AnketaAnketa(verze: 652)
V letním semestru akademického roku 2018/2019 probíhá sběr dat 13.05.2019 - 18.09.2019.
   Přihlásit přes CAS
Připomínky k výuce (Oba semestry)
   
Předmět: Katedra:
Typ:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Andreas Emil Feldmann, Dr. [32-KAM], Datové struktury I [NTIN066, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2017, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
The time I attended this class before dropping was not fruitful, since the instructor could not answer any questions relating to the project, his explanations were vague and unhelpful. He in fact said "I'm not a programmer." His lectures were rushed and he often paused and seemed confused with the content of the slides he was using. I recommend that he review his notes/slides (or some one else's that he intends to use) before class. The homework/practicals were not very useful, since he never gave us assignments to prepare before the practical, and often did not have time to go review the work, which he never graded, and we never received any written explanations or feedback.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2017, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Mr. Feldmann seems to be a good specialist in this area and definitely knows the topics he is talking about very well, though sometimes his methods of teaching are quite confusing. Quite often he skipped some parts of the proofs saying that they were obvious, though they were not obvious at all. In general, the pace of the lectures was very high, which made it very difficult for us to follow all the explanations. In fact, most of the lectures were incomprehensible because of that. Mr. Feldmann also did not seem to know his slides very well, quite often being surprised by what he saw in the next one. He also was not able to provide us with any advice on the programming part of the homework assignments, which was very disappointing. I truly believe that he tried his best to make this course interesting and intelligible but in this semester he did not succeed much. However, if he improves on his teaching methods the situation can become much better.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2017, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Prof.Feldmann was always available for help and always responded to inquiries in a timely fashion. However, it has to be said that the lectures were amongst the most confusing I have ever atteneded, particularly the portion of them when the slides were used.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2017, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
This lecture was very perplex, in fact Feldmann should become a synonym for perplex. The teacher looked surprised by the slides, probably because he copied them from Dr. Fink, including the mistakes.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2017, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Predmet bol podľa mňa neprimerane ťažký. V porovnaní s ostatnými povinnými predmetmi vyžadoval neúmerne viac času na úlohy počas semestra. Okrem toho skúška vyžadovala okrem teórie aj príklad. Tieto príklady mi subjektívne pripadali príliš ťažké na vymyslenie na skúške.
RNDr. Jiří Fink, Ph.D. [32-KTIML], Optimalizační metody [NOPT048, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.07.2018, 1. ročník, Informatika, bakalářské
I liked the part when we discussed about the Simplex method as I understood it immediately because the teacher showed us how to use the method on an example.

The rest of the lectures were too much for me, I tried to be attentive but I often got lost and sometimes when I put questions I got an answer that made me lost even more. I still don't know if it was just my problem (as I am not a student of Charles University) and I didn't have the same background with the others. But it happened many times that I was completely lost during the lectures...
RNDr. Jiří Fink, Ph.D. [32-KTIML], Datové struktury I [NTIN066, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.01.2019, 2. ročník, Informatika, navazující magisterské
Pan doktor Fink je méně ochotný konzultovat problémy studentů než je zvykem u ostatních vyučujících na matfyzu. Dále bych řekl, že pan doktor Fink je někdy dost nepříjemný na studenty, kteří něco umí špatně (a potřebovali by spíše pomoct než zkritizovat za to, že "tohle byste měli už dávno umět"). Za těch pět let, co na matfyzu jsem, je to první učitel na matfyzu, který na mě byl nepříjemný. Za přístup ke studentům tedy velké mínus. V ostatních ohledech je to však velmi dobrý učitel. Opravdu se vyzná nejen v datových strukturách, ale umí naznačit i souvislosti s dalšími oblastmi. Nakonec jsem se rozhodl pana doktora Finka ohodnotit známkou 1 za jeho působení na přednášce a známku 3 za jeho působení na cvičení (což je asi největší rozdíl mezi hodnocením přednášky a hodnocením cvičení, jaký jsem kdy ve studentské anketě zadal).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
The practicals felt like a second lecture with slightly more participation from 1-3 students. Difficult questions were proposed with a minute of silence, and if no one had an idea the answer would be given without any guidance.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské

I believe that he is the perfect teacher but not for us, who were lacking background in that subject. It seemed that he doesn`t understand that we lack the background. The teacher said many times that "as master students we must know that" concerning many different things in data structures. NO, we mustn`t. We were accepted by different branches of the matfyz faculty and have different strengths and it could be not data structures. Many students experience this subject for the first time in their study lives. While explaining something he used often the phrase "It`s trivial" but the problem that actually it`s NOT. Many students were afraid of asking questions because of getting one of these two replies.
Another fun thing is evaluation of homework. You get 0 or 80+, no intermediate result. You get evaluation of your code style and he cuts points on it, however the course is called data structures and not coding in C.
The verdict is that the teacher lacks flexibility and understanding for students.
For practicals, the teacher paid attention only for those students who understood something. He didn`t stop even for a moment to ensure that the rest of the class also understands something.
RNDr. Jiří Fink, Ph.D. [32-KTIML], Datové struktury I [NTIN066, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Pravděpodobně nejméně ochotný učitel, kterého jsem při studiích na vysokých školách potkal. Je vidět připravenost a velký technický background, možná právě proto považuje studenty za "neschopné".
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Výklad mi přišel nesrozumitelný, často zmatený. Vyučující rád opakoval zbytečně provokující fráze jako "celý úkol jde napsat na dvacet řádků" (na každém z úkolů jsem určitě strávila přes dvacet hodin).

I přes měsíční dobu opravování úkolů nám ještě těsně před Vánocemi (nebyl ani zadaný čtvrtý úkol, zato byly cca dva týdny do jeho předtřermínu) opakoval, že bez zápočtu na zkoušku nemůžeme (v té době jsem měla myslím opravený jen první úkol, i když odevzdaný byl už třetí). Dodám ještě, že ani dnes (Třetí den dalšího semestru nemám čtvrtý úkol opravený. Jen mi byl přidělen zápočet, protože mi po opravení prvních třech úkolů zbýval chyběl jen jeden bod. Ovšem body za druhý úkol jsem se dozvěděla dlouho po odevzdání třetího a i kdybych se snažila mít z třetího víc, tak stejně nebudu vědět výsledky z něj před deadline čtvrtého.)

Když jsem se ptala, jestli jde odevzdat rozpracovaný úkol a dodělat ho až zjištění výsledků předchozího (podle platných dokumentů by předchozí úkol měl být opraven s předstihem před předtermínem dalšího), dozvěděla jsem se, že cílem našeho odevzdádvání úkolů je nenaštvat přednášejícího, čímž jsem jednak nedostala rozumnou odpověď a navíc padla víra v to, že je snaha se domluvit na obou stranách.

Celková komunikace přednášejícího se studenty ve mně nebudila vstřícný dojem, řekla bych, že působila spíš neprofesionálně. Předmět je náročný už tak a přidávat k tomu stres pasivně agresivním výsměchem a pozdní opravou i zadáváním, mi přijde zbytečné.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Prednaska bola obcas trochu zmatocna a vyklad nie velmi zaujimavo podany, ale vacsinou pomerne jasny a pochopitelny
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2019, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Dobre prednasi. Nova temata prednasel zajimave, "opakovani" z bakalare nebylo nudne.

Sice nejsem fanousek konceptu slajdu, ale ocenuji, ze se dukazy delaly pisemne na tabuli. Na druhou stranu musim vytknout to, ze se v prubehu semestru opravovaly jen zridka -- obcas fakticke ale zejmena gramaticke chyby/preklepy ve slajdech ve zkouskovem jeste byly.

Zkouska byla prijemna, kdyz jsem neco nevedel, tak jsem nebyl "penalizovan" za vymysleni na miste.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Slidy k prednáške sú super, dá sa z nich veľmi dobre učiť aj na skúšku a sú prehľadné. Výklad na prednáške je skôr priemerný, nezaujímavý a ťažko sa drží pozornosť, viac menej len popisuje slidy trochu detailnejšie. Oceňujem zhrnutie látky vo zvyšnom čase poslednej prednášky. Skúška je pomerne náročná ale prišla mi férová.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Oceňuji, že jsme měli k dispozici slajdy, které pokrývaly veškerou látku a dalo se z nich naučit na zkoušku. Zkouška byla férová.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Přistup pedagoga byl dost hrozný. Úkoly, které byly zadávané centrálně pro všechna cvičení, byly velmi časově náročné. Jejich vypracování mi zabralo naprostou většinu času, který jsem v tomto semestru škole věnoval. Úkoly byly opravované s velkým zpožděním. Přednášející byl upozorněn, ale situace se vůbec nezměnila, takže usuzuji, že je mu to jedno. Vyučující vypadal, že ho trápení studentů s tímto předmětem baví.
Sám si ovšem nebyl při přednášení moc jistý. Spoléhal se na poznámky na papíru, do kterých pořád koukal a někdy se do látky úplně zamotal.
Na zkoušce se choval velmi nespravedlivě. U každého studenta vyžadoval jinou úroveň znalostí. Některé vyzkoušel během 5 minut a na psané poznámky moc nekoukal. Jiné zkoušel dlouhé desítky minut, během kterých se zabýval rozebíráním drobných nepřesností (např jedno zapomenuté znaménko, které na předchozím i následujícím řádku bylo, bral jako problém a záminku pro ponižování.) Pokud student uvedl ekvivalentní definici, ale ne přímo tu ze slidů, také s tím byl problém (přesto, že sám uznal, že je to ekvivalentní).
Tento předmět a přednášejícího považuji za velkou ostudu magisterského studia na MFF UK.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.01.2019, 2. ročník, Informatika, navazující magisterské
Pan doktor Fink přednášel velmi dobře. Skutečnost, že mě přednáška většinu semestru nebavila, byla daná spíše náplní předmětu než způsobem přednášení. Na zkoušce byl pan doktor Fink dost náročný ve smyslu, co všechno musel student napsat, ale hodnotil to pak mírně, takže zkouška nakonec nebyla tak velký problém, jako jsem si ji představoval.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2018, 2. ročník, Informatika, navazující magisterské
Due to the professor, the course was very poor, the homework consisted of hash marks, and the professor often times marked homework with 0 points. There was also little to no clarification on the implementation, though the assignments were graded as if it were clearly outlined to the professor's expectations. The professor clearly is very informed about the topic but lacks the ability to communicate effectively the expectations for the assignments. Marking 0 for programs without bugs/or reports without specific labels on plots hinders the learning process.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
The grading policy is very unintuitive. It was difficult to determine the appropriate level of detail in the homework reports and correctness of results, which commonly led to a grade of 0 being posted, even for minor mistakes. Almost no explanation on grade penalties other than "impelementation bugs". The final grade of homework was highly dependent on visiting during consultation.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské

I believe that he is the perfect teacher but not for us, who were lacking background in that subject. It seemed that he doesn`t understand that we lack the background. The teacher said many times that "as master students we must know that" concerning many different things in data structures. NO, we mustn`t. We were accepted by different branches of the matfyz faculty and have different strengths and it could be not data structures. Many students experience this subject for the first time in their study lives. While explaining something he used often the phrase "It`s trivial" but the problem that actually it`s NOT. Many students were afraid of asking questions because of getting one of these two replies.
Another fun thing is evaluation of homework. You get 0 or 80+, no intermediate result. You get evaluation of your code style and he cuts points on it, however the course is called data structures and not coding in C.
The verdict is that the teacher lacks flexibility and understanding for students.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2018, 2. ročník, Informatika, navazující magisterské
Very unprofessional during class when asked to explain something; unapproachable with issues. Almost no detailed feedback provided online for homework assignments; followup consultations were outside class hours and difficult to commit to. Homework was often evaluated on metrics outside the subject's jurisdiction, like code style.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
I had hard problem to understand the speaking of the professor,during classes the professor is willing to answer questions,but during consultations I have always had the feeling that he was quite bored.In fact I've found the tutor more useful and also more willing to answer to questions
Felipe Nascimento Vianna, 24.01.2018, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Professor started showing some concern about students at first week, asking about the previous experiences in Data Structures, which fortunate I had good, even from different bachelor degree than Computer Science. Seemed at first he wanted to help, but it turned he was doing this just to under estimate the potential of students and treating them as stupid people.

Poor explanations during classes, and questions asked within classes weren't answered. Most of the answers were " this is trivial" or " you should already know that". So motivation was down to zero after few weeks. Better learn from the books. Going to classes is just to take notes of the topics you should study in the books later.

Grading method for homeworks were quite unclear. Comments on homeworks were default copy and paste for everyone, shallow and not helpful. Professor unreacheble by email. Should go to his consultation hours and stay in the line waiting for hours.

In 8 years of university studies in my third programme I can say this was the most disappointing professor I've ever had.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.01.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
This professor is not respectful, and he does NOT try to help students learn. Instead, he makes students feel like they are stupid, and uncomfortable in class. He gives 0 on your homework if he does not like it even your solution worths some partial points.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.01.2018, 3. ročník, Informatika, navazující magisterské
Arogant. Making people look stupid. Very bad English. Using words that does not exist very often.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.01.2018, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
He knows very good all the material, but he lacks the ability to pass his knowledge to the students. Lectures become boring as they are not dynamic at all. Professor Fink does ask a lot of times if we understand what he is explaining, but usually nobody says anything because we are still processing what he said 10 minutes ago; his pace is very fast for topics that need to be studied slowly and carefully.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 07.01.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Lecturer always explains topics assuming the whole class comes from a CS bachelor / background and, furthermore, assumes students know the specific tricks / extra comments exposed in the bachelor course offered in UK.
When confronted, lecturer refuses to elaborate stating that "if you don't know this maybe this programme is not for you" or "this is trivial".
Personal coding style or computational thinking of the lecturer influences greatly in the grading of the assignments.
A correct algorithm with standard documentation would obtain half marks (or no marks at all) if the student didn't implement some specific "trick" (which wouldn't actually influence the complexity of the algorithm).

Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.01.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
I appreciate that Mr. Fink made time for extra consultations and was helpful with assignments. I did find it difficult to follow during class, mainly because it was assumed that we already had good knowledge of certain topics, which me and many others didn't. More in-depth explanations would have helped, but given the vast syllabus I don't blame the teacher for not having the time. His accent when speaking English also made it harder to follow.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2017, 2. ročník, Informatika, navazující magisterské
Vyučující velmi pohotově odpovídal na dotazy, ve slajdech se orientovalo velmi dobře, v případě nouze byly dostupné reference, pokud byla ve slajdech chyba, brzy byla na webu oprava.
Petr Hudeček, 15.02.2017, 2. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Přednášel jste velmi dobře. Toto je pravděpodobně můj poslední předmět na MFF před státnicemi, a jsem za to rád, protože se mi moc líbil.

Mluvíte velmi zřetelně. Přednáška je velmi organizovaná, a kromě těch nejsložitějších důkazů není problém sledovat průběh (definice->věta->předpoklad->důsledek).

Forma zkoušky ("podobně jako ve všech ostatních teoretických předmětech") mi vyhovovala.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.02.2017, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Oceňuji zkoušku, náročnost a délka (2 hodiny) podle mě adekvátní. Zkoušející příjemně radí a dává návodné otázky.

Rovněž domácí úkoly byly zajímavé a mírně hodnocené.

Přednášku ani cvičení nehodnotím, protože jsem na ně nechodil.

Slajdy byly vynikající, obsahovaly všechnu látku a dalo se pouze z nich připravit na zkoušku.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2017, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Predmet bol podľa mňa neprimerane ťažký. V porovnaní s ostatnými povinnými predmetmi vyžadoval neúmerne viac času na úlohy počas semestra. Okrem toho skúška vyžadovala okrem teórie aj príklad. Tieto príklady mi subjektívne pripadali príliš ťažké na vymyslenie na skúške.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.01.2016, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
- He is very enthusiastic in teaching and supporting students.
- For me, some data structures are totally new and I would like to have more introduction and visual image about a data structure before doing analysis. It would be easier for me to follow.
- The exam should be simpler and reduce amount of things which requires students learning by heart.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.01.2016, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Dr. Fink je velmi schopný pedagog. Má skvělé slajdy (s výjimkou pár překlepů) včetně důkazů, které plně postačují jako studijní materiál k zápočtovým úlohám i zkoušce. Tempo bylo ideální a látka vysvětlená dobře. Dokonce jsme toho oproti české paralelce stihli mnohem více a rychleji a nebyl tak problém jít na předtermín. Oceňuji vstřícnost dr. Finka při dotazech. Ochotně nám nabídl konzultaci když bylo potřeba.
RNDr. Jiří Fink, Ph.D. [32-KTIML], Základy složitosti a vyčíslitelnosti [NTIN090, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
The professor never made sure that at least some part of the class understood the material he has explained.
In homework and even for the exam he asked for some details that were never brought up in class or somehow explained.
We discussed too few problems in practicals or no at all in order to turn in a good homework because we never had an example.
We could get feedback for a homework only after approaching the professor personally. That is not convenient at all.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
The teacher would commonly present a problem to the class and then wait in silence until someone has an answer. If no one has an answer, he simply gives out the answer with minimal explanation.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.02.2018, 2. ročník, Informatika, navazující magisterské
The course was really fast and the lecturer had unreasonable expectations from students.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.01.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
This professor is not respectful, and he does NOT try to help students learn. Instead, he makes students feel like they are stupid, and uncomfortable in class. He gives 0 on your homework if he does not like it even your solution worths some partial points.He gets mad if students make any mistakes in lectures or consultations.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.01.2018, 3. ročník, Informatika, navazující magisterské
Arogant. Making people look stupid. Very bad English. Using words that does not exist very often.
RNDr. Jiří Fink, Ph.D. [32-KTIML], Základy složitosti a vyčíslitelnosti [NTIN090, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
The professor assumed that all students having taken this course did their bachelors degree here, at Charles. He tended to say that as master students we must know this and that. He was aware of the fact that he taught the course for international students with different backgrounds but it seemed he refused to take this into account and continued teaching the course like for really advanced students in complexity and computability.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Consultations were a good way to go over missed problems and learn from mistakes, but took a long time and occurred after several hours of lecture/practicals.

Assignments had almost no written feedback.

In one instance, the ordering of homework questions on the problem sheet compared to the questions online was changed without notification. Some students completely missed a homework question because of this.

It is hard to predict what details are important and what details are not. If I simply repeat the proof format showed in class I am penalized for not being detailed enough.

I have had times where I would get a problem mostly correct but receive a score of 0 due to small mistakes. This is telling me that my work is no better than someone who didn't turn the assignment in. It disincentivizes me from doing a better job on the next assignment because it impacts my grade so much that I know if I make a couple more mistakes I won't be able to pass the class. I would like at least some credit for the hours of work I put into assignments. The instructor seems more concerned about correctness than a demonstration of an understanding of the material.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 19.02.2018, 2. ročník, Informatika, navazující magisterské
The lectures were not easy to follow, sometimes it was too fast and perplexed, it also showed the lecturer is not too strong in English. The lecturer didn't speak much about the story/motivation behind the theory and about its impact to reality, but only about the raw definitions/proofs/facts. He also didn't try much to work with feedback from the audience and presumed lots of background is clear.
The other parallel group had better websites with informations about the exam.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Dr. Fink na mne pusobil nepripravene na mnohych prednaskach. Mnohokrat mel problem si v hlave ujasnit informace, ktere prednasi. Casto nevedel odpovedet na doplnujici otazky. Zadal nam ukol, ktery nasledne sam na cviceni nevedel vyresit. Ocakaval od nas v domacich ukolech dukaz casove konstruovatelnosti funkce, ktery byl zminen ale nebyl demonstrovan na prednasce. Obecne neprofesionalni pristup.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2018, 2. ročník, Informatika, navazující magisterské
Almost "adversarial", not very encouraging. Conduction of consultations was extremely inconvenient.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.01.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
This professor is not respectful, and he does NOT try to help students learn. Instead, he makes students feel like they are stupid, and uncomfortable in class. He gives 0 on your homework if he does not like it even your solution worths some partial points.He gets mad if students make any mistakes in lectures or consultations.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.01.2018, 3. ročník, Informatika, navazující magisterské
Arogant. Making people look stupid. Very bad English. Using words that does not exist very often.
RNDr. Jiří Fink, Ph.D. [32-KTIML], Implementace datových struktur [NTIN106, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Opravování úkolů přesunul přednášející na jiného člověka, který to ale vůbec nezvládal a nestíhal. Opravit jednu sérii trvalo třeba 5 týdnů, během kterých už jsme samozřejmě museli odevzdat další aniž bychom měli zpětnou vazbu. Ke konci semestru situace vypadala tak, že jsme dělali další a další úkoly, protože jsme nevěděli, kolik máme bodů. U mně se dělání posledních úkolů ukázalo jako úplně zbytečné zpětně. Akorát ztráta času o zkouškovém. Nic nového jsem se nenaučila a ty body jsem ve výsledku ani nepotřebovala. Nechápu, proč byly zadávané úkoly tak náročné na opravování a proč je neopravoval přednášející sám.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.01.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Temy z uvodnych hodin by mohli byt preberane trochu sviznejsie
Mgr. Radek Hušek [32-IUUK], Datové struktury I [NTIN066, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2019, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Na cvika som nechodil a nemal som pocit, ze by mi chybali. Opravovanie uloh trvalo velmi dlho - skoro 2 mesiace po odovzdani. Tiez som mal pocit, ze vynalozene usilie cviciacim na kontrolu postupne klesala.
Mgr. Karel Král [32-IUUK], Datové struktury I [NTIN066, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Cvičící absolutně nestíhal opravovat úkoly (měsíc čekání odhadem, poslední úkol nemám doopravený vůbec - jen za něj přidělených pár bodů, abych měla zápočet.) Nevím, jestli ho z toho vinit, měl vést cvičení v rozsahu jeden blok jednou za dva týdny a rozsah práce, který se od něj čekal byl nesrovnatelně větší.

Byla na něm vidět frustrace a občas měl zbytečně štiplavé poznámky, ale myslím, že byl postaven do tak nepříjemné situace, že se tomu nedá vůbec divit.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Cvičící pozdě opravoval úkoly, takže jsme neměli feedback před dalším termínem. Rady k úkolům byly často matoucí.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Oceňujem ochotu Karla Krála pri zodpovedaní dotazov k látke a k príkladom.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Cvicenie s Veronikou boli casto trochu viac premyslene, Karlove boli trochu chaotickejsie
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Úkoly byly časově hodně náročné, ale ne zas tak těžké. Co bych vytknul byla dlouhá doba jejich opravy. Kdy už jsme měli termín dalšího úkolu a ještě nebyl opraven ten předchozí, tak se člověk nemohl poučit ze svých chyb.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2018, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Cvičící je ptářelský a skvěle komunikuje se studenty. Bylo ovšem znát, že nemá s vedením cvičení k danému předmětu zkušenost. Podle vynaložené snahy zlepšit obsah cvičení pro příští rok, věřím, že to bude příště o mnoho lepší.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2018, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Cviceni bylo vedeno de facto dvema cvicicimi (jeste Mgr. Veronikou Slivovou). Casto vedli vyklad pozoruhodnou formou konverzace mezi sebou, ale obcas to pusobilo trochu zmatecne, podobne kdyz se navzajem snazili se ve vykladu doplnovat, nebot kazdy chtel jit na problem z trosku jine strany.
Velkym nesvarem bylo pozdni opravovani domacich ukolu - chapu, ze se to snazili delat dusledne a ze da praci se prolouskat nehezky napsanymi kody studentu, nicmene by bylo dobre mit komentar k chybam v jednom ukole driv nez je deadline pro nasledujici, aby se z nich studenti mohli poucit.
Naproti tomu byli oba cvicici velice vstricni.
Zapocet je za 4 ukoly (+ paty doplnkovy) zadavane spolecne pro vsechny paralelky. Ukoly jsou prakticke (ma se naprogramovat jista datova struktura a pote merit cas ci pocet provedeni nekterych operaci v zavislosti na nejakych parametrech), programovaci (vetsina je delala v c++) a spise obtizne. Vysledky je navic treba opatrit grafy a komentari. Na druhou stranu byli cvicici pri jejich bodovani vhodne mirni.
Mgr. Martin Mareš, Ph.D. [32-KAM], Datové struktury I [NTIN066, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Velmi nepříjemné byly deadliny a pravidla s nimi spojená. Deadline 31.12 23:59. beru jako velmi podlý způsob jak studentům znepříjemnit život, hlavně to nebylo vůbec nutné. Přišlo mi, že se v tom p. Mareš až trochu vyžíval.
Jinak je cvičení s ním naprosto ukázkové. Zopakuje se co se dělalo na přednášce, proberou se výsledky úkolů a občas se nakousne i něco okolo. Např. jsme se bavili o meltdown a spectre snad pár hodin po uveřejnění. O zajímavostí ze světa keší atd. Takových to zajímavostí a odbočení do praktického světa bych uvítal mnohem více.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Tradičně velmi kvalitní a energický cvičící, studenty umí vtáhnout do problematiky a umí ji i dobře vysvětlit.
Mgr. Martin Mareš, Ph.D. [32-KAM], Datové struktury I [NTIN066, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Přdnášející vykládá obsah látky příjemným tempem. Snadno pochopitelné jsou i obtížnější pasáže.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Tradičně kvalitně odpředneseno.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2018, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Kvalitni prednasejici s poutavym vykladem uzitecneho predmetu. Vytknout bych chtel pouze absenci nekterych probiranych temat v knizce od prednasejiciho, takze bylo nutne se ucit z jeho poznamek, ktere byly napsany dosti hutne.
Format zkousky je dobry: zkouskove otazky jsou rozdeleny na male a velke, z obou skupin dostane student jednu.
Vladislav Vancák, 17.02.2018, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Z môjho pohľadu prednášajúci opäť dokázal, že jednoznačne patrí mezdi najlepších na našej fakulte. Výklad je zrozumiteľný, tempo je tak akurát a bonusom je pekné písmo. Domáce úlohy perfektne naväzujú na prednášku. Skúška je rozumne náročná. Jediné, čo sa dá vytknúť je absencia skrípt. Tie sú ale dostatočne kompenzované inými materiálmi (knihy, zápisky z prednášok atď)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Myslím, že pan Mareš výrazně pomáhá zajímavosti předmětu, výklad je energický a člověk u něj rozhodně nezačne usínat. Občas bylo znát, že předmět přednáší poprvé (resp. po mnoha letech?), takže se někdy stalo, že analýza struktur napoprvé nevyšla. Zkouška je vcelku pohodová, přednášející se při potížích snaží pomáhat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Na rozdíl od Algoritmů a datových struktur to tady Martin Mareš nezvládal tak pohodově. Nejvíc mi vadilo, že témata, ze kterých potom byly domácí úkoly (hlavně Fibonacciho halda!), byla na přednášce vždy zmíněna v posledních 5 minutách před koncem a hrozně špatně se z toho spěchu dalo něco pochopit! Každopádně zkouška byla velmi férová a pohodová a chválím zveřejnění otázek a studijních materiálů předem. Do budoucna bych zvážil případně u zkoušky zvýhodnit lidi, kteří mají z úkolů mnohem víc bodů než 320. :-)
Mgr. Veronika Slívová [32-IUUK], Datové struktury I [NTIN066, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
+ srozumitelný výklad
+ detailní popis hodnacení úkolů
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2019, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Super, velmi ochotna poradit a pomoct. Taky ocenuji, ze pokud bylo potreba (treba pred zkouskou), tak domaci ukol byl opraveny v radu hodin.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Cvičenie sa mi veľmi páčilo a bolo prínosné na neho chodiť, vysvetlenia cvičiacej často vyplnili medzery prednášky a prepojili mi v hlave súvislosti. Prispôsobilo sa potrebám študentov - preberali sa väčšinou domáce úlohy a ako na nich. Škoda, že sú tie úlohy tak náročné a nie je možné sa viac venovať iným zaujímavým príkladom. Bol to časovo najnáročnejší predmet semestru - na úlohách človek priemerne strávil 20 až 30 hodín.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Bohužel mám výhrady k délce opravování domácích úkolů.

První úkol jsem dostal ohodnocený až téměř měsíc po odevzdání, oprava druhého a třetího trvala dokonce déle než měsíc. Vzhledem k tomu, že všechny úlohy mají striktní deadline, bylo by férové, aby studenti průběžně věděli, jak na tom jsou a mohli si spočítat, kolik bodů ještě potřebují k získání zápočtu. Já jsem například zbytečně dělal čtvrtý úkol, na zápočet by mi bývaly stačily tři…

Co se týče stylu bodování a hodnocení, měl jsem pocit, že se Veronika až příliš soustředila na část "Kvalita zdrojových kódů". To byl myslím hlavní důvod, proč opravování trvalo tak dlouhou dobu. Přišlo mi, že cvičící ve zdrojovém kódu velmi podrobně zkoumala každý řádek a upozorňovala i na nevýznamné detaily, na druhou stranu ale opomíjela hodnocení kvality návrhu programu jako celku.

Jinak ale Veronika na cvičeních působila mile a velmi ochotně odpovídala na jakékoliv upřesňující dotazy k domácím úkolům.
Vladislav Vancák, 17.02.2018, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Vedenie cvičenia ako takého je nadpriemerné. Riešené úlohy pekne doplnia prednášku a pripravia na skúšku (ak sa stihnú). Z môjho pohľadu sú ale hlavné domáce úlohy. Cvičiaci strávili hodiny nad riešeniami a bolo to vidieť. Hodnotí sa funkčnosť, popis výsledkov, ale aj kvalita kódu. Podobnú spätnú väzbu k svojim kódom nájdete len málokde. Môže sa zdať, že na predmete v 1. ročníku mgr. štúdia by sa už takto do detailov ísť nemuselo - výsledky ale ukazujú pravý opak, strhnuté body za kvalitu kódu sa objavovali pomerne často. Celkovo je preto študent nútený dať si na úlohách záležať a z môjho pohľadu mi práca na nich dala veľmi veľa.

TL DR: ok cvičenie; perfektné hodnotenie domácich úloh
Připomínka k předmětu, Datové struktury I [NTIN066, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Tento předmět má cvičení postavená dosti nevhodným způsobem. Student tráví mnoho času s implementováním datových struktur -- úkoly jsou zvládnutelné, nicméně cílem není naprogramovat plnohodnotnou strukturu, ale jen část funkcionality každé z nich. Nejde ani o rychlost, ani o efektivitu implementace -- tím, že člověk implementuje jen kousek struktury si může mnoho věcí zjednodušit. Pěkné je, že si člověk vyzkouší sepsat rozbor experimentálních výsledků a vygenerovat rozumně vypadající grafy (což není nic, s čím by se člověk na MFF mimo fyziku moc potkal). Co je ale špatné -- úkoly člověk tráví opravdu netriviální množství času a snaží se stíhat termíny, které jsou ale prakticky k ničemu, protože snad žádný cvičící nebyl schopen opravit tyto úkoly alespoň vzdáleně "taky v termínu". A pokud člověk uprostřed zkouškového stále neví, zda vůbec má šanci získat zápočet, tak to není dobře. Navíc bez zpětné vazby v průběhu anabáze psaní kódu napříč semestrem ani nemá žádnou motivaci.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Bodování úkolů neni jednoznačné. Nicméně pokud se člověk snaží a dělá všechny úkoly není tak těžké získat zápočet.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Cvičení je extrémně nevyvážené co do hodinové a kreditové dotace oproti práci, která se očekává jak od studentů, tak od cvičících. Z toho plyne množství nepříjemností, včetně frustrace úplně všech zúčastněných.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Časová dotace je naprosto nedostatečná. Na cvičeních se stíhají jen řešit úkoly a ani na ně není dostatečně času.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Cvičenia by mali jednoznačne byť každý týždeň aby sa prebrali aj veci z prednášky nesúvisiace z úlohami.
Úlohy boli opravované neskoro po termíne (1-2 mesiace) čo je pochopitelné, keďže boli opravované fakt dôkladne. Úlohy mali tiež dosť veľký rozpyl náročnosti. Veľmi kladne hodnotím možnosť odovzdania v predtermíne za plusové body. Navrhoval by som zaviesť cvičenia každý týždeň a pridať viac cvičících aby jeden nemusel opravovať úlohy od 20tich ľudí ako tomu bolo tento rok.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2019, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Libilo se mi, ze pred zadanim domaciho ukolu jsme dostali za cviceni vymyslet, co se deje v ruznych testech. To dost zjednodusilo psani reportu z mereni.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Bolo super že sme mali možnosť prakticky si naprogramovať vybrané datové štruktúry, výrazne to pomohlo pochopeniu aj zapamätaniu. Obecne boli veľké rozdiely v náročnosti úloh, hoci bodové hodnotenie bolo rovnaké. Prišlo mi tiež, že niekedy boli hodnotené až príliš prísne - buď študent dostal skoro plný počet alebo nulu. Negatívne by som tiež hodnotila potrebu programovať vybrané úlohy v céčkových jazykoch, nakoľko sme ich niektorí nemali - malý dokument s techikáliami jazyka, ktoré v danej úlohe potrebujeme použiť, by určite pomohol.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Domácí úkoly na zápočet byly zvládnutelné a ani nebyly hodnoceny nijak přísně, ale v porovnání s ostatními předměty byly nepřiměřeně časově náročné. Jistě je užitečné a zajímavé vyzkoušet si naprogramovat datové struktury probírané na přednášce, ale mám dojem, že se nakonec jednalo spíše o cvičení z programování, než z datových struktur. Napsání programu mně osobně vždy zabralo mnoho času a na pečlivou analýzu chování datové struktury mi už nezbýval čas ani chuť.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Cvicenie k predmetu je uplne zbytocne. V podstate sa tu iba vysvetlila domaca uloha, pripadne nasledne okomentovali vysledky.
Kazdopadne, to bolo aj tak dost chaoticke. Kvoli tomu, ze na cviceni nieje cas sa venovat datovym strukturam trochu detailnejsie, vznikli 2 dalsie predmety. Stavalo sa ale, ze po pol hodine cvicenia uz nebolo o com dalej rozpravat, takze sme isli domov. Namiesto toho by bolo vhodnejsie urobit cvicenia naozaj iba po zadani domacej ulohy a nasledne az pri jej okomentovani a zadani dalsej. Takto to bol iba zabity cas.
Zaroven terminy cviceni boli naplanovane tak nesikovne, ze zadanie poslednych 2 uloh nebolo okomentovane (posledna (bloom filter) vobec, predposledna (range trees) s tym, ze cviciaci nevedel co vobec v zadani bude)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.01.2019, 2. ročník, Informatika, navazující magisterské
Domácí úkoly z Datových struktur I byly totální peklo. Odhad, kolik jsem u úkolů strávil času, je 30 hodin na první úkol, 10 hodin na druhý úkol, 60 hodin na třetí úkol, 35 hodin na čtvrtý úkol (a pátý úkol jsem nedělal, protože jsem měl naštěstí dost bodů za první čtyři úkoly). Tato náročnost neodpovídá té dotaci 2/1 hodin a 5 kreditům, které se za předmět dostávají. Při debugování datových struktur jsem často býval hodně zoufalý, ale nakonec jsem se při tom naučil některé důležité věci.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Zápočtové úkoly jsou obrovským žroutem času. Naprosto přesahující nějakou reálnou časovou/kreditovou dotaci. Pravidla pro odevzdávání úkolů byla nejasná. Celkově velmi odsuzuji strhávání bodů za odevzdání po deadline po hodinách. Vede to pak k tomu, že když někdo nestíhá tak pak musí být vzhůru v noci, protože spánek sežere body. Mnohem lepší řešení by bylo účtovat trestné body po dnech. Nechápu, proč vůbec takovéto brutální deadline vyžadujete, když pak stejně oprava trvá tak dlouhou dobu a odevzdání o pár hodin později vůbec nereflektuje danou znalost problému. Deadline o půlnoci 31.12. naprosto odsuzuji. Je mi jasné, že jste nás chtěli "naučit", ale myslím si, že to nereflektuje naprosto žádnou reálnou situaci z praxe. Věci jako tenhle deadline mi vadí natolik, že mi úplně berou chuť studovat na matfyzu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2018, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Připadalo mi, že cvičení moc nepomohla ani k řešení domácích úkolů, ani k přípravě ke zkoušce.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Practicals served little purpose for understanding the material for the exam. Problems related to data structures were given but did not strengthen any fundamental understanding required to pass the exam.

There was some discussion on homework problems, but this occurred after the problems were due and did not help to prepare good solutions before the due date.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2018, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Dotace cvičení je značně podhodnocená, a to jak hodinově, tak kreditově. Domácí úkoly jsou časově dost náročné a rozhodně by si zasloužily ten jeden kredit navíc. Kvůli poloviční hodinové dotaci cvičení pak není moc času dělat nic jiného, než vyhodnocovat domácí úkoly.

Rozhodně si ale nemyslím, že by správným řešením bylo zmenšit objem domácích úkolů - přednášku velice vhodně doplňují.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
The structure of the course covers many different areas of theory of algorithms but the level of the course in overall is pretty high. Average student just can`t keep up. A student should study a lot on himself in order to understand something. For example, for 1.5 hour lecture and 1.5 hour seminar it is needed 3 hours of preparation for the class and 6 hours of reviewing. And let`s keep in mind the homework for that class that usually takes two weeks. As a student that lacked computer science background it was one of the most exhausting and stressful classes that I ever took. It was recommended to take other matfyz courses to keep up with the course but it was not reasonable because you need to take them simultaneously and not one after another, which makes no sense, that would just put you in more stress. So the only option is left is to devote all your free time for self studying. That actually ruins the whole purpose of lectures and seminars: if you do not understand anything, why do you need to go for lectures/seminars? you can study at home on yourself. Another really annoying thing is homework. I mean that you are allowed to do it only in C languages. What?? And if you have ever progrommed in none of them? No one cares. Hence, a student should at the same time try to understand the subject itself and acquire the new programming language.
I understand that teaching standards at the faculty shouldn't be lowered but I really want the faculty to understand that international students come from different countries and different backgrounds. It should be possible for every student who was accepted to the university to learn something at the faculty and graduate. As far as this subject is obligatory it is not possible. I would suggest to somehow distinguish different backgrounds and organize different groups for data structures course or provide additional seminar for those who is not confident with the subject. Or at least make this course not compulsory. Or give to that course more credits (too much effort for 5 credits, honestly) so that people could devote more time for this subject without being obliged to take more courses to cover credits.
The course provided cool knowledge that I appreciate but in the end I am not sure that I would be able to apply this knowledge because it is not so deep to understand how to use it in real life.
Cheers!
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2018, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Úkoly nebyly opraveny zrovna rychle, mohlo by se to zlepšit
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Velmi dobré cvičení, pomohlo k lepšímu pochopení látky. Trochu škoda mi přišlo "zabití" většiny druhé poloviny semestru diskuzí o úkolech - nijak se neprobraly věci, které v úkolech nebyly.
Připomínka k předmětu, Datové struktury I [NTIN066, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Praktický průběh semestru nepřipravuje na teoretickou zkoušku (kde praktická část látky není hodnocena). Oceňuji získaný přehled o datových strukturách.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Časová náročnost předmětu neodpovídá kreditům. Částečná náprava přidáním předmětů IDS a ADS je opravdu jen částečná, protože na magisterském studiu těchto pár volitelných kreditů odpovídá velké části kreditů, které si studenti mají smět vybrat podle sebe.

Komunikace mezi přednášejícím a cvičícími je špatná, i studentům je jasný jejich vzájemný špatný vztah. Úkoly jsou opravované pozdě, což nevím, jestli vyčítat cvičícím, když oni je nezadávají.

Při psaní úkolu jsem se dost naučila, ale nevím, jestli toho bylo tolik, aby to stálo za investovaný čas.

Odhaduji že 20 hodin by byl spodní odhad pro libovolný z úkolů - psala jsem čtyři. Recenze na IDS každá zabrala určitě přes hodinu, těch jsem psala osm. Celkem tedy během semestru přes šest hodin (rozpočítání dolních odhadů mezi 14 týdnů), podle kreditů DS+IDS+DS má odpovídat 4x45minut týdně přípravy, což pořád nepokrývá potřebný čas. Navíc k tomu patří ještě 3 bloky v rozvrhu každý týden. Dohromady se dost nabízí otázka, jak si po prvním semestru zabraným z třetiny tímto předmětem (celkem 10 kreditů) mají studenti například volit téma diplomových prací.

Neříkám, že mi předmět nic nedal, ale asi bych upřednostnila, kdybych se mohla víc věnovat tématům více spojených s umělou inteligencí.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Mozno trochu zbytocne moc o teoretickych aspektoch hashovania
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2019, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Za me bych prohodil poradi intervalovych datovych struktur a hesovani. Duvodem je to, ze range strom je o dost tezsi na naprogramovani, nez zbyvajici ukoly, jinymi slovy by range strom mel byt bonusovy ukol a bloom filtr standardni.

Jinak ok, mozna akorat chybely nejake stringove datove struktury.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Přednáška pokrývá asi pět v podstatě oddělených kapitol z oblasti datových struktur. Definice, složitost, důkaz složitosti, konec. Praktické použití se nevysvětluje. Souvislosti mezi jednotlivými tématy chybí. Velmi bych ocenil, kdyby se ukazovaly příklady praktického použití.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.01.2019, 2. ročník, Informatika, navazující magisterské
Náplň předmětu Datové struktury I (teď mluvím o studiu teorie, ne o domácích úkolech) mě moc nebavila. Přesněji řečeno, vůbec mě nebavily první čtyři kapitoly (ze šesti). Ale poslední dvě kapitoly mě bavily: geometrická datové struktury a hešování. Když odhlédnu o zábavnosti a zaměřím se na přínos pro mě, tak bych řekl, že jsme se učili smysluplné věci, ale asi bych se bez většiny těch znalostí obešel (za předpokladu, že mám znalosti datových struktur z bakalářského studia ADS I a ADS II, by mi stačily asi tyto základní znalosti).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Přednáška zachází dle mého názoru až příliš do teoretické hloubky. Přivítal bych méně dokazování a radši bych si poslechnul více o praktickém použití, limitacích, porovnání atd...
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2018, 2. ročník, Informatika, navazující magisterské
Practicals and tutorials consisted of the theory/proofs behind the performance of the data structures in question. Perhaps going forward, there should be a distinction between Data Structures implementation and Data Structures Theory.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Material was interesting, but heavy. The material was presented at a very fast pace, which made it difficult to keep up and understand important concepts.

It would have been nice to have study practice during the lecture period for the exam. The only advice I got for the exam was to study everything on the slides. The slides did not help much for studying for the exam, as there was material not present in the slides that was required to understand at the exam.

It was nice to have multiple instructors present at the exam.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Zapoctova cast predmetu byla velice zajimava, jelikoz to byly jedine domaci ukoly za cely semestr, kde ode mne chteli, abych programoval.
Zkouskova cast predmetu byla nezajimava, az nudna, tudiz se ji velice nesnadno ucilo. Toto ale neni problem vedeni predmetu, jelikoz ucena latka asi proste pro mne nebyla zajimava.
Poskytnute pripravy z prednasek jsou trochu neprehledne. Kde pokulhavaji tyto, tam na vsechny otazky studentu odpovidaji ucebni materialy, skripta a ucebnice, takze zadne vyhrady.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
The structure of the course covers many different areas of theory of algorithms but the level of the course in overall is pretty high. Average student just can`t keep up. A student should study a lot on himself in order to understand something. For example, for 1.5 hour lecture and 1.5 hour seminar it is needed 3 hours of preparation for the class and 6 hours of reviewing. And let`s keep in mind the homework for that class that usually takes two weeks. As a student that lacked computer science background it was one of the most exhausting and stressful classes that I ever took. It was recommended to take other matfyz courses to keep up with the course but it was not reasonable because you need to take them simultaneously and not one after another, which makes no sense, that would just put you in more stress. So the only option is left is to devote all your free time for self studying. That actually ruins the whole purpose of lectures and seminars: if you do not understand anything, why do you need to go for lectures/seminars? you can study at home on yourself. Another really annoying thing is homework. I mean that you are allowed to do it only in C languages. What?? And if you have ever progrommed in none of them? No one cares. Hence, a student should at the same time try to understand the subject itself and acquire the new programming language.
I understand that teaching standards at the faculty shouldn't be lowered but I really want the faculty to understand that international students come from different countries and different backgrounds. It should be possible for every student who was accepted to the university to learn something at the faculty and graduate. As far as this subject is obligatory it is not possible. I would suggest to somehow distinguish different backgrounds and organize different groups for data structures course or provide additional seminar for those who is not confident with the subject. Or at least make this course not compulsory. Or give to that course more credits (too much effort for 5 credits, honestly) so that people could devote more time for this subject without being obliged to take more courses to cover credits.
The course provided cool knowledge that I appreciate but in the end I am not sure that I would be able to apply this knowledge because it is not so deep to understand how to use it in real life.
Cheers!
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Veľmi dobrý predmet. Zrejme aj dosť užitočný. Možno miestami zachádza až príliš hlboko do teoretickej analýzy štruktúr - ale nič, čo by sa nedalo zvládnuť, alebo čo by bolo extrémne nudné. Vzhľadom na to, koľko sa toho preberie, by si ale tento predmet zaslúžil minimálne 2/2 dotáciu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2018, 2. ročník, Informatika, navazující magisterské
Extremely tedious class, unfortunately compulsory. Not particularly practical or useful; choice of topics was quite strange, implementations of many were non-standard. No appropriate of equivalent sources for most topics; no sources at all for many topics. Massive discrepancy with the Czech version, where a single (Czech) textbook was prescribed for almost all topics. Examination method made absolutely no sense, with your grade essentially depending on your luck during drawing the question. No relevance between examination and any homework.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
I find that this course is hard,the homeworks and how they are evaluated is what makes this course hard.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Přednáška splnila mé očekávání, probraly se různé pokročilé datové struktury s lepšími vlastnostmi než ty používané během bakalářského studia. Kapitola o hešování mi však přišla trochu nepřehledná.
Felipe Nascimento Vianna, 24.01.2018, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Data Structures is basis for programming. I find this course relevant and helpful for other courses, however the way it was held wasn't the best. The homeworks were good in the sense of challenge and to train on how to implement the data structures learned. The focus sometimes in some mathematical proofs doesn't help much, as Data Structures are tools for usage in other areas, and not the focus of the master students.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.01.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
The assignments for this course requires advanced programming skills in C++ beyond that we need in order to understand data structures. For example, the datasets we were given were extremely large. As a result, we had to spend many hours on fixing our code. It could be better if we could spend more time on learning the concepts of data structure instead of programming.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.01.2018, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
It was very difficult course. The slides of the course are not easy to follow, sometimes it is more useful watching Youtube Video of the topic of the MIT or Harvard than studying from the material given at the lectures. Some topics are interesting and projects are cool, however, they usually demand so much time that its difficult to really enjoy doing them.
Ronald Ahmed Cardenas Acosta, 07.01.2018, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
In my opinion, the course is lacking Graph algorithms, e.g. MST, Maximum Flow-Minimum cut problem, Trie.
These algorithms and DSs are found at the heart of NLP downstream applications (parsing, semantics), but they're not even mentioned.
Space can be created ditching the geometrical DSs (CompLing people don't need them).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.01.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
I think this course presents useful and interesting theoretical as well as programming knowledge. However, I think the syllabus is too vast for a 5-credit subject and takes up a lot of personal study time particularly due to the complex assignments. This made it difficult for me to work and study for other courses. I also think it's unfair that after spending many hours coding an assignment solution, you are given no points if it's buggy. I would expect to at least have my effort acknowledged.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2017, 2. ročník, Informatika, navazující magisterské
Předmět mi přišel důležitý hlavně kvůli domácím úkolům. Pokud si s nimi
člověk dal dostatek práce, tak měl pro učení na zkoušku lepší dispozice.
Na druhou stranu, pokud se mu podařilo pochopit nějakou část z výkladu
špatně, mohl si tím řešení úkolu dost zkomplikovat.

Předmět určitě navazuje na Programování I/II a Algoritmy a datové struktury I/II, ale některé domácí úkoly mi připadaly též navazující na Organizaci a zpracování dat (I).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2017, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
I had to drop this course because the first homework was unreasonably hard. I spent 2-3 weeks on the assignment and the description said Java was allowed, yet it didn't seem easily implemented in this language. Much time was also lost (and grief gained) because of a mistake in the description of the project (relating to data). Professor Fink was kind and offered an extension, yet by this point I was so far behind in my other courses I was unable to dedicate more time to the assignment (or class).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2017, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
The course is very useful but very difficult. The homework assignments are very helpful in understanding the data structures but incredibly time-consuming. In general, the course took much more time and effort than I expected. The first homework assignment was extremely frustrating. The hashing part of the course was very confusing and complex.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2017, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
This course was a struggle for everyone involved. I don't doubt the usefulness of the assignments, but I can't think of a reason why we never really got into them during the practicals. The slides are more an impediment to undertanding than anything else; long proofs with confusing notation and very little intuitive explanations. There is, thankfuly however, a lot of online literature which can help.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2017, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Přednáška byla pěkně zpracovaná z teoretické stránky, líbila se mi zvláště velmi podrobně zpracovaná část o hashování. Naopak chyběla motivace k probíraným datovým strukturám, přednáška se též moc nezabývala jejich aplikacemi (alespoň jeden dva příklady z reálných projektů by velmi pomohli) ani výkonem datových struktur na současném hardware (zde by bylo fajn vidět podobná měření jako v kapitole o cache oblivious algoritmech).

Vzhledem k tomu, že domácí úkoly byli zadávány centrálně, přidávám ještě zpětnou vazbu k domácím úkolům:

První úkol příliš nesouvisí s datovými strukturami, navíc byl časově nejnáročnější. Asi by bylo vhodné tento úkol v příštích letech vypustit, případně nahradit něčím, co se probírá na prvních přednáškách (například nějaké měření vektoru apod. - nakonec pole je vcelku používaná datová struktura).

Ostatní úkoly byly vcelku pěkné. U úkolů na splay tree a fib. heap trochu chybělo měření na reálném hardware, tak, jako se objevilo např. v úkolu na hashovací tabulky.

Domácí úkoly byly časově náročné, za zvážení by stálo snížít počet domácích úkolů alespoň o jeden.
Petr Hudeček, 15.02.2017, 2. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Předmět se mi líbil. Je přehledový, ale většina látky je okamžitě široce aplikovatelná, a ke (skoro) všemu jsou důkazy.

Myslím, že by šlo lépe řešit cvičení a domácí úkoly. Cvičení jsem nedokázal moc využít. Myslím, že možná dobrá forma cvičení by mohla být dělat jednodušší úlohy (jako např. ty označená "cvičení" ve slajdech), nechat je studenty řešit, a pak probírat společně?

Za domácí úkoly jsem sice vždycky dostal 90-100 bodů, tedy jsem neměl problém zápočet získat, ale počet bodů, který je za úkol udělen, zvnějšku přijde lehce arbitrární (jen velmi lehce, s ohledem na to, že bylo udělováno hodně bodů). Byla uvedena bodovací tabulka, ale s velkým rozmezím, obzvláště pro "kvalita kódu".

První úkol je bodován celý podle efektivity, ovšem je snadné zvolit špatné konstanty a dostat se tak úplně mimo očekávaný časový rozvrh. Dalo by se možná udílet část bodů za efektivitu a část bodu za algoritmus/strukturu kódu ve smyslu "tohle by mělo fungovat, ale zvolil jsi špatná čísla/knihovny/C#"?
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2017, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Some questions on the exam are very easy some are quite difficult. Which is quite unfair, because your grade should be largely determined by your ability to come up with a solution to some esoteric "exercise".
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2017, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Predmet bol podľa mňa neprimerane ťažký. V porovnaní s ostatnými povinnými predmetmi vyžadoval neúmerne viac času na úlohy počas semestra. Okrem toho skúška vyžadovala okrem teórie aj príklad. Tieto príklady mi subjektívne pripadali príliš ťažké na vymyslenie na skúške.
Připomínka k předmětu, Implementace datových struktur [NTIN106, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Chybělo mě větší napojení na praxi. Část obsahu byla díky ostatním předmětům opakování.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Předmět rozhodně nedoporučuji. Myslím si, že s implementací datových struktur nepomůže. Také si myslím, že nenaučí dobré programátorské návyky, spíš naopak. (Prezentovaná strategie: uděláme to dvakrát nepřehlednější abychom ušetřili 11 řádků kódu)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.01.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Skoda, ze casovo nenadvazovalo na vyuku DS - pred/po prednaske. Okrem rad ako vytvorit a jednoducho otestovat datovu strukturu, co sa pri jej implementacii naozaj zislo, boli preberane aj ine velmi zaujimave temy.
Dalsou zaujimavou vecou bolo review kodu naimplementovanych struktur spoluziakov - nasli sa priklady pekneho aj skaredeho kodu a verim preto, ze oprava domacich uloh je dost zlozita zalezitost :)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK