AnketaAnketa(verze: 652)
V letním semestru akademického roku 2018/2019 probíhá sběr dat 13.05.2019 - 18.09.2019.
   Přihlásit přes CAS
Připomínky k výuce (Oba semestry)
   
Předmět: Katedra:
Typ:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. RNDr. Jan Hajič, Dr. [32-UFAL], Statistické metody zpracování přirozených jazyků I [NPFL067, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Cvičení často nebylo/končilo dřív. Bylo by fajn dozvědět se o tom dřív. Úkol mi přišel celkem zajímavý. Škoda, že k němu nebylo víc feedbacku po odevzdání.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
The course was taught really well. The instruction is understandable, perfect interaction with the audience, no surprises at the exam because we had the great consultation before it.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2016, 4. Ročník, Informatika, bakalářské
Stejně jako u přednášky se jedná o velice kvalitního přednášejícího předávající informace poutavou formou doplněnou spoustou přínosných informací z praxe. To vše navíc podpořeno tím, že se jedná o "kapacitu" v daném oboru.

V úkolu se navíc snaží studentům poradit "vychytávky", aby se jim úkol povedl a zbytečně si nepřidělávali práci nevhodnou interpretací dat při výpočtech apod.
prof. RNDr. Jan Hajič, Dr. [32-UFAL], Statistické metody zpracování přirozených jazyků I [NPFL067, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Prof. Hajic is a pleasant, smiling, always suited up type of a professor. He is intriguing and capable of very understandable explanation -- either in Czech or English that is of very high level. He has very deep knowledge of the subject.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Dobrý výklad, přišlo by mi dobré zveřejnit na webu předmětu rozvrh, pokud nějaká hodina nebude/bude suplovaná.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
The course was taught really well. The instruction is understandable, perfect interaction with the audience, no surprises at the exam because we had the great consultation before it.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2017, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
The instructor always seemed rushed and unapproachable after class. He often finished early, and merely asked if anyone had questions, and when no one responded, he left. He could prepare some other materials (besides just his slides, see comments above). Furthermore, he finished 3 weeks early and cancelled class until a week before the end of the semester for questions. I don't feel like I learned much. More material could have been presented, or reviewed.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2016, 4. Ročník, Informatika, bakalářské
Velice kvalitní přednášející předávající informace poutavou formou doplněnou spoustou přínosných informací z praxe. To vše navíc podpořeno tím, že se jedná o "kapacitu" v daném oboru.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2016, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Vyborny prednasejici, v jeho podani tema zaujme
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.01.2016, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Really like the way he teaches, I love he asking students to make them understand problems correctly.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.01.2016, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Vynikající přednášející. Srozumitelný výklad (a skvělá angličtina), dokázal udržet mou pozornost vždy celou dobu přednášky (a to se mi nestává tak často). Pan profesor zjevně problematice rozumí skutečně do hloubky a především umí tyto znalosti předat studentům (což je o dost vzácnější dovednost).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.01.2016, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Skvělé přednášky, srozumitelně odpřednášené skvělou angličtinou.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.01.2016, 2. ročník, Informatika, navazující magisterské
The best English I heard in any course, and I like your style of teaching.
doc. RNDr. Pavel Pecina, Ph.D. [32-UFAL], Statistické metody zpracování přirozených jazyků I [NPFL067, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Cvičení často nebylo/končilo dřív. Bylo by fajn dozvědět se o tom dřív. Úkol mi přišel celkem zajímavý. Škoda, že k němu nebylo víc feedbacku po odevzdání.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
The course was taught really well. The instruction is understandable, no surprises at the exam, you can get the feedback on homework and consult about every question with the professor.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2017, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Prof. Pecina was very approachable and available for private consultations and responded promptly to emails. His comments was helpful. My only suggestion is that he familiarize himself a bit more with the Prof. Hajic's notes/slides/project description, as he seemed sometimes confused on certain detials.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2016, 4. Ročník, Informatika, bakalářské
Stejně jako u přednášky se jedná o kvalitního vyučujícího schopného předat informace přiměřenou formou.
doc. RNDr. Pavel Pecina, Ph.D. [32-UFAL], Statistické metody zpracování přirozených jazyků I [NPFL067, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Doc. Pecina has very deep knowledge of the subject and nice, understandable English. We did not have many lectures with him, but from those we had I must admit, that his speech is more monotonic than it could be.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Přišlo by mi dobré zveřejnit na webu předmětu rozvrh, pokud nějaká hodina nebude/bude suplovaná.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
The course was taught really well. The instruction is understandable, you can get the feedback on homework and consult about every question with the professor.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2016, 4. Ročník, Informatika, bakalářské
Kvalitní vyučující schopný předat informace přiměřenou formou.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.01.2016, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
O poznání pomalejší tempo než profesor Hajič, určitě by nebylo na škodu trochu zrychlit. Jinak byl výklad srozumitelný a přehledný.
Připomínka k předmětu, Statistické metody zpracování přirozených jazyků I [NPFL067, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
I enjoyed the course, the material of the course is definitely what can be useful in the NLP field. I would suggest extending the material of the course because we covered the whole programme very quickly.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
There was not much of a distinction between practicals and lectures.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2017, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
N/A
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2016, 2. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Cvičení bylo pouze virtuální. Myslím, že je to škoda, mnohým konceptům z přednášky by procvičení neškodilo. Na informatice jsem potkal už několik předmětů, které by cvičení potřebovaly a nemají je
(např. AI2) a je smutné, když se jinde cvičením takto plýtvá.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2016, 4. Ročník, Informatika, bakalářské
Dovolím si použít stejná slova jako u přednášky, tj., že předmět je vyučován velice příjemným způsobem, že i lide s nepříliš velkým zájmem o lingvistiku se zde dozví přínosné informace i pro další oblasti umělé inteligence.

Navíc člověk nemá při více pocit archaičnosti informací, ale jejich přiměřené aktuálnosti doplňované o vysoce praktické informace k případnému použití ve vlastních projektech.

Úkol pro zápočet na cvičeních je adekvátní pro vyzkoušení části informací z přednášek. Navíc je možné jej vypracovávat v jakémkoliv jazyce dle preferencí studenta.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.01.2016, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Předmět nemá cvičení jako taková, jen se do alokovaného slotu občas protáhla přednáška. Zápočet je za jediný domácí úkol (do budoucna prý přibude druhý), který není nijak extra náročný a člověk si na něm vyzkouší metody probírané na přednášce.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.01.2016, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Více bych ocenil, kdyby se ten jeden "semestrální projekt" rozpadl na menší části, které by se daly stíhat během semestru. Takto to všichni nechali až během/po zkouškovém a už je to jenom otrava, místo toho, aby to vedlo k většímu porozumění látky.
Připomínka k předmětu, Statistické metody zpracování přirozených jazyků I [NPFL067, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
I appreciate that the contents of the lecture was not so wide as it is usual at MFF -- we had time to discuss some more subtle views of several concepts as well as to repeat the most important stuff. That was refreshing, because of that you remember much more of the lecture after the exam period.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Velmi oddechová přednáška. Klidně by se mohl úvod o pravděpodobnosti výrazně zkrátit, stejně tak většina příkladů, které mi přišly triviální. Pan profesor Hajič neskutečně pěkně přednáší:)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Předmět mi přišel zajímavý, jeden velký úkol dobře pomohl si látku ozkoušet i zjistit, jak frustrující je debugovat, když člověk neví, co je správný výsledek.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Predmet je vymysleny velmi dobre, 1 domaca uloha, skuska a z toho vyjde konecny vysledok. Uloha je jedna z tych jednoduchsich.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
I enjoyed the course, the material of the course is definitely what can be useful in the NLP field. I would suggest extending the material of the course because we covered the whole programme very quickly.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
The course material was interesting, but some of it felt out of place. Some material was mentioned once and never used again on the exam or in the homework. The supplied practice exam was a great way to study.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.01.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Jedná se z hlediska obsahu o zajímavý předmět, ale jeho potenciál není podle mě dostatečně využit. Oceňuji snahu, aktivitu a kultivovanost projevu profesora Hajiče, který se všemi možnými způsoby snaží výuku oživit. Výuka je ale celá ve formě přednášek, které přesahují až do času určeného pro cvičení. Cvičení jsou prakticky zrušena a nahrazena domácím úkolem. U zkoušky je kromě teorie požadováno také praktické aplikování představených metod, přestože (kromě domácího úkolu) se v průběhu kurzu nic nepočítá. Osobně bych uvítal, kdyby právě k tomuto účelu sloužila (dobrovolná/zkrácená) cvičení.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2017, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
This class could be improved in the following way. The slides are riddled with errors and inconsistencies and need to be updated (they are identical to ones used 2000 at JHU). It was extremely frustrating trying to make sense of them at home. There is no homework or small coding assignments relating to them, so class consisted basically of the instructor reading off his slides, for the whole 3 hours (no practical). Problems or demonstrations by the instructor would greatly enrich our understanding of this new and difficult subject matter. In fact, there was no problem sets (so basically no feedback during the semester). There was no practice review available for our exam, only one for the second semester course available, which made it a guessing game trying to figure out what was wanted on the only assessment (the final exam). The final programming assignment also, was too focused on one topic we had seen (entropy and language modeling), at the expense of other material, and because it was not broken up into smaller topics, very time consuming because the description and slides were somewhat vague.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2016, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
I really liked this course, even without being from my study branch. The only thing I feel was missing was more examples of what was being taught. We learned a lot of formulas, and it would be helpful to see them being used.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2016, 4. Ročník, Informatika, bakalářské
Předmět je vyučován velice příjemným způsobem, že i lide s nepříliš velkým zájmem o lingvistiku se zde dozví přínosné informace i pro další oblasti umělé inteligence.

Navíc člověk nemá při více pocit archaičnosti informací, ale jejich přiměřené aktuálnosti doplňované o vysoce praktické informace k případnému použití ve vlastních projektech.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2016, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
zajimavy predmet!
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.01.2016, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
- After the course, I really understand some methods/computation in statistical approaches.
- The biggest gain for me is that I am not afraid of statistical equations anymore.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.01.2016, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Ač nestuduji lingvistiku a předmět jsem si zapsal jen ze zajímavosti, přednáška mě nadchla. Velmi dobře strukturovaný sylabus, zajímavá témata, skvělé materiály. Velice oceňuji koncepci zkoušky, kdy jsou povoleny libovolné materiály (včetně vytištěných slajdů) a tedy nejde o memorování vzorců, ale pochopení problematiky a schopnost aplikovat naučené znalosti. Drobná výtka - datum zkoušky (tj. namísto poslední přednášky) bylo sice na stránkách předmětu a nepochybně bylo řečeno na přednášce, ale přesto mi tato informace téměř unikla. Když už nebyl termín v SISu, tak mohl být aspoň sdělen hromadným mailem.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.01.2016, 2. ročník, Informatika, navazující magisterské
Relatively clear teaching. The project task is fair and the conditions are reasonable.
The reason I'm not giving this full score is because of the unavailability (or difficulty of finding) any usable slides. The only ones I found were from 2000, using framesets and images, from a different university. It's 2016, come on..

And please change the parse tree format in the (sample?) exam and use the one everyone else uses (PTB), not that weird one with headers outside their parantheses and on the right side of them. It's unreadable for anyone but you.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK