Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
RNDr. Helena Dračínská, Ph.D. [31-250], Biochemické praktikum [MC250C31N, praktická cvičení]
Průběh praktik mě iritoval, většinu času jsme trávili díváním se z okna a svačinami v bufetu. Nemožnost samostatné práce (návod sám o sobě neumožňuje samostatné provedení úlohy), natož nemožnost rozvrhnutí práce v času mě dovedla k přesvědčení, že praktika nemají valného přínosu. Také by bylo pěkné, kdyby vyučující v praktiku rozuměli všem úlohám a dokázali je vysvětlit..
Když jsem se ptal, proč se něco dělá zrovna takhle a ne jinak, dostávalo se mi od vás odpovědi nevím nebo dokonce zjevně chybné! Pokud vyučující nechápe metody v praktiku používané, neměl by praktikum vést. Pořádek v biochemických metodách jsem si musel udělat až při přednášce z biofyzikální chemie.
Přednáška přináší ucelený základní pohled na metabolizmus rostlin včetně jeho odlišností a zvláštností. K dispozici jsou propracované prezentace navíc doplněné o doprovodný textový komentář, což velmi oceňuji.
RNDr. Jiří Liberda, Ph.D. [31-250], Biochemické praktikum [MC250C31N, praktická cvičení]
chtěl po nás prezentaci pro získání zápočtu a celou ji prospal. V laborce si opřel hlavu o stůl a spal. Dost ubohé. Organizace nic moc, skripta nejsou k mání a návody na úlohy nemají pořádné zadaní. Kolikrát jsme ani nevěděli co vlastně děláme a proč.
RNDr. Jiří Liberda, Ph.D. [31-250], Biochemické praktikum I [MC250C42N, praktická cvičení]
Biochemické praktikum I proběhlo v minulém semestru, v sisu stále nic. Na případné žádosti studentů je reagováno slovy, že zápis do sisu bude proveden hromadně, abych nedošlo k nějakému omylu.... Není už na čase?
Pokud student má splněny všechny náležitosti, vrácené klíče od skříněk, skripta, odevzdané protokoly, napsaný výstupní test tak je v sisu zapsán zápočet. Praxe je taková že zapisujeme zápočty po skončení posledního praktika, resp. po té co i nejposlednější student dané skupiny získá zápočet, nejpozději však k 1.6. - to tehdy pokud stále ještě není někdo schopen napsat zápočtový test aby ostatní studenti nebyli tímto omezeni při uzavírání ročníku.
Jiří Liberda, Ph.D.
RNDr. Petr Novák, Ph.D. [31-250], Biochemické praktikum [MC250C31N, praktická cvičení]
Pan Novák prokazoval vysokou úroveň pochopení problematiky úloh v praktiku a ochotně se o tyto znalosti se stuenty podělil. Konzultace problémů s ním byla vždy přínosná.
prof. RNDr. Helena Ryšlavá, CSc. [31-250], Biochemické praktikum [MC250C31, laboratorní práce]
Výběr úloh v jejich zkrácené verzi mě rozhodně pro biochemii nenadchl. Pipetovat i pracovat se spekolem jsem uměl už před začátkem těchto praktik. Praktika by určitě měla běžet turnusově. Doba, než proteče (prokape) chromatografická kolona, se dá strávit lépe, než tupým zíráním, protože se žádná jiná úloha dělat nedá. To samé centrifugace, elektroforéza atd. Za přínosné považuji závěrečné prezentace studentů. Určitě by prospělo víc vstřícnosti ke studentům během praktik.
Myslím, že mohly být vybrány zajímavější úlohy. Dost chaotický je to, že návod na jednu úlohu je v jeděch skriptech, návod na druhou úlohu zase v jinejch skriptch, další úloha se zase dělá podle támhle toho speciálního návodu, atd. Mohdy se student dozví, že má úlohu dělat úplně pole jinýho návodu než je ve vyfasovaných skriptech až v průběhu experimentální činnosti.
prof. RNDr. Helena Ryšlavá, CSc. [31-250], Biochemické praktikum [MC250C31N, laboratorní práce]
Biochemické praktikum bohužel nemá žádnou úroveň. Úlohy jsou nezajímavé, nudné a pouze zabírají čas (většinu času student sedí a kouká, protože mu běží pokus). Tím že se pracuje ve dvojicích je pocit ztráty času ještě mnohem větší a navíc v některých skupinách veškerou práci oddře jen jeden ze dvojice.
Možná by bylo lepší praktika z biochemie uspořádat turnusově. Náplní je většinou zdlouhavá práce, vyplněná neustálým čekáním. To samozřejmě k laboratorní práci také patří, ale proč tím trápit studenty v pátek odpoledne? Navíc zde zcela odpadá možnost se naučit rozvrhnovat vlastní práci. Škoda. Prezentace na konci praktika je ale dobrý nápad.
prof. RNDr. Helena Ryšlavá, CSc. [31-250], Biochemické praktikum [MC250C31N, praktická cvičení]
Doporucenu literatura sa tazko zhanala a neobsahovala
potrebne temy. Nakoniec som sa ucila z uplne inych
ucebnic (Somatologie I, II / Rokyta, Maresova, Turkova).
prof. RNDr. Helena Ryšlavá, CSc. [31-250], Biochemie rostlin [MC250P65, přednáška]
Přednáška přináší ucelený základní pohled na metabolizmus rostlin včetně jeho odlišností a zvláštností. K dispozici jsou propracované prezentace navíc doplněné o doprovodný textový komentář, což velmi oceňuji.
Mgr. Alice Šonská, Dr. [31-250], Biochemické praktikum I [MC250C42N, praktická cvičení]
Biochemické praktikum I proběhlo v minulém semestru, v sisu stále nic. Na případné žádosti studentů je reagováno slovy, že zápis do sisu bude proveden hromadně, abych nedošlo k nějakému omylu.... Není už na čase?
Cele praktikum pro me nemelo velkeho prinosu. Co jsem se vazne vyborne naucil, byla prace s pipetou :( Byla to otrocina a navic vedeni nebylo prilis vstricne. Zatim nejhorsi predmet, ktery jsem na fakulte absolvoval.