AnketaAnketa(verze: 728)
V letním semestru akademického roku 2024/2025 probíhá sběr dat 26.05.2025 - 14.09.2025. (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Mgr. Daniel Beďatš [32-KNM], Lineární algebra 2 [NMAG112, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.07.2023, 1. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Dan důkladně a hlavně srozumitelně zopakuje důležité věci na začátku každé hodiny. Velmi vstřícný.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.06.2023, 2. Ročník, Finanční matematika, bakalářské
Přátelský přístup, možnost konzultovat takřka kdykoli.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.06.2023, 1. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Daniel je skvělý cvičící! Velice milý a vše umí moc dobře vysvětlit, jeho shrnutí na začátku cvik jsou optimální aby se člověk zorientoval před počítáním příkladů.
Mgr. Jan Blechta, Ph.D. [32-MUUK], Lineární algebra 2 [NMAG112, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.09.2023, 2. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Cvičení mi vyhovovala. Cvičící častokrát ukazoval způsoby, jakým je možné si různé věci odvozovat, a nejasnosti vždy ochotně dovysvětlil.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.06.2023, 1. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Milý cvičící, velmi dobře dokázal vysvětlit některé problematiky a osvětlit nám třeba odvození nějakého vzorečku. Styl cvičení "studenti počítají na tabuli" je sice pomalejší, takže stihneme méně příkladů, ale pomůže vychytat některé chybky, které děláme.
Mgr. Kateřina Fuková [32-KA], Lineární algebra 2 [NMAG112, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.07.2023, 2. Ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Velmi milá a vstřícná vyučující, cvika s ní rozhodně doporučuji!
Mgr. Maryia Kapytka [32-KA], Lineární algebra 2 [NMAG112, cvičení]
Vladyslav Zhuk, 28.05.2023, 1. Ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Super
Mgr. Matouš Menčík [32-KA], Lineární algebra 2 [NMAG112, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.08.2023, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Přívětivý a ochotný pomoct, dokáže dobře objasnit učivo, které zpočátku nedávalo smysl.
RNDr. Zuzana Patáková, Ph.D. [32-KA], Reprezentace grup 1 [NMAG438, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.07.2024, 2. ročník, Matematické struktury, navazující magisterské
Mrs Patakova was a welcome, calming change after taking the lecture over from the wilder David Stanovsky. She was always kindly, and I found her teaching style pleasant to follow. I think she and Mr Stanovsky make a good and contrasting teaching pair.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.06.2024, 1. Ročník, Matematické struktury, navazující magisterské
Lectures were nicely structured and organized. I feel like the teacher has a strong empathy for the audience encountering the topics for the first time. It can be noticed in the way of her explanations.
RNDr. Alexander Slávik, Ph.D. [32-KA], Lineární algebra 2 [NMAG112, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.07.2023, 2. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Oceňuji průběžné procvičování metodou soutěží o hodnotné ceny (většinou něco na zub), ochotně pomáhá objasnit látku. Nic bych na cvičeních neměnil.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 12.06.2023, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Sympaťák. Kahoot na začátku každého cvičení byl super zpestřením, navíc se z něj dobře ukázalo, co je ještě třeba dovysvětlit.
doc. RNDr. David Stanovský, Ph.D. [32-KA], Lineární algebra 2 [NMAG112, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 07.09.2023, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Na panu docentovi je jasně vidět nadšení z předmětu, občas zařadí vtipné příklady se zvířátky místo čísel a podobně. Sem tam zazmatkuje a výklad může být tak někdy trochu zmatený.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.08.2023, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Srozumitelný přístup.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.08.2023, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Přednáší zábavně a přitom nijak neopomíjí důležité části učiva. Na přednášky jsem chodil velmi rád.
Často se stává, že stráví hodně času vysvětlováním základních konceptů (což samozřejmě v prvním ročníku vůbec nemusí být na škodu), ale potom rychle přeběhne přes skutečně obtížné učivo a nijak moc v něm neobjasní ty netriviální části.
Výklad občas bývá trochu chaotický, ale zřejmě to je část způsobu, jakým se algebra zde učí; na druhou stranu, na těch několika přednáškách, kde suplovali ostatní přednášející z katedry, se poznámky dělaly daleko hůř.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.07.2023, 2. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Přednášky s panem docentem Stanovským byly určitě fajn, člověk se při nich mohl poměrně často pobavit, také měl poměrně zajímavý styl výkladu, kdy bylo vidět, že mu záleží na tom, aby studenti látku opravdu pochopili a z přednášky si odnesli co nejvíce. Na druhou stranu, přednášky míval často nepříliš připravené a tak výklad chvílemi působil poměrně chaoticky a s tím také zápis na tabuli.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 12.06.2023, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Uvolněnější atmosféra na přednáškách, kde se člověk nebojí ptát se a diskutovat. Jsem rád, že jsme si ukázali i důkazy vět, které po nás nebyly požadovány u zkoušky.
doc. RNDr. David Stanovský, Ph.D. [32-KA], Proseminář z algebry [NMAG261, seminář]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.06.2024, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Poutavý přednes a snaha předat hlavně ideu daného tématu (což mi přijde nejrozumnější, předmět nemá čas ani ambici jet stylem definice-věta-důkaz).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.06.2023, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Skvělý vyučující, výklad je pochopitelný a zábavný.
doc. RNDr. David Stanovský, Ph.D. [32-KA], Úvod do teorie grup [NMAG337, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 19.01.2024, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
jako mínus bych řekl, že občas pan docent na přednáškách vypadal, že na ní sám není nějak detailně připraven. Tomu ani nepomáhali situace, kdy nám byl zadán úkol o týden později, takže jsme na něj měli o týden méně času a podobné situace, kterých bylo víc.
Také je mírně obtížné si dělat z přednášek srozumitelné zápisky. Měli jsme sice učebnici, ale spousta důkazů bylo provedeno jinak, než v ní, takže se pak chaotické přednášky opravovali suboptimálně.
Jako plus bych určitě dodal to, že občas bylo na přednáškách vidět, že se panu docentu Stanovskému vykládaná teorie opravdu líbí, díky čemuž se přednášky lépe poslouchali. Čili výstižný popis předmětu je podle mě fajn, ale trochu chaos.
doc. RNDr. David Stanovský, Ph.D. [32-KA], Reprezentace grup 1 [NMAG438, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.07.2024, 2. ročník, Matematické struktury, navazující magisterské
In mathematics, David Stanovsky is the kind of man that follows you into a revolving door and comes out first. Although his teaching style is rather chaotic and often very difficult to follow, he is bleeding fascinating insights left, right, and centre. He is very well-founded in the theory and has an interdisciplinary bent, which makes his lectures all the more interesting.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.06.2024, 1. Ročník, Matematické struktury, navazující magisterské
I just like the way of David's teachings. The information is usually extremely 'well processed' so that it can be easily understood by students.
doc. RNDr. David Stanovský, Ph.D. [32-KA], Algebraické invarianty v teorii uzlů [NMAG458, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.01.2024, 2. ročník, Mathematical Structures, navazující magisterské
Great teacher, clearly likes and knows a lot about the topic. Well prepared.
doc. RNDr. David Stanovský, Ph.D. [32-KA], Pravděpodobnost a statistika 1 [NMAI059, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Pan docent naprosto dokonale a neohroženě se skvěle vysvětleným matematickým myšlením postupuje úlohami, které mohou studenti nejdříve ve věnovaném čase řešit samostatně.
doc. RNDr. David Stanovský, Ph.D. [32-KA], Samoopravné kódy [NMMB337, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 12.02.2025, 4. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Docent Stanovský zaintegroval cvičení přímo do přednášek. To bylo dle mého názoru velmi dobré řešení – uvádění ilustrativních příkladů ihned tam, kde je to relevantní, značně pomohlo pochopení dané látky.
doc. RNDr. David Stanovský, Ph.D. [32-KA], Samoopravné kódy [NMMB337, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 12.02.2025, 4. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Docent Stanovský je dobrý přednášející; podává látku průběžně s ilustrativními příklady, což velmi pomáhá pochopení. Minusem je jeho omezená znalost kontextu přednášky, tj. samoopravných kódů. Bylo by fajn, kdyby o tématu dovedl říci více – i ohledně zajímavých aplikací apod. Nyní ovšem učil přednášku poprvé, což mnohé omlouvá.
Připomínka k předmětu, Lineární algebra 2 [NMAG112, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.09.2023, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Cvičení následuje nové poznatky z přednášek a ilustruje je praktickými příklady a aplikacemi. Člověk se zde naučí kreativně použít probranou teorii.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.08.2023, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Nastavit na každý týden plán učiva k probrání na cvičení je dobrý přístup (akorát se čas od času rozbije, když se na přednášce nestihne všechno), dost se to ale odráží na atmosféře cvičení. Kromě rozdání domácích úkolů z (před)minula, ukázání dvou nejlehčích příkladů na konci hodiny a občasné pomoci někomu ze studentů zde cvičící nemá žádnou roli a zdá se mi, že je to škoda.
Cvičení na mě působila velmi nepříjemně. Když jsou jenom o počítání příkladů, člověk by je rovnou mohl počítat doma (což nakonec musí tak či tak, protože zadání jsou sestavena tak, aby vždy několik příkladů zbylo) - nikam by ho nehnalo omezené množství času, netriviálnosti by si mohl pokojně rozmyslet sám a případná konzultace přes email nebo sociální sítě je stále záležitostí nanejvíc pár hodin. Ke konci semestru už na hodiny skoro nikdo nedocházel, převážně právě z tohoto důvodu (resp. až na lepší studenty, kteří byli vždy hotovi už v polovině: ti viděli problém spíš ve zbytečně brzkém vstávání).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.07.2023, 2. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Škoda, že cvika nejsou vedena více aktivní formou, takto člověk nemá moc motivaci na ně chodit, když si látku může procvičit z materiálů sám.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.06.2023, 1. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Líbí se mi udělování zápočtu na základě domácích úkolů a kvízů.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 12.06.2023, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Na procvičení základních výsledků z přednášky je to ok, ale zajímavých příkladů je spíš poskrovnu, což mi přijde jako škoda vzhledem k tomu, že se v tomto semestru probrala spousta zajímavých a pro aplikace významných témat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.06.2023, 2. Ročník, Finanční matematika, bakalářské
Úvodní slovo a krátké připomenutí probírané látky mi pomohlo v lepším ucelení látky, zároveň mohu říct, že mě to i bavilo, což oceňuji
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.06.2023, 1. ročník, Finanční matematika, bakalářské
V cvičeních mi vše vyhovovalo, cvičení jsou online i s postupem řešená.
Vladyslav Zhuk, 28.05.2023, 1. Ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Super
Připomínka k předmětu, Lineární algebra 2 [NMAG112, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 07.09.2023, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Lineární algebra patří právem k oblíbenějším předmětům, zde se klade velký důraz na propojení algebraických aspektů s geometrickou intuicí, což je často velmi elegantní. Ve druhém semestru je oproti prvnímu více nových věcí, o kterých na střední škole nepadlo ani slovo. Systém týdenních domácích úkolů myslím že je férový, akorát občas se stane že je jeden úkol nápadně lehký či těžký.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.08.2023, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Uspokojující navázání na první semestr.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.08.2023, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Obsah předmětu je výborný a velmi dobře rozvržený.
Několik témat je v takové šedé zóně, kdy nejsou odpřednášena a studentovi je pouze doporučeno, aby se na ně podíval ve volném čase, ale není výslovně řečeno, že se (ne)budou zkoušet.
Výrazně by pomohlo posílit návaznost na první semestr; student, který právě dokončil determinanty, nemusí hned pochopit, proč se najednou má učit nějaký skalární součin. Většinou jsou odstavce o "motivaci" celkem na hlavu, ale tady by se dost hodilo nejdřív vysvětlit, jak to zapadá do dříve probrané látky a k čemu se to využije.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.07.2023, 2. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Během semestru jsem ocenil zejména možnost sbírat body ke zkoušce za kvalitní zpracování DÚ a úspěšně napsaný midterm a možnost si látku průběžně procvičit formou kvízů a úkolů.
Škoda, že cvičení nejsou vedena více aktivní formou, takto člověk nemá příliš motivaci na ně chodit.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 12.06.2023, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Už v zimním semestru mě lineární algebra bavila, ale tento navazující kurz byl mnohem zajímavější, zvlášť geometrické (kvadriky, klasifikace ortogonálních zobrazení v rovině/prostoru) a praktické výsledky (skalární součin pro optimalizační úlohy, singulární rozklad pro numeriku). Stejně jako v zimním semestru je organizace tohoto kurzu precizní.
Připomínka k předmětu, Proseminář z algebry [NMAG261, seminář]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.06.2024, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Zajímavá témata, díky kterým se člověk z ptačí perspektivy může podívat, co se asi tak ideově dělá v některých navazujících kurzech – z tohoto pohledu jsem ocenil hlavně přednášku o algebraické geometrii a eliptických křivkách a o algebraické topologii.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Fajn předmět, pro jehož splnění bylo potřeba získat dostatečný počet bodů z (středně těžkých) domácích úkolů. Věnuje se různým odvětvím matematiky a má za cíl seznámit studenty s aktuálními tématy v matematických kruzích.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.06.2023, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Předmět se mi líbil. Nejvíce bych asi ocenil nahrávky přednášek jednak proto, že si je člověk může pustit kdykoliv a jednak se podle nich daly udělat všechny úkoly, kterých nebylo moc a nebyly nijak obtížné. Předmět doporučuju.
Připomínka k předmětu, Úvod do teorie grup [NMAG337, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 19.01.2024, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
předmět se mi velice líbil, jediné co bych ocenil je krom poslední části přednášky a kde to má smysl nějaký komentář k tomu, jaká je situace s nekonečnými grupami.
Připomínka k předmětu, Reprezentace grup 1 [NMAG438, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.07.2024, 2. ročník, Matematické struktury, navazující magisterské
The lecturers made the (self-admitted) mistake of selecting a rather terrible source-material for the lecture, which they spent the rest of the semester (successfully) patching up. Strangely enough, it probably ended up almost better than if they had chosen a good source in the first place. I liked attending the classes (which always seemed well-motivated, never directionless and overall rather good), and the quiz-based examination-admission (zapocet) seemed fair and instructive, though it need be rather amusingly mentioned the professors never failed to misspell 'quiz' as 'quizz'.

The only negative was their approach to examination dates, posting exactly one early examination date and only one date proper, granting additional dates based on the number of failed test-takers. Their justification, as far as I could understand it, was that it would be too much work to prepare multiple dates in advance and that we would 'spread out across multiple dates'. While I understand it indeed would mean more work, giving the student only one examination date proper means that he has to orient every single other examination around this one class.
Připomínka k předmětu, Algebraické invarianty v teorii uzlů [NMAG458, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.01.2024, 2. ročník, Mathematical Structures, navazující magisterské
Topic was interesting and well presented. One thing I would've liked is if we would've seen some applications in the last lefcture instead of more theory on invariants of finite type.
Připomínka k předmětu, Samoopravné kódy [NMMB337, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 12.02.2025, 4. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Cvičení s docentem Stanovským byla zaintegrována do samotných přednášek, což bylo dle mého názoru velmi dobré řešení. Uvádění ilustrativních příkladů ihned tam, kde je to relevantní, značně pomohlo pochopení dané látky.
Připomínka k předmětu, Samoopravné kódy [NMMB337, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 12.02.2025, 4. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Zajímavá přednáška zabývající se různými typy a konstrukcemi samoopravných kódů. Kromě konstrukce Hammingova lineárního kódu ze skript Lineární algebra se ukážou i odlišné přístupy a je diskutováno, nakolik a v jakém smyslu jsou dané kódy "dobré" a kde je lze použít.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK