Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
RNDr. David Bednárek, Ph.D. [32-KSI], Programování v C++ [NPRG041, cvičení]
Děkuji moc panu Bednárkovi za velmi kvalitně vedená cvičení a celkovou vstřícnost. Zpětná vazba, kterou mi podal byla vždy konstruktivní a užitečná. Velmi si cením toho, že mi umožnil nahrát alespoň část mé konfigurace editoru do zkouškového prostředí a umožnul tak zmírnění dopadu nesmyslně striktních opatření.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Co cením jsou připomínky k domácím úkolům.
Pokud máte otázky, je občas těžké z Bednárka dostat odpověď která by vám pomohla. V polovině případů mi bylo akorát řečeno, že můj kód je "zbytečně moc obecný".
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Veľmi dobrý cvičiaci. Cviká sú skôr rozšírenie prednášky. Opravuje veľmi rýchlo a spätná väzba je veľmi stručná a veľmi vám pomôže k zlepšeniu sa.
RNDr. David Bednárek, Ph.D. [32-KSI], Programování v C++ [NPRG041, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 26.01.2025, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Přednášky mi přišly lehce chaotické. Přišlo mi, že nebylo postupováno systematicky a pojmy přicházely nejprve jako: o tom si teprve budeme povídat později; od té doby se s nimi pracovalo, jakože je chápeme, a třeba někdy později přišlo vysvětlení.
Petr Tvrdek, 18.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Výborný přednášející. Jeho výklad je trochu moc závislý na prezentacích a jeho prezentace zase na výkladu, ale zkouška je čistě praktická, takže to tolik nevadí.
Kromě menšího problému s prvním domácím úkolem, kdy bylo potřeba dodatečně měnit test, nemám žádné výhrady. Bednárkova cvičení byla asi nejužitečnější z celého semestru. Oceňuji také dobrovolný domácí úkol jako takovou menší přípravu.
Odpovídá zadání prvního úkolu:
Úkol zadán velmi podrobně, detailně a srozumitelně.
Velmi srozumitelná kostra pro domácí úkol a kvalitní přiložené testy. Nemám žádné připomínky
RNDr. David Bednárek, Ph.D. [32-KSI], Pokročilé programování v C++ [NPRG051, přednáška]
Doktor Bednárek je jeden z nejlepších učitelů na Matfyzu. Na rozdíl ode mě šablonám v C++ nejspíše rozumí (pokud to je vůbec možné). I když je metaprogramování celkem zábavné, v praxi se mu radši vyhýbám. Nedozvěděl(a) jsem se žádný opravdový důvod, proč se tím zabývat.
Pan Bednárek umí skvěle zadávat úlohy. Nastíní řešení jen trochu, ale upozorní na důležité problémy, které je nutné v průběhu řešení úkolu řešit. Když jsem poté pracoval na úkolu, tak jsem poznal, že postupuji správně tak, že jsem právě zmíněné problémy potkával.
RNDr. David Bednárek, Ph.D. [32-KSI], Principy překladačů [NSWI098, cvičení]
Oceňuji, že bodování příliš nezohledňovalo kvalitu kódu (naopak jsme byli vyzváni k tomu, ať se tím netrápíme). Psát překladač dá zabrat i tak, Flex/Bison ani kvalitní kód moc nepodporují.
Petr Tvrdek, 12.02.2025, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Super, zadání hezky vysvětlil a dal užitečné rady k řešení.
Překladače mě bavily a nepřišly mi až tak těžké, ale věřím že pro někoho může implementace být poměrně složitá. Nicméně framework pro kompilaci je dobře připravený, takže jsme se nemuseli nastavování flexu/bisonu/llvm, ale mohli jsme čas věnovat samotným pravidlům syntaxe, sémantiky a překladu, a z předmětu si odnáším docela dost. Na cvikách bylo vždy poměrně dobře vysvětlené, co přesně je v každém úkolu potřeba udělat, včetně různých chytáků, na které lze narazit. Vzhledem k struktuře bodování není těžké předmět splnit na trojku.
Pan Bednárek zvládá vysvětlit těžké úlohy z překladačů a zároveň poskytnout nápovědy ke každé jeho části tak, aby neprozradil řešení.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.01.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Srozumitelný výklad, podrobné vysvětlení přednášených příkladů. Občas možná zabíhá až do příliš složitých technických detailů, které vlastně při řešení úkolů nejsou následně potřeba.
RNDr. David Bednárek, Ph.D. [32-KSI], Principy překladačů [NSWI098, přednáška]
Výklad byl na mě až možná příliš technický a hodně low-level (minimálně oproti dvěma kolegům). U zkoušky se poměrně detailně ptal na problematiku. Jinak vše v pořádku.
RNDr. David Bednárek, Ph.D. [32-KSI], Počítačové systémy [NSWI170, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Vysvetľoval látku dobre, bol ústretový. Jedine chcem poznamenať, že čo sa týka hodnotenie domácich úloh bol značne benevolentnejší ako priemer cvičiacich - takže sa treba viac pripraviť na zápočtový test - ten môžu opravovať iný cvičiaci.
Jednoznačně látce rozumí, dokáže ji dobře předat a pokud se zeptáte, tak vám určitě pomůže.
Bohužel mě mrzí jeho poněkud agresivní přístup ke špatně vyřešeným úkolům. Nebojí se chodit ve svém hodnocení pro ostrá slova, což považuji za zcela zbytečné a akorát tak na člověka vytváří dodatečný tlak.
Pán doktor je veľmi kvalitný vyučujúci, na cvičeniach nám dal veľa tipov a odporúčaní, ako jednotlivé domáce úlohy riešiť a po uplynutí deadline-u nás vždy na ďalšom cvičení upozornil, aké chyby sme robili, aby sme sa im mohli v ďalších úlohách vyhnúť. Vždy ochotne odpovedal na otázky.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Bavil ma (možno trochu cynický) prístup pána Bednárka, ktorý si hlavne robil srandu a varoval pred zlými programátorskými praktikami študentov.
Cvičení s panem Bednárkem byla po technické stránce velmi kvalitní. Vždy nám podrobně vysvětlil vše potřebné k vypracování domácího úkolu na další týden. Také nám dal zpětnou vazbu k častým chybám v úkolech předchozích. Místy mi toto cvičení však přišlo v porovnání například s programováním u pana Holana málo interaktivní a spíše připomínalo přednášku, což mělo negativní dopady na mou pozornost.
Andrej Pribiš, 07.07.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Cvičiaci vždy ochotne pomohol s hociakým problémom, ktorý som mal. Vysvetloval aj čiastočne hardware Arduina čo ma veľmi zaujímalo. Riešenie najfrekventovateľnejších chýb v úlohy na cviku bol tiež dobrý dodatok. Cvičenia som si užil.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.06.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Celkem objektivni kritika na "clean code", mozno nektere prostredky super pre c/c++ aplikovane na arduino nedavali az taky zmysel ale cvika super.
Mgr. Jiří Klepl [32-KDSS], Programování v C++ [NPRG041, cvičení]
Petr Tvrdek, 18.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
cvicici velmi dobře vysvětluje témata a jednotlivé věci při praktických cvičeních, laboratorní práce jsou snadno pochopitelné a dají se dělat doma. vždy vám pomůže, když napíšete na mattermost, a dá vám tipy.
Marek Sádovský, 02.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Cvičiaci bol v pohode, trochu tichý ale vždy ochotný vysvetliť čokolvek.
Mgr. Jiří Klepl [32-KDSS], Pokročilé programování v C++ [NPRG051, cvičení]
Pouze zadal naprogramovat resourse manager. Tenhle úkol měl zvláštní zadání, ale byl celkem zábavný. Opravdu donutil se zamyslet nad tím, jak použít paralelizaci, aby to bylo doopravdy efektivní. Líbilo se mi, že nebylo potřeba udělat všech dvanáct bodů zadání. Bohužel se jednalo o jedinou příležitost tohoto předmětu si vyzkoušet paralelní programování. Přitom se jedná o zajímavé téma.
Odpovídá zadání třetího úkolu:
Velmi detailní zadání. Na rozdíl od předchozích bylo vyžadováno abychom se neodkláněli pokud možno vůbec od zadání, což nebylo úplně důkladně zdůrazněno. Naštěstí "dobře myšlené" odchylky od zadání nebyly hodnoceny výrazně negativně.
Mgr. František Mejzlík [32-KSI], Programování v C++ [NPRG041, cvičení]
Jakub Seidl, 18.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Výborný přístup, aktivní odpovědi na dotazy a zpětná vazba, nemám moc co dodat.
Super dostupnosť všetkých materiálov použitých na cvikách. Výborná komunikácia. Férový zápočet. Feedback ku každému zadaniu. Zaujímavé príklady na cvičeniach.
Mgr. František Mejzlík [32-KSI], Pokročilé programování v C++ [NPRG051, cvičení]
Pouze zadal naprogramovat vícerozměrný vektor. Tenhle úkol byl asi zajímavější než ostatní dva. Docela mě ale mrzelo, že vyžadoval používání hranatých závorek způsobem, které nepodporuje MSVC. Nepodařilo se mi získat vhodnou verzi gcc a Clang má tak matoucí chybové hlášky, že jsem radši použil(a) MSVC s kulatými závorkami a pak je přepsal(a) na hranaté. Jinými slovy, kulaté závorky byly pro potřeby zadání dostačující. Zaujal mě bonusový úkol, je to celkem užitečná věcička. Možná by se další rok mohla zmínit i na přednáškách.
RNDr. Martin Svoboda, Ph.D. [32-KSI], Programování v C++ [NPRG041, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 16.02.2025, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Pána Svoboda ma na cvičeniach oslovil svojím pútavým výkladom, pri ktorom vždy spomenie aj všetky podstatné detaily, ktorých je v C++ mnoho a zodpovie prípadné otázky, prípadne pomôže pri zaseknutí sa s kódom. Drží vyššie tempo, čo je však pri obsahu predmetu nevyhnutné.
Veľkou prednosťou je opravovanie domácich úloh - ku každej úlohe človek dostane aj slovné hodnotenie k špecifickým častiam kódu, ktoré sú problematické, alebo by šli prerobiť (a to vzhľadom na ich počet pomerne rýchlo). Som presvedčený, že vďaka takémuto feedbacku sa dá z každej úlohy naučiť drasticky viac ako len pri obyčanom accept, ktoré človek na iných predmetoch často dostáva. Takto by som si predstavoval v ideálnom prípade hodnotenie úloh na každom programovacom predmete.
Tiež si veľmi cením ústretovosť pri komunikácií aj veľmi rozumné termíny zápočtového programu až v letnom semestri.
Pan Svoboda měl výborně připravená cvičení. Oceňuji čas a energii, kterou do výuky investuje. Vysvětluje srozumitelně a jasně.
Možná bych vytknul někdy dle mého názoru až příliš dlouhá zadání domácích úkolů.
Poslední velký úkol mi přišel jako takový celý už zbytečně dlouhý, ale na druhou stranu to asi bylo hezké zopakování všeho, co jsme do té doby probírali.
Cvičení nabízí (a vyžadují) domácí úlohy na každý týden, skvěle navazující a inkrementální učivo, velmi živý a interaktivní výklad, velmi rychlou odezvu při problémech a spravedlivý přístup.
Professor Svoboda is a fantastic practicals teacher. He puts a lot of effort into the materials and homework descriptions, and it is rare to find something he hasn't thought of, which results in less friction when doing the homework, which can sometimes be quite time-consuming.
Cvičící byl velmi přívětivý, jak ohledně individuálního vysvětlování nepochopené látky, tak ohledně doplňování prací, čímž umožnil studentům látku opravdu pochopit.
Filip Makara, 17.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Vyučujúci bol na cvičeniach veľmi zhovievavý, komunikatívny a dával dôraz na dôležité veci a kvalitný kód. Veľmi oceňujem autentickosť vlastnej prezentácie dostupnej pre študentov. Pán Svoboda má perfektnú emailovú komunikáciu. Na začiatku semestra predstavil priebeh predmetu aj cvičení. Neskôr detailne vysvetlil požiadavky k zápočtovému programu a všetky deadliny v jednom emaili.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičenia s pánom Svobodom boli veľmi dobré, každý týždeň som na ne tešil. Bol vždy pripravený, ak mal človek s hocičím problém, mohol sa opýtať a pán Svoboda mu s ním pomohol. K cvičeniam mal pripravené slidy, na ktorých boli ukážky kódu, takže ak človek niektoré cvičenie vynechal, tak si moholl látku prejsť sám doma. Na cvičeniach slidy dopĺňal jeho výkladom, ktorý bol zrozumiteľný. Tiež pomáhal pri problémoch pri riešení domácich úloh.
Petr Hrdina, 16.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Oceňuji připravenost na výuku a celkově vysokou kvalitu cvičení. Líbí se mi koncept pravidelných úkolů, člověk má zpětnou vazbu a čas zvyknout si programovat C++.
Férový a profesionální cvičící, který výborně moderuje tempo cvika. Přestože se probralo dost konceptů za cvičení, nepřipadalo mi to nijak uspěchané. U domácích úloh je jasné co se po nás chce, a zpětná vazba na vypracování byla přínostná. Oceňuji taky, že pan Svoboda latexem tvoří některý z nejkvalitnějších studijních materiálů.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 08.02.2024, 2. ročník, Computer Science, bakalářské
Professor Svoboda is an excellent professor, one of the best in the faculty. He cares a lot about his teaching and passing the knowledge to his students, it is felt in every task and instruction throughout the semester. He will help with any need and always available for questions and feedback. I enjoyed the course even though it was difficult, and often frustrating, because it was taught with passion and care by him.
Nejlepší programovací cvičení, co jsem za ty 3 roky měl. Čas na cvičeních pan Svoboda využívá tak efektivně jak to jen jde a opravdu mi přišlo, že má smysl tam chodit. Na cvičeních si člověk vyzkouší všechny potřebné koncepty a v úkolech (kterých je sice víc než u jiných cvičení, ale jsou tak akorát náročné a velmi dobře člověka připraví na zkoušku i na C++ jako takové) se už jen využívají v trochu komplikovanějším kontextu. Na případné dotazy, ať už na cvičení nebo mailem při práci na úkolech, pan Svoboda vždy ochotně, rychle a jednoduše odpoví. Zároveň narozdíl od (bohužel) většiny jiných programovacích cvičení jsou úkoly zadány do nejmenšího detailu i s tipy k implementaci a člověk je na ně ze cvičení 100% připraven a nemusí tápat v tom, co se od něj vlastně vůbec chce a jaké všechny koncepty by na to mohl využít. Za mě opravdu velký palec nahoru!
RNDr. Martin Svoboda, Ph.D. [32-KSI], Programování v C++ [NPRG041, přednáška]
Velmi milý a ochotný cvičící.
Občas nedokázal odpovědět na některý dotaz, ale to mu u jazyka tak komplexního jako c++ můžu těžko zazlívat. Zadání některých domácích úkolů formou prezentace ze cvičení mi občas přišla trochu chaotická.
Vyučující je strašně moc vstřícný a vždy se snaží najít řešení aby vyhovovalo oběma stranám. Na zprávy (ať už mail nebo Mattermost) odpovídá vždy rychle. Za mě patří mezi nejlepší cvičící programování na fakultě.
Mgr. Adam Šmelko, Ph.D. [32-KDSS], Programování v C++ [NPRG041, cvičení]
Adam Šmelko není nijak světoborný, ale je velice sympatický. Bavilo mě k němu chodit a rozhodně toho nelituji. Pokud jde o domácí úkoly, mohl být i trošku přísnější - někteří studenti mají pocit, že domácí úkoly jsou k ničemu a potom v půlce semestru zjistí, že vlastně C++ nechápou. Pokud jde o samotnou výuku, zpravidla byl problém stihnout celou prezentaci, pokaždé se na konci muselo pospíchat. Možná by stálo zato se míň držet prezentací a zaměřit se spíš na praktickou ukázku a příklady na procvičení.
RNDr. Jakub Yaghob, Ph.D. [32-SISAL], Pokročilé programování v C++ [NPRG051, přednáška]
Doktor Yaghob je můj oblíbený vyučující. Jeho přednášky přinesou mnoho užitečných poučení, bohužel však nepřinesly žádnou rozumnou ukázku, jak paralelní programování funguje v praxi. Výjimkou bylo pouze jedno jediné cvičení, ale zase nám nedal prostor si to pořádně osahat.
Fajn přednášející, sice toho neprobral tolik, ovšem hodiny byly zajímavé.
RNDr. Filip Zavoral, Ph.D. [32-KSI], Programování v C++ [NPRG041, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 26.01.2025, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Průběh cvičení byl dobrý, všechno hezky vysvětleno. Oproti ostatním cvičením jsme měli výrazně méně hodnocených domácích úloh. Což byla škoda, člověk dostal málo feedbacku, což pak chybělo u zkoušky
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Na všech ostatních cvičeních můžete odevzdávat závěrečný projekt v létě, na tomto cvičení to není možné.
Má velmi dobré a zábavné cvičení, pokud máte rádi trochu toxický humor. Na dotazy odpovídá jakoby nevrle, ale když se nenecháte odradit, tak dobře poradí a dovysvětlí.
Chce to mít trochu odolnější náturu, takže rozumím tomu, že spoustě lidem nesedne. Mě s ním cvičení velmi bavilo.
Odpovídá zadání druhéhoho úkolu:
Tak jak byl úkol zadán vyžadovalo trochu víc přemýšlení co se zadáním vlastně myslelo, ale komunikace přes mattermost fungovala dobře, takže se případné nejasnosti snadno vyřešili.
RNDr. Filip Zavoral, Ph.D. [32-KSI], Pokročilé programování v C++ [NPRG051, přednáška]
Doktor Zavoral byl asi nejlepší přednášející tohoto předmětu. Asi je to tím, že přednášel ta nejzajímavější témata. Rozhodně je však celkem sympatický sám o sobě.
Oproti loňskému roku bych asi chtěl povědět, že mě přednášky bavily víc. Připadalo mi, že pan doktor už nemá potřeby tlačit jeden a ten samý vtip a mám pocit, že jsem se naučil o mnoho více.
Kurz C++ na MFF mi přijde, co se týče obsahu, většinově adekvátní a v tomto ohledu si dle mého názoru není na co stěžovat.
V čem má ale celkové vedení tohoto předmětu dlouhodobě opravdu velké rezervy je přístup ke studentům a způsob hodnocení. Širší okruh vyučujících tohoto předmětu totiž zjevně žije v představě, že
1) nezanedbatelné množství studentů podvádí
2) je v zájmu těch "poctivých", aby bylo bez ohledu na dopady opatření těmto podvodům zabráněno, i za cenu diskriminace mnoha "poctivých"
Já osobně se (jestli této informaci hodláte věřit či nikoliv nechávám na vás) řadím do kategorie "poctivých" a rozhodně budu daleko raději, pokud předmětem projdou nízké jednotky podvádějících (u kterých je navíc vysoká pravděpodobnost, že je alespoň jednou během studia někdo přistihne a s velkou pravděpodobností nedokončí studium neudělají daleko důkladněji kontrolované státnice), ostatně, je to jejich boj, pokud studují vysokou školu, ale vší silou se vyhýbají nabytí užitečných vědomostí, než když nezanedbatelná část "poctivých" studentů neudělá zkoušku, protože je nucena se prát s kompletně neznámým prostředím v labech, které si ani nemají šanci jakkoliv před zkouškou připravit nebo jsou odrazeni od studování jinak zajímavého a užitečného předmětu přístupem vyučujících.
Zároveň, domnívám se, že atmosféra strachu a antagonismu, kterou těmito opatřeními vyučující nastolují vede k pravému opaku. Domnívám se, že průměrný student, kterého vyučující slušně poprosí, aby nepodváděl, to spíše dělat nebude. Pokud však dostane sadu pravidel a restrikcí, které mu mají v podvádění zabránit, napadne ho jen deset způsobů, jak daná opatření obejít, i pokud k tomu jinak motivaci nemá.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 16.02.2025, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičenie pána Svobodu som si vybral špeciálne kvôli mnohým veľmi pozitívnym hodnoteniam v anketách, a musím povedať, že moje očakávania dokonca predčilo. Je to veľmi kvalitné cvičenie pre každého, kto je ochotný pre naučenie sa C++ niečo spraviť.
Cvičenia sú pomerne náročné - po každej hodine je zadaná domáca úloha, ktorej predmetom je dokončenie rozpracovaného kódu z hodiny. Tento prístup je však zvládnutý oveľa lepšie ako som sa s ním stretol na iných cvičeniach - ku každej úlohe je k dispozícií podrobný popis, ktorý nie len ušetrí čas strávený hľadaním ako sa má riešenie správať v okrajových prípadoch, ale aj rovno poskytne primeranú kostru či nasmerovanie ku kvalitnému riešeniu.
Cvičenie mi prišlo veľmi dobre koncepčne navrhnuté - každé cvičenie má jasné zameranie a je vidno, že príslušné úlohy sú dôkladne cielene zadané tak, aby priniesli čo najviac úžitku. Počas semestra som teda mal pocit, že na každom cvičení sa toho dozvedám veľa nového a nezasekávame sa riešením úloh, ktoré by len dookola používali rovnaké prístupy či konštrukty.
Je pravda, že cvičenia sú náročnejšie (aj v porovnaní s ostatnými paralelkami, z toho, čo som od ostatných počúval), no pri tomto predmete je to len dobre, obzvlášt ak sa stotožnujete s mindsetom "Ťažšie na bojisku, ľahšie na cvičisku" a ak chcete predmet nie len nejak absolvovať, ale aj sa C++ naučiť.
Odporúčam sa tiež držať prístupu robiť ideálne všetky úlohy, je to zvládnuteľné, no naopak, myslím si že by som prišiel o pochopenie podstatnej časti predmetu, ak by som nejaké vynechal.
Zápočtový test mi prišiel primeraný, dokonca možno ľahší ako u iných paraleliek, keďže nadväzuje na poslednú domácu úlohu, ktorá je naozaj rozsiahla a výrazne časovo náročná. Človek si teda veľkú časť odmaká doma - mimo stres testového prostredia.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 16.02.2025, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Věděl jsem, že toto cvičení nebude jednoduché. Mám pocit, že mě ale poměrně dobře připravilo i na zkoušku. Doporučuji splnit co nejvíce úkolů a hlavně ty, na které se navazuje. Občas jsem bojoval s délkou zadání a tím, že jsem v něm něco přehlédl.
Co mi chybělo, je nějaká zmínka a drobné seznámení s build systémy.
Složitost zápočtového testu byla adekvátní. Problematická mi přišla forma testu v případě, že žák využíval linux, kde nefungovalo napovídání ve VS Code.
Cvičení by měla být dle mého názoru sjednocená, a to dle materiálů pana doktora Svobody. Zdá se, že panují velké rozdíly mezi prací vyžadovanou a probíranou látkou na jednotlivých cvičeních, což by, podle mě, vzhledem ke smíšeným zkouškám nemělo nastávat.
Látka byla velmi těžká, ale dobře vysvětlená, a předmět byl dobře vedený, čímž byla i tato těžká látka poměrně dobře pochopitelná.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
C++ se nějak naučíte, ale bude to bolet.
V přednáškách je všechno, chtělo by to lépe organizovat slidy a prezentaci. Byli na nás akorát hrnuty hromady C++ features bez velkých ukázek použitelnosti.
Požadavky na kód při zkoušce se zcela neshodují s těmi na cvičeními. Při cvičení je kladen velký důraz na návrh řešení, objektový model a kvalitu kódu a máte 2 týdny to nakódit. Při zkoušce naopak musíte za krátkou dobu něco nabastlit, hlavně aby to sežral recodex (stačí na dvojku).
Filip Makara, 17.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Oceňujem množstvo domácich úloh, ktoré sme dostávali každý týždeň. Tak som sa rýchlo naučil základy programovania v C++. Domáce úlohy však často boli časovo náročné a vyčerpávajúce, obzvlášť v prvej polovici semestra.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
ako repetentovi sa mi nepáčilo že k výuke bolo veľmi malo informácii k splneniu všetkých požiadaviek (napr. o novom zapoctovom teste)
Bohužel jsme na cvičení rozebírali teorii, kterou jsme potkali na přednášce až později. Tím se ztrácelo dost času. Cvičení bylo celkem jednoduché, úkolů málo, celkově považuji obtížnost za adekvátní.
This is a course that teaches you a lot if material, one week at a time. It is one of the courses in which I leaned the most from in university. The tasks are difficult but it’s very rewarding once you get them right. The amount of credit you get for the amount work you put in is really unproportional and it’s hard to manage while taking a lot of other courses, especially because there is still a project at the end, but you do learn a lot so I would say it is worth it, if you are willing to put in a lot of effort.
Úkoly nebyly povinné, což považuji za plus - pokud jsem ale úkol udělal, tak jsem dostal dobrou zpětnou vazbu. Forma mi přišla OK, možná bych nechal trochu víc času na zápočtový test nebo povolil používání Stack Overflow (což ale asi jde proti tomu, co test zkouší)
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 26.01.2024, 1. ročník, , Program CŽV - zájmový
Ocenil bych, kdyby se na samotném cvičení více programovalo. Tedy kdyby studenti dostávali nějaké úkoly co mají naprogramovat na tom cvičení apod. Tím více myslím, že by samotné programování tvořilo alespoň 70 procent obsahu cvičení.
Chcelo by to trochu zložitejšie úlohu pre lepšiu prípravu na skúšku. Formát cvičenia bol dobrý - polo-prednáška a potom programovanie.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.01.2024, 1. ročník, Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her, navazující magisterské
Málo kreditů za hodně práce. Každé cvičení nutno dodělat doma, do toho domácí úkoly, projekt, zápočet, zkouška. Pokud se někdo zadrhne/onemocní, je těžké to s ostatními předměty dohnat s ohledem na kritéria kreditů za rok. Jinak výklad zajímavý a cvičení naučí.
Připomínka k předmětu, Programování v C++ [NPRG041, přednáška]
Celý předmět působí spíše jako „jazyk C++“ než „programování“, neboť často staví na základech, které v předmětech Programování 1 a 2 nebyly vůbec, nebo byly nedostatečně probrané. Systém 4 programování z hlediska domácích úloh, zápočtového testu, zkoušky a zápočtového testu dle mého názoru neověřují dostatečně pochopení principů jazyka na teoretické úrovni. Upřímně doporučuji zapsat si předmět až po Programování v C#, neboť ten naučí programátorské myšlení, které je v tomto předmětu opravdu třeba.
Celkově ovšem předmět studentovi dává přesně to, co má.
This course is a great way to get familiar with both basics and some advanced concepts in C++, I would recommend it even if it is quite time-consuming
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 26.01.2025, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Škoda, že není nějaký vzorový příklad zkouškové úlohy, moc jsem nevěděl, jak se připravovat a příklady ze cvičení na to rozhodně nestačily. Např. na cvičení jsme nidky nepracovali s shared_pointry a && referencemi v parametrech a další a i když jsem teoreticky věděl, co s tím, tak mi zabralo čas vyřešit kriptické errory překladače.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Předmět je velmi zajímavý, ale zkouška je fakt fakt fakt hrůůůza - programování na čas... celý semestr se nám opakuje, jak se musí programovat pěkně, pořádně, dělat dekompozici atd. a pak se musí za tři a půl hodiny honem honem rychle naplácat nějaký program a na tom závisí splnění zkoušky. Fakt je to škoda, já osobně prostě neumím za tak krátkou dobu hodnem rychle něco nějak ošklivě splácat a kvůli tomu mám se splněním zkoušky problémy :( Bylo by lepší, kdyby to bylo trochu víc na styl zkoušky ze C# s dr. Ježkem, kde je nějaká teorie spolu s nějakými krátkými malými praktičtějšími úlohami a to podle mě mnohem lépe ukáže, zda tomu člověk rozumí, či ne. Je to opravdu škoda, protože mě jinak C++ díky tomuto předmětu opravdu zaujalo, ale kvůli té zkoušce pociťuji určitou marnost a vyhoření, že když mě to baví a jinak mi to docela jde, tak prostě podmínkou ke splnění zkoušky je něco honem rychle za pár hodin naplácat :(
Užitečný předmět, bohužel přednášky nemají takový význam pro absolvování předmětu. Chápu, že na přednáškách se prostě programovat nenaučíme, ale i tak by na tom šlo zapracovat. Navíc přednášky a cvičení na sebe moc nenavazovaly, většinu témat jsme potkali poprvé na cvičení (což trošku plýtvá časem). Bylo by lepší témata trošku zpřeházet.
Predmet je pomerne náročný, no pre mňa zaujímavý. Myslím si, že by bolo dobré, aby bolo absolvovanie predmetu "Programovaní v C" doporučené ako taká "prerekvizita". Niektoré prezentácie sú pomerne chaotické, kde je naraz veľa informácií a človek sa v tom začne strácať. Možno by bolo lepšie ten obsah trochu viacej natiahnuť na viacero slidov prezentácie.
Připomínka k předmětu, Pokročilé programování v C++ [NPRG051, cvičení]
Cvičení C++ se příliš nepovedla. Nejedná se totiž o cvičení, ale o takové prakticky orientované pokračování přednášky. S výjimkou dvou nepovinných domácích úkolů nebyl vůbec žádný prostor si pokročilé C++ osahat (zejména paralelní programování). Kvůli tomu vyžadovaly zápočtové úkoly opravdu hromadu času. Byly velmi náročné, ale jinak zvládnutelné. Líbilo se mi, že nebylo nutné jít na zkoušku, ale ten poslední úkol mohl být opraven trochu rychleji. Když jsem se dozvěděl(a) výsledek, měl(a) jsem téměř všechny zkoušky za sebou. Taky mi připadá trochu nešikovné, že ReCodex používá jako kompilátor gcc. Připadá mi trochu zastaralé a ani na Linuxu se mi nepodařilo získat verzi, která podporuje potřebnou verzi C++.
Jak asi můžu ohodnotit neexistující cvičení?
Přednášky jsou pro pochopení vyučovaných konceptů naprosto nedostačující. Předmět by měl mít regulérní cvičení s praktickýma ukázkama, ne jenom zadávání úkolů.
Domácí úkoly jsou těžké a týden je na ně málo času.
Cvičení formálně neexistuje - jsou to jen 3 zadání domácích úkolů.
Nemám, ale pocit že by předmět skutečná cvika potřeboval. Na přednášce se člověk dozví co je potřeba a prezentace a internet k domácím úkolům bohatě stačí.
Overall jsou úkoly poměrně dost těžké, ale to nějak odpovídá tomu čím se předmět snaží být.
Připomínka k předmětu, Pokročilé programování v C++ [NPRG051, přednáška]
Stejně jako samotné C++ je i tato přednáška velmi nekonzistentní: některá témata mě mimořádně nadchla a jiná mimořádně zklamala. Přednášky o metaprogramování mě přesvědčily o tom, že šablonám v C++ je lepší se vyhýbat, dokud to jenom půjde. Zavoralovy přednášky o rangích a dalších vychytávkách byly zajímavé, jenom škoda, že opakoval věci ze základního programování. Přednášky o paralelním programováním zase byly pouze takovým výčtem toho, co C++ umí a smíme to používat, co umí a nesmíme používat, neumí a máme to používat (pokud se to do C++ dostane).
Velmi nabitá přednáška − obzvlášť ze začátku když člověk ještě plně nechápe idiomy a koncepty jazyka se mi zdálo, že zamrkání v nevhodnou chvíli znamená nechápavě prosedět zbytek přednášky. Asi je to nezbytné při povaze a množství informací, ale občas se mi zdálo, že kdyby se plánování přednášek, jejich pořadí, etc, věnovalo více úsilí, nebylo by to z počátku tak frustrující.
Co by rozhodně zasloužilo víc péče byla zadání domácích úkolů. Byla zbytečně rozvleklá a jednotlivé požadavky byly často specifikovány vícekrát nebo naopak po částech na různých místech textu.
Zkouška byla bez problémů pokud člověk poctivě napsal všechny DÚ a pochopil myšlenky jazyka.
Celkově skvělý i když velmi náročný předmět. Až teď konečně mám pocit, že rozumím tomu jak uvažovat v C++ a nakonec se mi jazyk jako takový i dost zalíbil.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.08.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Obsahem jeden z nejzajímavějších předmětů, který jsem zatím absolvoval. Opravdu ale pokulhávala cvičení. Předmět je totiž reálně nemá. Cvičení je jen další přednáška (a to jen každý druhý týden), nebo zadání domácího úkolu. Úkoly jsou zde opravdu náročné a velké (většinou okolo 700 řádků) a je potřeba mít každý správně (nebo aspoň z velké části správně), takže nemožnost si látku procvičit ne nějakých menších úkolech je velké mínus. Byl zde ze strany vyučujících pokus zavést bonusové úkoly, ale ten nebyl moc povedený. Dohromady byly totiž asi jen 2 a na ani jeden jsme nedostali feedback.
Nevím co si mám o tomto předmětu myslet. Ano, je to opravdu pokročilé C++, ale přijde mi že jeho přínos je velmi pochybný. Na přednáškách se skoro cituje standard C++ a ilustruje na tak komplikovaných příkladech že nevěřím že jim rozuměla alespoň třetina studentů v místnosti. Občas jsem měl pocit že víc probírá to co v jazyce C++ teprve bude než to co tam reálně je.
Jsou zadány 3 opravdu těžké úkoly na které je deadline dva a půl týdne. To mi přijde opravdu málo. Proč se nezadá první úkol hned na začátku semestru? Pak by deadline mohl být až o měsíc a stejně by se všechno stihlo do konce semestru. První úkol byl zadán víc než měsíc po začátku semestru což je zbytečně pozdě.
Zadání úkolů nebyla dostatečně podrobně vysvětlena, takže se programování mění na snahu napasovat svůj kód na zadané API jen aby to nějak fungovalo.
Za velkou nevýhodu považuji že se nikdy neukáže vzorové řešení. Ne jenom přehled nejčastějších chyb ale opravdové autorské řešení. Jak se mám něco naučit když jsem například úkol nedokončil protože jsem se na něčem zasekl?
Těžký předmět, který mě ale hodně naučil. Příjemné je, že se člověk může vyhnout zkoušce tím, že domácí úkoly splní vysoký počet bodů. Tyto domácí úkoly jsou ale docela těžké a mohou být frustrující. Člověk musí rozumět probírané látce, aby úkoly zvládl splnit. Přistup vyučujících je dost přísný.
Je naprosto nepochopitelné jak je možné že předmět který má dotaci 2/2 a věnuje se tak komplikovaným konceptům tak komplikovaného jazyka jako je C++ nemá cvičení.
Učivo z přednášek si nemůžeme nijak procvičit a pochopit ho jenom z přednášek je skoro nemožné.
Jak jinak se asi máme naučit přednášené koncepty používat?
Domácí úkoly jsou náročné a je na ně jenom týden co je velmi málo času. Vzhledem k tomu že se všechno musíme naučit sami by to měli být alespoň dva týdny.
Předmět by se měl předělat tak aby měl opravdové cvičení ale vím že to se nestane.
Ve výsledku jsem si z předmetu nic neodnesl a myslím si že jeho výuka je totálně odfláknutá.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Výborný předmět, který hodně naučí a je dobře koncipovaný.
Bylo fajn poslouchat osalvu jazyka C++ a i pasivně agresivní připomínky přednášejících. Taky je fajn mít poznámky na internetu, bez nutnosti vždy být na přednášce samotné.
Cvičení by se mohlo méně zaobírat opakovaným probíráním nastavení VTune. Možná by bylo lepší ukázat na cvičeních více příkladů, jak zefektivnit kód pomocí nástrojů z přednášky.
Předmět má sice dotaci 2/2 ale žádná cvičení v pravém slova smyslu nejsou. Na 4 cvičeních se zadávají domácí úkoly, nic víc. Nedokážu pochopit proč, předmět by pak byl mnohem přínosnější. Jak jinak si máme procvičit učivo z přednášek?
Domácí úkoly jsou náročné.
Připomínka k předmětu, Vývoj vysoce výkonného software [NPRG054, přednáška]
Jakub Seidl, 01.09.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Pokud se tomuto předmětu můžete vyhnout tak se mu vyhněte.
Látka z přednášek nesouvisí s cvičením, alespoň ne přímo.
Na cvičeních se jenom zadávají domácí úkoly. Žádné praktické procvičení probíraného učiva, žádné úlohy které by vám pomohli s domácími úkoly. Proč? Probíraná problematika je dost složitá na to aby si to zasloužila.
Domácí úkoly jsou velmi náročné a jejich zadání jsou často těžko srozumitelná.
Ze 4 úkolů byli 2 zaměřeny na použití vektorových instrukcí ale vyučující nám ani jednou neukázal jak se vektorové instrukce používají. Vzorová řešení se samozřejmě nikdy nedozvíte.
Podle popisu zní předmět zajímavě ale to je všechno. Přitom by mohlo jít o opravdu přínosný předmět kde se zužitkují znalosti z mnoha jiných předmětů. Bohužel to tak není.
Z mého pohledu je předmět po pedagogické stránce odfláknutý.
Připomínka k předmětu, Principy překladačů [NSWI098, cvičení]
Cvičení se nekonaly moc často, bohužel končily příliš pozdě. Byla to spíše taková extenze přednášky, ale stálo za to se zúčatnit. Mrzí mě, že nás Bednárek vedl ke psaní jednoprůchodového překladače, ačkoli se to tak zbytečně zkomplikovalo a možnosti takového překladače jsou velmi omezené.
Petr Tvrdek, 12.02.2025, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Nakonec mi to nepřišlo tak obtížné, jak se říká.
Nejtěžší si myslím byla syntaktická analýza, protože jsem moc nevěděl, jak se s tím pak bude zacházet dál a syntaxe deklarací pointerů na funkce, které vrací pointery na funkce, které jako parametr berou pointer na funkci, která jako parametr dostane int a vrací char, a ta funkce, na kterou je ten pointer na funkci, kterou bere ta funkce, na kterou je to pointer, vrací pole funkcí, které jako parametr berou int a vrací int, a celá ta funkce, na kterou je ten pointer, bere jako parametr pointer na funkci, která jako parametr bere pointer na funkci, která je bez parametrů a vrací int, vrací pointer na char... atd (mimochodem doporučuji tohle prostě ošidit tak, že tu gramatiku v rámci syntaktické analýzy ohneme tak, aby to prostě nějak přijímala, a vrátit se k tomu až u sémantické analýzy, kde se tahle část s pointery na funkce dá vlastně vynechat, pokud se v tom člověk fakt zamotá) - celkově významy těch neterminálů v gramatice Céčka (ty abstract-declaratory a podobné) by možná stálo za to trochu vysvětlit a ukázat na příkladech.
Říkám si, jestli by třeba nestálo za ty úkoly trochu nepřeorganizovat, že by se klidně nejdřív zvlášť udělala ta lexikální analýza a pak v syntaktické společně se sémantickou by se přidávaly a postupně rozšiřovaly ty další věci (jakože by nebyla daná na začátku celá gramatika, ale nejdřív prostě třeba ty deklarace, které by se udělaly jak syntakticky, tak rovnou i sémanticky, pak to další a tak dále). Možná by to tak mohlo být lepší, to by bylo potřeba promyslet a bohužel by to ale asi vyžadovalo docela dost změn.
Celkově to ale tedy bylo fajn, jsem rád, že jsme si zkusili udělat vlastní překladač, a splnění předmětu nebylo vzhledem k tomu, jak je nastaveno bodování, nijak extra náročné (nebo aspoň oproti tomu, jak se o tomto předmětu říká :D)
Připomínka k předmětu, Principy překladačů [NSWI098, přednáška]
Tento předmět je velmi pracný, ale dostatečně zajímavý. Přednášky měly význam pouze ze začátku, zbytek předmětu tvořily spíše zajímavosti, které se nijak nezkoušely.
Petr Tvrdek, 12.02.2025, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Zatím jeden z nejzajímavějších předmětů, co jsem na MFF měl. Možná ta poslední témata o optimalizacích byla trochu nudnější, protože to bylo takové narychlo.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 05.02.2025, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Předmět je velice zajímavý a je odpřednášen dobře. Vlastnoruční programováni kompilátoru na cvičení je moc uspokojivé.
Připomínka k předmětu, Virtualizace a cloud computing [NSWI150, přednáška]
Za mě jeden z lepších technických předmětů, které na MFF máme. Líbilo se mi, že se předmět věnuje jak technickým detailům virtualizace, tak jejímu využití.
předmět je poměrně obsáhlý na tři kredity, opravdu to chce chodit na přednášky, ze slajdů se toho moc nedozvíte (hlavně u kolegy Bednárka), zkouška proběhla nadočekávání bez problémů, otázky i požadované znalosti byli adekvátní
Předmět je připraven hezky, bavila mě víc ta high-level perspektiva, ovšem je pravda, že dozvědět se o problematice i na úrovni OS bylo dobré.
Jediné, co musím předmětu vytknout, je chaos ve slidech. Zaprvé preferuji PDF slidy, protože se dají zobrazit v prohlížeči na libovolném zařízení (narozdíl od M$ Office formátu), to je však možná osobní preference. Zadruhé nechápu míchání češtiny a angličtiny, nezřídka se stávalo to, že jeden slide byl v češtině a následující v angličtině. Třetí věcí je pak počet slidů - na webu jsou dostupné prezentace obsahující desítky neprobraných slidů, což je fajn pro zajímavé počtení, ale není z toho jasné, co jsme vlastně všechno společně prošli na hodině.