AnketaAnketa(verze: 662)
V letním semestru akademického roku 2019/2020 probíhá sběr dat 08.06.2020 - 21.09.2020.
  
Připomínky k výuce (Oba semestry)
   
Předmět: Katedra:
Typ:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. Mgr. Jakub Čížek, Ph.D. [32-KFNT], Fyzikální praktikum III pro obor Obecná fyzika [NOFY028, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.05.2019, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Vždy velice ochotný
RNDr. Petr Gabriel, Ph.D. [32-KVOF], Fyzikální praktikum III pro obor Obecná fyzika [NOFY028, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.09.2019, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
V praktiku II jsem nestíhal, před praktikem III jsme s ním přišli na lepší řežim odevzdávání protokolů - na příštím měření konzultovat rozpracovaný protokol a až na dalším odevzdávat. Pokud máte taky nárok na čas navíc, doporučuji to takto domluvit už od praktika I - při tak velkém počtu úloh je to asi nejsepší způsob, jak získat víc času, případně je aspoň lepší možnost něco dalšího dohodnout.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.08.2019, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Skvělý vyučující.
Martin Zika, 12.08.2018, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Měření pod vedením doktora Gabriela jsou velmi příjemná, student skutečně odchází z praktika a ví, co změřil.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.06.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Každou úlohu důkladně vysvětlí, takže student perfektně chápe, co zrovna dělá.
RNDr. Eva Kočišová, Ph.D. [32-FUUK], Fyzikální praktikum III pro obor Obecná fyzika [NOFY028, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.06.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Nejlepší vyučující na praktika. Studentům se při praktikách maximálně věnuje, vše vysvětlí, ukáže, je zábavná.
Mgr. Hana Kudrnová [32-KVOF], Fyzikální praktikum III pro obor Obecná fyzika [NOFY028, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.05.2019, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Jediný, kdo mi utkvěl v paměti, a to velmi dobře.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.06.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Velmi trpělivá vyučující. Dává si záležet, aby student úlohu pochopil. Ochotně vše dovysvětlí.
doc. RNDr. Peter Mojzeš, CSc. [32-FUUK], Fyzikální praktikum III pro obor Obecná fyzika [NOFY028, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.08.2019, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Velmi vstřícný, měřit v praktiku pod jeho vedením bylo za odměnu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.06.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Docent ví spoustu faktů, ale občas o nich mluví až moc dlouho, bylo by lepší to shrnout do deseti minut povídaní, než do hodinového monologu.
doc. RNDr. František Němec, Ph.D. [32-KFPP], Fyzikální praktikum III pro obor Obecná fyzika [NOFY028, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.06.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Před měřením důkladně zkouší.
Připomínka k předmětu, Fyzikální praktikum III pro obor Obecná fyzika [NOFY028, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.09.2019, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
9 úloh za semestr je moc velká honička, při menším počtu úloh (asi 6 - 7) by lépe šlo se něco dalšího naučit.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.08.2019, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Toto praktikum ve mně vzbouzelo nejvíce "fyzikální" dojem. Měl jsem pocit, jako bych si opravdu mohl na tu relativně "novou" fyziku sáhnout. Že už to není tak primitivní jako mechanika a zároveň jsem z toho nenabýval dojmu, že mě to připravuje na práci elektrikáře, jako v praktiku II. Že tady už se dělá fyzika, co před sto či sto padesáti lety měnila svět.

Na druhou stranu si myslím, že pokud by stačilo absolvovat sedm úloh namísto devíti, byli by studenti v mnohem menším časovém stresu a přesto by si z praktik odnesli dostatek.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.06.2019, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Praktikum z Optiky bolo dosť zaujímavé a pomerne nenáročné, či už na meranie či samotné spracovávanie úloh.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.06.2019, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Celé praktikum mi přijde hodně uspěchané. Je tam spousta úloh, které trvají 1,5 hodiny. Z praktika se poté stává honba za splněnými 9 úlohami. Dle mého názoru by bylo lepší udělat více komplexních úlohy, které zaberou více času a člověk by musel opravdu porozumět dané látce a kvalitněji se připravit. Kdyby takových úloh udělal například 5, myslím že by si toho odnesl z tohoto předmětu daleko více. Líbí se mi, že v praktiku 3 už byla možnost úloh, které jsou hodnoceny jako dvě splněné úlohy vzhledem k náročnosti. To mi přijde jako správný směr, kterým by se tvorba úloh měla vydat. Škoda že jich není více i na variace jiných zajímavějších úloh, které jsou nabízeny s váhou 1.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.05.2019, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Cením uvolněnější atmosféru než v předchozích prakticích.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.05.2019, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Optika a já nebudeme kamarádi. Dost úloh vyžadovalo dobré oči a/nebo vědět, co tam vlastně hledám (což pochopitelně nemůžu napoprvé vědět). Jinak nemám námitky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.09.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Nejpříjemnější praktika. Pohodová atmosféra, ochotní lidé, zajímavé úlohy a nulová touha zesměšnit studenty, když nedokáží hned na všechno odpovědět nebo všechno ovládat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.08.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Ve srovnání s předchozími praktiky je Praktikum III jistě pohodovější, jak díky novým zajímavým experimentům a přístrojům, tak využití zkušeností z předchozích praktik.
A taky dávají hezčí razítka.
Martin Zika, 12.08.2018, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Stejně jako předchozí fyzikální praktika předmět vyžaduje opravdu předimenzovaný objem času, co se týče zpracování naměřených dat. Devět měření typicky pokryje prakticky celý semestr, moje zkušenost je taková, že množství "tréninku" v tomto případě nevede ke zdokonalení, spíše frustruje a vybízí k jakési rezignované nepořádnosti.

Jako alternativní řešení se snad nabízí zredukovat počet měření, nahradit menší měření několika "většími." V jádru by pak mohlo být vracení opravených praktik - větší interakce mezi opravujícím a studentem, motivace k tomu, aby student pokaždé odvedl skutečně pořádnou práci.

Dalším elegantním řešení se mi zdá např. psát zprávu o měření jen u několika vybraných úloh (náročnějších na interpretaci výsledku), ostatní mohou sestávat jen z měření a statistického zpracování dat už v praktiku.

V porovnání s praktikem I a II je nutno poznamenat, že praktikum III je mnohem příjemnější. Kombinace studijní text + pokyny k měření je nesrovnatelně (!!) čitelnější než studijní texty v prvních dvou praktikách, to je obrovská výhoda. Úlohy působily také v průměru zajímavěji, lépe jsem rozuměl tomu, co měřím (v porovnání např. s praktikem II).
Juraj Májek, 07.08.2018, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Oceňujem množstvo netradičnejších úloh vyžadujúcich kreativitu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.07.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Jako u vsech praktik plati, ze protokolu je zbytecne mnoho. S prilisnou kvantitou pak pada kvalita.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.06.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Přínosný předmět, naučí se při něm hodně praktických věcí - jak při provádění měření, tak i při zpracování dat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.06.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Niektoré kusy vybavenia potrebujú opraviť, niektoré študijné texty potrebujú revíziu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.06.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
U některých úloh chybí studijní text, je potřeba ho doplnit, nebo dát studentům najevo, že existuje taky knížka (já jsem se to třeba dověděl teprve po třech semestrech praktik).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.06.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Naprosto zbytečný předmět který akorát studenty odrazuje od experimentálních oborů, časově moc náročné, což nutí studenty protoly odfláknout. Velice často má odfláknutý protokol o hodně víc bodů než ten velice poctivě zpracovaný. Je to nesmysl
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.09.2016, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Tretikrat to iste uz straca podla mna zmysel. Extremne mnozstvo casu venovane predmetu nas uci akurat tak vymyslat si podvadzat a minumalizovat usilie aby sa dali stihat ostatne veci. Predmet som z hlbky duse neznasal a az na par svetlych chvil pri merani ked islo o nieco zaujimave je to pre mna strateny cas.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.09.2016, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Organizace celého předmětu byla už od začátku roku špatná – zapsat se na praktukum byl často velký problém, pokud student neklikal na F5 přesně v 9:00.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.08.2016, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Musím uznat, že v porovnání s předešlými praktiky byla tato jednoznačně nejlepší. Úlohy bylo moc dobře připravené, svou povahou byly velmi různorodé a občas bych řekl i zajímavé (a to praktika obecně nemám rád).

Nevím, jestli to patří sem, ale osobně mi dost vadilo, že v místnostech praktik bylo často až nesnesitelné vedro. Tak jestli by bylo možné do příště trochu ubrat topení. Děkuji.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.07.2016, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Stále platí, že čím vyšší praktikum, tím zajímavější experimenty. Problémem je extrémní časová náročnost, kdy (u mě) nebylo výjimkou, že vypracování protokolu zabralo celý víkend, nebo alespoň jeho valnou většinu. To pak ztěžuje přípravu na ostatní předměty.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.07.2016, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Experimenty boli zaujímavé, oceňujem široký výber, aj učebné texty boli pomerne kvalitné. Večný problém praktika: neférovosť pri hodnotení.
Vítek Veselý, 22.06.2016, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pro mě zatím nejnáročnější praktika, na druhou stranu po praktiku z elektřiny a magnetismu je příjemná změna v tom, že už je zase vidět, co se děje a nejedná se o točení kolečkem a sledování, jak se mění čísla na voltmetru.
Připomínka k předmětu, Fyzikální praktikum III pro obor Obecná fyzika [NOFY028, 1]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 05.09.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Typický problém praktík - každý vyučujúci hodnotí protokoly podľa seba - bol v praktiku III ešte výraznejší. Za jednotný spôsob spracovania a popísania chýb som dostal od plného počtu podov po -5 bodov. Navyše som mal občas pocit, že vyučujúci si niekedy sami neboli dostatočne istí, ako postupovať pri niektorých experimentoch. Občas sa stalo, že dvaja vyučujúci mali odlišné rady, ktoré si protirečili.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK