Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. Ing. Lubomír Bulej, Ph.D. [32-KDSS], Doporučené postupy v programování [NPRG043, cvičení]
Cvičení je vedeno velmi dobře, pan Bulej umí dát opravdu hodnotnou zpětnou vezbu a i závěrečné hodnocení předmětu provádí shovívavě. Jediné, co bych vytkl je (pro obyvatele téže pracovny typický) chaos v informacích k předmětu. Část informací je na webu, část pouze ve slidech, část ve studentských GRADING repozitářích, část na fóru, část v kalendáři. Mnoho informací je _skoro_ všude, ale často se některé informace ztratí. Například maximální počty bodů z jednotlivých hodnotících kategorií byly pouze kdesi ve slidech, takže když odpověď na otázku "dostal jsem z této kategorie 100% bodů", která by v ideálním případě měla být očividná, byla na několik minut proklikávání materiály předmětu.
Pan Bulej opravdu ví, o čem přednáší, má přednášky perfektně připravené a je vidět, že je v oblasti velmi zkušený. Přestože je předmět hodně názorově založený, netlačí svůj názor na sílu, ale uznává, že v určitých situacích to může být i jinak.
Férový, rozumný. Přednáška není nudná a používá se dobré množství přirovnání a metafor na přiblížení témat.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.09.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Záživný přednes, vše skvěle vysvětluje a přidává motivační příklady.
Slidy byly také výborně připravené. Když jsem nemohl přijít na přednášku,
tak mi ji slidy nahradily dle mého názoru dostatečně.
Připomínka k předmětu, Doporučené postupy v programování [NPRG043, cvičení]
Cvičení jsou založená na práci ve dvoučlenných týmech, hodnocení práce ostatních a prezentace své práce. Samostatnou prací se člověk naučí opravdu hodně a ještě více pak z feedbacku od vyučujícího a ostatních kolegů.
Hlavní náplní je semestrální projekt/domácí úkoly. Projekt je navrhován směrem od API ke kódu a to ve skupinách po dvou. Jazyk implementace si lze vybrat. V průběhu se dvakrát hodnotí postup jiné skupiny a také se jednou navrhují testy (vůči API). Nejedná se o nesplnitelné množství práce, ale nějaký čas to zabere.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Moc hezky koncipované cvičení, při kterém se toho člověk hodně naučí. Workload během semestru je ale dost nerovnoměrný, což není nutně špatně, ale je nutno si práci dobře rozvrhnout.
Připomínka k předmětu, Doporučené postupy v programování [NPRG043, přednáška]
Přednáška o doporučených postupech v programování je extrémně přínosná a velká většina jejího obsahu by měla být IMHO zařazena součástí povinného kurzu Programování 1 a 2, které ve skutečnosti učí "programovat" jen ve velmi omezené míře a spíše se dá mluvit o kurzu "implementace algoritmů". V kurzu mi trochu chyběla zmínka či apel na jednoduchost, protože stručný a jednoduchý kód se bude číst vždy lépe, než ukecaný kód, který používá všechny doporučené design patterny.
Postupy jsou skutečně pouze "doporučené" v tom smyslu, že studenty nic nenutí používat koncepty představované na přednáškách (žádný Recodex aj.). To pro mě byl na Matfyzu celkem nezvyk, ale v praxi tento předmět asi ani jinak fungovat nemůže.
Přednáška pokrývá "best practices" s dobrou motivací pro každou ideu.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.09.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
V prních týdnech semestru mi přednášená látka přišla neužitečná a nudná,
tak jsem na přednášky přestal chodit.
ALE když jsem dostal zpětnou vazbu k semestrální práci, tak jsem si uvědomil,
že bych si ty přednášky měl přeci jen projít. Nakonec to zpětně reflektuji
jako velice užitečný předmět.
Kromě best practices v programování samotném jsem se naučil
i věci okolo, jako je psaní testů a dokumentace, automatizace testů,
a uspořádání repozitáře tak, aby to bylo přehledné, atd. Zkrátka
všechny věci okolo kódu.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Poměrně náročné úkoly (hlavně časově), které ale hodně naučí.