AnketaAnketa(verze: 737)
Aktuálně není povolen sběr dat (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
PhDr. Miroslav Palanský, Ph.D. [32-KPMS], Veřejné finance [NMFM306, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.06.2024, 3. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Na přednášky pana doktora jsem se těšil.
Připomínka k předmětu, Veřejné finance [NMFM306, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.08.2025, 3. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Předmět nebyl příliš náročný, velký přínos měla výuka v angličtině, ta se na MFF v bakaláři moc nekoná (ostatně i tento předmět je vyučován na IESu). Probíraná témata neměla s matematikou moc společného, ale byl značný překryv s ekonomií. Pro náš obor určitě užitečné. K dispozici byla spousta studijních materiálů, přednášky se daly sledovat online i ze záznamu. Probíraná látka byla hodně uváděna do kontextu s aktuálním/historickým děním. Díky tomu, že 40 % zkoužkových bodů jde získat už během semestru z úkolů, na zkoušku se dalo naučit za jeden večer, pro výbornou známku ale bylo nutné věnovat předmětu času více.

Organizace předmětu byla tragická. Na jeho vedení se podílelo snad osm lidí, ti všichni dohromady to ale zvládali hůř, než průměrný vyučující na naší fakultě. Zadání úkolů byla plná chyb od nefunkčních odkazů přes nedohledatelné informace až po opakovaně měněné deadliny bez nějakého upozornění a dále v nich bylo spoustu nejednoznačností (např. jak má vypadat výsledek). Úkoly samotné také neměly moc hlubokou myšlenku, zpravidla šlo o pracné získání dat z různých ne moc přehledných stránek a jejich vyobrazení v grafu. Úkoly tedy byly přínosné spíš co se procvičení angličtiny a práce v excelu týče. Někteří opravovatelé strhávali v hodnocení body, aniž by napsali za co.

Předmět je vyučován na IESu ale opakovaně se zapomínalo, že jej navštěvují i studenti MFF. Termíny zkoušek se například nejprve vypsali jen pro studenty IESu, Matfyzáci se museli připomenout, a totéž platilo i o zveřejnění výsledků mého zkouškového termínu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.05.2025, 2. Ročník, Finanční matematika, bakalářské
Hrozne
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.06.2024, 3. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Líbil se mi trochu odlišný přístup k výuce než na jiných předmětech na mff. Úkol udělat wiki edit na jedno z vybraných témat zní velmu dobře, ale v realitě to wikipedii podle mě pouze zhoršuje. Často je obsah vygenerovaný ai a informace na těchto wiki stránkách pak nejsou pravdivé nebo relevantní. Přednášky byly zajímavé tím, že občas přicházeli hosté "z oboru". Tato iniciativa je skvělá, bohužel mi ale přišlo, že při těchto hodinách (s hosty) jsem se toho moc nedozvěděl.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.06.2024, 2. ročník, Finanční matematika, bakalářské
Předmět Public Finance má dobrou koncepci, je dobře organizován. Oceňuji kvalitní studijní materiály, většina přednášené látky je podložena empirickými daty. Přednášející jsou odborníky v oboru, vedoucí skutečný výzkum v dané oblasti (včetně hostů, kteří zpestřili výuku).

K předmětu mám však jednu zásadní výhradu, a to wiki edit.
Apeluji, aby tento úkol byl ZRUŠEN.
Bohužel nezodpovědnost v tomto ohledu způsobuje postupné ničení wikipedie. Wiki edity jsou studenty často generovány pomocí AI a většinou obsahují dokonce zásadní faktické chyby. Naneštěstí hodnotitelé toto z nějakého důvodu neodhalí, a tak nejen že dávají velmi dobré hodnocení podvodným příspěvkům, ale navíc je nechávají na wikipedii a ta je tak zahlcena nekvalitními či nesprávnými informacemi. Na tento problém upozorňovali samotní editoři wikipedie.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK