Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. RNDr. Martin Žofka, Ph.D. [32-UTF], Fyzika pro matematiky 2 – elektromagnetické pole a speciální teorie relativity [NTMF034, cvičení]
Ač formálně je předmět zakončen jen zkouškou, je třeba vypracovat úkoly.
Osobně bych radši než dva dlouhé úkoly dával např. drobné cvičení na každý týden, aby to člověka donutilo se podívat na probranou látkou a hlavně aby se ji naučil aplikovat. Takhle si toho člověk z cvičení moc neodnesl, protože většinu spočetl přímo přednášející, a občas jsme byli vyvolání k tabuli, ale vůbec jsme nevěděli co dělat, takže jsme jen otrocky plnili pokyny. Z výkladu moc nebylo jasné, co je důležité a užitečné pro počítání a co je "jen" teorie. Přesto dávám jedničku za přístup a uvolněnost a ochotu radit.
Skvělý přednášející, dobré vysvětlování a spousta zajímavostí. Ocenil bych nicméně lepší strukturu výkladu, aby bylo jasné, co je cvičení, co je přednáška, kdy začíná nová kapitola apod. Většinou prostě začne něco odvozovat a na konci nám něco vyjde. Pro nás matematiky zvyklé na "Znění věty - důkaz" to není moc přirozené a znesnadňuje to učení.
Látka je standardní a rychlost výkladu neumožňuje vypracovat si kvalitní zápisky, je třeba si je pak doma předělat. Mně se osvědčily texty z katedry didaktiky fyziky na https://www.mff.cuni.cz/cs/kdf/studenti/bc/nfuf103 . Text je velmi čtivý a vše je perfektně vysvětleno.
Skvělý vyučující. Snaží se z omezeného času na tuto přednášku vyždímat co nejvíce. Někdy dokonce před tabulí běhá, aby se toho stihlo co nejvíce. Doporučuji, je to zábava.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 21.07.2024, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Pan docent má živý nadšený výklad a přednášku vede interaktivně.
Připomínka k předmětu, Fyzika pro matematiky 2 – elektromagnetické pole a speciální teorie relativity [NTMF034, cvičení]
Předmět by zasloužil dotaci 2+2. Stihlo by se propočítat víc příkladů, teorie už je i tak dost. Na začátku semestru jsme příkladů propočítali dost, ale pak už téměř vůbec.
Klasický výklad elektromagnetismu. Dobrá výběrová přednáška, hlavní přínos za mě ani není ta fyzika, jako spíš naučit se pořádně práci s vektorovými funkcemi, člověk si osahá Gausse, Stokese, rotace, různé identity, což se pak hojně hodí analýzníkům i numerikům při studiu PDR. Prvákům bych předmět nedoporučoval, od druháku výše v pohodě.
Kvůli málo hodinám týdně se bohužel nestíhá vše v klidu probrat. I tak velmi doporučuji pro obecný přehled v elmagu a str.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 21.07.2024, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Skvělý předmět, jsem rád, že existují kurzy fyziky uzpůsobené a osekané pro matematiky. V druháku OM přístupné, v prváku bych si předmět ještě zapsat nedoporučoval.