AnketaAnketa(verze: 728)
V letním semestru akademického roku 2024/2025 probíhá sběr dat 26.05.2025 - 14.09.2025. (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Mgr. Jakub Benda, Ph.D. [32-UTF], Kvantová teorie I [NOFY076, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.02.2025, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Profesionální, ale zároveň velice příjemný přístup. Oceňuji vyvolávání na základě hodem kostkou.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.01.2025, 4. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení vedená panem doktorem nezaostávala za těmi vedenými přímo panem docentem Čížkem, drobným nedostatkem bylo, že kontext výpočtů nebyl v nemnohých případech zcela jasný. Oceňuji jeho navádění při výpočtech prováděných náhodně vybíranými nedobrovolnými dobrovolníky z řad studentů, trpělivost a vstřícnost.
prof. RNDr. Pavel Cejnar, Dr., DSc. [32-UCJF], Kvantová teorie I [NOFY076, přednáška]
Matěj Dvořák, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Lidský, přívětivý, hlídal, zda se neztrácíme (palec nahoru/dolů během přednášky mi přišel jako super nápad).
Kamil Belán, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Prof. Cejnar je výborný přednášející, na výuku je skvěle připraven. Tématu velmi dobře rozumí, nepůsobi ovšem nijak povýšeným dojmem a nebojí se přiznat, že odpověď na otázku nezná. Při zkoušce je v pohodě, nedává zapeklité otázky a studenta se nesnaží stresovat.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Poměrně ležérní tempo výkladu, připraven odpovědět na všechny dotazy a se smyslem pro humor.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Vyučující podle mě přednášel v ideálním tempu, ne příliš rychle ani příliš pomalu. Na zkoušce byl příjemný a zkouška díky tomu byla v pohodě.
Eliška Korcová, 15.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Skvělé přednášky, dobře srozumitelné, tempo tak akorát a člověk se i zasměje. Chodila jsem na ně vždycky ráda!
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pan profesor má velmi poutavý přednes a skvěle vysvětluje probíraná témata. Je velmi otevřený zpětné vazbě studentů i v průběhu semestru i jednotlivých přednášek a ochotně zodpovídá jakékoliv dotazy. Na přednáškách čiší dobrou náladou a je zábavný. Zkoušky jsou u pana profesora velmi férové a objektivní. Nemám naprosto co vytknout, pana profesora doporučím kdykoliv komukoliv na cokoliv :)
prof. RNDr. Pavel Cejnar, Dr., DSc. [32-UCJF], Kvantová teorie II [NOFY079, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2024, 4. Ročník, Fyzika, bakalářské
Oproti kvantovej teórii I boli niektoré prednášky viac chaotické z dôvodu veľkého množstva výpočtov. Na priek tomu bol prednášajúci výborný.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.05.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Výborný přístup vyučujícího. Oceňuji především výklad na tabuli, bez prezentací. Zvláštní význam pak přikládám smyslu pro humor a hláškám z děl Járy Cimrmana.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.05.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Byl jsem velmi spokojen.

Pan přednášející s námi od začátku soucítil, když nám řekl, že tento předmět bude: "krev, pot a slzy". :))

Myslím, že nakonec to nebylo, tak hrozné.

Je to příjemné pokračování předmětu KT I.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.05.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Prednášky nesmierne zaujímavé a dobre rozvrhnuté. U prednášajúceho vidno, že ho predmet skutočne zajíma. Dynamicky odpovedá na otázky a o každej téme je ochotný diskutovať.
doc. RNDr. Martin Čížek, Ph.D. [32-UTF], Kvantová teorie I [NOFY076, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.02.2025, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Pro vyvolávání bych doporučil kostku, podobně jako má pan doktor Benda.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.01.2025, 4. Ročník, Fyzika, bakalářské
Zřejmě díky zkušenostem a faktu, že vedl přednášku, dokázal pan docent s lehkostí navazovat na témata přednášky a odhalovat relevantní souvislosti a návaznosti, zvýrazňovat užitečné poznatky a veškeré výpočty zasadit do širšího kontextu.
doc. RNDr. Martin Čížek, Ph.D. [32-UTF], Kvantová teorie I [NOFY076, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 16.02.2025, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Miluju pana docenta Cizka, je to muj oblibeny prednasejici z mych peti semestru na MFF:) Je mily, vstricny a v jeho prednaskach jsem se neztracel.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2025, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Profesor je velmi nápomocný a rád vysvětlí veškeré nejasnosti. U zkoušky je příjemný a na studenta nijak zbytečně netlačí, jeho hodnocení je také férové. Přednášky vedl srozumitelným a velmi lidským způsobem, vysoce cením předmět jako celek i pana Čížka.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2025, 4. ročník, Fyzika, bakalářské
Pan docent je výborný přednášející. Bylo skvělé, že jsme začínali skutečně od začátku, ignorujíce předcházející Úvod do Kvantové mechaniky (což jsem jakožto hříšník s roční kvantovou pauzou velmi ocenil, ježto jsem si nepamatoval zhola nic). Vše bylo dobře vysvětlené a na začátku přednášky byly vždy shrnuty zásadní věci z přednášky minulé.

Osobně mi připadalo, že jsme zbytečně dlouhou dobu strávili poměrně triviálním základním formalismem, kdy se přednáška nesla v hodně pohodovém tempu a ke konci semestru se pak tempo nutně stalo mírně nepříjemným, aby se stihlo odpřednášet vše potřebné. To je škoda, protože v posledních 2-3 přednáškách jsme se konečně dostali k zajímavým věcem.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.01.2025, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Oceňuji dostupnost zadání a řešení příkladů. Cvičení byla dobře organizována a odpovídala tématům z přednášky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.01.2025, 4. Ročník, Fyzika, bakalářské
Díky vstřícnému přístupu, ochotě a trpělivosti dodal pan docent přednášce přívětivou osobní atmosféru, přestože kapacita místnosti byla skoro vyčerpána. Věcně odpovídal na veškeré dotazy, kterých pro dobře okomentovaný výklad nebylo mnoho. Také bych chtěl ocenit stručné opakování předchozí látky na začátku každé přednášky.
doc. RNDr. Martin Čížek, Ph.D. [32-UTF], Kvantová teorie II [NOFY079, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.06.2023, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Druhý semestr Kvantové teorie byl pro mě osobně trochu moc uspěchaný. Některá témata jsou více nahuštěna než v předchozích letech. Vinu ale nepřisuzuji přednášejícímu, který se akorát musel přizpůsobit novému sylabu.
doc. RNDr. Martin Čížek, Ph.D. [32-UTF], Numerické metody pro teoretické fyziky I [NTMF057, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2024, 1. ročník, Teoretická fyzika, navazující magisterské
Prednášajúci prednášal dobre a svedomito. Miestami však pôsobil možno menej pripravene na výuku, vedel sa tak povediac trocha stratiť, čo vedelo pôsobiť metúco. Možno by bolo lepšie keby mal výklad väčšiu štruktúru a systém (niečo ako motivácia, príklady, definície a až potom detaily, dôkazy a na konci ešte recap). Vyučujúcemu však záležalo na predmete a mnoho veci bolo pochopiteľných a pekných.
Petr Rašek, 21.01.2024, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Přednášky se mi velmi líbily a byly pro mě zajímavé, ikdyž jsem už předtím měl kurs numeriky a některé partie jsem znal. Tady byl přístup s větším důrazem na praktičnost oproti matematické rigoróznosti. Skvělé jsou programovací ukázky včetně samostatné práce.
doc. RNDr. Martin Čížek, Ph.D. [32-UTF], Numerické metody pro teoretické fyziky II [NTMF058, přednáška]
Petr Rašek, 07.06.2024, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Předmět se mi velmi líbil, pan docent přednáší zajímavě.
doc. RNDr. Martin Čížek, Ph.D. [32-UTF], Kvantová teorie - vybrané aplikace [NTMF112, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2023, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Ochotný a sympatický přednášející. U zkoušky je férový. Velmi ochotný vyjít studentům vstříc. Bohužel v angličtině byl výklad trochu méně srozumitelný a plynulý, než by asi býval česky.
Mgr. Roman Čurík, Ph.D. [32-UTF], Kvantová teorie rozptylu [NTMF030, přednáška]
Radek Folprecht, 16.02.2025, 2. Ročník, Částicová a jaderná fyzika, navazující magisterské
Velmi zajímavé byly některé odbočky týkající se obecně kvantové mechaniky (spektrum systémů v konečném objemu bez specifikovaní okrajové podmínky na hranici, apod.), taky bych ocenil větší interaktivnost přednášky (občasné dotazy do publika). Zatímco u první části přednášky bylo místy tempo až moc rychlé, tak u druhé části přednášky by klidně mohlo být tempo i svižnější (stále by se to dalo rozumně sledovat). Je škoda, že odpadla 2. domácí úloha na vícekanálový problém, čímž odpadla možnost si prakticky vyzkoušet a prozkoumat nějakou konkrétní úlohu související s obsahem přednášky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2025, 1. ročník, Teoretická fyzika, navazující magisterské
Výuku obou pedagogů hodnotím velmi pozitivně.
doc. RNDr. Karel Houfek, Ph.D. [32-UTF], Numerické metody pro teoretické fyziky I [NTMF057, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2025, 1. ročník, Teoretická fyzika, navazující magisterské
Styl výuky mi vyhovoval, především díky srozumitelnému podání látky a důrazu na praktické aplikace.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2025, 1. ročník, Teoretická fyzika, navazující magisterské
Kvalitní přednášející schopný prezentovat výklad srozumitelným a poutavým způsobem. Ochotný vycházet studentům vstříc. U zkoušky rozumně přísný.
Mgr. Zdeněk Mašín, Ph.D. [32-UTF], Kvantová teorie rozptylu [NTMF030, přednáška]
Radek Folprecht, 16.02.2025, 2. Ročník, Částicová a jaderná fyzika, navazující magisterské
Ocenil bych domácí úlohu k zápočtu, na které si bylo možné prakticky osahat spoustu různých problémů z přednášky, a obecně vstřícný přístup přednášejícího (domluva zkouškových termínů, rozvržení přednášky, atd.). Jediné, co bych trochu vytknul, bylo možná až příliš rychlé tempo u některých pro mě vyloženě nových témat (Jostova funkce, rezonance, Levinsonův teorém). Na druhou stranu je fakt, že v téhle části přednášky se už moc nestíhalo.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2025, 1. ročník, Teoretická fyzika, navazující magisterské
Výuku obou pedagogů hodnotím velmi pozitivně.
Mgr. Jakub Novotný [32-UCJF], Kvantová teorie I [NOFY076, cvičení]
Kamil Belán, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičící byl dobře připraven, dokázal témata dobře vysvětlit, dělal cenná shrnutí a opakování. Působil mile a přátelsky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Především ze začátku semestru skvělý výklad ve velmi dobrém tempu. S postupem semestru se však tempo zvýšilo, což mělo dle mého i dopad na kvalitu výkladu. Vždy velmi pečlivě odpověděl na dotazy.
doc. Mgr. Pavel Stránský, Ph.D. [32-UCJF], Kvantová teorie I [NOFY076, cvičení]
Matěj Svidenský, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Skvělé cvičení.
Během semestru je hodně úkolů, které se přes jejich náročnost rozhodně vyplatí dělat (body u zápočtového testu se dobývají sakra těžko). Úkoly jsou ale zajímavé, zábavné (modulo hodiny práce a upravování výrazů), a člověku hodně dají.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Skvělý cvičící, odcházel jsem ze cvičení většinou s pocitem, že jsem díky vysvětlení pochopil něco nového. Na druhou stranu bylo časté, že část cvičení bylo "tupé" počítání, které nevedlo k hlubšímu pochopení. Také domácích úkolů bylo zadáno více, než kolik bylo avizováno (byly ovšem hodnoceny férově a byly užitečné, i když náročné).
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Doktor Stránský podle mě cvičil velmi dobře. Sice často vyvolával k tabuli, ale byl velmi nápomocný a čas u tabule tak nebyl vůbec stresující. Rozhodně ho jako cvičícího doporučuji.
Eliška Korcová, 08.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Super cvičící, vždy dobře naladěný a ochotný. Úplně skvělá je řešená sbírka příkladů. Úkoly jsou zejména ze začátku hodně časově náročné, ale připadalo mi, že po nějaké době jsem si zvykla a šly stihnout čím dál rychleji. Navíc se z nich člověk fakt hodně naučí a oceňuju, když mě někdo dokáže dokopat k průběžné práci.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pan doktor je velmi příjemný, vstřícný a přátelský. Velmi dobře vysvětluje látku z hlediska početního a má perfektně zpracovanou sbírku úloh. Cvičení byla zábavná a neúnavná i jako závěr dne plného přednášek a i ve "slabší" dny byl velmi ochotný poradit, dovysvětlit či najít hloupou chybu. Pana doktora jako můžu cvičícího i jako cokoli jiného velmi vřele doporučit :)
doc. Mgr. Pavel Stránský, Ph.D. [32-UCJF], Kvantová teorie II [NOFY079, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2024, 4. Ročník, Fyzika, bakalářské
Ak skupinka pri tabuli tápala alebo bolo niečo treba doplniť, tak cvičiaci ich aktívne doplňoval otázkami, prípadne im pomohol. Takže bola tam vždy poistka ak by bola skupinka zle pripravená.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.05.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Skvělý cvičící. Rád bych ocenil ochotu a vstřícnost v průběhu cvičení a schopnost reagovat na anketu. Předmět byl veden velmi dobře a motivoval k průběžnému studiu, což se, doufám, bude šířit i k ostatním přednáškám a cvičením. Příjemný je systém získávání bodů v průběhu semestru. Jediné, co bych upravil by byl systém prezentování příkladů - na začátku by možná bylo lepší rozdělit příklady na několik částí a pak studentům zadat úkol vytvořit odpovídající počet skupin, aby se dostalo na všechny. Letos však i bez prezentace šlo předmětem výborně projít.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.05.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Byl jsem velmi spokojený.
Připomínka k předmětu, Kvantová teorie I [NOFY076, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2025, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Cvika byla koncipována víceméně očekávatelně. Příklady odpovídaly tomu co bylo poté požadováno, ocenil bych místy možná větší interaktivitu než jen vyvolávání k tabuli, ale chápu že tyto konexe na přednášky. Celkově tedy hodnotím pozitivně.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2025, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Užitečné cviko. Třeba na sférické harmoniky a skládání momentu hybnosti zásadní pro to, abych to nějak pochopil.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.02.2025, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení velmi dobře podporovala pochopení látky probírané na přednášce. Zadané úkoly byly též zajímavé, prospěšné a měli odpovídající obtížnost.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.01.2025, 4. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení bylo dobře propojeno s přednáškou, na přednášce probraná témata obohatilo o konkrétní využití a výpočty. Také často napovědělo či pomohlo odvodit vztahy potřebné pro vyřešení domácích úloh, které byly dle mého názoru optimálně náročné, vyžadovaly hlubší zamyšlení nad problémem, ale daly se vyřešit pouze s podklady z přednášek.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Dobře strukturované cvičení.
Matěj Dvořák, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Domácí úkoly byly dost časově náročné, ke konci semestru někdy i na víc dní, ale nebylo nutné (ani očekávané) je spočítat všechny. Zápočtová šestihodinová písemka je trochu strašák, ale vlastně to byla celkem zábava, mohli jsme mít libovolné materiály a hodnocení bylo více než mírné. Doporučuju naučit se s Mathematicou, SciPy, nebo podobným softwarem na úpravu výrazů, ušetří to spoustu práce.
Kamil Belán, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení ke Kvantové teorii I považuji za velmi důležitá. Ze začátku semestru jsme chodili k tabuli, nicméně cca od 2/3 semestru (možná kvůli nestíhání?) se od tohoto upustilo a počítal již jen Mgr. Novotný; osobně mi to nevadilo.
Oceňuji mechanismus získávání zápočtu: kombinace dú a zápočtové písemky. Domácí úkoly mi vždy zabraly hodně času - odhadem cca 7 hodin každý, což s frekvencí 1/týden není málo. Musím ovšem uznat, že jejich vypracováváním člověk dosáhl mnohem většího porozumění probírané látky. Co mi ovšem na systému odevzádávní du nevyhovovalo, byl systém odevzádávání. Bylo možné jej buď fyzicky odevzdat na cvičení, či jej den předem odevzdat elektronicky. Není mi moc jasné, proč není možné odevzdat úkol elektronicky se stejným deadlinem jako fyzicky na cvičení. Osobně jsem nejednou řešil problém, kde si naposlední chvíli stihnu vytisknout x papírů a jednou jsem kvůli návštěvě lékaře úkol téměř nestihl odevzdat.
Zápočtová písemka má tu výhodu, že k ní lze používat libovolné pomůcky a je na ní prakticky neomezený čas. Cvičící nicméně prezentují, že je možné ji napsat pohodlně za 1,5 hodiny jen s tužkou. Osobně se domnívám, že to není tak úplně pravda, zdála se mi obtížná a ze skupiny, ve které jsem ji psal já, ji nikdo nedopsal dříve než za asi 5 hodin. Na druhou stranu, je pravda, že dělá-li člověk dú, není z ní potřeba kdovíjaký bodový zisk.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Náročné cvičení s velkým počtem domácích úkolů, které byly často náročné nejen myšlenkově, ale i výpočetně - na druhou stranu nebylo potřeba pro zápočet udělat všechny a často jsem díky nim pochopil látku z přednášky. Doporučil bych ale dělat méně technického počítání na cvičení a ukázat například zápočtovu písemku z minulého roku, aby studenti věděli jakou obtížnost mohou očekávat a zveřejnit opravené písemky pro zpětnou vazbu.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Ke cvičení mám jedinou výtku, a tou je objem domácích úkolů. Jejich děláním jsem podle mě trávil až 10 hodin týdně, což už mi přijde moc. Na druhou stranu je fajn, že za udělání všech domácích úkolů bylo možné získat zápočet. Ale i tak bych ocenil, kdyby ty úkoly byly kratší.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Příklady a především domácí úkoly byly často zajímavé, avšak velmi náročné.
---, Kvantová teorie I [NOFY076, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení je dobře provázané s přednáškou, cvičící si před cvičením zjišťují od přednášejícího na přednášce probranou látku a tu poté cvičí. Cvičení je na začátku semestru zahájeno několika hodinami opakování základní práce s operátory a vlnovými funkcemi, což je tři čtvrtě roku po posledním setkání s kvantovou mechanikou užitečné a vítané. Domácí úkoly jsou velmi poučné a typicky motivované poutavými aplikacemi kvantové mechaniky, bohužel řada z nich je velmi časově náročná (>10 hodin práce). Závěrečná zápočtová písemka byla poměrně nepříjemná; obsahovala sice příklady z probrané látky, ovšem v rozsahu a použitích, se kterými jsme se do té doby nesetkali. Jelikož al sloužila hlavně k doplnění potřebného počtu bodů z domácích úkolů, nehodnotím toto jako příliš velkou vadu.
Připomínka k předmětu, Kvantová teorie I [NOFY076, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 16.02.2025, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Miluju kvantovku, je to super predmet. Cely semestr drzel mou psychiku nad vodou protoze v tom zbytku jsem se topil jako ryba na suchu. Nevim, jaka je ta "prakticka" prednaska, ale stejne bych doporucil teoretickou i pro experimentatory:)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2025, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Přednášky koncipovány velmi dobře a existovala spousta nápomocných materiálů. Obecně nemám asi žádné zásadní výtky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2025, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Chápu, že základy měly být do větší hloubky než na úvodu do kvantovky, ale já jsem kvůli tomu přestal na přednášky chodit - přece jenom to bylo totéž.

Když jsem zase začal, tak to bylo dobré, ale hromada odvozování. Ono ani není tak těžké, jenomže kdo ho má strávit, když se zjeví na tabuli. Nebylo by nakonec lepší dát místo jedné přednášky druhé cviko, kde by se prostě řeklo „odvoďte tohle a tohle“, aby si to člověk osahal?
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.02.2025, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Předmět je v mnoha ohledech dobře zpracovaný, akorát je škoda, že se v současné verzi do značné míry překrývá s předcházejícím předmětem "Úvod do kvantové mechaniky", a tedy je značná část semestru do velké míry pouze opakováním toho, co student již ví.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.01.2025, 4. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pěkně uspořádaná přednáška postavila solidní základy znalostí principů KT, díky nimž bylo pochopení navazujících poznatků snazší. Nicméně ke konci semestru už s ubývajícím časem byla témata probírána ve zvýšeném tempu, což nepovažuji vzhledem k rostoucí komplikovanosti látky za šťastné.
Matěj Dvořák, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Oproti předchozímu Úvodu do kvantové mechaniky mnohem srozumitelnější předmět, kde jsme toho probrali daleko víc, a hlavně v logickém pořadí.

Zejména cením, že u každého tématu padly příklady z různě komplexních systémů (např. konečné i nekonečné dimenze, různé počty částic apod.), takže jsme na jednu stranu měli ke každému tématu nějaký jednoduchý systém, který šlo pochopit, na druhou stranu se všechno složité a aplikační nenakupilo na konci semestru.

Materiály jsou hodně zhuštěné, takže doporučuju chodit na přednášky pravidelně. Na druhou stranu je přehled vzorečánků dobrý materiál na přípravu na zkoušku, když už člověk všechnu "omáčku" okolo zná a jen si dává znalosti dohromady.
Kamil Belán, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Předmět je náročný jak rozsahem, tak obsahem - což se dá čekat. Nicméně výuka tématu je dle mého velmi kvalitní a stojí za to. Dostupná učebnice je skutečně "condensed" verze, bez podrobných komentářů výpočtů, což někomu nemusí vyhovovat (byť je před tímto varováno jak v anotaci knihy, tak přednášejícím).
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Kvantová teorie vybudovaná odzačátku, kde člověk více pochopí mnoho věcí z předcházejícího kurzu. Je ovšem jednoduché podcenit, kolik látky bylo probráno.
---, Kvantová teorie I [NOFY076, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Dobře koncipovaný kurz se spíše volnou návazností na předmět Úvod do kvantové teorie. Obsah a rozsah předmětu umožňuje příjemné tempo výuky, při kterém se dá bez potíží stíhat dělat si poznámky a zároveň probíranou problematiku pochopit. Přednášky a cvičení jsou také velmi dobře provázány. Jediné, co mne trochu mrzí, je, že ani v tomto kurzu se vůbec neřeší, jak se kvantová měření a experimenty provádějí.
Připomínka k předmětu, Kvantová teorie II [NOFY079, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2024, 4. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičenie v štýle skupinky pred tabuľou prednášajú bolo dvojsečné. Na jednej strane som ani pri jednej skupinke nedokázal robiť tak dobré poznámky ako pri klasickom cvičení (ale to môže byť samozrejme len môj problém), takže som skončil vždy pri tom, že som si urobil vlastné poznámky podľa zbierky. Zároveň pripravenosť niektorých skupiniek bola nízka. Na druhej strane ma bavilo pripraviť si cvičenie a prednášať ho. Mám pocit, že som sa tak pripravil lepšie ako pri klasickom cvičení. Domáce úlohy boli cool rovnako ako pri kvantovej teórii I.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 31.05.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Příklady počítali studenti, což podle mě nebylo efektivní.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.05.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Na předmětu si velmi cením, že existuje sbírka podrobně řešených příkladů. Opravdu se z ní lze krásně naučit počítat. Mého času taková sbírka chyběla na například na Optice, a pak bylo velmi obtížné se připravit na zápočet. Líbí se mi i systém sbírání bodů za úkoly.
Připomínka k předmětu, Kvantová teorie II [NOFY079, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2024, 4. Ročník, Fyzika, bakalářské
Témy sa mi zdali zaujímavé a užitočné, často však výpočetne náročné (metóda parciálnych vĺn apod.) a z toho dôvodu niektoré prednášky jemne úmorné. Ale stálo to za to!
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.05.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Velmi jsem ocenil, nahrané "přednášky" z dob covidových.

Myslím si (a to platí pro všechny předměty vyučované na mff, ne jenom na tento), že v dnešní době by se snadno mohli pořídit záznamy z přednášek (potenciálně i cvik) a dát je na internet.

Když se může takto člověk vrátit k mluvenému projevu později doma, je to VELMI VELMI užitečné.
Připomínka k předmětu, Kvantová teorie rozptylu [NTMF030, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2025, 1. ročník, Teoretická fyzika, navazující magisterské
Cvičení fungovalo spíše jako prodloužení přednášky, ale vzhledem k povaze probírané látky to vnímám jako vhodné řešení. Oceňuji, že byl kladen důraz na výklad.
Připomínka k předmětu, Kvantová teorie rozptylu [NTMF030, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2025, 1. ročník, Teoretická fyzika, navazující magisterské
Výuku hodnotím pozitivně, zejména oceňuji zápočtový problém, který zahrnoval možnost vlastní implementace numerických metod. Co se týče sylabu, preferoval bych zkrátit čas věnovaný klasické teorii rozptylu a WKB aproximaci (první dvě přednášky) a více se zaměřit na témata jako analytické vlastnosti rozptylových veličin. Uvítal bych dostupnost uceleného studijního materiálu k předmětu, i když většina probírané látky víceméně odpovídala struktuře Taylorovy knihy ke kvantové teorii rozptylu.
  • Děkuji za zpětnou vazbu. Ano, jsme si vědomi, že přednáška byla v současné podobě rozsahem poněkud větší, vzhledem k hodinové dotaci. Plánujeme reorganizaci volitelných předmětů týkající se atomové a molekulové fyziky tak, aby v této přednášce ubylo na objemu a bylo více času věnovat se základním principům teorie rozptylu. Specializovaná témata by se přesunula do jiných předmětů. Podobně, ucelený studijní materiál bude jednodušší připravit po zjednodušení sylabu.
    Připomínka k předmětu, Numerické metody pro teoretické fyziky I [NTMF057, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2025, 1. ročník, Teoretická fyzika, navazující magisterské
    Cvičení vnímám spíše jako prodloužení přednášky, což však považuji za lepší variantu. Snažit se o vlastní implementaci během 45 minut by bylo spíše ztrátou času, a tento formát mi proto připadal efektivnější.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2025, 1. ročník, Teoretická fyzika, navazující magisterské
    Zápočet se sestává z vypracování jednoho programovacího úkolu. Náročností se jedná o přiměřenou formu zápočtu, která ovšem nemusí vyhovovat studentům, kteří obecně programování využívají spíše méně.
    Cvičení samotná se prolínala s přednáškou a nebyla striktně oddělena. Velikým plusem bylo, že studenti nebyli nuceni prezentovat příklady u tabule, ale cvičení probíhalo spíše formou diskuze, nebo byly úlohy počítány přímo doc. Houfkem, díky čemuž se v nich dalo dobře orientovat.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2024, 1. ročník, Teoretická fyzika, navazující magisterské
    Cvičenie väčšinu času vlastne nebolo. Vďaka tomu sa síce stíhalo prebrať viac látky, ale vyskúšanie si rôznych numerický metód vlastne neprebiehalo až na odovzdanie zápočtovej úlohy, ktoré boli zaujímavé. Možno by stálo popremýšľať nad systémom ako by sme si mohli viacej vecí vyskúšať a naučiť sa aj na reálnych numerických problémoch (napríklad vo forme práce v tíme).
    Připomínka k předmětu, Numerické metody pro teoretické fyziky I [NTMF057, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2025, 1. ročník, Teoretická fyzika, navazující magisterské
    Výuku hodnotím pozitivně, zejména díky praktickým ukázkám aplikace jednotlivých metod během výkladu. Velmi se mi líbil zápočtový úkol zaměřený na implementaci řešení fyzikálně motivovaného problému. U zkoušky oceňuji možnost ji skládat ještě před dokončením zápočtového programu.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2025, 1. ročník, Teoretická fyzika, navazující magisterské
    Předmět naštěstí není příliš náročný, jelikož je probíraná látka podávána přehledným a srozumitelným způsobem, a ani nároky na zkoušku nejsou nijak přehnané. Zápočet se sestává z vypracování jednoho programovacího úkolu.
    Velkým plusem jsou dostupné poznámky od přednášejícího doc. Houfka, které pokrývaly probranou látku a byly tak velkou pomocí při studiu.
    Předmět slouží spíš jako doplněk k fyzikálním předmětům, a užitečný je především pro ty, kteří se plánují více zabývat numerikou např. ve složitých výpočtech a simulacích. Pro studenty plánujicí řešit fyzikální problémy spíše analyticky a bez většího využití programování však již natolik užitečný být nemusí, a lepší by proto možná byl spíš jako povinně volitelný (podobně jako např. různé předměty z matematických metod) než povinný.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2024, 1. ročník, Teoretická fyzika, navazující magisterské
    Ide o úvod/základy numerickej matematike. Predmet šiel v dobrom tempe a na dobrej úrovni pre fyzikov (boli definície aj zopár viet a dôkazov, ale (skoro) vždy v dobrej miere detailov). Súčasťou predmetu boli aj príklady a motivácie, ale ilustrácie použitia metód mohli byť preberané viacej/hlbšie. K predmetu sú skriptá, ale nedokončené, čo je škoda pretože existujúca časť bola nápomocná.
    Připomínka k předmětu, Numerické metody pro teoretické fyziky II [NTMF058, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.06.2024, 1. ročník, Teoretická fyzika, navazující magisterské
    Tento semester sme v rámci kurzu numerickej matematiky pokračovali témami diskrétnej fourierovej transformácie, úvodom do Monte Carlo metódy. Gro predmetu však tkvelo v riešení parciálnych diferenciálnych rovníc (hlavne metóda diferencii, ale aj FEM), vyšetrovaniu konvergencie použitých metód... Často sme koncepty vysvetľovali na príkladoch, boli tak veľmi prístupné a dobre motivované (miestami sme možno mohli dokonca kúsok zrýchliť :)). Inak štruktúra podobná zimnému semestru. Možno by som na zápočet privítal viacero menších napríklad domácich úloh (úlohy na zápočet boli zaujímavé a rád by som si toho v rámci predmetu vyskúšal viac). Možno by teda boli prínosnejšie aj viac interaktívnejšie cvičenia.
    Petr Rašek, 07.06.2024, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
    Předmět je velmi zajímavý. Přestože jsem už měl přednášky z numeriky, dozvěděl jsem se nové věci. Programové ukázky a důraz na praktické použití jsou užitečné. Ty mi trochu chyběly na matematických přednáškách, které jsou více teoretické.
    Připomínka k předmětu, Kvantová teorie - vybrané aplikace [NTMF112, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2023, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
    Jedná se o zajímavé doplnění hlavní kvantovky pro bakaláře i magistry. Předmět de-facto neměl cvičení, pouze přednášky, a neměl zápočet. Zkouška nebyla obtížná, což je adekvátní rozsahu předmětu. Student byl zkoušen pouze z jednoho tématu, které si předem mohl vybrat. Mohl si tak zvolit téma, které ho zaujalo, což byla velká výhoda. Ke zkoušce musel spočíst předem zadaný domácí úkol, jehož řešení pak na zkoušce rozebíral.

    Předmět byl vyučován anglicky, což trochu snižovalo srozumitelnost a kvůli čemuž bylo těžší se na něj soustředit.
     
    Univerzita Karlova | Informační systém UK