před zkouškou jsem si v podstatě skoro jenom prošel přípravu k zápočtové písemce.
    Juraj Májek, 07.08.2018, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
    Cvičenia boli zrozumiteľné a kvalitné, odpovede na obšírnejšie otázky si cvičiaci naštudoval a ďalší týždeň zodpovedal, čo bolo skvelé.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.06.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Výborne cvičenie, kde sa naučíte nové (Ostatnického) integračné metódy a prepočítate viac fourierových transformácii než na analýze. Písomky vcelku odpovedali úrovni precvičovaných príkladov akurát si treba dať pozor pred skúškou, lebo cvičenie je orientované viac fyzikálne (tak ako má byť) zatiaľ čo prednáška s doc. Soldánom bola vedená skôr matematicky s dôrazom na všetky matematické predpoklady atď... teda nie vždy korešpondovali skôr ukazovali dva pohľady na tú istú vec, čo môže byť obohacujúce, ale pre niekoho aj chaotické.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.06.2016, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
    Osobně ve mě cvičení zanechalo rozporuplné dojmy. Je pravda že na některé, rozhodně ale ne na všechny, hodiny nebyl pan cvičící zcela připraven a spoustu příkladů se muselo počítat na dvakrát, u některých se řeklo že jsou sice špatně ale myšlenka je jasná, některé formulace nebyly zcela přesné atd. Na druhou stranu pan Ostatnický působil velmi sympatickým dojmem, domluva ohledně písemek byla výborná a i celkový přístup ke studentům byl příjemný.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.05.2016, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
    Někdy se při výpočtu příkladu trochu ztratil nebo udělal chybu, ale to se samozřejmě může stát každému - zvlášť při počítání dlouhých a složitých příkladů z kvantové mechaniky.

    Oceňuji dobrý smysl pro humor, moc dobře jsem se bavil. Některé vtipy by možná mohly někomu připadat trochu drsné, ale většinou si dělá srandu jen z osob, které nejsou v učebně přítomny (matematici, Skoti, lidi z ČVUT, ženy), takže se většinou nikoho nedotkne.

    + Občas přidá dobrou radu pro výpočet příkladů (Ostatnického metoda integrace).
    Mgr. Vojtěch Patkóš, Ph.D. [32-KCHFO], Úvod do kvantové mechaniky [NOFY027, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.09.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Pohodový přístup, vždy ochoten pomoci. Někdy bylo náročnější udržet pozornost. K získání zápočtu přistupoval férově.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.09.2018, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
    Snaha o zrychlení cvičení tím, že počítal na tabuli spíše pan Patkóš, končila spíše přeměnou cvičení na druhou přednášku. Možná by bylo užitečnější nechat více příkladů počítat studenty a ušetřit čas tím, že by se nepočítaly dlouhé, ale jednoduché integrály až do konce.
    Také byla škoda, že cvičení nekorespondovala s přednáškou. Na cvičení se používaly rovnice, které nebyly na přednášce odvozeny.
    Na druhou stranu oceňuji velmi rychlé opravování testů.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.06.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Cvičící je velmi ochotný s čímkoliv pomoci a dovysvětlit. Poprvé počítá určitý typ příkladu sám a studenti chodí k tabuli až na další příklady daného druhu, takže se během hodiny stihne více příkladů.
    Mgr. Vojtěch Patkóš, Ph.D. [32-KCHFO], Úvod do kvantové mechaniky [NOFY027, 1]
    Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 05.09.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Cvičenia neboli zlé, aj keď by som ocenil viac počítania zápočtových príkladov. Hodnotenie písomiek príliš prísne - strhávanie bodov za skoro všetko.
    RNDr. Václav Profant, Ph.D. [32-FUUK], Úvod do kvantové mechaniky [NOFY027, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Vyučující má výborně strukturované cvičení. Propojení s knihou Lubomíra Skály je to hlavní co oceňuji. Na všechny otázky rád odpoví a také rád odbočí k některým opravdovým fyzikálním aplikacím něčeho, co jsme spočítali.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.09.2018, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
    Veľmi si vážim perfektnú pripravenosť a ochotu cvičiaceho, dr. Profant ponúkol okrem prediskutovania prístupu preferovaného na prednáške aj iný uhol pohľadu na preberanú problematiku. Vždy bol ochotný odpovedať na dotazy študentov, prípadne opätovne vysvetliť nejasnosti, veľmi oceňujem jeho ľudský prístup a trpezlivosť počas cvičení či konzultácií. Získavanie bodov k zápočtu prostredníctvom domácich úloh a prevažne dobrovoľnej (zápočtom motivovanej) účasti pri tabuli podnecovalo záujem o predmet a zároveň bolo motivujúce a menej stresujúce. Príklady, ktoré sa objavili na zápočtových testoch boli adekvátne k príprave poskytnutej príkladmi a výkladom na cvičeniach a domácej príprave strávenej pri riešení domácich úloh.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.08.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Dobré cvičení, spočítalo se hodně příkladů a vyučující byl velmi ochotný, co se týče dotazů a vysvětlování. Domácí úkoly (za ně bylo možné dostat bonusové body) vhodně doplňovaly probíranou látku.
    Jednalo se o náročnější cvičení, což by nevadilo, ale myslím, že byla laťka nastavená až příliš vysoko. Rozumím tomu, že vyučující nechce opravovat další náhradní písemky, stejně tak to ale nechtějí ani studenti (opravdu není výhoda dodělávat o zkouškovém zápočet). Proto si myslím, že i těm, kteří psali opravnou písemku, by se mohly bonusové body počítat.
    Tyto podmínky nám byly řečeny na začátku a nechci to panu Profantovi nijak vyčítat, jen si myslím, že by do budoucna mohly být nastaveny trochu jinak (mírněji). A ještě oceňuji rychlost opravování písemek a vůbec komunikaci s námi.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.08.2016, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
    Velmi kvalitní, přínosné a poměrně zábavné cvičení. Pan Profant nutí člověka skutečně něco dělat, dává nepovinné domácí úkoly a též možnost opravy zápočtových písemek, pokud člověk projeví dostatečnou snahu a zájem.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.05.2016, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Jedno z nejlépe vedených cvičení za moje studium i při mírně zvýšené početní náročnosti. Mohu doporučit. ...a ty fóry někdy opravdu nebyly špatné. :D
    doc. Ing. Pavel Soldán, Dr. [32-KCHFO], Úvod do kvantové mechaniky [NOFY027, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.09.2017, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
    Přednášky jsou velice pochopitelné. Sice často opakuji látku ze Skály (což je dobré) taky poskytují občas rychlejší odvození ( třeba LHO pomocí operátoru) a pár tématů na přednášce jsou navíc, takže na to pamatovat a neušit se jenom ze Skály
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.06.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Veľmi, veľmi, veľmi slabý prednášajúci, v podstate nič nevysvetlil, keď sa niekto niečo spýtal, posmešne kládol otázky späť namiesto toho, aby slušne odpovedal. Niekedy diktoval a čakal, že si to budeme písať. Zaujatý skúšajúci, dievčatá dostávali ľahšie otázky. Chcel vedieť všetko spamäti, bazíroval na menách a značeniach správnym písmenkom.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.06.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Osobně bych asi ocenil méně odchylek učiva od Skálovy učebnice, pro studenty to pak bude srozumitelnější, ale jinak bezva.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.06.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Velice slušně odpřednášeno, jenom by to chtělo občas přednášet trochu spontálněji než jen opisovat z papíru, ale jinak dobré.
    Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 19.09.2016, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
    Vyučující přednášel srozumitelně a tempo mi vyhovovalo, i když některé matematické úpravy někdy popisoval moc podrobně. Byl ochotný odpovídat na dotazy studentů. Oceňuji, že odvození některých věcí na rozdíl od učebnice vysvětloval fyzikálnějším a méně mechanickým způsobem.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.09.2016, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
    Velmi dobře a srozumitelně podaná přednáška. Na zkoušku se ze zápisků a učebnice prof. Skály dalo bez problémů připravit. Jenom při mazání tabule bych suchou hadru vyměnil za mokrou houbu.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.08.2016, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
    Mně osobně nesedl způsob přednášení, poněkud mě nudil. Nicméně pan Soldán byl u zkoušky milý a snažil se studentovi spíše pomoci k lepšímu.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.07.2016, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
    Doc. Soldán bol dobre pripravený na výuku, ochotný odpovedať na otázky. Zrozumiteľnosť výkladu by sa mohla zlepšiť, mnoho študentov má problémy s prechodom na kvantovo-mechanické pojmy.
    Vítek Veselý, 22.06.2016, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
    Dobrý přednášející, všechna odvození jsou dělána velmi názorně. Doporučuji se pokusit zlepšit písmo na tabuli a tabuli mazat na mokro. Ke konci hodiny už bývá problematické cokoliv přečíst. Zkouška probíhá v příjemné atmosféře.
    doc. Ing. Pavel Soldán, Dr. [32-KCHFO], Základy kvantové teorie [NOFY042, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2019, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
    Vyučující má skvělou strukturu přednášek, všechno ochotně vysvětlí, vykládá velmi poutavě, často uvádí souvislosti s předchozími kapitolami nebo jinými předměty, upozorňuje na informace, které jsou nejdůležitější a mohly by se hodit i u státnic. Zápisky z přednášek jsou k dispozici v elektronické podobě.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.01.2019, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
    Príjemný vyučujúci, keď sa niečomu nerozumie, tak s ochotou vysvetlí.
    doc. Ing. Pavel Soldán, Dr. [32-KCHFO], Matematika pro kvantovku [NOFY074, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Přednášející má obdivuhodný přehled. Rád odpoví na jakékoliv dotazy a snaží se zabít jakékoliv nejasnosti. Přednáška má povahu opravdového matematického kursu s uvolňeným, přátelským nádechem.
    Oceňuji i poznámky k přednášce (Lecture notes), které jsou dostupné online.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.08.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Velice precizní a zároveň srozumitelný výklad.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.07.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Skvely vyklad, dobra atmosfera, velmi privetivy pristup ke studentum. Nebyl problem se u cehokoliv zastavit a vysvetlit podrobneji. Latka byla podana srozumitelne.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.06.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Velmi ochotný vyučující, během přednášky odpovídá na všechny otázky. Poznámky z hodin jsme měli k dispozici v elektronické podobě.
    doc. Mgr. Jaroslav Zamastil, Ph.D. [32-KCHFO], Úvod do kvantové mechaniky [NOFY027, přednáška]
    Martin Zika, 14.09.2018, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
    Přednes je živý a dynamický, to je velké plus. Zvláštní mi ale přijde kombinace poměrně matematického přístupu k samotnému obsahu (vše v braketovém formalismu) a velmi neformální prezentace. "To je nějaký stav n," (ale co je to vůbec stav?) a "matematici by tomu řekli Lieova algebra, ale to neni důležité." (A je něco z toho vůbec důležité?)

    Osobní zkušeností je, že student skončí se sešitem plným vzorců a odvození, kterým skutečně nelze rozumět jen z pouhého "fyzikálního selského rozumu," ale zároveň i matematická struktura je odsunuta do pozadí. Co nám vlastně zůstane?

    Přednáškám jistě chybí jen málo k tomu, aby byly opravdu zábavné a poutavé. Mým odhadem je toto: Větší důraz na fyzikální podstatu diskutovaných objektů zejména když se definují. Přesnější a jasnější matematické definice. Výraznější hierarchizace - student někdy nepozná, který výsledek je skutečně důležitý a který jen technický mezivýsledek apod.
    (to jistě zabere čas, ale pokud student skutečně ví, co se děje, není problém projít rychleji technické části odvození)

    Zkoušky jsou jednoduché, důraz je kladen na početní zdatnost. To je jistě příjemné (a děkuji za pěknou známku), ale drobná (zato pevně definovaná a povinná) teoretická část (např. několik otázek navíc k písemné části) by motivovala k pochopení základů.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Ocenil bych více propojit abstraktně algebraický formalismus (používaný na přednášce, většinou) a knihu Lubomíra Skály (jejíž pasáže nejsou vůbec zmíněny či porovnány při přednášce).
    Jelikož je to ÚVOD do QM, možná by se hodilo více se zastavit na objektech na samotném ÚVODU přednášky (pravděpodobnosti, skalární součin, kets, bras, ...), resp. proč zrovna tyto objekty používáme, jaká je jejich (fyzikální) interpretace či souvislost s pravděpodobností a statistikou. Myslím, že většina studentů by uvítala i nějaké 'zopakování' hlavních věcí z pravděpodobnosti a statistiky (klidně i matematicky rigorózní). K úvodu by rovněž pomohlo zmíněné propojení s knihou L. Skály, kde jsou jiné postuláty než v přednášce.
    Vcelku jsem s přednáškou a předmětem spokojený.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.09.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Velmi energická přednáška, obsahově shodná s vlastní knihou přednášejícího. Zkouška byla založená hlavně na početní části.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.09.2018, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
    Přednášky pana Zamastila byly velmi zajímavé, důraz byl kladen na pochopení skrze odvozování vztahů. Oceňuji snahu přednášejícího o co nejsrozumitelnější vysvětlení.
    Práce v přirozených jednotkách mi vyhovovala, u důležitějších vztahů by ale bylo dobré kvůli korespondenci s cvičením a s ostatními předměty zmínit i variantu se všemi konstantami.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.08.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Oceněníhodný je zájem o míru pochopení látky studenty, který je však relativně vzácným rysem v takto explicitní podobě, že se studenti mnoho nemají k reakci.
    Tedy, nebát se a (zejména) v případě výzvy hlasitě dát najevo neporozumnění čemukoli, udělá to radost všem.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.08.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Pan Zamastil přednáší v dost rychlém tempu, nedá se stíhat psát to, co je na tabuli, a vnímat další výklad. Na přednášce mi chyběl nadhled, pochopení, proč něco děláme - obvykle jsem jen tupě opisovala a chápala dílčí kroky (ty byly provedeny opravdu pečlivě), ale nerozuměla jsem tomu, co jsme získali a proč jsme to vůbec získat chtěli.
    Zkouška byla dost zvláštní, tři příklady a tři teoretické otázky. Na teorii se mě pan Zamastil vůbec neptal. Na přednášce se pořád něco odvozovalo, upravovaly se různé vztahy, ale na zkoušce to od nás vůbec nebylo vyžadováno. Naopak mi přijde, že otázky často směřovaly k věcem, které byly řečeny někdy "bokem", takže vlastně moc nerozumím náplni přednášek.
    Oceňuji však odpovědi na dotazy, které nikdy nebyly odbyty. Zároveň ty odpovědi mnohé vysvětlily. Možná by bylo lepší ubrat na odvozování a přidat na "vyprávění", které slouží k lepšímu (byť třeba ne naprosto přesnému) pochopení látky, takhle byla většina přednášky o úpravách výrazů a fintách fň. A taky bylo dobré opakování na začátku hodiny.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.07.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Velmi ocenuji podrobne odvozovani. Vyjimecne se student musel spokojit s tvrzenimi padajicimi z nebe. Obcas bylo velmi narocne se zorientovat v prednasce - jednotlive kroky mezi rovnicema sice vysvetleny byly, ale motivace celeho odvozovani ne.
    Juraj Májek, 26.06.2018, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
    Prednášky boli energické a páčili sa mi. Prednáška mala tempo, čo bolo fajn, ale pri takomto štýle prednášania by pomohlo, keby ste sám vedel vycítiť, kedy sa už strácame, lebo keď to na nás chrlíte rýchlo tak Vám to väčšinou proste nepovieme. Často sa stávalo, že ste sa do niečoho zamotal, pričom my sme sa stratili už kus predtým.

    Namiesto toho, aby sa ako v Skálovi na začiatku vymenovali postuláty, na ktorých je teória budovaná, sa teória vybudovala postupne, intuitívne na fyzikálnych príkladoch, a axiómy sme postulovali cestou, ale len akoby mimochodom.
    Tento postup mi príde oveľa cennejší, ale pomohlo by mi (a verím, že aj väčšine ročníka), aby po ceste (v prednáške aj skriptách) bolo vždy explicitne povedané a pomenované, čo postulujeme; aby človek vedel čo padá z neba a čo nie, aby vedel na čom tá teória stojí.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.06.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Přednášející byl ochotný zodpovídat na dotazy, hodiny měl dobře zorganizované.
    Připomínka k předmětu, Úvod do kvantové teorie [NAFY017, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.06.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Bylo by lepší, kdyby se někdy spočítaly nějaké jednodušší příklady pro objasnění probírané látky.
    Připomínka k předmětu, Úvod do kvantové mechaniky [NOFY027, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.08.2018, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
    Dobrá korespondence s přednáškou.
    Martin Zika, 12.08.2018, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
    Příjemné počítání v elegantním formalismu. To se nám neztratí.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.06.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Dobré cvičení, probráno spousta příkladů různých tyúů
    Vítek Veselý, 22.06.2016, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
    Člověk se zde seznámí s nejjednoduššími výpočty týkajícími se kvantové mechaniky. Myslím si, že probírané příklady mají vhodnou obtížnost, takže jsou studenti postupně seznamováni s podivnostmi kvantové mechaniky.
    Připomínka k předmětu, Úvod do kvantové mechaniky [NOFY027, přednáška]
    Martin Zika, 14.09.2018, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
    Pokud si student, který nemá v oblibě přílišné matematické abstrakce stejně tak nebude pochvalovat předmět, jenž staví na braketovém formalismu - objekty zájmu jsou jakýsi abstraktní prostor a operátory na něm působící - není divu.

    Přesto bych rád tvrdil, že jak student-fyzik-matematik tak student-fyzik-opravdufyzik by mohl jednoduše a s radostí začít stavět právě na braketovém formalismu. (namísto například přístupu, kdy se mu vyhybáme, stavíme na vlnové funkci...)

    Vždyť právě brakety jsou ten druh fyzikálního formalismu, který si vezme z matematiky elegantní strukturu a přeloží ji do (hravé!) grafické skládačky (bez zbytečných nechť a \forall). Stačí se naučit několik málo pravidel často povědomých z lineární algebry.
    (Např. odvození rovnic kvantové mechaniky z klasické za pomoci Hamiltonových rovnic + operátorů se mi zdá být opravdu elegantní.)

    Tolik na obhajobu.

    Nicméně celý braketový formalismus se hroutí, pokud v něm student nevidí souvislost s fyziku. A odvážím se zoufat si, že nemnohý student (ať už fyzik-matematik nebo fyzik-opravdufyzik) v přednášce skutečně prohlédl v braketové matematice fyzikální podstatu.

    Sternův–Gerlachův experiment je opravdu pěkný příklad, ale nestačí. Jako by chyběla jedna přednáška (nebo snad půl předášky?), kde se skutečně zdůvodní budování matematického formalismu. Kde se propojí inspirace experimentálními výsledky a konstrukce stavu v Hilbertově prostoru. Pokud neunikly mé pozornosti, v přednášce bohužel chybí i axiomy kvantové mechaniky.

    Učíme se tedy počítat s bras & kets - a díky cvičení se to opravdu docela naučíme - ale moc nevíme pročs.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.08.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Bezesporu zajímavý a zábavný předmět, vyvážená teorie a příklady, fyzika a matematika.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.08.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Vypadalo to, že komunikace mezi cvičícím a přednášejícím je minimální. U zkoušky byly příklady, které mi přišly dost odlišné od těch počítaných na cvičeních.
    Juraj Májek, 26.06.2018, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
    Som rád, že nemáme rovno len kvantovku v 5. semestri.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.06.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Přednáška byla dobře zorganizovaná. Velmi přínosná byla knížka od přenášejícího, podle které byla přednáška vedená.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.06.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Učebnicu si môžem čítať aj doma.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.06.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Kdybych neměl zájem o teoretickou fyziku, asi bych nadával na to, že je tento předmět povinný, ovšem vzhledem k mému zaměření jsem rád, že ho máme.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.09.2016, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
    Pomerne jednoduchy predmet kde sa ale trebalo viac menej naspamat naucit odvodenia jednotlivych celkov.
    Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 19.09.2016, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
    Předmět byl pro mě zpočátku složitější, než jsem si zvykl na zcela jiný přístup k fyzice. Je potřeba znát hlubší souvislosti v matematice, zejména v lineární algebře.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.08.2016, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
    Předmět jako takový není nic moc. Je to hodně počítání, ze kterého čas od času vyleze nějaký zajímavý výsledek.

    Bohužel ke zkoušce se člověk pak všechno to počítání musí naučit, což je trochu otrava ... ale co se dá dělat.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.07.2016, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
    Zaujímavý predmet, primerane náročný. Chýbal mi dôraz na fyzikálnu interpretáciu kvantovej mechaniky, celá prednáška bola v "matematickom" duchu.
    Vítek Veselý, 22.06.2016, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
    Trošku mi na přednášce chyběl nějaký úvod k tomu, odkud se vezme časová Schrödingerova rovnice. Jinak se v předmětu probírají postuláty kvantové mechaniky a základní kvantově mechanické systémy. Do příštích let má být prý předmět obohacen o doplňující seminář, kde se bude probírat potřebný matematický aparát, což může být přínosné pro studenty se zájmem o QM.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.05.2016, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Řídit se Skálovým studijním materiálem je dobrý výběr. Pouze bych vytknul, že se nezmínily alternativní interpretace kvantové mechaniky, po čemž to přímo volalo pokaždé, když se zmínila interpetace Kodaňská.
    Připomínka k předmětu, Úvod do kvantové mechaniky [NOFY027, 1]
    Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 05.09.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Prednáška mi prišla dosť nezrozumiteľná, mala príliš vysoké tempo, kedy bolo ťažké písať i premýšľať nad písaným. Hlavne úvodu o operátoroch a pod. by bolo vhodné venovať viac času.
    Připomínka k předmětu, Základy kvantové teorie [NOFY042, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2019, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
    K cvičení bylo hodně sbírek řešených příkladů - nejvhodnější příklady z učebnic jsme měli k dispozici ještě naskenované. Další materiály navíc jsme dostávali od cvičící.
    Připomínka k předmětu, Základy kvantové teorie [NOFY042, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2019, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
    Předmět rozšiřuje úvod do kvantové mechaniky.
    Připomínka k předmětu, Matematika pro kvantovku [NOFY074, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Velice zajímavý předmět. Používaný matematický formalismus je opravdu abstraktní a rigorózní, ale dostatečně motivován různými (fyzikálními) příklady. Velice pěkně se zde propojí znalosti z lineární algebry a základů kvantové mechaniky. Zde také konečně zjistíte co je 'delta funkce'. Předmět mohu jen doporučit.
    Martin Zika, 14.09.2018, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
    Zajímavá doplňková přednáška, která potěší studenta frustrovaného matematickým lajdáctvím, které jako by se mnozí přednášející fyziky snažili v posluchačích vyvolat. Témata jsou velmi zajímavá, nicméně poměrně složitá a abstraktní a tedy (např. špatně vyspalý) student lehce ztratí pozornost během důkazu. Nebo hůře vůbec intuici, tedy např. nerozumí významu tvrzení plných žargonu. (Který je v matematice přirozený, přesto je nutno se s ním vypořádat jako s pedagogickou překážkou.)
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.08.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Předmět více dostál tématu matematika než kvantovka, tedy jako rozšiřující předmět k přednášce z kvantové mechaniky sloužil jen okrajově, představené matematické pojmy a nástroje však rozšiřují povědomí o existenci a použití matematických metod i v jiných oblastech fyziky.
    Předmět prochází vývojem, poměr matematiky a fyziky se může (bude) měnit.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.07.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Latka byla velmi zajimava, obcasne pomerne hutna. Ocenil bych i vice prikladu na konkretni priklady v kvantove mechanice na lepsi zaziti abstraktnich pojmu. S predmetem jsem byl spokojen.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.06.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
    Užitečný předmět, objasňuje matematiku kvantové fyziky, která by se na matematice učila až později.
     
    Univerzita Karlova | Informační systém UK