AnketaAnketa(verze: 652)
V letním semestru akademického roku 2018/2019 probíhá sběr dat 13.05.2019 - 18.09.2019.
   Přihlásit přes CAS
Připomínky k výuce (Oba semestry)
   
Předmět: Katedra:
Typ:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
RNDr. Miroslav Bulíček, Ph.D. [32-MUUK], Parciální diferenciální rovnice 1 [NMMA405, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.02.2016, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
Cvičení jsme měli vesměs jenom jedno a to až úplně na konci semestru. Ostatní cvičení v průběhu semestru se nahrazovala přednáškou, neboť údajně nebylo co cvičit. Vzhledem k tomu, že třetina zkoušky byl početní příklad, myslím, že hlavně v druhé polovině semestru bylo co cvičit. Například by se postupně mohla na cvičeních rozebrat řešení starých zkouškových písemek.
RNDr. Miroslav Bulíček, Ph.D. [32-MUUK], Parciální diferenciální rovnice 1 [NMMA405, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2019, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
Chápu, že to přednášející nedělal schválně, ale velké množství překlepů na tabuli ztěžovalo pochopení látky.
Líbilo se mi, že požadavky na zápočet a zkoušku nebyly přehnané.
  • To mě moc mrzí. Nicméně přesně z toho důvodu jsem na své stránky postupně nahrával zápisky z přednášky, které byly naprosto čitelné a korigované.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.02.2016, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
    Velice bych ocenila přístup pana Bulíčka ke studentům, jeho ochotu odpovídat na dotazy i na záplavu emailů. Také ke značné části přednášky byla k dispozici poměrně dobře zpracovaná skripta.
    Přednáška byla podána poutavě, ale často jsem se ztrácela. Většinou mi nebylo jasné, kde začal a kde skončil důkaz, co je jenom poznámka a co už je začátek nového tvrzení.
    Myslím, že by si pan doktor měl uvědomit, že nejen parciálkami živi jsou studenti. Zadávané domácí úkoly byly nesmyslně obtížné, většina studentů je nedokázala vyřešit samostatně, takže dle mého názoru postrádaly smysl- to jsme rovnou mohli dostat vyřešené příklady k nastudování.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.01.2016, 1. Ročník, Matematika, navazující magisterské
    Pár (subjektivních) postřehů/komentářů/přípomínek, které mě během semestru napadly (pořadí je náhodné):
    -Nelíbila se mi obtížnost domácích úkolů. I přesto, že si člověk (případně někdo ze spolužáků) napsal o nápovědu (bez které to většinou vyřešit nešlo), tak nad nimi člověk strávil každý týden až desítky hodin.
    -Nelíbyl se mi styl, kterým to bylo přednášeno. Přišlo mi, že se zanedbávala spousta detailů, které jsou předpokládám někomu kdo látce rozumí jasné, ale když je ta látka nová, tak to člověk prostě nevidí. Přednášející se snažil (většinou úspěšně) vysvětlit, o co tam jde, nicméně dle mého názoru jistá rigoróznost do matematiky patří.
    -Navíc mi přišlo, že se moc neřešily nějaké chyby/překlepy/..., například v tvrzení jedné z hlavních vět kapitoly (regularita řešení) bylo 7 chyb, které se postupně opravovaly.
    -A dále se mi nelíbilo, že když se člověk zeptal/upozornil, že je něco (nějaký argument) špatně, tak často odpovědí bylo něco ve stylu "Je přece vidět, že se ta chyba dá jednoduše opravit, proč se vůbec ptáte?"
    -Nevěřil bych, že se dá přednášet se žvýkačkou.
    -Pan Bulíček několikrát zopakoval, že se na poslední přednášce bude pouze opakovat a procvičovat probraná látka, a že tam není třeba chodit. Ale přesto se na ní probílala nová teorie, a dokonce i několik "klíčových pojmů".
    -PDR jsou sice pěknou, nicméně hutnou a těžkou látkou. Tedy vydržet hodinu a půl je obtížné. Natož ty tři hodiny které předepisuje rozvrh (cvičení bylo nahrazeno přednáškou). Takže mi velmi vadilo, že přednáška začínala ještě o hodinu dřív (v 8 ráno). Zvlášť když typycky člověk večer (noc) předtím dodělával zmíněný domácí úkol. Chápu, že hodně hodin odpadlo, a je super že to bylo nějak nahrazeno, nicméně tohle řešení mi nepřišlo dobré.
    -Nicméně, přestože kávu nepiju, tak musím odcenit, že pan Bulíček kávu o přestávce nabízel.
    -Dále musím pochválit (byť ještě neúplná) skripta, přišla mi vcelku pěkně napsaná.
    -Co se týče zkoušky, tak tam si není na co stěžovat. Zcela korektní s příjemným přístupem zkoušejícího.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.01.2016, 2. Ročník, Matematika, navazující magisterské
    Na prvni pohled je zrejme, ze vyucujici tomu opravdu rozumi. Rozlisuje mezi dulezitymi castmi a detaily. Na druhou stranu se tato vlastnost projevila i negativne pri zadavani ukolu, kdy autor tezce neodhadnul jejich obtiznost (casovou narocnost) pro studenta.
    Ocenuji, ze vsechno prednasel zpameti. (Az na obcasne bububu) byl fajn pratelstejsi pristup a atmosfera na prednasce - velky rozdil oproti predchozimu roku.
    Take byla zrejme snaha. Bohuzel kombinace obtiznosti latky s lehce zmatenym pristupem (napr. uprostred dukazu vety teprve zadefinovavame pomocne pojmy a dokazujeme lemmata - vysledkem je dokonaly gulas) udelaly sve. Ztracela jsem se tak i v dukazech, ktere jsem uz znala z lonska.

    Take ty 4-hodinove prednasky byly fakt desive. Vydrzet se soustredit byl nadlidsky vykon. Minimalne by to chtelo castejsi prestavky (2 hodiny jsou opravdu prilis), idealne ale mene prednasky.

    Na druhou stranu je skvele, ze jsou k dispozici moc pekne napsana skripta. To, co tam je, je hezky dukladne vysvetleno. A taky bylo super, ze byla dopredu dana fer a jasna pravidla zkousky (vzorove pisemky a reseni - bomba).
    doc. RNDr. Robert Černý, Ph.D. [32-KMA], Parciální diferenciální rovnice 1 [NMMA405, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2015, 1. Ročník, Matematika, navazující magisterské
    Způsob vykládání látky je nevhodný, nepomáhá studentům v porozumění. Popsal bych jej takto: definujme abstraktní operátor, který si sice neumíme představit, nevíme, kde bychom se s ním potkali v praxi, ale formálně vypadá takto (...), a nyní studujme jeho abstraktní vlastnosti, stále zcela odtrženě od jakékoliv interpretace (fyzikální, geometrické, ... ). To dělá z důležitého předmětu a látky nepřehlednou změť znaků a abstraktních pojmů, a studenty spíše demotivuje, než aby to látku osvětlilo.
    Když se navíc k této těžko proniknutelné abstrakci přidá rychlý výklad, ve kterém je slovy přednášejícího "vše jasné", ztratil jsem se (spolu s většinou spolužáků) docela. Pro nás studenty je obtížné byť jen zformulovat správnou otázku, když postup je rychlý a nelze se odrazit od nějaké vlastní představy o probírané látce.
    Nepříliš vhodný byl i způsob realizace "cvičení", která prakticky nebyla. Probírání řešení domácích příkladů bylo natolik rychlé a povrchní, že nám k porozumění nepomohlo.
    Ale abych si jen nestěžoval: Co navrhuji za pozitivní změny, aby mělo studium tohoto předmětu větší smysl?
    1. Upustit od snahy o "čistou matematiku", která je pro učení nevhodná. Tedy nezůstat u čisté abstrakce, ale ukazovat, jak si látku představovat, jak teorii interpretovat.
    2. Doplnit chybějící motivaci. Tedy průběžně ozřejmovat: Proč děláme zrovna tuto teorii, tyto konstrukce, jaké jsou jejich aplikace a využití? Na jaké úlohy (praktické, nejen matematické) je lze použít? Pokud například zobecňujeme operátor, co nám to zobecnění umožňuje popsat a kdy to potřebujeme?
    3. Uvědomit si, že studenti nemají intuitivní vhled přednášejícího, naopak jej mají teprve získat. Proto je nutno postupy důkazů a řešení úloh popisovat lidsky, a zpočátku i relativně přesně. Jednou něco pořádně vysvětlit je lepší než třikrát říci, že "je to přece jasné".
    4. Přeskládat priority: Čas tlačí a látky je mnoho. To, zda porozumíme probíraným konceptům, je ale mnohem důležitější, než jestli formálně stihneme proběhnout co nejvíce důkazů.
    doc. Mgr. Petr Kaplický, Ph.D. [32-KMA], Parciální diferenciální rovnice 1 [NMMA405, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.02.2017, 1. Ročník, Matematika, navazující magisterské
    Cvičení v podstatě nebylo.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.02.2017, 1. Ročník, Matematika, navazující magisterské
    -
    doc. Mgr. Petr Kaplický, Ph.D. [32-KMA], Parciální diferenciální rovnice 1 [NMMA405, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2017, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
    Doc. Kaplický byl férový a milý, ale na přednáškách i cvičeních se několikrát "zasekl". Možná je tenhle předmět jen extra těžký na přednášení, ale takovéhle záseky by se neměly stávat (opakovaně). Navíc evidentně nestíhal sylabus, a závěrečnou kapitolu musel probrat rychle a tedy nepochopitelně. A přitom ji zkoušel. Na druhou stranu věřím, že kdyby byl pak přednášející připravenější, většina problémů by odpadla a výuka by byla víceméně ideální. Poslední poznámku mám k zisku zápočtu pomocí prezentací. Je sice fajn, když se studenti učí mluvit před kolektivem, ale strašně to zdržovalo a když je sylabus tak plný, asi by mohly stačit písemné úkoly.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.02.2017, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
    Oceňuji nadšení vyučujícího pro danou látku, to je očividné. Co by se mohlo zlepšit, je systém domácích úkolů a prezentací. Prezentace mi vůbec nepřijdou vzhledem k náročnosti předmětu vhodné. Byl by to dobrý nápad, kdyby se jednalo o nějaký méně náročný předmět nebo nepovinný seminář. Látku nebylo snadné chápat ani od vyučujícího, natož od spolužáků. Bylo by mnohem lepší, kdybychom v průběhu semestru dostali dva tři domácí úkoly a hlavně, kdyby bylo nějaké cvičení, kde bychom nějaké příklady probrali.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2017, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
    Ačkoliv se jednalo o PDR, látka byla vyložena srozumitelně, přehledně a pěkně uspořádaně. Zejména bych chtěla ocenit, že doc. Kaplický nedělal všechny věty v co největší obecnosti, ale raději věnoval čas tomu, aby probírané téma dobře vysvětlil. Opravdu se mi přednášky líbily. Jediná část, která nebyla příliš dobře zvládnutá, byly referáty. Často jsem nerozuměla, o čem referát byl a ani, jak se danou látku naučit ke zkoušce.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.02.2017, 1. Ročník, Matematika, navazující magisterské
    Neobvyklá vstřícnost vedla k vcelku rychlému zapálení do předmětu a díky tomu jsem byl schopen sledovat většinu přednášky v běhu a být schopen klást snad rozumné otázky. O to více mě parciálky vtáhly a nakonec mě úterní dopoledne většinou bavila.
    doc. Mgr. Milan Pokorný, Ph.D. [32-MUUK], Parciální diferenciální rovnice 1 [NMMA405, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
    Cvičící opravoval úkoly včas, když se někdo u tabule zasekl, tak mu vhodně pomohl, ale jinak se jeho vedení cvičení moc neprojevovalo, prostě se u tabule střídali studenti a předváděli dopředu zadané a rozebrané příklady.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
    Dostávali jsme k zápočtu hodně domácích úkolů. Působilo to dojmem, že úkoly nahrazují to, co se nedalo stihnout na přednášce.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
    Během samotného cvičení jsem s docentem Pokorným neměl žádné problémy. Řešení jednotlivých úloh předváděli u tabule studenti a docent Pokorný to vhodně moderoval a komentoval. Důvod, proč hodnotím známkou 3, je zbytečná komplikovanost domácích úkolů, jejichž plnění bylo požadavkem na získání zápočtu. Přesněji řečeno mi vadila častá nejasnost či chyby v zadání jednotlivých problému, kvůli čemuž jsem nezřídka musel trávit hodiny času jen tím, abych pochopil, co se ode mě vlastně v dané úloze očekává. Přitom většinou stačilo formulovat zadání jen o několik slov precizněji, a problém by vymizel. Další komplikaci vidím v tom, že k řešení domácích úkolů bylo potřeba dobře rozumět látce z přednášky, což ale často nebylo dost dobře možné, když byla příslušná teorie na přednášce odpřednesena příliš narychlo a s mnoha chybějícími detaily v důkazech a někdy i s chybami. Řešení domácích úkolů tam bylo časově opravdu velmi náročné – nejdřív bylo třeba odhalit chyby v zadání a pochopit, co je vlastně úkolem, a potom bylo třeba několik hodin luštit zápisky z přednášky a až potom bylo možné doopravdy začít řešit danou úlohu. Extrémem bylo, když asi ve dvou případech bylo pro řešení úkolů potřeba znát teorii, která v té době ještě vůbec nebyla odpřednesena.
    Jako pozitivum však beru alespoň to, že docent Pokorný úkoly hodnotil velmi mírně a nestrhával body za drobnosti. Jako klad by ještě bylo možné brát to, že řešením domácích úkolů člověk lépe porozuměl teorii z přednášky a něco se u toho opravdu naučil, avšak podle mého názoru množství získaného poznání zdaleka neodpovídalo množství vynaloženého úsilí a času, a to právě kvůli výše uvedeným problémům.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
    Pan docent Pokorný pojal cvičení absolutně špatně. Onu absurdně nízkou hodinovou dotaci zcela vyplýtval na účast studentů u tabule, kde jsme řešili teoretické příklady z domácích úloh, místo početních příkladů ke zkoušce. Naprosto katastrofální výsledek. Na cvičeních se neudělal jediný příklad, který by mi pomohl při přípravě na zkoušku.
    Na zápočet jsou vyžadovány každý týden domácí úkoly, které rozsahově vydají za disertační práci. Jejich myšlenkou bylo dotlačit studenty k tomu, aby se soustavně připravovali a potom neměli problém u zkoušky. Jejich efekt byl ale naprosto opačný. Většina lidí jimi byla zcela demotivována a propadala zoufalství a odporu k tomuto předmětu. Každý týden jsme jimi ztratili nejméně deset hodin, prakticky jsme neměli čas na přípravu na ostatní předměty, úkoly někteří lidé pravidelně řešili do půl čtvrté do rána. V poslední čtvrtině semestru, kdy se jako obvykle nic nestíhá, jsme dokonce dostávali úkoly na učivo, které jsme ještě neprobrali, absence skript situaci mnoho nepomáhala.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
    Škoda, že patrně kvůli (mně neznámým) nařízením shora nám nemohl doc. Pokorný vracet naše vypracované domácí úkoly, abychom se z nich poučili. Kdyby navíc šlo správná řešení (po uzávěrce odevzdání) nebo aspoň návody někde dohledat, bylo by to úžasné.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.02.2018, 4. ročník, Matematika, bakalářské
    Kromě příšerně nečitelného písma a vysoké rychlosti výkladu, jsou na cvičení zadávány úkoly, které jsou tak složité, že po dvou denním intenzivním snažení vyřeší student tak 70%...myslím, že by stálo za to dávat více času na vypracování, snadnější úlohy, nebo aspoň nápovědy jak k úlohám přistupovat.
    doc. Mgr. Milan Pokorný, Ph.D. [32-MUUK], Parciální diferenciální rovnice 1 [NMMA405, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
    Přednášející byl na přednášky dobře připraven, výklad byl dobře strukturován. U každého důkazu byla vždy vysvětlena myšlenka, tak jsem měl vždy přehled, co se děje a proč se co jak dělá. Pravda, sice bylo trochu rychlejší tempo výkladu, nicméně mne vyhovovalo.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
    Přednášející se vždy snažil vše vysvětlit, ale občas bylo vidět, že ho trochu tlačí čas, a musí mluvit a psát hrozně rychle. Kdykoli na přednášku zrovna nepřišel žádný ze zahraničních studentů, přednášelo se česky, což nepovažuji za rozumné - odkud si mají doplnit poznámky, když i skripta jsou česky?
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2018, 1. Ročník, Matematika, navazující magisterské
    Vyučující skvěle vysvětloval obtížnou látku, ocěňuji vhled do problematiky a schopnost díky tomu vysvětlit "o co vlastně jde". Výklad byl velmi rychlý a nedalo se stihnout zároveň vnímat a dělat si zápisky. Naštěstí byla k dispozici skripta (sice až ve zkouškovém, ale co už).
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
    Docent Pokorný byl vstřícný a ochotný, jak to jen vzhledem k nadupanosti sylabu a nedostatku času šlo. Nemohu mu příliš vyčítat zběsilou rychlost s jakou přednášel a psal na tabuli, neboť jinak by to prostě nestihl. Podobně mu nelze zazlívat ani vynechávání mnoha podrobností v některých důkazech. Vyčetl bych mu však to, že včas neposkytl kompletní a podrobná skripta, kde by důkazy se všemi detaily být uvedeny mohly.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
    Nejdříve z té lepší stránky. Pan docent Pokorný je velmi ochotný domluvit se na konzultaci domácích úloh a látky z přednášky a na samotné konzultaci je příjemný. Také oceňuji briskní odpovědi na e-maily zasílané mu ve všechny možné denní doby. Nebylo výjimkou obdržet do deseti minut odpověď na e-mail zaslaný ve tři hodiny v noci.
    Dále už bohužel kritika. Většina poznámek na tabuli byla nečitelná, což způsobovalo neustálé dotazy z publika typu: "A co je ten znak pod zlomkovou čarou, který má dva indexy?" apod. Velmi často se také stávalo, že značení naprosto odlišných věcí mezi sebou kolidovalo a vím o několika příkladech, kdy jsme určitou skupinu znaků používali v nejméně třech různých významech. Pochopení látky to rozhodně nepomáhalo.
    Velmi mi vadilo, že na některých přednáškách přednášel pan docent v českém jazyce a na jiných v angličtině. Řídilo se to tím, zda se zahraniční studenti na Erasmu uráčili přijít na výuku. Pokud ne, přednášelo se v češtině. Zápisky českých studentů pak vypadají všelijak.
    Skripta, která byla jediným srozumitelným studijním materiálem a měla být průběžně nahrávána na web, byla v nějaké finální verzi dodána až v polovině zkouškového období, v průběhu semestru potom se značným zpožděním.
    Věřím, že nejsem jediný, kdo si termíny zkoušek ze všech předmětů snaží naplánovat ještě před zkouškovým obdobím. Nejinak tomu bylo i tento semestr. Jaké překvapení pro mě potom bylo, když se termíny zkoušek z PDR začaly v tichosti měnit během zkouškového období než jsem se na ně stihl přihlásit. Bez jakéhokoliv ohlášení všem studentům e-mailem nebo jinou cestou. Pro mě velká čára přes rozpočet.
    Bylo by prima, kdyby se to v letním semestru už neopakovalo.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
    Možná k tomu přispěl jazyk přednášky angličtina, ale výklad byl poměrně značně nesrozumitelný a superrychlý. Velice bych ocenila pečlivější a čitelnější zápis na (lépe smazanou) tabuli, rychlost výkladu často způsobí, že člověk už jen opisuje (a dešifruje) něco, co je zapsáno o půl tabule dříve a nepůsobí zrovna prakticky, když mu tato látka je ještě schovávaná za tabuli, na které aktuálně probíhá výklad, nebo sotva napsané řádky zajedou pod popsanou horní tabuli (to je nejspíš problém učebny M5). A pokud už jen opisujete, je hezké tam toho mít zapsaného více z toho, co přednášející řekl (a nezapsal). Ve chvílích, kdy jsem přednášku jen poslouchala, mi však výklad přišel zajímavý a podnětný s dobrým přístupem ke studentům, bohužel to ale nešlo dohromady s vytvářením zápisků. Nepraktičnost přednášení se trochu vyvažuje ochotou poskytnout konzultace, o které jsme vskutku nežádali málo.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
    Pan Pokorný má velkou výdrž a i po několika hodinách přednáší stále stejně kvalitně. Vysvětluje průběžně smysl toho, co probíráme nebo dokazujeme. Řekl bych taky, že umí dobře anglicky. Vím, že není dost času všechno přednést podrobně, ale přece jen jsme některé technické pasáže (u Sobolevových prostorů a u regularity řešení) proletěli tak rychle, že mi začaly dávat smysl až po přečtení dané pasáže ve skriptech nebo v Evansovi.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.02.2018, 4. ročník, Matematika, bakalářské
    Pan Pokorný přednáší strukturovaně a vše dobře vysvětluje. Bohužel s ohledem na málo času a velké množství látky často věci přejde s komentářem, že si to musíme rozmyslet sami, jenže ono se jedná o složitou úvahu. Největším mínusem však hodnotím jeho správu tabule. Píše nečitelně, malým písmem a rychle, takže se nedá stíhat, co říká, protože musíte rychle opisovat, dokud máte alespoň lehkou představu o tom, co vlastně na té tabuli je. A navíc ji maže suchým hadrem, takže se celá tabule akorát pokryje šmouhatou bílou vrstvou, ve které nové poznámky krásně splývají.
    Připomínka k předmětu, Parciální diferenciální rovnice 1 [NMMA405, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2019, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
    Cvičení prakticky nebylo. Vadilo mi, že příklady ke zkoušce jsme se dozvěděli na bonusové přednášce, nikoli během normální výuky, a téměř nebyla možnost je procvičovat.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
    Zápočet se dal získat za řešení úkolů a předvedení jednoho úkolu na tabuli. Z úkolů sice stačilo mít 30 %, ale vzhledem k jejich obtížnosti mi většinou (skoro každý týden, bylo jen devět sad) zabraly velkou část volného času. Obecně si ale myslím, že takovýto systém úkolů je skvělý, protože mě donutil občas otevřít skripta nebo sešit a danou látku pochopit. Často totiž úkoly obsahovaly například upravení předneseného důkazu pro nějaký speciální případ, což opravdu vyžaduje jeho pochopení. Mohlo by však úkolů být méně, protože přece jen máme i jiné předměty, a je to šok především po bakalářském studiu, kdy se během semestru po studentech nevyžaduje takřka žádná práce. Také si myslím, že mít hranici 30 % pro splnění zápočtu a 80 % pro odpuštění zkouškové písemky je poněkud demotivační - pokud vím, že zápočet získám, ale k 80 % mám daleko, nemám moc důvod další úkoly řešit. Vyhovoval by mi ještě nějaký mezistupeň - třeba možnost získání několika bonusových bodů do zkouškové písemky.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2018, 1. Ročník, Matematika, navazující magisterské
    Na cvičení studenti prezentovali svoje řešení domácích úkolů. Bylo vcelku málo času a moc mi to nedalo.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
    Cvičení bylo oproti přednášce mnohem stravitelnější a dobře sloužilo ke získání lepšího porozumění probírané látce.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
    Velmi mě mrzí, že cvičení trvá pouze 45 minut, je to zoufale málo, opakuji zoufale málo na to, aby se stihlo všechno učivo z přednášek probrat. Doufám, že se toto brzy změní, budoucím studentům opravdu nepřeji stejný pocit zoufalství, jako jsem celý půlrok prožíval já. Bohužel je tento povinný kurz dvousemestrální...
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
    Na cvičení byly studenty prezentovány domácí úkoly. Ocenila bych, kdyby se zde objevila i nějaká příprava na písemnou část zkoušky, plněním domácích úkolů jsme se sice něco naučili, ale právě ti, kteří se toho naučili méně, šli k písemné zkoušce. Proto by bylo hezké, kdyby bylo alespoň někdy předvedeno vyučujícím, jak se to má dělat a jak si to představuje.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
    Je chvályhodné, že se p. Pokorný vyjadřoval na začátku cvičení k domácím úkolům z min. týdne. Nicméně zde stejně jako u většiny příkladů na cvičení platilo, že jsem za ten krátký čas moc nepochopil, o čem je řeč. Takovéhle spěchání ve mně vyvolává rozporuplné pocity. Každý student chápe věci jinak rychle a když se nepředvede celý postup (ale jen ideje), může to znamenat, že ten, kdo během cvičení tápe natolik, že není ani schopen zformulovat otázku, si odnese v zápiscích několik zdánlivě nesouvisejících symbolů, které pak nejde rekonstruovat do celkového řešení.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.02.2017, 1. Ročník, Matematika, navazující magisterské
    Na cvičení nebyl kvůli velikosti sylabu čas. Nemyslím si, že je to chbyou přednášejícího. Kdyby zvolil rychlejší tempo, s velkou pravděpodobností bych nebyl schopen látku sledovat.
    Připomínka k předmětu, Parciální diferenciální rovnice 1 [NMMA405, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
    Přednáška z PDR 1 mi přišla celkem zajímavá a probraná témata mne zaujala. Ocenil bych klidně i lehčí připomenutí klasické teorie, kterou jsem od úvodu do PDR pozapomněl. Pravdou je, že je kurs trochu obsáhlejší, tudíž i náročnější, nicméně byl stále stíhatelný.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
    Probírané látky je hodně a rozhodně není jednoduchá, ale předmět je to zajímavý a věřím, že bude i užitečný.
    Během semestru přednášející postupně zveřejnil skripta, která sice dokončil až v půlce zkouškového, ale i tak to byl skvělý zdroj informací. Občas mi důkazy z přednášek nedávaly smysl, ale ve skriptech byly popsány podrobně všechny kroky a bylo najednou mnohem snadnější je pochopit.
    V písemné části zkoušky byly dva příklady, z nichž se vždy v nějaké obměně opakoval. Během semestru jsme ale na cvičení ani jednou obdobný příklad odpovídající obtížnosti neviděli, což je škoda, takto měli výhodu studenti, kteří přišli až na pozdější termíny.
    Naopak velmi oceňuji včasné zveřejnění zkouškových otázek. Bylo příjemné zjistit, že se nemusím učit úplně všechny důkazy.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2018, 1. Ročník, Matematika, navazující magisterské
    Přijde mi, že na přednášce se toho chtělo probrat více, než se dá reálně stihnout. Občas se zabrousilo do specializovaných partií, které šlo špatně dohledat v literatuře (krom skript) a na této základní přednášce bych je raději oželel. Na druhou stranu, předmět nakonec působil uceleným dojmem.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
    Hodnotit tento předmět je pro mě velmi problematické. Parciální diferenciální rovnice nejsou zrovna můj šálek kávy, ale nelze jim upřít jejich význam a důležitost. Sylabus předmětu je opravdu nadupaný a aby se vůbec dal stihnout odpřednést, musel přednášející vykládat velmi rychle, což na srozumitelnosti rozhodně nepřidávalo. Jako řešení tohoto problému bych viděl buď přidání hodinové dotace přednášce, nebo alespoň zajištění existence a dostupnosti kvalitních, úplných a podrobných skript, které by pomohly objasnit případné nejasnosti z přednášky.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
    Neskutečně náročný předmět, který má navíc v letním semestru, bohužel, pokračování. Hodinová dotace je naprosto neúměrná množství látky, výsledkem je nepředstavitelné tempo výkladu, které dělá problém i nejvetším "tlamopalům". Více než půl semestru probíhala na základě dohody extra výuka mimo rozvrh, která měla vše spasit. Zápisky přestaly dávat smysl vždy pět minut po začátku přednášky, jako učební materiál zcela nepoužitelné.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
    Předmět je obsáhlý, obtížný, ale zajímavý a zřejmě nejužitečnější. Jsou požadovány obsáhlé domácí úkoly každý týden, které téměř zlikvidují čas na ostatní předměty (občas dokonce i na teorii v tomto předmětu) a čas na zdravý spánek. Ocenila bych, kdyby úkoly byly méně často. Na druhou stranu, zkouška po dobrém splnění domácích úkolů byla sice stále rozsáhlá, ale celkem příjemná. K předmětu jsou postupně doplňována skripta, v čase mé zkoušky stále značný a potřebný kus chyběl, ale věřím, že se to zlepšuje každou chvílí.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
    Hodinová dotace tohoto předmětu podle mého neodpovídá jeho náročnosti a celkovému objemu probrané látky. To vede k tomu, že přednášky probíhají až ve vražedném tempu.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.02.2018, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
    Zvládnutí předmětu dá velmi mnoho práce, ale hodně se při tom naučíte. K části o Sobolevových (a jiných) prostorech existují na webu přednášejícího dobře napsaná skripta, kde je většina argumentů dostatečně rozvedených, aby se daly pochopit. Bez těchto skript by absolvování předmětu bylo téměř nemožné, protože nikdo z mého okolí výklad na přednášce nestíhal sledovat. (Jedná se spíš o to, kolik se toho musí stihnout, než že by pan Pokorný nevysvětloval – právě naopak, učí podle mě nadprůměrně dobře.) Skripta k části o eliptických parc. dif. rovnicích přibyla na web až dva dny před 1. termínem zkoušky, takže jsem je nečetl a nemohu posoudit, zda bych tam dostal odpověď na to, co ještě nechápu.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.02.2018, 4. ročník, Matematika, bakalářské
    Přednáška není dobře koncipována. Jde o velmi složitou látku, která je odpřednesená z rychlíku, protože se její obrovské množství musí stihnout.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2017, 1. Ročník, Matematika, navazující magisterské
    Přestože jsou PDR asi nejpraktičtější z intenzivně zkoumaných oblastí analýzy, bohužel se mi k nim stále nepodařilo najít jednoznačně pozitivní vztah. Nechť se to do budoucna zlepší :-)
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2017, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
    Některé věty jsou technické a vysloveně odpudivé. (Např. některé věty o vnoření.) Klidně bych některé z nich přeskočil, nebo alespoň nevyžadoval důkazy.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.02.2017, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
    Látka se nestíhá probrat při oficiální dotaci 3 krát 45 minut přednášky týdně. Kvůli tomu se přednáška dělá i místo cvičení, které by bylo jinak jistě užitečné k lepšímu pochopení látky. Bylo by dobré zvýšit dotaci předmětu z 3/1 na 4/2 nebo alespoň 4/1.
    Dostupnost literatury také není moc dobrá. Některé knihy, ze kterých přednáška čerpala, jsou rozpůjčovány mezi vyučujícími a nedají se sehnat.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.02.2017, 1. Ročník, Matematika, navazující magisterské
    Velmi obtížná látka, která (prý již několik let) zabírá nejen čas přednášky, ale i cvičení. Na druhou stranu je nutno říci, že mě předmět většinu času bavil, což ovšem spíše připisuji přednášejícímu než sylabu. Velmi náročné na vstupní znalosti z funkcionální analýzy, teorie míry a základní analýzy. Velmi negativní je fakt, že je nutno pracovat s pojmy slabé konvergence, který v sylabu numerické výpočtové matematiky zcela chybí. To je opravdu velký problém, který je podle mne zapotřebí co nejrychleji vyřešit.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.02.2016, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
    Sylabus předmětu je zničující. Jak pro studenty, tak pro přednášejícího. Oceňuji snahu naučit nás co nejvíce, ale myslím, že se to nepovedlo. Studentům bych doporučila obrnit se trpělivostí, zapomenout na jakýkoli volný čas a na všechny přátele, neboť novým nikdy neodcházejícím přítelem jim budou po celý semestr právě PDR 1.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.02.2016, 1. ročník, Fyzika, navazující magisterské
    Dle mého názoru, by bylo efektivnější, kdyby se domácí úkoly přímo týkaly probírané látky a spočívaly v řešení většího množství jednodušších příkladů. Dokazovat si jako naprostý laik na třetí přednášce za domácí úkol výsledky z článků vydaných v letech 1960 - 2000 a nedobrat se ani po 40 hodinách týdně žádných rozumných výsledků mi přijde kontraproduktivní.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.02.2016, 4. Ročník, Matematika, bakalářské
    Tento předmět si klade za cíl nelehký úkol skloubit dohromady to, co potřebují z PDR modeláři, analýzníci a numerici, což způsobuje vždy utrpení jedné ze stran, ať je předmět pojat jakkoliv. Letošní PDR ale neustále balancovala na hranici mezi jednotlivými obory, takže numerici se z toho nezbláznili, zatímco analýzníci zůstali relativně uspokojeni. Obzvláště díky jasnému přístupu vyučujícího a daným pravidlům byl tento předmět zvládnutelný, částečně i proto, že vyžadoval práci na úkolech v průběhu semestru, což se u zkoušky hodilo.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.01.2016, 2. Ročník, Matematika, navazující magisterské
    Letos s Bulickem to bylo vyrazne lepsi nez u Cerneho, viz pripominky k vyucujicimu.

    Predmet jen tak mimochodem a samozrejme se pouziva spousta nastroju, ktere ti, co nedelaji analyzu prakticky neznaji ci neumi pouzit.

    Teoreticky bychom meli mit prednasku 90 minut a cviceni 90 minut (ktera prakticky neexistovala). Prakticky jsme pokazde jeli 4 hodiny. Cloveka skoro napada... neni toho v sylabu trochu presprilis?
     
    Univerzita Karlova | Informační systém UK