AnketaAnketa(verze: 653)
V zimním semestru akademického roku 2019/2020 probíhá sběr dat 04.01.2020 - 20.02.2020.
   Přihlásit přes CAS
Připomínky k výuce (Oba semestry)
   
Předmět: Katedra:
Typ:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
RNDr. Tomáš Kekule, Ph.D. [32-KVOF], Fyzika II (elektřina a magnetismus) [NOFY018, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.09.2019, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Výuku výrazně zachraňuje. Jednak experimenty, za druhé humorem.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.09.2019, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Po zábavní stránce byly experimenty (vedené doktorem Kekulem) vždy zlatý hřeb přednášky. Navíc vždy pozdravil když jsme ho potkali cestou do/z Menzy.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.09.2019, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
skvělé pokusy!
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.09.2019, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Demonstrace byly vždycky vítaným osvěžením přednášky. Děkuji doktoru Kekule a jeho kolegům za tohle příjemné zpestření a doplnění přednášek.
doc. RNDr. Pavel Kocán, Ph.D. [32-KFPP], Fyzika II (elektřina a magnetismus) [NOFY018, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.09.2019, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Vyžaduje aktivní účast, což je celkem stresující, ale jeho přístup k výuce je rozumný. Cvičení mi toho ke zkoušce dalo téměř dostatečně a rozhodně vás nepotopí když se budete snažit, toho si u něho velmi cením.
Mgr. Jaroslav Kousal, Ph.D. [32-KMF], Fyzika II (elektřina a magnetismus) [NOFY018, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.06.2019, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení byla velmi chaotická, často jsme počítali příklad bez toho, abychom znali zadání nebo věděli, co vlastně chceme spočítat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.08.2017, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Pan Kousal byl občas zmatený, ale líbilo se mi jak propojoval různé věci. Jen mi připadalo že děláme jednoduché (středoškolské) příklady. A možná by pomohlo kdyby se občas zastavil a zrekapituloval příklad. Jinak se mi líbilo to propojení.
RNDr. Martin Kozák, Ph.D. [32-KCHFO], Fyzika II (elektřina a magnetismus) [NOFY018, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.06.2018, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení s dr. Kozákem byla příjemná, ovšem doporučil bych cvičícímu psát zadání úloh na tabuli, neboť se často stávalo, že ani student řešící úlohu u tabule nevěděl, co počítá. Dále by bylo vhodné studentům sdělit přinejmenším seznam typových úloh, neboť nebylo výjimkou, že se zkoušené příklady na písemkách značně lišily od těch procvičovaných v hodině, a to se týká i náročnosti matematické.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 08.06.2018, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Oceňuji vstřícnost, domluvit konzultaci není problém.
Jen pár doporučení: bylo by lepší, kdyby pan doktor napsal vždy zadání příkladu na tabuli, občas se stává, že nevíme, co máme vlastně spočítat; taky by bylo fajn vždy na závěr zrekapitulovat, jaký přístup jsme při řešení použili, z čeho jsme vycházeli.
doc. Mgr. Pavel Kudrna, Dr. [32-KFPP], Fyzika II (elektřina a magnetismus) [NOFY018, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.05.2019, 1. ročník, , Program CŽV - zájmový
Oceňuji ležérní přístup k výuce a celkovou pohodu i pragmatický způsob řešení problémů. Myslím si ale, že kdyby byl přísnější, tak by se stihlo vypočítat více příkladů, což by bylo lepší.
prof. RNDr. Petr Malý, DrSc. [32-KCHFO], Fyzika II (elektřina a magnetismus) [NOFY018, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.08.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Velmi dobře vysvětluje matematickou stránku a odvození vzorců, nicméně mohl by se zlepšit v osvětlení fyzikální stránky různých jevů a v práci s tabulemi, kdy je často prohazuje jako pouťový kouzelník - 'teď ji vidíte, a teď je fuč'.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.07.2018, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
V úvodu jednoduše a naprosto dostatečně vysvětlí vektorovou analýzu potřebnou pro odvozování v průběhu výuky ve zbytku semestru, což je super. Výklad je pochopitelný, srozumitelný a doplněný názornými experimenty.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.07.2018, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Vyučujúci poskytuje podrobné poznámky, ktoré píše počas prednášky na tabuľu, obsahujú aj odvodenia vzťahov a rôzne poznámky pre zaujímavosť. Z nich potom skúša počas skúšky. Na skúške sa pýta dodatočné otázky k skúšanej téme, aby overil, či tomu študent naozaj rozumie. Snaží sa naviesť študenta k odpovedi, keď sa stratí.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.07.2018, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Úplne fantastický prednášajúci.
Veľmi názorný a zaujímavý výklad. Po prednáške mal človek pocit, že všetkému rozumie.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.06.2018, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Oproti p. Kučerovi znatelně lepší rétor, přednášel tak nějak lehce, srozumitelně, s vtipem...
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.06.2018, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Prednasajuci vysvetluje pomerne podrobne, niekedy trochu obsirne, ale dosledne. Nevynechava kroky pri odvodeniach vzorcov a ma poriadok v tom, co sa prijima ako experimentalne zistene a co sme si odvodili. Na tabulu pise celkom vela, z poznamok z prednasky sa da naucit na skusku a odporucana studijna literatura sleduje vyklad takmer identicky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.06.2018, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Přednášíte velmi dobře, učivo z výkladu se dobře chápe. Problém jsou poznámky. Ano, je to naše povinnost psát si poznámky, ale třeba já osobně stíhám si psát jen rovnice, výklad k nim málokdy. Tudíž, přestože je přednáška výborná, některým může dělat problém se na zkoušku naučit z poznámek, pokud se třeba hůře učí z rovnic.
Doporučoval bych si v průběhu dalších let sestavit k rovnicím krátký text k vysvětlení nebo jen okomentování. Přestože existují učebnice, kde je vše vysvětleno podrobněji, pro účely přednášky by mnohdy stačil kratší text, obsahový výtah. Bylo by dobré tyto materiály posléze dát k dispozici ke stažení na web. V textu nemusí být nutně vše, nebo tak podrobně jako na přednášce, od toho konec konců přednáška je.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 08.06.2018, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Přednášky byly skvěle zorganizované a učivo srozumitelně vysvětleno. Nebyl problém dělat si poznámky.
Výklad byl občas doplněn i zajímavými pokusy.
U zkoušky vládla příjemná atmosféra, pan profesor je velice vstřícný a férový.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.06.2018, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Výborný přednášející. Hbitě reagoval na jakékoli v dotazy. Bezproblémová domluva na konzultaci.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.05.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Velice kvalitní přednášející.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.05.2018, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Skvělý vyučující. Látku dokáže velmi dobře vysvětlit a vše důležité píše na tabuli, takže se nestane, že by člověk nestíhal. Když porovnám jeho výklad s doporučenou učebnicí od Sedláka, tak je zřejmé, že svůj výklad značně přizpůsobil, aby vše bylo pochopitelné a aby se vše důležité stihlo vyložit, čehož si
velmi cením. Někdy nezvolil ten nejobecnější přístup, jindy zase šel více do hloubky a některé pasáže vynechal nebo zahrnul do prosemináře. Celkově tak vytvořil, podle mého názoru, velmi dobře pochopitelný kurz elektřiny a magnetismu pro studenty 1. ročníku.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.05.2018, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Můžu sedět v poslední lavici v rohu a stejně perfektně slyším. Vše odvozuje do detailu a plně vysvětluje. Akorát šmudlá tabuli...
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.09.2016, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Při přednáškách vetšinou pouze odvozuje rovnice, které bývají špatně vysvětleny a většina studentů má problém látku pak pochopit. Navíc přestože oproti Fyzice I je ve Fyzice II méně pokusů, mohlo by jich do první části semestru být zařazeno více, aby studentům látku pochopit.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.09.2016, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Profesor se všechno snaží vysvětlit, během kurzu případně připomíná látku, kterou studenti ještě možná nezapamatovali. Dobré přednášky, Děkuji
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.08.2016, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Oceňuji, jak každou látku na přednášce rozebíráte podrobně, pomalu a srozumitelně, ale mně pořád víc vyhovují skripta nebo aspoň předem zveřejněné stručné poznámky k přednášce.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.06.2016, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pán profesor Malý má prirodzený pedagogický talent, takže návšteva jeho prednášok je veľmi prínosná a na skúške je taktiež veľmi férový, takže odomňa 1 - výborne
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.06.2016, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Všechno odvozeno, vysvětleno, velice dobře organizovaná přednáška
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.05.2016, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Veľmi veľký pokrok oproti fyzike I., prehľadné prednášky, bez problémov sa dajú robiť poznámky, krásny výklad učiva často doplnený experimentmi a praktickým využitím teórie. Jednoducho skvele zvládnutý predmet zo stránky vyučujúceho.
RNDr. Peter Matvija, Ph.D. [32-KFPP], Fyzika II (elektřina a magnetismus) [NOFY018, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.09.2019, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Pan doktor Matvija je výborným cvičícím, ale pouze pro velmi úzký okruh lidí. Pokud jste si skutečně jistí svojí elektřinou a magnetismem, a chcete si rozšířit praktické schopnosti za rutinní aplikace těch kterých zákonů (Ampér, Biot, Savart, a jiní vykukové), pak je toto ideální cvičící. Zápočtové testy nejsou složité, ale člověk musí mít absolutní jistotu v tom, co který pojem znamená, jinak neprojdete.

To samozřejmě není výtkou mířenou na pedagogické schopnosti; požadavky pana doktora Matviji nelze označovat za přehnané, jsou pouze relativně větší než u ostatních cvičících. Zda je toto dobrou či špatnou zprávou je na perspektivě každého individuálního studenta. Většinou platí, že kdo 'přežil Matviju', neměl potom se zkouškou problémy. Bohužel, úmrtnost je poměrně vysoká.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.08.2019, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Ochotný cvičící, který vždy byl schopen nám vše vysvětlit. Získat zápočet u něj nebylo vůbec lehké a nikomu ho nedal zadarmo - museli jsme projít dvěma testy, vypracovat 3 domácí úkoly a být dvakrát u tabule. Výsledkem bylo, že jsme zápočet dostali jen asi 4. Na druhou stranu například domácí úkoly nebyly vůbec těžké, zadání úloh byla zajímavá a celkem zábavná - navíc nám bylo vše potřebné k řešení dobře vysvětleno a vždy existovala možnost případných konzultací.
K samotnému průběhu cvičení bych měl asi jedinou výhradu - když byl někdo u tabule a nevěděl si rady, tak ho tam pan doktor občas nechal zbytečně dlouho se trápit, čímž se ztratilo poměrně dost drahocenného času. Takže bych býval ocenil, kdyby cvičení měla trochu svižnější tempo (třeba díky včasnějším radám takovým studentům) a víc se toho stihlo spočítat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.07.2019, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičiaci bol na hodinách vždy pripravený, mal nachystaných veľa príkladov na počítanie a vedel reagovať na položené otázky. Na udelenie zápočtu bolo potreba vypracovať aj domáce úlohy (programovanie simulácií), čo pre mňa osobne bolo problematické a nad rámec mojich znalostí z programovania z prvého semestru. Radšej by som uvítala domáce úlohy vo forme počítania príkladov k danej téme.
doc. RNDr. Václav Nehasil, Dr. [32-KFPP], Fyzika II (elektřina a magnetismus) [NOFY018, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.09.2019, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Skvělá cvika s podnětnými příklady, kantor navíc vybíral typově ku procvičení úlohy, které se vyskytují u zkoušky. Odpovídá na otázky s radostí (i na ty lowcost). Ochotně poskytuje konzultace.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.09.2019, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Velmi milý vyučující. Psali jsme každou hodinu desetiminutovku, což mi naprosto vyhovovalo, člověk si vše průběžně opakoval a nebyl vůbec problém získat zápočet. Někdy jsme se zbytečně zdrželi na příkladu, ve snaze ho odvodit do závěrečného tvaru a numericky dopočítat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.08.2019, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Zábavný, milý a chytrý přednášející. Na samotnou zkoušku cvičení nestačí, na druhou stranu se na nich člověk opravdu musí zamyslet a pochopit principiálně danou problematiku. Příprava je zkoušena průběžně, což hodnotím pozitivně.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.06.2019, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičiaci bol veľmi príjemný svojim otvoreným prístupom, kedy už hneď zozačiatku stanovil čo od nás chce a nechce a ďalej to bolo také friendly počítanie. Nechýbal humor popri počítaní. A najdôležitejšie, cvičiaci nemal potrebu nikoho zhadzovať, čo bolo prínosné, keď niekto šiel k tabuli a nebol si istý čo má robiť. Cvičiaci nemal problém si priznať chybu a opraviť sa.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.09.2017, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení mělo příjemnou atmosféru s decentním množstvím humoru. Příklady byly dobře vysvětleny a jako bonus se student dozví ještě nějaké zajímavosti navíc.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.05.2017, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Velmi dobrá příprava na cvičení, hezky podaná látka a vysvětlení příkladů
doc. RNDr. Tomáš Ostatnický, Ph.D. [32-KCHFO], Fyzika II (elektřina a magnetismus) [NOFY018, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.06.2016, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení pana Ostatnického bylo pro mě velmi přínosné. Líbilo se mi, že při změně tématu příkladů, byla stručně (ale velmi srozumitelně a přehledně) shrnuta příslušná teorie z přednášky.
Toto cvičení považuji za jedno z nejlepších, které jsem dosud absolvovala.
doc. RNDr. Ivan Ošťádal, CSc. [32-KFPP], Fyzika II (elektřina a magnetismus) [NOFY018, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.09.2019, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Těžko hodnotit, jelikož kvalita výuky závisí na náladě vyučujícího a dané látce. Čas od času se objeví i zajímavé téma, které vyučující s nadšením vykládá, většinou je však výklad nezáživný. Psaní na tabuli je zmatečné. Lidský rozměr přednášky nulový. Výše zmíněné je na škodu, jelikož vyučující je uznávaný odborník.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.09.2019, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Panu docentu Ošťádalovi rozhodně nelze upřít šíře a hloubka znalostí co se probírané látky týče; již po několika minutách projevu je jasné, že hovoří člověk znalý věci. Bohužel, po několika dalších minutách se odhalí i největší slabina: pocit zbytečnosti.

Je nemožné toto připsat na úkor jediného faktoru; bezpochyby svou roli hrála slabá interakce ze stran studentů, popř. další okolnosti jak na straně vzdělávajících, tak vzdělávaných. Člověk se ale nemůže ubránit pocitu, že pan docent tam chodil jaksi na zapřenou. Jeho projev postrádal to nedefinovatelné něco (elán, energie?), který udrží studentovu pozornost i přes sebenudnější látku, naopak, po třiceti minutách už padaly hlavy téměř celému sálu a v pozdějších měsících se studenti už raději učili doma.

Fakt, že na přednáškách se většinou probíraly buď abstraktní koncepty, které pochopil málokdo, nebo středoškolské triviality (cit. "Když sem napíšu i, tak to znamená, že je to komplexní), celkovému dojmu taktéž neprospěl. Nepřísluší mi hodnotit více, než výkon podaný na letošních přednáškách z Elektřiny a Magnetismu, ale bohužel to byl relativně nejslabší výkon ze všech předmětů, které jsem navštívil.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.09.2019, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
pokud jde clovek na matfyz s tim, ze uz vsechno vi a potrebuje vystudovat - fajn. pokud jde clovek s tim, ze ho to zajima ale vlastne moc nevi, je tato prednaska skoro k nicemu, protoze se stale opakuji odkazy na stredni skolu a na to, co uz by cllovek z teto doby mel znat a to vcetne dukazu, se kterymi pochybuji, ze se nekdy nekdo na stredni(pokud ne ze sve iniciativy) setkal.
zaroven pan ostadal i diky tomutu pristupu behem prednasek nepusobi jako cloevk, za kterym se nebojite jit, kdyz neco nechapete. naopak radsi budete zit dal ve sladkem nevedomi, nez ze byste se dosli na neco zeptat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.09.2019, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Na přednáškách jsem postrádala jasnou strukturu, velmi bych uvítala třeba na úvod každé hodiny říct, jaký bude její plán a co bude jejím cílem. Takto pro mne byla přednáška přínosná jen tehdy, kdy jsem si látku předem nastudovala v učebnici, pak už jsem věděla, kam výklad směřuje a na co se zaměřit.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.09.2019, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
výuka byla připravená, sledovala skriptum Prof. Sedláka, občas lehce přeskakující mezi tématy
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.09.2019, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pan Ošťádal ač měl některé dobré připomínky a příklady, svým chaotickým výkladem zabránil převážné části porozumění. Většinu teoretického základu bylo třeba znovu probírat na cvičeních a přestože je jistě chyba i na straně studentů, rozhodně bude i na straně přednášejícího.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.09.2019, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Strašně rád poučuje studenty, měla jsem problém zůstat pozorná na přednáškách, když je neustále přerušoval svými 'moudry'. Někdy se zasekl na úpravách rovnic na úrovni střední školy. Mluvená fakta pak řekl jednou a pokračoval. Zápis na tabuli hodně nepřehledný a někdy se těžko chápal zpětně, protože měl tendenci nedopisovat konce slov.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.09.2019, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Při přednáškách se člověk už při malé nepozornosti ztratil ve výkladu. Bohužel chaotické kreslení a psaní na tabuli tomu moc nepomáhalo. Ale na druhou stranu jsem ráda, že jeho písmo se dalo na tabuli dobře přečíst. Doc. Ošťádal sice kladl otázky i navíc na zamyšlení, ale byla bych bývala ocenila, kdyby se k nim o další přednášce nebo o prosemináři z elektrodynamiky býval vrátil. Kladl i otázky "do publika", ale bylo těžké rozklíčovat na co poukazuje, tedy mu následně i adekvátně odpovědět.
Kristián Šalata, 15.08.2019, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Vyucujuci predmetu rozumie, no chyba komunikacia s publikom.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.07.2019, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Styl přednášení pana docenta mi upřímně vůbec nesedl. Přednášky pro mě byly často nudné, působily neorganizovaně, výpočty na tabuli byly často dost nepřehledně zapsané... Výklad podáván bez očekávaného přesahu do souvisejících fyzikálních oborů (např. STR apod.). Přije mi, že při odvozování byl kladen větší důraz na matematiku než na fyziku - líbilo by se mi vidět daný vztah odvodit "matematicky" a následně názorně objasnit fyzikální podstatu, která se za ním skrývá, případně dokonce ukázat, jak se dá ke stejnému vztahu dojít pomocí základních úvah a myšlenkových experimentů.

Nechápu, proč ve zkoušce byly úlohy na řešení střídavých obvodů pomocí komplexní symboliky, což se snad vůbec neprobralo. (ani tak mi nevadí, že to bylo ve zkoušce, vadí mi to, že se to neprobralo - hlavní problém byl asi ve sžití se se značením)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.06.2017, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Mně osobně nejvíce vadil chaotický způsob psaní na tabuli.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.06.2017, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Prednáška boli skutočne výborné. Najviac sa mi páčil systém a pripravenosť na každú hodinu. Veľkým plusom bolo aj zreteľné kreslenie obrázkov a príklady na premyslenie. Tieto prednášky mi ukázali, aká je fyzika zaujímavá, a za to ďakujem.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.06.2017, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Přednášku bylo velmi náročné sledovat. Bylo by dobré zpřehlednit zápis na tabuli a dát tomu nějakou strukturu. Jakmile člověku něco uniklo ze slovního komentáře, tak z tabule to většinou nešlo pochopit. Takto bylo velmi snadné se ztratit, mnohdy na celou přednášku (z důsledku návaznosti témat).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.06.2017, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
celkom dobre vysvetlené, ale bolo by lepšie, pre budúcnosť, ak by rozprával hlasnejšie a písal väčším písmom, pretože aj keď som sedela v prvých radách tak som nie vždy zachytila všetko z výkladu
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.05.2017, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pan vyučující mluví velmi potichu a je tak obtížné sledovat průběh přednášky.
doc. RNDr. Jakub Pšenčík, Ph.D. [32-KCHFO], Fyzika II (elektřina a magnetismus) [NOFY018, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.07.2018, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Snaha vysvětlit všechno, občas je ale výklad moc rychlý. U tabule poradí, ale zároveň vás donutí přemýšlet a ve finále i vymyslet, jak při konkrétním příkladu postupovat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.06.2018, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Občas trošku zmatený, ale jinak bylo všechno krásně vysvětlené, snaží se, vychází vstříc.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.05.2018, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Nemůžu si stěžovat. Na cvičení je vždy perfektně připraven, příklady vysvětlí a když se ho na něco zeptáme a neví okamžitě odpověď, tak si otázku poznamená a odpovídá nám na příštím cvičení. Neztrácíme tak čas, čehož si cením, neboť už tak je cvičení poměrně málo.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.05.2018, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Když na hodině není něco jasné, dopříště si sám věc ujasní a pak nám ji vysvětlí. Má systém ve volání k tabuli i v písemkách, a myslím, že všeobecně cvičí velice dobře.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.09.2016, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Dobrý cvičící, vyvolává k tabuli všechny studenty, kde pokud nevíte, tak vám poradí. Doporučuji na cvičení nosit sbírku úloh, protože jsou z ní příklady zadávány, občas docent Pšenčík neřekne, jaký příklad je zadán, ale není problém se ho zeptat a všechny úlohy jsou ze sbírky.
prof. RNDr. Ondřej Santolík, Dr. [32-KFPP], Fyzika II (elektřina a magnetismus) [NOFY018, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.09.2019, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení ve velmi přátelské atmosféře, zároveň dobře připraví ke zkoušce. Pan profesor nechává dostatek času na rozmyšlenou při jednotlivých krocích v příkladu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.09.2019, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Zatím nejlepší cvičící, kterého jsem měla. Z hodin jsem si toho odnesla mnohem víc, než z přednášek, navíc na cvičení panovala skvělá atmosféra. Na každou hodinu jsem se těšila.
Kristián Šalata, 15.08.2019, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cviciaci super, ochotny. Niekedy mozno az prilis vysvetlovania skodi, skor poukazat na hlavne veci a pohnut sa dalej. Inak ok
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.06.2017, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
výborne vysvetlené učivo
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.05.2017, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Oceňuji samotný přístup profesora Sanotlíka. Jeho přednes mi opravdu pomohl hlouběji pochopit problematiku daných situaci a jejich fyzikální podstatu. Dále mně na probírání témat vyhovovalo pomalejší tempo, které dávalo čas si každý krok dobře rozmyslet.
doc. RNDr. Pavel Sobotík, CSc. [32-KFPP], Fyzika II (elektřina a magnetismus) [NOFY018, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.06.2015, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Skvělé cvičení, příklady na cvičení si připravuje, všechno dokáže srozumitelně vysvětlit.
prof. RNDr. Helena Štěpánková, CSc. [32-KFNT], Fyzika II (elektřina a magnetismus) [NOFY018, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.07.2018, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Na hodine sa spoločne prepočítavajú príklady zo sád úloh. Pre dobré precvičenie je potrebné počítať aj mimo cvičenia. Zápočtové písomky sú trochu ťažšie a kritériá na zápočet pomerne vysoké, ale dobre to pripraví na skúšku.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.06.2018, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Na zaciatku cvicenia zhrnie teoriu a potrebne vzorce, nieco preriesi vzorovo sama, potom vyvolava k tabuli. Pred zaciatkom cvicenia dava anonymne testiky s 1 ulohou, ktora testuje pochopenie latky predosleho cvicenia. Pri nejasnostiach velmi ochotna pomoct, aj ked pokial sa cast kruzku tvari, ze im je to jasne, povazuje vec za vybavenu a clovek o vysvetlenie musi ziadat dodatocne.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.05.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Neskutečný přehled a kvalitní přístup. Jsem rád , že jsem měl možnost navštěvovat toto cvičení. Látka je sice náročná, ale prof. Štěpánková to ovládá s takovou elegancí, že to minimálně motivuje člověka rozumět těmto věcem tak, jak jim rozumí i ona.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.09.2017, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Skvělý výběr příkladů - naprosto postačující ke zkoušce, vše dobře vysvětlené, paní profesorka je velmi ochotná a jde jí hlavně o to, aby studenti vše pochopili.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.06.2017, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Naprosto úžasné cvičení. Každá hodina byla připravená s dobrou volbou příkladů. Cvičící všechno vysvětlila - vickrát když bylo třeba - a odpovídala na všechny otázky. V případě potřeby nebyl problém domluvit si konzultaci či náhradní hodinu.
Každé cvičení bylo velkým přínosem a mělo i příjemnou atmosféru.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.06.2016, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Za semestr se stihlo spočítat velice málo příkladů z daných témat. Bylo to dáno především neustálým čekáním cvičící na odezvu od studentů při počítání příkladů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.05.2015, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Dobré cvičení, strávili jsme ale mnoho času u elektrostatiky a na proud a magnetismus nezbylo příliš času.
doc. RNDr. František Trojánek, Ph.D. [32-KCHFO], Fyzika II (elektřina a magnetismus) [NOFY018, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.06.2018, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Super cvičiaci, nemám čo vytknúť.
RNDr. Petr Zinburg [32-KVOF], Fyzika II (elektřina a magnetismus) [NOFY018, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.06.2018, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Neučil mě...nezkoušel mě...
Připomínka k předmětu, Fyzika II (elektřina a magnetismus) [NOFY018, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.09.2019, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Těžko polemizovat, jak moc zde cvičení připraví studenta na praktickou část zkoušky, popř. aplikaci látky mimo předmět. Přesto se dá s jistotou tvrdit, že na cvičeních si student zaběhá základ, a ujistí se, že pořád tak nějak ví, o čem je na přednáškách řeč.

Podobně jako ve Fyzice I jsem musel detaily dohánět ve volném čase, ale to nelze brát jako kritiku cvičení; je toho hodně, a v devadesáti minutách za týden vše stihnout prostě nejde.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.09.2019, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
na cviceni se dost casto dostanete maximalne do poloviny latky, ktera se ma probrat. na zkousku to nepomohlo v nicem. nerozumim tomu, proc udeleni zapoctu neni sjednoceno ale zalezi na vyucujicim..
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.09.2019, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Skvělá cvika s podnětnými příklady, kantor navíc vybíral typově ku procvičení úlohy, které se vyskytují u zkoušky. Sleduje přesně přednášku.
Kristián Šalata, 15.08.2019, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Na hodinach sa pocitaju docela lahke priklady, malo realne, casto s principom dosadenim do vzorca. Chce to zrenovovat zbierku prikladov.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.08.2019, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení pro mě určitě byla menší utrpení než přednášky, přesto bych k nim měl několik výhrad. Předně mám na mysli nedostatečnou provázanost s přednáškami - málokdy jsme na cvičeních počítali to, co jsme ten samý týden dělali na přednáškách (často jsme předbíhali - i tak jsme toho ale spoustu nakonec nestihli). Navíc jsme se vůbec nedostali např. k počítání střídavých obvodů, což znatelně chybělo u zkoušky.
Dále mi vadila neorganizovanost a nejednotnost - u některých cvičících bylo podstatně jednodušší dostat zápočet než u jiných (z doslechu vím, že u některých cvičících zápočet dostalo téměř 100% studentů, zatímco jinde méně než cca 25%) - zápočtové podmínky by tedy chtělo aspoň trochu sjednotit. A celkově zlepšit organizaci.
Dále jsem pociťoval nedostatek příkladů na procvičování. K předmětu sice byla doporučená sbírka příkladů, jenže mnoho z nich bylo často natolik typově odlišných od toho, co jsme doopravdy řešili, že jejich počítání bylo “k ničemu” (podobné to bylo u úloh na koncích kapitol v doporučené knize od Ivana Štolla). Naštěstí se ale leccos užitečného dalo sehnat na internetu, příp. se dalo čerpat z úloh ve Feynmanových přednáškách.
I přes některé nedostatky mě ale cvičení naučila dobře řešit úlohy z elektřiny a magnetismu a v konečném důsledku mě i poměrně slušně připravila na zkoušku (krom těch obvodů tedy).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.08.2019, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení jsou chaotická. Nestíhá se, každý cvičící cvičí něco jiného, často předbíhají předmět nebo se cvičí nepřednesená témata.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.06.2019, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičenia boli od začiatku príjemne naladené na štýl, že sme neboli nútení chodiť rátať k tabuli, bolo to viac-menej dobrovoľné a nebolo to potom celé napäté. Testík na začiatku cvičenia nám dával spätnú väzbu o tom ako dobre sa na fyziku pripravujeme.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.05.2019, 1. ročník, , Program CŽV - zájmový
Dle mého názoru byla cvičení příliš jednoduchá, neprobírali jsme toho zdaleka tolik, kolik jsme mohli.
Také druhý zápočtový test byl příliš jednoduchý a nic nového jsem se z něj nenaučil -- myslím si, že na test by mělo být pohlíženo i jako na učební metodu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.05.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Na cvičení je těžké udělat vše, ale ty hlavní věci tam jsou a určitě bylo užitečné na cvičení chodit
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.05.2018, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Nemám co dodat:)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.08.2017, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Asi mi chybělo, že jsme moc neprobrali magnetismus.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.06.2017, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Hodně málo prostoru na úlohy z magnetismu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.06.2016, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Některá cvičení odpadla a nahrazovali jsme si je později. Toto opoždění vůči přednášce mi docela vadilo.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.06.2016, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Dobré, bohužel počet příkladů které se stihnou spočítat je moc malý.
Připomínka k předmětu, Fyzika II (elektřina a magnetismus) [NOFY018, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.09.2019, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Na plné čáře nejhorší předmět, s kterým jsem se na MFF setkal. Ano, elmag nepatří u studentům k oblíbené látce, ale není nutno tento "odpor" ještě zvětšovat. Prvně, k předmětu je nedostatek učebnic v knihovně MFF. Pokud se na vás nějaká dostane, tak existuje asi 5 verzí, které se liší obsahem i chybami, kterých je hodně. Skriptum s úlohami také obsahuje chyby. S učebnicí budete bojovat celý semestr, protože doc. Ošťádal ji projíždí lehce náhodně v rámci daných kapitol. Co se nestihne, je pak k nalezení u něj na webu. Vektorová analýza je také odpřednášena v rámci fyzikálních přednášek, což ubíjí její pochopení i preciznost. Co se cvičení týče, jsou nesystematické - každý cvičící cvičí něco jiného, často ani neprobraného na přednášce. Předmět zachraňují experimenty. Po silně systematizovaných přednáškách z mechaniky Prof. Čížka velký propad.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.09.2019, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Fyzika 2: Electic Boogaloo. Po mechanice je tu poměrně velký posun (asi největší napříč předměty v ZS) k trochu abstraktnějším představám, které přesto staví na učivu střední školy (pouze ho tu a tam rozvíjejí do obecnějších případů a občas rovnou vyvrací).

Předmět nejvíce trpí nedostatkem 'rychlých' studijních materiálů (v zimním semestru existovaly koncentráty ze všech témat ve formě prezentací). Zde jsou k dispozici Sedlák a Stoll (velmi obšírní), sbírka příkladů, která stojí za zlámanou grešli (příklady nejsou řešené, k dispozici jsou pouze výsledky bez kontextu, které jsou ještě docela často špatně).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.09.2019, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení přesně sledovala probíranou látku. Předmět je zajímavý (hlavně před zkouškou), poskytuje základní vhled do problematiky elektřiny a magnetismu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.09.2019, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Předmět je poměrně náročný.
Myslím, že by pomohlo, kdyby:
1. se na cvičeních pracovalo více s vektorovým počtem. Vzhledem k tomu, že se jedná o část analýzy, která se v matematice probírá až ve vyšších ročnících, mnoho lidí se necítí při jeho používání sebevědomě, protože mu "vlastně nerozumí". Většina cvičících (soudě dle toho, co jsem slyšel, mohu se, samozřejmě, mýlit) tomu věnovala pouze první cvičení, přičemž se tvářili, jako by šlo o známou věc, kterou je akoráte třeba zopakovat.
2. bylo předem dáno, co se má na cvičeních probírat a které příklady počítat. Alespoň u nás to byly většinou náhodně vybrané příklady ze skript, které nedržely krok s tím, co se probíralo na přednášce.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.09.2019, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Vysokoškolská elektřina magnetismus krásně propojí znalosti středoškolské, zavede požadavky chápání svého okolí jako polí a rozhodně stojí za to strávit čas u příkladů i učebnice od pánů Sedláka a Štola. Bohužel sada příkládů je zastaralá a nekorekturovaná, tudíž krom chyb gramatických obsahuje i chyby fyzikální, proto rozhodně doporučuji trávit hodně času na cvičeních.
Předmět je navíc velmi obsáhlý a nebylo možné jej pořádně odpřednášet za jeden semestr.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.08.2019, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Predmet mi dal dobre zaklady z elektriny a magnetizmu, niekedy trochu chybala chronologia vo vedeni predmetu
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.07.2019, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Od tohoto předmětu jsem díky zimnímu semestru měl velice vysoká očekávání, která se bohužel nenaplnila - spíše naopak. Způsob, jakým byl předmět veden, na můj vkus neposkytoval patřičný fyzikální rozhled ani rozvoj fyzikálního myšlení. Přednášky pro mě byly nudné a nezáživné, látka byla vykládána bez souvislostí a bez dostatečného přesahu do jiných fyzikálních oborů.

V průběhu studia pro mě bylo naprostou nutností pravidelně číst doporučenou knihu Elektřina a magnetismus od Ivana Štolla, která měla s přednáškami velmi dobrý překryv a vše se z ní dalo pochopit a doučit (ikdyž i ona má své mouchy - nezřídka se v ní objevují vícekrát otištěné odstavce a chyby ve výpočtech taky nejsou výjimkou, například). Pro získání dodatečného přehledu (a dalších aspektů, které mi u tohoto kurzu chyběly) doporučuji Feynmanovy přednášky II.

Ke cvičením mám také své výhrady - např. kvůli nedokonalé provázanosti s přednáškami a nedostatku vypočítaných příkladů - ale alespoň jsem se na nich naučil základně řešit většinu důležitých úloh a zbytek se doučit doma.

Co jsem nepochopil bylo, proč jsme ve zkoušce měli příklady na řešení střídavých obvodů pomocí komplexní symboliky, což se neprobralo na cvičeních a pokud vím tak ani na přednáškách. Nejednalo se sice ve výsledku o nic těžkého, ale přecejen by bývalo bylo fajn vyřešit pár příkladů alespoň na cvičeních, abychom se sžili se zavedenou symbolikou apod. (myslím, že většina lidí měla problém právě se symbolikou). Mimo to - zrovna toto téma bylo v učebnici dost “odfláknuté”.
Jinak zkouška byla celkem férová, když opomenu jemné machinace s dolní bodovou hranicí u písemné části zkoušky - ale nejednalo se o nic, co by nešlo "odpustit".
Ocenil bych, kdyby někde bylo k dispozici více užitečných příkladů na procvičování (a to nejen ke zkoušce). Většina mnou vyřešených příkladů ze sbírky mi ke zkoušce i k zápočtu byla úplně k ničemu...
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.06.2019, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Učivo bolo niekedy ťažké na pochopenie, na cvičeniach sa nestíhalo veľa prepočítať, tak si myslím žeby zvýšenie počtu hodín na cvičeniach nebolo na škodu. Ale inak som bol spokojný s výkladom, experimentmi atď.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.07.2018, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Prednáška a cvičenia na seba dosť úzko nadväzujú, osobne som nebola schopná počítať príklady bez znalosti teórie z prednášok. Odporúčam sa preto učiť teóriu priebežne.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.06.2018, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Oproti minulému semestru takové vyváženější, s větším důrazem na to, abychom chápali matematickou povahu, než se pustíme do fyzikální podstaty (protože tenzory ve čtvrtém týdnu člověk nahlíží spíš jako obrázek...zato pro Maxwellky je už potřeba tušit, o co jde s tím trojúhelníčkem...)

Za mě splnily přednášky, co jsem od nich chtěl...nechodily příliš dopodrobna a k jednotlivostem, ale látka stačila na to, aby člověk pochopil podstatu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.05.2018, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Náročný, ale zajímavý předmět.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.08.2017, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Oceňuji experimenty na přednášce.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.06.2017, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Syllabus je velmi rozsáhlý a tím se na jednotlivých tématech traví příliš málo času.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK