AnketaAnketa(verze: 652)
V letním semestru akademického roku 2018/2019 probíhá sběr dat 13.05.2019 - 18.09.2019.
   Přihlásit přes CAS
Připomínky k výuce (Oba semestry)
   
Předmět: Katedra:
Typ:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. RNDr. Stanislav Daniš, Ph.D. [32-KFKL], Fyzikální praktikum IV pro obor Obecná fyzika [NOFY030, seminář]
Martin Zika, 19.02.2019, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Při měření s doc. Danišem jsem se o samotném experimentu i tématu vůbec poměrně dost naučil. Navíc mu vděčím za klíčovou inspiraci - teprve po uvážení rady "Propracujte dialogy a hlavní postavy" jsem si uvědomil, že je dobrý nápad napsat diskuzi protokolu ve formě divadlení hry.
doc. RNDr. Zdeněk Doležal, Dr. [32-UCJF], Fyzikální praktikum IV pro obor Obecná fyzika [NOFY030, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2017, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Oceňujem diskusiu počas merania, vďaka ktorej sa zdalo, že meranie trvá kratšie, avšak radil by som tú diskusiu skrátiť na úsek odpovedajúci meraniu. Inak fajn :)
RNDr. Milan Dopita, Ph.D. [32-KFKL], Fyzikální praktikum IV pro obor Obecná fyzika [NOFY030, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2019, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Vyučující je velmi ochotný vše vysvětlit.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2017, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Výborný vyučující. Vstřícný vůči studentům, dobře vysvětluje nejasnosti. Je vidět, že jej vyučování baví.
prof. RNDr. Jiří Englich, DrSc. [32-KFNT], Fyzikální praktikum IV pro obor Obecná fyzika [NOFY030, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2019, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Vyučující je velmi ochotný vše vysvětlit.
RNDr. Petr Gabriel, Ph.D. [32-KVOF], Fyzikální praktikum IV pro obor Obecná fyzika [NOFY030, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2017, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Oceňujem skvelý prístup k študentom a jasné vysvetlenie problematiky.
RNDr. Vojtěch Hanzal [32-KVOF], Fyzikální praktikum IV pro obor Obecná fyzika [NOFY030, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2017, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Ochotny pedagog. robil trapenie prijemnejsim.
Mgr. Lukáš Horák, Ph.D. [32-KFKL], Fyzikální praktikum IV pro obor Obecná fyzika [NOFY030, seminář]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 20.02.2019, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Ďakujem za trpezlivé vysvetlenie problematiky v úlohe, bola zaujímavá.
RNDr. Vojtěch Chlan, Ph.D. [32-KFNT], Fyzikální praktikum IV pro obor Obecná fyzika [NOFY030, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2017, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Príjemná atmosféra, ochota pomôcť a mnoho nových informácií z rôznych oblastí fyziky, ktoré mi spríjemnili čakanie pri praktikách :)
RNDr. Denisa Kubániová [32-KFNT], Fyzikální praktikum IV pro obor Obecná fyzika [NOFY030, seminář]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 20.02.2019, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
V praktiku ste mi vždy vysvetlila k úlohe aj princíp, aj užitočné zlepšováky, čo pomohlo, ďakujem.
RNDr. Pavel Řezníček, Ph.D. [32-UCJF], Fyzikální praktikum IV pro obor Obecná fyzika [NOFY030, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2017, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Študenta veľmi poteší priateľský prístup pána Řezníčka a ochota zodpovedať rôzne otázky. Oceňujem tiež skvelú znalosť problematiky súvisiacej s praktikami a rôzne analógie, ktoré mi neraz pomohli vidieť problém jednoduchšie.
Mgr. Stanislav Valenta, Ph.D. [32-UCJF], Fyzikální praktikum IV pro obor Obecná fyzika [NOFY030, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2017, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Ideálny prístup na praktikách - snaha priviesť študenta k odpovedi logickými úvahami; žiadne sťahovanie bodov za neznalosť vecí, ktoré sa študent zo študijného textu nemôže dozvedieť; naučenie študenta niečomu novému. Odporúčam :)
Připomínka k předmětu, Fyzikální praktikum IV pro obor Obecná fyzika [NOFY030, seminář]
Juraj Májek, 20.02.2019, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Oceňujem na praktiku, že okrem štandardných úloh, ktoré človeka rýchlo omrzia a ani mu potom nič príliš nedávajú bola v praktiku možnosť sa pozrieť do nejakého laboratória a zistiť, čo tam vlastne merajú.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Tematika úloh bola zaujímavá (predovšetkým náplň nových úloh - A6
či A1). Celkovo bolo príjemnou zmenou, že časť úloh v praktiku sa dotýkala paralelne prebiehajúcej prednášky z fyziky. Pravdepodobne by som, podobne ako pri iných praktikách, ocenila menší počet úloh (predovšetkým vzhľadom na časovú náročnosť ich spracovania) s väčším dôrazom na pochopenie súvislostí v rámci problematiky, s ktorou daná úloha pojednáva.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
V úloze o fotoelektrickém jevu bylo potřeba opisovat více než 200 čísel z měřidla do Excelu. Použité měřidlo bylo přitom schopné exportovat naměřená data a ruční opisování tak nebylo nezbytné. Ptal jsem se proto vyučujícího, proč musím opisovat čísla ručně. Odpověděl, že něco v té úloze dělat musíme. Taková odpověď podle mého názoru na matfyz nepatří.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2019, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Jedny z nejzajímavějších praktik.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2019, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Jako o všech praktik hlavní výčitka je stále stejná. Praktik je příliš velké množství a nás studenty to nutí k velmi zrychlenému vypracování protokolů. Díky časovému přehlcení je veličina kvality protokolů vyměněna za kvantitu protokolů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2019, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Bohužel většina úloh stále odpovídá schématu "nauč se kuchařku, změř něco, co měřilo několik lidí před tebou, něco o tom napiš a uč se další kuchařku". Ani čtvrtá praktika vůbec neodpovídají tomu, jak ve skutečnosti vypadají experimenty.
Naštěstí je zde několik úloh, kdy alespoň jdete do opravdové laboratoře a jeden člověk se vám po celou dobu věnuje a vysvětluje vše potřebné. Paradoxně je zde také úloha č. 9, kde je vaším jediným úkolem správně spustit měření a následně ručně opisovat hodnoty z přístroje do počítače (ačkoliv samozřejmě existuje způsob, jak je rovnou dostat do počítače). K dokonalosti už chybí jen vynášení naměřených hodnot na milimetrový papír. Úlohy na Tróje věšinou vycházejí ze současně probíhající přednášky Fyzika V, takže hlavně ze začátku "předbíhají" znalosti studentů.
Oproti minulým praktikům jsou úlohy opravdu zajímavější, několik studijních textů je i výborně zpracováno, úlohy v běžných laboratořích (nepříslušejících k praktiku) jsou vážně přínosné, ale prostě stále chybí aktivní zapojení studenta (vymyšlení experimentu, navrhnutí experimentu, ověření více způsoby atd.). Také zpětná vazba je dost pochybná - protokol dostanete opravený po několika týdnech a promluvit si o něm s opravujícím, prodiskutovat chyby, nechat si vysvětlit stržené body apod. je podivuhodný nadstandard.
Bohužel vedení praktika není ochotné o změně diskutovat (protože diskutovalo už před pěti lety a domnívá se, že cílem studentů je hlavně si to zjednodušit), přitom například na způsob vyučování Praktika II (který se od dalších praktik příliš neliší) si stěžoval i přednášející (docent Ošťádal). Každopádně přeju budoucím studentům, aby to ve zdraví přežili, a vedoucím, aby byli ochotni změnit způsob výuky, a to ne tak, aby to bylo "lehčí", ale naopak náročnější na přemýšlení, ovšem bez nutnosti učit se nazpaměť postup a pak jako opička opisovat čísla z přístroje.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.02.2019, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Asi nejzajímavější z dosavadních praktik, všichni vyučující jsou velmi nápomocní.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.02.2018, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Co jsem totálně nepochopil na těchto praktikách, byla zdlouhavost některých měření (v paměti mi utkvěla zejména A21). Nechápu, jaký má smysl strávit několik hodin v laboratoři stylem zmáčknout start-čekat až desítky minut-zmáčknout stop-opakovat. Nechápu v čem by byl rozdíl, kdyby si student v takovýchto měřeních naměřil pouze část dat a zbytek dostal již naměřený ke zpracování. Člověk by si pak z praktik odnesl ty samé poznatky, akorát by ušetřil hromadu hodin promrhaného času. Další ilustrační případ je úloha A9 kde, pokud se nepletu (což je možné), je měřící přístroj v principu schopný data zapsat do tabulky sám, nicméně student si je musí opsat ručně, aby z nějakého důvodu neměl úlohu hotovou příliš rychle... spousta úloh (ne všechny) na mě tak působila zcela samoúčelně - tady se při měření sice nic nenaučíš, ale aspoň ty dvě hodiny tu být musíš.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2018, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Spracovanie už rutinné, teória nezáživná (najmä pre ľudí, ktorí nechcú robiť nič s fyzikou pevných látok ani jadrovou fyzikou), mám odjem, že tieto praktiká sú zaradené len aby sme náhodou nemali trochu voľného času.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2018, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Osobně bych si přál méně protokolů a více důrazu na jejich kvalitu. Vzhledem k jejich množství se z psaní stalo opisování tabulek bez hlubšího přemýšlení a mám pocit, že moje protokoly se za celou dobu praktik nezlepšily.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2018, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Praktikum obecně nemám rád, ale tohle nebylo špatné. Jednak jsem v něm získal jistou intuici ohledně práce s částicemi, jednak se mi líbilo, že ho vyučující už moc nehrotili a nedělali lidem problémy, když přišli na měření nepřipraveni.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.02.2018, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Poslední, trochu zajímavější praktika, část na troji byla super, vyučíjící měli velice často zájem o to, aby student látku doopravdy pochopil. část na karlově měla pár zajímavých úloh.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.01.2018, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Jediná dobrá praktika, co se týče témat úloh. Zbytečně se však přehání požadavky na protokoly (a domácí přípravu).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.01.2018, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Klasická praktika co vždy. Co se týče problému praktik, tak jsou to prakticky ty samé co už jsou nějakou dobu známy - počet protokolů, nestálé hodnocení protokolů (někteří cvičící dají za protokol ohodnocen 20 body 15 a naopak) - to vede žáky zaprvé k tomu, že protokoly se odfláknou a často dělají v protokolech chyby, o kterých sice ví, ale přesto je budou dělat dál.
Zadruhé žák musí v průběhu týdne strávit několik hodin protokolem, který je prakticky furt to samý, akorát s jinými čísly - tím ovšem ztrácí čas na procvičování jiných předmětů a dostávájí se tak často do časového skluzu.
Zatřetí si žák často začne vybírat praktika nikoliv podle zajímavosti měření, ale podle obtížnosti - některé experimenty mají velmi jednoduchý protokol, a i když je tak pro studenta experiment nezajímavý, stejně si ho díky tomu napíše. Velká rozlišnost obtížnosti protokolů pro jednotlivé experimenty je tak dalším problémem praktik - u Praktik IV například měření číslo 4 bylo velmi časově náročné oproti jiným měřením.

K samotným experimentům - výběr je velký a zajímavý, tudíž bych zde nic neměnil, pouze přístup k předmětu je třeba změnit.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2017, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Myslím, že praktika obecně si přes všechny čtyři semestry držela jistý standard, a tedy ani tato praktika se nijak výrazně od ostatních nelišila. Některé úlohy jsou zajímavější, jiné méně, ale myslím, že každá úloha je v něčem alespoň trochu přínosná. Ať už se jedná o to, že se student naučí novou metodu zpracování, či si prakticky vyzkouší měření, o kterém se učil na přednášce pouze v rámci teorie.

Mně osobně se více líbily úlohy na Karlově a stejně tak na mě působili vyučující zde připraveněji na studenty, než v Tróji. Rozhodně si nemyslím, že by vyučující dané problematice úlohy nerozuměli, ale subjektivně lépe (více pedagogicky) na mě působili vyučující na Karlově. Každopádně praktika určitě hodnotím kladně a i přes mnohdy neoblíbené vypracovávání protokolů si myslím, že jsou jedním z předmětů, kde se studenti naučí dovednostem (zpracování dat, Latex, gnuplot, "fyzikální cit",...) , které dále během své fyzikální (ale i nefyzikální) kariéry mnohokrát využijí.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2017, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Zaujimave ulohy, ktore uz niesu tak objemne na spracovanie ako predchadzajuce praktika. Prislo mi vyhodne, ze prebiehaju paralelne s prednaskou k danej teme, a tak sa cloveku viac spajaju suvislosti a vie si lepsie predstavit veci vysvetlovane na prednaske ak si ich uz mal sancu vyskusat prakticky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2017, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Príliš veľa úloh. Študent sa už veľa toho, ako spracovávať praktiká vo štvrtom semestri praktík nenaučí. Taktiež samotné úlohy sú dosť zdĺhavé. Dĺžka čakania na opravenie protokolu mi prišla väčšinou celkom fajn. Oceňujem tiež prístup vyučujúcich.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2017, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Styri semestere toho isteho niesu nutne. Par uloh pre pochopenie by bolo super. Ale bez zbytocne zatazujucich protokolov.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2017, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Jediné praktikum, do kterého jsem se i trochu těšila :D
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.01.2017, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Relativně k ostatním praktikům musím na tomto ocenit, že některé experimenty působí skutečně "důležitě"/"významně" (srovnejte měření tuhosti pružiny v praktiku I a simulace hadronového kalorimetru v praktiku IV).

Na druhou stranu velká část měření spočívá v tom, že třeba po dobu asi 2 hodin jednou za 4 minuty zmáčknete jeden čudlík. Ale taková asi jaderná fyzika je.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2016, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
úlohy byly zajímavé, zvláště úloha s elektronovým mikroskopem.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2016, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Prijemne prostredi na rozdil od praktik I a II. Nektere ulohy v Troji by potrebovaly zasadneji inovovat nebo doplnit jednoznacne nektere souvislosti do studijnich textu, konkretneji z me zkusenosti jde o ulohu A7, A4 a A0.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2016, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Úlohy, které byly v praktiku IV k dispozici byly o hodně zábavnější než v předchozích třech praktikách. Oceňuji především pestrost a velký výběr úloh. Nelíbilo se mi však, že některé úlohy byly dlouho opravovány. Někdy trvalo až 2 měsíce od odevzdání, než byla úloha opravená.
Dalibor Preisler, 16.01.2016, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Poslední praktikum (jakože povinné) mělo ze všech 4 mnou absolvovaných nejzajímavější úlohy. Ani mi nestačil počet zápisů (9) abych se mohl seznámit se všemi, které jsem chtěl. Naopak při psaní protokolů jsem sklouznul k mechanickému nasázení hodnot a obrázků do wordu a lehkému okomentování. I mně to přišlo líto, jak to flákám (přesto mi to procházelo - až na jeden protokol vždy nad 15). Ale psát za 2 roky 36 protokolů, které jsou psané naprosto stejným mustrem je trochu nudné. Když má praktikum připravovat na budoucí psaní článků (to si alespoň myslím), proč nenapsat alespoň jeden z protokolů v angličtině? Nebo s postupem času v praktikách požadovat protokoly sázené v LaTEXu (nebo co se běžně používá)? Takhle mám za sebou praktika a sice vím, jak asi počítat nejistoty a vytvářet obrázky, ale nenapsal jsem ani čárku textu z oboru v angličtině a stále neumím LaTEX a zbývá, abych se jej naučil až při psaní Bc. práce.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK