AnketaAnketa(verze: 653)
V letním semestru akademického roku 2018/2019 probíhá sběr dat 13.05.2019 - 18.09.2019.
   Přihlásit přes CAS
Připomínky k výuce (Oba semestry)
   
Předmět: Katedra:
Typ:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. RNDr. Irena Holubová, Ph.D. [32-KSI], Moderní databázové koncepty [NDBI040, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2019, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
She always gives sample codes so that students can follow and have an idea about the following homework. She is open to help students questions.
doc. RNDr. Irena Holubová, Ph.D. [32-KSI], Technologie XML [NPRG036, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.07.2017, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Cvicici mela srozumitelny vyklad, ochotne vse vysvetlila. Tempo bylo primerene. Ocenuji zopakovani principu dane technologie na zacatku cviceni.
doc. RNDr. Irena Holubová, Ph.D. [32-KSI], Technologie XML [NPRG036, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.07.2017, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Prednaska podrobne vysvetluje vybrane technologie. Prednasejici mela srozumitelny vyklad.
Bylo by dobre pridat na jednotlive slidy jejich cisla - jde o uplnou malickost, ktera ale velmi napomuze zapisovani poznamek.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.08.2015, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Skuska na papieri bol fakt extremna, ale zvladnut sa dala. Prijemne boli bonusove body, ktore sa dali ziskat na cviceniach a tym padom netrebalo az tak vela bodov zo skusky.
Mgr. Marek Polák, Ph.D. [32-KSI], Technologie XML [NPRG036, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.08.2015, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Mrzel ma system bonusoveho bodovania. Bonusove body dostavali len traja najrychlejsi. Na inych cviceniach bol system bodovania bonusovymi bodmi odlisny a ovela dostupnejsi pre viacerych. Sice sa jednalo o bonusove body, ktore by vobec nemuseli byt...
RNDr. Martin Svoboda, Ph.D. [32-KSI], Big Data management a NoSQL databáze [NDBI040, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
The teacher is very well prepared and always willing to answer questions or offer help to students.
The evaluation methods and the final test are fair.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.01.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
The teacher was always well-prepared for lectures and tutorials and is obviously very well-read about database systems. It was easy to follow explanations during class and tutorials. I also appreciate that those who made an effort during tutorials were awarded extra credit points.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.01.2018, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Professor Svoboda explained very good all material, putting extra emphasis on the most important things. He was always willing to answer our doubts and was truly concerned about us learning the material. Morever, the slides made by him are of very good quality.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2017, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
trosku zlepsit anglictinu, jinak velmi dobry prehled a vztah ke studentum
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2017, 2. ročník, Informatika, navazující magisterské
Skvěle připravená přednáška a slajdy.
RNDr. Martin Svoboda, Ph.D. [32-KSI], Technologie XML [NPRG036, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.09.2018, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Cvicenie super vzdy ma tu bavilo chodit, rychlo to ubehlo a nikdy som sa nenudil.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.06.2018, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Ocenuji cviceni stylem, jakym byla vedena. Aktivita na cvicenich byla bodove ohodnocena a mne osobne to prijde jako velmi efektivni zpusob, jak studenty na cviceni udrzet.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.05.2018, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Na cvičení jsme dostávali body za jakoukoliv aktivitu (třeba jenom za dotaz). Zpočátku mi to přišlo trochu hloupé, ale nakonec to vedlo k tomu, že se nikdo nebál na nic zeptat a cvičení byla otevřenější.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.09.2016, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Nebyl problém se zeptat na vysvětlení látky. Bylo vykládané spíše praktické použití, než to proč a jak to vlastně funguje (což trochu scházelo).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.07.2016, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení je možná užitečnější než přednáška, líbil se mi systém malých příkládků na body a také to , kdy si každou technologii nejdříve vyzkoušíme a pak na ní máme domácí úkol. Cvičíci se snaží dělat cičení zábavná a hezky vyvětluje.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.06.2016, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Ukazkovo vedene cvicenie. Na kazdom cviceni sa prebralo dostatocne mnozstvo prikladov vratane rieseni + rozbor preco a ako dane riesenie (ne)funguje. Cvicenie muselo byt kvoli zahranicnym studentom v anglictine, ale (na rozdiel od vacsiny prednasajucich) je anglictina p. Svobodu zrozumitelna, plynula a bezchybna. Domace ulohy su primerane tazke, automaticke hodnotenie + manualne doladenie nedostatkov je urcite sposob hodnotenia, ktory si zasluzi pochvalu.
RNDr. Martin Svoboda, Ph.D. [32-KSI], Technologie XML [NPRG036, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.09.2018, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Prednasajici vysvetluje zaujimavo avsak bere tenhle predmet vaznejsie nez by se mel. Je to volitelny predmet a studenti tam chodia pre to aby sa dozvedeli nieco ine a nove a nie preto aby na skuske bola uspesnost po 3 terminoch 30%. Skuska neprimerane tazka a bez bonusovych bodov z cviceni prakticky nezdolatelna. Strasne zle riesene ze bonusove body sa vam vydelia 4 :D To bol JOKE.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.09.2018, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Předmět jako takový není špatný, zkouška však byla katastrofická. Hlavní problém při ní je obrovský nedostatek času - na zkoušce jsem nestihl napsat všechny odpovědi a kódy ani přes to, že byl čas o 15 minut prodloužen a naprostou většinu času jsem psal.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.07.2018, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Fakt nechápu proč předmět, který byl loni spíše lehký, měl letos průměrnou známku z několika termínů 3,4. Ne, že by ten test byl tak šíleně těžký, ale hodnocení bylo hodně přísné a dodatečné zvednutí bonusových bodů, aby se vylepšil výsledný dojem, mi nepřišlo úplně fér, když už jsme nemohli nic dělat s počtem bodů. Zatím asi nejhorší předmět na mff. Jsem znechucený z celého XML.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.06.2018, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Nelíbí se mi, že se ke konci semestru vyžaduje programování v Javě. Fragmenty Java kódu jsou vyžadovány i u zkoušky, a tak, pokud nemáte Javu zrovna v lásce, nezískáte jedničku ne kvůli tomu, že byste nerozuměli XML, ale kvůli Javě. Když už se prezentují rozhraní SAX a DOM, navrhuji, aby byl prezentován i LINQ to XML a celkově důležité věci z namespacu System.Xml, protože .NET nabízí mnohem více prostředků ke zpracovávání XML dokumentů než Java a zdá se mi, že je pro tuto problematiku daleko více a lépe využitelný. U zkoušky pak dát studentům možnost vybrat si programování v Javě nebo v C#. Samozřejmě, v .NET nejsou stejná rozhraní jako v Javě, proto by se, dle mého, měl zkoušející před rozdáním zadání studenta zeptat, jestli mu vyhovuje více Java nebo C# a dle tomu mu zadat test.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.06.2018, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Zkouška byla poměrně náročná. Bylo nato relativně málo času a fakt špatně se xml dokument vytváří na papíře. :-(
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.06.2018, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Prednášajúci prednáša veľmi zrozumiteľne a štrukturovane, prednesu nebolo čo vytknúť. Niektoré prednášky boli zaujímavé, niektoré menej, zo slajdov sa učilo celkom dobre.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.09.2016, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Srozumitelný výklad, avšak občas trochu monotónní, snižující pozornost.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.07.2016, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Hezky přednáší, má zaujetí pro věc a snaží se látku hezky vysvětlit, oceňuji, že si nehraje si na žádnou velkou vědu - přece jenom jde o XML.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.06.2016, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Pekna prednaska, zaujimavy obsah. Osobne by som ocenil vyssie tempo.
Připomínka k předmětu, Moderní databázové koncepty [NDBI040, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2019, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
During the whole semester, we played with different types of databases. I like the order of the subjects and how they were represented.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.01.2019, 2. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Na cvičení oceňuji nejvíce domácí úkoly, na kterých si člověk může prakticky vyzkoušet velké množství databázových systémů.
Připomínka k předmětu, Moderní databázové koncepty [NDBI040, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Great course, really helpful and everything was clear!
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.01.2019, 2. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Super předmět, kde si člověk může vyzkouššet velkou škálu databázových systémů. Člověk doopravdy získá užitečné informace, především přehled v současných technologiích a praxi s používáním různorodých systémů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
The course is interesting, appreciate the wide selection of presented technologies.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.01.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
I found this course to be very interesting due to the different types of databases and query languages we learnt about and used. The assignment work was helpful for practicing and learning to use these technologies, and the work it involved was appropriate. The only thing I think the course should incorporate in the future is exercises working on actual big data.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.01.2018, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
The material covered in the lectures and applied in the lab sessions broaden our set of available tools for designing and building databases and for choosing the most appropriate for the given case.

I would have liked, however, less emphasis on all the XML material, and study more trendy technologies.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2017, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
velmi uzitecny predmet
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2017, 2. ročník, Informatika, navazující magisterské
Průřezová přednáška moderními NOSQL databázemi. Probírá se většina nejpodstatnějších typů databazí a distribuovaných řešení. Vše s důrazem na praxi.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.02.2016, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Propracovaná přehledová přednáška. Oceňuji dostupnost studijní literatury v podobě knihy od autorky přednášky (byť jsem ji nevyužil). Cvičení byla velmi dobře připravena a domácí úlohy měly přiměřený rozsah. Postrádal jsem na cvičení pouze to, že díky užívání minimálních klientů, menšímu rozsahu úloh i jejich zadání (obvykle pouze projetí základní syntaxe), může tak trochu zapadnout, jak se koncepčně liší budování aplikace nad NoSQL databází od tradiční SQL.
Připomínka k předmětu, Technologie XML [NPRG036, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.06.2018, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Libi se mi moznost behem reseni ulohy nakouknout do reseni ulohy. Zprehlednuje to hodinu a cas lepe plyne. Pri zaseku se clovek neztrati.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.07.2017, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Cviceni spociva v mechanickem delani spousty uloh, vzdy k nektere technologii. Nekomu by to mohlo pripadat zbytecne, ja to vsak ocenuji, i rutinu je nutne si osvojit. Pomohlo mi se v tech technologiich vyznat. A obcas tam bylo zapotrebi i neco vymyslet, to zas ano. Ke zkousce velmi pomaha (vice nez prednaska).
Vyborna byla i moznost ziskavat body za praci pri hodine a system prenaseni prebytku bodu z cviceni ke zkousce.
Jedna drobnost byla malicko neprijemna: Zadani prikladu z cviceni a jejich reseni bylo vzdy zverejneno, ale az na konci tydne. Na domaci ukoly byl tyden. Takze kdo chtel z pondelniho cviceni cerpat pri delani domaciho ukolu z reseni prikladu na cviceni, mel k dispozici pouze vikend, nikoliv cely tyden (ovsem ukoly zaberou jen par hodin, jiste ne cely vikend). Moc me nenapada, jak by bylo mozne tento system upravit, leda tak, ze by ukoly byly zverejnovany do nejakych skupin pro jednotliva cviceni.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.09.2016, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
dobre domaci ukoly. naucily me. a libilo se mi, ze zadani bylo obecne, ze jsem se nejdriv musel zamyslet, jak si vlastne upravit zadani pro vlastni instanci probelmu. ta volnost byla uzasna.

ale na cviceni jsme vubec nechodil, bylo to naprosto zbytecne a nic mi to neprinaselo. Vse jsem se naucil z domova a z domacich ukolu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.09.2016, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Uvítal jsem možnost získat pomocí práce na domácích úkolech bonusové body do testu. Body, které byly dostávány při hodině však byly udělovány pouze za rychlou práci, nebyla nikterak hodnocena kvalita. Taktéž byly velké rozdíly, mezi studenty, kteří již s danými technologiemi pracovali dříve a těmi, kteří teprve s xml začínali, rychlost vypracování úkolu při hodině pak byla velmi odlišná.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.07.2016, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení je možná užitečnější než přednáška, líbil se mi systém malých příkládků na body a také to , kdy si každou technologii nejdříve vyzkoušíme a pak teprve na ní máme domácí úkol.
Připomínka k předmětu, Technologie XML [NPRG036, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.07.2018, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Předmět jako takový byl neuvěřitelně nudný, materiály jsou vyloženě hrozné a nedá se z nich pořádně učit. Možná to bylo i způsobem učení, ale za mě asi nejnezáživnější předmět zatím.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.06.2018, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Myslím si, že přednášky jsou zbytečné. Všechno jsem se naučil na cvičeních nebo při domácích úkolech.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.09.2016, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Neurazilo. Skutecne jsem ziskal naprosty prehled o tom, jak funguje XML a co vsechno s nim souvisi. Bylo to dost jednoduche, pripada mi, ze to bylo skutecne lehkych 6 kreditu. Ale jsem rad, ze to nyni umim.

Moc se mi nelibil format zkousky - zkousely se prakticke veci, jako by slo o zapocet. Ale zkousely se na papir a bez dokumentace :(
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.09.2016, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Probráno bylo velké množství používaných technologií XML.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.07.2016, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Zajímavé, myslím, že předmět splnil přesně to, co jsem očekával - seznámil jsem se s pro mě novými techologiemi a tím jak se dají použít. Užitečné pro praxi, člověk si vyzkouší více několik nástrojů pro práci s xml.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK