Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. RNDr. Zdeněk Čermák, CSc. [31-340], Sociální geografie ČR [MZ340P08, přednáška]
Přenášky Zdeňka Čermáka v tomto kurzu se podobají přednáškám z Geografie obyvatelstva a sídel. Dá se tedy říct, že rozdíl je pouze ve velikosti studovaného regionu a z toho vyplývající konkretizace jevů a minimálního podílu teorie. Přednášky jsou dobře strukturovány a podávají dostatečný základ k zodpovědné přípravě na zkoušku. Přednášející má velmi precizně propracované prezentace v Power Pointu, které navíc prokládá různými odkazy na internetu a také ilustračními ukázkami sídlení struktury ze satelitních snímků. Zkouška je písemná, hodnocení probíhá na základně součtu bodů z jednotlivých částí tj. obyvatelstvo, ekonomika, zemědelství. Žádný vyučující tak nemá rozhodující slovo v tvorbě konečné známky.
doc. RNDr. Tomáš Havlíček, Ph.D. [31-340], Cvičení z ekonomické geografie II [MZ340C02, cvičení]
Mám několik drobných připomínek a námětů na zlepšení.
Na průběžně odevzdávané písemně zpracované úkoly jsem nedostal (jsme nedostali) žádnou zpětnou vazbu, hodnoceny byly jen ústní prezentace na občasných diskuzích (které byly skutečně podnětné).
Nebylo by lepší zpracovávat analýzy regionů v týmech? Při vyžadování tak velkého rozsahu indikátorů jsem měl pocit, že mé analýzy jsou značně povrchní, protože jsem v kontextu dalších předmětů nemohl věnovat tolik času zjišťování relevantnosti dostupných dat (příkladem je třeba analýza podnikatelských subjektů-setkal jsem se s tím poprvé), dělba práce by jistě zvedla kvalitu výstupů.
Byly výsledky našeho snažení někomu užitečné? (Maličkost, ale potěší...)
Celkove mi tento predmet nic moc nedal, spise mi vzal mnoho casu, ktery jsem potrebovala na vypracovani bakalarske prace. Tema bylo sice zajimave, ale vyucujici nebrali vubec ohled na to, ze vetsina studentu v seminari soucasne vypracovava bak. praci a ze je casove dost narocne soubezne vypracovavat jeste dalsi 40 ti strankovou praci...
doc. RNDr. Tomáš Hudeček, Ph.D. [31-370], Tematická kartografie [MZ350P17U, přednáška]
no, tak tady jsem nepochopila proč je jedna písemka z řek a měst a v další se nás ptají na jméno děkana a barvu časopisu, řekla bych že je to pod naší úroveň, u prezentací a seminárních prací si ale člověk osvojil nějaká pravidla, která může i použít
RNDr. Vít Jančák, Ph.D. [31-340], Cvičení z ekonomické geografie II [MZ340C02, cvičení]
Obsah přednášky byl zopakováním asi 10 % předmětu Geografická kartografie z 1. ročníku, nic nového nepřináší, dr. Jančák rozhodně nevzbuzuje dojem, že problematice rozumí.
Poznámka do příště - naučte se vykládat něco nového a nepapouškujte studentům věci ze skript. Druhá možnost - seberte tomuto předmětu 3 kredity ze 4 a předejte je Reg. geografii Evropy.
doc. RNDr. Leoš Jeleček, CSc. [31-340], Úvod do studia a geografický proseminář [MZ300S01Z, seminář]
vyučující předpokládal, že všichni studenti již mají dostatečné informace o fyzické geografii Česka. u mě, jako studentky demografie a sociální geografie tomu tak nebylo, což značně komplikovalo orientaci při přednášce (neznalost pojmů a procesů,které nebyly vysvětlovány)
Dle mého názoru je pro náš obor (demografie se sociální geografií) zbytečná tak podrobná znalost fyzické geografie. Na začátku semestru byl pan Kastner v zahraničí (což mu nevyčítám:)), ale jak už je na fakultě běžné, nikdo to studentům nedal vědět (není přece takový problém poslat emaily studentům zapsaným na předmět)
RNDr. Ludvík Kopačka, CSc. [31-340], Sociální geografie ČR [MZ340P08, přednáška]
v podání pana Kopačky se opakovaly tytéž chyby jako o semestr dříve, to, že pro úspěšné zvládnutí zkoušky bylo potřeba přesně vyjmenovat VŠECHNY památky UNESCO mi nepřišlo šťastné, na přednáškách se vyzdvihují především trendy, tendence, schopnost uvažovat nad problémy a ve zkoušce se pak vyžaduje naprostý opak !!!
Rád si pane doktore poslechnu vaše přednášky, i když je nemožné si dělat poznámky a spíš než daného předmětu se týkají všeobecného rozhledu, ale musím se přiznat že jsem do dnes nepochopil co po nás v testech chcete... V testu ze sociální geografie ČR jsem vaší část nesplnil a přitom jsem si po testu myslel, že tam mám vše co po nás chcete. Myslím že by neuškodil trochu větší systém v přednáškách a pokusit se víc zdůraznit to nejdůležitější.
Přednášky Ludvíka Kopačky se nesou ve stejném stylu jako přednášky z průmyslu a dopravy v zimním semestru. Rozdíly panují v užším záběru a z toho vycházející menší obecnosti. Přednášející používa více ilustračního a faktografického materiálu, každopádně ale opět dává větší důraz na vazby, příčiny a souvislosti. Jeho díl přednášek, týkající se ekonomické geografie ČR není souborem lokalizačně datových telefonních seznamů, které by se studenti učili zpaměti, jak to často bývá na středních školách. Snaží se poskytnout studentům geografický vhled do fungování české ekonomiky v historických souvislostech a v komparaci s vývojem především v okolních zemích. Opět poskytuje kvalitní materiál ke zkoušce na CD obsahujícím spoustu grafů, obrázků a doprovodného textu. Zkouška je hodnocena docela přísně, přesto spravedlivě. Jeho styl výuky je vcelku povedenou ukázkou, jak se má učit regionální ekonomická geografie.
Komplexní hodnocení: výborně.
Citáty:
Když selže technika a přidá se lidský faktor, tak selže systém. A proto nejsem stoupencem systémového přístupu, člověk vytvoří systém a začne mu věřit.
Měli bychom se srovnávat s vyspělým zahraničím a pak taky s vlastní minulostí.
Celá ekonomika žije v teplíčku, ale smrádečku.
Emoce odezněly a zůstala realita. (o sametové revoluci)
My jsme úplně jiní, Rusa poznáte na ulici na první pohled, my jsme Evropani.
Armáda je symbolem státu.
V jižních Čechách nenajdete barák z vepřovic. (jako příklad pracovitosti jihočechů)
Plzeň – všechny cesty tam vedou, a taky řeky si rozmyslely, kudy maj téct, a tečou přes Plzeň.
Čechy a Morava, to je pivo a víno.
To se říká, že dvě generace musí vymřít, takže k nim zřejmě patřím i já. Ale jste vy připraveni to táhnout dál?
To, co se tady odehrává je buď socialismus s kapitalistickou tváří, nebo kapitalismus se socialistickou tváří.
Přednášky byly velmi zajímavé, dynamické. Pozitivní hodnotím především objektivní reakce na aktuální události, jejich zapojení do obecných souvislostí a propojení s daným předmětem. Historický (vývojový) přístup považuji za velmi přínosný.
Uvítala bych více času při písemné zkoušce. Lepší by jistě byla ústní zkouška.
RNDr. Ludvík Kopačka, CSc. [31-340], Geografie ČR [MZ340P57, přednáška]
Zkouška z Geografie ČR pro učitelské studium je velice náročná díky tomu, že se jedná o zkoušení z učiva za dva semestry. Co kdyby to bylo odděleno jako u oboru Ge-Ka (tedy fyzická a sociální, z každého zkouška zvlášť)? Nejsem si též jist, zda existovala možnost alespoň z fyzické geografie (v ZS přednášené dr. Kastnerem) udělat část zkoušky s předstihem během zkouškového období v ZS. Myslím, že i to by pomohlo... Oceňuji ale poměrně rychlou kooperaci mezi jednotlivými zkoušejícími, ač to při počtu zkoušených nemají vůbec jednoduché...
RNDr. Jiří Vágner, Ph.D. [31-340], Ekonomická geografie [MZ340P02U, přednáška]
Chtěl bych poprosit jednotlivé vyučující mající každý jinou skupinu, aby sjednotili svoje požadavky na studenty, rozdíly v náročnosti byly a pravděpodobně zůstali ohromné. To se týka časti cvičení. Pro čast přednáškovou by bylo asi žádoucí, aby bylo studentům předem oznámeno, kdo, co a kdy bude přednášet, předejde se tak nevalným účastem (např. 4 studenti z cca 200).
Souhlas s kolegou. Účast na cvičeních znamenala pro mne většinou jen ztrátu času a spánku, přesto byly i výjimky.
Přednášky (účastnil jsem se pouze cca poloviny)měli velice rozdílnou kvalitu. Nejvíc mě zaujal pan Dostál. Kromě
ještě jedné přednášky si vyučující nedokázal udržet pozornost
---, Cvičení z ekonomické geografie II [MZ340C02, cvičení]