AnketaAnketa(verze: 652)
V letním semestru akademického roku 2018/2019 probíhá sběr dat 13.05.2019 - 18.09.2019.
   Přihlásit přes CAS
Připomínky k výuce (Oba semestry)
   
Předmět: Katedra:
Typ:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. Ing. Jan Flusser, DrSc. [32-KSVI], Digitální zpracování obrazu [NPGR002, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2019, 3. ročník, Matematika, bakalářské
Předmět sám o sobě byl velice zajímavý. Není na matfyzu tolik předmětů, u kterých by člověk viděl praktické využití. Problém ale byl, že přednáška byla vedena spíš jako zájmová, tedy hezky se poslouchala, ale poznámky na učení ke zkoušce se strašně špatně psaly. Člověk často nevěděl, co důležité je a co není. Jediný studijní materiál krom vlastních zápisů (které jsou stylem napiš si z vyprávění, co uznáš za vhodné) jsou prezentace, které jsou po pár týdnech dobré tak akorát na obrázky. Naučit se z toho prakticky nic nedá, neboť i u vzorečků nejsou popisky jednotlivých "znaků". Celkově je přednášející expert ve svém oboru a jeho znalosti jsou až obdivuhodné, škoda že k tomu nejsou za dobu výuky vytvořena nějaká (alespoň základní) skripta.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2019, 3. Ročník, Matematika, bakalářské
Toto byla nejlepsi prednaska, co jsem za ty tri roky na matfyzu mel. Vsechny ty veci, co jsme se dosud ucili, se tu nadherne propojily a daly dohromady aparat, kterym lze zkoumat neco tak divokeho, jako je digitalni obrazek ci obcas obecneji jakakoli data.

Jan Fusser ma velmi dobry mluveny projev a cisi z neho sebevedomi a hluboke vedomosti v danem oboru. Snazi se latku vykladat tak, aby se studenti nic neucili, ale sami si na to museli prijit.

To se trochu promitlo do nasich priprav na zkousku. Moc jsem si nezapisoval a pak jsme jistili, ze mnoho slidu chybi a na tech zbylych jsou jen obrazky a vzorce. Opet nas to donutilo se nic neucit a zkouset jenom podle obrazku a vzorce prijit na to, o cem byla rec a jak to fungovalo.

Naprosto mne omamila mne i prednaska prof. Zitove.

Dekuji za skvely predmet.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2019, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Předmět je velmi poutavě vysvětlován s praktickými ukázkami. Bohužel se zkouškami je to horší, termíny vypsané ráno jsou večer plné (nepovedlo se mi přihlásit ani na jeden) a jejich celková kapacita je menší než počet přihlášených studentů.
Jinak velmi fajn předmět, který stojí za to vychodit. Kromě samotného zpracování obrazu se probírá i obecná klasifikace dat, což se hodí, i pokud do digitální zpracování nechcete fušovat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2018, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Dobrý přednášející. Velmi přísný zkoušející.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.02.2017, 3. ročník, Matematika, bakalářské
Pan profesor Flusser přednáší kvalitně - se zájmem, studentům teoretických oborů může přijít někdy trochu vágní (nepřednáší se stylem definice-věta-důkaz), k tomuto předmětu mi to však připadá vhodné. Profesor Flusser dává spoustu praktických příkladů ze života, což dobře ilustruje přednášenou problematiku.
Někdy bych ocenil krátkou poznámku o tom, ve které části digitálního zpracování se zrovna nacházíme a objasnění některých technických pojmů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.01.2017, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Proč tento předmět považuji za užitečný jsem již zdůvodnil v jiné sekci, takže zbývá ohodnotit samotné přednášky pana Flussera.

Vězte, že se jedná o jedny z nejlepších informatických přednášek na MFF UK. Pan profesor se opravdu snaží udržet pozornost, výklad je živý, dostatečně hlasitý a studenti jsou do výuky vhodně zapojeni. Na cokoliv, co by mohlo být potenciálně nejasné, je okamžitě upozorněno. Pan Flusser studentům kontinuálně pokládá různé záludné otázky, aby se ujistil, že všichni chápou (podobné otázky jsou potom studentům pokládány i u zkoušky, takže je dobré si je někam poznamenávat). Za velmi užitečné považuji profesorovy "poznámky pod čarou", tedy příklady situací z reálného světa, ve kterých byly různé přednášené metody využity. Rovněž oceňuji, že přednášky byly vždy ukončeny ve vhodné chvíli a pan Flusser zásadně chodil připravený a včas.

Oceňuji, že přednáška je rozvržena dle přání a hlasování studentů, a že jste se opravdu snažil nám termínově vyhovět.

Protože jste si přál, abychom v anketě napsali, jak přednášku vylepšit, dovoluji si zmínit pár věcí, které bych zvážil změnit:

1) Na přednášku chodí lidé z různých ročníků, oborů i programů, vč. matematiků. Naše matematické znalosti jsou bohužel často naprosto odlišné. Laplaceův operátor, vlastní čísla a vlastní vektory jsou sice všechno termíny, které bychom měli ovládat, jenže před jak dlouhou dobou jsme o nich slyšeli, to se již výrazně liší. Když někdo slyšel o vlastních číslech a jejich významu naposledy před 3 lety, je velmi obtížné potom uchopit přednášenou látku. Proto jsem rád, že jste nakonec pod tlakem nechápajících studentů věci znovu vysvětloval, ale občas jste se u toho tvářil, jako kdybychom spadli z vesmíru. :)

2) Nevím jak ostatním, ale mně osobně vůbec nevyhovovala učebna, ve které se letos přednášelo. Věřím, že ona velká posluchárna by nakonec byla lepší (i když zpočátku se proti nikdo nevyjádřil). Židle a stoly v učebně byly "zvláštní" - například mi přišlo, že stoly jsou hrozně vysoké a hluboké, nesedělo se u nich dobře a psaní poznámek bylo utrpení. Rovněž věřím, že ve velké posluchárně by se pomaleji vydýchával vzduch, což by zpomalilo usínání ve večerních hodinách.

3) Někdo to již v anketě před lety zmínil, ale bohužel se to stálo nezměnilo: registrace obrazu by měla být rozdělena na alespoň 1,5 přednášky. Paní Zitová, která Vás zaskakovala, musela přednášet velmi rychle a sama říkala, že neví, jak to má stihnout.

4) Slajdy jsou obsahově velmi nevyvážené. Chápu, že chcete slajdy brát jenom jako doplněk k výuce, ale bohužel v současné době je to jakýsi mišmaš. Zatímco k úvodním kapitolám je více slajdů, než kolik toho říkáte, tak například k zaostřování, detekci hran či Fourierovým deskriptorům jsem si musel psát opravdu o hodně víc poznámek, než kolik slajdy obsahují relevantních informací.

5) Některé složitější vztahy, které se používají, mi přišlo, že nebyly vůbec odvozeny a "prostě se někde vzaly". Například poměrně dlouhý vzoreček uvedený u obrazové korelace působí opravdu záhadně, přitom jsem při přípravě na zkoušku odvodil, že je to zřejmě jenom do detailu rozepsaný vztah na korelaci diskrétních náhodných veličin.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.02.2016, 2. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Zajímavě přednášeno, v důležitých partiích byla přednáška interaktivní, což podporovalo lepší pochopení problematiky a možných úskalí. Prezentace je ucházející, po stažení měla rozbité formátování, mohla by být ke stažení i v PDF.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2016, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Inspirativní vyučující snažící se o interaktivitu výuky.
Připomínka k předmětu, Digitální zpracování obrazu [NPGR002, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2019, 3. ročník, Matematika, bakalářské
Předmět je velice zajímavý a je vidět, že se v tom prof. Flusser perfektně orientuje a snaží se, aby to ostatní studenti pochopili a ne se to jen tupě naučili. Jediné co je náročnější, je si získat/vypracovat materiály na zkoušku.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.02.2019, 3. ročník, Matematika, bakalářské
Velmi zajímavý předmět, něco úplně jiného, než ostatní přenášky na matfyzu. Látky je hodně, takže některé věci se na přednášce nestihnou odvodit, což je škoda. Také bych ocenil, kdyby byly na webu k dispozici kompletní slajdy z přednášky.
U zkoušky se hodnotí zejména porozumění problému a schopnost přemýšlet nad ním, umět vše zpaměti rozhodně nestačí, což je skvělý přístup.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2018, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Oceňuji zajímavost látky a přehled přednášejícího. Na přednáškách je ale očekávána netriviální znalost Fourierovy transformace a dalšího, kterou ale ze základních přednášek nemáme. Bylo by tedy dobré věnovat na začátku více času důkladnému vysvětlení potřebných znalostí od základů. Přednáška a zkouška je celkově dost náročná. Předmětu by velmi pomohlo, kdyby k němu byla skripta obsahující probíranou látku do adekvátní hloubky. Učení se z poznámek, slidů a doporučených učebnic bylo náročné a stejně nestačilo k očekávání na zkoušce.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.02.2017, 3. ročník, Matematika, bakalářské
Předmět je velmi zajímavý, na webovych strankach jsou k němu dostupné slidy, nicméně ty k porozumění tématu a úspěšnému složení zkoušky dle mého názoru nestačí. Na přednáškách je poskytována spousta dovysvětlení a konkrétních příkladů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.01.2017, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Digitální zpracování obrazu považuji za jeden z nejpřínosnějších předmětů v tom smyslu, že člověku umožní propojit své znalosti z lineární algebry, matematické analýzy, pravděpodobnosti, ale i třeba z algoritmů a datových struktur. A tak předměty, z nichž některé občas vnímáme jen jako nutné zlo, najednou mají nějaké praktické využití. A dokonce i věci, které do té doby nedávali příliš smysl, člověk najednou pochopí v úplně jiném kontextu. To je nedocenitelný přínos tohoto předmětu, a to i za cenu, že byste snad neměli o samotné zpracování obrazu vůbec žádný zájem.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2016, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Zajímavý přehled metod s příklady praktického využití.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.01.2016, 2. ročník, Matematika, navazující magisterské
Prednášku o registraci by bolo lepšie rozdeliť na viac, bolo toho príliš veľa na jednu prednášku.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK