Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. Ing. Lubomír Bulej, Ph.D. [32-KDSS], Architektura počítačů [NSWI143, přednáška]
Docent Bulej přednáší velice poutavě a je vidět, že má o látce velký přehled. Záleželo mu na pochopení učiva. Líbili se mi simulace právě probíraných částí procesoru.
Distanční výuka byla zvládnuta skvěle.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 24.09.2021, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Ochotný vyučující, zodpoví každý dotaz. Jediné, co mě mrzelo, bylo občasné přetažení času přednášky, ale nebylo to nic zásadního.
Vadilo mi soustavné přetahování. Nepřišlo mi ani, že by se pan docent snažil nepřetáhnout. Přijde mi, že když když už si člověk nastavuje budík, nemá význam ho nastavit na konec hodiny, ale na pět minut před koncem, aby člověk stihl dokončit myšlenku.
Naopak bych velmi ocenil zkoušku. Moc se mi líbí, že i u zkoušky, která vlastně testuje nabyté teoretické znalosti, je zkouška vedena tak, že u ní člověk musí přemýšlet a znalosti aplikovat.
Prednáška prebiehala online a pomocou logisim simulátoru nám pán Bulej postavil prakticky funkčný procesor. Ešte nikdy sa mi nestalo, že by som sa tešil na nasledujúcu prednášku tak, ako na seriál a práve táto to splnila. Pán Bulej hovoril, že týždenne strávil veľa hodín času nad tým, aby koncepty bežne vysvetľované na prednáške naimplementoval aj v logisime, ktorý tento rok používal zrejme po prvýkrát. Veľmi oceňujem takýto prístum.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 19.09.2020, 4. ročník, Informatika, bakalářské
Dobrý prednes, celkovo dobrá prednáška, velmi pomohli praktické ukážky cez simulátor.
Přednášky byly zajímavé, bylo vidět, že pan Bulej probíraným tématům opravdu rozumí. Vyučoval s nadšením a ochotně zodpovídal všechny dotazy. Též se mi velmi líbila možnost zakončit předmět místo zkoušky projektem v logisimu, bavilo mě to a přišlo mi to užitečnější, než kdybych se učila z poznámek na zkoušku.
Martin Koreček, 09.09.2020, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Výborný učitel!
Opravdu si dává záležet na kvalitě výuky a podle toho, jaké *v průběhu semestru* připravil simulace jednoduchých procesorů, mu nevadí trávit spoustu času navíc v zájmu předmětu. Látce samozřejmě skvěle rozumí a povídá o ní záživně. Opravdu nemám co vytknout.
Tomáš Sláma, 30.08.2020, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Příjemný přednášející. Výklad byl vždy skvěle připravený, všechny dotazy rád podrobně zodpovídal a nahrávky Zoomových přednášek dával pravidelně na internet.
Pan Bulej je velmi ochotny a vzdy skvele pripraveny vyucujuci, ktoremu zalezi na tom, aby studenti spravne porozumeli ucivu. Tento semester prebiehala vyuka hlavne distancnou formou, no ani to nebranilo podrobnemu vykladu uciva. Vzdy sme boli povzbudzovani pytat sa ak nieco nebolo jasne a vzdy sme dostali velmi podrobnu odpoved. Skvele hodiny!
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.09.2019, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Vyučující měl dobře připravené téma i prezentace. Prezentace sama o sobě ovšem nestačila k dohnání látky nebo samotné výuce, to však vyučující avizoval dopředu.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 16.09.2019, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Přednášející se snaží vše dostatečně vysvětlit a připodobnit situacím z běžného života, aby studenti látku dobře pochopili. Bohužel to občas vedlo k tomu, že jsem začal mít pocit, že vlastně nic důležitého neříká a jen znovu opakuje totéž, takže jsem ztratil pozornost. To byla typicky ta chvíle, kdy řekl nějakou důležitou informaci, kterou jsem prošvihl. Naštěstí to nevadilo, přednáška postupuje velmi podobně jako doporučená literatura, takže pro kvalitní přípravu na zkoušku si stačí přečíst správné části knihy, ve kterých je vše také přehledně vysvětleno.
Vyučujúci bol vynikajúci, všetko mal pripravené (vlastné prezentácie), téme rozumel sám veľmi dobre a teda vedel všetko v prípade nejasností vysvetliť. Dalo sa s ním normálne dohodnúť, porozprávať, má naozaj ľudský prístup a vôbec nikdy s nim nebol žiaden problém. Doporučujem matfyzu viac takýchto vyučujúcich.
Super prednášajúci, ktorý sa snaží zaujať. Veľmi dobrý a pútavý prednes. Slajdy sú dostatočne dobré, aby sa z nich dalo čo-to naučiť. Písomka primeraná.
I really liked that the English "lectures" were in the style "you will learn at home from literature, and on the lecture you will be able to ask questions and we will talk about the most interesting stuff". (We spent one whole lecture talking about Spectre and Meltdown, that was great.)
I also liked the method of giving points in the final test ("I'd give you X points if I were strict, Y if I were really tolerant, and therefore I give you Z points")
Obsahem výborný přednes a to jak odborně, tak vtipy.
Moc pěkné prezentace, ze kterých se dá připravit na zkoušku (i když asi nejde nechodit na přednášky a i tak je potřeba si občas něco dohledat).
Celkový dojem trochu kazí, že projev je poměrně tichý a monotónní. To, společně s tím, že přednášky byly ve čtvrtek ráno, způsobilo, že přestože jsem se na každý týden těšil, musel jsem pokaždé (někdy neúspěšně) přemáhat spánek.
Prednasky zaujimave ale ked ste v druhom rocniku tak niektore veci uz viete a tak nemusite chodit uplne na vsetky na skusku som sa pripravoval z knizky ktoru ma v odporucanej literature, tak ma zaujala ze som ju za 3 dni precital skoro celu, je to fakt super rychle citanie s mnoha prikladmi a na skusku pripravi idealne, samozrejme treba preletiet este aj prezentacie.
Opravdu zajímavý předmět. Ačkoliv začína od úplných základů, poměrně rychle se dostane ke komplikovanějším tématům.
Trochu mě překvapila zkouška – přednášky jsou teoretické, ale na zkoušce bylo několik příkladů na aplikování této teorie. Bylo by dobré, kdyby se alespoň pár typových příkladů zmínilo i na přednášce.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 24.09.2021, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Přednáška, která klade důraz spíš na osvojení principů než memorování se konkrétních příkladů. Látka je zajímavá a pěkně na sebe navazuje. Zkouška testuje spíše pochopení principů.
Velmi zajímavý předmět. Opravdu mi pomohl pochopit do hloubky, jak funguje procesor. Líbilo se mi, že přednášející postupně stavěl jednotlivé komponenty v simulátoru, bylo to velmi názorné.
Dištančná forma tomuto predmetu vôbec neuškodila, charakter výuky umožňoval celý semester sa venovať iným predmetom, najmä tým, ktorým horeli termíny. Výklad bol dobre spracovaný, oceňujem aj programy do simulátora na vlastné odskúšanie si ako to funguje vo vnútri.
Petr Kotáb, 06.07.2021, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Nektere casti prednasky mi prisly ze byli odprednaseny prilis rychle, ale vzhledem k tomu ze byli zaznamy tak to nebyl problem. Hodne se mi libil emulator, zkousel sem si v nem njake jednoduche ulohy a nebylo by na skodu obohatit vyuku predmetu o dobrovolne neprilis casove narocne ulohy v emulatoru.
V tomhle předmětu uvidíš, jak se staví procesor (v simulátoru)! To je dle mého dostatečný důvod, vzít si ho.
Předmět jsem si zapsal v prváku a jsem za to rád. Myslím, že mi zas tak zásadně semestr neztížil. Krásně doplňuje některé znalosti získané v Počítačových systémech, takže máš šanci si je upevnit a pochopit nejen "jak", ale i "proč".
Jeden z nejlepších předmětů, které jsem na Matfyzu zatím potkala.
Martin Koreček, 09.09.2020, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Přednášky skvělé, určitě by mohla existovat i cvičení (třeba jako zvláštní předmět "Cvičení z architektur počítačů").
Tomáš Sláma, 30.08.2020, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Velice zajímavý předmět, který mi pomohl v porozumnění architektury počítačů (od logických hradel až po abstraktnější koncepty jako design systému). Zkouška byla podobná jako Principy počítačů (zkoušela spíše praktické porozumnění předmětu než teorii) a byla naprosto skvělá.
Velmi sa mi pacilo ako pan Bulej ukazal zostavovanie datapath a controllera v simulatore. Myslim si, ze to velmi pomohlo lepsej predstave ako veci funguju a z coho sa skladaju.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 16.09.2019, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Zajímavý předmět o fungování procesorů a hierarchii pamětí.
Predmet bol dobrý, z mojho pohľadu mu nič nechýbalo. Bralo sa viac do hĺbky to, čo sa na Princípoch počítačov bralo iba povrchne. Trošku ma mrzí, že sme nestihli prejsť poslednú (doplnkovú) látku a to paralelizmus a GPU, avšak dá sa to pochopiť kvôli tomu, že je to tak nastavené iba ako doplňujúce učivo, ak náhodou neodpadnú nejaké hodiny. Celkovo ale podľa mňa predmetu nič nechýbalo a som rád, že som ho absolvoval.
Předmět prohlubuje znalosti z Principů počítačů. Zaměřuje se hlavně na procesor a paměťovou hiearchii. Veškerá probíraná látka se nachází v jedné z doporučených knih. Narozdíl však od Principů počítačů kreditové ohodnocení odpovídá obtížnosti předmětu.
Jiří Pelc, 24.05.2019, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Předmět zachycuje dosti podrobně i přesto jednoduše dosti podrobné a zajímavé myšlenky funkce a konstrukce počítače.
Předmět je dosti pochopitelný pro někoho, kdo neměl na střední škole takovýto obsah a zároveň dosti zajímavý a obsáhlý, že i průmyslovák se dokáže dozvědět něco nového a zajímavého.
Je to ale jeden z předmětu u kterého mi chybí videozáznamy z přednášek.
Veľmi zaujímavý predmet. Je určité dobré vedieť, ako CPU a pamäť detailne fungujú pre cache-aware algoritmy.
Nemyslím si, že by Princípy počítačov boli nutnou prerekvizitou pre tento predmet. Nechal by som to len ako odporúčanie.
Výborný předmět, nemám moc co vytknout.
Možná je na zvážení, zda je potřeba první hodiny opakovat Principy. Speciálně když nyní fungují Počítačové dovednosti jako "cvičení" v Principům, tak některé věci (třeba instrukční sada procesorů) jsem slyšel už potřetí.