Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Guillaume Aubian, Ph.D. [32-IUUK], Kombinatorika a grafy 3 [NDMI073, cvičení]
Cvičící byl velice hodný a nápomocný. Někdy však některé důkazy tvrzení nebyly dotažené úplně do konce a já si to bohužel neumím intuitivně domyslet, takže jsem nějakým částem prostě nerozuměla.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 1. ročník, Informatika - Diskrétní modely a algoritmy, navazující magisterské
The teacher is a nice person, passing the tutorial wasn’t terribly hard. But iIt wasn’t great that we didn’t practice the polynomials (we had to apply them as an exercise at the exam). I would also prefer better preparation for the practicals from the teacher. Sometimes the exercises weren’t formulated well and it was easy to get lost.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.02.2024, 1. ročník, Informatika - Diskrétní modely a algoritmy, navazující magisterské
Extremely friendly tutorials. Everything was well explained and we could ask if we did not understand anything
doc. RNDr. Martin Balko, Ph.D. [32-KAM], Kombinatorika a grafy 1 [NDMI011, cvičení]
Až fascinující hloubka porozumění spolu s velmi sympatickým přístupem ke studentům, kdy jsem se nebál zeptat ani na ty nejhloupější otázky, dělá pana docenta Balka jednoho z nejlěpších cvičících, kterým se může Matfyz pyšnit.
Professor Dvořák is one of the best professors, his explanations are clear and he makes hard subject to look like easy, would definitely recommend people to take his courses.
prof. Mgr. Zdeněk Dvořák, Ph.D. [32-IUUK], Kombinatorika a grafy 3 [NDMI073, přednáška]
Vyučující látce dost rozuměl, ale jeho výklad bylo někdy náročné sledovat (obzvlášť u složitějších důkazů). Zároveň je ale vyučující velmi vstřícný, odpovídá na dotazy a podmínky u zkoušky byly velice férové. Oceňuji poznámky k přednáškám, které měl vyučující na stránkách -- sice často neodpovídaly úplně přesně, ale daly se v nich najít tvrzení i jejich důkazy, když člověk něco nepochopil na hodině.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 1. ročník, Informatika - Diskrétní modely a algoritmy, navazující magisterské
Ocenil bych, kdyby všechny definice, věty i důkazy byly během přednášek zapsány na tabuli. Nebo aby byla aktualizovaná skripta podle toho, co se doopravdy přednáší. Mé poznámky jsou chaotické a plné chyb a nepřesností. Učení na zkoušku bylo proto zdlouhavé a zabralo mi o zkouškovém hodně času. Předmět bych proto normálně vzdal, pokud by nebyl pro můj obor povinný a nepotřeboval bych ho ke státnicím.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.02.2024, 1. ročník, Informatika - Diskrétní modely a algoritmy, navazující magisterské
Velmi dobrý výklad, který je pochopitelný.
doc. Mgr. Jan Hubička, Ph.D. [32-KAM], Kombinatorika a grafy 2 [NDMI012, přednáška]
Oceňuji hlavně nadšení pana Hubičky a obecně velmi pozitivní přístup. Občas pro mě látka byla až příliš obtížná, ale pan Hubička byl vždy ochotný odpovídat na případné dotazy. Líbila se mi i občasná snaha o interaktivitu a dotazy směřované do publika.
Cvičení je perfektní. Máme čas na přemýšlení, a pak rozebíráme řešení u tabule, za to navíc dává bonusové body
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.02.2025, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Nevím co bych vytknul. Docent Jelínek je prostě výborným cvičícím.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 06.02.2025, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Pan docent na mě působil trochu děsivě a u některých úkolů mám pocit, že strhával body i za něco, co mi připadalo naprosto jasné, a proto jsem to nezmínila. Testy byly těžší, ale body se dalo nahnat chozením k tabuli a domácími úkoly. To mě nutilo dělat úkoly pečlivě a vysvětlovat každý detail. Cvičení mě však bavila, typy řešených úkolů mi sedly, často mi připadaly jako hádanky.
Cvičenia s pánom docentom boli vždy výborné, najprv sme samostatne pracovali na úlohách, potom sme ich riešenie predvádzali na tabuľu, za čo sme mohli dostať bonusové body k zápočtu. Veľmi obdivujem schopnosť pána docenta nami takto (často chaoticky) predvedené riešenia zrozumiteľne zosumarizovať pre ostatných.
Počas semestra sme dostávali pravidelné, primerane náročné domáce úlohy a písali sme 3 testy, zápočet teda nebolo ťažké získať.
Cvičenie určite odporúčam.
Cvičení s Jelínkem u mě vedla k lepšímu pochopení látky a k pochopení jejího praktického využití.
Každotýdenní úkoly vedli k zamyšlení nad látkou a jejímu lepšímu pochopení.
Dobrá cviční, dost bodů k zápočtu se dalo získat aktivitou na cvičení. Je však pravda, že když za pár minut u tabule získáte stejný počet bodů, jako za úkol, u kterého můžete strávit několik hodin, působí to trochu nevyrovnaně. Celkově k přístupu vyučujícího a formě cviční nemám moc co vytknout.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Fajn cvičení. Akorát jsem měl pocit, že počet bodů, co se dostával za předvedení řešení u tabule, byl příliš vysoký. Avšak z pohledu studenta se ale za takto získané body nezlobím.
Výborný cvičící, dokáže zodpovědět zapeklité dotazy bez přípravy na místě.
Filip Makara, 17.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Veľmi oceňujem pripravenosť vyučujúceho na každý týždeň s kolekciou cvičení. Spôsob cvičenia mi veľmi vyhovoval: najskôr chvíľa na riešenie úloh sami, potom nejaký študent predstavil svoje riešenie (a dostal body k zápočtu) a nakoniec, pán Jelínek zopakoval riešenie tak, aby to každý pochopil a počul.
Pan Jelínek je skvělý cvičící. Líbilo se mi, že kladl důraz na to, abychom zkoušeli příklady počítat u tabule, a také ochota vše vysvětlit. Je vidět, že opravdu chce, abychom látku pochopili.
Pan docent Jelínek je nejen výborný přednášející, ale také cvičící. Cvičení jsou hezky připravená, body na zápočet jsou uděleny za domácí úkoly a tři písemky, přičemž je možnost získat i body za aktivitu u tabule, které s trochou snahy může získat každý. Při hodnocení úloh i písemek byl vždy pečlivý a férový.
Líbil se mi přístup k výuce. Nikdy neodbyl žádný nápad studenta, přinejhorším to řešení vyvrátil a popostrčil správným směrem.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Toto cvičenie bolo veľmi dobré, vyučujúci nám vždy na začiatku pripomenul látku z prednášky s ktorou budeme pracovať, prípadne vysvetlil nejasnosti a potom sme riešili príklady ktoré boli vačšinou primerane ťažké. Jediná vec čo by toto cvičenie podľa mňa vedela ešte zlepšiť je keby nám ukázal buď postup alebo aspoň riešenie príkladov ktoré sme na cvičení nestihli.
Maria Filtsova, 12.01.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Interaktivní cvičení, kde máme chvíli na rozmyšlení příkladů a pak předvádíme před spolužáky řešení. Líbí se mi, že se hodnotí aktivita, je to sice konkurenční prostředí, ale zase vyvolává motivaci účastnit procvičování látky a řešit něco dopředu.
Trochu mi nesedl způsob hodnocení, protože máme výrazně více bodů za testy než za domácí úkoly, a já zrovna u testů mám problém s časovým omezením a stresem, nicméně body za aktivitu to kompenzují víc než dost, je možnost bonusových úloh, konzultací a spousta příležitostí k získání zápočtu.
Také se mi líbí, že k úkolům v Moodle je i jejich vzorové řešení po odevzdání, což umožňuje hned získat zpětnou vazbu.
Přednášky byly vždy krásně odpřednášené, vše bylo srozumitelné a čitelné i ze záznamu. Nahrávky oceňuji a to i primárně jako pomoc při přípravě na zkoušku.
Skvělý přednášející. Látka je dobře připravená, přednáší zajímavě
Samuel Vaško, 13.02.2025, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Super ze opravil pisomky vlastne skoro hned a som rad ze zaviedol pravidlo bezmoznosti ist na wc, znizi to pocet opisovani, no castokrat (skor pri inych predmetoch) je problem ze sa ten mobil pouziva ovela viac pod/na lavici ako si to ucitelia dovolia priznat.
Ilustracia prikladov na tabulu bola napomocna, nahravky vyborny napad. Jeden z tych naozaj lepsich ucitelov aj ked mam pocit ze uz asi mozno trochu rezignoval.
Z nejakeho dovodu vsade pchal analyzu aj tam kde absolutne nemala co robit a dalo sa to dokazat krajsie, cenim ze neraz tento fakt spomenul a vlastne ano ucit nejakeho Cauchyho–Schwarza alebo nejaku AGnerovnost by bolo asi dlhsie ako spomenut nieco co by sme mali vediet ale aj tak, bolo to odveci a trochu ma to rusilo - Pan Balko takuto zvrhlost neurobil ani raz.
Pan docent Jelínek je jeden z nejlepších přednášejících na matfyzu, přednášky umí udělat vtipné, zároveň, jak sám píše na tabuli, je čas udělat si dostatečné zápisky, navíc zpřístupňuje nahrávky. Prostě dokonalost. U zkoušky je moc hodný a snaží se přilepšit zkoušenému při ústním dozkoušení
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 06.02.2025, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Pan docent přednáší naprosto skvěle - teorii rychle vysvětlí na jednoduchých příkladech a vše dokáže vysvětlit jednoduše a jasně. Když jsem něco nepochopila, mohla jsem se doptat. Jde vidět, že tématu skvěle rozumí. Několikrát jsem se u přednášky i zasmála.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 05.02.2025, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Trošku formálnejšie ale výborne vysvetlené. Píše veľa na tabuľu, takže ak sa človek stratí vie sa aj sám rýchlo nájsť.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.02.2025, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Podľa mňa veľmi dobre vysvetlil jednotlivé témy. Dôkazy, ktoré boli vysvetlené na viacerých predmetoch mi prišli najviac zrozumiteľné od neho.
Pán docent je výborný prednášajúci, oceňujem, že všetko počas prednášky píše na tabuľu. Je vždy ochotný zodpovedať všetky otázky, prednášky často obohatí nejakým vtipom a skúška s ním je bezproblémová.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.02.2025, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Normálně se mi ještě u žádné kombinace předmětu a vyučujícího nestalo, že bych se těšil na důkazy. Pan docent Jelínek důkazy vysvětluje s takovým klidem a tak jasně, že dokonce jsem občas tušil, jaké kroky budou následovat. Oceňuji, že se nikam nepospíchalo, ale každý krok se pečlivě vysvětlil, dokázal, definoval. Kéž by všichni vysvětlovali matematiku takto! Prostě fajn, pohodový předmět, který je zároveň extrémně zajímavý.
Pan Jelínek je skvělý přednášející, dobře se poslouchá a kvalita výkladu je skutečně perfektní. Navíc přednášky nahrává a pokud má člověk nějaký dotaz rád ho zodpoví.
Zkouška samotná byla spravedlivá, formou testu s možným ústním dozkoušením . Okruh povinných témat byl předem daný a zahrnoval skutečně to podstatné, nic víc nic míň.
Pan docent Jelínek je naprostý profesionál, který ví o čem mluví a jak to naučit ostatní. Přednášky byly předneseny a připraveny na jedničku. Panu docentovi nemám co vytknout.
Pan Jelínek je vynikající přednásející. Přednášky mají příjemné tempo a jsou dobře připravené. Nikdy jsem neměl žádný problém s komunikací, ať už osobně nebo emailem. Nenepadá mě nic zásadního, co bych mohl vytknout.
Přednáška byla vedena dobře, zkouška probíhala férově, a přednášející byl u ústního zkoušení přívětivý.
Jiří Kruchina, 18.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Na přednáškách se mi velice líbil přístup ke každému důkazu, kdy byl vždy jasně ukázán logický postup, jak důkaz zkonstruovat. Oceňuji také vypisování všeho podstatného na tabuli, neboť má zatím člověk čas vše pochopit a zapsat. Dle mého názoru tedy jeden z nejlepších výkladů.
Jelínek má srozumitelný přednes. K látce buduje intuitivní představu, díky které dává smysl. Ptá se, zda studenti látce porozumněli a snaží se jim s porozuměním pomoct. Když něco používá, tak to nejdříve definuje. Má záznamy z přednášek na stream.cuni.cz.
Mohu jedině doporučit.
Pan Jelínek je bezesporu dobrý přednášející, i když jeho styl nemusí sednout každému. Vše, o čem mluví, píše na tabuli, ale téměř vůbec nevyužívá matematické notace a vše píše celými větami. To má jednu velkou výhodu – udržuje to stabilní tempo přednášky a brzdí to přednášejícího, takže nemůže uhánět moc rychle. Na druhou stranu to má ale i tu nevýhodu, že je pro některé studenty, mě nevyjímaje, poněkud obtížné se v dlouhé zdi textu na tabuli vyznat a pro pochopení tématu je nutné si projít zápisky po přednášce a přeložit je do něčeho čitelnějšího.
Pan Jelínek je výborný přednášející, vše vysvětlí alespoň jednou lidsky a jednou formálně. Celý předmět trpí tím, že jeho části jsou recyklací ADS a Diskrétní matematiky, tedy většina studentů je s těmito tématy, byť z jiného úhlu pohledu, předem seznámena.
Na přednáškách mě mrzelo, že pan Jelínek urychloval konce, aby se vešel do hodiny a půl. Často tak byly konce důkazů vysvětleny příliš na rychlo a pochopit je bylo obtížné. Přednášející rád zodpoví jakékoliv dotazy a je milý.
Filip Makara, 17.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Pán docent Jelínek je vtipný a pozorný prednášajúci, interaguje so študentmi otázkami, či učivu rozumejú. Vykladá skvelým tempom s dôrazom na dôležité pojmy, dopĺňa zaujímavosti alebo praktické informácie. Prednáša bez prezentácie, píše na tabuľu, takže som stíhal písať dôležité poznámky.
Docent Jelínek je trošičku nudnější přednášející, ale přednáší přiměřeně pomalu a nesnaží se na studenty vysypat všechna témata, která mu přeletí přes nos. Zkouška byla také jednoduchá. Problémem bylo pouze pravidelné přetahování (někdy i o deset minut). Díku záznamům a streamu šlo přednášku v pohodě shlédnout z domova.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Prednáška bola veľmi dobrá, pán Jelínek vie zaujímavo prednášať a občas vznkli aj vtipné momenty. Jediná vec, ktorá by sa dala vytknúť je to, že skoro každá prednáška sa o 2-3 minúty natiahla.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Veľmi príjemný prednášajúci. Zaujímal sa na prednáškach, či všetci pochopili danému výkladu, čo cením. Prednášky sú nahrávané, čo som veľmi využil pri učení na skúšku.
Přednášky pana Jelínka byly jedny z mých nejoblíbenějších. Výklad byl srozumitelný a je vidět, že látce pan Jelínek opravdu dobře rozumí. Oceňuji také velkou míru interakce se studenty během přednášky. Často pokládal otázky do publika a zároveň se vždy ujišťoval, že všemu rozumíme a dával prostor na dotazy.
I když mě předmět jako takový moc nezaujal, musím uznat, že pan docent Jelínek je vynikající přednášející, vlastně je jeden z nejlepších, které jsem měl na matfyzu tu čest potkat. Dělá přehledné zápisky na tabuli, doplněné o intuitivní a barevné obrázky, výklad je jasný a srozumitelný, má ideální tempo a je k tomu všemu i vtipný a zábavný (což by do něj možná člověk na první pohled neřekl :-)). Jako velké plus je i to, že své přednášky nahrává. Nemám nic, co bych vytknul.
Přednášky měly dobré tempo a teorie byla prezentovaná v rozumném pořadí. Přednes je velmi srozumitelný s dostatkem příkladů a nákresů. Oceňuji dobrý smysl pro humor a nemalou vstřícnost ke studentům.
Nejvíc oceňuji, že pan docent Jelínek zřejmě všechny důkazy, definice a věty psal z hlavy a bez připravených poznámek. Výklad byl velmi kvalitní, byť někdy ovšem trochu zdlouhavý. Staly se i momenty, kdy pan docent celou přednáškovnu odzbrojil nějakou hláškou, kterou nikdo v tu chvíli nečekal. Celkově jsem na přednášky chodil rád.
Co bych trochu pověděl proti, bylo časté přetahování (i když to nebyl zase tak velký problém). Všiml jsem si, že netriviální část z přednášky zabíralo mazání tabule, na které po celé šířce byla napsaná nějaká věta. Přemýšlím, jestli by trochu nepomohlo si tabuli nějak rozkouskovat, a do oněch kusů psát ony věty, než je psát na celou tabuli?
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Asi najnáročnejší predmet 1. ročníka, výuka bola vedená profesionálne, to sa očakávalo aj u skúšky, ktorá bola celkom náročná, ale dbalo sa na to, aby sme rozumeli tomu čoho sa týkajú vety a ako sa určité príklady počítajú. Náročnosť skúšky ma donutila sa zamyslieť a pochopiť definície, vety, dôkazy... hodnotím veľmi pozitívne
Pan Jelínek má svůj specifický typ projevu, na který si ale po pár přednáškách zvyknete a začnete si přednášky užívat. Velice přehledně popisuje látku a dodává vysvětlující příklady. Při učení na zkoušku jsem ocenil jeho psané poznámky k přednáškám a také předchozí zkouškové testy. Výborný vyučující.
Pán Jelínek je skvelý prednášajúci. Má veľmi zaujímavý (a miestami vtipný) výklad. Bolo vidieť, že perfektne rozumie tomu, čo prednáša. Páčilo sa mi, že k teoretickým konceptom často uviedol aj konkrétne príklady, ktoré pomáhali k lepšiemu pochopeniu danej látky. Oceňujem aj pekne a zrozumiteľne spracované skriptá (poznámky z prednášok), ako aj zverejňované videozáznamy jednotlivých prednášok.
U zkoušky byl velmi milý a nápomocný, test mi přišel hodně náročný, kdokoliv se ale dostal přes určitou bodovou hranici, mohl se nechat dozkoušet a známku si výrazně zlepšit.
Samuel Vaško, 04.07.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Obidvujem, ze sa ani raz nepozrel do script ani do poznamok a vsetko to sypal z rukava, super ze to nahraval no skoda ze ucil uplne nudny zbytocny predmet. Neviem teda povedat ci sa mi nechcelo chodit na prednasky kvoli prednesu alebo nudnej teme, tazko sa mi to rozlisuje hlavne ked som bol iba na 4cca. Skusku som pisal u pana Klazara - vela ludi sa tvari ze to urobia iba masochisti ale prislo mi to intuitivnejsie.
Pán docent je veľmi dobrý prednášajúci, pri dôkazoch sa snaží názorne ukázať niektoré detaily, aby ich všetci pochopili.
Vždy ochotne odpovedal na otázky.
Skúška bola primerane náročná.
Bc. Jiří Kalvoda [32-KAM], Kombinatorika a grafy 1 [NDMI011, cvičení]
Cvičení byla velmi užitečná. Byla vždy dostatečně připravená a vždy shrnula to co se dělalo na přednášce, tak aby nikdo neměl problém probíranou látku v praxi aplikovat.
Cvika měla moc příjemnou a uvolněnou atmosféru, nároky nebyly příliš vysoké a dalo se to udělat i když člověk nechodil k tabuli :)
Martin Šindelář, 05.02.2025, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Výborne vedené cvičenia s úlohami, ktoré aj zopakujú no zároveň nie sú počítacie ale vymýšlacie. A Jirka celkovo super človek, na sovičke odpovedá celkom rýchlo, dáva si s tým veľa práce, ale je aj priateľský a chodieva s nami po hodine na obed. Proste všetko super :D
cviciaci je mlady a zatial velmi neskuseni vzdy sa snazil ale nie vzdy vedel uplne dobre vysvetlit danu latku bolo to niekedy chaoticke. pisomky sa dali mohli sme mat napisany tahak na A4 ale bolo to aj tak zbytocne kedze islo vzdy o prakticke priklady. Zapocet bol ale dost vpohode iked cviciacemu niekedy trval aj mesiac aby opravil ulohy.
Samuel Vaško, 13.02.2025, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Veci ktore sa preberali boli fajn, bavilo ma to a asi to chcem ist studovat a moj nazor bude teda znacne skresleny, okrem toho je problem aj to ze Pan Lepic bol do robeni cvik asi prinuteny pistolou pri hlave. Mal som pocit ze bol velmi vystresovany a asi aj to malo za nasledok, ze nevedel vysvetlit veci s takou lahkostou, no nepochybne im chapal - tu sa opat utvrdzuje pravidlo, ze nie kazdy akademik vie byt aj lektor.
Postupne sa ale vsak zlepsoval - bol tam vidiet progress vo viacerych sferach - pridal viac prikladov ak ich bolo treba, zacal odpisovat na maily rycheljsie a dokonca aj prejavil zaujem o zlepsenie kvality cvik a vysvetlovania resp sprostedkovania materialov/informacii.
Potom sa ale nieco stalo, nikto nevie co a na 3tyzdne bolo ticho, boli len cvika ,ale okrem toho nic. V tej dobe som tam uz nechodil pretoze som uznal ze to nema zmysel, priklady som si vedel lepsie vyratat sam a diskutovat o nich s kamosmi ak bolo treba. Chapem ze vlastne este studuje no bolo to trochu bolestive. Vlastne to ale nemam moc z cim zrovnat a vsetky cvika co som mal s Bc boli asi na podobnej urovni i guess.
Ulohy ako aj zapoctove testy opravoval celkom dlho, praca v moodli bola asi vynutena prednasajucim ale sak to sa dalo prezit nejako. Nemozem byt moc nahnevany pretoze viem ze by som jeho pracu nerobil o moc lepsie ale nechat si prezriet test iba na 5sekund je jedna z veci co by som zvazil 2krat ci je spravne rozhodnutie nakolko velakrat pri subjektivnom hodnoteni vznikaju nepatrne chybicky a obcas aj par bodov moze pomoct k tomu aby clovek nemusel pisat dalsi zapoctovy test alebo robil dalsie ulohy. Ulohy taktiez zverejnoval dost neskoro, nutil ma predmet zanedbavat istym sposobom, resp dohladat si veci inde.
Cvičení s panem Lepičem bych nakonec hodnotil spíše kladně. Pokud se nemýlím, byl to první semestr, kdy pan Lepič učil. Ze začátku to bylo poznat, ale postupem času se zlepšil.
Co bych vytknul je obecný přístup k vedení cvičení. Byla to spíše samostatná práce s vytištěnými příklady a s možností předvést své řešení na tabuli. Navíc jsem často panu Lepičovi při vysvětlování příkladů nerozuměl.
Doporučil bych panu Lepičovi, například, začít každé cvičení krátkým opakováním z přednášky a následným předvedením nějakého příkladu. A až pak přejít na samostatnou práci. Možná více žáky zapojit a vyvolávat je. Pokud nikdo neví, vyřešit přiklad na tabuli sám. Zkrátka udělat cvičení trochu živější.
Co mohu pochválit je dobrá zpětná vazba k úkolům, jejich opravování bylo poměrně rychlé. A také obecnou ochotu pana Lepiče pomoct a naučit.
Adam Jahoda, 23.01.2025, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Cvičící působil ze začátku semestru dost nervózně, poté už to bylo lepší. Jediné, co mi přišlo trochu nešťastné, bylo časování úkolů a testů. Obzvlášť úkoly přicházely často až dost pozdě po probrání tématu. Přišlo by mi výrazně lepší je zadat se začátkem dělání tématu a dát na ně deadline po jeho probrání. Teď se zadaly třeba dva týdny po jeho dobrání s měsíčním deadlinem, což bylo už dost dlouho po probírání látky.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 19.01.2025, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Hodiny s panem Lepičem byly bohužel katastrofa. Dal nám na začátku hodiny papír s úkoly a poté studenti chodili k tabuli příklady řešit za body. Ti nejšikovnější vyřešili rychle ty lehké úkoly, takže je šli ukázat. Ty složitější už pak neměl, kdo ukazovat, takže se většinou nestihly. Přestože se cvičící ptal, jestli to někdo náhodou nemá - tak neměl. U těžších příkladů, nebo pokud to měla osoba u tabule špatně, bohužel nedokázal ani popostrčit k výsledku, ani dokonce vysvětlit řešení úkolu. Někdy se o to pokoušel, těžko se to však chápalo. Někdy sám nevěděl a snažil se to před námi na tabuli vyřešit, což se samozřejmě často nepovedlo. Z hodiny si tedy odnáším řešení úloh, které dokážu sám vyřešit. Bohužel panu cvičícímu chyběla jak schopnost vysvětlovat, tak příprava. Bylo to jeho první cvičení, tak třeba to bude lepší, ale prozatím tato cvičení silně nedoporučuji.
Mgr. David Mikšaník [32-IUUK], Kombinatorika a grafy 1 [NDMI011, cvičení]
+ Vysvětlení řešení problémů se dají se pochopit více méně i bez sledování přednášky
+ Cvičící je ochotný a při opravách nestrhává moc bodů za trapné chyby z nepozornosti, které na řešení nemají moc vliv
Líbilo se mi, že jsme byli na cvičení vždy rozděleni do náhodných skupinek po cca 4 lidech, a mohli jsme si tak ve skupince navzájem pomáhat s řešením úloh na cvičení. Tam ale veškerá pomoc končila. Pokud jste se chtěli něco naučit, museli jste to udělat kompletně sami.
Na začátku cvičení se rychle zopakoval obsah přednášky, ale výklad mi přišel chaotický a nesrozumitelný. I vysvětlování postupu řešení jednotlivých úloh jsem málokdy chápala, a tak jsem se spíš spoléhala na to, že mi jej vysvětlí někdo ze spolužáků po konci cvičení.
Domácích úkolů bylo dost, opraveny byly většinou ale až o nekolik týdnů později, a bodů z nich bylo krutě málo v poměru ku množství do nich vložené práce. Na některých jsem strávila hodiny, jen aby mi pak byly následně strženy body za naprosté malichernosti. Skoro mi až připadalo, že si tím cvičící nad námi něco potřeboval dokázat. Člověku pak vždy hrozně klesne motivace cokoliv dělat, když si dá s domácím úkolem dost práce a cvičící ho následně takto setře.
Obecně mi připadalo, že cvičící nedovedl dobře pracovat se skupinou svých žáků. Mnoho lidí kolem mě na cvičení během roku s látkou opravdu zápasilo a šlo jim o každý bod k zápočtu. Ale místo toho, aby cvičící tento dost očividný problém adresoval ještě během semestru, se jej snažil napravit až k jeho úplnému konci, kdy pro studenty s méně body připravil dodatečnou sadu úloh. Oceňuji sice, že se na studenty s nízkým počtem bodů úplně nevykašlal, ale i tak mi toto řešení nepřipadá moc efektivní.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Docela fajn, jen je potřeba v domácích úkolech popisovat opravdu každou blbost a ani tak není jisté, že dostanete plný počet bodů, protože možná zapomenete zmínit, jaké bylo při psaní toho úkolu počasí
David Mikšaník je sice lidsky příjemný, jeho cvičení však taková nebyla. Nebylo mu rozumět (za to může částečně Malá Strana, na Inpaktu by to bylo lepší), úkoly opravoval dost dlouho. Navíc každý týden písmka i domácí úkol trošičku moc zatěžují (ale zase motivují se předmětu věnovat pravidelně).
Mgr. Jan Soukup [32-KAM], Kombinatorika a grafy 1 [NDMI011, cvičení]
Pan Soukup je exceletní cvičicí. Má velmi dobrou a hlubokou znalost probírané látky. Velmi ochotně a rychle odpovídá na otázky. Je vždy perfektné připravený. Úkoly opravuje rychle a dodá k nim podrobný feedback. má velmi inidividuální přístup a snaží se studentům opravdu pomoci. Pokud mi něco nešlo, vždy mi pomohl.
Jsem velmi vděčný, že jsem měl možnost chodit na cvičení pana Soukupa. Mám k němu úctu jako k pedagogovi a vážím si ho jako člověka.
Jiří Kruchina, 18.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Dobrá cvičení, některé hodiny se však stihlo vyřešit pouze pár příkladů.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Veľmi dobrý cvičiaci. Domáce boli rovnako obtiažne ako úlohy na skúške, takže veľmi dobre pripravili. Cviká boli veľmi dobre pripravené a zaujímavé. Cvičiaci chodil ku každému a pýtal sa ako to ide a snažil sa pomôcť, čo veľmi cením a mali by si veľa cvičiacich brať príklad z toho.
Veľmi oceňujem feedback ku každej úlohe, s možnosťou následnej opravy a odovzdania. Zápočet mi príde férový. Ocenil by som mať na webe nie len zadania príkladov riešených na cvičení ale aj nejaké ich riešenia s postupom.
Cvičení byla dobrá. Vždy měl ochotu pomoci. Někomu může nevyhovovat styl cvičení (dost dlouho se počítají příklady ve dvojicích, pak každý příklad se vysvětluje cca za pár minut).
Mgr. Jan Soukup [32-KAM], Kombinatorika a grafy 2 [NDMI012, cvičení]
Cvičení bylo moc pěkné. Oceňuji zajímavé domácí úlohy, které rozhodně nebyly zadarmo. Také se mi líbila možnost předvést úlohy na tabuli během hodiny a dostat za to nějaké body. Ocenil bych trochu více lehčích úloh na rozjezd (za které by nutně nemusely být body při prezentování na tabuli, ale aspoň bych se trochu zorientoval a nebyl tak zmatený) Občas byl zápis na tabuli těžko čitelný, ale to nebyl nějaký zásadní problém. Děkuji za hezká cvika!
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.06.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Poměrně přísně hodnotí domácí úkoly. Jinak ale fajn - člověk má možnost si domácí úkol opravit, navíc je možné získat body na hodině u tabule.
Bc. Josef Tkadlec, Ph.D. [32-IUUK], Kombinatorika a grafy 1 [NDMI011, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Jeden z najlepších cvičiacich akého som stretol. Na cvičení bola pohodová atmosféra, úlohy sa riešili v skupinách pričom Josef postupne obchádzal všetky skupiny a radil/kontroloval.
Cvičení bylo cvičícím vedeno skvěle, k žákům se choval velmi přívětivě, opravdu pomáhal pochopit látku, a udržoval na cvičeních vždy příjemnou atmosféru. Také vždy respektoval a používal preferovaný rod studentů, za což jsem mu velmi vděčná. Stal se jedním z mých nejoblíbenějších cvičících.
Pepa je borec. To je asi ta nejintenzivnější a nejdůležitější věc na jeho osobě. Cvičení začínají krátkým shrnutím tématu přednášky a následnou samostatnou skupinkovou prací, kdy Pepa skupinky obchází, ale pokud člověk nic nedělá, do ničeho ho nenutí, takže je dobré mít alespoň základní množství vlastní morálky, jinak se toho člověk na cvičení moc nenaučí.
cvicici přistupuje k výuce velmi zodpovědně, ke každému tématu vždy uvede příklady a podrobně je vysvětlí. během hodiny také pracuje s každým zvlášť a zdá se, že hodina uteče jako voda.
Adam Kuniak, 01.02.2024, 2. Ročník, Bioinformatika, bakalářské
Super cvičiaci, dobre vysvetľuje, je aj vtipný. Na hodine sa v rýchlosti zopakuje téma z prednášky a potom sa riešia úlohy. Riešite sami/v dvojici a cvičiaci chodí pomedzi a keď tak pomáha, keď si s niečím neviete rady. Domáce sú podobné ako úlohy na hodinách a je na ne dosť času aj spätná väzba
Fajn, hrozně v pohodě učitel, občas jsem na cvičení nepřišel, což mě pak celkem mrzelo. Co bych chtěl vyzvednout s velkým plus, vždy na začátku shrnul teorii, ale ne formálním stylem, ale tak jako přirozeně, co mi to jako říká, jak si to představit... Tak jakoby to vysvětloval opici :D, v tom doporučuji pokračovat, to se mi moc líbilo a mohlo by to dělat víc učitelů na matematických cvičení. :D
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 05.01.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Na prvních dvou cvičeních chtěl, abychom pracovali s někým, koho neznáme, potom to už nechal na nás. Po obvykle krátkém feedbacku k úkolu rozdal papíry s příkladama a obcházel všechny skupinky. Vždy po pár obchůzkách vysvětlí pár příkladů na tabuli. Cvičení s ním mě vždy bavila, látku vysvětluje srozumitelně a zábavně. Absence se neřešila, akorát nedostanete papírky. V průběhu semestru byly úkoly v sovičce (ve srovnání s nejmenovaným jiným cvičícím mi přišly spíše lehčí), 2 testy za semestr. O body nebyla nouze. Pokud jste nestihli úkol odevzdat do týdne, dostanete osobní feedback v sovičce a máte ještě šanci úkol dodělat.
Bc. Josef Tkadlec, Ph.D. [32-IUUK], Kombinatorika a grafy 1 [NDMI011, přednáška]
Josef 'Pepa' Tkadlec was absolutely fabulous every step of the way. With vigor and passion unparalleled on Matfyz he explores every inch of this rather complex subject. Though sometimes his lectures may seem a bit messy, it is refreshing to see a lecture done by heart, not just presentations read out loud with no added value.
Adam Jahoda, 23.01.2025, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Skvělý vyučující, přednášky jsou nahráváné a pěkně se poslouchají, na zkoušce je férový.
One of the only tutorials which would make time fly by if you decided to really focus on the great and versitile selection of problems each class. This is extremely exhausting though.
Mr Tyomkyn's tutorial resources were always well prepared and his style of leading tutorials worked for me (answer previous HW questions, give out question sheet, go through question sheet).
I loved his effort during the tutorials and not being a mere spectator as we worked; instead, he walked around the class and held very useful discussions with us as we were working.
Lecture was fine, the subject itself is often quite dry and technical though, hard to follow for the whole duration, especially during long and complicated proofs.
Professor Tyomkyn was a great professor and would highly recommend him to anyone future students. He was always prepared for class, maintained a good relationship with students, was very down-to-earth and was fair during exams.
His exams were fairly challenging, but nothing that attention during tutorials couldn't save and you never felt swindled by him.
The tutor was excellent, very easy-going, open-minded, with a bit of slight humor :) You can always ask any question and get a comprehensive answer to it. The only thing is that sometimes you can hardly read a few words on the blackboard due to the handwriting, but that's okay
Mgr. Pavel Veselý, Ph.D. [32-IUUK], Kombinatorika a grafy 2 [NDMI012, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 07.06.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Vymýšlení příkladů ve skupinkách bylo užitečnější než řešení samostatně - když se člověk zasekl, nápad přišel od někoho jiného. Oceňuji průběžné předvádění vyřešených příkladů na tabuli a možnost zisku bonusových bodů k zápočtu. Líbila se mi taky podrobná zpětná vazba k řešení DÚ.
Mgr. Pavel Veselý, Ph.D. [32-IUUK], Kombinatorika a grafy 2 [NDMI012, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 12.06.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Přednáška mi přišla skvěle připravená, oceňuji zveřejňování psaných příprav na webu (záznamy pak vůbec nechyběly). Občas nastal problém, pokud se ke konci přednášky nestíhalo - pak jsme látku proletěli příliš rychle a nebyla moc k pochopení. Jinak bylo vše pěkně podané, navíc oceňuji průběžné dotazy do publika, které osvěží pozornost a prohloubí pochopení. Formát zkoušky mi také přišel příjemný.
Hadi Zamani, M.Sc. [32-IUUK], Kombinatorika a grafy 1 [NDMI011, cvičení]
It was his first year teaching, and it was apparent. I understood why my classmates complained about him, but he genuinely seemed invested in helping his students and wanting them to pass. Overall, he lacked experience, but he was a nice guy.
Připomínka k předmětu, Kombinatorika a grafy 1 [NDMI011, cvičení]
Cele mi to prislo ze sa ucime random veci s matematiky ktore niekedy boli zaujimave ale niekedy ani prednasajuci nevedel povedat naco to vieme vyuzit a prislo mi to ako zbytocne ucenie sa formalnych veci..
ale prednasajuci super, len niekedy tam pchal moc vela analyzy zbytocne..
Samuel Vaško, 13.02.2025, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Predmet sam o sebe je zaujimavy, ulohy isto pomohli na pochopenie uciva, miestami moc vela generujucich funkcii a malo tych pokrocilejsich no asi mi to az tak nevadi.
+ Úkoly jsou přiměřeně složité
+ Na cvičeních se problémy řeší v náhodných skupinkách
+ Hodně příležitostí k získání zápočtu
+ Důraz na schopnost aplikovat věci z přednášky
+ Skutečně se jedná o cvičení (není to doplňující přednáška, což se na matfyzu někdy stane)
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 06.02.2025, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení mělo na začátku celkem přísné vyhlížející podmínky zápočtu, ale postupem času jsem zjistila, že zápočet je vcelku jednoduché získat. Úkoly někdy zabraly půl hodiny, někdy jsem se dostala na trojnásobek. Lišilo se to týden od týdne.
Cvičení probíhalo skvěle, patřilo k mým oblíbeným cvičením. Jelikož se cvičení mé skupiny odehrávalo v čase znemožňujícím fyzickou prezenci na přednáškách, témata byla dobře vysvětlena i na cvičení. Příklady umožnily studentům dobře se seznámit s látkou v praxi.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Celkově mi cvičení na MFF přijdou dost zbytečná, tohle bylo možná trochu užitečnější, že jsme si ukázali práci s vytvořujícími funkcemi, což se dost hodilo.
Cvičení navazuje na přednášku a je hodně postavené na řešení úloh doma nebo na cvičení. Dva zápočtové testy bývají hodně těžké, ale i velmi slabý výsledek se dá docela dobře dohnat domácími úkoly.
Filip Makara, 17.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Domáce úlohy ma motivovali prechádzať učivo po prednáške znova, veľa som sa z nich naučil. Myslím ale, že ak by sme mali na ich vypracovanie 2 týždne namiesto jedného (pričom by sme stále dostávali nové úlohy každý týždeň), cvičenia by boli oveľa zvládnuteľnejšie.
Nejedná se o těžký předmět, možná by ale chtělo sjednotit terminologii a značení toků v síti v tomto předmětu a v Algoritmech a datových strukturách. Ideální by také bylo, aby se probírali v obou předmětech ve stejnou dobu, tím se v jednom z nich ušetří čas na zavádění mnoha elementárních definic (letos se aspoň překrývala, takže jsme toky měli v Kombinatorice a grafech v živé paměti z ADS, ale silnější propojení by prospělo).
Oceňuji pravidelné domácí úkoly, které byly vždy celkem zajímavé. Odevzdávání do moodlu bylo pohodlné. Kdyby se odevzdávaly do sovy, tak by to bylo možná ještě lepší. Tři testy během semestru byly zpětně taky fajn, člověka to donutí si tu látku zopakovat. Chyběla mi možnost řešit bonusové úlohy o latinských čtvercích.
The tutorials were well connected to the lecture - that being aided by the lecturer and tutorial teacher being one and the same, which may not be the case in the future. The organisation of the tutorials and zápočet requirements were always clear and homeworks were processed in a clear manner.
You do have to put in a decent amount of effort in the tutorials for them to be really helpful to you, as the questions in the tutorials were rarely an easy piece of cake.
Hodina je příjemná v tom, že každý může nejprve sám přemýšlet o úkolu a pak ho celá skupina může řešit u tabule.
Maria Filtsova, 12.01.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Líbilo se mi, že vzhledem k rozmanitosti obsahu předmětu jsme se naučili různé matematické postupy a techniky. Je ale občas problém si najít kvalitní materiály k procvičování k tolika různým věcem.
Připomínka k předmětu, Kombinatorika a grafy 1 [NDMI011, přednáška]
Filip Bubák, 16.02.2025, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Předmět není složitý. Zkouška je stylem "nakresli si graf a hned to vidíš".
Hlavní problém vidím v tom, že je to povinný předmět pro všechny specializace. U všech ostatních matematických předmětů na technických zaměřeních se mi podařilo najít alespoň jeden PV, který na ně navazuje – u kombagry ani jeden. Rád bych slyšel, k čemu mi bude Ramseyova věta na DSE nebo D3S. Tento předmět je vesměs souhrnka mnoha různých teoretických odvětví a neexceluje tak v žádné z jeho částí.
Mnohé užitečné části se překrývají s jinými předměty. Odhady jsou součástí diskretky a toky jsou součástí ADS, takže budu hodnotit jen zbývající části.
• Generující funkce? Dejme tomu.
• Projektivní roviny? Přednášející sám řekl, že jsou "hezké" na použití v ještě obskurnějších strukturách – v praxi je tedy nikdy nevyužijete.
• Ramseyovy věty? Stereotypní téma teoretiků, ale reálné využití pro většinu informatiků nulové.
• Kódy? Konečně něco, co si dokážu představit, že bych někdy použil.
Podíval jsem se na požadavky ke státnicím a nové věci, které přináší kombagra, tam ani nechce. Nejlepší postup by byl zvýšit kreditovou dotaci diskrétní matematiky na 6 kreditů a tento předmět předělat tak, a dát aby byl povinný pouze pro obecnou informatiku.
Tyto matematické předměty (Diskrétní matematika a Kombinatorika a grafy) jsou dle mého názoru vždy zajímavé. Až na vyjímky jsou věty i důkazy dobře přepstavitelné.
Skvělý výběr témat. Příjemně navazuje a rozšiřuje znalosti nabyté v předchozích předmětech a komplementuje k ADS2. Spolu s ADS2 pak ruku v ruce tvoří velmi solidní základ pro teorii potřebnou v oboru.
Pěkná srozumitelná přednáška, oceňuji, že byly pořizovány záznamy.
Samuel Vaško, 13.02.2025, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Fajn predmet, zapisujem si aj kombat2 tak ma to bavilo. Tentokrat som netrpel pri studovani a pozeral som si vela videi okolo na rozne temy, narocnostou to nebolo vobec nezvladnutelne, adekvatne.
Mozno by som venoval zopar chvil k nejakej konkretizacii a uplatneniu kde presne sa moze dana znalost vyuzit, viem ze to je velakrat nelahka robota, no podla mna vobec nie nerealne. Myslim si ze by sa aj patrilo vynechat nejaku temu prave kvoli tomuto - je to povinny predmet a ten by mal dat rozhlad a namotivovat nie naucit co najviac.
Ti ludia ktori pochopili ze diskretna matika je cesta nepotrebuju presvedcenie a aplikacie, no myslim si, ze tu je nemale percento ludi ktori tu krasu este neobjavili a bola by ich skoda, ak by sa dalej venovali KSI cvut wannabe nudnemu trieskanu do klavesnice a HumanResource101, nedajboze by skoncili na len na frontende.
Existuju nahravky od Profesora Jelinka aj Profesora Balka, iny pohlad na vec nie je naskodu. Na skusku sa dalo naucit za 5dni v pohode, aj ked problem je asi kolky to je predmet v poradi pri tych vsetkych.
Nechapem preco sa aj v ads2 ucili toky, oba predmety na to dali sice trochu iny pohlad, ale ja si myslim ze to robi ten ucitel a nie sylabus. Celkovo som pocul 4roznych ludi vypravat o tokoch (Hric+Medved) a ano kazdu mi povedal nieco nove no napr veta o mincut=maxflow mi pride ako vec co sa zbytocne dost riesila na oboch predmetoch, ak na to existuje casova dotacia a vola, bolo by fajn ak by sa tieto dva predmety trochu viac zladili.
Kombat1 ma utvrdil v tom, ze chcem pocas studia vidiet v mojom rozvrhu viac "NDMI" predmetov a dalej studovat obecnu informatiku, zatial najelepsi predmet aky som mal.
Trochu skoda ze (tak jak cela skola) je tento predme brutalne RNG, v prvy termin dam 8/30 a o dva dni na to 23/30 s tym ze by som si to vlastne vedel este opravit ak by som vyratal priklad bez aritmetickej chyby...
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 06.02.2025, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Všechna témata jsem si užila a díky tomuto předmětu jsem konečně pochopila, jak přesně fungují toky. Je to směsice různých (ale zajímavých) témat, kde důkazy jsou jednoduché na pochopení a ke konci semestru jsem se na přednášky těšila.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.02.2025, 1. ročník, Informatika, bakalářské
V porovnání s "matematickými" předměty z prvního ročníku je KG velice příjemný předmět jak rozsahem, tak obsahem a zkouškou.
Během semestru mi přišlo, že předmět je jen změť nesouvisejících témat, nicméně příprava na zkoušku mě donutila se nad vším ještě jednou pořádně zamyslet, a v tu chvíli mi to do sebe začalo zapadat a dávat smysl.
Oceňuji to, že přednášky úzce navazují na cvičení - díky čemuž nebyla ani přednáška a ani cvičení ztrátou času. Předmět je vcelku nenáročný, což je nejspíš tím, že se během semestru přednáší o několika nesouvisejících tématech. Ovšem některé tematické okruhy se mi zdály lehce zbytečné, jmenovitě projektivní roviny, které s ničím úplně nesouvisí, kvůli čemuž zbylo jen málo času na zajímavější témata, jako samoopravné kódy.
Předmět byl veden dobře, byl dobře provázán se cvičením, a důkazy byly porozumitelné. Většina témat byla zajímavá. Jedno téma, které mi připadalo méně zajímavé, avšak ne špatné, byly asymptotické odhady na začátku kurzu. Nahrávky z přednášek byly velmi dobře přístupné studentům, kteří se fyzicky nemohli na přednášky dostavit.
Kombagra pro mne byla většinu semestru docela otrava. Je to taková zvláštní změť středně nesouvisejících témat, která pro mne byla velmi abstraktní a obtížná na uchopení. Na druhou stranu, když jsem věnoval nevelké množství času studování témat vlastním tempem, mnoho věcí mi začalo dávat daleko větší smysl a mám pocit, že jsem se byl s ne moc velkým úsilím schopen kvalitně připravit na zkoušku. Během studia na zkoušku se mi i podařilo objevit krásu některých probraných témat. Zkouška je adekvátní a požadavky k ní jsou jasné. I když na kombagru neexistuje jeden studijní materiál a je potřeba hledat jednotlivá témata v různých zdrojích, vždy se po nějakém čase dá dobrý zdroj najít.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Oceňujem dobré nadväzovanie na predmety Diskrétna matematika a ADS 2. Naopak, hodili by sa mi príklady aplikácie projektívych rovín v praxi alebo ako základ pre pokročilejšiu matematiku. V opačnom prípade by som uvažoval o vypustení tejto látky z výuky.
Oceňujem prednášanie Ramsayových a Mengerových viet, prispeli k celkovej zaujímavosti predmetu.
Celkem jednoduchý předmět, bohužel jsme neprobrali téměř žádné aplikace (kromě využití projektivních rovin ve hře Dobble). Zejména na samoopravné kódy na konci semestru tak trochu nezbyl čas (přitom to je zajímavé a užitečné téma). A také chyběly latinské čtverce.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Veľmi sa mi páčil. Bola dosť dobre vyvážená záujímavosť a náročnosť jednotlivých tém.
Přednášky mě bavily, jen bych ocenil, kdyby bylo značení synchronizováno s Algoritmy a datovými strukturami 2, kde se část přednášky překrývá s touto. Specificky se mi líbila hlavně část o samoopravných kódech, ta by mohla být klidně i delší. Velmi oceňuji také nahrávky z přednášek, ty byly kvalitní a užitečné. Můj největší osobní sen však je, aby se budoucí generace studentů mohly na této přednášce dozvědět něco o latinských čtvercích!
The course as a whole was coherent and difficulty never seemed to jump too much from week to week.
The course was fairly challenging, but never in an unfair way - all the requirements were fair and made sense.
I appreciated the placement of C> at the same time in the recommended study plan as Algorithms and Data Structures 2, as there was significant overlap when talking about network flows.
I found the section of error-correcting codes to be particularly interesting and now really appreciate knowing the theoretical basis of something so practical.
Rozumím účelu předmětu, který je pouze přehledový a má dále rozvinout intuici za grafy a vylepšit kombinatorické schopnosti, nicméně mi některá témata nepřišla příliš užitečná (projektivní roviny...) a po informatické stránce ne moc rozvíjející. Každopádně byla přednáška dobře zesynchronizovaná se cvičením a na zkoušku se učilo docela příjemně.
This was one of the most difficult classes I attended, but despite this fact, it was enjoyable. We were taught real complex stuff, but in a good manner. The material is very well-organized, with enough examples; you just need to dive in deeper to understand everything
Miestami až príliž abstraktné vysvetlenia, hodilo by sa viacej príkladov. Podobne, zadania príkladov sú super ale chcelo by to k ním aj nejakú zbierku riešení, napríklad ako u Lineárnej Algebry.
Moc se mi líbila náplň předmětu, lepší už byly možná jen ADSka. :D
Maria Filtsova, 04.01.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Dost dobrý přehled různých témat. Chtělo by to časem sjednotit nebo uspořádat zdroje pro lepší vyhledávání materiálů k opakování a upřesnění informací.
Připomínka k předmětu, Kombinatorika a grafy 2 [NDMI012, cvičení]
Oceňuji zajímavá témata. Provázanost s přednáškou byla dobrá. Úlohy na cvičeních pro mě občas byly příliš náročné a stalo se, že se mi povedlo spočítat sotva jeden příklad, což je možná spíš individuální problém, ale ocenil bych i více jednodušších úloh, které by ti zdatní mohli klidně vynechat.
Připomínka k předmětu, Kombinatorika a grafy 2 [NDMI012, přednáška]
Asi nejvíc se mi líbila čistá teorie grafů. Začínal jsem z toho mít dobrý pocit, že tu opravdu budujeme nějakou teorii. Jinak vytvořující funkce moc nemám rád a Burnsideovo Lemma si myslím že patří spíš do obecné algebry. A jsem rád, že už se nepokračovalo v projektivních rovinách ani latinských čtvercích.
Připomínka k předmětu, Geometrické reprezentace grafů 1 [NDMI037, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.02.2024, 1. ročník, Informatika - Diskrétní modely a algoritmy, navazující magisterské
Předmět je velice zajímavý, protože ukáže třídy grafů, se kterými se v ostatních předmětech jen tak nesetkáte a ukazuje jejich charakterizaci, různé algoritmy na jejich kreslení. Zároveň předmět má dobré handouty, ve kterých nic nechybí. Jen občas jsem měl pocit, že handouty byly napsané krypticky, ale je možné z nich vše pochopit, pokud si to člověk vedle nakreslí.
Připomínka k předmětu, Kombinatorika a grafy 3 [NDMI073, cvičení]
Na cvičeních jsme samostatně dokazovali různá tvrzení. Rozhodně mi cvičení pomohlo lépe si zapamatovat pojmy z přednášky.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.02.2024, 1. ročník, Informatika - Diskrétní modely a algoritmy, navazující magisterské
The tutorials were in the form of trying to solve a set of problems and then it was presented by the teacher on the board. It was well presented. Getting credit was quite easy, since we had only one set of homeworks, but I feel like the tutorials helped me prepare for the exam.
Připomínka k předmětu, Kombinatorika a grafy 3 [NDMI073, přednáška]
Látka mi přišla zajímavá, hodně se mi líbilo spojení polynomů grafů a jejich degree-colorability. Zároveň ale některé důkazy byly netriviální a při učení na zkoušku mi docela trvalo, než jsem je pochopila. Celkově mi předmět přijde jako užitečný vhled do pokročilé kombinatoriky a teorie grafů.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 1. ročník, Informatika - Diskrétní modely a algoritmy, navazující magisterské
Pokud jste absolvovali KAG 1 a 2, jedná se o podobný předmět s jinými tématy. Nejvíc se mi líbilo, že jsme se dostali k pojmům jako jsou stromová šířka a stromové rozklady. Tato témata se objevují i na jiných přednáškách, ale tento předmět je konečně definuje a formalizuje.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.02.2024, 1. ročník, Informatika - Diskrétní modely a algoritmy, navazující magisterské