AnketaAnketa(verze: 647)
V zimním semestru akademického roku 2018/2019 probíhá sběr dat 04.01.2019 - 20.02.2019.
   Přihlásit přes CAS
Připomínky k výuce (Oba semestry)
   
Předmět: Katedra:
Typ:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. RNDr. Stanislav Daniš, Ph.D. [32-KFKL], Fyzika IV (atomová fyzika a elektronová struktura látek) [NOFY025, cvičení]
Dalibor Preisler, 25.06.2015, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení byla i vzhledem ke svému umístění v rozvrhu a dotaci shrnutím přednášky. Plusem bylo, že doc. Daniš vždy věděl, co bylo na přednášce, protože si to byl jednoduše zjistit. Nenastala tak situace, že by se počítal příklad z látky, která ještě nebyla odpřednášena, což se v jiných předmětech občas stávalo. Zápočtová písemka byla odpovídající obtížnosti (nevelké) příkladů probraných na cvičení. Navíc bylo cvičení občas i vtipné.
doc. RNDr. Stanislav Daniš, Ph.D. [32-KFKL], Fyzika IV (atomová fyzika a elektronová struktura látek) [NOFY025, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2018, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Od pravidelné účasti na přednášce mě odradil styl přednášení, ze kterého si student těžko odnese poznámky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.09.2018, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Dlouhá přednáška formou prezentací je velmi náročná na soustředění, většinou jsem si nestíhala dělat zápisky, které mi pak chyběly na přípravu na zkoušku. Dále mi chyběl nějaký ucelený materiál, který bychom mohli využívat jako zdroj informací, protože informace uvedené v prezentacích mi přišly nedostačující.
Oceňuji, že výklad byl prokládán fyzikálními pokusy, to, že jsme před každou přednáškou dostali prezentace s předstihem a přátelskou atmosféru na zkoušce.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.09.2018, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Výklad přehledný a dobře připravený, vyučující je občas trochu ráznější a je třeba se nezaleknout :-)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.09.2018, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Na přednáškách bych ocenila více poznámek a odvozování na tabuli. Vedlo by to k vyšší srozumitelnosti a přišlo mi, že by to časově mohlo vyjít.
Přístup pana docenta ke studentům mi velmi nevyhovoval. Myslím si, že zesměšňování nemotivuje ke studiu. Na zkoušce jsem měla několikrát pocit, že má odpověď označená jako špatná se přesně shoduje s odpovědí správnou. Dále mi nepřipadají příliš povzbudivé otázky formulované stylem „Tohle určitě nebudete vědět.“
Stejně tak nerozumím důvodu, proč přednášející na začátku zkouškového období odstranil používané prezentace z internetu. Pro studenta samozřejmě není problém sehnat si je jinde, působí to ale, jako když cílem přednášejícího není, abychom se obsah předmětu naučili.
Na druhou stranu se mi líbilo opakování učiva na začátku přednášek.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.08.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Prezentace jsou dobrá věc, jejich dostupnost online taktéž. Množství a složitost některých rovnic a nejistota, co všechno z těch prezentací (tedy z látky probrané na přednášce) bude vyžadováno u zkoušky, už méně.
Před zkouškou si prohlédne témata vámi zpracovávaných projektů (což vám dá během přednášek vědět) a dá vám pak přidružené otázky. Pokud snad máte pocit, že váš projekt s Fyzikou IV vůbec nesouvisí, hledejte lépe, stoprocentně tam nějaká je. Konkrétní dotazy budou všeho druhu; souvislosti, které vědět musíte, a zajímavosti, na které se vás ptá jen tak, jestli to náhodou nevíte, ne vždy odlišíte.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.08.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Přednášky vypadaly tak, že přednášející pouštěl prezentaci (kde byly především obrázky nebo nejdůležitější vzorce) a mluvil o jednotlivých jevech/experimentech apod. Výjimečně psal i na tabuli, takže bylo občas těžké stíhat (vyplatí se vytisknout si prezentaci předem). Oceňuji formu přednášky i opakování na začátku.
Naopak se mi nelíbila neochota odpovídat na dotazy, případně odpovědi typu "to jsme dělali minule". Asi je otravné odpovídat pořád na stejné dotazy, ale žádný přednášející (se kterými mám zkušenost) nedokázal tak ztrapnit tazatele, ačkoliv se neptal na úplně triviální otázky.
Někdy bylo rovněž těžké uvěřit tomu, že je přednášející rád, pokud předmět splníme - jediný zápočtový test (který se samozřejmě píše v době, kdy se píše i všechno ostatní) není možno opakovat a prezentace, které nám byly po celý semestr k dispozici, byly na začátku zkouškového ze stránek pana Daniše odstraněny.
Předmět samotný však není příliš náročný, jen je jiný než ostatní (málo odvozování, více věcí k zapamatování).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.06.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Vyučující je vtipný, vše vysvětlí.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.06.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Prednasajuci aj napriek nie velmi dobrej prednaske (jednej z najmenej zaujimavych) sa ujal prednasania s priam neuveritelnym nadsenim, priatelsky styl, ktory, ako som pocul mnohym ludom prisiel az prehnany a vadil im, myslim ze to je vecou vkusu, osobne mi to vobec neprekazalo. Vysvetlovanie bolo na urovni, a malo logicku postupnost.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.05.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Přednášející má jistě neskutečný přehled, rozumí všemu co přednáší a umí dobře formulovat danou problematiku. Nevýhodou (velkou a zásadní) je, že se na přednášce nic neodvozuje (někdy jen okrajově) a přednáší se podle prezentací. Je náročné psat si nějaké strukturované poznámky. Přednášející sice několik dní předem pošle danou prezentaci mailem, ale je těžké z toho vyčíst cokoliv, když tam jsou obrázky a nějaké rovnice a žádný text k tomu kromě nadpisů a názvů vztahů . Přednášející pak při přednášce často odkazuje na 2-3 jiné knihy ze kterých čerpal. Příjde mi podivné, že na předmět, který teoreticky ani matematicky není tak náročný je větší problém tu teorii vstřebat než například matematickè předměty, kvůli struktuře přednášek. Velký vliv na můj názor má taky fakt, že předmět je zajímavý spíše pro studenty kteří se chtějí vydat experimentální fyzikou.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.09.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Přednášky jsou poměrně poutavé. Je vidět, že se pan docent opravdu snaží předat látku co nejzáživněji. Během přednášek jsem si nedokázal psát kloudné poznámky, protože výklad probíhal vesměs formou komentování prezentací, kdy jsem prostě nestíhal překreslovat obrázky a rovnice a ještě k nim psát nějaký komentář.
Zkouška probíhala poněkud formálněji, což po semestru, během kterého byl pan docent k studentům velmi přátelský a vstřícný, trochu překvapilo.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.09.2017, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Prednášajúci bol príjemný, no pri vysvetľovaní nebolo vždy jasné čo je podstatné a čo nie.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.06.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Nemá učebný text, z prezentácií sa učiť nedá, ale na skúške bol milý, dalo sa s ním porozprávať. Niekedy sa snaží o viac alebo menej vhodné a viac alebo menej zábavné vtipy, niekedy to pôsobí trochu neprofesionálne.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.06.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Zábávné přednášky, bohužel opět musím vytknout že vzhledem k tomu, že jsem byl na všech, tak jsem se vlastně nic nedozvěděl, probrané věci jsou buď triviální, nebo tak složité že se na přednášce pořádně neodvodily, takže se to člověk musel naučit sám.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.06.2017, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Považuji pana docenta Daniše za jednoho z nejlepších přednášejících na MFF. Zajímavý výklad a opakování minule odpřednášené látky pomáhají se zorientovat v předmětu a pochopit většinu jevů hned na přednášce.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.09.2016, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Prednasajuci sa snazil napriek skoremu casu ako mohol.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.08.2016, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Přednášeno bylo výhradně pomocí powerpointových prezentací, což je sice pochopitelné vzhledem k povaze předmětu, ale na druhou stranu to trochu zhoršuje pozornost studentů.

Přednášející má celkem unikátní hravý smysl pro humor, který si udrží i u zkoušky, takže zkoušení pak proběhne celkem příjemně.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.07.2016, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Velmi dobře odpřednášeno, líbilo se mi občasné vložení citátů a experimentální vložky v průběhu semestru.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.07.2016, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Oceňujem pripravenosť, kvalitu výkladu aj férovosť pri skúške. Použité prezentácie neboli vždy zrozumiteľné, resp. chýbali v nich niektoré kľúčové slová a definície.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.06.2016, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Vyučující byl na přednášky dobře připravený včetně prezentací, které mohou posloužit jako učební materiál. Oceňuji zvláště komunikaci se studenty (pokládání otázek během přednášky, které umožní studentům zamyslet se nad nabytými znalostmi a vytrhnou je z běžné otupělosti). K vysvětlení látky vyučující používal názorné a často vtipné analogie.
RNDr. Milan Dopita, Ph.D. [32-KFKL], Fyzika IV (atomová fyzika a elektronová struktura látek) [NOFY025, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.07.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Jednoduchý a férový přístup; každý kdo věnoval trochu času domácím úkolům během semestru a chodil na cvičení, neměl problém získat zápočet (napsat dobře závěrečnou písemku). Vyučující posílá různé materiály mailem, ale je třeba chodit (alespoň pozdě) na cvičení, protoze ne vsechny ulohy v testu jsou z mailů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.06.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Opakovanie prednášky, zápočet veľmi ľahký. Celý predmet bol taký trochu vlastivedný, takže vlastivedné cvičenie v podstate dáva zmysel.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 19.09.2016, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičící ochotně vysvětloval látku, pokud ji někdo nechápal, a rozdával různé učební materiály. Negativně hodnotím sdělení, že bude udělovat záporné body, pokud někdo u tabule nebude umět spočítat příklad.
RNDr. Tomáš Kekule, Ph.D. [32-KVOF], Fyzika IV (atomová fyzika a elektronová struktura látek) [NOFY025, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.06.2016, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Doktor Kekule měl na většině přednášek na starosti pokusy. Díky němu fungovaly i jemné pokusy, které na první pohled vypadaly, že fungovat nebudou. Jeho výklad byl velice věcný a jasný.
RNDr. Jiří Pospíšil, Ph.D. [32-KFKL], Fyzika IV (atomová fyzika a elektronová struktura látek) [NOFY025, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.08.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Příjemný přístup i systém cvičení (docházka, zápočet), doporučuji.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.08.2018, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Přednes cvičícího je organizovaný a příjemný, zápočet je udělován spravedlivě, i shovívavě. Uvítal bych snad větší využití tabule. ("vzorečky," shrnutí...)

Kvality cvičícího ale stále zdaleka nestačily k tomu, aby mě motivoval ponořit se do tajů tohoto podivného chaotického předmětu.

Za zbytečné a těžko pochopitelné považuji "dopočítávání" čísel s kalkulačkou, memorování konstant, jmen bodových grup v různých formalismech apod. Objektivně vzato je to každopádně poměrně nekonzistentní "překvapení" po dvou letech studia v prostředí s naprosto opačným přístupem.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.06.2018, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Oceňujem pozitívny prístup k študentom a prehľadnosť výkladu. Napriek tomu, že sme cviku ako účastníci moc nedali, prišlo mi dobré.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.06.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Vyučující je ochotný příklady dovysvětlit. Cvičení je dobře organizované - zadání příkladů jsou předem na webových stránkách.
RNDr. Jiří Prchal, Ph.D. [32-KFKL], Fyzika IV (atomová fyzika a elektronová struktura látek) [NOFY025, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.09.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Oceňuju vytíštěné příklady, které jsme probérali na hodině. Pomohlo to se rychle připravit na písemku. Student věděl, co má čekat. Taky děkuji za velice přítelskou atmosféru na cvičení
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.07.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Milý cvičiaci. Odporúčam.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.09.2016, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Cviciaci sa ocividne velmi snazil urobit cvicenie efektivne a zaujimave. Aj mu to islo.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.09.2016, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Okrem takej drobnosti, ako je trochu nečitateľné písanie na tabuľu nemôžem nič vytknúť :) najviac oceňujem vzťah ku študentom, férovosť pri zápočte a zapálenie pre vedu :) vrelo odporúčam :)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.07.2016, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Výborný prístup k študentom. Jediným nedostatkom bola nedochvíľnosť.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.07.2015, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Jedno z najlepších cvičení, aké som na matfyze mal. Oceňujem spôsob výuky, ktorý bol vďaka vopred dohodnutej príprave plynulý a my sme pri tabuli netápali. Oceňujem priam stredoškolský prístup cvičiaceho (z mojej strany to je pochvala). Určite odporúčam.
RNDr. Klára Uhlířová, Ph.D. [32-KFKL], Fyzika IV (atomová fyzika a elektronová struktura látek) [NOFY025, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.09.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Líbil se mi systém výuky, to, že jsme se mohli domácími úkoly připravit na počítání u tabule, že jsme dostali všechny příklady připravené na zvláštním papíře a že zápočtový test obsahoval pouze tyto příklady.
Na druhou stranu mně přišlo bodové hodnocení domácích úkolů tak nízké, že se je téměř nevyplatilo počítat, systém chození k tabuli byl neprůhledný (někteří byli víckrát, někteří nikdy) a hlavně být u tabule nebylo vůbec příjemné, když člověk jen malinko zaváhal. Také mi přišlo, že úroveň zápočtového testu se v rámci různých cvičení velmi lišila.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.09.2018, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Milá nápomocná vyučující, zbytečně občas působí nervozně :-)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.08.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičící nám dala spoustu příkladů k počítání, dokonce nám před zápočtovým testem zaslala jednoduché návody k řešení. Zápočtový test byl celkem jednoduchý, pokud člověk poctivě počítal domácí úkoly.
Bohužel to dobré skončilo ve chvíli, kdy někdo počítal u tabule - cvičící mu neuměla poradit, ale uměla ho dokonale zmást a uvést v domnění, že je úplně mimo. Většinou se ani nesnažila pochopit, čemu student nerozumí a proč nepočítá, ale třeba se chvíli nedívala a potom hystericky vykřikla: "Tak už pište něco!" (Ne, tato rada obvykle moc nepomůže.) Většinou se tak u tabule počítalo strašně dlouho a zmateně, většina příkladů nám pak zbyla jako domácí úkol.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.09.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Prvních pár hodin bylo poněkud nejistých. Možná protože jsem se nechtěl moc smířit s tím, co to je vlasně za předmět. Spoustu věcí, které mi z přednášky nebyly úplně srozumitelné, jsem pochopil na cvičení. A od té doby jsem ho začal mít rád.
Paní doktorka s námi měla velkou trpělivost i když jsme se chvílemi chovali jako středoškoláci, tj. vyrušovali atp.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.09.2017, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Na cvičení bola látka vysvetľovaná poriadne a zrozumiteľne, niekedy až príliš dlho. Domáce úlohy motivovali k domácej príprave, no neboli príliš ťažké ani nezaberali veľa času. Úlohy boli až na jednu čisto dobrovoľné no ich riešenie zjednodušovalo zápočet.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.06.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičiaca bola na každé cvičenie pripravená, ale nepáčil sa mi spôsob výuky. Na hodine sme dostali set nových domácich úloh a na cvičení sme riešili tie z minulej hodiny, na ktoré sme sa museli pripraviť doma sami, čiže mi to často pripomínalo samoštúdium. Väčšinou počítali študenti, ktorí to často neboli schopní vysvetliť a preto cvičiaca vysvetľovala za nich a celkový dojem bol zmätený. Po hodine väčšinou dodala študijný materiál. Na záverečnej písomke boli príklady typovo precvičených, takže aspoň sa na ňu dalo pripraviť.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.06.2016, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení byla skvěle připravena, vyučující byla velice vstřícná, otázky, které zůstaly na jednom cvičení nezodpovězeny diskutovala s kolegy a probrala s námi na dalším cvičení. Po předposledním cvičení uspořádala konzultaci, na které vysvětlila, co nám ještě nebylo jasné. Oceňuji materiály dostupné na internetu po každém cvičení i některé užitečné odkazy, či podnětné články. Celkově byla výuka příjemná a na cvičení jsem chodil rád.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.05.2016, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Na doktorce Uhlířové oceňuji především to, jak moc se věnuje cvičením i mimo výuku. Co tím mám na mysli? Na každé hodině všem studentům rozdává BAREVNÉ zadání příkladů k propočítání na následující hodinu. Tyto příklady se pak objeví i na internetu a před písemkou se k nim dokonce objeví něco na způsob autorského řešení - prostě luxusní servis.

Občas je ale na sebe moc tvrdá a zbytečně si sama snižuje sebevědomí. Při počítání příkladu udělá jednu drobnou chybku a až do konce hodiny pak opakuje, že to neumí a že se na to nepřipravila ... To je úplně zbytečné ;).
RNDr. Klára Uhlířová, Ph.D. [32-KFKL], Fyzika IV (atomová fyzika a elektronová struktura látek) [NOFY025, 1]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 05.09.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Bolo by fajn, keby sa na cvičení viac počítala nová látka tak, aby sme ju domácich úlohách nevideli prvý krát.
Připomínka k předmětu, Fyzika IV (atomová fyzika a elektronová struktura látek) [NOFY025, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.09.2018, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
45 minut je docela krátký čas na cvičení, lepší by možná byla jednou za dva týdny hodina a půl. Mohlo by být více času věnováno těžším příkladu, některé příklady na cvičení byly až příliš jednoduché a zbytečně se jimi ztrácel čas.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.08.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
45timinutové cvičení je jednoduše krátké, příklady zbudou na doba a případné dotazy mohou zapříčinit, že se během cvičení nestihnou ani dva příklady.
Předmět je celkově stavěn spíše teoreticky, což nic nemění na tom, že i na cvičení člověk často pochopí něco z přednášky, čistě díky jiné (jednodušší, praktičtější) formulaci. Poměr 2/2 by byl tedy možná prospěšnější a to i na úkor příkladů během přednášky s odkazem na cvičení, vynechání nekterých podrobností či naopak povrchnějších zmínek ve výkladu nebo přenechání opakovacích úvodů přednášek cvičícím.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.08.2018, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Příklady pro jednotlivé cvičení dostupné na internetu jsou velké pozitivum. Vcelku ale nemyslím, že jsem se něco naučil (snad lambda=2dsin(theta), ať už to znamená cokoli).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.07.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Moc krátké cvičení, málo propojené s přednáškou.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.07.2018, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Kratka doba cviceni zpusobila zbytecne zmateni. Nebyl cas se v prikladech zorientovat, i kdyz byly mnohdy pomerne jednoduche.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.06.2018, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Ocenil bych delší cvičení, protože mi velmi pomohlo, když byla některá témata z přednášky vysvětlena na konkrétních příkladech.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.06.2018, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
45 minútové cvičenie mi nepríde zmysluplné, človek sa akurát začal sústrediť a skončilo, žiaden poriadnejší príklad sa spočítať nestíhal. Radšej každý druhý týždeň dve hodiny.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.06.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení dobře navazuje na přednášku.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.09.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení poměrně často dokázalo vysvětlit věci, které se mi na přednášce zdáli naprosto nepochopitelné. Vůbec bych se nezlobil, kdyby mu byla zvýšena dotace na úkor přednášky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.06.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Řekl bych, že cvičení k tomuto předmětu je naprosto zbytečné, nic se nestihne a nijak to nepřidává na pochopení látky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.09.2016, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Lahke cvicenie, ktore sa dalo chapat.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 19.09.2016, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení trvalo pouze 45 minut, takže nebylo možné stihnout celou probíranou látku. Navíc se vysvětlovalo i učivo z přednášky, které se na cvičení nepočítalo.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.07.2016, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení má jediný problém, a to je jeho krátkost. Myslím si, že by se dalo plně využít i v 90 minutovém formátu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.07.2016, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Preberané príklady boli často na úrovni SŠ, čo hodnotím negatívne, na druhej strane dobre nadväzovali na prednášku.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.06.2016, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Oceňuji návaznost na přednášku (jak věcnou, tak i časovou). Cvičení je sice krátké, avšak na procvičení dané látky jeho dotace postačuje.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.05.2016, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičící to říká na začátku semestru a je to pravda - příklady z Fyziky IV jsou téměř vždy hodně jednoduché. Násobíte mezi sebou tři čísla, občas je tam nějaký ten sinus. Nic složitého.
Je ale potřeba vědět, která tři čísla mezi sebou násobit - je potřeba se trochu orientovat v teorii, aby člověk věděl o čem je řeč v příkladech.
Připomínka k předmětu, Fyzika IV (atomová fyzika a elektronová struktura látek) [NOFY025, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Prosím, tohle už nechci zažít.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.09.2018, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Škoda že k předmětu nejsou nějaká ucelená skripta nebo zdroj informací.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.09.2018, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Ke zvýšení srozumitelnosti učiva by podle mého názoru mohlo přispět přidání odvozování v části o reciprokém prostoru. Konkrétně by bylo například možné dokazovat ekvivalenci difrakčních rovnic. Nemuselo by pak ani docházet k chybám v rovnicích způsobených zřejmě jejich přebíráním z různých zdrojů s různou konvencí k-vektorů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.08.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Oživování vzpomínek na středoškolskou chemii, zejména však mnohé nové informace - od rozšíření a oprav těch středosškolských po detailnější fyzikální vhled do dalších dějů a vlastností látek.
Předmět připomíná chemii také množstvím nových pojmů, názvů a jmen jevů, zákonů a rovnic, která jsou neúprosně sypána jedno za druhým, každé označuje něco naprosto konkrétního a důležitého, takže je žel potřeba si toto všechno nějak zapamatovat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.08.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Předmět je dost odlišný od ostatních fyzikálních přednášek, moc se neodvozuje, spíše se jedná o přehled jevů než jejich pořádné vysvětlení.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.06.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Předmět je provázaný s kvantovou mechanikou. Poskytuje mnoho zajímavých informací, hlavně z experimentální fyziky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.06.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Predmet je narozdiel od ostatnych povinnych predmetov na tejto skole, nulovo o akomkolvek pocitani, jedna sa skor o take mavanie rukami, clovek si pride ako na exkurzii v labakoch pre verejnost, priznavam ale ze som ovplyvneny tym, ze viem ako vyzeraju ine predmety a tento mi do sablony skratka nesedi, co moze byt dovodom mojho nizkeho hodnotenia. Napriek tomu si myslim ze sa jedna o velmi popularne braty predmet, okrem kapitolky na zaciatku o grupach symetrie, ktorej dovod zaradenia do ucivasom nepochopil, nakolko sa nam sice mala zist an konci, ale nezisla sa.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.05.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Předmět mě moc nezaujal. Je to hlavně tím, že je předmět zajímavý zejména pro studenty kteří se chtějí pravděpodobně věnovat experimentální fyzice. Nic se neodvozuje na přednáškách, jen se pŕihazujou různé pojmy a výsledky které někdo, někdy objevil/změřil/uhádnul/vypočítal a z toho se nějak staví dále. Matematicky nenáročný předmět.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.09.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Za předmět jako takový jsem rád, protože přináší dobrý vhled (hlavně) do oborů, které se zabývají fyzikou pevných látek. Poměrně zajímavá je kombinace s Úvodem do kvantové mechaniky, se kterým má určitý průnik, kdy se v tomto předmětu látka probírá poněkud více intuitivně s větším důrazem na využití, zatímco v Úvodu se problémy řeší ve formalismu kvantové fyziky.
Předmět má velmi široký záběr a to vede k tomu, že se výklad dost šidí, rovnice se neodvozují rigorózně. Při přípravě na zkoušku je pak velmi těžké odhadnout, do jaké hloubky se má student látku učit.
Předmětu zoufale chybí nějaký studijní text, který by jednak obsahoval vykládanou látku a zároveň alespoň nějak definoval její rozsah. Takhle je potřeba skládat z učebnic s větším rozsahem (Úvod do pevných látek - Kittel, Halliday & Resnick) a poznámek vypracovaných někým z vyššího ročníku.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.09.2017, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Predmet nemal skriptá a z prezentácii sa nedalo učiť. Celkovo na mňa tento predmet pôsobil ako zlepenec vecí čo bolo potrebné prebrať no nikam inam sa nezmestili.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.07.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Tento predmet mi príde velice prazvláštny. Niekoľkokrát som sa zamýšľala spolu so spolužiakmi nad nutnosťou jeho existencie.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.06.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Taký o ničom predmet, je tam všetko a nič zároveň. Dosť iné, než prvé 3 fyziky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.06.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Velmi sympatičtí učitelé, jak přednášející, tak cvičící, předmět sám o sobě mi však připadá celkem zbytečný.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.06.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Probere se hrozně moc věcí, ale žádná se neudělá pořádně. takže to končí tak že student ví vše, takže vlastně neví nic.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.06.2017, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
líbilo se mi, že kurz moc zasahoval i do jiných větví fyziky (zejména optiky a kvantovky), objevila jsem pro sebe nové využití už známých jevů. Velice doporučuji učebnici Arthur Beiser - Úvod do moderní fyziky. není tam všechno, ale to, co je tam popsáno je vysvětleno velice pěkně.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.09.2016, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Standarnda fyzika zo zakladneho kurzu. Mna velmi nebavila. Tak to potom aj vyzeralo.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.08.2016, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
V porovnání s ostatními předměty na Matfyzu je fyzika IV celkem lehká.

Polovina látky pochází z jiných předmětů - z kvantové mechaniky, z optiky, z praktik ...
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.07.2016, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Jediným záporem je asi velký záběr témat, čehož důsledkem je pouze zběžný popis každého z probíraných problémů. Jinak je přednáška plná zajímavých témat, přestože některé (např. reciproký prostor a difrakční problémy) jsou díky většímu množství pojmů poněkud obtížnější na intuitivní pochopení.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.07.2016, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Predmet bol zaujímavý, kladne hodnotím previazanosť na predmety Úvod do kvantovej mechaniky a Optika, resp. Mechanika. Myslím, že usporiadanosť tém by sa mohla zlepšiť, podobne absentoval adekvátny učebný text.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.06.2016, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Na předmětu oceňuji názornost, množství dostupných obrazových materiálů. Měl jsem cvičení hned po přednášce. Co bylo na přednášce probráno bylo hned procvičeno - nejlepší kombinace. Na přednášce bylo také odprezentováno mnoho zajímavých pokusů. Literatura (CH. Kittel - Úvod do fyziky pevných látek) je dostupná v NTK. přestože jsou přednášky uspořádány do logických celků, ocenil bych, kdyby byl k dispozici syllabus, či seznam zkouškových otázek.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK