AnketaAnketa(verze: 652)
V letním semestru akademického roku 2018/2019 probíhá sběr dat 13.05.2019 - 18.09.2019.
   Přihlásit přes CAS
Připomínky k výuce (Oba semestry)
   
Předmět: Katedra:
Typ:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Mgr. Anna Fučíková, Ph.D. [32-KCHFO], Fyzikální praktikum III pro obor Fyzika zaměřená na vzdělávání [NUFY099, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.06.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Vždy mi vysvětlila, jak přístroj funguje a co mám měřit. Poradila mi, když jsem něčemu nerozuměla.
RNDr. Petr Gabriel, Ph.D. [32-KVOF], Fyzikální praktikum III pro obor Obecná fyzika [NOFY028, seminář]
Martin Zika, 12.08.2018, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Měření pod vedením doktora Gabriela jsou velmi příjemná, student skutečně odchází z praktika a ví, co změřil.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.06.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Každou úlohu důkladně vysvětlí, takže student perfektně chápe, co zrovna dělá.
RNDr. Petr Gabriel, Ph.D. [32-KVOF], Fyzikální praktikum III pro obor Fyzika zaměřená na vzdělávání [NUFY099, seminář]
Tereza Hofrichterová, 16.05.2018, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Skvělý vyučující, vždy ochotný poradit a pomoci, navíc vždy vytvářel příjemnou atmosféru.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.06.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Srozumitelně vysvětlil, co jak funguje a jak mám s přístroji zacházet, takže jsem přesně věděla, co mám měřit.
RNDr. Eva Kočišová, Ph.D. [32-FUUK], Fyzikální praktikum III pro obor Obecná fyzika [NOFY028, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.06.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Nejlepší vyučující na praktika. Studentům se při praktikách maximálně věnuje, vše vysvětlí, ukáže, je zábavná.
Mgr. Hana Kudrnová [32-KVOF], Fyzikální praktikum II pro obor Obecná fyzika [NOFY024, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Ochotná, dobrý přístup ke studentům.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Pokládá otázky, které studentovi pomohou k lepšímu pochopení a hodí se pro měření, je milá a ochotná, vždy vysvětluje fungování přístrojů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2018, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Milý, vstřícný přístup.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.01.2016, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Milá paní, trošku podrobněji zkouší z látky, ale ráda vše vysvětlí a doplní souvislosti.
Mgr. Hana Kudrnová [32-KVOF], Fyzikální praktikum III pro obor Obecná fyzika [NOFY028, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.06.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Velmi trpělivá vyučující. Dává si záležet, aby student úlohu pochopil. Ochotně vše dovysvětlí.
Dalibor Preisler, 20.05.2015, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Praktikum III mělo zatím ze mnou absolvovaných tří praktik nejzábavnější úlohy. Občas mé oči trpěly (v temnu se soustředit na nějaké proužky atd. jim moc nesvědčí), ale potom, co jsem si začal zapisovat úlohy, které byly vesměs měřené počítačem, bylo to lepší. Co ovšem nebylo lepší, byla doba, kterou musel každý student čekat než začne měřit, příp. než se bude moci přesunout k dalšímu kroku měření. Pravidlo, že si studenti nesmí nastavovat a zapínat přístroje sami chápu, ale většina měřicích přístrojů se nastavuje tak dlouho, že studenti mnohdy čekají i 3/4 hodiny, než se k nim někdo dostane, zvlášť na plných termínech. Většina měření by se dala zvládnout odhadem za méně než hodinu a půl čistého času (bez čekání), samozřejmě jsou výjimky. Vzpomínám si, že Jaminův interferometr jsem měl za hodinu hotový i s tím, že jsem naměřil 4 závislosti místo 3, a to bylo právě díky tomu, že se měřilo jen s jedním přístrojem a na zapnutí dalšího jsem nemusel čekat. Jako řešení bych viděl navýšení vyučujících na počet studentů, ať už snížením maximálního počtu studentů na jeden termín nebo zvýšením počtu dohlížejících učitelů.
Mgr. Hana Kudrnová [32-KVOF], Fyzikální praktikum III pro obor Fyzika zaměřená na vzdělávání [NUFY099, seminář]
Tereza Hofrichterová, 16.05.2018, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Velmi příjemná vyučující s velice laskavým (někdy až mateřským) přístupem. Vždy ochotná pomoci a poradit.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.06.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Pod jejím vedením v praktiku jsem vždy věděla, co mám dělat a co změřit, abych na nic nezapomněla.
doc. RNDr. Peter Mojzeš, CSc. [32-FUUK], Fyzikální praktikum III pro obor Obecná fyzika [NOFY028, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.06.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Docent ví spoustu faktů, ale občas o nich mluví až moc dlouho, bylo by lepší to shrnout do deseti minut povídaní, než do hodinového monologu.
doc. RNDr. František Němec, Ph.D. [32-KFPP], Fyzikální praktikum III pro obor Obecná fyzika [NOFY028, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.06.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Před měřením důkladně zkouší.
prof. RNDr. Jan Valenta, Ph.D. [32-KCHFO], Fyzikální praktikum III pro obor Fyzika zaměřená na vzdělávání [NUFY099, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.06.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Srozumitelně vysvětlil, co jak funguje a jak mám s přístroji zacházet, takže jsem přesně věděla, co mám měřit.
Připomínka k předmětu, Praktická fyzika III - optika [NAFY012, laboratorní práce]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.01.2018, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Jako ostatní praktika je tento předmět velice zastaralý. Přístroje a aparatury jsou opravdu velmi historické, leč nějaké z nich svůj úhel plní. Některé jsou zase zbytečně složité na různá nastavování atd.

Přednost se dává zpracování měření a teorii kolem problematiky místo toho, aby se zaměřovalo na samotné měření. Jako dvě předchozí praktika veké, zbytečné, bazírování nad nepodstatnými věcmi v protokolu... Říká se, že psaní protokolů má připravit studenty na psaní článků. To to však absolutně nesplňuje.
Tento předmět mi kromě ztráty času nic moc nepřinesl.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.02.2016, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Přestože je to jediný praktický předmět na aplikované fyzice, klade větší důraz na zpracování referátu z měření než na samotné měření a pochopení reálného experimentu. Na samotné měření je málo času, student je neustále hnán co nejdříve měření dokončit, aby stihnul vše, co je v zadání. Zkrátka ideální trénink pro cvičené opice. Některé studijní texty a návody na internetu jsou zastaralé a neodpovídají experimentálnímu uspořádání v praktiku.
Připomínka k předmětu, Fyzikální praktikum III pro obor Obecná fyzika [NOFY028, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.09.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Nejpříjemnější praktika. Pohodová atmosféra, ochotní lidé, zajímavé úlohy a nulová touha zesměšnit studenty, když nedokáží hned na všechno odpovědět nebo všechno ovládat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.08.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Ve srovnání s předchozími praktiky je Praktikum III jistě pohodovější, jak díky novým zajímavým experimentům a přístrojům, tak využití zkušeností z předchozích praktik.
A taky dávají hezčí razítka.
Martin Zika, 12.08.2018, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Stejně jako předchozí fyzikální praktika předmět vyžaduje opravdu předimenzovaný objem času, co se týče zpracování naměřených dat. Devět měření typicky pokryje prakticky celý semestr, moje zkušenost je taková, že množství "tréninku" v tomto případě nevede ke zdokonalení, spíše frustruje a vybízí k jakési rezignované nepořádnosti.

Jako alternativní řešení se snad nabízí zredukovat počet měření, nahradit menší měření několika "většími." V jádru by pak mohlo být vracení opravených praktik - větší interakce mezi opravujícím a studentem, motivace k tomu, aby student pokaždé odvedl skutečně pořádnou práci.

Dalším elegantním řešení se mi zdá např. psát zprávu o měření jen u několika vybraných úloh (náročnějších na interpretaci výsledku), ostatní mohou sestávat jen z měření a statistického zpracování dat už v praktiku.

V porovnání s praktikem I a II je nutno poznamenat, že praktikum III je mnohem příjemnější. Kombinace studijní text + pokyny k měření je nesrovnatelně (!!) čitelnější než studijní texty v prvních dvou praktikách, to je obrovská výhoda. Úlohy působily také v průměru zajímavěji, lépe jsem rozuměl tomu, co měřím (v porovnání např. s praktikem II).
Juraj Májek, 07.08.2018, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Oceňujem množstvo netradičnejších úloh vyžadujúcich kreativitu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.07.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Jako u vsech praktik plati, ze protokolu je zbytecne mnoho. S prilisnou kvantitou pak pada kvalita.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.06.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Přínosný předmět, naučí se při něm hodně praktických věcí - jak při provádění měření, tak i při zpracování dat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.06.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Niektoré kusy vybavenia potrebujú opraviť, niektoré študijné texty potrebujú revíziu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.06.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
U některých úloh chybí studijní text, je potřeba ho doplnit, nebo dát studentům najevo, že existuje taky knížka (já jsem se to třeba dověděl teprve po třech semestrech praktik).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.06.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Naprosto zbytečný předmět který akorát studenty odrazuje od experimentálních oborů, časově moc náročné, což nutí studenty protoly odfláknout. Velice často má odfláknutý protokol o hodně víc bodů než ten velice poctivě zpracovaný. Je to nesmysl
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.09.2016, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Tretikrat to iste uz straca podla mna zmysel. Extremne mnozstvo casu venovane predmetu nas uci akurat tak vymyslat si podvadzat a minumalizovat usilie aby sa dali stihat ostatne veci. Predmet som z hlbky duse neznasal a az na par svetlych chvil pri merani ked islo o nieco zaujimave je to pre mna strateny cas.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.09.2016, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Organizace celého předmětu byla už od začátku roku špatná – zapsat se na praktukum byl často velký problém, pokud student neklikal na F5 přesně v 9:00.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.08.2016, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Musím uznat, že v porovnání s předešlými praktiky byla tato jednoznačně nejlepší. Úlohy bylo moc dobře připravené, svou povahou byly velmi různorodé a občas bych řekl i zajímavé (a to praktika obecně nemám rád).

Nevím, jestli to patří sem, ale osobně mi dost vadilo, že v místnostech praktik bylo často až nesnesitelné vedro. Tak jestli by bylo možné do příště trochu ubrat topení. Děkuji.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.07.2016, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Stále platí, že čím vyšší praktikum, tím zajímavější experimenty. Problémem je extrémní časová náročnost, kdy (u mě) nebylo výjimkou, že vypracování protokolu zabralo celý víkend, nebo alespoň jeho valnou většinu. To pak ztěžuje přípravu na ostatní předměty.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.07.2016, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Experimenty boli zaujímavé, oceňujem široký výber, aj učebné texty boli pomerne kvalitné. Večný problém praktika: neférovosť pri hodnotení.
Vítek Veselý, 22.06.2016, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pro mě zatím nejnáročnější praktika, na druhou stranu po praktiku z elektřiny a magnetismu je příjemná změna v tom, že už je zase vidět, co se děje a nejedná se o točení kolečkem a sledování, jak se mění čísla na voltmetru.
Připomínka k předmětu, Fyzikální praktikum III pro obor Obecná fyzika [NOFY028, 1]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 05.09.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Typický problém praktík - každý vyučujúci hodnotí protokoly podľa seba - bol v praktiku III ešte výraznejší. Za jednotný spôsob spracovania a popísania chýb som dostal od plného počtu podov po -5 bodov. Navyše som mal občas pocit, že vyučujúci si niekedy sami neboli dostatočne istí, ako postupovať pri niektorých experimentoch. Občas sa stalo, že dvaja vyučujúci mali odlišné rady, ktoré si protirečili.
Připomínka k předmětu, Fyzikální praktikum III pro obor Fyzika zaměřená na vzdělávání [NUFY099, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.06.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Pokusy jsou zajímavé, ale příprava a zpracování by nemělo brát tolik času. Přijde mi nefér, že studenti musí protokol odevzdat do 14 dnů, nebo dalšího měření, zatímco opraveného jsem se dočkala třeba až po čtyřech týdnech. Je těžké se pak poučit z chyb.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK