AnketaAnketa(verze: 716)
Aktuálně není povolen sběr dat (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. RNDr. Pavel Parízek, Ph.D. [32-KDSS], Nástroje pro vývoj software [NSWI154, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.09.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Po jednom cvičení jsem tam přestal chodit, neboť to bylo středně o ničem. V hodnocení úkolů je pan Parizek vstřícný.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.09.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Docent Parízek je velice rozporuplný učitel. Někteří mu mají problém rozumět, domnívám se však, že tu je jeden mnohem horší problém. Na začátku semestru zmínil, že nástroje nemá smysl nijak přednášet, je potřeba si s nimi hrát. Bohužel na cvičeních nám obvykle nedával dostatečný prostor a domácí úkoly ke hraní také moc nemotivovaly. Na druhou stranu oceňuji jeho snahu všechny nástroje alespoň trochu vysvětlit. Úkoly nebyly složité, ale zabíraly zbytečně mnoho času. Také by bylo vhodné na webových stránkách jasněji určit, který úkol patří do které skupiny. V mém případě úkol na Doxygen nepatřil do žádné skupiny, ale mně to nedošlo. Tedy jsem pak musel(a) udělat jeden úkol navíc.
David Jaromír Šebánek, 23.08.2024, 4. Ročník, Informatika, bakalářské
Musíte více napínat sluch abyste docentu Parízkovi rozuměli, což není přímo jeho chyba, spíše připomínka pro ty, co se od něj chtějí učit. Jinak je ale moc fajn :)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.07.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Milý a ochotný, ale koktá a tím pádem nedokáže srozumitelně přednášet.
Samuel Vaško, 06.06.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Neviem sa vyjadrit, bol som na prave jednom a to prvom cviku, ktore Pan docent mal a zistil som, ze ulohy budu online, takze sme sa odvtedy uz nevideli.

Odpisoval na maily celkom rychlo a ak som niecomu nerozumel, tak bol ochotny problem objasnit, ma na starosti dost prijemny predmet a ako clovek ma dobre srdiecko.
Je mi luto prihody co sa mu stala, nakolko som mu nie moc dobre rozumel, ale to moze byt skreslene kedze som neni cech.
Petr Tvrdek, 05.06.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Super :)
Připomínka k předmětu, Nástroje pro vývoj software [NSWI154, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.09.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Na cvičení jsem nechodil, nemělo to pro mě cenu. Pokud jste prošli Úvodem do Linuxu, tak s předmětem asi problém mít nebudete. Za tam totiž určitý, z mého pohledu zbytečný, překryv.
Zadání domácích úkolů mi připadala nepřehledná. Navíc se mi úkoly zdály příliš otevřené, ocenil bych ke každému úkolu např. zdrojový kód, se kterým by se pracovalo. Výběr z vlastních projektů mi vůbec nesedí.
Hodnocení uzavřu tím, že pro mě předmět přínosný nebyl.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.09.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Asi nejmíň užitečný předmět, který jsem zatím na MFF zažil. Prakticky všechna témata probíraná v něm jsou už probíraná v jiných, často povinných, předmětech a téměř vždy lépe. V domácích úkolech často člověk stráví několik hodin času "přípravou" a pak relativně méně času plněním samotného úkolu, například v úkolu na testování jsem strávil přes hodinu programováním programu dle poměrně špatně čitelného zadání, jen abych pak strávil 15 minut psaním testů pro tento program.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.09.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Tento předmět je jeden z nejzbytečnějších na Matfyzu. V dnešní době už existuje příliš mnoho nástrojů a každý z nich by dokázal vyplnit celý semestr. Připadá mi, že většina nástrojů je celkem dobře zdokumentovaná, je na internetu je k dispozici řada návodů a není těžké s nimi rychle začít. Nešikovný je také záběr jenom na omezenou skupinu jazyků (C++, C#, Java), přitom ostatní jazyky mají také svoje nástroje. Na druhou stranu, kdyby se všichni účastníci cvičení neshodli na tom, že je zajímá C++, muselo by se skákat z jednoho nástroje na druhý a nebyl by na žádný z nich čas.

Některé nástroje (Git, Make) se vyučovaly už na Úvodu do Linuxu, další zase na Programování v C++/C#/Java. Ostatní nástroje by se buď měly přesunout do existujících předmětů (např. Doxygen do Linuxu, CMake do C++ - kde mimochodem už je) nebo pro ně vyhradit speciální předmět, kde by se probíraly podrobněji (i s potřebnou teorií) a byl by větší prostor je důkladně procvičit.

Zkrátka z příliš velkého množství nástrojů si tento předmět vybírá jenom některé a zbývající zcela opomíjí. Na druhou stranu vybraných nástrojů je stále zbytečně moc, některé by se více hodily jinam a další se už jinde probírají.

Musím ale uznat, že některé nástroje jsou vyučovány velmi dobře (Doxygen, Gprof) a bez tohoto předmětu bych se s nimi nesetkal(a).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.07.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Na předmětu se člověk naučí pracovat s užitečnými nástroji, ale forma cvičení není moc zábavná či zajímavá, ale spíše otravná. Zápočet je za domácí úkoly, které jsou takový seznam úkonů, co máte udělat - celé si to musíte několikrát pozorně přečíst, pak najdete v prezentaci nebo dokumentaci jak se to dělá, uděláte to a ještě jednou pozorně překontrolujete, že to odpovídá zadání.

Cvičení jsou k ničemu, protože se tam nic moc navíc oproti prezentaci nedovíte a k tomu jsou nudná.

Na druhou stranu, vyučující je v hodnocení mírný a obecně ochotný. Předmět není těžký, jen chce hodně trpělivosti s domácími úkoly.
Filip Bubák, 28.06.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Předmět je velmi užitečný. Oceňuji, že nástroje, které se probíraly, jsou běžně používané, takže existuje dostatek tutoriálů na ně na webu.

Většina úkolů se mi líbila, protože fungovaly na principu: vezmi si svůj starý projekt a použij v něm tento nástroj, což člověku nejen hned ukázalo, co dělat, ale také jak by mohl tento nástroj využít i v jiných projektech. V zadání tvrdí, že jsou povoleny jen C++, Java a C#, ale pokud si najdete a naučíte se nástroj pro váš jazyk, který dělá to samé, tak vám to uzná.

Nelíbily se mi úkoly s hodně busyworkem, kde nejtěžší část nebyl ani nástroj, ale napsání programu. Příkladem je testování, kde jsem se musel naučit dvě různé knihovny, které nemají nic společného s testováním, a napsat ještě vlastní interface a k tomu implementaci.

Líbila se mi také možnost výběru z kategorie problémů, takže když člověk chtěl místo debugování dělat testy, tak mohl.

Prezentace byly dostatečné na to, aby se člověk dozvěděl, o čem konkrétní nástroj je, a jestli na něj chce dělat úkol.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 13.06.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Za mě celkem zbytečný předmět (jako povinný u specializace Programování a vývoj software), jelikož hodně probírané látky je probrána předtím na jiných předmětech. Ztráta času.
Samuel Vaško, 06.06.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Bol to realne asi najviac uzitocny predmet aky som na matfyze zatial mal (som este len prvak), obtiaznost bola ferova, temy boli na taky rozhlad co treba vediet myslim si, ze dost dobre, resp su to veci co som furt tak nejak pocuval starsich kamosov spominat a konecne niekto tieto veci agregoval. Vedel by som si predstavit, ze by som si takyto kurz kupil vklude aj za 200$, lebo naozaj bolo to fakt dobre spravene.

Jedna vec je si pozriet teoriu k teme, druha je precvicit si to na ulohach a zistit ako velmi tomu rozumiete. Teoriu som pouzil odkazy na externe zdroje a ulohy mi len vyjasnovali problemy ktore som ani nevedel ze mam pri studovani danej temy. Ak vas to bavi tak to beriete ako posun a ak to je len povinnost co treba vybavit tak to mozno vie byt viac casovo narocne ako by clovek chcel.

10/10 odporucam tento predmet, aj ked to nie je pre vas povinne volitelne tak si ho zapiste, urcite sa to oplati. Na 99% veci nonstop len nadavam, toto bolo fakt dost dobre.
Petr Tvrdek, 05.06.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Bylo to fajn - dozvěděl jsem se o spoustě užitečných nástrojů. Jen je škoda, že u každého se zastavíme tak krátce, že si ho vlastně jen tak základně představíme a občas maliličko vyzkoušíme. Škoda, že si toho s daným nástrojem nezkusíme víc. Ale jako základní přehled to bylo perfektní :)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK