Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Mgr. Tomáš Bílý [32-KSVI], Programování 1 [NPRG030, cvičení]
Overall not too pleased. The teacher obviously has a lot of skill and knowledge in programming, but cannot say the same about teaching skills. Difficult to understand and very inconsistent in giving homework and bonus exercises as well as the final exam. Always less time, more difficult and stricter requirements especially compared to the other parallel. Would not recommend.
K samotnému průběhu cvičení nemám výhrady. Mě vyhovuje jak jsou teď.
Pracovat s ReCodExem může být velmi bolestné když jedinou zpětnou odezvu, kterou dá, je FAILED a třeba 106 != 107. V programu, kde může být několik kroků jak se dostat k očekávanému výsledku, to není nijak užitečné. Buď dát sample kódy, kde pokud kód funguje pro všechny, tak je správně, nebo přímo ukázat jaké kroky byly použitý pro daný výsledek by velmi pomohlo.
Taky by ušetřit čas, kdyby u úkolů neříkal jenom FAILED, když jedinou chybou je, že je tečka na konci věty, když nemá být.
Přijde mi i divné, že úkoly jsou za několik bodů, ale lze dostat jenom buď 0 nebo plný počet. Chápu že to má znamenat váhu, ale je to prostě velmi divné.
Mgr. Jiří Frantál [32-KSVI], Programování 1 [NPRG030, cvičení]
Jeden z top 3 mých vyučujcích v 1. semestru. příjemný, pokud je problém, tak pomůže vyřešit, snaží se hledat jak to studentůmudělat co nejpříjemnější ale aby se také něco naučili
Jakub Klesa, 15.02.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Skvělý cvičící. Je pohodový, férový a umí dobře poradit. Cvičení mě velice bavila.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Hodiny jsou skvělé. Velmi zábavné, probíhají v dobré atmosféře.
RNDr. Tomáš Holan, Ph.D. [32-KSVI], Programování 1 [NPRG030, cvičení]
Pán doktor bol vždy veľmi príjemný, ochotne odpovedal na otázky, spravodlivo hodnotil, pracoval s nami na hodinách na zaujímavých úlohách. Jediné, čo mi na cvičení chýbalo bolo to, že sme nerobili až tak veľa úloh.
Velmi dobře vedené cvičení. Na začátku se nás pan doktor Holan zeptal, zdali nemáme nějaké nejasnosti ohledně minulé přednášky (nebo něčemu jinému). Na cvičeních se často spolupracuje ve dvojicích, správné řešení úkolů z minulého týdne úkáže někdo ze studentů u tabule.
Oceňuji, že kromě samostatného programování a programování v malých skupinách nás Holan občas nechá všechny dohromady po částech sestavovat řešení úkolů.
Vyučující má velmi poutavý způsob výkladu, pomáhá tomu názornost barevných fixů na ČISTÉ tabuli. Zadává hodně domácích úkolů v průběhu, které mají pevně dané termíny a nelze s tím nic udělat (prý je to jako když člověku jede vlak, tady by možná stálo za to podívat se na výpisy zpoždění ČD jenom třeba za poslední den...). Na druhou stranu ale zase člověk má už před vánocemi relativní klid, stresuje se jenom zápočtovým programem a testem.
RNDr. Tomáš Holan, Ph.D. [32-KSVI], Programování 1 [NPRG030, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 16.02.2025, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Přednášky doktora Holana pro mě byly zajímavé i přesto že už jsem většinu toho co bylo probíráno znal. Přednášející programuje přímo na místě a nemá připravené programy (pouze myšlenku) - to vedlo k velmi interaktivním přednáškám. Jednak mohli začátečníci lépe pochopit jak vlastně Python funguje a zároveň to často pomohlo udržet pozornost pokročilejších, kteří rádi hledali typické chybky v programech, které zde občas doktor Holan záměrně vkládal.
Samuel Hlavatý, 16.02.2025, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Pán profesor bol vždy pripravený na hodiny a myslím si, že bolo dobré aj to, že nám ukazoval reálne aj teóriu v reálnom programe.
Přednášky pana doktora Holana byly celkem zábavné, přednášející ochotně odpovídal na dotazy. Ze začátku mě trochu mrzelo, že ve svých ukázkách nedodržoval obvyklé konvence Pythonu (což může být pro studenty, kteří se s jazykem dříve nesetkali, matoucí), ale to se naštěstí během semestru změnilo.
Oceňuji, že je vyučující zábavný, přátelský, a že rád interaguje s publikem. Když o přednáškách programuje, tak často omylem dělá různé drobné chyby, což je příjemně lidské.
Přednášky jsem většinou nenavštěvoval, ale ty, na kterých jsem byl, byly přednesené velmi dobře.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Občas pan doktor působí lehoulince zmateně.
Fráze "Kopírování je častým zdrojem chyb" se bude objevovat v mých snech :D
Samuel Vaško, 03.01.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
V skratke, nie kazdy akademik moze byt aj ucitel.
Na prednasky som nechodil a nebolo to ani kvoli tomu ze som vsetko vedel a mal pokrocile cvika, ale skorej kvoli tomu, ze Pan Holan nemal uz len uvodnu prednasku pripravenu a pocas vysvetlovania sa asi 5krat zamotal a debugoval code, ktory vlastne aj tak neukazal a ktoremu vlastne neviem ci vobec sam rozumel (zvysne hodiny boli podobne co som pocuval od kamaratov). Cele to mal v IDLE co je same osebe vtipne.
Na tej jednej jedinej (prvej) prednaske som teda aspon pocuval ako sa snazi veci vysvetlovat a simuloval som si ze som clovek co vzivote neprogramoval, vyslo mi ze by som asi s placom odisiel a informatiku nikdy nechcel vzivote vidiet pretoze sa mi zhnusila na veky vekov a isiel studovat na filozoficku alebo za pas do tesca. Cielom bolo teda vydrzat robit informatiku aj napriek prednaskam.
Rad by som povedal nejaku pozitivnu vec ale ja som ho vlastne videl jediny krat a nepoznam ani jeho osobnost.
Mgr. Martin Mareš, Ph.D. [32-KAM], Programování 1 [NPRG030, cvičení]
Martin Šindelář, 02.02.2025, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Super, asi najlepšie cvičenie podľa mňa. Občas som ale vyriešil príklady celkom rýchlo, tak by som možno ocenil aspoň jeden taký poriadne ťažký príklad, nech sa každý má nad čím zamýšľať až dokonca.
Cvičení je navazuje na cvičení z algoritmizace.
Kromě úloh z algoritmizace, které se většinou řeší v kompilovaných jazycích, jsme dostávali pár jednoduchých úloh z Pythonu.
Bezchybné, doporučuji všem trochu pokročilým co mají alespoň nějaké znalosti v C/C++. Velkou výhodou je i absence zápočtové písemky.
Samuel Vaško, 17.01.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Myslim si ze slova nedokazu popisat ako je tento ucitel dobry, mat ho ako ucitela by mala byt #1 priorita pri zapise aj ked by ten predmet byval v piatky vecer.
RNDr. František Mráz, CSc. [32-KSVI], Programování 1 [NPRG030, cvičení]
Hezky vedená cvičení, viz. komentáře k algoritmizaci
Oliver Hruban, 31.01.2025, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Úkoly z programování a algoritmizace pan profesor opravuje až na konci roku, myslím si že to postrádá docela smysl, neboť chybami se člověk učí a po půlroce co jsme dostali obodované úkoly si nevzpomenu co a proč jsem to udělal špatně.
Tedy z úkolů jsem se moc nenaučil.
Skvělý, ochotný vyučující. Každý týden byl zadán úkol v Recodexu, témata úkolů odpovídala látce z přednášek. Některé týdny byl zadán úkol i pro pokročilejší, který však nebylo povinné řešit.
Na začátku cvičení někteří studenti prezentovali řešení poslední úlohy.
Doktor Mráz byl vždy ochotný pomoct s řešením domácích úloh i úloh na cvičení.
RNDr. Martin Pergel, Ph.D. [32-KSVI], Programování 1 [NPRG030, cvičení]
Úkoly byly zadávány na 2 týdny s týdenním překryvem, což mi přišlo občas vhod.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.01.2025, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičiaci niekedy viedol výuku chaotickým dojmom.
Musím ale pochváliť štafety, kde sa postupne vyvolávajú študenti a každého sa niečo opýta. Vtedy sa išlo postupne a pán Pergel kládol dôraz na to, aby každý problematika rozumel. Z tých hodín som si odniesol najviac.
RNDr. Martin Pergel, Ph.D. [32-KSVI], Programování 1 [NPRG030, přednáška]
Vyučující nemá rád Python. Bohužel tomu i odpovídalo vedení přednášek. Nízká připravenost vyučujícího (měl alespoň připravenou prezentaci), programováním při přednášce se ztrácel čas (odlaďování kódu trvalo extrémně dlouho). Úplné základy jsme ale prošli. Je rozhodně lepší chodit na přednášku 2. paralelky (vedené panem Holanem), i když cvičení "nesouhlasí" (provázanost cvičení s přednáškou byla nulová), pokud chcete alepoň trochu ovládat Python.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.01.2025, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Prednášajúci pôsobí chaotickým dojmom a množstvo príbehov o všetkom možnom organizácii neprospieva. Je ochotný na otázky odpovedať, no častokrát tým ešte viac študenta pomýli. Príprava taktiež nie je vzorná a na prednáške ide skôr o freestyle.
Na druhej strane, problematike rozumie a zbytočne študentom problémy nerobí. Má naozaj ľudský prístup.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 21.01.2025, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Obecně přednáškám škodila nepřipravenost (často ukázky nefungovaly), časté odbíhání od tématu a nesympatie k Pythonu, která je verbální a značně vidět (se kterou sice soucítím, ale na přednášce nejlepší není).
Martin Menšík, 17.01.2025, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Hrůza. Výklad působil zcela nepřipraveně a improvizovaně. Žádný ukázkový kód neměl hotový, takže většinu přednášky jsme koukali jen jak píše dlouhý kód. Zbytečné. Zbytek času věnoval svým zcestným a nevtipným historkám. Když už mluvil k tématu, tak nesrozumitelně, chaoticky, používal pojmy, které jsme ještě neznali, a neustále jen říkal, co všechno je v ostatních jazycích jinak a lépe, než aby nám vysvětlil jak to je v Pythonu.
Za každou cenu se panu doktorovi vyhněte.
Petr Ševěček, 14.01.2025, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Kedze na prednasky z programovania moc nechodim, tak sa velmi neviem vyjadrit ani k vyucujucemu.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 06.01.2025, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Chápu že přednášet základy programování na matfyzu není obzvlášť naplňující pozice a obsahy přednášek tomu odpovídají. Pan Pergel není dobrý přednášející jelikož jeho charakteristické rysy jsou nepřipravenost a časté nepovedené pokusy o humor. Jeho pomlouvání tutoriálů a ostatních přednášejících na které se po absolvování jeho přednášek student beztak odkáže je v jeho pozici naprosto nevhodné stejně jako náplň valné většiny jeho přednášek. Zhruba 80% přednášky je obsazeno rádoby žoviálními projevy a trapnými pokusy o humor. Tato nepřipravenost a kvalita přednášky je až moc zjevná když na jeho přednášky navazuje pan Dvořák s jeho nádhernými prezentacemi.
Potřebné informace během přednášek byly předány, ale přednášky byly poměrně často trochu chaotické. Stávalo se, že ukázka něčeho nefungovala, a tak se šlo dál, a k ukázce jsme se vrátili až na začátku další lekce, a jen krátce. Některé věci byly proto složitější pochopit, než by bylo třeba
často chybuje, ale to nejhorší je, jaké má vtipy. poprvé to možná vtipné je, ale popáté už je to bolestné. Vyslovovat None jako noné fakt nepotřebuji. Další mi vadilo, když na přednášce se ptá často velkého publika. To patří na cvičení. A taky se na přednáškách ptá na věci, které on probíral na cvičení, ale nejspíš jen on je probíral a ostatní skupiny tedy nemohou vědět.
Dr. Pergel je velmi specifickým vyučujícím, který vám buď sedne, nebo ne. Často odbíhá od tématu a jeho projev někdy působí zmateně, ale dokáže vysvětlit. Rozhodně patří k mým oblíbeným vyučujícím.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.01.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
pan doktor je doopravdy typ ucitele ktereho chcete ale zaroven i nechcete
tolik vtipku, historek jsem urcite nikdy jeste od nejakeho ucitele neslysel
prednaska byla zabavna ale bohuzel byla probirana moc rychle. Kvuli tomu jsem musel jit na tzv "podradne tutorialy", jak by rekl pan doktor, a musel jsem se latku vetsinou doucovat sam, protoze jsem toho moc na prednaskach nepochytil
Cvičenie Mgr. Šejnohy nie je dobré. Nemá šturktúru, skáče chaoticky od témy k téme, čarbe nečitatelné hieroglify po tabuly. Neodpisuje na maily, neopravuje úlohy. Udelenie zápočtu trvá nezmyselne dlho, a to aj po splnení všetkých požiadavok. Svoju nekompetenciu sa snaží kompenzovať kultúrnymi vsuvkami a tatkovskými vtipmi. Ušetrite si trápenie, zapíšte sa inam.
Výrazně nedoporučuji. Především začátečníkům. Pan Šejnoha nemá moc dobře rozvržené hodiny, byť připravené je nějak má, ale téměř nikdy mu nevyjdou. Jeho styl výuky není vhodný pro začátečníky. Málo co vysvětlí, zadá úkol a pracujte, po 10 minutách ukáže své řešení a jde se dál. Úkoly opravuje asi tak minimálně měsíc, takže už nemáte ponětí, o čem úkol byl. Zadává poměrně hodně úkolů, které jsou docela náročně. A v neposlední řadě má neustálé nevhodné narážky, vtipy a poznámky.
Petr Ševěček, 07.01.2025, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Pan Šejnoha je velmi osobitý. Hodiny pro mě měli vždy přínos a vždy látku dobře vysvětlil.
RNDr. Michal Töpfer [32-KDSS], Programování 1 [NPRG030, cvičení]
Vyucujuci je ten isty ako na algoritmizacii a je velmi napomocny a mily. Paci sa mi aj system prezentovania aspon 1 veci pred triedou a k tejto hodine ani k vyucujucemu nemam co vytknut.
Přestože s programováním mám zkušenosti, byla látka probírána tak, aby i zkušenější měli o zábavu postaráno. Látka byla doplňována různými typy navíc, které bych normálně jinde nenašel. Úkoly neobsahovali jen probrané učivo, ale byly mnohdy příjemně praktické (naprogramovat Spotify Yearly Review) nebo zábavné "in nature" (udělat cyklický Game of Life).
Připomínka k předmětu, Programování 1 [NPRG030, cvičení]
Samuel Hlavatý, 16.02.2025, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Super predmet naozaj ma veľa naučili z programovania.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 16.02.2025, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Zápočtové testy mívají opravdu velmi různou obtížnost - nenechte se odradit při nepovedeném pokusu.
Oceňuji "propojení" se cvičením z Algoritmizace, díky kterému je možné věnovat některý týden více času jednomu z předmětů a jiný týden zase druhému. Také si myslím, že tvorba zápočtového programu je velmi přínosnou částí předmětu.
The course itself was okay. I still think it was not very fair being led to believe that it would be suitable for complete beginners. It was very fast paced similar to the lectures and students with previous experience had a big advantage.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.01.2025, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičenia k programovaniu sú spojené s algoritmizáciou. Niekedy sa len riešia úlohy z Recodexu, inokedy sa aj niečo preberá. Keď sa len zadajú úlohy do Recodexu, pôsobia celkom zbytočne, lebo to isté by som robil aj doma.
Petr Ševěček, 07.01.2025, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení pro mě měli mnohem větší přínos jak přednášky. Osobně bych retrospektivně chodil pouze na cvika a na přednášky (s Pergelem) nikoliv. Na cvikách se hodně programuje a trénuje látka z přednášek. Úkoly jsou vždy smysluplné.
Absolvoval jsem cvičení pro pokročilé, klasická cvičení hodnotit nemůžu.
Oceňuji existenci zápočtového programu, myslím si, že je na něm možné se mnoho naučit.
Snažil se navazovat na přednášku, i přesto že asi půlka změnila přednášejcího oproti doporučenému a přednášejcí jeli věci v jiném pořadí. Věci jako spojové seznamy jsme si názorně ukázali, a studenti měli možnost si je vyzkoušet teoreticky u tabule, a pak prakticky je naprogramovat. Body se získávali z domácích úkolů, takže člověk měl dost času na vyřešení problému.
Samuel Vaško, 17.01.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
(pokrocile) cvika boli len na recodexe, na hodine sme si vysvetlovali riesenia a zvysok venovali algu. Po vysvetleni sa dali odovzdat ulohu za polovicu bodov, no casu na vyriesenie bolo dost a dalo sa to v pohode stihat. Doraz bol na tom aby sme tomu rozumeli, v prvom semestri odpustili test z programovania, nakolko to maresovi a jirkovi prislo ponizujuce. No opat podotykam, toto boli pokrocile cvika a v septembri sa museli robit "prijimacky" ~ 2priklady obtiaznostou leetcode hard v c++/c.
Vše celkově dobře vysvětlené, přínosný předmět jak pro ty, kdo s programováním teprve začínali, tak pro zkušenější.
Připomínka k předmětu, Programování 1 [NPRG030, přednáška]
Samuel Hlavatý, 16.02.2025, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Programovanie bola sranda a je to asi najdôležitejší predmet pre nás informatikov. Musím povedať, že za tento semester som sa toho veľa veľmi veľa naučil z programka.
Řazení látky občas působilo lehce neorganizovaně, ale celkově látka pokryla nejen samotné programování v Pythonu, ale i základy obecnějších konceptů jako testování, kvalita kódu a podobně.
Naučili jsme se sice úplné základy Pythonu, na druhou stranu jsme se k žádným pokročilejším technikám nedostali (v porovnání s druhou paralelkou), což je pro studenta, který nemá s Pythonem velké zkušenosti, velká nevýhoda.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.01.2025, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Predmet je časovo náročný a vyžaduje dosť vela podmienok na splnenie.
Podmienka zápočtového testu dokáže byť naozaj stresujúca, lebo vyžaduje za celkom limitovaný čas odladiť program na 100%. Zas nekontroluje sa kvalita programu. Skôr ide o to, či človek dokáže za krátky čas zbúchať niečo, čo funguje.
Marian Šámal, 28.01.2025, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Šel jsem na první přednášku, slyšel že Pergel čte Python jako pitón a na zbytek přednášek radši ani nepřišel
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.01.2025, 1. Ročník, , Program CŽV - na výkon povolání
Nemohl jsem docházet z pracovních důvodů
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 21.01.2025, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Přednášky jsou obecně spíše pro lidi, co programovali velmi málo, ne-li vůbec. Pokud už člověk programovat umí ale ne v Pythonu, pak jediný co předmět učí je syntax, který lze velmi rychle pochytit i ze cvičení.
Pokud za sebou už nějaký program máte, přednáška není pro vás. Neříkám že je to špatně, ale je to tak.
Martin Menšík, 17.01.2025, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Předmět má fungovat jako úvod do světa kódu i pro ty, kteří (jako já) s ním neměli žádné zkušenosti. Výuka není postavena o nic lépe (spíš hůře) než např. ta na webu W3Schools. Za mě je předáška ztráta času i pro nezkušené
Na programovanie som vela nechodil, lebo mi pride celkom nudne pozerat na niekoho ako programuje. V programovani sa ja najviac naucim ked programujem sam nejake ulohy, takze v tomto pripade by mi nevadilo, keby prednaska nebola alebo bola skor formou cviceni, kde by si kazdy zaroven s vyucujucim precvicoval veci. Mohli by byt napriklad dve cvicenia z programovania alebo 1 dlhsie.
Vysvětlení programovacích praktik studentům je důležité, ale lépe si je pamatují praxí. Zvážil bych nahrazení přednášky druhým blokem cvičení.
Samuel Vaško, 03.01.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Vsetko co sa robilo som uz vedel z leetcodu a ksp, chodil som na pokrocile cvika a tie ulohy boli uz poriadnejsie, chapem ze prvy semester a paradoxne si myslim ze to malo celkom strmy learning curve.
Prednasky neviem o com boli (len ten outline mi je znamy) a kebyze je nieco nejasne pozeral by som to zo zaznamu. Toto je idea, realizacia je vsak celkom smutna kapitola sama o sebe