AnketaAnketa(verze: 662)
V letním semestru akademického roku 2019/2020 probíhá sběr dat 08.06.2020 - 21.09.2020.
  
Připomínky k výuce (Oba semestry)
   
Předmět: Katedra:
Typ:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
RNDr. Jiří Hana, Ph.D. [32-UFAL], Úvod do obecné lingvistiky [NPFL063, laboratorní práce]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2017, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Didn't attend
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.02.2017, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Vyucujuci bol pristupny, velmi dokladne a trpezlivo odpovedal na vsetky otazky pocas i mimo hodin. Trochu dlho trvaly opravy uloh/eseje, ale to sa da pri danom pomere studentov na cviciaceho ocakavat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.01.2016, 2. ročník, Informatika, doktorské
Vyborne vedl diskuzi behem hodin a vzdycky byl k dispozici pro jakekoliv dotazy ohledne domacich ukolu
RNDr. Jiří Hana, Ph.D. [32-UFAL], Úvod do obecné lingvistiky [NPFL063, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2020, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Přednášející přednáší velice poutavě a jde vidět, že předmětu opravdu rozumí. Výklad je doprovázen velkým množstvím příkladů a debatami se studenty. Asi jedinou nevýhodou byla příliš krátká až žádná pauza mezi přednáškou a cvičením, takže ke konci cvičení už bylo docela těžké udržet pozornost.
Michal Töpfer, 06.02.2020, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Líbilo se mi, že výuka probíhá formou diskuze. O všem jsme přemýšleli a snažili se to vymyslet sami, vyučující nás při tom vedl správným směrem.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.02.2020, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Zábavné přednášky s konkrétními příklady a spoustou diskuzí. Evidentně ho to baví a je rád, že nám to může předat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.01.2020, 1. Ročník, Computer Science, bakalářské
An excellent lecturer, easily captures your attention and explains the topics in a very simple and intuitive way, also very willing to change the pace and adapt to the class. Created a friendly environment where everyone was encouraged to participate.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.01.2019, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Výklad je živý a prokládaný příklady. Člověk se dozví i spoustu věcí o češtině, které dřív nevěděl (přestože je přednáška v angličtině). Předmět vřele doporučuji, naučíte se dívat se na jazyk jinýma očima (například "jinýma očima" je relikt českého duálu, etc.).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.01.2019, 1. ročník, Informatika, bakalářské
A lot of examples he lists are Czech words/phrases/grammar/etc, and I didn't understand much about it at all as a foreign student who completely doesn't speak the language.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Lectures were engaging and interesting. Great discussion questions and student participation. Feedback on homework problems could be a bit more prompt/descriptive.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2018, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Professor Hana is a brilliant lecturer. He frequently engages the students present in dialog concerning potential perspectives relevant to the topic at hand. He is very helpful and enthusiastic to answer any questions brought up.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2018, 2. ročník, Informatika, navazující magisterské
No complaints at all.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2018, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Vyučující by si měl lépe rozmyslet a rozplánovat úkoly pro studenty, aby se nestávalo, že na opravení čekají více než měsíc. (Nebo by se měl prostě poučit z let minulých, kdy to prý vypadalo stejně.) Taktéž zkouška byla opravena dost pozdě - skoro tři týdny po jejím termínu. Vyučující obecně moc nebral v úvahu stanovená pravidla. Zkoušku nevypsal do SISu a co je mi známo, tak byl jen jeden termín.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.02.2018, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Velice zajímavý předmět. Přednáška spojena s cvičením a výklad je prokládán cvičeními či diskuzí.
Tento rok byl předmět v angličtině, ale pan Hana všechny termíny zároveň předkládal i do češtiny.
Velice zajímavý a poutavý předmět.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.01.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Vyučující byl pokaždé připravený, zavčasu informoval o případných změnách, o svých požadavcích a představách k zápočtu. Lingvistiku nepřednáší jako sbírku pravidel, ale aktivně zapojuje i své posluchače.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2017, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Poutavý výklad, moc příjemné hodiny, rozumné požadavky na splnění předmětu - dost se při nich naučí a nejsou nějaké náročné
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2017, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
My only complaint is that we turned in a rough draft of the final paper several months ago and the new semester starts tomorrow -- and I still have received no feedback on it. How am I supposed to finish the course without the final draft? I do not have time next semester to do the work. Not much timely personal feedback given homework either.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2017, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Pan Hana vede přednášku skvělým stylem "rozhovoru" se studenty, kdy studenty aktivně zapojí. Látka je protkaná zajímavými fakty a celá hodina je velmi příjemný čas strávený úplně jinak, než sezením na přednášce. Je velmi ochotný vyjít vstříc, pokud máte problém (nestíháte termín, něco se pokazilo,...) a nesnaží se nikoho vyhodit nebo odradit.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2017, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Předmět veden zábavnou formou. Podmínky splnění předmětu vyhovující.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2017, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Doktor Hana přednáší s obrovským nadšením a podává informace nesmírně zajímavou cestou. Jeho cílem je, aby studenti získali všeobecný přehled o lingvistice a zároveň si uvědomili záludnosti, které řeší.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.02.2017, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Vyucujuci bol pristupny, velmi dokladne a trpezlivo odpovedal na vsetky otazky pocas i mimo hodin. Trochu dlho trvaly opravy uloh/eseje, ale to sa da pri danom pomere studentov na cviciaceho ocakavat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2016, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Skvely vyklad a pristup ke studentum
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2016, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Přednášky se skvěle poslouchaly, byly správně živé a plné příkladů a interakce se studenty. Celkově na mě kolega Hana působil jako velmi příjemný a vstřícný člověk. Jen občas trvalo nějakou dobu, než zareagoval na maily s úkoly.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2016, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Kreativni a originalni pristup k vyuce!
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.01.2016, 2. ročník, Informatika, doktorské
Vyborne prednasel a vedl diskuzi behem hodin a vzdycky byl k dispozici pro jakekoliv dotazy ohledne domacich ukolu
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.01.2016, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
I really like how he encourage all students in the class participate in the lectures. The lecturer provided introduce many practical issues which help me to understand the theories in the lectures
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.01.2016, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Switches to fluent English on request
Velice zábavné a dobře podané
Připomínka k předmětu, Úvod do obecné lingvistiky [NPFL063, laboratorní práce]
Michal Töpfer, 06.02.2020, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Plynule navazuje na přednášku, není třeba hodnotit zvlášť.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2018, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Velice zajímavé, pokud si člověk vybere hezké téma.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2017, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Didn't attend
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2017, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Pro úspěšné absolvování předmětu člověk musel vypracovat všechny domácí úkoly, být aktivní v hodinách a napsat článek na libovolné téma související s lingvistikou.

Domácí úkoly byly velmi zajímavé. Speciálně oceňuji ty, které vyžadovaly pozorovaní, jak lidi okolo nás používají češtinu (NP Clusters, reklamy).

Napsaní článku bylo relativně časově náročné, ale pokud si člověk zvolí vhodné téma, dozví se mnoho nových poznatků. Celkově určitě užitečná zkušenost.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.02.2017, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Cakal som, ze tento "ne-matfyzacky" predmet nebude prilis zaujimavy, ale nemohol som sa viac mylit. Predmet je ponaty trochu "americky" - cvicenia a prednasky splyvaju, hodiny prebiehaju formou "skupinoveho dialogu" s obcasnym vysvetlujucim monologom. Doporucujem zapisat a doporucujem sa aktivne zucastnovat na hodinach - predmet sa da absolvovat aj bez toho, ale pridete o jeho najlepsiu cast. Skuska/zapocet pozostavali z viacerych casti (esej, pisomny test, ulohy, aktivita na hodine). Test bol na poslednej prednaske, s moznostou priniest si lubovolne materialy, takze nebolo treba ziadne memorovanie, skor citanie s porozumenim a znalosti z hodin.
Připomínka k předmětu, Úvod do obecné lingvistiky [NPFL063, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2020, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Pro spoustu lidí z MFF může tento předmět znít až děsivě a možná dokonce i něco, co nemá na MFF co dělat. Předmět je to však velice poutavý, není vyžadováno memorování si spousty informací, naopak se požaduje pochopení základních principů. Pro úspěšné zakončení předmětu je potřeba udělat 4 domácí úkoly, které nejsou časově příliš náročné, napsat článek na 2000 slov, což se dá stihnout během pár dní, a absolvovat ne příliš těžkou písemku, ve které jsou pouze příklady velice podobné těm, které se dělaly na přednášce anebo byly za úkol, navíc je povoleno mít u písemky poznámky, libovolnou literaturu a dokonce i počítač a přístup na internet.
Michal Töpfer, 06.02.2020, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Zajímavá přednáška shrnující základy lingvistiky. Učivo je velmi dobře strukturované a díky tomu i snadno pochopitelné. Součástí požadavků předmětu je psaní článku, což mi přijde jako dobrý nápad, protože se k tomu člověk v jiných předmětech nedostane, takže tady si to může vyzkoušet a dostat zpětnou vazbu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.02.2020, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Moc zajímavý předmět, kde si jde odpočinout od matiky a programování. Doporučuji.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.01.2020, 1. Ročník, Computer Science, bakalářské
The course was incredibly interesting and engaging, the topics were logically connected and a lot of resources for additional learning were provided. The homeworks and assignments we had to do were also very clearly organised. The sources provided, were very good too, and even though a lot more was said during the lecture, they were enough to get a good idea of the topic.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.01.2019, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Zkouška je jednoduchá, ale na druhou stranu je potřeba udělat spoustu domácích úkolů, zejména pak článek v rozsahu 2000 slov o nějakém lingvistickém tématu. Vzhledem k látce mi tento formát přijde rozumný.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.01.2019, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Informative course overall. The only 2 things I wasn't happy with the course were that the tutorial and lecture are conducted consecutively, and we won't get any break but go on for 3 hours straight. :)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
The course offered a good overview of linguistics. It would have been nice to have a comprehensive study guide or practice exam to better prepare for the exam.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2018, 2. ročník, Informatika, bakalářské
This class is a much appreciated deviation from the typical CompSci course. It focuses on understanding the vocabulary and structure of the study of language, and objective comprehension of the paradigms found within it.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2018, 2. Ročník, Učitelství pro základní školy, magisterské
Předmět je skvělý. Vyučující látku, ať už byla zrovna hodně jednoduchá, nebo i složitější, podává velice poutavě. Pokud je hlavním cílem předmětu studentům přiblížit trošku jiné než důkazové, matematické myšlení, rozhodně to splňuje. Občas jsem měla problém rozumět studentům z Asie, zvlášť když seděli blízko katedry a mluvili směrem ode mě - možná by se mohli otáčet nebo by mohl vyučující častěji rekapitulovat, o čem mluvili (jeho angličtina byla ale dobře srozumitelná). Ocenila bych, kdybychom pravidelně uprostřed bloku měli krátkou povinnou větrací přestávku. Taky by mi připadalo dobré, kdyby se vždy na konci upřesnilo, co budeme dělat příště, zvlášť když jsme nepostupovali přesně podle rozvrhu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2018, 2. ročník, Informatika, navazující magisterské
Extremely well taught, loads of fun. Would have been nice to have more stuff on typology maybe, but perhaps that's a different subject.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2018, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Vcelku dobrý a zajímavý předmět. Vyučuje se formou jedné lekce každý týden, která měla asi 2h 20min. To by stálo za to změnit - alespoň přidat pauzu po hodině a půl, aby si studenti mohli trochu odpočinout, dojít na toaletu, najíst se. Myslím, že potom by i byla menší šance, že na náročné dlouhé večerní přednášce budou studenti usínat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.01.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Skvěle pojatý úvod do pohledu na jazyky obecně. Příjemně podaný výklad pro o jazyce ještě nezpravené posluchače, ale mnoho zajímavého naleznou i ti již pokročilí. Látka je logicky uspořádaná a vyučující nezabíhá do přes-přílišných detailů. Velmi oceňuji čtyři praktické úkoly k zápočtu, jejich podoba byla velmi nápomocná při pozdější zkoušce. Předmět je vyučovaný v angličtině, ale je velmi příjemné, že dr. Hana je ochotný prokládat svou výuku i českými ekvivalenty pro používané anglické termíny.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2017, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Celkově jeden z nejzajímavějších předmětů, co jsem na Matfyzu měl
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2017, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Didn't attend much class
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2017, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Skvělý předmět, které doporučuji zapsat každému, kdo se chce dozvědět něco o jazyce. Očekával jsem, že budeme zahlceni pojmy a spoustou názvosloví jako v češtině na střední škole, ale nemohl jsem být dál od pravdy. Látka předmětu je přesně to, co bych si po vystudování několika lingvistických předmětů představil, že se dozvím na úvodu do obecné lingvistiky, podaná velmi stravitelným a intuitivním stylem bez zbytečné memorizace pojmů. Požadavky na zkoušku jsou velmi rozumné a protože si na test může kdokoli přinést cokoli tištěného, zkouší i hodnotí se pochopoení látky a né memorizace pojmů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2017, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Velmi dobrá přednáška/cvičení. Probere se úvod do všech různých oblastí lingvistiky. Přitom je kladen důraz na obecné principy a jejich porozumění, není třeba umět žádné konkrétní systémy či jazykové speciality. Často se také diskutuje, vyučující nastíní problém a je na studentech aby navrhli nějaká řešení.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2017, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Zajímavý předmět. Splnil očekávání.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2017, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Tento předmět v podání doktora Hany pro mě byl největším překvapením na MFF. Čekal jsem nudné přednášky, kde budu nucen si zapamatovat řadu odborných termínů a u zkoušky je odříkat nazpět. Nemohl jsem se víc mýlit. Na přednášky z lingvistiky jsem se každý týden těšil.
Přednášky jsou vedeny jako diskuze se studenty, což nutí studenty reagovat a vstřebávat informace, které jsou jim předávány.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.02.2017, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Cakal som, ze tento "ne-matfyzacky" predmet nebude prilis zaujimavy, ale nemohol som sa viac mylit. Predmet je ponaty trochu "americky" - cvicenia a prednasky splyvaju, hodiny prebiehaju formou "skupinoveho dialogu" s obcasnym vysvetlujucim monologom. Doporucujem zapisat a doporucujem sa aktivne zucastnovat na hodinach - predmet sa da absolvovat aj bez toho, ale pridete o jeho najlepsiu cast. Skuska/zapocet pozostavali z viacerych casti (esej, pisomny test, ulohy, aktivita na hodine). Test bol na poslednej prednaske, s moznostou priniest si lubovolne materialy, takze nebolo treba ziadne memorovanie, skor citanie s porozumenim a znalosti z hodin.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2016, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Výborný předmět, správně "hluboký", takže pro mě byl zajímavý, i když se lingvistice nemám v plánu věnovat, a zároveň mám pocit, že jsem do lingvistiky trochu pronikl. Obzvláště oceňuji to, že se nakladl důraz na faktografii, ale na "obecné principy". Též se mi líbilo, že předmět nebyl striktně rozdělem na cvičení a přednášku, ale tak nějak se volně přecházelo mezi obojím. Ještě bych chtěl přidat velké plus za studijní materiály.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2016, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Zajimave a (v ramci moznosti) zabavne podane lingvisticke zaklady
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.01.2016, 2. ročník, Informatika, doktorské
Vyborny predmet, nemyslel jsem ze lingvistika bude na tolik zajimava. Doporucuju pred prednaskami projit handout materialy
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 20.01.2016, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Výborná přednáška. Nejde příliš do hloubky, nevyžaduje naučit se nazpaměť
žádná fakta a mimo jiné vypráví i zábavné historky k tématům (obvykle
z vlastní zkušenosti). Výklad doplňuje slajdy, občas ukazuje i videa a pouští nahrávky. Na úvod do obecné lingvistiky je přesně tohle potřeba.

Vyplatí se vám zapsat si tuto přednášku, až když rozumíte dobře anglicky,
výklad je totiž v angličtině. Méně známé odborné termíny ale pan Hana říká
i česky.

Zkouška je jednoduchá, dá se zvládnout i bez učení jenom z toho, co si
pamatujete z hodin. Navíc můžete mít s sebou jakékoliv materiály.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK