Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Mgr. Todor Antić [32-KAM], Algoritmy a datové struktury 1 [NTIN060, cvičení]
Professor Čepek's standout trait was his evident passion for the subject he was teaching. Never did I feel like Professor Čepek was not himself interested in the topic, and his thorough analysis of all the contents were appreciated, if at times a bit streched out (but better to be thorough, given how in depth the exam wanted us to know the material). I came to appreciate the tedious manual tracing of algorithms, as it helped anchor all the previous proofs etc. and give us students time to soak in the material.
prof. RNDr. Ondřej Čepek, Ph.D. [32-KTIML], Algoritmy a datové struktury 2 [NTIN061, přednáška]
Great teaching, the approach to the syllabus is relatively skewed to proofs, some of which are quite technical, long and kind of boring (also daunting as far as feeling like you have to prepare everything for the exam..), but perhaps this is good :)
Professor Cepek is well-spoken and prepared as always in every lecture.
I enjoyed listening to every lecture, as Mr Cepek tends to speak in cadence similar to a storyteller guiding you through the proofs at hand without losing focus of the bigger picture of what you're trying to accomplish.
If given the chance I thoroughly recommend taking a course with Professor Cepek.
Bc. et Bc. Jonáš Havelka [32-OPMK], Algoritmy a datové struktury 1 [NTIN060, cvičení]
Super učitel! Rychle kontroluje domácí úkoly a odpovídá na zprávy.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.09.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení bylo moc fajn, skvělá atmosféra, užitečné a dobře mě připravilo na zkoušku. Jediné co, tak jsme hodně času strávili probíráním různých věcí - řešení domácího úkolu, opakování přednášky, řešení testu a ke konci řešení příkladů, že nám na samotné řešení příkladů nezbylo moc času.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.06.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Nejoblíbenější část pro mě byli testíky, kdy jsem si mohla ověřit svoji znalost z poslední přednášky. To vedlo k tomu, že jsem si před každým cvičení přečetla tu látku v učebnici a znovu si to tak připomenula.
Práce ve skupinkách byl dobrý nápad, ale bohužel bylo na to většinou nedostatek času.
Přístup Jidáše (jak jsme mu říkali) byl skvělý a velmi si cením toho, že naše řešení jsme s ním mohli konzultovat a s jeho pomocí, kdy nám řekl, co je špatně a co se mu nelíbí, dovést k plnému počtu bodů.
RNDr. Jan Hric [32-KTIML], Algoritmy a datové struktury 1 [NTIN060, cvičení]
Peter Kochelka, 19.08.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Pán Hric viedol cvičenia pre bioinformatikov, ktorí ak som správne pochopil niektoré z vecí videli prvýkrát. Myslím, že tomu dobre prispôsobil formát hodín, kedy sme riešili úlohy spolu všetci. Keby som to ale bol vedel skôr, tak si zrejme zvolím ťažšie cvičenia. Domáce úlohy opravoval podľa mňa veľmi ústretovo a konštruktívne.
RNDr. Jan Hric [32-KTIML], Algoritmy a datové struktury 1 [NTIN060, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.09.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
He spoke slowly and carefully (sometimes like a whisper). The downside is that the teacher always reads from a PowerPoint and he is not emotional at all
Průměrná přednáška, nebyla ni nezajímavá, ale ani nijak skvělá, aby skutečně zaujala. Šlo spíše o monotónní čtení připravených materálů s občasným dovysvětlením či nakreslením na tabuli.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.05.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Pan Hric je sice fajn, ale jeho přednášky jsou velmi těžce konzumovatelné, jsou nahrávané, což je velké plus, ale udržet pozornost déle než 30 minut na jeho monotónní výklad byla opravdu výzva. Od asi 3. přednášky nás pravidelně chodilo tak 20 a stejně půlka lidí spala.
RNDr. Jan Hric [32-KTIML], Algoritmy a datové struktury 2 [NTIN061, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Pán Hric je veľmi odborný a vie odpovedať na otázky vecne a informatívne. Na druhú stranu, výklad látky a kladenie otázok nebolo vždy pochopiteľné, čo sa odzrkadlilo na menšej účasti študentov na cvičeniach. Oceňujem pohodlnú možnosť náhradných úloh na konci semestra, pokiaľ má študent nedostatok bodov.
Pan doktor se snaží zaujmout svým výkladem, ale jsem názoru, že je potřeba na tom ještě zapracovat.
Pan doktor je připraven, ochotný a je vidět, že předmětu velmi dobře rozumí.
Nejvíc bych asi vytkl zadávání domácího úkolu těsně před Vánoci, kdy termín odevzdání je někdy během Vánočních prázdnin. Vánoce jsem trávil v oblasti bez přístupu k internetu a kde není možnost si moc počítač nabít a na mobilu se mi domácí úkol vypracovával opravdu těžko. (předpokládám, že mám také právo být během Vánoc nedostupný, stejně jako je mnoho vyučujících též nedostupných a na e-mail odpovídají po Novém roce - nemyslím teď pana doktora, ale jiné vyučující :) - a připadá mi to v pořádku)
Nejhorší vyučující. Moc nepochopitelné a zmatené cvičení. Nenaučíte se nic. Opravuji DU příliš dlouho a do konce nebudete vědět jestli mate vůbec šanci na započet. Zadání píše tak, že musíte hádat na co on myslí. Hric je jediný vyučující, k kterému nikdo nechce jít. Má volné místa v skupinách i na konci zápisu. Ze skupiny 25 člověk hodí na cvičení pravidelně 5-6 člověk, protože je to opravdu ztráta času.
doc. Mgr. Jan Hubička, Ph.D. [32-KAM], Teorie množin [NAIL063, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.07.2024, 1. Ročník, Geometry, topology, and global analysis, doktorské
It was fantastic. Professor Hubička is attentive, lets the students discuss and think about the content, and gives great lectures.
doc. Mgr. Jan Hubička, Ph.D. [32-KAM], Kombinatorika a grafy 2 [NDMI012, přednáška]
Oceňuji hlavně nadšení pana Hubičky a obecně velmi pozitivní přístup. Občas pro mě látka byla až příliš obtížná, ale pan Hubička byl vždy ochotný odpovídat na případné dotazy. Líbila se mi i občasná snaha o interaktivitu a dotazy směřované do publika.
Tento semestr se přednáška uskutečňovala v menším počtu studentů, takže byl prostor pro diskuze a doplňující dotazy, k obojímu je přednášející otevřen a sám k tomu studenty povzbuzuje. Přednášející je velice znalý z praxe a všechna témata zvládá uvést ve srozumitelném kontextu.
Celkově je přednášející velice ochotný a v případě bližšího zájmu nabízí zdroje na doplnění informací.
Bc. Jakub Komárek [32-OPMK], Algoritmy a datové struktury 1 [NTIN060, cvičení]
Žádné velké problémy, ale někdy trvalo velmi dlouho, než jsem měl opravený úkol.
Mgr. Kate Konczycki [32-KAM], Algoritmy a datové struktury 2 [NTIN061, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Vašek měl cvičení připravená. Na začátku hodiny jsme si zopakovali, co se vlastně dělo na přednášce a pak se řešily příklady, ke kterým jsme si postupně ukazovali řešení. Ze cvičení jsem měl dobrý pocit.
Na začátku cvičení jsme si pokaždé vyjasnili co se bralo na přednášce, aby to všichni pochopili. Poté nasledovalo samostatné / skupinkové řešení příkladů s případnými hinty. Na konci jsme společně probrali řešení. Příklady byly většinou brané z Průvodce labyrintem algoritmů. Nepředpokládalo se vyřešení všech příkladů, bylo jich spíš více, aby se rychlejší jedinci nenudili.
Cvika s Vaškem byla velmi dobrá. Jsem rád, že nám dává možnost, zkoušet si řešení příkladů demonstrovat u tabule. Domácí úkoly byly zajímavé, jen škoda, že jich bylo málo a bylo tím pádem těžké získat zápočet dřív, než během zkouškového. Na druhou stranu většinou opravoval úlohy velmi rychle, což je hezký bonus.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 12.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Vašek je výborný a velmi vstřícný cvičící - otevřel kvůli velkému zájmu nás studentů druhou paralelku, za což mu ještě jednou moc děkuji. Na cvika jsem se vždy moc těšil a pochopil jsem díky nim mnohé. Oceňuji důraz na samostatné i skupinové rozmýšlení - ač jsme to jako studenti někdy moc neulehčovali :D Systém domácích úkolů taky fungoval velmi dobře.
Na zacatku se lehce zrekapituavala predaska coz jsem velmi ocenil obzvlast kdyz jsem zrovna na prednasce nebyl. Pote zadany ukoly, potom cas na to je vyresit pricemz cvicici chodil a radil, potom se ukazovalo reseni u tabule.
Lehka nevyhoda je ze na ziskani zapoctu je portreba docela hodne ukolu, velka cast byla jeste zadana az na uplnem konci semestru
Mgr. Martin Koreček [32-KAM], Algoritmy a datové struktury 1 [NTIN060, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Na Martinovi je vidieť, že ho predmet skutočne baví, a do predávania informácii dáva veľmi veľa energie. To však niekedy vyústilo v trochu chaotický prednes a nečitateľné čmárance na tabuľu.
Väčšina hodiny potom prebieha ako práca v skupinkách na teoretických úlohách, do ktorej moc nevstupuje. Je veľmi ochotný dať spätnú väzbu, keď sa ho nitko ojedinele spýtra. Niekomu to vyhovuje, ale ja som stratil motiváciu hneď ako som mal matnú predstavu o tom ako problém rieśiť.
Domáce úlohy boli čim ďalej, tým jednoduchšie. Tým, že som na nich mohol spolupracovať s kamrátmi som sa pri nich bavil. Cvičiaci bol tiež ochotný poradiť, keď sme si neboli istí riešením. Najhoršia úloha vśak bola hneď prvá. Algoritmus ako kód v RAMe, nielenže bol nepraktický a mätúci, ale vo zvyšku predmetu sa RAM ani nespomína.
Celkovo sa mi cvičenia páčili, ale budem rád ak na nich Martin ešte popracuje.
Cvika s Martinem byla super! Oceňuji hlavně jeho obrovské nadšení do algoritmů a datových struktur všech druhů. Komunikace s ním je příjemná. Úkoly opravuje rychle, ale někdy mi přišly možná až moc jednoduché a u zkoušky se to trochu projevilo, že mi šla spíš teorie, než řešit praktické problémy. Částečně je však určitě chyba i na mé straně. Zpětně bych možná ocenil trochu lehčí příklady na cvikách a trochu těžší za domácí úkol (nebo možná místo jednoho příkladu udělat více lehčích různého typu jako domácí úkol). V celku to však bylo skvělé cvičení.
Martin Dostál, 02.09.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Nemám co vytknout. Cvičení provázel přátelský a vstřícný přístup. Byla skvělá.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.06.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Super cvika, vždy pripravený, super úlohy aj na cvičeniach aj na domáce úlohy. Všetko vždy rád vysvetlil.
Skvěle vedená cvičení, milý přístup, vždy velmi ochotný odpovídat na otázky a dovysvětlovat nejasnosti z přednášek. Je vidět, že učení a celkově tento obor pana Korečka skutečně baví a o to víc vás předmět zaujme. Díky moc, Martine :)
Mgr. Martin Koreček [32-KAM], Algoritmy a datové struktury 2 [NTIN061, cvičení]
Martin dokázal své nadšení pro algoritmy (a hlavně těžké problémy) přenést na každého kdo byť jen prošel kolem místnosti, kde zrovna vedl cvika. Nejen to, ale dokázal i s fascinující rychlostí a nadhledem odpovídat na libovolné dotazy a připomínky k přednášce i úkolům. Rozhodně byl předmět ADS2 mnohem příjemnější a zábavnější díky němu.
Martin byl na cvičení vždy připravený, zopakoval klíčové části přednášené látky a zadal skupinové úkoly. Domácí úkoly mi přišli přiměřené a cvičení mě na zkoušku perfektně připravilo. Díky <3
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Veľmi dobrý cvičiaci. Cviká boli veľmi zaujímavé, dobre pripravené. Pomáhal najviac ako sa dá a nerobilo mu problém vysvetliť viac podrobnejšie učivo na prednáške. Niektoré domáce boli trochu ťažšie, ale dalo sa dohodnúť na oprave, čo veľmi cením.
Frajer - algoritmy a datové struktury jsou fascinující a Martin vám s nadšením vysvětlí jak a proč. Cvičení jsou formou řešení úloh (samostatně nebo ve skupinkách) a pak přednes vašeho řešení před ostatními za bonusové body, což mě velmi dobře naučilo daným algoritmům rozumět a pracovat s nimi. Domácí úkoly na zápočet jsou někdy těžké a někdy lehké, ale máte k nim nekonečně nápověd, stačí si o ně včas říct.
Martinova cvika byla vždy dobře připravená. Škála obtížnosti úloh na cvičení byla podle mě dostatečně rozmanitá, a tak si v nich každý našel to, co zrovna potřeboval. Také velmi cením Martinovu ochotu a vřelý přístup.
Minulý rok si prý někdo v anketě stěžoval, že domácí úkoly od Martina jsou moc jednoduché, a tak se je rozhodl ztížit... oh boy. Některé domácí úkoly byly složité opravdu dost, ale naštěstí bylo možné si k nim psát o nápovědy téměř do nekonečna. Opravování úloh Martinovi někdy docela trvalo, na žádosti o nápovědy ale vždy odpovídal velmi pohotově.
Také se rozhodně nezapřelo Martinovo nadšení do NP problémů. Tato cvika se občas spíš podobala druhé značně rozšířené přednášce. U této konkrétní kapitoly tak dost často nezbývalo moc času na samotné řešení úloh.
Vyučující je do algoritmů zapálený a je vidět, že ho to baví. Nicméně nejspíš kvůli množství informací, které nám chtěl předat, se občas do vysvětlování zamotal a pak celý výklad byl zmatený.
Na druhou stranu je vstřícný a rád vysvětlí látku znovu. Na emaily reaguje rychle.
Úkoly mi přišli až moc těžké, kolikrát i s nápovědou jsem nevěděl, jak daný problém řešit.
Ocenil bych více příkladů řešených společně/na tabuli.
Úlohy jsou často zajímavé, kolísá jejich obtížnost.
V hodinách o úlohách diskutujeme, ale občas konverzace neplyne.
Domácí úkoly se dají s trochou času vyřešit.
Jsou zadávané jen na webu, takže je člověk snadno přehlédne.
Oceňuji dodatečnou přednášku o Fourierově transformaci.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.01.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Super cvičení. Lidský přístup, rychlá komunikace, no prostě všechno co by mělo správně cvičení mít. Možná byly trochu těžší domácí úlohy. Na druhou stranu na zkoušku dobře připravily.
Mgr. Martin Koutecký, Ph.D. [32-IUUK], Algoritmy a datové struktury 1 [NTIN060, přednáška]
Excellent teacher, his explanations are almost always clear and easy. Interacts with students and answers the questions, tries to explain one topic from different perspectives if required.
Férovosť pri domácich úlohách a možnosť si to aj opraviť ak v niečom bola chyba. Vyučujúci vedel látku ktorá sa preberala, ale občas na cvičeniach bolo ticho, lebo sa niečo spýtal a nikto nevedel odpovedať, ale stále čakal vyučujúci na odpoveď.
Na cvičení jsem nechodil, protože pro mě byla příliš pomalá a nezáživná, ale jen jsem plnil domácí úkoly, které jsou tak akorát obtížné a bavily mě - člověk se trochu zapotí a použije probíranou látku, ale nestráví nad tím zbytečně dlouhé hodiny.
Petr Tvrdek, 23.06.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Super cvičení - řešili jsme hodně úloh a dalších hodně bylo i za domácí úkol, což perfektně připravilo na zkoušku a ukázalo použití a úpravy algoritmů z přednášek k řešení různých problémů.
RNDr. Petr Kučera, Ph.D. [32-KTIML], Algoritmy a datové struktury 2 [NTIN061, cvičení]
I found Mr Kucera to be a good tutorial teacher - very knowledgeable in the field and helpful in aiding understanding.
It may have been given my parallels very small size, but it sometimes felt almost like a second lecture as most of it was Mr Kucera at the board answering questions, so it might have helped to insist more on people coming up to the board to answer, but I am aware this is not everyone's cup of tea.
One massive plus that I must commend Mr Kucera for is how he organised homework deadlines and how quick he was with grading the homeworks. There was no late-semester stress about getting the zápočet.
Cvičící mi vlastně ve všem vyhovoval. Na cvičení nechodilo tolik lidí, což se dá brát i jako výhoda, úlohy na cvičení byly přínosné.
Bc. Kateřina Lembke [32-KTIML], Algoritmy a datové struktury 1 [NTIN060, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cviceni s Kackou jsem si uzil. Je velmi vstricna a chapava. Nekdy cviceni mela pomalejsi rozjezd a travili jsme dost casu na jednodussich vecech a na ta slozitejsi pak nezbylo tolik casu. Kladla duraz na zapojeni vsech. Velmi se mi libil system testu a domacich ukolu (kazdou hodinu test na predem zname tema pro osvezeni prednasky a serie domacich ukolu rozlicne obtiznosti).
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.08.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Milá cvičiaca. Na každé cvičenie sme mali vždy niečo nové a zaujímavé. Obťažnosť domácich úloh boli adekvátne k prednáškam a veľmi dobre pripravili na skúšku. Mini písomky boli tiež veľmi dobre spracované, nič náročné, veľmi dobre zopakovali minulé učivo. Cvičiaca rada pomohla. Veľmi rád som chodil na cviká.
Cvičící byl velmi ochotný zodpovědět jakýkoliv dotaz, na cvičení často dovysvětlil to čemu jsme nerozuměly z přednášky takže bylo vidět že mu na tom aby jsme vše pochopily opravdu záleží
Mgr. Vladan Majerech, Dr. [32-KTIML], Algoritmy a datové struktury 1 [NTIN060, cvičení]
Cvičení bylo náročnější. Někdy se hodilo podívat se na záznamy přednášek z minulých let předem. Se zápočtem jsem ale problém neměl i přestože jsem nikdy nedělal žádné korespondenční semináře a takové věci, jen to bylo trochu časově náročnější. Zadávané úlohy byly zajímavé a získal jsem díky nim dobrý nadhled a přípravu na zkoušku
Samuel Vaško, 22.06.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Velmi velky prehlad nad preberanym ucivom, velmi dobre vysvetluje no niekedy to je fakt ze random. Vysoke naroky.
Vladan Majerech je skvělý učitel, má vlastní zajímavé způsoby vysvětlení spousty věcí, které vám dají na ADS jiný vhled. Úvodní hodina vás může trochu vylekat, ale není to tak zlé, jak to vypadá. Nicméně doporučuji toto cvičení jen lidem, co se už trochu v tématu vyznají.
Vladanovo cvičení je fakt specifický. Znalosti z přednášky si moc neprocvičíte, ale dozvíte se mnoho nového. Na cvičení se počítá s tím, že už velkou část obsahu přednášek znáte, domácí úkoly tomu odpovídají. Důkaz kuchařkové věty z předposlední přednášky byl za domácí úkol po prvním cvičení, vymyslení logaritmického násobení čísel z téže přednášky na druhém. Každopádně i pro člověka (mě), který opravdu většinu obsahu přednášek nezná je to zvládnutelné (byť asi prvních pár úkolů budete hodně tápat), ke konci semestru už je to trochu klidnější a získat minimmum na zápočet je docela zvládnutelné. KSPákům doporučuji.
Každopádně přednášky, které na cvičení probíhají, jsou fakt zajímavé, byť často je pro nezkušeného trochu obtížné udržet krok.
Cvičení s doktorem Majerechem je podle mě vhodné spíše pro pokročilé (či alespoň dostatečně odhodlané) studenty. Byť jsem se často nechytal, nepřestával jsem žasnout nad nadšením a zápalem cvičícího pro různé matematické či informatické koncepty.
Mgr. Vladan Majerech, Dr. [32-KTIML], Algoritmy a datové struktury 2 [NTIN061, cvičení]
Cvičení pana Majerecha rozhodně není cvičením v tradičním slova smyslu a rozhodně se daleko více blíží přednášce z nějakého úplně jiného předmětu. Pokud máte problém s pochopením tématu přednášky, toto cvičení vám rozhodně nepomůže, spíše naopak. Na druhou stranu, pokud máte dostatečnou mozkovou kapacitu na to, abyste se naladili na stejnou vlnu jako pan Majerech, zažijete neskutečně přínosnou přednášku od nekonečně inteligentního a nadšeného přednášejícího, o tématech, která často s přednáškou z ADS souvisí jen okrajově. Často také umí ukázat některé z témat přednášky z úplně jiného pohledu, takže se zdají i nejnetriviálnější koncepty zcela intuitivní, opět pouze v případě, že sdílíte Majerechovo IQ rovné max. povolené rychlosti na německé dálnici.
Já osobně jsem se v tématu probíraném na cvičení často ztrácel, ale v těch pár případech, kdy jsem se chytil, to bylo velmi přínosné. Obtížnost získání zápočtu je naopak velmi přiměřená.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.01.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cviko bolo občas neprehľadné, ocenil by som vytlačené alebo premietane/ online dostupné zadania úloh. Inak ale vidno ze tomu pan profesor naozaj rozumie a páčilo sa mi že cviko bolo trochu advanced
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Pán Mareš znova preukázal, že sa predmetu rozumie skrz na skrz, a že má najlepší prejav, aký by si človek v prvom ročníku mohol priať. Skúška má stále rovnaký formát, ale oproti Diskŕetnej matematike je ťažšia v tom, že kaźdý algoritmus vyžaduje dôkaz správnosti a asymptotickej zloźitosti. Medvěd je však stále rovnaký ústretový, takže s tým nebol vôbec žiadny problém.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Pan Mareš je prostě třída. Přednášky jsou zábavné, dobře strukturované a hlavně naučí, celkově se jedná o jeden z nejlépe vedených předmětů. Kdykoliv se na cokoliv můžete zeptat a dotaz bude zodpovězen.
MArtin Mareš je patří k lepším přednášejícím, ale není to ani úplná špička. Nemůžu mu nic vytknout, přednášky byly přínosné, ale přece jenom v N1 se jeho aura tak nějak rozplyne.
Petr Tvrdek, 07.09.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Nejlepší přednášející :) A formát zkoušky se mi také velmi líbí - je to takové přátelské a opravdu podle mě spravedlivé. :)
Pan Mareš přednášel skvěle, jako v minulém semestru. Výborně se poslouchá, nahrává přednášku, má přehledné zápisky, dává otázky do publika, nechává prostor na dotazy. Nemá to chybu!
Peter Kochelka, 19.08.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Materiály k prednáškam sú skvelé, takisto oceňujem spôsob akým pán Mareš píše na tabuľu - v každý moment som mal pocit, že všetko čo hovorí je aj napísané, bez toho, že by písaním zdržoval výklad. To bolo super aj pri spätnom pozeraní prednášok - mohol som podľa toho čo je na tabuli ľahko navigovať medzi témami.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.08.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Prednášajúci je vynikajúci. Prednášky boli jak rozprávka, na ktorú sa tešíte každý týždeň. Jeden z najlepších prednášajúcich.
O Medvědovi asi není třeba mnoho psát, jeho ADS jsou obzvlášť kvalitní, moc pěkný, barevný a dobře představitelný obrázky nebo dikce vyprávění pohádek jsou samozřejmostí.
Výborný učitel, skvělý a zábavný přednes, nadšení z předmětu a z toho předávat informace lidem, které to zajímá, z učitele přímo srší. Jako zkoušející tak akorát přísný - je třeba vyřešit všechno, podle množství rad u jednotlivých úkolů se odvíjí finální známka, což je skvělé. Za mě jeden z nejlepších učitelů, které jsem měl šanci poznat.
Veľmi príjemný a sympatický vyučujúci, jeho prednášky sú zaujímavé a veľmi pekne vysvetlené. Oceňujem hlavne možnosť spätne si prednášku pozrieť z nahrávok.
Medvěd dovedl i ty nejkomplikovanější z problémů rozložit do série přednášek, které sloužily jako stavební bloky pro težší pojmy a principy. Jeho sympatická osobnost a velmi příjemný přístup ke studentům byla jen třešnička na dortu.
MJ je výborný přednášející a ADSka jsou jeho výstavní kousek. Přednáší s přehledem a jistotou, výborně pracuje s tabulí, bravurně a jasně používá matematické notace a obrázků. Je na něm vidět neskrývaná radost z tématu.
Jakub Seidl, 18.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Velmi živá a nadšená prezentace jako vždy, byla to asi moje nejoblíbenější přednáška.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Prednášky sa mi veľmi páčili, rád som na ne chodil. Učivo bolo prednesené zaujímavo, na otázky boli adekvátne zodpovedané. Tiež mi vyhovuje fungovanie skúšky (človek má veľa času na vyriešenie úloh).
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Vynikajúci prednášajúci. Veľmi príjemný výklad, veľmi rád som chodil na prednášky alebo pozeral ich online.
Pan Mareš je skvělý přednášející. Je velmi vstřícný v tom, kolik dává prostoru na otázky, což velmi oceňuji, jelikož se pak nebojím se zeptat. Také občas položí i nějakou záludnou otázku do publika, kterých by klidně mohlo být i více, jelikož člověk u nich hezky zpozorní.
Velmi vstricny pristup, moznost dohledat si vsechny veci v pruvodci, nahravky prednasek.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.02.2024, 2. ročník, Bioinformatika, bakalářské
Perfektný prednášajúci, doslova nemám čo vytknúť. Vtipný, všetko vie zrozumiteľne vysvetliť a zodpovedá všetky otázky. Skúška je tiež pohoda, ak človek chodí na prednášky a cviká
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.01.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Obrovské plus sú záznam a stream z každej hodiny (dokonca aj z minulých rokov) plus skvelé skriptá, ktoré pokrývajú prednášku, cvika a ešte aj čosi navyše.
Takisto forma písania na tabuľu, kedy písanie nezdrzuje výklad, ale zároveň v ľubovoľný moment je vždy na tabuli napísané všetko čo pán profesor zatiaľ povedal a teda je možné pochopiť myšlienku aj keď vás niečo rozptýli.
Výklad je zajímavý a plynulý.
Přednášky používají dobré analogie, problémy jsou předváděny na snadno pochopitelných situacích.
Zápis na tabuli je stručný, přehledný a čitelný, používá vhodné obrázky.
Jen z fotky tabule se dá mnoho naučit.
Přednášející srozumitelně odpovídá na veškeré dotazy.
Přednášky jsou fajn, především je super, že přednášející dělá záznamy i živé přenosy. Jinak moc doporučuji domluvit si zkoušku na procházce, je to minimálně velmi zajímavá zkušenost. Co se týče přednášejícího: milý, naučí, na ledasčem se dá domluvit.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 05.01.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Látka je vysvětlena srozumitelně, adekvátně rychle, s občasnýma vtípkama a vždy se nahrává.
Mgr. Josef Matějka [32-KAM], Algoritmy a datové struktury 2 [NTIN061, cvičení]
Josef je příjemný, kamarádský a lidský cvičící. Hodiny s ním byly velmi dobře vedené, volnější, pracovali jsme ve skupinkách. Odevzdané úkoly opravuje rozumně rychle a když se mu něco nezdá nebo je řešení špatně, dává rady, které opravdu pomohou s řešením problému. Při troše snahy tak není složité získat zápočet.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičiaci mal všetko pripravené, vedel odpovedať na všetky otázky. Zadania domácich úloh boli zaujímavé a boli ohodnotené načas.
Fajn cvičící se vstřícným přístupem navíc relativně rychle reaguje na odevzdané úkoly a dotazy.
Jestli bych si měl mermomocí rýpnout, tak by možná neuškodilo, kdyby na cvičeních vystupoval trochu rozhodněji. Párkrát se mi zdálo, že nějaký student měl přehnanou potřebu něco řešit/vysvětlovat a nebyl přerušen když možná měl být.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.02.2024, 2. ročník, Bioinformatika, bakalářské
Cvičenia fajn, úlohy tiež. Niekedy chýba presnosť zadania a je nutné sa dopýtať na detaily. Občas som mal problém po cvičiacom prečítať z tabule.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 31.01.2024, 2. ročník, Bioinformatika, bakalářské
Pan Matějka byl velmi vstřícný vůči studentům, choval se s úctou a respektem, rychle opravoval domácí úkoly a velmi jsem ocenil možnost tykání.
Petr Tvrdek, 22.01.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Super, moc fajn cvičení, udělala se spousta úloh a pak se ukázala jejich řešení. :)
Maria Filtsova, 04.01.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Moc přátelský a nápomocný cvičící. Většina cvičení probíhá jako spolupráce se spolužáky na zadaných úlohách s následovným předvedením řešení. Vždy dává dost příležitostí získat body k zápočtu a dá se bez obav soustředit na skutečné pochopení materiálu, hodnotí se aktivita.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.01.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Rychlá zpětná vazba + možnost opravy.
Mgr. Kristýna Pantůčková [32-KTIML], Algoritmy a datové struktury 1 [NTIN060, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Hodiny boli robené tak, že sa zadali úlohy a žiaci ich riešili - potom sa prezentovali riešenia. Body na zápočet sa dali získať za prezentovanie riešení na hodinách a robenie domácich úloh - bez problémov sa dal získať nadbytok.
Na začátku cvičení jsme obdrželi otázky vztahující se k poslední přednášce. Jejich vlastní řešení jsme půl hodinu před koncem ukazovali dobrovolně u tabule. Takovýto typ opakování zvládne člověk doma.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.09.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Knows everything and very kind
Jan Burda, 27.08.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení z ADS1 probíhalo celkem repetitivním způsobem. První polovinu se podle preferencí samostatně/ve skupinách vypracovávaly zadané úkoly, druhou polovinu pak dobrovolníci mohli prezentovat svoje řešení. Získat zápočet nebylo složité, mimo odevzdávání domácích úkolů se totiž ještě udělovaly body za opravování úkolů ostatním a prezentování u tabule. Je škoda, že cvičení nemělo žádný úvod ve smyslu připomenutí témat z přednášky, nebo alespoň ukázka nějakých zajímavostí a složitějších příkladů, jako to bývá zvykem, ale v podstatě ihned jsme se vrhli na samostatnou práci.
Cvičení prakticky o ničem. Po několika týdnech jsem na ně přestal chodit, jelikož to byla naprostá ztráta času – dělali jsme různé úkoly, které více či méně souvisely s přednáškou, nicméně málokdy byly vůbec nějak vysvětleny, takže ve výsledku nebyly cvičení nijak přínosné. Zápočet byl snadný. Pokud si z cvičení ADS chcete něco odnést, zapište se jinam.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.05.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Přístup vyučujícího nebyl nic moc, přišlo se na cvičení, byl rozdán papírek s několika úlohama. Ke konci pár lidí šlo k tabuli a řeklo jejich řešení. Určitě by to šlo udělat lépe
Na cvičeních je vždy zadána sada úloh, kterou studenti sami nebo ve skupinách řeší. Když někdo něco vyřeší, může řešení prezentovat u tabule, a získat tak body k zápočtu. Krom toho je zadáno několik sad domácích úloh, na které je dost času.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení s pí. Pantůčkovou nejsou zajímavá - jen dostanete příklady, které následně celou hodinu sami počítáte. Na konci hodiny se pak přihlásí pár dobrovolníků, kteří odprezentují svá řešení za bidy k zápočtu. Cvičení jsou proto často zvláštní a ne příliš zajímavá. Pro aktivní studenty je však velmi jednoduché získat zápočet (zatímco úkoly jsou mnohem těžší).
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.09.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Vyucujici vypadala ze neni uplne nadsena z toho ze toto cviceni ma. Nejdrive kazdy sam resi priklady a v poslednich 20 minutach studenti u tabule prezentuji sve reseni. Ziskani zapoctu je velmi jednoduche
RNDr. Jiří Švancara, Ph.D. [32-KTIML], Algoritmy a datové struktury 1 [NTIN060, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.09.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Veľmi príjemný a milý učiteľ. Na začiatku cvičenia sa v skratke prebralo, čo bolo na prednáške, následne boli zadané úlohy k danej téme. Na domáce úlohy reagoval rýchlo.
Výborný učitel. vždy milý a připravený odpovědět na otázky. dává prostor k přemýšlení a bere nápady studentů vážně.
Petr Hrdina, 14.09.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Na cvičeních jsme hlavně společně řešili úlohy využívající látku z přednášky. Cvičení byly dobře vedené, nikdy jsem se nenudil a cvičení mi pomáhalo pochopit látku přednášky a představit si její praktické použití. Pana Švancaru mohu jedině doporučit.
Výborný cvičící, já mu nemohu nic vytknout. Cvičení byla zábavná a užitečná, zápočet také nebyl tak těžký.
Jiří Kruchina, 04.09.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení velice dobře připraví na řešení všemožných typů příkladů k probíraným tématům. Nejpřínosnější pak byla jedna z posledních hodin, kde se procházela správná řešení v semestru nevyřešených a složitějších úloh. Za domácí úkoly pak není problém získat dostatečný počet bodů pro zápočet.
Skvělý cvičící, cvičení patřilo k mým nejoblíbenějším.
Maria Filtsova, 06.06.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Hravá a interaktivní cvičení, je moc vstřícný a rád odpoví na veškeré otázky. Líbí se mi, že je bodová motivace pracovat v hodině samostatně a zároveň se všechno v hodině vyřeší a vysvětlí.
Mgr. Pavel Veselý, Ph.D. [32-IUUK], Algoritmy a datové struktury 1 [NTIN060, cvičení]
Pan cvičící měl velmi skvělý přístup ke studentům, atmosféra v hodinách byla velmi uvolněná a přátelská, často jsme si užili hodně legrace. Získat zápočet nebylo těžké a na zkoušku jsme byli připraveni velmi dobře
Cvičenie prebieha formou práce v náhodne rozdelených skupinkách s rôznymi úlohami súvisiacimi s látkou z prednášky.
Pán doktor vždy potom s nami prešiel riešenia úloh a ochotne zodpovedal na všetky naše otázky.
Získanie zápočtu spočívalo prevažne v riešení domácich úloh, ktoré boli primerane náročné a dobre pripravili na skúšku.
Mgr. Pavel Veselý, Ph.D. [32-IUUK], Algoritmy a datové struktury 1 [NTIN060, přednáška]
Výborné přednášky, přednášející uměl učivo podat tak aby bylo zajímavé a člověk opravdu pochopil jak všechno funguje, takže učení se nebylo jen o drmolení se důkazů nazpaměť bez pochopení o co vlastně jde. Záznamy přednášek velmi pomohly při učení se na zkoušky.
Jde vidět, že vyučující má rád svůj předmět, což bylo velice nakažlivé. Přestože přednes mohl mít místy chaotický, veškeré otázky a připomínky přijímal a zodpovídal bez problémů.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.09.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Veľmi príjemný a milý prednášajúci, skúška priebehala dobre, nemám, čo vytknúť.
Pan doktor Veselý možná může někdy přednášet trochu zmateně, nicméně vše rád dodatečně vysvětlí a přednášky jsou nahrávány, takže není problém zkouknout kousek záznamu ještě jednou. Zkouška byla velmi férová, veškeré okruhy jsou dopředu známy, požadavky nejsou nijak přehnané a probíhá iterativní formou vlastně bez časové limitu. Zároveň se snaží napomoci vám ke správnému řešení.
Docela často se mi během přednášky stávalo, že jsem se ve výkladu ztratila, nebylo mi vždy vše hned úplně jasné přesto, že učivo nebylo náročné a vše jsem jednoduše dohnala po přečtení průvodce. U zkoušky byl přednášející velmi milý a její formát mi vyhovoval.
Skvělý přednášející, přednášky byly zajímavé. Velmi férový u zkoušky.
Jakub Šimek, 26.06.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Z přednášky jsem si odnesl tak 1/2 protože byli zaměřené hlavně na důkazy atd. K tomuto předmětu existuje učebnice: Průvodce labyrintem algoritmů, ta je 10/10 a je i online. U zkoušky je pan veselý skvělý, nechá vás se opravit a dá vám bonusové otázky nebo drobné nápovědy. hlavně mu jde o to zda rozumíte proč a jak algorytmus/DS funguje. Na detailech až tak nelpí a jde mu o podstatné věci ty ale někdy nejsou úplně jednoduché.
Samuel Vaško, 23.06.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Videli sme sa prvykrat na skuske, celkom mi pripominal Pana Kouteckeho z diskretky.
Z nejakeho dovodu sa ma pytal na veci napisane na papieri, no bol celkom chapavy a videl, ze mi staci hocijaka znamka len nech to mam zasebou, trvalo mi to 1/4 casu co malo.
Pán doktor prednáša zrozumiteľne, vždy ochotne odpovedá na otázky a navyše sprístupňuje záznamy z prednášok, čo je veľmi nápomocné pri príprave na skúšku.
Skúška z predmetu bola pri panovi doktorovi taka ako si predstavujem: k veci, prijemná a hlavne nedošlo k omylom ako pri iných skúškach z iných predmetov. Prednášky boli vďaka pánovi Veselému zaujímave a veľa som si z nich odniesol.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.06.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Na přednáškách ochotně odpovídá na každou otázku a snaží se, abychom látku po jeho odpovědích chápali. Zároveň si dává záležet, abychom chápali důkazy, které jsou nám předloženy. Dodává zajímavosti ze světa algoritmů, které jsem cenil. Nemůžu si pořádně na nic stěžovat. Přednášející je velmi milý i na zkouškách a ačkoliv mně osobně zabrala tři hodiny, velmi rychle to uteklo.
Je to skvělý předmět se skvělým přednášejícím.
Přednášející povídá látku dle průvodce, doplňuje jí zajímavostmi. Předášky jsou svižné a interaktivní. Zkouška je férová, vyžaduje pochopení tématu ale nelpí na zbytečných detailech.
Mgr. Pavel Veselý, Ph.D. [32-IUUK], Algoritmy a datové struktury 2 [NTIN061, cvičení]
Hodnotenie úloh bolo velmi férové.
Vysvetlil vynikajúco to, čo sme sa učili, a aj algoritmy ktoré sa použili na riešenie úloh počas hodiny.
Niektoré úlohy mi prišli až moc zložité (ale to je asi môj problem)
Jiří Kruchina, 18.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Dobře připravená cvičení s řešením příkladů ve skupinách; prošlo se mnoho různých typů příkladů ke každému tématu.
Skvělý cvičící. Cvičení byla zábavná a velice názorná. Těšil(a) jsem se na ně, ačkoli v pátek odpoledne mi to už úplně nemyslí a bolívá mě hlava. Každé téma jsme měli možnost řádně procvičit. Jen škoda, že těch cvičení nebylo o fous víc (minimálně to první mi připadalo jako ztráta času).
Připomínka k předmětu, Optimalizace kódu produkčních překladačů [NSWI134, přednáška]
Skvělý předmět. Skvělý výber témat. Vždy mě mrzelo když už přednáška musela skončit a vždy jsem se těšil na příští týden. Všechny probraná témata byla přednášena spolu s poznámkou o jejich současném a předchozím využitím uvnitř GCC/LLVM, což je naprosto skvělé.
Na dominátorech uprostřed semestru doporučuju strávit více času mimo přednášku. Na přednášce se docela prosviští aby byl čas na zajímavější věci ale mně chvíli trvalo než jsem se s konceptem skamarádil. Poznámky doporučuju dělat na papír. Často se kreslí diagramy které se špatně aproximují v markdownu.
Zajímavý a neobvyklý předmět. Jak často máte příležitost jít na přednášky k někomu kdo se vývoji překladačů věnuje profesionálně?
v průběhu semestru se probírá několik různých optimalizačních technik. Nejde se příliš do hloubky ale probere se dost na to abychom měli přehled o různých optimalizacích které dnešní překladače provádí.
Fascinující propojení teorie s praxí.
Tento semestr se přednáška uskutečňovala v menším počtu studentů, takže byl prostor pro diskuze a doplňující dotazy, k obojímu je přednášející otevřen a sám k tomu studenty povzbuzuje. Přednášející je velice znalý z praxe a všechna témata zvládá uvést ve srozumitelném kontextu a postupně je upravuje podle aktuálních state-of-the art řešení, která pak blíže popisuje v dalším semestru, pokud se na to sejde dostatečný počet zájemců.
Připomínka k předmětu, Algoritmy a datové struktury 1 [NTIN060, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.09.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
You get some alg. exersice every lesson, and after certain amount of time you can present your answer in front of your classmates, and gain points(if you were correct), very good for brainstorming , but sometimes I feel like I am dumb XD
Samuel Vaško, 22.06.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Cviko s Vladanom;
Survivor ship bias - na uvod nas bolo 30, skoncili sme 8.
Tieto cvika su viac na skodu ako na uzitok co sa skusky tyka, ulohy boli prevazne z ADS2 alebo fakt narocne na optimalne riesenie, zapocet bolo dost dost obtiazne dostat.
Po kazdom skoncenom cviku som isiel okamzite spinkat a dovtedy som mal v sebe taky ten hnusny pocit, ze ma asi vyhodia zo skoly o chvilu. Nepatril som sem no dokoncil som to aby som demonstroval, ze to je mozne a ked ma clovek odhodlanie tak plati len casom (a riskuje burnout pochopitelne) - netreba mat medailu z IOI ani IMO, staci ze ste robili ksp 2 roky a preriesili 600leetcode uloh ako ja, mozno to aj na menej predispozicii ked mate dobru hlavu alebo kamosov ktory vam s tym pomozu.
Celkom uzitocne bolo vidiet usecase algoritmov o ktorych sme si rozpravali, na tej prednaske si to vsetci cucaju z prsta a prezentuju to ako hotovu vec, Pan Vladan to dokaze povedat velmi netradicnym sposobom co je super.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.06.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Příprava na zkoušku to byla dobrá, úlohy tam byly podobné. Zároveň jsme si tak na každé hodině zopakovali aktivně látku z přednášky.
Předmět byl zajímavý, provázanost s přednáškami trochu vázla kvůli velmi nepravidelnému systému přednášek (svátky a náhradní hodiny za ty odpadlé), ale náš cvičící si s tím dokázal celkem slušně poradit.
Cvičení z algoritmů a datových struktur byla užitečným doplněním teoretické části tohoto předmětu.
Martin Dostál, 02.09.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Skvělá provázanost s přednáškami, atmosféra na cvičeních a příprava na zkoušku přes příklady a domácí úkoly. Dobrá organizace.
Peter Kochelka, 19.08.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Cvičenia som mal pocit, že u všetkých vyučujúcich boli veľmi náročné a veľakrát to teda skončilo v podstate pri vzorových riešeniach namiesto samostatného riešenia. Aj toho ale bolo za mňa dostatok a myslím, že predmet naplnil očakávania.
Petr Tvrdek, 23.06.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Užitečné cvičení. :)
Maria Filtsova, 06.06.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Trochu chybí vzorová řešení k samostudiu a procvičování, jako například sbírky úloh u diskrétní matematiky a lineární algebry.
Skvělá cvičení, která opravdu připravují na zkoušku. Tématově jdou cvičení dle přednášek, tudíž jsem se vždy dozvěděl teorii a následně ji na cvičení aplikoval. Myslím, že se opravdu vyplatí prezenčně chodit. Zvlášť když máte cvičího, který je do předmětu tak zapálený jako např. Martin Koreček.
Připomínka k předmětu, Algoritmy a datové struktury 1 [NTIN060, přednáška]
Předmět nebyl příliš náročný, občas více občas méně zajímavý. Velmi užitečná mi byla kniha Průvodce labyrintm algoritmů, jelikož se jí přdnáška hodně držla.
Předmět navazuje na Algoritmizaci ze zimního semestru. Probraná látka byla zajímavá a užitečná.
Samuel Vaško, 23.06.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Prednasky su copy paste medveda, jedina zmena je asi v tom ze Pan Veseky kladol vacsi doraz na hashovanie (co je naozaj zaujimavy topic, no asi aj celkom random a trochu irrelevantny).
Uprimne som si tento predmet nejak velmi neuzival - musel som vysvetlovat a pocuvat uplne jasne veci co som bral ako za fundamentalny zaklad - axiomy, velmi malo noveho som sa dozvedel.
Je mi luto akym nudnym sposobom sa temy podavali, ziadna motivacia za tym kde by sme tieto temy vedeli vyuzit, cele len mame toto urobime hento blabla cele dokola uplne monotonne, naucte sa tychto 20algoritmov... mal som pocit ze po vacsine prednaskach som realne ze viac veci zabudol ako sa dozvedel. Tento predmet je proste spraveny zle, pride mi ze ludia na matfyze zostanu NAPRIEK tomu, NIE VDAKA, ked sa ale pozriem na ostatne prvacke predmety, tak to je vlastne 10/10 odporucam. Smutne.
Z nejakeho dovodu predtermin bol asi 2krat tazsi ako riadny termin, asi som to podcenil so 6hodinami pripravy, no 10 uz bolo vela. Nerozumiem tomuto trendu, ved predsa by malo byt v zaujme skucajuceho aj studenta aby sa zbavili prace, je to pocas vyuky a preto by to malo byt lahsie nie cherrypick najtazsich veci.
Som velmi zvedavy na ads2, co som si pozeral kontent tak to je cele v podstate pieskovy hrad kde tomu chyba nejaky backbone nejaka chronologia, hlavne nejake vyuzitie, pri ads1 sa da aspon argumentovat ze to bude stepping stone niecoho vacsieho a dufam ze niecoho co nebude uplne odveci a vyuzijem raz v zivote - na skuske
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.06.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Předmět probere hlouběji základní algoritmy a představí nějaké nové. Informací není tolik, ale udělají velmi dobrý základ a mně osobně tento předmět učaroval o dost víc než algoritmy minulý semestr.
Adam Jahoda, 02.06.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Předmět je zajímavý a i přes svou teoretičnost (což není je kritika, je to zjevně jeho cíl) přednášející vcelku pravidelně odbočoval k různým praktičtejším aplikacím. Celá přednáška vycházela z Průvodce, což je studijní materiál nejvyšší kvality a věřím, že se předmět dá vystudovat pouze z něj. Zkouška nebyla triviální, ale ani extrémně obtížná.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.05.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Předmět jako takový je zajímavý. Nemám co dodat.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Predmet je základným kameňom každého informatika, a v tomto ohľade bol výborne prevedený. Veľká časť predmetu, ktorá sa zaoberá grafmi, na seba prirodzene nadväzuje, od jednoduchých konceptov po komplikovanejšie. Zvyšok je skôr kolekcia metód pri vytváraní nového algoritmu.
Jedine prvá prednáška mi prišla od veci. Dôraz bol na výpočetný model RAM, ktorého fungovanie vraj uľahčí neskoršiu metodiku, avšak po tejto prednáške už viac nebol spomínaný.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Učivo predmetu je dobre štrukturované, ale niektoré algoritmy sa opakovali z minulého semestru z predmetu Algoritmizace.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Předmět se mi moc líbil, protože jsme byli nucení přemýšlet nad algoritmy z jiného pohledu, zlepšovat jejich efektivitu apod. A upřímně řečeno, přesně na věci z tohoto předmětu mají tendenci ptát se zaměstnavatelé u pohovorů. ;)
Zajímavý a užitečný předmět, jen škoda, že se tolik překrýval s Algoritmizací z předchozího semestru (určitě by šlo oba předměty vyladit tak, aby se v každém z nich probíralo něco jiného).
Petr Tvrdek, 07.09.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Opravdu velmi povedená přednáška. Hodně jsem se toho naučil :)
Velmi zajímavý a užitečný předmět. Akorát bylo dost poznat, že nám chybělo kvůli svátkům hodně přednášek a myslím, že jsem na to trochu doplatil u zkoušky. Do příště by bylo dobré, trochu lépe tuto situaci vyřešit, ale chápu, že to není jednoduchý problém.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
zajimavy a velmi potrebny predmet
Martin Dostál, 02.09.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Nemám co vytknout, předmět je prostě skvělý.
Peter Kochelka, 19.08.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Skoro celý úvod sme prebrali už v zime na algoritmizácii. Inak fajn.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.08.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Predmet je takým spojeným Diskrétnej Matematiky a Algoritmizace.
I felt the course as a whole had good continuity, with consistent build up of concepts as the semester progressed. I enjoyed the variety of things that were taught (at least given the scope of the course).
Pokud jste KSPáci, spousta témat pro vás nejspíš bude povědomá, ale nikdy nebyla přednáška, ze které bych si neodnesl nic nového, jde se podstatně víc do hloubky, než co máte šanci už znát a od tak druhé přednášky pro mě byla většina učiva nová.
Zajímavý vhled s návazností na předmět Algoritmizace. Nutno podotknout, že jsem tento předmět pochopil mnohem lépe než původní Algoritmizaci. Celková koncepce mi přišla lepší a záživnější. Je však asi pravda, že bez předchozích znalostí z Algoritmizace bych možná měl problém si představit i praktickou implementaci (zde se již předpokládá, že věci zvládnete naprogramovat sami).
Maria Filtsova, 06.06.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Přijdou mi témata předmětu mírně nepropojená, ale nevím, jak to zlepšit, chtělo by to větší přehled.
ADS 2 naučí fakt hodně. Záznamy z přednášek má Mareš na webu, každopádně jediné co stačí k učení je kniha Průvodce Labyrintem algoritmů.
Zkouška je zaměřená především na pochopení a schopnost využití algoritmů na nějaký algoritmický příklad. Pokud si náhodou něco nepamatujete, je na zkoušce spouta času to vymyslet.
Nechodil jsem na úplně standardní cvičení, ale nemám formátu cvičení cvičení co vytknout. Zápočet za průběžně zadávané úkoly není nepřiměřeně obtížné získat a úkoly obvykle dobře donutí k pochopení tématu přednášky.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Na cvičeniach sme sa hrali s algoritmami predstavenými na prednáške, upravovali sme ich na riešenie iných problémov, to sa mi dosť páčilo.
The questions at tutorials help consolidate knowledge from lectures which is sometimes abstract; the examples shed light well on the intuitive function of the studied algorithms
Málo jsme se věnovali praktickému využití. Vymýšlení algoritmů mi nepřipadá tak podstatné, důležité je dle mého spíše umět si vybrat z již naprogramovaných algoritmů a správně ho použít. Tomu by se mělo věnovat více prostoru. Výjimkou bylo třeba využití SAT pro řešení dalších algoritmů - toto téma je však velmi nepřístupné pro studenty, kteří si letos nezapsali logiku.
I found ADS 2 practicals to be fairly useful - they largely consisted of recapping and expanding on what had been taught in the lectures. Most tutorials consisted of some problems in a similar vein to those in the lecture, with a focus on understanding the concepts of the proofs.
Some students might really appreciate the amount of recapping from the lectures (I'd say around 30 minutes each tutorial was recap) while others might find it drags the tutorials on, but that is up to each student to decide.
Celkově se dá říct, že cvičení jsou asi to "důležité", co by si měl každý odnést, protože se tam učí řešit praktičtější úlohy, myšleno tak, že na přednášce se člověk naučí hromadu teorie a tu pak aplikuje a modifikuje na cvičeních, což je to, co bude většina z nás dělat. Ovšem mě osobně asi více bavilo řešit teorii.
Maria Filtsova, 04.01.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Chtělo by to možná nějaké drobné řešené příklady na úvod pro lepší intuici, protože bývá těžké získat zpětnou vazbu při samostudiu nebo přípravě na zkoušku.
Připomínka k předmětu, Algoritmy a datové struktury 2 [NTIN061, přednáška]
ADS2 jsou moc fajn, většina sylabu je zajímavá a přínosná. Průvodce labyrintem algoritmů je neskutečně kvalitní kniha a všechno, co člověk nepochopí na přednášce, s lehkostí pochopí s pomocí průvodce, navíc je kniha skvělým pomocníkem při učení se na zkoušku. Podmínky zkoušky jsou jasně uvedeny na webu předmětu a je přímočaré odhadnout vlastní připravenost.
Jakub Seidl, 18.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Zajímavé a užitečné algoritmy, byť často náročnější na pochopení. Pomohlo mi, když byla zmíněná některá praktická využití těchto algoritmů pro lepší představu, ocenil bych určitě i více takovýchto příkladů.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Adekvátne pokračovanie ADS2. Náročnosťou to bolo akurát, celkom sa mi páčil aj záver, kde sme preberali obtiažnosť problémov. Tiež sa mi páčili algoritmy na hľadanie v texte a tiež tokové siete. Pri tokových sieťach bolo tiež fajn, že v približne rovnakom čase sme ich preberali aj na Kombinatorike a grafoch 1.
Témata byla velmi zajímavá. Oceňuji také pomocné vizuální materiály třeba na demonstraci Goldbergova algoritmu nebo toho, co dělá DFT. U Fourierovy transformace bych ocenil nějaký jednoduchý příklad běhu algoritmu na nějakém konkrétním malém vstupu. Je také skvělé, že přednášky jsou nahrávané.
Oproti předchozímu semestru trošku nudnější. Předmět se věnuje pokročilejším a specializovanějším algoritmům, takže jejich využití je menší a složitější - málo jsme se věnovali praktickému využití. Navíc třeba geometrické algoritmy jsme jenom tak prolétli, bylo by lepší je nechat na samostatný předmět, kde na ně bude více prostoru.
It fit well as a continuation to ADS 1 and covered a lot of ground.
I think the course was about as well structured as it could be given the syllabus that requires several somewhat disparate areas to be covered in one course - we did run out of time on covering the very end of the syllabus unfortunately.
One thing I particularly appreciated was the recommended study plan putting ADS 2 and Combinatorics & Graph Theory in the same semester, as some of the content (especially network flows) overlapped, making for amazing coherency between subjects and being able to get an alternative perspective of the proofs involved from multiple teachers.
Probíraná témata jsou zajímavá, přednášky na sebe navazují.
Oceňuji, že se přednáší o algoritmech, jejichž myšlenky se dají snadno přenést na řešení jiných problémů.
Oceňuji, že jsou přednášky streamovány živě.
Tu je těžké být objektivní, především proto, že mě předmět velmi bavil. Ale je to předmět, který určitě nepatří mezi ty nejjednodušší, zároveň je ale relativně dost přínosný.
Maria Filtsova, 04.01.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Kapitola o Fourierově transformaci byla výrazně náročnější než zbytek a chtělo by to víc času, případně změnit rozsah, ale celkově mi tento předmět přijde dobře vyvážený.