AnketaAnketa(verze: 652)
V letním semestru akademického roku 2018/2019 probíhá sběr dat 13.05.2019 - 18.09.2019.
   Přihlásit přes CAS
Připomínky k výuce (Oba semestry)
   
Předmět: Katedra:
Typ:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D. [32-KSVI], Umělé bytosti [NAIL068, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.06.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Výborný přednášející!
Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. [32-KSVI], Umělé bytosti [NAIL068, cvičení]
Vladislav Vancák, 28.06.2018, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Pogamut: Ocenujem celkovy pristup a sposob vedenia cvicenia. Trochu mi ale obcas vadilo, ze sa objavovali znacne oneskorenia v opravovani uloh. Okrem toho odporucam zlepsit komunikaciu so studentmi v pripadoch ze odpadne cvicenie. Inak super.

NOTA: Prostredie je nove a preto chapem ze boli problemy. Cviciaci ale prejavil neuveritelnu ochotu pomahat - a to ako na cviceni, tak aj online z domu (mail + trello). K tejto casti cvicenia skutocne nie je (v oblasti posobenia cviciaceho) co vytknut. Co viac, pocas celej skusky obiehal ludi a riesil chyby ktore by nam zbytocne zaberali cas, daval hinty na dobre strategie etc.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.06.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Cvičící byl velmi přátelský a učil dobře. Hodiny byly dost prakticky orientované a cvičící nám byl ochoten poradit, když nám něco nešlo, i opakovaně.

Ocenil bych ale větší dochvilnost při zveřejňování studijních materiálů a opravování úkolů. Taky podmínky pro zápočet byly takové pochybné, protože podle původního nastavení limitu pro Pogamut jsem netušil, jestli vůbec bude v mých silách splnit takový počet bodů. Nakonec byly podmínky výrazně zmírněny, ale byl bych radši znal skutečné podmínky od začátku, abych nemusel být značnou část semestru v nejistotě.
Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. [32-KSVI], Umělé bytosti [NAIL068, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.06.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Vskutku příjemný přednášející!
Připomínka k předmětu, Umělé bytosti [NAIL068, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.09.2018, 2. ročník, Informatika, navazující magisterské
Cvičení bylo ryze praktické, v první polovině se vytvářela AI pro Unreal tournament v Pogamutu a v druhé pro real-time strategii NOTA, vedená jejím vývojářem. Letos se bohužel vůbec nepovedla organizace - většinu semestru nebylo jasné, kolik a jakých bodů bude třeba na zápočet, body v jednotlivých polovinách byly špatně vyvážené (letos byla poprvé spolupráce s externím vývojářem, tak se to dá pochopit), dvakrát bylo zrušené cvičení, aniž bychom o tom dostali vědět (podruhé přišel e-mail cca 50 minut po jeho začátku), apod.

Ryze praktická zkouška pak byla hardcore (alespoň pro NOTU): Měli jsme 3 dny předem čas na společné vytvoření libovolných kusů kódu pro pro zadaný popis scénáře mapy, na zkoušce pak už samostatně asi 8 hodin na řešení - AI pro hru ala DOTA v NOTĚ. Nakonec to na místě jakž-takž zvládli 1-2 lidé, zbytek dokončoval kód o víkendu (na druhou stranu, většina nakonec jedničku dostala).
Vladislav Vancák, 28.06.2018, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Zmysel cvicenia spociva z mojho pohladu viac-menej v robeni domacich uloh. Na cviceni sa typicky uloha zada, ukazu sa zakladne prostriedky a zacne pripravovat nejaky zarodok riesenia. Cvicenie obsahuje 2 casti:

Pogamut - zabavny, obcas trochu frustrujuci s vynimkami na 20 stran. Chcelo by to poriadnu dokumentaciu, potom to moze byt skutocne zabavne.

NOTA - na prostredie si treba zvyknut, okrem toho sa objavovali problemy s technickeho charakteru bez zjavneho riesenia - studentovi su ale dostupne vsetky mozne sposoby pomoci od cviciaceho. Potom to uz je zaujimave.

Skuska (NOTA) bola nadpriemerne narocna, za 8 hodin stravenych pri PC odisiel so znamkou jediny clovek. Bola ale pridana moznost dokoncit zadanie doma + slubena zmena formatu do buducnosti, co je v mojich ociach znamkou maximalnej ochoty spravit predmet co najlepsim a zaroven stale ferovym.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.06.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Cvičení z HLAA bylo sice hodně pracné, ale velice zajímavé. Programovali jsme boty do dvou velmi odlišných počítačových her: UT2004 a NOTA. Byla to rozhodně zábava.

Nicméně dost problematický byl první domácí úkol.
Je to asi dost spekulativní, ale mám pocit, že nebyla dodržena pedagogická zásada přiměřenosti. Na prvním domácím úkolu (Java test-driven development) jsem si málem vylámal zuby. Jde o to, že s programovacím jazykem Java jsme se setkali oficiálně poprvé (není součástí povinných učebních plánů předchozí části studia). Problematické je, že se v úkolu vyskytlo hned několik pokročilejších konceptů Javy (iterátory, lazy objekty, listenery a slabé reference). Například v případě jazyka C# jsme se k těmto věcem dostali až ve 3. semestru programování v tomto jazyce (1. Programování II, 2. Jazyk C# a platforma .NET, 3. Pokročilé programování pro .NET I) a zde bychom je měli umět hned v úplně prvním úkolu. Netvrdím, že by se měl nový programovací jazyk probírat stejně pomalu jako ten předchozí, obzvlášť když už známe velmi podobný jazyk, ale ale zase nelze očekávat, že se díky předchozím zkušenostem naše rychlost učení zvýší na 30násobek. Myslím, že to byl dobrý úkol pro ty, kdo už Javu někdy předtím dělali, akorát si ji potřebovali připomenout.

Cvičení z NOTA bylo skvělé. Hráli jsme velice zajímavé mise. I přístup cvičícího byl super. Akorát mi dělal velké problémy jazyk Lua. Myslím, že by mělo být nejdříve jedno celé cvičení věnováno tomuto programovacímu jazyku, ještě než se to propojí s behavior trees a hrou NOTA. Bylo toho na mě příliš najednou.
Připomínka k předmětu, Umělé bytosti [NAIL068, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.09.2018, 2. ročník, Informatika, navazující magisterské
Oceňuji praktické zaměření přednášky, pro část témat byly zvaní lidé, kteří se jimi přímo zabývají. Celkově byla přednáška přínosná, zejména pak předvedením řady zajímavých myšlenek, které se dají použít nejen u Umělých bytostí.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.06.2018, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Přednáška mě příliš nazaujala. Možná to je ale tím, že jsem neměl příliš motivaci se ty věci snažit pochopit.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.09.2016, 2. ročník, Informatika, navazující magisterské
Na tento předmět jsem se těšil, ale zklamal mě. Přednáška je úplně nepovinná (není z ní ani zkouška), cvičení spočívá v programování botů do Unreal Tournamentu 3, tedy proniknutí do frameworku Pogamut a kódění v Javě na Windows...
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK