Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
RNDr. Petr Kučera, Ph.D. [32-KTIML], Základy složitosti a vyčíslitelnosti [NTIN090, cvičení]
I wish he could have explained practical 5 relating to reduction of vertex cover to similar problems a little slower and in more details. Appart from that, it was well explained.
I accidentally used the following feedback in the course feedback section, so I copied the same below.
Professor Kučera is remarkably easy-going and forthright. Initially, he introduces us to the problems at hand, followed by a discussion of solving techniques without revealing the answers outright. Subsequently, we delve into the questions, creating a well-balanced communication flow within the class. The dynamics are skillfully managed, avoiding dominance either from the teacher or the students. Professor Kučera actively encourages us to generate answers, gently guiding discussions and handling incorrect trains of thought with a thoughtful approach, investigating them further to provide proper clarification.
Moreover, when faced with moments where students may not immediately know the answers, Professor Kučera patiently allows us ample time before offering hints, fostering a supportive and conducive learning environment. Additionally, his commitment to student understanding extends beyond the class hours. He graciously stayed after class to address my doubts, no matter how small, offering further clarification. Overall, his teaching style is not only effective but also inspiring.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2024, 1. ročník, Informatika - Jazykové technologie a počítačová lingvistika, navazující magisterské
Výborné vedení cvičení. Cvičící píše na tabuli a studenti reagují na jeho dotazy. Díky cvičením jsem neměl problémy s úkoly.
RNDr. Petr Kučera, Ph.D. [32-KTIML], Základy složitosti a vyčíslitelnosti [NTIN090, přednáška]
Prednášajúci má jednak vysoko kvalitne pripravené podklady k výučbe, prednáške a zároveň ich veľmi dobre odprezentuje. Radosť navštevovať prednášky o možnostiach a limitoch našich počítačov.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2025, 1. ročník, Informatika - Jazykové technologie a počítačová lingvistika, navazující magisterské
Kvalitní slajdy pro přípravu na zkoušku. Trochu moc monotónní výklad - ovšem látka jako taková příliš nepomáhá. U zkoušky vyučující působil, že vztah studentů k předmětu chápe a byl co do detailních věcí shovívavý.
Přednášející skvěle zvládá podat poměrně abstraktní a zdánlivě těžký na pochopení předmět. Přednášky jsou dobře strukturovány a dají se velmi dobře pochopit i přes zmíněnou povahu předmětu.
Oceňuji také transparentnost požadavků ke zkoušce ve formě seznamu všech možných otázek a vstřícnost při hodnocení.
Never unavailable. Always helpful. Always answering emails and questions from the students. Always patient with the students. Prof. Kučera manages to make teaching seem like less than complex than NP.
Samotná přednáška mě úplně nebavila, protože často se v přednášce vyskytovaly segmenty, které se probírali již na bakaláři.
Ale k přednášce existují i nahrávky a tím pádem možnost zrychlit či přeskočit určité méně záživné pasáže jako známé definice.
Naopak velice oceňuji názornost důkazů, kde se ukazují příklady, ale má to i negativum, že důkazy jsou celkem dlouhé a když dokončíte důkaz, tak si občas říkáte, cože jsme to chtěli dokázat.
Pan dr. Kučera přednáší pěkně. Někdy je to ale trochu hodně monotónní až uspávající. Na druhou stranu musím ocenit studijní materiály.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2024, 2. Ročník, Učitelství matematiky pro střední školy, navazující magisterské
Přednášky pana doktora Kučery byly celkově v pořádku. Během přednášek se pravidelně vracel k již probraným záležitostem pro připomenutí, což mi velice pomohlo se lépe zorientovat v učivu a celkově o daných záležitostech mluvil dosti zajímavě. Akorát jeho výklad působí (na můj vkus) občas dost monotónně. Určitě nebude na škodu, pokud toto přednášející do budoucna zlepší. :)
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.02.2024, 1. ročník, Informatika - Diskrétní modely a algoritmy, navazující magisterské
Vše v pořádku, oceňuji extrémně dobré materiály pro samostudium.
Professor Kučera is remarkably easy-going and forthright. Initially, he introduces us to the problems at hand, followed by a quick discussion of solving techniques without revealing the answers outright. Subsequently, we delve into the questions, creating a well-balanced communication flow within the class. The dynamics are skillfully managed, avoiding dominance either from the teacher or the students. Moreover, when faced with moments where students may not immediately know the answers, Professor Kučera patiently allows us ample time before offering hints.
Professor Kučera actively encourages us to generate answers, gently guiding discussions and handling incorrect trains of thought with a thoughtful approach, investigating them further to provide proper clarification instead of simply shunning them as wrong.
Additionally, Professor Kučera's commitment to student understanding extends beyond the class hours. He graciously stayed after class to address my doubts, even if they were small, offering further clarification. Overall, his teaching style is not only effective but also inspiring.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2024, 1. ročník, Informatika - Jazykové technologie a počítačová lingvistika, navazující magisterské
Asi nejlepší materiály, jaké jsem kdy viděl. Slajdy jsou úžasné a doplňují je klasická skripta.
Připravený přednášející, dobrý výklad a velmi dobře zpracované prezentace, ze kterých se dalo skvěle připravit na zkoušku, skripta jsem ani nepotřeboval otevřít. U zkoušky se snaží dovést studenta ke správnému řešení, což je také dobrý přístup.
Na přednáškách bylo vidět, že doktora Kučeru téma baví a zajímá. Přišlo mi, že vše podával pochopitelným způsobem a dával prostor na dotazy.
Byl jsem trošku zklamaný ze zkoušky, kde pan Kučera působil otráveně. Většinou u zkoušejících vídávám větší nadšení a milost při zkoušce. Přísnost by mi nevadila, ale v tomto případě šlo spíš o znechucení. Ale třeba to byl ojedinělý případ.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.01.2024, 1. ročník, Computer Science - Language Technologies and Computational Linguistics, navazující magisterské
In general, it's well-explained through the presentations, but sometimes it's difficult to follow the demonstration because you are lost in the new terms and the lecturer barely points out which information is important. Considering the common length of presentation slides (50-90 slides), the whole material is very scattered and lacks some organization into compact and informative tables/lists. Once, I managed to find the same information from the lectures on a similar academic course presentation from Brno University available online and it was way more convenient to go through. However, the amount of slides is justified by the depth of material coverage - it's very informative and detailed.
Mgr. Vladan Majerech, Dr. [32-KTIML], Základy složitosti a vyčíslitelnosti [NTIN090, cvičení]
Cvičení u Vladana mají dobrý mix přednášení a společné práce. Oceňuji, že jednou uznal, že asi zašel až daleko se složitostí jednoho příkladu. Domácích úkolů moc nebylo, bylo potřeba se víc zamyslet a na něco přijít, asi dobrý kontrast oproti třeba Datovým strukturám.
Cvičení bylo poměrně pokročilé. Trochu jsem se ztrácel v tom, co se po nás vlastně chce, většinou se však vše vysvětlilo a ukázalo. Úlohy na zápočet byly přiměřeně obtížné a cvičící opravoval úkoly rychle, zápočet nebyl problém získat. Za trochu nešťastné považuji upozorňování na to, že bychom podle cvičícího "neprošli u státnic", když jsme něco nevěděli. To zmiňuji hlavně proto, že mi to přijde demotivující. Navíc tento předmět (alespoň pro mě) není státnicový, to považuji za velké plus.
Doktor Majerech skvěle rozumí tématu, o tom nebylo pochyb. Bohužel nebyl moc připravený na hodiny. Většinou začínal otázkou "co jste dělali na přednášce?", což by mi nevadilo. Přijde mi to jako dobrá nabuzovací otázka, aby člověk fakt na ty přednášky chodil a dával pozor. Jenže by bylo dobré pro jistotu odpověď vědět. Taky se stávalo, že jsme řekli, co se dělalo na přednášce, a cvičící si toho zrovna k tématu moc nepamatoval/prišlo mu to nezajímavé, takže jsme dělali něco jiného.
Dr. Majerech může působit přísněji, když někoho "donutí" u tabule vyřešit problém, o kterém nemá páru, jak se řeší, ale přijde mi, že ve výsledku je to užitečné a vede to k aktivnějšímu přístupu.
Oprava úkolů byla férová a poměrně rychlá. Když jsem měl něco špatně, cvičící to jasně a stručně popsal.
Ke konci semestru už nás přímo na cvičení chodilo jen pár, což mi přijde jako škoda. Myslím si, že to bylo dané právě nepřipraveností cvičícího a tím, že jsme se moc nedrželi přednášek.
Připomínka k předmětu, Základy složitosti a vyčíslitelnosti [NTIN090, cvičení]
Cvičení jenom jednou za dva týdny je docela nezvyk. Na druhou stranu vzhledem k charakteru zkoušky asi není třeba nějak drtit počítací příklady. A pokud není něco jasné, stačí přijít příští týden na totéž.
Cvičení mi moc nevyhovovala, přišlo mi, že často přeskakujeme od jednoho tématu k jinému. Řešené příklady byly často velmi složité a bylo těžké sledovat i to, když cvičící předváděl jejich řešení. Naopak musím uznat, že zápočtové příklady byly sice docela složité, ale ne nevyřešitelné. Zabraly mi docela dost času. Na cvičeních se mi moc nelíbilo, že když někdo nevěděl řešení příkladu (jakože vůbec neměl tušení), tak ho cvičící zavolal k tabuli, že se uvidí, co vymyslí. Tento přístup mi nevyhovuje, ale upřesňuji, že to může být jenom můj subjektivní pocit.
Oproti přednáškám mě cvičení moc nebavila. Zaprvé to bylo náročností, zadruhé samotnou látkou. Často jsem některá témata pochopil až při dělání domácích úkolů či při učení na zkoušku.
Oceňuji připravené materiály, zveřejňovaná řešení na moodle a přiměřeně obtížné domácí úkoly.
Připomínka k předmětu, Základy složitosti a vyčíslitelnosti [NTIN090, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2025, 1. ročník, Informatika - Jazykové technologie a počítačová lingvistika, navazující magisterské
Pro zvolený magisterský obor nevidím využití či přínos předmětu - což tedy není jeho chyba ale spíš studijních plánů. Na přednáškách působila látka děsivě, u přípravy na zkoušku se situace dost zlepšila.
Předmět je dobrý, ale byl by zajímavější, kdyby se víc zaměřoval na intuici. V porovnání se Sipserem z MIT (přednášky na yt) se u nás více řeší drobné technické detaily, které by se někdy daly vypustit. Člověk je stejně pár dnů po zkoušce zapomene. To, co by mělo podle mě zůstat, jsou myšlenky důkazů.
Despite the abstract nature of the subject, the course is well organised in pieces that relate to each other, or mirror each other. The emphasis on the similarity of the concepts simplifies the learning a lot.
I had the opportunity to stumble upon Poznamky.pdf. And though I do not read or speak Czech, I couldn't be indifferent to the beauty of the math and how it is well explained there. I wish it was translated into English, or even better, into French.
Nemyslím si, že tenhle předmět vysvětluje něco zásadního. Většina přednesených poznatků jsou jen těžko přenositelné do čehokoliv jiného než teorie složitosti a vyčíslitelnosti. Výjimky z tohoto tvrzení jsou z velké části předneseny na jiných předmětech (převoditelnost). Teorie vyčíslitelnosti je naprosto odtržená od jakékoliv praxe; formální verifikátory existují navzdory Ricovy větě a na přednášce není dobře vysvětleno, proč tomu tak je. Přednesené výsledky teorie složitosti se také jen stěží týkají praktických algoritmů. Jsem přesvědčen, že můj názor nepramení z nepochopení -- ze zkoušky jsem odcházel se zaslouženou jedničkou. Jediná věc, kterou z přednášek oceňuji, byl úvod do kryptografie, a musím říct, že byl i dobře přednesený panem dr. Kučerou. Celkově samozřejmě nezavrhuju obory teorii složitosti a teorii vyčíslitelnosti a plně uznávám, že tyto obory mají své přínosy, nicméně jsem pevně přesvědčen, že tento předmět je zcela nevhodný jako povinný pro všechny magisterské obory.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2024, 2. Ročník, Učitelství matematiky pro střední školy, navazující magisterské
Velice se mi líbí celková koncipace předmětu. Přednášející má velice přehledné a srozumitelné materiály a navíc poskytuje záznamy přednášek z minulých let, což je velice vyhovující pro studenty, kteří přednášky nestíhají (což byl i můj případ).
Témata vyučovaná v rámci předmětu skutečně odpovídají základům dané problematiky a u zkoušky nejsou vyžadovány žádné složitější záležitosti.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.02.2024, 1. ročník, Informatika - Diskrétní modely a algoritmy, navazující magisterské
Povinná přednáška pro všechny specializace v navazujícím magisterském studiu. Velmi dobré materiály, ve kterých je vše vysvětlené, zajímavý předmět.
Professor Kučera is very knowledgeable. He knows the contents of his course inside out. Watching his lectures is almost like watching someone freestyle rap about complexity theory.
The slides are straightforward but can be a bit hard to get used to. I think it is because of the unavoidable notation, and some abstract concepts of the abstract models of computation -- even though the slides do a good job of keeping things simple.
I think that Professor Kučera can try to put a bit more emphasis -- than he already does -- on building an intuition for turning machines, and reducibility techniques to prove undecidability. Being introduced to some of the concepts, I found them too abstract sometimes to start using them in my proofs right away.
Oproti cvičením mi přednášky přišly zajímavé a rád jsem na ně chodil, u části s vyčíslitelností mi nepřijde látka úplně jednoduchá k porozumění, je tam mnoho značení a různých pojmů. Některá z témat se trochu překrývala s jinými předměty (ADS, VaPL), ovšem většina látky byla nová. Víc mě bavila část se složitostí.
Myslím si, že by předmět neměl být povinný, ale spíše povinně volitelný. Jde o hodně teoretický předmět a měl by tedy být povinný spíše pro teoretické studijní plány, naopak ve svém plánu bych čekal jiné povinné předměty. Na druhou stranu díky dobrým materiálům byl předmět zvládnutelný.
Z předmětu jsem měl docela strach a na zkoušku je potřeba se důkladně připravit, protože sice máte dané otázky, při učení ale zjistíte, že vlastně pokrývají většinu předmětu, protože se všude skrývá ještě podstatné množství definic a dalších tvrzení. V momentě, kdy jsem učivo pochopil, mě to začalo bavit, jen jsem na to potřeboval trochu víc času. Stejně bych byl ale raději, kdyby předmět povinný nebyl.
K předmětu jsou kvalitní slajdy pokrývající celou látku + i nějaké nahrávky z dřívějška (nepotřeboval jsem). Probíraná témata jsou dost zajímavá, i když občas hůře vstřebatelná.
Bylo super, že otázky ke zkoušce jsou online dostupné. Zároveň tak nějak pokrývají celou látku.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.01.2024, 1. ročník, Computer Science - Language Technologies and Computational Linguistics, navazující magisterské
The course covers fundamentals of computer science such as turning machines, p/np classes, a bit of functions and graphs. Sometimes there are barely related to the course material slides about Impagliazzo's Five Worlds or Gödel numbers which is pretty interesting. For me as an engineer, it's a hard one due to the theoretical explanations which seem unrelated to some real-world problems. I would like to see more practical examples on some topics, besides algorithms divided into several slides proving a single theorem.