V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu.
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. RNDr. Daniel Frynta, Ph.D. [31-170], Zoologie obratlovců [MB170P13A, cvičení]
Jediné, co je podstatné podle mě o této zkoušce vědět, je to, že není pro začátečníky a spíše je vhodné si ji zapisovat později, třetí-čtvrtý ročník, vzhledem k tomu, že vyžaduje opravdu velkou soubornou znalost z mnoha předmětů. Mě osobně se líbila. Martina Gregorovičová
Když jsem pana Fuchse poprvé uviděla (a uslyšela :-), sprostě nadával počítači, který se odmítal zapnout. Vyděsil mě a zařadila jsem si ho do kategorie ?hospodská hrůza?. Jenže v průběhu semestru jsem se na jeho hodiny začala těšit čím dál víc. Jeho přednášky jsou sice hlasité, ale srozumitelné, vtipné a svižné. Je ochoten diskutovat o problémech, vysvětlovat nepochopené znovu (a znovu) i zamyslet se nad ekologickými problémy, které se týkají rostlin. Zkouška byla také příjemná, dobře jsem si popovídala, vytvořila několik nových ekologických teorií a úžasně se při tom bavila. Doufám, že nám ho České Budějovice nepřetáhnou úplně, biogeografie bez něj by nebyla úplná.
ackoli me znalosti z geografie jsou mizerne, prednaska byla zajimava. Prednasejici se hezky poslouchali, to nedokaze kazdy. Dekuji. Jen ty materialy by bylo mozne umistit na web dostupneji...
Tato prednaska prednasena prave timto vyucujicim byla alespon pro me osobne doslova ukolibavkou a jedinou prednaskou,na ktere jsem za cela leta meho bakalarskeho studia natvrdo pravidelne usinala.Mozna za to mohlo mizerne usporadani prezentaci anebo typicka artikulace prednasejiciho ci pouze muj nezajem.V kazdem pripade i tak jsem zkousku u pana Fuchse zvladla, ale pta se opravdu od vseho na neco,co pry rikal on nebo dalsi prednasejici.
Vyborny explozivni projev dr. Fuchse je na miste, protze na prednaskach panovala casto anarchie (to sem si vsiml, ze je u "zelenych" biologu trosicku trend :)) Zkouska byla fajn povidani, zkouseni probihalo po trojicich, takze celkem uvolnena atmosfera. Navic se zkouska tocila zhruba kolem papiru, ktery jsme dostali domu k vypracovani, takze fer pristup. Celkove fajn zajimavy predmet i pro cloveka, ktereho eko-evo modul moc netahne.
prof. RNDr. Ivan Horáček, CSc. [31-170], Biogeografie [MB170P01, přednáška]
Spolu s panem Fuchsem tvoří skvěle bláznivé duo. Škoda že při dvouhodinové dotaci na týden nebyl čas detailně projít procesy vedoucí k současnému rozestavění kontinentů.
ackoli me znalosti z geografie jsou mizerne, prednaska byla zajimava. Prednasejici se hezky poslouchali, to nedokaze kazdy. Dekuji. Jen ty materialy by bylo mozne umistit na web dostupneji...
prof. RNDr. Ivan Horáček, CSc. [31-170], Mammaliologie [MB170P11, cvičení]
Rozhodně je dobré absolvovat tuto přednášku aslespoň v minimální návaznosti na morfologii živočichů. Jinak je to rpo lidi, kteří se zoologii nezabývají, relativně náročné. Já byla velmi spokojená.
Moc prosím o novou učebnici, Geisler už je tak salátový ve všech vydáních, co v knihovně mají, že se nedá použít. Když si přestane hrát s ukazovátkem, bude výklad pana Horáčka naprostá bomba.
Pan profesor má až nepoředstavitelně obrovské znalosti a snaží se nám předat vše, co ví. Za jeho přímo encyklopedijní znalosti ho musím obdivovat. To je jistě chválihodné, ale nedopadá to dobře. On totiž pak přednáší příšerně rychle a prokliká obrovské množství slajdů. Stačilo by pětinové množství. Obrázky se opakují, mnohé jsou nekvalitní a zbytečné. Takže ve výsledku má člověk z jeho fantastických vědomostí jen to, co si ořečte ve 20 let staré učebnici. A to je špatně...
Pan profesor Horáček je člověk, který svou přednáškou polovinu lidí nadchne a zaujme a druhou od tohoto předmětu totálně odradí. Já patřím asi k té první skupině.
Výklad mě ze začátku působil zmateně a také zmatený byl. S postupem času se jeho systematičnost zlepšovala, ale přesto to nikdy nebylo úplně ono. Jediným řešením je, od začátku rezignovat na psaní jakýchkoliv poznámek a všechnu mozkovou kapacitu nasměrovat na porozumění přednášce. Teprve pak si to člověk pořádně užije a něco si odnese. Přednášky se mi opravdu líbily, jen bych byl býval radši slyšel více o těch zviřátkách a méně o paleontologii a evolučních souvislostech. Zkouška byla fajn a její poloústní písemná forma si myslím prověří znalosti lépe a hlavně spravedlivěji než jakýkoliv test.
Je vážně škoda, že se tento předmět bere takovým fofrem....člověk, který se tomu chce věnovat se vlastně extra nic nového nedozví...navíc se mi nelíbilo, že poslední dvě velké a významné skupiny (savc, ptáci) se studenti museli naučit doma sami.
Přednáška mě celkově mooc bavila a chodila jsem na ni ráda, ale rozhodně bych zvolila delší časový úsek na tak obsáhlý předmět.
Živější a zajímavější část přednášky, chvílemi se bavíme i o živých tvorech a jejich ekologii. Jinak systém, kosti, lebky, zuby...
PS: Přednášku přejmenovat na: Srovnávací systém obratlovců
prof. RNDr. Ivan Horáček, CSc. [31-170], Terénní cvičení ze zoologie I [MB170T24U, terénní práce]
Jeden z nejpřínosnějších předmětů studia. Ač se konal jen jednu sobotu za celý semestr, tak byl mnohem obohacující než jiné předměty, které se konají dvakrát týdně. Monolog prof. Horáčka byl omračující a nabídl široký vhled do jiných forem myšlení, než je to všeobecně uznávané. Do budoucna bych navrhoval rozšíření počtu těchto přednášek než je jeden den v semestru. Ač to takto dříve bylo, tak dle prof. Horáčku již ochladlo porevoluční nadšení pro nové směry a tedy již není velká podpora pro dané předměty. Já s tím však nesouhlasím a myslím si, že rozvoj nových předmětů závisí na iniciativě pedagogů jakož i studentů, jež není vázana na určitou dobu, ale je doufejme trvalá. Více podobných předmětů !
prof. RNDr. Ivan Horáček, CSc. [31-170], Archaické myšlení [MS720P933, přednáška]
Ač značně mimo hlavní pozornost nás studentů, považuji tuto přednášku jako jednu z nejlepších na této fakultě. Mohu ji jen vřele doporučit stejně jako ostatní přednášky profesora Horáčka. Troufám si říci, že tato přednáška je jednou z těch, které studiu u nás dávají lidský rozměr. Rozhodně tuto přednášku nedoporučuji lidem, kteří za správnou vědu považují jen tu, která testuje pouze ty skvělé tvrdé hypothesy.
Tato přednáška zprostředkovává i jiné náhledy, jak se dívat na vědu a krásně odhaluje limitace současné vědy, stejně jako našeho myšlení a našich možností zkoumat svět okolo nás. Její hodnotu nejspíše neoceníte hned po přednášce, nýbrž až si její obsah svým způsobem prožijete...
Zkrátka a dobře rozhodně doporučuji.
prof. RNDr. Pavel Hulva, Ph.D. [31-170], Biogeografie [MB170P01, přednáška]
Cast biogeografie, ktera me zujala asi nejvic, prednes fajn, mozna bych tomu nechal vic prostoru, takhle mi to pripada zastrcene na konec a tim padem trochu osizene. A mam pocit ze na netu nebyly na toto tema promitane prezentace.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2011, 1. Ročník, Ekologie a ochrana prostředí, navazující magisterské
Nevýhodou pro studenta u zkoušky může být to, že zkouší více vyučujících zároveň a každý má jiné nároky.
doc. RNDr. Petr Musil, Ph.D. [31-170], Zoologie obratlovců [MB170P13A, cvičení]
Bylo milé, že když jsem se v univerzálních hnědých ptácích úplně ztratila, pan Musil mi bez řečí pomohl je naurčovat. A je škoda, že si nepamatuji jména všech ochotných diplomantek a doktorandek, které mi celá praktika stejně nezjištně s určováním pomáhaly!
prof. RNDr. Jan Zima, DrSc. [31-170], Zoologie obratlovců [MB170P13A, přednáška]
Ke struktuře bych měl jedinou výhradu: pan profesor si nezjistil kolik hodin vlastně máme a nerozdělil látku podle časových dispozic. Jednotlivé skupiny pak byly probírány nevyváženě. Jinak se mi přendáška moc líbila a jeho výklad byl mnohem lepší než kolegy Horáčka.
Chvílemi se člověk ztrácí v pojmech, obzvlášt vyhynulé formy jsou nudné... o živých zvířatech se člověk moc nedozví:( Je to hlavně systém a morfologický vývoj linií. Letos se došlo dál než k rybám, což je pokrok
Takové cvičení, jaké jsou studenti nuceni absolvovat, je naprosto zbytečné, nesmyslné a nehodné Univerzity Karlovy. Určování ryb, které ohmatávali již moji dědečkové a zbavili je všech znaků, podle kterých se dají určit, to znamená šupin, ploutví (všetně hřbetních i ocasních) a mnohdy ještě něčeho dalšího; hrabání se v žábách a ještěrkách, které jdou rozlišit pouze opravdu velkou náhodou, neb to nesvedou ani sami asistenti je opravdu a naprosto zbytečné. 40 obrázků by toto všechno nahradilo s noblesou a efektivitou o několik set procent vyšší. Opelichané vycpaniny jež, svým množstvím obyčejného člověka doslova zavalí, z čehož plyne, že si absolutně nic nezapamatuje. A hlavně to po nikom nikdo nechce!!!!!!! Něco poznat není pro absolvování zkoušky vůbec zapotřebí, tu může udělat i ten, kdo si plete kuře s prasetem. Jediná rozumná část byla ta savčí, kde se alespoň řešila úloha okopčená z biologické olympiády, a která měla alespoň nějaký řád a asi i smysl, pro nebohého studenta. Můj pocit ze cvičení je ten, že ten, kdo je připravuje naprosto neví proč a jediným jeho důvodem asi je, že cvičečení vždy bylo a tudíž by i mělo být nadále a to, co se tam bude dít to je vlastně jedno, protože jeho smysl není v tom, aby se studenti něco naučili, či byli donuceni se něčemu potřebnému naučit, ale prostě jen v tom, aby bylo.
Zřejmě by se mělo uvažovat o uvedení nějakých prerekvizit (nebo alespoň doporučení v anotaci přednášky). Přednášející byl upřímně zděšen, když zjistil, že asi 70% přítomných studentů je z prvního ročníku a nemají za sebou některé jiné předměty. Mně osobně chyběl hlavně předmět Morfologie živočichů - často jsem kvůli neznalosti některých termínů vůbec nevěděla, o čem je právě řeč.