AnketaAnketa(verze: 652)
V letním semestru akademického roku 2018/2019 probíhá sběr dat 13.05.2019 - 18.09.2019.
   Přihlásit přes CAS
Připomínky k výuce (Oba semestry)
   
Předmět: Katedra:
Typ:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. RNDr. Karol Kampf, Ph.D. [32-UCJF], Kvantová teorie pole II [NJSF069, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 08.09.2015, 1. ročník, Fyzika, navazující magisterské
Shrnuji za oba semestry:

Během prvního semestru bylo patrné jakési rozčarování cvičícího nad netradičním postupem přednášky, které vedlo až téměř ke zřeknutí se zodpovědnosti za to, co umíme. (Z přednášek jsme během zimního semestru vůbec nepochopili koncepci výpočtu amplitudy rozptylu; na cvičení neproběhl ani náznak pokusu o zlepšení naší neschopnosti.) Z přednášky jsme dostávali hromadu různých úloh, které jsme se pokoušeli během cvičení či za domácí úlohy (zadávané cvičícím) vyřešit, nicméně bylo to časově hodně nerovnoměrně rozložené.

Od začátku druhého semestru nastala velká změna. Probíraly se povětšinou standardní techniky výpočtů Feynam. diagramů, což je látka, kterou je pan Kampf pravděpodobně zvyklý cvičit, a tak to dělá dobře. Látka byla rozdělená rozvnoměrně do celého semestru. Cvičící nejel jen striktně podle cvičení z přednášky, ale ukázal nám také věci, které on sám považoval za důležité osvětlit. Během cvičení panovala mnohem lepší atmosféra než v zimě, jednak díky zřetelně vyšší motivaci cvičícího, druhak díky tomu, že část studentů (především z FJFI) již na druhý semestr QFT nechodila a tak byly hodiny takové komornější.

Cvičení v letním semestru bylo zkrátka mnohem lepší než v zimním. V zimě jsme v papírové anketě pana Kampfa pravděpodobně dost zkritizovali. Stojím si za tím, že zimní cvičení nebyla dobrá, nicméně chápu, že KK stál v nelehké pozici, když měl cvičit předmět, u něhož koncept přednášky pravděpodobně ani neznal.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK