Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. RNDr. Martin Balko, Ph.D. [32-KAM], Lineární programování a kombinatorická optimalizace [NOPT048, cvičení]
Pan docent Balko je na cvičení vždy skvěle připraven a dokáže si udržet pozornost. Připadám si, že jsem se na cvičení dost věcí naučil. Zápočet s různými typy domácích úkolů a testů je úplně ideální. Bavily mě teoretické i praktické úlohy a celkově účast na cvičení.
Pan Balko je skvělý cvičící (a také přednášející). Jeho cvičení mohu všem doporučit. Oceňuji velmi srozumitelné vysvětlování a ochotu zodpovídat naše dotazy. Vše vysvětloval na velmi pěkných příkladech.
Jakub Smolík, 12.07.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Pan Balko je skvělý cvičící. Na začátku cvičení vždy krátce, jasně, výstižně zopakoval látku a prezentoval problémy, které dneska budeme řešit. Potom jsme chvíli pracovali samostatně, kde obcházel studenty a radil. A nakonec jsme si ukázali správná řešení.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.05.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Ochotný, pohotový, dobře vysvětluje, rychle opravuje úkoly a testy, férově hodnotí. Můžu jedině doporučit.
Na přednášky pana Kolmana jsem se vždy těšil. Přednášel srozumitelně a hlavně se mi líbil důraz na interakci s publikem. Často se ptal, zda máme nějaké nápady na řešení daného problému atp. Zápisy na tabuli byly přehledné.
Bc. Cyril Kotecký [32-KAM], Úvod do aproximačních a pravděpodobnostních algoritmů [NDMI084, cvičení]
Oceňuji volbu zajímavých úloh a také to, že během cvičení jsme měli dost času se nad řešením sami zamyslet. Líbila se mi také možnost předvést řešení u tabule, čímž si člověk hezky procvičí formulovat srozumitelně své myšlenky.
prof. RNDr. Martin Loebl, CSc. [32-KAM], Lineární programování a kombinatorická optimalizace [NOPT048, přednáška]
Na přednášku mě bavilo chodit, i když jsem se trochu ztrácel. Pan profesor by mé dotazy určitě zodpověděl, ale nevěděl jsem, na co se ho zeptat, abych se zorientoval. Při učení na zkoušku jsem předmět víc pochopil a zanechal ve mě nadšení.
Oceňuji velikou vstřícnost vůči studentům a nadšení pro předmět. Bohužel styl přednášení mi osobně moc nevyhovoval a bylo těžké udržovat pozornost. Líbil by se mi nějaký trochu interaktivnější výklad třeba s občasnými otázkami do publika. Co jsem se bavil se spolužáky, tak jsme často byli v té přednášce velmi ztraceni a nevím, jak moc dobře využitý čas to byl, když jsem většinu času koukal na tabuli a luštil pro mě velmi těžko srozumitelný text. Důkazy byly ale pěkné a určitě jde také o to, že to není jednoduchá látka obecně.
prof. RNDr. Jiří Sgall, DrSc. [32-IUUK], Úvod do aproximačních a pravděpodobnostních algoritmů [NDMI084, přednáška]
Pan Sgall přednášel hezky, ale bylo trochu těžké orientovat se v zápisech na tabuli. Těžko se z těch zápisů pak učilo, jelikož občas chyběly klíčové části důkazů, které sice pan Sgall zmínil, ale na tabuli se to neobjevilo. Moc se mi líbil příklad s LP pro Set Cover a intuitivní vysvětlení toho, co v tomto případě dělá duál.
prof. RNDr. Jiří Sgall, DrSc. [32-IUUK], Lineární programování a kombinatorická optimalizace [NOPT048, přednáška]
Kvalitní a záživný výklad. Člověk si musí zvyknout na to, že ne všechno je detailně vysvětleno a je třeba zapojit vlastní přemýšlení a některá pozorování nutná ke zkoušce si sám odvodit. Na druhou stranu, při zkoušení nikdo nebyl topen v detailech a vše proběhlo v přátelské atmosféře.
Připomínka k předmětu, Pravděpodobnostní algoritmy [NDMI025, cvičení]
Opravdu oceňuji že se předmět skládat ze samých až neuvěřitelných aplikací náhody v algoritmech. Pan Sgall dokázal vybrat opravdu nádherné věci co odpřednášet (takové ty s WOW efektem na konci) a zvládl je odpřednášet dobře. Předmět bych doporučil úplně každému, na bakalářském i magisterském studiu.
Připomínka k předmětu, Úvod do aproximačních a pravděpodobnostních algoritmů [NDMI084, cvičení]
Na rozdíl od přednášky jsem ze cvičení měl dobrý pocit, že něco chápu. Bez nich bych byl úplně ztracený. Vazba mezi cvičením a přednáškou mi přišla obecně velmi malá. Oceňuji pěkné příklady a praktický úkol na závěr.
Na cvičení oceňuji, jak bylo praktické - naučili jsme se převádět spoustu problémů na jejich LP ekvivalent, a kromě toho jsme vyzkoušeli i práci s LP řešičem.
Teoretické části cvičení mi pomohly pochopit ty dané části přednášky.
Trochu mi ale připadá, že cvičení jsou spíše synchronizovaná s přednáškami prof. Sgalla. Prof. Loebl totiž přednáší v trochu jiném pořadí a trochu něco jiného.
Skvělý průběh, který vedl k pochopení probíraných témat
Co jsme však diskutovali s kamarádem, tak by bylo skvělé ukázat i praktickou aplikaci lineárních programů. To je umožněno v praktickém domácím úkolu, ale vzhledem k podmínkám zápočtu a datu zadání není nezbytné z něj udělat vůbec nic. Sám jsem jej také vůbec neudělal. Kdyby však byl zadán například nějaký jednodušší úkol s konkrétním zadáním, jehož cílem by bylo jen donutit studenty použít řešič lin. programů a vidět, jak to funguje, osobně bych to ocenil jako dobrou a zajímavou zkušenost.
Myslím, že by nevadilo zvednout bodovou hranici na zápočet. Cvičení jsem nedal moc času, protože jsem po jednom domácím úkolu a jednom testu věděl, že na zápočet v pohodě dosáhnu aniž bych se musel extra snažit. Též by bylo lepší zadat praktický úkol dřív v semestru, aby byla větší motivace ho udělat, případně zadat praktické úkoly dva.
Líbila se mi rozmanitost v získávání bodů: praktické i teoretické úkoly a testy.
Připomínka k předmětu, Lineární programování a kombinatorická optimalizace [NOPT048, přednáška]
Ocenil bych větší návaznost mezi přednáškou a cvičením. Také by možná stálo za zvážení ubrat množství látky a dát větší důraz na lepší pochopení do hloubky. Ocenil bych také trochu vizuálnější způsob výkladu (více náčrtků a méně textu).
Jde o těžší předmět především kvůli tomu, že obsahuje vícero netriviálních ale dosti zajímavých důkazů. Určitě se vyplatí na přednášky chodit, protože k předmětu nejsou žádná kompletní skripta, ale i ze starých záznamů a poznámek, které dával prof. Sgall k dispozici se to dá zvládnout.
Předmět dobře kombinuje poznatky z lineární algebry a analýzy. Oceňuji, že důkazy byly motivovány praktickými příklady.