AnketaAnketa(verze: 643)
V letním semestru akademického roku 2017/2018 probíhá sběr dat 14.05.2018 - 14.09.2018.
   Přihlásit přes CAS
Připomínky k výuce (Oba semestry)
   
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
RNDr. Martin Beran, Ph.D. [32-SISAL], Unix [NSWI015, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.03.2005, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
!!!Výborná přednáška!!! hlavně po obsahová stránce. Možná by se dal vytknout trochu monotónní výklad (čímž pádem tam leckdo usnul ;-), ale to rozhodně nijak neshodilo kvalitu obsahu! Super slidy dostupné na internetu. Evidentně je v oblasti odborník, dokázal zodpovědět 99 % dotazů (a to leckdy hodně konkrétních). Je mi proto OPRAVDU LÍTO, že se děje něco, co už jsme zažili minulý rok: odchází nejlepší přednášející semestru, i když v tomto přípědě absolutně neznám důvody. Možná naštěstí. V každém případě díky!
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2005, 3. Ročník, Informatika, magisterské
Podla mna je to jedna z najkvalitnejsich prednasok na MFF.
-podana velmi zrozumitelne - aj pre *nixovych zaciatocnikov ako som ja
-mimoriadne kvalitne slajdy, najma ta verzia s poznamkami
-mnozstvo dobrych prikladov

Moj kamarat sa o tejto prednaske vyjadril, ze "to je tak skvele pripravena prednaska, ze ja na nu snad nebudem chodit (a napriek tomu o nic nepridem)"

Je len velka skoda, ze tak dobry prednasajuci z MFF odchadza. Mam na mysli najma jeho vysoko nadpriemerne pedagogicke schopnosti. Vzdy, ked to bolo mozne, tak som chodil na cvicenia, ktore viedol on (Uvod do UNIXu, Neproc. prog., Unix).
Ing. Jan Filip Chadima [32-SISAL], Programování v Unixu [NSWI015, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.01.2009, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Výuka nešla v souladu s přednáškou, spíše se na cvičení cvičily příklady, ke kterým jsme neměli probranou látku z přednášky,
proto jsem na cvičení tápal, pročítal manuály a nestíhal programovat cvičené příklady. Také cvičící spíše předpokládal iniciativitu studentů,
která postupem semestru klesala, až nás na cvičení chodilo jen velmi málo (oproti začátku semestru).
Myslím, že by bylo vhodnější na cvičení cvičit látku, která byla na přednášce již probrána.
Mgr. Jakub Jelínek [32-SISAL], Programování v Unixu [NSWI015, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.02.2009, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Pan Jelinek chodil na cvicenia castokrat 15 az 20 minut po zaciatku hodiny. Na cviceniach prednasal nezrozumitelne, castokrat mu nebolo rozumiet ani z prvych radov. Komunikacia s nim bola velmi tazka - neopisoval na maily. To ze prijal moj mail so zapoctovym programom som sa dozvedel od prednasajuceho (ktoremu zjavne maily odpisuje). Studentom, ktori ocakavaju prakticke prebranie latky na cviceni tohto cviciaceho rozhodne neodporucam.
Mgr. Vladimír Kotal [32-SISAL], Programování v Unixu [NSWI015, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2017, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Stejně jako u přednášky, velmi oceňuji ochotu zkušeného člověka z praxe podílet se na výuce tohoto předmětu. Cvičení se mi líbila, cvičící byl ochotný vše vysvětlit a na konci cvičení bylo krátké shrnutí, jak se na to mělo jít. Bohužel mi přišlo, že úkoly nebyly moc dobře na cvičení stíhatelné (když se odečte čas na vysvětlování, co se má psát, a cca 15 minut na konci na shrnutí - to je ale asi subjektivní; ti, kdo mají více zkušeností s jazykem C to asi stíhali lépe).

Možná by tedy pomohlo zadání zveřejnit třeba už před cvičením, aby bylo možné si část úkolu napsat dopředu, nebo si alespoň připomenout správnou část přednášky, aby se už člověk nemusel zdržovat dohledáváním toho, jak funkci přesně použít.
Mgr. Vladimír Kotal [32-SISAL], Programování v Unixu [NSWI015, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2017, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
V přednášení se střídali V. Kotal a J. Pechanec. Přednášky J. Pechance se mi líbily a bylo na nich znát, že je to člověk, který má s Unixem hodně zkušeností. Vážím si toho, že takoví lidé jsou ochotní se z praxe alespoň částečně vrátit zpět na univerzitu a předávat své znalosti dál.

Střídání přednášejících bylo poměrně plynulé a nestalo se, že by něco vynechali nebo se naopak zbytečně překrývali.

Přednášce trochu škodilo časté střídání slidů a ukázek programů (které mi ale přišly poměrně zásadní pro pochopení a následné použití jednotlivých systémových volání). Poměrně dost by asi pomohlo nastavit terminál, aby zobrazoval černé na bílém (stejně jako slidy) a ještě trochu zvětšit písmo (ukázky byly sice čitelné, ale s ještě větším písmem by bylo pohodlnější sledovat program). Absolutní řešení tohoto problému mě ale nenapadá.

Kuriozně se mi skoro nejvíce líbila přednáška, kdy nefungovalo promítání a tak přednášející psal kusy (pseudo)kódu na tabuli a doplńoval to šipkami. (Pozn. na tabuli psal a kreslil i na osatních přednáškách, ale ne tolik) Více mě to motivovalo opravdu sledovat dění a také fungovala větší interakce mezi studenty a přednášejícím, jelikož jsme příklad v zásadě vymýšleli společně.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 21.02.2016, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Monotónní výklad.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.01.2016, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Přednášející je do látky velmi zasvěcen, a přestože k předmětu existují úplné poznámky ke slidům, které stačí ke zkoušce, mám pocit že fyzická přítomnost na přednášce mi dala víc.

Poslední přednáška, na které jsme si ukázali hledání bugu od programu přes knihovnu, jádro až na procesor opravdu stála za to.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.01.2014, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Původně jsem si tento předmět zapsal pouze jako korekvizitu k administraci, ale na konci se ukázalo, že se jedná o skvěle přednášený zajímavý kurz. Studentům, kteří neznali na začátku semestru C, byl zřízen hodinový crash-course. Přednášky byly plné živých příkladů a komentářů. Pravděpodobně nejlepší předmět mého dosavadního studia! Zkouška byla těžká, ale spravedlivá.
Mgr. Jan Pechanec [32-SISAL], Programování v Unixu [NSWI015, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2008, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Výborná přednáška, plná praktických příkladů (i když někdy trošku v rychlejším tempu). Také oceňuji ucelený soubor komentovaných slajdů, kde člověk najde všechno, co potřebuje ke zkoušce.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2007, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Velmi dobra prednaska, jedine co mi chybelo je probrat nejaky system co pomaha vyuzivat odlisnosti ruznych unixu (konkretne mam na mysli autotools, ale muze byt treba i cmake), ktery se temer vzdy pouziva u standardnich programu sirenych jako open-source a neni zrovna jednoduchy.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.01.2007, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Nejlepsi prednaska semestru. Takto bych si predstavoval prednasku Programovani v *. Prednaska je zalozena na vysvetleni principu a hlavne ukazani na prikladech, coz je nesmirne cenne. Navic jsou vsechny pouzite priklady k dispozici, stejne jako vsechny podklady. Zkouska je realna, coz je take velmi positivni. Vyborne!
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.03.2006, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Bylo poznat, že jde o první přednášku po změně přednášejícího. Škoda, že odpadla poslední hodina, kde jsme se měli údajně dozvědět zkušenosti ze života praktického programátora.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2006, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Velmi me mrzelo, ze odpadla posledni prednaska, kde jste nam mel rict vlastni zkusenosti a rady. Mozna by to bylo to nejcennejsi, co jste nam mohl za celou prednasku predat. Jinak se mi to libilo. Male programky ukazovane na prednasce byly urcite uzitecne a trochu i osvezily ranni ospalou naladu.
Připomínka k předmětu, Programování v Unixu [NSWI015, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2017, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Chyběla mi větší kontrola úkolů zadávaných na cvičení a toho, že jsme je zdárně dokončili.(Vnitřní motivace kvůli nutnosti přípravy na ostatní předměty a kvůli dalším starostem nebyla dostatečná.) Uvítala bych buď možnost získat zápočet za splnění všech úkolů ze cvičení nebo alespoň např. umožnění jednoduššího zadání zápočtového programu při splnění dostatečného množství úkolů. (Napadá mě třeba, že u zápočtu jsou specifikované tematické okruhy, ze kterých musí 2 obsahovat. Šlo by udělat to, že by student musel napsat ke všem oblastem kus kódu, který ji používá - buď v úkolu ze cvičení, nebo v zápočtu.)
Ocenila jsem existenci githubu ke cvičení, bohužel ale nebyl moc přehledný a nepovedlo se mi tam vždy najít potřebné materiály.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2016, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení by si zasloužilo dvojnásobný rozsah, případně alespoň synchronizaci paralelek, tak aby šli smysluplně studovat obě.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.01.2016, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Nemám pocit, že cvičení by mi toho moc dalo. Úlohy byly zpravidla neúměrně těžké: většina lidí bojovala se základy, ale ani pokročilejší toho moc nestihli. Navíc samotné zadávání zabralo podstatnou část hodiny. Určitě by pomohlo, kdyby cvičení byla každý týden (jednou za čtrnáct dní je opravdu málo). A/nebo by mohly být (povinné) domácí úkoly -- jednoduché, na procvičení základů, aby se na cvičení mohly řešit zajímavější věci.
Připomínka k předmětu, Programování v Unixu [NSWI015, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2017, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Pro splnění zkoušky jsme museli opravdu prakticky umět používat C UNIX API, což vlastně dává smysl, ale trochu mi to po C++ vadilo, protože UNIX API je přesně to, co by člověk neměl v kódu (normálně) dělat (aspoň mi teda přijde), takže celkově poslouchání přednášky můžu doporučit (zajímavé koncepty, principy apod...); pro splnění bych doporučil opravdu chtít programovat v UNIX světě, protože prostě návratové hodnoty v globálních proměnných ;-) ono to dává hodně smysl, proč to tak je, ale je to asi o zvyku...
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2017, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Oceňuji pořádné probrání toho, jak funguje Unix uvnitř a jak se dají používat systémová volání. K předmětu velmi chybí možnost absolvovat úvod do jazyka C. Pro studenty bez větších zkušeností s tímto jazykem je předmět (zbytečně) náročné absolvovat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2016, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Přednáška dobře pokrývá okrajové případy a nebezpečná použití systémového API. Oceňuji též přesah směrem k vybraným unixovým implementacím (pohled ze strany operačního systému).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.01.2016, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Zpočátku jsem se bál o náplň, první hodina byla úplně jiná než zbytek přednášek. Později se však ukázalo, že zajímavé náplně je dostatek.

Jednotlivá systémová volání nejsou jen suše vysvětlena, nýbrž pečlivě prozkoumána pomocí příkladů jednoduchých prográmků, které skvěle ukazují temná zákoutí.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK