AnketaAnketa(verze: 653)
Aktuálně není povolen sběr dat
  
Připomínky k výuce (Oba semestry)
   
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. RNDr. Petr Hodek, CSc. [31-250], Biochemie II [MC250P03B, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2008, 3. Ročník, Biochemie, bakalářské
Velmi putava prednaska o vyuziti mikroorganizmov pri urcovani struktury eukar. enzymov a homolognom modelovani. Trosku som postradala 'big picture' (suvislosti medzi jednotlivymi krokmi som pochopila az pri priprave na skusku.)
RNDr. Daniel Kavan, Ph.D. [31-250], Biochemie II [MC250P03B, cvičení]
26.06.2016, Biochemie, bakalářské
Náplň, kterou měl v rámci exkurze byla pouze provádět po ústavech akademie věd, přičemž nás někde nechal a později si nás vyzvednl. Nemám tedy co komentovat.
RNDr. Jiří Liberda, Ph.D. [31-250], Biochemie I [MC250P03A, cvičení]
13.10.2005, Biochemie, bakalářské
Zápočtové písemky se mi zdály často těžko řešitelné, protože otázky postrádaly hlavu a patu.
13.05.2006, Biochemie, bakalářské
Myslím si, že 1 hodina týdně rozhodně nestačí. Zvlášť pro biochemiky
  • Trefná poznámka, jako cvičící si to myslím taky.

    Jiří Liberda, Ph.D.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2007, 2. Ročník, Biochemie, bakalářské
    Nevím jak u ostatních, ale styl výuky pana Liberdy se mi líbí - přijít na cvičení bez nějakých papírů (které by nám pak nadiktoval) a jen tak začít o něčem povídat. Cvičení přednášku sice kopíruje v tématu, ale často jsme se dostali do větších detailů a udělali toho více na cvičení než přednášce.
    Ale jedna hodina cvičení týdně je pro biochemiky docela málo - za hodinu se toho moc nestihlo. Nyní už je rozsah 2 hodiny týdně (sice v rámci samostatného předmětu), tak to už je lepší...
    RNDr. Jiří Liberda, Ph.D. [31-250], Biochemie I [MC250P03A, přednáška]
    27.09.2005, Biochemie, bakalářské
    Cvičení byla absolutně nepřehledná,hektická,nic mi nepřinesla.
    prof. RNDr. Marie Stiborová, DrSc. [31-250], Biochemie I [MC250P03A, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.01.2009, 3. Ročník, Chemie, bakalářské
    Cvičení na mě působila spíše lehce zmateným dojmem. Nedostatečná časová dotace nedovolovala systematičtější probrání problematiky a kromě několika drobností se příliš informací přenést nepodařilo. Cvičící ale vycházel celkem vstříc a cvičení byla relativně zajímavá.
    prof. RNDr. Marie Stiborová, DrSc. [31-250], Biochemie I [MC250P03A, přednáška]
    26.09.2005, Chemie, bakalářské
    potíže se zapsáním zkoušky do SIS (ne mojí vinou se to protáhlo o 3 měsíce)
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.05.2006, 2. Ročník, Chemie, bakalářské
    vynikající přednášky
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.09.2007, 2. Ročník, Biochemie, bakalářské
    Přednáška z biochemie předkládá studentům základní znalosti z tohoto oboru. Učivo je přednášeno velmi srozumitelným a lehce pochopitelným stylem. Do detailů se moc nezachází - pravděpodobně díky tomu, že přednášku navštěvují i studenti-nebiochemici a také díky tomu, že se jedná o první kontakt s biochemií na fakultě vůbec.
    Dle mého názoru by bylo mnohem lepší, kdyby přednáška byla již v zimním semestru - jednak mi připadá, že mít "hlavní předmět" až ve čtvrtém semetru je docela pozdě a jednak další předměty (např. Mikrobiologie či ještě předchozí Biologie rostlin a Biologie živočichů) předpokládají znalosti z biochemie, které ovšem studenti pochopitelně nemají, což komplikuje situaci mnoha dalším pedagogům (typicky: "Vy nevíte co je to Krebsův cyklus?!)
    02.01.2009, Chemie, bakalářské
    Musím číct, že ač přednáška sama o sobě byla relativně kvalitní, tak ji totálně zazdily nesmyslně časné hodiny jejího konání. Obzvláště pro dojíždějící je velmi náročné, pokud kvůli této přednášce musí vstávat před pátou ráno. Obsahově je podle mě relativně vyvážená, jen mi chybělo výraznější osvěžení nejnovějšími poznatky, perličkami a podobně. V porovnání například s prof. Kodíčkem vyučujícím podobný předmět na VŠCHT musím říct, že přednáška by šla udělat mnohem zajímavěji. Rozhodně však patří spíše k tomu lepšímu u nás na fakultě.

    Skripta jsou velmi nevyvážená a je na nich vidět, že prakticky nepotkaly práci editora. Jednotlivé kapitoly jsou psány různým stylem, navzájem se překrývají, mají velmi rozdílnou obtížnost a často obsahují zbytečné chyby. Ideální by proto bylo jejich přepsání, či používání skript jiných autorů.

    Záhadou pro mě zůstává to, že přednáška je určena zároveň pro biochemiky, tak pro chemiky ostatní. Domnívám se, že biochemici by měli mít přednášku vyhrazenou speciálně pro ně.

    Největší problém celé přednášky pak vidím v průběhu a způsobu hodnocení zkoušky. Kvůli enormnímu desítkami studentů se ústní zkoušky stávají hromadnou akcí a nemají prakticky žádnou vypovídací hodnotu. Upřednosňoval bych předřazení písemného testu.

    Ústní zkoušení je dle mého názoru velmi neobjektivní. Témata jsou přidělována přímo, často s velmi různou obtížností pro různé studenty. Měla by rozhodně být losována. Dále paní profesorka budí (nejen) ve mě dojem, že valnou část známky u ní činí její momentální osobní sympatie, či antipatie vůči zkoušenému. Pokud vystupuje zkoušený sebevědomějším dojmem, či se pokouší obhájit svůj názor, bývá velmi tvrdě slovně "umravněn" například větou, že paní profesorka drzost nesnese. Známkové hodnocení pak také bývá v tomto případě nesmyslně tvrdé v porovnání s objektivním výkonem. POkud však člověk již od začátku vystupuje jako "onuce" nebývají problémy ani s většími nedostatky a často si odnáší lepší známku než by si nejspíš zasloužil. Osobně se také domnívám že zde existuje statisticky významný rozdíl mezi hodnocením mužů a žen ve prospěch žen. Nemám možnost toto tvrzení samozřejmě dokázat, ale nejspíš by se našlo výrazné rozdílné rozložení známkových průměrů podle pohlaví pro biochemii a pro jiné základní předměty.

    Omlouvám se, že toto hodnocení nepodepíšu. Obyčejně to nedělám, ale obávám se, že vzhledem ke kritickému vyznění by případný podpis mohl ovlivnit vztahy některých lidí ve škole vůči mé osobě.
    prof. RNDr. Marie Stiborová, DrSc. [31-250], Biochemie II [MC250P03B, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.07.2009, 3. Ročník, Biochemie, bakalářské
    zajímavá exkurze, zvláště úmg a laboretoře MS
    26.06.2016, Biochemie, bakalářské
    Aneb jak obejít SIS. Několikrát bylo řečeno, že exkurze bude a že se to dozvíme včas vypsáním 2 týdnu dopředu v SISu. Samozřejmě to takhle nebylo, což je klasika. Několikrát jsme se museli ptát, kdy to jako bude a když už byl skoro konec semestru, tak během zkouškového, probíhajících povinných laborek z mikrobiologie a termínů dopisování bakalářských prací přišel 2 DNY PŘEDEM e-mail o tom, že ve středu a v pátek bude exkurze na Ústavy akademie věd. Ještě s tím, že do dalšího dne do 12 hodin musejí být studenti rozřazeni, kdy půjdou, takže mají paní profesorce dát vědět obratem po mailu (na což stejně ani neodepisovala). To je velmi chabé a sprosté jednání vůči nám. Nakonec ale účast uznala a provedla zápočet v SISu.
    prof. RNDr. Marie Stiborová, DrSc. [31-250], Biochemie II [MC250P03B, přednáška]
    23.05.2006, Biochemie, bakalářské
    Přednášelo víc pedagogů, některé přednášky (bioenergetika, využití mikroorganismů) nebyly dobře koncipovány. inak všichni super!
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.02.2007, 3. Ročník, Biochemie, bakalářské
    Myslenka teto prednasky, tedy vice prednasejicich, kdy ma kazdy prednasku na urcite tema se mi velice libila. Problem s literaturou, ketry s timto typem prednasky souvisi se mi nezda nejak vazny a v dobre biochemicke ucebnici clovek najde vse co je k absolvvani zkousky potreba.
    Jediny vetsi problem vidim v organizaci prednasky. Urcite mi chybel rozpis prednasek, tak aby clovek vedel kdo mu dany den prednasi (s tim souvisi i to, ze pokud se prednasejici na prednasku nedostavi, coz se bohuzel parkrat stalo, tak clovek ani nevi koho ma hledat).
    Vecnym obsahem byla prednaska hodne obsahla a myslim, ze i zajimava(je prirozene ze se nikdo nezavdeci vsem, ale vetsina prednasek me opravdu zaujala).
    02.08.2009, Biochemie, bakalářské
    Přednáška byla složena ze zajímavých témat. Co by se dalo zlepšit je např.doplnit sylabus do SIS. A sjednotit požadavky ke zkoušce na jednotlivých termínech.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.02.2013, 3. Ročník, Biochemie, bakalářské
    Při přednáškách paní profesorky jsem velmi ocenil zejména aktivní přístup ke studentům; neustálými dotazy nás nutila vyvinout alespoň minimální aktivitu, tj. vzpomenout si na některé znalosti z biochemie I, a ne jen poslouchat její výklad.

    Zkouška probíhala způsobem, na kterém jsme se kolektivním hlasováním dohodli na počátku semestru. Jedinou nepříjemností při zkoušce byl, alespoň pro mě, nedostatek času - jistě by tedy neuškodilo dát studentům na vypracování více než 40 nebo 50 min, aby se kreslení složitějších vzorců, např. koenzymů (mimochodem myslím, že znalost těchto měla ověřit již zkouška z biochemie I, zde je lpění na nich spíše kontraproduktivní), a reakcí dalo bez větších ztrát bodů stihnout.

    Myslím, že by dynamičnosti celého kurzu pomohla redukce některých stávajících témat, aby se na něm mohli podílet i další členové katedry, např. doc. Ryšlavá, dr. Vaněk, dr. Liberda, dr. Novák, dr. Poljaková a další - i ti mají jistě co nabídnout.
    prof. RNDr. Marie Stiborová, DrSc. [31-250], Biochemie I [MC250P03I, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.06.2008, 2. Ročník, Biochemie, bakalářské
    Paní profesorka přednáší velmi dobře. Přednášky byly takové jaké měly být - jasné a srozumitelné. Jenom jsem čekala, že toho probereme více. Nemůžu mluvit za ostatní, ale myslím si, že ten začátek většina dobře znala. Kdyby se zkrátil, mohlo se toho stihnout více.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.09.2008, 2. Ročník, Biochemie, bakalářské
    Přednáška byla koncipována jasně a srozumitelně a vlastnímu přednesu paní profesorky Stiborové také není co vytknout. Pravidla pro zkoušku byla jasně stanovena hned na začátku a nebyla nijak měněna. Během zkoušení byla navíc paní profesorka velmi milá a příjemná.
    Jako jediný problém bych viděl, že úvodní hodiny byly spíše opakováním věcí již známých z jiných přednášek a díky tomu nakonec nebyl dostatek času na probrání některých věcí nových, ke kterým jsme se již nedostali.
    19.06.2009, Chemie, bakalářské
    Přednáška byla nesmyslně brzo (od 7.20), výklad byl nezajímavý, zkouška nebyla tak obtížná, i když požadované znalosti byly jiného druhu, než bylo prezentováno na přednášce.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.09.2009, 2. Ročník, Biochemie, bakalářské
    Jediným problémem u tohoto předmětu byl velmi brzký čas přednášek - bohužel v tu dobu nebylo možné plně vnímat a soustředit se na probíranou látku, nebo bylo díky těmto ranním přednáškám velmi obtížné se soustředit na jiné pozdně odpolední přednášky. Kdyby bylo napříště možné přednášky přesunout na pozdější hodinu, určitě by to mělo vliv na počet studentů na přednáškách a hlavně by si z přednášek odnesli více vědomostí.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.09.2009, 2. Ročník, Biochemie, bakalářské
    Předmět byl velmi zajímavý a přínosný, jedinou nepříjemností (kromě brzkých přednášek) byl samotný systém zkoušky, kdy je na jeden termín přihlášeno 50 studentů a všichni od rána čekají až na ně přijde řada. Možná by bylo vhodné jeden termín zkoušky oficiálně rozepsat do více termínů po sobě ten samý den, aby se jednotliví studenti mohli zapsat na tyto jednotlivé termíny a mohli přijít ke zkoušce v době, kdy budou opravdu zkoušeni, a nemuseli všichni čekat až přijdou na řadu už od rána. Několikahodinové čekání je totiž velmi stresující a student pak nemůže u zkoušky podat tak dobrý výkon.
    prof. RNDr. Marie Stiborová, DrSc. [31-250], Xenobiochemie [MC250P24, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.09.2008, 1. Ročník, Klinická a toxikologická analýza, navazující magisterské
    Tempo přednesu nebylo příliš rychle, poznámky jsem si stihla zapsat. Vyučující vždy na začátku vše z minulé přednášky zopakovala. Neměla jsem žadný problém látku si zapamatovat.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.06.2016, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
    Skvělá přednáška. Paní profesorka přednáší tak, aby studenti problematice rozuměli, viděli souvislosti a neučili se látku pouze nazpaměť. Je také prakticky nemožné nesdílet (alespoň trochu) nadšení, které má paní profesorka pro biochemii a se kterým přednáší. Děkuji!
    prof. RNDr. Marie Stiborová, DrSc. [31-250], Kompartmentace biochemických dějů v buňce a struktur [MC250P25, přednáška]
    10.07.2006, Biochemie, magisterské
    Paní docentka je velmi zkušený pedagog, na jejích přednáškách jsem měl pocit, že si něco odnáším, informace se mi jevily rozumně kvantovány.
    30.01.2008, Biochemie, navazující magisterské
    Prednaska je dobrym opakovanim biochemie ke statnicim.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.01.2016, 2. Ročník, Biochemie, navazující magisterské
    Zbytečná přednáška. Smysl má pouze jako jakési opakování biochemie před státní zkouškou, nic nového se tu nepřednáší. Vyučují se naprosto stejné věci jako na základním kurzu biochemie a dalších několika přednáškách prof Stiborové. Zkouška není těžká, ale nebýt předmět povinný, neabsolvoval bych ho.
    prof. RNDr. Marie Stiborová, DrSc. [31-250], Biochemie chemické karcinogeneze [MC250P26, přednáška]
    17.11.2005, Biochemie, magisterské
    skutecne prednasky na urovni,vrele doporucuji
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.11.2006, 5. Ročník, Biochemie, magisterské
    Myslím, že by bylo fér studentům doporučit navštěvovat současně i přednášku xenobiochemie a nebo se na ni tolik neodkazovat.
    Přednáška by mohla být ve větší posluchárně, skoro po každé někdo seděl na zemi a hlavně se tam nedalo moc dýchat... ale chápu že možnosti jsou omezené.
    Přednášky se mi líbili a dozvěděla jsem se nové věci. Díky
    prof. RNDr. Marie Stiborová, DrSc. [31-250], Biochemie jako teoretický základ biomedicíny [MC250P34, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.08.2012, 1. Ročník, Chemie, navazující magisterské
    Velice přínosné přednášky
    prof. RNDr. Marie Stiborová, DrSc. [31-250], Xenobiochemie [MC250P53, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.09.2005, 2. Ročník, Klinická a toxikologická analýza, navazující magisterské
    Paní docentka dokáže vzbudit v lidech nadšení, že i úplný ignorant po přednášce jde a přemýšlí, že by si našel v knihovně ještě nějaký článek. Udrží pozornost nenásilnou metodou - svým entusiasmem a příhodami z praxe,což je dle mě nutné k tomu, aby student dostal pocit, že je skutečně kolega a možná též jednou bude docent....
    takových pedagogů více a studium by byla radost každodenní.
    prof. RNDr. Marie Stiborová, DrSc. [31-250], Biochemie pro ŽP [MO550P88, přednáška]
    04.09.2006, Ekologie a ochrana prostředí, bakalářské
    úroveň požadovaných znalostí byla přiměřená potřebám oboru
    27.02.2007, Ekologie a ochrana prostředí, bakalářské
    Strašně roztomilá paní.Je na ní vidět, že jí věc baví. Někdy působí až komicky svou gestikulací a úpornou snahou nás zaujmout. Přednášky byly občas trochu zmatené (občas s chybami), ale jde snadno dostudovat z dostupných skript nebo ze středoškolské chemie. Pokud jste měli obecnou biologii s Lenkou Libusovou, tak vám p. Stiborová neřekla nic nového, příjemné zopakování. U zkoušky je neskutečně hodná. Zadá dvě otázky - jedna teoretická a druhou chce hlavně vzorečkama (př.-lipidy a proteosyntéza), nechá kolik času potřebujete na přípravu a pak se ptá jen doplňujícími otázkami (já třeba byla třičtvrtě hodiny na potítku a jen minutu ústně - za jedna) Pokud se na to jen trochu podíváte, tak se vám bude snažit pomoci a dát vám to.Odpustí i nějakou tu chybičku (ne zásadní!)
    04.04.2007, Ekologie a ochrana prostředí, bakalářské
    Zajímavý výklad,dobrý průběh zkoušky,bez stresu.díky
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.05.2010, 2. Ročník, Ekologie a ochrana prostředí, bakalářské
    Dobrý den, přednáška byla zajímavá a já osobně si cením toho, že se nám snad poprvé někdo snažil vysvětlit, proč je ten "jeho" předmět důležitý pro náš obor. Také nová skripta jsou dobrá.
    Myslím, že i/zejména pro Vás by bylo do budoucna lepší vypsat napevno více termínů v průběhu zkouškového a pak už jen podle potřeby pár opravných termínů do konce ak. roku, protože dost lidí nevyužilo předtermínů a pak se spolu těžko domlouvali na termínu, když se zdálo, že času je dost a možností přijít ke zkoušce zdánlivě nekonečno. Dál by asi bylo dobré hned na začátku i v průběhu přednášky studenty upozorňovat, že u zkoušky budou požadované ty které vzorce a reakce (což je podle mě oprávněné), ale mnozí tím byli zaskočeni, protože na střední škole měli biochemii jen "vyprávěnou". S přáním všeho dobrého Olga Vindušková
    ---, Biochemie I [MC250P03A, přednáška]
    17.01.2007, Biochemie, bakalářské
    Zajímavá, srozumitelná přednáška. Líbilo se mi to.
    ---, Biochemie II [MC250P03B, přednáška]
    20.01.2016, Biochemie, bakalářské
    Přednáška je dělaná velice zajímavým stylem, člověk se dozví plno nových informací. Má to ale své ALE. Například přednášky probíhaly během laboratorních praktik, takže se studenti nemohli dostavit na všechny (asi na třetinu až polovinu přednášek tam nebyly). To se pak projevilo u zkoušky. Dále, obsah toho učiva je ze širokého spektra a není nijak ucelené. Někdy bylo i patrné, že vyučujícím prostě 2 přednášky na dané téma ani nestačilo. Samotné hormony nebo enzymy mívají celosemestrální kurz a ''nacpat'' tyto témata společně se seundárními metabolity rostlin, evolucí, globulárními proteiny, sekvenacemi, speciálnímí přednáškami na glykosilace a hemovými proteiny či případně xenobiotiky a fotoafinitním znančením...nehledě na spoustu cyklů a biosyntéz je podle mého názoru moc. Předchozí Biochemie I se řídila buněčnými cykly, cykly v rostlinách + AMK atd. což je ucelenější. Na rostliny byl samostatný semestrální kurz. Takto ''ucelené'' bych to ocenil i v Biochemii II.
    ---, Biochemie pro ŽP [MO550P88, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.05.2007, 2. Ročník, Ekologie a ochrana prostředí, bakalářské
    Zajímavé přednášky. Oceňuji, že Prof.Stiborová nevyžadovala telefoní seznam AK nazpaměť.Požadavky u zkoušky odpovídaly přednáškám.
     
    Univerzita Karlova | Informační systém UK