• Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
Filtr:
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. RNDr. Jan Hajič, Dr. [32-UFAL], Statistické metody zpracování přirozených jazyků I [NPFL067, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.01.2024, 1. Ročník, Computational linguistics, doktorské
He explains everything really well, takes his time for the students, and is always open to questions.
Připomínka k předmětu, Statistické metody zpracování přirozených jazyků I [NPFL067, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Informatika - Umělá inteligence, navazující magisterské
Tento předmět je nová definice kreditů zdarma. Na zkoušku stačí si přečíst prezentace za jedno/dvě odpoledne a pak udělat dva domácí úkoly.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. Ročník, Informatika - Umělá inteligence, navazující magisterské
Samotný předmět mě moc nezaujal. Asi dobrá historická exkurze, co dělalo dřív před transformery.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2024, 4. ročník, Informatika, bakalářské
Předmět byl v době už nekovidové veden formou zasílaných nahrávek. Mně tahle forma výuky velmi nevyhovuje. Když už, tak bych alespoň ocenil, kdyby nahrávky byly na některé streamovací platformě školy, SIS na to není uzpůsobený a těžko se s tím pracuje. Také by bylo fajn, kdyby nahrávky byly nějak rozumně označené (nejen těžko čitelné datum). Jsem přesvědčen, že když se někdo rozhodne vést předmět prostřednictvím zasílaných materiálů, měly by tyto materiály být výborné kvality. Obzvláště pokud se jedná o předmět, který má celkem perzistentní sylabus. Neříkám, že dané nahrávky jsou špatné, ale nepřipadají mi jako něco dost dobré, aby se staly studijním materiálem na několik dalších generací. Na druhou stranu jsem rád, že tyto nahrávky existují, a přijdou mi skvělé jako suplementární materiál, nicméně ne dobré jako primární materiál. Každopádně tohle je můj názor odvíjející se od mých preferencí a je možné, že je v minoritě.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2024, 1. ročník, Informatika - Umělá inteligence, navazující magisterské
Vyučující tento semestr zrušil přednášky s tím, že nám stačí nahrávky (zřejmě z doby covidu). Přišlo mi to jako škoda. Bylo pouze cvičení, kde se udělal krátký moodle quiz, ve kterém se probralo pár otázek z přednášky, a šlo se. Sice bylo fajn, že když měl někdo na cvičení k úloze dotaz, tak vyučující neváhal konkrétní věc pořádně vysvětlit, ale i tak mi celý předmět přišel jaksi neinteraktivní a chudý. Ve výsledku jsem si místo pouštění nahrávek prošel jednou týdně do dvaceti minut slajdy a přišlo mi, že jsem ve výsledku vlastně ani o moc nepřišel.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2024, 1. ročník, Informatika - Jazykové technologie a počítačová lingvistika, navazující magisterské
+ Hajič
- přednášky ze záznamů (sice jsou potom živá cvičení, ale víc si odnáším z normálních přednášek)
- slajdy (psané ve Wordu, místy nepřehledné)
- kvízy testující pouze pamatování definic

Zdá se mi, že předmět by si celkově zasloužil aktualizaci. Jsou to základy, ale opravdu je třeba mít úkol na třídy slov založený na článku z roku 1992?
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.01.2024, 1. Ročník, Computational linguistics, doktorské
I definitely have a better intuition for conditional probabilities and entropy now. For some topics, it is debatable how relevant they are in modern NLP. Therefore, it would be great if everything was put more into context, but it seems that the course is based on slides that haven't been updated in half a decade. The corresponding topics are nevertheless interesting.

I did not like that most of the teaching consisted of pre-recorded lectures. Of course, it saves time for the teacher. But it lacks the social aspect since all the content is pretty much self-taught and there is almost no incentive to attend. This includes the in-person practicals, although the additional explanations for the Moodle quizzes are helpful.

The first assignment (entropy, LM smoothing, and comparison of languages) is really interesting and helps get a better intuition for the respective topics. The second assignment (word class merge history based on a paper with wrong formulas), not so much.