AnketaAnketa(verze: 652)
V letním semestru akademického roku 2018/2019 probíhá sběr dat 13.05.2019 - 18.09.2019.
   Přihlásit přes CAS
Připomínky k výuce (Oba semestry)
   
Předmět: Katedra:
Typ:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. RNDr. Petr Holický, CSc. [32-KMA], Matematická analýza 2 [NMMA102, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 23.08.2017, 1. ročník, Matematika, bakalářské
Moc milý pán, ale bohužel se občas docela zmate a cvičení pak mohou být těžká na pochopení
doc. RNDr. Petr Holický, CSc. [32-KMA], Matematická analýza 3 [NMMA201, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.01.2015, 1. Ročník, Matematika, bakalářské
Ačkoliv je početní látky velmi mnoho a cvičení je málo, tak doc. Holický nás dokázal motivovat k průběžné domácí přípravě během semestru a jsem za to teď vděčný.
doc. RNDr. Petr Holický, CSc. [32-KMA], Úvod do funkcionální analýzy [NMMA331, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2017, 3. ročník, Matematika, bakalářské
Na cvičení jsem celkem postrádal předvedení početních příkladů, které byly následně součástí písemné zkoušky. Bylo by asi proto vhodnější namísto předvádění výhradně teoretických příkadů zařadit i některé početní. Navíc mi přišlo, že nezbyl čas na žádné příklady na distribuce či Fourierovu transformaci. Bohužel nemám pocit, že by mne cvičení připravilo ke zkoušce.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2017, 3. Ročník, Matematika, bakalářské
Ačkoli je pan Holický jako přednášející skvělý, jeho cvičení takové úrovně nedosahovala. Cenný čas jsme věnovali mnoha teoretickým příkladům, které mě od studia spíše odradily. U zkoušky je potom navíc požadována znalost zcela odlišné látky. Myslím, že by bylo lepší oživit takovými příklady spíše přednášku a nesnažit se je propašovat na cvičení. Jediná věc, která mi částečně pomohla s přípravou ke zkoušce byly zápočtové písemky, které, ačkoli všechny dopadly katastrofálně, jsme vždy na následujícím cvičení společně řešili.
Prostor, který pan docent nechával na cvičeních studentům, aby své znalosti předvedli u tabule, by mohl být mnohem lépe využit jinak.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2017, 3. ročník, Matematika, bakalářské
Ocenila bych více vzorových příkladů k písemkám a jejich vzorová řešení. Pomohlo by to rozpoznat nároky na podrobnost vysvětlování a zejména by nám to dalo návod, jak řešit více typů příkladů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2017, 3. ročník, Matematika, bakalářské
Cvičenie bolo vedené ešte katastrofickejším prístupom ako prednáška. Z cca 14 cvičení sme sa venovali relevantnému obsahu cca na 3 cvičeniach z toho na 2 vo forme vzorového riešenia cvičnej písomky ktorá dopadala priemerne tak na 4 body z 15. Zvyšok cviční sa riešili príklady ktoré nijako nesúviseli s požadovanými znalosťami napríklad ku skúške. Samozrejme toto všetko sa odrazilo aj na skúškových písomkách ktoré si proste každý študent musel od A do Z naštudovať sám z iných zdrojov pretože z toho 1-2 príkladoch predvedených na cvičení sa nedali vyvodiť metódy riešenia ani len na zlomok príkladov požadovaných na skúške. Na záver sa ukázalo, že tretí skúškový príklad na distribúcie a fourierove transformácie nebol na cvičení precvičený prakticky vôbec a takto pokročilé príklady sa hľadajú v materiáloch extrémne ťažko teda neostávalo nič iné, iba sa spoľahnúť, že sa na skúške podarí nazbierať dostatok bodov zo zvyšných 2 príkladov.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2017, 4. ročník, Matematika, bakalářské
Bylo celkem snadné získat zápočet, jenže nás cvičící celý semestr držel v nejistotě a obavách, protože podmínky nebyly jasné.
Stejně tak děsivě působila zkouška, nicméně nakonec byla písemná část hodnocena docela mírně a i při ústní části se pan Holický snažil pomoct při záseku a byl moc milý.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2017, 3. Ročník, Matematika, bakalářské
Cvičení bylo vždy velmi zmatené a žádné znalosti jsem si z něj neodnesl. Vše jsme si museli dostudovat doma.
doc. RNDr. Petr Holický, CSc. [32-KMA], Úvod do funkcionální analýzy [NMMA331, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2017, 3. ročník, Matematika, bakalářské
Oceňuji vstřícný přístup k studentům, ale bohužel přednášky na mne působily často zmateným a nepřipraveným dojmem, stávalo se, že se přednášející do výkladu zamotal. Bohužel pak to chtělo větší úsilí k pochopení látky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2017, 3. Ročník, Matematika, bakalářské
Ačkoli je látka tohoto předmětu mimořádně složitá, pan docent Holický se s jejím výkladem popral velmi dobře. Přednášky byly přehledné a učivo členěno do menších celků, které dávaly smysl. Domluvené konzultace byly skvělé.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2017, 3. ročník, Matematika, bakalářské
Šetřilo mi práci, že jsem ani jako student zaměření Num. analýza a mat. mod. nebyl nucen si doplňovat příliš mnoho neznámých věcí z matematické analýzy a topologie. Většina zápočtových úloh (nebo domácích cvičení) byla ovšem daleko nad mé řešitelské schopnosti a nezbývalo mi než je opsat např. z nějaké knížky. Pokud jde o důkazy vět předváděné na přednášce, mnohdy jsem musel ještě dlouho po jejím skončení přemýšlet, proč je tím dokázáno opravdu vše, co věta říká (některé kroky mi zdaleka nepřipadaly zřejmé). Týkalo se to hlavně OG projekce a doplňku v Hillb. prostoru, věty o otevřeném zobrazení a existence prim. distribuce. Pozitivně beru to, že panu docentovi nevadilo odpovídat na dotazy, vytrvale nám opravovat odevzdávané příklady a že také u zkoušky byl vstřícný.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2017, 3. ročník, Matematika, bakalářské
Přednáška byla celkem srozumitelně zapisovaná na tabuli pěkně čitelným písmem. Byla i pěkně uspořádaná, pouze číslování vět odznova v posledních dvou kapitolách, tedy čtvrté a páté (tři věty měly tedy název "Věta 1", odkazy vedly i na věty z předchozích kapitol), nás trochu mátlo. Zápis přednášek na internetu se často celkem lišil od odpřednesených tvrzení, někdy to nebylo na škodu (oprava chyby či srozumitelnější verze), někdy v tom byl trochu zmatek.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2017, 3. ročník, Matematika, bakalářské
Prednáška bola od prvej chvíle vedená tak, že študent ktorý nieje jednotkár bol na predmete absolútne celý čas stratený už od prvej prednášky. Nejedná sa o nejaký ľahký predmet a bohužiaľ značne podstatný úvod do predmetu bol prednášajúcim považovaný za "snadný" tak ako veľké množstvo viet a dôkazov v priebehu predmetu takže ani nebol odprednášaný, iba považovaný za "snadné" cvičeníčko. K predmetu neexistujú žiadne konkrétné materiály teda študent musí čerpať cca. z 3 rôznych zdrojov a tajne dúfať, že sa daná veta niekde vyskytne. Celkové hodnotenie je, že na to o aký náročný predmet sa jedná nám to pán docent Holický neuľahčoval skôr naopak, takmer v celej prednáške je študent odkázaný na dohľadávanie z iných zdrojov pretože v prednáške je veľké množstvo informácií jednoducho preskočených a nedovysvetlených pretože sú považované za jednoduché
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2017, 4. ročník, Matematika, bakalářské
Na přednáškách často panoval zmatek, když se přednášející zasekl v nějakém důkazu a chytřejší studenti se mu snažili poradit. Možná i kvůli tomu jsme se nakonec k některým věcem ani nedostali.
Na webu byly průběžně zveřejňovány zápisky z přednášek, bohužel bez důkazů a definic.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.01.2017, 4. Ročník, Matematika, bakalářské
Kvalitni prednaska se snahou vysvetlovat pojmy a dukazy. Pan docent se vyhybal zabihani do prilisnych detailu, dokazoval pouze tvrzeni, ktera dale v teorii vyuzil, coz bylo vzhledem k objemnosti predmetu vitane. V ramci prednasky nektera pozorovani a jednodussi vety nechaval jako cviceni s tim, ze byla moznost se k nim vratit na cviceni.
doc. RNDr. Petr Holický, CSc. [32-KMA], Obecná topologie 1 [NMMA335, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2019, 4. Ročník, Matematika, bakalářské
Občas drobné zmatky při ukazování příkladů.
doc. RNDr. Petr Holický, CSc. [32-KMA], Obecná topologie 1 [NMMA335, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2019, 4. Ročník, Matematika, bakalářské
Občas drobné zmatky při dokazování. K teorii bez důkazů skripta, což velmi pomáhalo.
doc. RNDr. Petr Holický, CSc. [32-KMA], Funkcionální analýza 1 [NMMA401, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2018, 1. Ročník, Matematika, navazující magisterské
Cvičení s panem docentem Holickým doznalo od loňského roku, kdy vedl cvičení z předmětu Úvod do funkcionální analýzy, radikální změny. Zmizely na poslední chvíli ohlášené zápočtové písemky a domácí úkoly, které byly podmínkou zápočtu. Oboje bylo nahrazeno aktivní účastí na cvičení, což velmi vítám. Celkově bylo těch 90 minut mnohem uvolněnějších, a proto jsem docházel na výuku rád.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
Cvičení bylo ještě tragičtější, jak přednáška. Totální chaos, kupříkladu první hodina či dvě se dali věnovat úvodu do Topologie, místo toho jsme se
(většinou marně) snažili vypočítat příklady, které mně a naprosté většině spolužáků nedávali vůbec smysl. Snad jediné pozitivum, které mě na celém předmětu a výkladu napadá, jsou jasně předem stanovený podmínky na zápočet a možnost přizpůsobit termín zkoušky studentovi.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
Vyučující se nás snažil zapojit, kladl nám otázky a to mi přišlo dobré. Možná mohl ještě podrobněji vysvětlit příklady na omezený nespojitý lineární funkcionál a kalkulus pro matice – každý student chápe věci jinak rychle a když se nepředvede celý postup (ale jen ideje), může to znamenat, že ten, kdo během cvičení tápe natolik, že není ani schopen zformulovat otázku, si odnese v zápiscích několik zdánlivě nesouvisejících symbolů, které pak nejde rekonstruovat do celkového řešení. Výběr příkladů mi připadal vhodný.
doc. RNDr. Petr Holický, CSc. [32-KMA], Funkcionální analýza 1 [NMMA401, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2018, 1. Ročník, Matematika, doktorské
Oceňuji kladný přístup vyučujícího ke všem individuálním potřebám. Ač jsem nemohla chodit na cvičení, pan docent byl ochotný se mnou konzultovat všechny probrané příklady individuálně a měla jsem možnost kdykoliv konzultovat i probranou látku na přednášce. Zkouška u něj je náročná, ale nikoliv nespravedlivá nebo nesplnitelná.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2018, 1. Ročník, Matematika, navazující magisterské
Přednášky pana docenta Holického se od minulého roku, kdy přednášel na Úvodu do funkcionální analýzy, velmi zlepšily. Učivo bylo i přes jeho celkový objem na přednáškách vykládané srozumitelně, bylo dobře členěné na menší celky, které na sebe logicky navazovaly, a zápisky mi proto při přípravě na zkoušku dost pomohly.
Pan docent ochotně odpovídal na dotazy nejen na přednáškách, ale i během konzultací, kterých jsem, bohužel, během semestru mnoho nestihl kvůli přehnaným nárokům jiných nejmenovaných vyučujících.
Na zkoušce je pan docent se studenty velmi trpělivý, pomáhá jim učivo pochopit a hodnotí spravedlivě. Za mě od loňska jednoznačně změna k lepšímu. Děkuji Vám.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
I vzhledem k tomu, že pan docent věděl, že nemalá část (cca 50% přítomných) se v životě nesetkala s Topologií, tak tomu ani minimálně nepřizpůsobil výklad, ba naopak většinu věcí bral jako "zřejmou" (během přednášky - během zkoušky již ne). Výklad byl podle mého názoru zmatečný, často jsem se v něm ztrácel, ke konci semestru, jsem ještě k tomu přidali na rychlosti, což jenom vedlo k dalším nesrovnalostem, přednášející ve většině případů nedokázal zdůraznit důležitost vět či definic, nějaké netriviální pojmy vůbec nedefinoval a pracoval s nimi. Z touto přednáškou jsem nebyl vůbec spokojen, protrpěl jsem si jí ( a i zkouškou).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
Kvalita přednášky se v průběhu semestru zlepšila. Vyučující má občas pocit, že je jasné něco, co nám moc jasné není, ale začal to podrobněji rozepisovat a moc to pomohlo při výkladu a hlavně při už tak hektické přípravě na tak rozsáhlou zkoušku, kdy každá pomůcka k rychlejšímu pochopení pomůže. Jinak je výklad pěkně uspořádaný (možná bych ocenila přehlednější číslování vět už na přednášce) a zapsaný na tabuli pěkným uspořádaným písmem.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
Přednášky p. docenta Holického se mi mnohem lépe chápaly než na Úvodu do funkcionální analýzy. Přispěla k tomu ochota odpovídat na dotazy, přiměřené tempo a rozepisování postupů z topologie.
doc. RNDr. Petr Holický, CSc. [32-KMA], Funkcionální analýza 2 [NMMA402, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.09.2018, 2. ročník, Matematika, navazující magisterské
Oceňuji, že se přednáška dobře poslouchala i v anglickém jazyce, který mi není blízký, a velmi dobře čitelné písmo.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.09.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
Přednáška mi moc nedala, výklad mi přišel nesrozumitelný.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.07.2018, 1. Ročník, Matematika, navazující magisterské
Na přednášky z funkcionální analýzy s panem Holickým jsem chodil rád. Oproti zimnímu semestru jsem měl pocit, že rychlost výkladu se zpomalila, nejspíše v důsledku přednášení v angličtině. To hodnotím kladně, neboť mi látka přišla složitější než v zimě. Na přednášky byl pan docent připravený, pokud se v některém důkazu dopustil chyby, dodal následující týden tištěné materiály se správným řešením.
I přes časté absence dával vždy dopředu vědět, že výuka odpadne. Kladně hodnotím také ochotu nahradit si odpadlé hodiny ve volném čase.
U zkoušky byl pan Holický velmi příjemný a vstřícný.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.09.2016, 2. Ročník, Matematika, navazující magisterské
Na přednášky s panem Holickým mám rozporuplný názor. Na jednu stranu se přednášející (úspěšně) snažil kromě suchých vět uvádět i motivaci a kontext, případně u důkazů i jaká je jeho hlavní myšlenka, ne jenom jeho technické provedení.
Na druhou stranu se několikrát za každou přednášku stalo, že se přednášející do nějakého důkazu zamotal. A byť se snad vždy i vymotal, tak to (alespoň pro mě) bránilo pochopení důkazu i látky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.06.2016, 1. Ročník, Matematika, navazující magisterské
Tímto bych chtěl zhodnotit oba semestry FA s doc. Holickým. Velmi oceňuji, že se doc. Holický snaží nejenom vyložit daná fakta podle sylabu, ale že se celou dobu snaží udržet studenty v širším obraze, co a proč se děje. Na přednášce i během zkoušky panuje velmi příjemná atmosféra a doc. Holický má velmi přívětivý přístup ke studentům - o všem se dá mluvit a domluvit se.
Abych jenom nechválil, tak zatímco v prvním semestru nebylo snad co vytknout, tak v druhém semestru byly některé části přednášeny mírně zmatečně (zejména kapitola o úplnosti) a zabralo pak netriviální množství času složit si všechno tak, jak to patří. Naštěstí se to víceméně týkalo pouze látky nad rámec sylabu, která byla zkoušena pouze přehledově (což bylo samozřejmě dodrženo), takže to naštěstí nebyl zásadní problém, leč i přesto je to trošku škoda.

Celkově tedy hodnotím FA s doc. Holickým velmi kladně a doporučuji si ji, až ji bude doc. Holický přednášet znovu, zapsat i těm, kteří ji nemají povinnou, ale přišlo by jim to třeba zajímavé (což opravdu je). Kdybych měl hodnotit kvalitu výuky zvlášť, tak za první semestr bych dal jasné 1+, za druhý (kvůli té zmiňované občasné zmatečnosti) 2, takže když to zprůměruji, vychází mi nějakých 1,25, což je krásná 1.
prof. RNDr. Luděk Zajíček, DrSc. [32-KMA], Seminář z teorie reálných funkcí 1 [NMMA337, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2018, 3. ročník, Matematika, bakalářské
Líbilo se mi, že když student měl chybu, tak se mu prof. Zajíček vždy snažil pomoci najít a opravit. Je náročné odpřednášet látku, kterou člověk v životě neviděl, proto jsem oceňoval lidskost přístupu a pomoc studentům s referátem
Připomínka k předmětu, Úvod do funkcionální analýzy [NMMA331, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2017, 3. ročník, Matematika, bakalářské
Cvičení (důkazy) na doma byla dobrá, ale bohužel jejich řešení a řešení podobných úloh ubírala čas na procvičení příkladů k písemce, která poté dopadá vesměs špatně.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2017, 3. ročník, Matematika, bakalářské
Náplň tohto cvičenia nieje príprava na skúškové príklady ale dokazovanie pokročilých príkladov z funkcionálnej analýzy na ktoré na prednáške nieje čas. Skúškové príklady bolo považované za jasné a snadné bez toho, aby boli čo i len jediný krát precvičené na cvičení.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2017, 4. ročník, Matematika, bakalářské
Myslím, že mi cvičení (až na dvě hodiny, na kterých se opravovala zápočtová písemka) vůbec nic nepřineslo. U tabule se řešili složitější problémy, které chápalo pár studentů a zbytek se nudil. Příklady ke zkoušce jsme si museli projít ve zkouškovém sami (naštěstí mají bývalí cvičící na webu spoustu materiálů).
Navíc byly podmínky získání zápočtu řečeny jen vágně, měli jsme z každé části donést vyřešené doporučené příklady a napsat písemku, ale dlouho jsme nevěděli, co ty části vlastně jsou.
Připomínka k předmětu, Úvod do funkcionální analýzy [NMMA331, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2017, 3. ročník, Matematika, bakalářské
Od Úvodu do funkcionální analýzy si slibuji, že nám umožní zabývat se parciálními diferenciálními rovnicemi bez zbytečného snižování nároků na matematickou přesnost (tím myslím bez obratů typu „jsou-li funkce dostatečně regulární“, „nastává konvergence v jistém smyslu“). K porozumění tomu, co se probíralo, a přípravě na zkoušku se mi bohužel těžko sháněly kvalitní řešené příklady (zejména ke kapitole o distribucích a Fourierově transformaci).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2017, 3. ročník, Matematika, bakalářské
Nejlepší literaturou na tuto přednášku se ukázala rozpracovaná skripta prof. Spurného. Předmět je jakýmsi vrcholem tohoto semestru, hodí se zde vše (topologie, komplexka, TMI a MA).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2017, 3. ročník, Matematika, bakalářské
Prednáška je extrémne náročná a bohužiaľ názov predmetu je značne zavádzajúci pretože nieje zďaleka vedená ako "úvod" ale skôr ako čo najrýchlejšie prebranie čo najväčšieho množstva viet a dôkazov bez akéhokoľvek kontextu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2017, 4. ročník, Matematika, bakalářské
Jeden ze základních předmětů, naprosto typický matematický, spousta definic, vět a důkazů, výklad suchý a na nic není pořádně čas. Až ve zkouškovém jsem zjistila, že učivo není až tak těžké a vlastně je docela zajímavé.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.01.2017, 4. Ročník, Matematika, bakalářské
Velice rozsahle pojaty predmet, jehoz obtiznost silne zavisi na tom, jak moc dusledne ten ktery prednasejici nasleduje syllabus. Za me je to koncepcne hodne spatne navrzeny predmet, protoze je zaroven velmi dulezity pro dalsi studium a zaroven je opravdu obtizne ho (poradne) odprednaset, tim spis nastudovat v ramci jednoho semestru.
Připomínka k předmětu, Seminář z teorie reálných funkcí 1 [NMMA337, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2018, 3. ročník, Matematika, bakalářské
Předmět mě velmi bavil. Zapsal jsem si ho ze zájmu a každý týden jsem se na něj těšil. Témata byla vždy volená zajímavá a přínosná.
Myslím si, že je důležité, aby si každý student zkusil nějakou látku, kterou si sám připraví, odpřednášet.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2016, 3. Ročník, Matematika, bakalářské
Velmi doporučuji. Člověk si vyzkouší udělat vlastní seminář a ještě se během semestru mnoho zajímavého dozví. Všichni jsou hodní a celkově panuje dobrá atmosféra.
Připomínka k předmětu, Funkcionální analýza 1 [NMMA401, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
Během cvičení předváděl cvičící vybrané příklady na tabuli, ale často to vypadalo, jako že si je rozmýšlí až během hodiny. Občas se zasekl a studenti mu pomáhali (možná to tak bylo zamýšleno, aby studenti na cvičení něco dělali). Některé příklady jsme nedodělali, některé končily slovy "to už si umí každý dokázat", což tápajícího studenta vskutku nepotěší. Většina důkazů byla zmatená, proto mě překvapilo, když se po nás vyžadovaly na zkoušce (naštěstí byly dopředu uvedeny mezi zkoouškovými otázkami, takže bylo možné jejich řešení vymyslet nebo najít jinde). Zápočet se uděloval za docházku, bylo tedy možné jej získat bez jakéhokoli pochopení probírané látky, což považuji za špatné, byť příjemně snadné.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
Na cvičení jsme uviděli aplikovatelnost některých hodně abstraktních vět, které díky tomu tak nějak správně zapadly na správné místo, to je cenné. Bohužel látka ze cvičení ještě znásobuje rozsah už tak rozsáhlé přednášky, neboť příklady ze cvičení (je to vlastně taková třetí přednáška, jen výrazně méně podrobná a uspořádaná, což ji činí obtížnější) a jejich důkazy byly požadovány ke zkoušce. Příprava na zkoušku byla skutečně jedna z nejnáročnějších vůbec.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
Dobře, že se cvičení konalo. Myslím, že jsme potřebovali vidět příklady topologických lineárních prostorů a Banachových algeber.
Připomínka k předmětu, Funkcionální analýza 1 [NMMA401, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
Témata probíraná na přednášce byla zajímavá, zejména část o algebrách. V přednášce mi trochu chyběl kontext a motivace, proč jsou studované pojmy užitěčné, to jsem si musel domýšlet až zpětně.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
Předmět je abstraktní, náročný a obsáhlý. Takový modelář, kterého funkcionální analýza příliš nenadchla, občas musí přemýšlet, k čemu mu všechna ta tvrzení jednou budou dobrá (což se samozřejmě na přednášce nedozví) a proč má tento předmět povinný. Předpokládá se jistá znalost topologie (pro některé pasáže i docela pokročilá), přestože topologie není povinný předmět pro nikoho a pro modeláře ani doporučený. Dá se to dostudovat, ale může to být docela nepříjemné překvapení.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2018, 1. Ročník, Matematika, doktorské
Doporučuji zapsat, hodí se pro rozšíření spektra znalostí i studentům jiných zaměření. Chce to ovšem mít pevný základ z Úvodu do funkcionální analýzy. Bez něj budou leckteré souvislosti unikat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
Pro studenty Matematického modelování se jedná o obtížný předmět. Přijde mi nelogické, jak může předmět přímo navazovat na nějaký jiný, aniž by byl jako "prerekvizita". Konkrétně mám na mysli Topologii. Ty základy Funkcionální analýzy, které se v oboru Matematické modelování vyžadují, by se podle mého názoru daly začlenit do konkrétních přednášek - to, aby tento předmět byl pro modeláře povinný je naprosto zbytečný a vzhledem k předchozí absenci topologie nelogický.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
Velice těžký předmět hlavně svým rozsahem. Nicméně jeho náplň je zajímavá, rozšiřuje poznatky z úvodu do funkcionální analýzy za pomoci topologie. Nevýhoda je, že ne všichni přítomní měli topologii (a další si látku ihned nevybaví), rychlokurs na začátku by nebyl na škodu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
Oceňuji, že i jako modeláři máme ve studijním plánu nějaký poctivý ryze matematický předmět. Nejzajímavější a nejdůležitější mi přišly části o topologických lineárních (vč. lokálně konvexních) prostorech, slabých topologiích, holomorfním kalkulu, multiplikativních funkcionálech a operátorech na Hilbertových prostorech. Chybějící znalosti z topologie se mi nejlépe doplňovaly z knížky R. Engelking, General Topology.
Připomínka k předmětu, Funkcionální analýza 2 [NMMA402, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.09.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
Chyběly jednoduché příklady na seznámení se s novými pojmy. Postup, kdy se po zavedení pojmu hned ukazuje nějaký patologický případ mi nedává smysl, protože si pod pojmem nedokážu zatím nic představit.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK