AnketaAnketa(verze: 718)
Aktuálně není povolen sběr dat (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Mgr. Jakub Benda, Ph.D. [32-UTF], Kvantová teorie I [NOFY076, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.02.2025, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Profesionální, ale zároveň velice příjemný přístup. Oceňuji vyvolávání na základě hodem kostkou.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.01.2025, 4. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení vedená panem doktorem nezaostávala za těmi vedenými přímo panem docentem Čížkem, drobným nedostatkem bylo, že kontext výpočtů nebyl v nemnohých případech zcela jasný. Oceňuji jeho navádění při výpočtech prováděných náhodně vybíranými nedobrovolnými dobrovolníky z řad studentů, trpělivost a vstřícnost.
prof. RNDr. Pavel Cejnar, Dr., DSc. [32-UCJF], Kvantová teorie I [NOFY076, přednáška]
Matěj Dvořák, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Lidský, přívětivý, hlídal, zda se neztrácíme (palec nahoru/dolů během přednášky mi přišel jako super nápad).
Kamil Belán, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Prof. Cejnar je výborný přednášející, na výuku je skvěle připraven. Tématu velmi dobře rozumí, nepůsobi ovšem nijak povýšeným dojmem a nebojí se přiznat, že odpověď na otázku nezná. Při zkoušce je v pohodě, nedává zapeklité otázky a studenta se nesnaží stresovat.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Poměrně ležérní tempo výkladu, připraven odpovědět na všechny dotazy a se smyslem pro humor.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Vyučující podle mě přednášel v ideálním tempu, ne příliš rychle ani příliš pomalu. Na zkoušce byl příjemný a zkouška díky tomu byla v pohodě.
Eliška Korcová, 15.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Skvělé přednášky, dobře srozumitelné, tempo tak akorát a člověk se i zasměje. Chodila jsem na ně vždycky ráda!
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pan profesor má velmi poutavý přednes a skvěle vysvětluje probíraná témata. Je velmi otevřený zpětné vazbě studentů i v průběhu semestru i jednotlivých přednášek a ochotně zodpovídá jakékoliv dotazy. Na přednáškách čiší dobrou náladou a je zábavný. Zkoušky jsou u pana profesora velmi férové a objektivní. Nemám naprosto co vytknout, pana profesora doporučím kdykoliv komukoliv na cokoliv :)
doc. RNDr. Martin Čížek, Ph.D. [32-UTF], Kvantová teorie I [NOFY076, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.02.2025, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Pro vyvolávání bych doporučil kostku, podobně jako má pan doktor Benda.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.01.2025, 4. Ročník, Fyzika, bakalářské
Zřejmě díky zkušenostem a faktu, že vedl přednášku, dokázal pan docent s lehkostí navazovat na témata přednášky a odhalovat relevantní souvislosti a návaznosti, zvýrazňovat užitečné poznatky a veškeré výpočty zasadit do širšího kontextu.
doc. RNDr. Martin Čížek, Ph.D. [32-UTF], Kvantová teorie I [NOFY076, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 16.02.2025, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Miluju pana docenta Cizka, je to muj oblibeny prednasejici z mych peti semestru na MFF:) Je mily, vstricny a v jeho prednaskach jsem se neztracel.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2025, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Profesor je velmi nápomocný a rád vysvětlí veškeré nejasnosti. U zkoušky je příjemný a na studenta nijak zbytečně netlačí, jeho hodnocení je také férové. Přednášky vedl srozumitelným a velmi lidským způsobem, vysoce cením předmět jako celek i pana Čížka.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2025, 4. ročník, Fyzika, bakalářské
Pan docent je výborný přednášející. Bylo skvělé, že jsme začínali skutečně od začátku, ignorujíce předcházející Úvod do Kvantové mechaniky (což jsem jakožto hříšník s roční kvantovou pauzou velmi ocenil, ježto jsem si nepamatoval zhola nic). Vše bylo dobře vysvětlené a na začátku přednášky byly vždy shrnuty zásadní věci z přednášky minulé.

Osobně mi připadalo, že jsme zbytečně dlouhou dobu strávili poměrně triviálním základním formalismem, kdy se přednáška nesla v hodně pohodovém tempu a ke konci semestru se pak tempo nutně stalo mírně nepříjemným, aby se stihlo odpřednášet vše potřebné. To je škoda, protože v posledních 2-3 přednáškách jsme se konečně dostali k zajímavým věcem.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.01.2025, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Oceňuji dostupnost zadání a řešení příkladů. Cvičení byla dobře organizována a odpovídala tématům z přednášky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.01.2025, 4. Ročník, Fyzika, bakalářské
Díky vstřícnému přístupu, ochotě a trpělivosti dodal pan docent přednášce přívětivou osobní atmosféru, přestože kapacita místnosti byla skoro vyčerpána. Věcně odpovídal na veškeré dotazy, kterých pro dobře okomentovaný výklad nebylo mnoho. Také bych chtěl ocenit stručné opakování předchozí látky na začátku každé přednášky.
Mgr. Jakub Novotný [32-UCJF], Kvantová teorie I [NOFY076, cvičení]
Kamil Belán, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičící byl dobře připraven, dokázal témata dobře vysvětlit, dělal cenná shrnutí a opakování. Působil mile a přátelsky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Především ze začátku semestru skvělý výklad ve velmi dobrém tempu. S postupem semestru se však tempo zvýšilo, což mělo dle mého i dopad na kvalitu výkladu. Vždy velmi pečlivě odpověděl na dotazy.
doc. Mgr. Pavel Stránský, Ph.D. [32-UCJF], Kvantová teorie I [NOFY076, cvičení]
Matěj Svidenský, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Skvělé cvičení.
Během semestru je hodně úkolů, které se přes jejich náročnost rozhodně vyplatí dělat (body u zápočtového testu se dobývají sakra těžko). Úkoly jsou ale zajímavé, zábavné (modulo hodiny práce a upravování výrazů), a člověku hodně dají.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Skvělý cvičící, odcházel jsem ze cvičení většinou s pocitem, že jsem díky vysvětlení pochopil něco nového. Na druhou stranu bylo časté, že část cvičení bylo "tupé" počítání, které nevedlo k hlubšímu pochopení. Také domácích úkolů bylo zadáno více, než kolik bylo avizováno (byly ovšem hodnoceny férově a byly užitečné, i když náročné).
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Doktor Stránský podle mě cvičil velmi dobře. Sice často vyvolával k tabuli, ale byl velmi nápomocný a čas u tabule tak nebyl vůbec stresující. Rozhodně ho jako cvičícího doporučuji.
Eliška Korcová, 08.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Super cvičící, vždy dobře naladěný a ochotný. Úplně skvělá je řešená sbírka příkladů. Úkoly jsou zejména ze začátku hodně časově náročné, ale připadalo mi, že po nějaké době jsem si zvykla a šly stihnout čím dál rychleji. Navíc se z nich člověk fakt hodně naučí a oceňuju, když mě někdo dokáže dokopat k průběžné práci.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pan doktor je velmi příjemný, vstřícný a přátelský. Velmi dobře vysvětluje látku z hlediska početního a má perfektně zpracovanou sbírku úloh. Cvičení byla zábavná a neúnavná i jako závěr dne plného přednášek a i ve "slabší" dny byl velmi ochotný poradit, dovysvětlit či najít hloupou chybu. Pana doktora jako můžu cvičícího i jako cokoli jiného velmi vřele doporučit :)
Připomínka k předmětu, Kvantová teorie I [NOFY076, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2025, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Cvika byla koncipována víceméně očekávatelně. Příklady odpovídaly tomu co bylo poté požadováno, ocenil bych místy možná větší interaktivitu než jen vyvolávání k tabuli, ale chápu že tyto konexe na přednášky. Celkově tedy hodnotím pozitivně.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2025, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Užitečné cviko. Třeba na sférické harmoniky a skládání momentu hybnosti zásadní pro to, abych to nějak pochopil.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.02.2025, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení velmi dobře podporovala pochopení látky probírané na přednášce. Zadané úkoly byly též zajímavé, prospěšné a měli odpovídající obtížnost.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.01.2025, 4. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení bylo dobře propojeno s přednáškou, na přednášce probraná témata obohatilo o konkrétní využití a výpočty. Také často napovědělo či pomohlo odvodit vztahy potřebné pro vyřešení domácích úloh, které byly dle mého názoru optimálně náročné, vyžadovaly hlubší zamyšlení nad problémem, ale daly se vyřešit pouze s podklady z přednášek.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Dobře strukturované cvičení.
Matěj Dvořák, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Domácí úkoly byly dost časově náročné, ke konci semestru někdy i na víc dní, ale nebylo nutné (ani očekávané) je spočítat všechny. Zápočtová šestihodinová písemka je trochu strašák, ale vlastně to byla celkem zábava, mohli jsme mít libovolné materiály a hodnocení bylo více než mírné. Doporučuju naučit se s Mathematicou, SciPy, nebo podobným softwarem na úpravu výrazů, ušetří to spoustu práce.
Kamil Belán, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení ke Kvantové teorii I považuji za velmi důležitá. Ze začátku semestru jsme chodili k tabuli, nicméně cca od 2/3 semestru (možná kvůli nestíhání?) se od tohoto upustilo a počítal již jen Mgr. Novotný; osobně mi to nevadilo.
Oceňuji mechanismus získávání zápočtu: kombinace dú a zápočtové písemky. Domácí úkoly mi vždy zabraly hodně času - odhadem cca 7 hodin každý, což s frekvencí 1/týden není málo. Musím ovšem uznat, že jejich vypracováváním člověk dosáhl mnohem většího porozumění probírané látky. Co mi ovšem na systému odevzádávní du nevyhovovalo, byl systém odevzádávání. Bylo možné jej buď fyzicky odevzdat na cvičení, či jej den předem odevzdat elektronicky. Není mi moc jasné, proč není možné odevzdat úkol elektronicky se stejným deadlinem jako fyzicky na cvičení. Osobně jsem nejednou řešil problém, kde si naposlední chvíli stihnu vytisknout x papírů a jednou jsem kvůli návštěvě lékaře úkol téměř nestihl odevzdat.
Zápočtová písemka má tu výhodu, že k ní lze používat libovolné pomůcky a je na ní prakticky neomezený čas. Cvičící nicméně prezentují, že je možné ji napsat pohodlně za 1,5 hodiny jen s tužkou. Osobně se domnívám, že to není tak úplně pravda, zdála se mi obtížná a ze skupiny, ve které jsem ji psal já, ji nikdo nedopsal dříve než za asi 5 hodin. Na druhou stranu, je pravda, že dělá-li člověk dú, není z ní potřeba kdovíjaký bodový zisk.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Náročné cvičení s velkým počtem domácích úkolů, které byly často náročné nejen myšlenkově, ale i výpočetně - na druhou stranu nebylo potřeba pro zápočet udělat všechny a často jsem díky nim pochopil látku z přednášky. Doporučil bych ale dělat méně technického počítání na cvičení a ukázat například zápočtovu písemku z minulého roku, aby studenti věděli jakou obtížnost mohou očekávat a zveřejnit opravené písemky pro zpětnou vazbu.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Ke cvičení mám jedinou výtku, a tou je objem domácích úkolů. Jejich děláním jsem podle mě trávil až 10 hodin týdně, což už mi přijde moc. Na druhou stranu je fajn, že za udělání všech domácích úkolů bylo možné získat zápočet. Ale i tak bych ocenil, kdyby ty úkoly byly kratší.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Příklady a především domácí úkoly byly často zajímavé, avšak velmi náročné.
---, Kvantová teorie I [NOFY076, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení je dobře provázané s přednáškou, cvičící si před cvičením zjišťují od přednášejícího na přednášce probranou látku a tu poté cvičí. Cvičení je na začátku semestru zahájeno několika hodinami opakování základní práce s operátory a vlnovými funkcemi, což je tři čtvrtě roku po posledním setkání s kvantovou mechanikou užitečné a vítané. Domácí úkoly jsou velmi poučné a typicky motivované poutavými aplikacemi kvantové mechaniky, bohužel řada z nich je velmi časově náročná (>10 hodin práce). Závěrečná zápočtová písemka byla poměrně nepříjemná; obsahovala sice příklady z probrané látky, ovšem v rozsahu a použitích, se kterými jsme se do té doby nesetkali. Jelikož al sloužila hlavně k doplnění potřebného počtu bodů z domácích úkolů, nehodnotím toto jako příliš velkou vadu.
Připomínka k předmětu, Kvantová teorie I [NOFY076, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 16.02.2025, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Miluju kvantovku, je to super predmet. Cely semestr drzel mou psychiku nad vodou protoze v tom zbytku jsem se topil jako ryba na suchu. Nevim, jaka je ta "prakticka" prednaska, ale stejne bych doporucil teoretickou i pro experimentatory:)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2025, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Přednášky koncipovány velmi dobře a existovala spousta nápomocných materiálů. Obecně nemám asi žádné zásadní výtky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2025, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Chápu, že základy měly být do větší hloubky než na úvodu do kvantovky, ale já jsem kvůli tomu přestal na přednášky chodit - přece jenom to bylo totéž.

Když jsem zase začal, tak to bylo dobré, ale hromada odvozování. Ono ani není tak těžké, jenomže kdo ho má strávit, když se zjeví na tabuli. Nebylo by nakonec lepší dát místo jedné přednášky druhé cviko, kde by se prostě řeklo „odvoďte tohle a tohle“, aby si to člověk osahal?
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.02.2025, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Předmět je v mnoha ohledech dobře zpracovaný, akorát je škoda, že se v současné verzi do značné míry překrývá s předcházejícím předmětem "Úvod do kvantové mechaniky", a tedy je značná část semestru do velké míry pouze opakováním toho, co student již ví.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.01.2025, 4. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pěkně uspořádaná přednáška postavila solidní základy znalostí principů KT, díky nimž bylo pochopení navazujících poznatků snazší. Nicméně ke konci semestru už s ubývajícím časem byla témata probírána ve zvýšeném tempu, což nepovažuji vzhledem k rostoucí komplikovanosti látky za šťastné.
Matěj Dvořák, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Oproti předchozímu Úvodu do kvantové mechaniky mnohem srozumitelnější předmět, kde jsme toho probrali daleko víc, a hlavně v logickém pořadí.

Zejména cením, že u každého tématu padly příklady z různě komplexních systémů (např. konečné i nekonečné dimenze, různé počty částic apod.), takže jsme na jednu stranu měli ke každému tématu nějaký jednoduchý systém, který šlo pochopit, na druhou stranu se všechno složité a aplikační nenakupilo na konci semestru.

Materiály jsou hodně zhuštěné, takže doporučuju chodit na přednášky pravidelně. Na druhou stranu je přehled vzorečánků dobrý materiál na přípravu na zkoušku, když už člověk všechnu "omáčku" okolo zná a jen si dává znalosti dohromady.
Kamil Belán, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Předmět je náročný jak rozsahem, tak obsahem - což se dá čekat. Nicméně výuka tématu je dle mého velmi kvalitní a stojí za to. Dostupná učebnice je skutečně "condensed" verze, bez podrobných komentářů výpočtů, což někomu nemusí vyhovovat (byť je před tímto varováno jak v anotaci knihy, tak přednášejícím).
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Kvantová teorie vybudovaná odzačátku, kde člověk více pochopí mnoho věcí z předcházejícího kurzu. Je ovšem jednoduché podcenit, kolik látky bylo probráno.
---, Kvantová teorie I [NOFY076, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Dobře koncipovaný kurz se spíše volnou návazností na předmět Úvod do kvantové teorie. Obsah a rozsah předmětu umožňuje příjemné tempo výuky, při kterém se dá bez potíží stíhat dělat si poznámky a zároveň probíranou problematiku pochopit. Přednášky a cvičení jsou také velmi dobře provázány. Jediné, co mne trochu mrzí, je, že ani v tomto kurzu se vůbec neřeší, jak se kvantová měření a experimenty provádějí.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK