AnketaAnketa(verze: 652)
V letním semestru akademického roku 2018/2019 probíhá sběr dat 13.05.2019 - 18.09.2019.
   Přihlásit přes CAS
Připomínky k výuce (Oba semestry)
   
Předmět: Katedra:
Typ:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
RNDr. Monika Balázsová [32-KNM], Základy numerické matematiky [NMNM201, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2016, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Korektní přístup a rozumné požadavky na získání zápočtu. Jen je trochu mrzí, že jsme víc nepracovali s Matlabem
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2016, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Cvičící měla výuku vždy připravenou. Její výklad mi vyjasnil některé věci z přednášky a celkově mě motivoval k tomu, dozvídat se nové věci v numerické matematice. Čeština není jednoduchá, a tak na mě dobře působí i to, že paní Balázsové chybí k jejímu dokonalému ovládnutí už jen drobnosti.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.02.2016, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Na cvičeních mi asi nejvíce vadilo neustále opakovaná kritika způsobu vypracování zápočtových úloh, které jsme přitom (na rozdíl od některých jiných cvičení z téhož předmětu) dostali zkontrolované poměrně pozdě. Obecně příliš nechápu, k čemu má sloužit "obrázková část" cvičení v počítačové učebně, nemám pocit, že bych si z ní moc odnesl. Můj celkový dojem je takový, že by u tohoto předmětu (na rozdíl od většiny ostatních ve 2. ročníku) klidně bylo možné hodinovou dotaci cvičení zkrátit (navíc příkaldy nejsou vyžadovány ani u zoušky, pouze u zápočtových úloh).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.01.2016, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Cvičení mi opravdu pomohlo.
prof. RNDr. Vít Dolejší, Ph.D., DSc. [32-KNM], Základy numerické matematiky [NMNM201, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2016, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Část přednesená prof. Dolejším byla uspořádanější než část prof. Strakoše, více "klasická" (definice a důkazy) a tím i snadněji uchopitelná. Hodnotím však obě části stejně, neboť přednášky prof. Strakoše mi přišly o trochu záživnější.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2016, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Velmi dobré přednášky, kde nechyběla praktická motivace problémů ani ukázky důkazových metod numerické matematiky. Výklad bylo možné stíhat sledovat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.02.2016, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Na rozdíl od první části přednášky oceňuji u části týkající se matematické analýzy mnohem větší přehlednost, vytkl bych především velice drobné písmo, kterým přednášející píše, a které má i člověk s dobrým zrakem problém ze vzdálenějších lavic přečíst.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.01.2016, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Skvely prednasejici, dobra atmosfera. Ochoten zodpovedet i na ty nejhloupejsi dotazy a vyborny pristup ke studentum. Vynikajici skripta.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.01.2016, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Anglický preklad skrípt prof. Dolejšího.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.01.2016, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Pan profesor Dolejší se věnoval již konkrétním používaným numerickým metodám. Uváděl názorné příklady a látku vysvětloval přátelskou srozumitelnou formou.
RNDr. Marie Kubínová [32-KNM], Základy numerické matematiky [NMNM201, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.01.2016, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Skvely cviceni, stihlo se vzdy probrat hodne a i pres neprilis velkou aktivitu zvladla podat vysoce kvalitni vyuku.

Vzdy jsem odesel o neco vic chytry.


Jedine co bych mozna podotkl: U nekterych hloupych dotazu nedavat prilis najevo ze jsou stupidni:) -Muze to pak odradit nektere studenty od dalsich dotazu- (stalo se vyjimecne jen par-krat za cely prubeh a prosim, tutu "vycitku" nebrat nejak extra ve spatnem)
RNDr. Jan Papež, Ph.D. [32-KNM], Základy numerické matematiky [NMNM201, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.02.2016, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Skvělé cvičení, pochopitelný výklad pojmů z přednášky, přátelský přístup ke studentům, zajímavé příklady. Na tomto cvičení se nebudete nudit.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.01.2016, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
dobrý přístup ke studentům, jednoduchá spolupráce.
Dr. Miroslav Pranić, Dr. [32-MUUK], Maticové iterační metody 1 [NMNV407, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2017, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
I like the way of teaching, more explaining things than writting everything correctly up to epsilon :-) I also like that Dr. Pranic spend some time and explained even things that should be known to us. I appriciate the lectures and especially the work of the lecturer.
Tereza Petrášová, 04.02.2017, 1. Ročník, Matematika, navazující magisterské
Velmi ochotný a příjemný vyučující, který se rozhodně vyzná ve svém oboru. Jen na jedné přednášce mě málem dohnaly k šílenství jeho pískající boty :)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.02.2017, 1. Ročník, Matematika, navazující magisterské
Very nicely given lecture. Most of the topics were covered so that I could follow the flow and actually discuss the topics not only on the elementary level during the lecture.
Mgr. Filip Roskovec [32-KNM], Základy numerické matematiky [NMNM201, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2016, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Bylo fajn, že na cvičení byla shrnuta a uspořádána teorie z přednášky, zejména u části prof. Strakoše.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.01.2016, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Cvičící se nám snažil opakovat důkazy z přednášky, což nepovažuji na cvičení za tak podstatné jako počítání konkrétních příkladů.
Ocenil bych tedy větší množství společně spočtených příkladů na cvičení.
prof. Ing. Zdeněk Strakoš, DrSc. [32-KNM], Základy numerické matematiky [NMNM201, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2016, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Na přednáškách prof. Strakoše se mi nejvíce líbilo, že dokázal vypíchnout, proč bychom se měli zabývat určitým problémem, jaké jsou důsledky různých metod apod. i jaké nevýhody může jejich použití obnášet. Také jsem uvítala, že jednotlivá témata nějak logicky navazovala.
Prof. Strakoš na tabuli spíše kreslí a píše méně, rozhodně ne v celých větách. Mně to nijak zvlášť nevadilo, ovšem měla jsem dojem, že většina studentů by ocenila trochu jiný přístup. Vskutku bylo někdy trochu matoucí jakési "dokazování mimochodem", jako příklad uvedu mocninnou metodu, kde jsme postupnými úpravami dostali závěr, tvrzení samotné však nebylo explicitně formulováno. Je pěkné, že "nic nespadlo z nebe", na druhou stranu mohou být studenti zmatení, co jsme vlastně předpokládali a dokázali.
Skripta k přednášce jsou srozumitelná a rozhodně využitelná.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2016, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Bylo podle mě užitečné, kdyby pan profesor detailněji rozepisoval to, o čem mluví. Každopádně oceňuji prostor pro dotazy při přednášce a celkový rozhled přednášejícího v oboru.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.02.2016, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Oceňuji zápal pro předmět, který byl i na poměry MFF obdivuhodný. Na druhou stranu to byl, dle mého názoru, jeden z mála přínosů lineárně-algebraické části přednášky. Ze zápisů z přednášek se takřka nedalo učit, přednášející se v průběhu sice ptal, zda někomu není něco jasné, jenomže když si člověk ještě opisuje předešlý úsek, nebo když se prostě v zápise nevyzná, není na otázku snadné odpovědět. Na druhou stranu jsou k této části výborně napsaná skripta. K plnému pochopení a vnímání přednášky by asi bylo nejlepší vždy si příslušnou kapitolu nastudovat ve skriptech a poté si poslechnout výklad pro zopakování a získání nadšení pro numerickou matematiku.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.01.2016, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Skvely prednasejici, dobra atmosfera. Snaha motivovat studenty ke studiu predmetu a ochoten zodpovedet i na ty nejhloupejsi dotazy,.. vyborny pristup ke studentum. Vynikajici skripta.

Jedine co bych mozna podotkl: Vice prikladu z praxe. Napr. pri Krylov. Podprostorech ukazat (treba na slajdech) nejakou ulohu, ukazat reseni (jak by se postupovalo pomoci krylov podprostoru) a ukazat porovnani mezi jinymi metodami.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.01.2016, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Přednášky byly bohužel často zmatené. Pan profesor nám toho chtěl předat tolik, až nakonec nikdo nevěděl, co je vlastně sdělením. Dle mého by prospěl více přístup "věta-důkaz", jak bylo nakonec v porovnání s druhou polovinou semestru vidět.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.01.2016, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Pan profesor Strakoš má motivující úvodní přednášky, které občas pozbývají na struktuře a ucelenosti - z přednášek se těžko dělají použitelné zápisky, nicméně pan profesor toto vyvažuje svým velmi přátelským přístupem.
Přednášky profesora Strakoše hodnotím velmi pozitivně.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.01.2015, 1. Ročník, Matematika, bakalářské
Velmi pěkná přednáška, jedna z nejlepších! Prof. Strakoš má srozumitelný a poutavý výklad, kterým dokáže zaujmout. Umí látku vysvětlit tak, aby jí byl schopen pochopit i laik.
prof. Ing. Zdeněk Strakoš, DrSc. [32-KNM], Maticové iterační metody 1 [NMNV407, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2019, 2. ročník, Matematika, navazující magisterské
Pan profesor nám umožňoval si přečíst různé články a doplňující materiály, říkal zajímavosti a celkově se k nám choval velmi vstřícně.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.01.2019, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
Styl výuky byl velmi jiný než u předmětů, které jsem po dobu svého studia absolvovala. Vyučující nepíše celou přednášku na tabuli věty a důkazy. Naopak hodina se nese spíše v duchu povídacím, kde se dozvídáme, proč se daným tématem zabýváme, jaké má souvislosti s jinými matematickými obory, historické zajímavosti a případně jsme odkazováni na různé články, knihy atd.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.01.2018, 1. Ročník, Matematika, bakalářské
Prof. Strakoš gave us always the feeling that the course is our course. Comments and questions were always welcome and moreover he asked at the beginning and the end of every lesson whether there are questions or comments.
I also liked that he gave us many examples how the theory is linked with practice.

Sometimes I would have wished some more written explanations, but the book on which the course is based gives these explanations very detailed.
Furthermore Prof. Strakoš often repeated the most important ideas.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.01.2018, 2. ročník, Matematika, navazující magisterské
Výklad pana profesora Strakoše je velmi poutavý, občas obohacený o nějakou tu historickou nebo filosofickou poznámku, což mu ale neubírá na rigoróznosti. Přednášející klade důraz především na pochopení a propojení látky, na geometrickou intuici a kritické myšlení, což je mi velice sympatické. Jeho vztah ke studentům je výborný, na dotazy odpovídá více než ochotně.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.01.2018, 1. Ročník, Matematika, navazující magisterské
Na přednášení oceňuji mimojiné historický kontext, který profesor Strakoš neopomíjel zmiňovat - klade důraz na souvislosti, na to zhruba kdy, co a jak bylo vymyšleno a dokázáno. Právě kvůli souvislostem a obsáhlosti předmětu někdy chyběla struktura, která je však naprosto krystalická v učebnici Krylov Subspace Methods (dostupná na stránkách knihovny v elektronické verzi).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.02.2016, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
Přednáška byla podána poutavě, plynulou a srozumitelnou angličtinou, rozhodně jsem se nenudila. Evidentně je pan profesor velká kapacita v tomto oboru a přednášku stojí za to navštěvovat. Na druhou stranu bylo velmi snadné se ve výkladu rychle ztratit. Celkově bych řekla, že by bylo mnohem přínosnější absolvovat přednášku až po zkoušce. Teprve pak by možná student dokázal držet tempo přednášky a porozumět prezentovaným souvislostem. Zápisky z přednášky mi byly dobré pouze k dohledání daných témat v učebnici, která je však napsaná skvěle.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.02.2016, 2. Ročník, Matematika, navazující magisterské
Zejména oceňuji snahu učit látku v souvislostech a nikoliv po jednotlivostech, dále také vysvětlování přesahů do praxe a snahu o předávání bohatých zkušeností a obecnějších postřehů z práce profesionálního matematika. Pan Strakoš je nejen výborný vyučující, ale také jako málokterý další může být pro mladého matematika osobním vzorem.
Připomínka k předmětu, Základy numerické lineární algebry [NMMB203, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.01.2016, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Kombinace přednášky prof. Strakoše a (jeho) učebnice ideální
Připomínka k předmětu, Základy numerické matematiky [NMNM201, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2016, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Vyhovuje mi kombinace výuky u tabule s prací s matematickým software, každé má něco do sebe.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.01.2016, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Na cvičení bych ocenil více počítání konkrétních příkladů, teorie bylo na přednášce dost, člověk potřebuje vzorečky vidět použité v praxi na konkrétních číslech.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.01.2016, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
někdy trochu zmatené přeskakování od jednoho k druhému, zřejmě byl problém všechno stihnout, navrhoval bych cvičení navíc (ke každé přednášce jedno).
Připomínka k předmětu, Základy numerické matematiky [NMNM201, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.02.2016, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Numerická matematika je poměrně zábavná, doporučená literatura je opravdu kvalitní, jen se skoro vůbec nedá sehnat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2016, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Popravdě stále nevím, co si o tomto předmětu myslet. Je to takový pohled z rychlíku, spousta věcí se přechází, protože na ně nemáme potřebné znalosti nebo na ně nemáme čas. Nakonec se asi přikláním k tomu, že nám mělo být představeno, co to je numerická matematika a jakými problémy se například zabývá (vzhledem k budoucímu výběru oboru).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2016, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Hodně pomůže, když si člověk sežene skripta Analýza metod pro maticové výpočty.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.02.2016, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Obě části předmětu se od sebe poměrně výrazně odlišují - část věnující se lineárně-algebraickým úlohám ze značné míry pouze opakuje to, co již bylo obsahem Lineární algebry v prvním ročníku. Nelíbí se mi také formát zkoušky, kdy otázky jsou hrozně obecné, na zkoušku je pouhá hodina, a tedy ke každé otázce lze napsat pouze něco. Co je však skutečně očekávanou odpovědí u mnoha otázek, to není vždy jednoduché odhadnout. Naví "naznačení konstrukce" a podobná zadání vedou k tomu, že celou konstrukci takřka není možno stihnout popsat, a i pokud člověk celou konstrukci umí, při "naznačení" se snadno splete (jelikož pokud se popíše celá konstrukce, je například snadno vidět, zda z jisté rovnice lze nějakou proměnnou vyjádřit, či nikoliv).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.01.2016, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Konečně (do jisté míry) predmet na aplikovanou Matematiku:)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.01.2016, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Velmi zajímavý předmět, sám považuji za jakýsi úvod do používání pokročilé matematiky (vyčíslování a odhadování přesnosti dosažených výsledků) v reálném životě.
Připomínka k předmětu, Maticové iterační metody 1 [NMNV407, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2019, 2. ročník, Matematika, navazující magisterské
Předmět spíš, než aby dával přehled maticových iteračních metod, velmi důkladně zkoumá metodu sdružených gradientů a v menší míře metodu GMRES. Pochopit některá témata je bez četby knihy Krylov Subspace Methods podle mě prakticky nemožné. Zatím mohu ocenit propojení s jinými oblastmi matematiky, chování v konečné přesnosti a upozornění na některé hojně rozšířené omyly týkající se metod kryl. podprostorů. Užitečnost dalších témat pro praxi absolventa matematického modelování bude možné zhodnotit až s několikaletým odstupem. (Předmět je na matematickém modelování povinný.)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.01.2019, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
Předmět byl velmi náročný a k jeho pochopení se vyžadovalo hodně samostudia. Tento předmět navazoval na všechny možné předměty z bakalářského (i magisterského) studia.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.01.2018, 1. Ročník, Matematika, bakalářské
The course was always very interesting.
We worked on most of the topics from different perspectives and many important links and relations between them were emphasized.
A lot of additional literature and historical notes completed the course as a whole picture.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.01.2018, 2. ročník, Matematika, navazující magisterské
Přednáška se mi velice líbila, především proto, že obsahovala hlubší vysvětlení a logické propojení témat, která již byla do jisté míry probrána v jiných předmětech. Zažívala jsem pocit, že do sebe jednotlivé části matematiky krásně zapadají a uvědomovala jsem si, jak je důležité a obohacující nahlížet na věci z různých úhlů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2017, 2. Ročník, Fyzika, navazující magisterské
Skvělý předmět, který posluchače nezahltí a místo toho klade důraz na pochopení hlubokých souvislostí kapitol přednášené látky.
Tereza Petrášová, 04.02.2017, 1. Ročník, Matematika, navazující magisterské
Náročný, ale zajímavý předmět zastřešující spoustu oblastí matematiky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.02.2017, 1. Ročník, Matematika, navazující magisterské
Very nice subject to give a proper theoretical fundamentals to the theory of Kyrlov subspace methods. I especially appreciated the focus on the links between several areas of mathematics throughout the course. I would be more than happy to take more lectures that focus on 'why' rather than on 'how'.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.02.2016, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
Studentům chystajícím se na kurz bych doporučila včas si v knihovně vypůjčit doporučenou literaturu. Výtisků knihy pokrývající většinu přednášky není mnoho a vyplatí se ji mít.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.02.2016, 2. Ročník, Matematika, navazující magisterské
Zajímavě pojatý předmět soustředící se na propojování různých oblastí matematiky souvisejících s Krylovovskými metodami, bohatý historický kontext látky. Jen látky je poněkud velké množství, a sledovat různé souvislosti a vyvození je často velmi obtížné: buď musí student najít dost času věnovat se předmětu pravidelně doma, nebo by pomohlo zpomalit tempo či zavést nějakou formu cvičení nebo jiného způsobu aktivizace studentů (někdy se během výkladu ztrácíme i proto, že když nemáme čas si některé základní poznatky ohmatat vlastními úvahami, nejsme je schopni sledovat a používat v následujícím výkladu). Také nemusí být na škodu zkoušet přehledněji přednášku strukturovat (co a proč zrovna děláme, co je okrajová poznámka, co stěžejní výsledek) - ne vždy je sdělení jasné, a ne vždy stačí říci to jednou.
Připomínka k předmětu, Seminář numerické matematiky [NMNV451, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.01.2019, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
Great opportunity to get an insight into different topics, which are of interest of the numerical department at the moment. The talks were very inspiring and the discussions with some coffee and cake very delighting. Also, it helped to build a better connection between students and professors.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK