Připomínky k výuce (Oba semestry)
Filtr:
   
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. RNDr. Petr Hodek, CSc. [31-250], Pokročilé praktikum II [MC250C08, laboratorní práce]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.10.2005, 5. Ročník, Biochemie, magisterské
úroveň práce na jednotlivých ústavech byla velmi rozdílná, kdo si "zvolil" špatnou laboratoř, tomu praktika nic nového nepřinesla. a naopak, v jiných laboratořích měli studenti možnost naučit se víc než za celý semestr na přednáškách.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.10.2005, 5. Ročník, Biochemie, magisterské
jediné problémy, který u těchto praktik vidím, je časová náročnost, protože ve 4. ročníku už mnoho studentů pracuje v nějaké laboratoři, a jejich lokalizace po celé Praze. také myslím, že studentská konferece měla být při takovém počtu studentů rozdělena do 2 dnů.
01.11.2006, Biochemie, magisterské
Pokročilá praktika jsem vypracovávala v ikemu v laboratoři pro studium L.
ostrůvků pod vedením Mgr. Kláry Zacharové. Seznámily jsme se osobně s technikami, které jsme dříve znali teoreticky a rozšířily si znalosti v oboru. Naše školitelka si na nás udělala čas, vše nám důkladně vysvětlila.
Rozhodně pozitivně bych hodnotila i následno fiktivní vědeckou konferenci.
I když musím přiznat, že kritiku mé důkladně připravené přednášky jsem snášela dost špatně. Bohužel musím přiznat, že byla oprávněná.
Byly okomentovány všechny zápory ale i klady našich prezentací i posterů.
Celé praktikum pro mě bylo přínosem a radami ze zavěrečné konference se nyní řídím při psaní presentaci.
Myslím si, že je dobrě když prezentaci hodnotí a sleduje více lidí. Né jako na semináři.
prof. RNDr. Petr Hodek, CSc. [31-250], Pokročilé praktikum II [MC250C08, praktická cvičení]
22.10.2008, Biochemie, navazující magisterské
Hodnotím praktikum u pana RNDr. Miroslava Šulce, Ph.D.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.05.2012, 1. Ročník, Biochemie, navazující magisterské
Zajímavý předmět, kdy jsme měli možnost vyzkoušet si práci na jiném výzkumném pracovišti a potom o svém působení vzájemně poreferovat. Obojí bylo přínosné. Uvítal bych trochu lepší specifikování požadavků na výstupy, zejména u posteru. Na katedře biochemie není například vystavený žádný poster, kterým bychom se mohli inspirovat. Opravdu to většina z nás dělala poprvé a tak je trochu nemístné kritizovat, že tohle se běžně na poster nedává, když nám předtím nikdo nepředložil postery k inspiraci. Když něco kritizuji, měl bych také ukázat, jak jsem to dělal já lépe. Možná by neškodilo zařadit v rámci tohoto předmětu přednášku jak prezentovat své výsledky, abychom se neučili metodou pokus-omyl (vím, že v úvodu něco proběhlo, ale podle mě to bylo nedostačující, chtělo by to i s příklady)
Jinak konstruktivní kritiku na konferenci hodnotím jako přínosnou.
prof. RNDr. Petr Hodek, CSc. [31-250], Praktická cvičení z biologie a biochemie mikroorganismů [MC250C09, praktická cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.09.2009, 2. Ročník, Biochemie, bakalářské
Praktikum bylo zajimavé a určitě jsme se při něm nenudili, i když občas bylo těžké se zorientovat ve více úkolech, které jsme dělali najednou. Ale největším problémem pro mne byla velmi dlouhá doba práce v praktiku - být celý den od rána až do večera na nohou a často bez možnosti si zajít na oběd nebo se v klidu najíst a napít bylo velmi únavné a nepříjemné. Také bylo nepříjemné, že v rozvrhu takto dlouhá doba v praktiku nebyla uvedena, a proto jsme na to ani nebyli připraveni a často jsme už na dobu po rozvrhovaném praktiku měli domluvené jiné aktivity, které jsme nakonec kvůli praktiku nestihli. Pokud by to tedy bylo možné, studentům by určitě vyhovovala kratší doba práce v praktiku (klidně rozdělena do více dnů, například do celého týdne), nebo by aspoň v rozvrhu měla být uvedena skutečná předpokládaná doba strávená v praktiku, aby s tím studenti předem počítali.
26.06.2016, Biochemie, bakalářské
Pan profesor Hodek se jeví jako odborník na mikrobiologii. Během laboratorních cvičení vykazoval profesoinální přístup ke studentům i k daným úlohám.
prof. RNDr. Petr Hodek, CSc. [31-250], Praktikum z klinické biochemie [MC250C44, praktická cvičení]
27.02.2010, Klinická a toxikologická analýza, bakalářské
Úloha ELISA se mi vcelku líbila. Dr. Hodek aktivně zapojuje studenty do práce (a netrhá hlavy za špatné odpovědi), takže z toho student i něco má a chápe co dělá a proč, což je podle mého naprosto správný přístup. Není, myslím, co víc dodat.
prof. RNDr. Petr Hodek, CSc. [31-250], Enzymologie [MC250P01N, přednáška]
23.09.2007, Biochemie, navazující magisterské
Bylo by vhodne, kdyby prednasejici znal to, co prednasi. Pan docent s enzymologii mnoho zkusenosti asi nema, soude dle kvality jeho prednasek. Sprtani se vzorecku na vypocet inhibic je nesmyslne.
  • Vazeny ucastniku ankety, dekuji za vas prispevek. Protoze je cilem teto ankety napomoci k vylepseni kvality vyuky, rad bych tak ucinil, abych svym vykonem uspokojil vsechny posluchace. Vzhledem k tomu, ze vas prispevek (asi omylem) zustal nepodepsany, nemohu na zaklade vaseho zcela obecneho (bez dalsiho upresneni nedostatku) a ojedineleho (1 hodnoceni z 31 moznych) soudu splnit poslani ankety. Pokud byste chtel (opravdu bych to vital) pripominky konkretizovat, je vam k dispozici ma adresa: hodek@natur.cuni.cz.

    Petr Hodek, CSc.
    19.07.2011, Biochemie, navazující magisterské
    Doba a místo konání přednášky (Ch1 pozdě odpoledne, navíc pro většinu studentů po dlouhé pauze) byly naprosto nevhodné, v učebně byla v době přednášky tma a přednes prof. Hodka nebyl téměř slyšet.
    prof. RNDr. Petr Hodek, CSc. [31-250], Biochemie II [MC250P03B, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2008, 3. Ročník, Biochemie, bakalářské
    Velmi putava prednaska o vyuziti mikroorganizmov pri urcovani struktury eukar. enzymov a homolognom modelovani. Trosku som postradala 'big picture' (suvislosti medzi jednotlivymi krokmi som pochopila az pri priprave na skusku.)
    prof. RNDr. Petr Hodek, CSc. [31-250], Využití počítačů pro prezentace [MC250P07A, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.05.2006, 4. Ročník, Biochemie, magisterské
    Velice uzitecna prednaska, nektere znalosti mi nyni hodne usnaduji praci. Pan docent Hodek mel trpelivost i s temi pomalejsimi a vse dukladne vysvetlil.
    26.07.2006, Biochemie, magisterské
    Dodal bych snad jen to, že je dobře, že pan docent nevyučuje zacházení s open office - dle mého názorru to zatím naneštěstí nestojí za to - dle mého důkladného zkoumání je např office xp od microsoftu stále výrazně rychlejší a rychleji ovladatelný, open office vůbec není špatný ale je potřeba důkladně zapracovat na klíčových vlastnostech - zejména rychlost ukládání soboru, rychlost startu programu, a také ovládání pomocí zkratek.
    Pan docent toho na nás někdy vychrlil až příliš, ale to je součást velkého počtu přednášek...
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.01.2007, 1. Ročník, Biochemie, navazující magisterské
    Možná by bylo dobré zadat studentům úkoly k samostatnému vyřešení, udělat celý poster.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2007, 1. Ročník, Biochemie, navazující magisterské
    Tři kredity za tuto zkoušku se mi zdají moc, viděl bych to tak na jeden, max dva kredity.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.06.2010, 3. Ročník, Biochemie, bakalářské
    Letošní přednáška probíhala v malém počtu studentů, proto zde ještě více vynikla obvyklá snaha pana profesora Hodka vyjít studentům co nejvíce vstříc (např. výběr z probíraných témat).
    prof. RNDr. Petr Hodek, CSc. [31-250], Internet pro biochemiky [MC250P07B, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.06.2007, 1. Ročník, Biochemie, navazující magisterské
    3 kredity se mi zdají za tuto zkoušku moc
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2009, 3. Ročník, Biochemie, bakalářské
    Je nutností chodit na tento předmět vždy, nebo alespoň navštívit Doc. Hodka a poprosit jej o stručné shrnutí.
    Bohužel jsem právě na toto doplatila, jelikož jsem u zkoušky měla najít 2 věci (z 8), které jsem prostě nenašla. A když jsem pak zjistila, kde je hledat, zjistila jsem, že dané stránky jsem v životě neviděla (bohužel), i když jsem měla od spolužačky opsané i její stránky a všechny jsem procházela :-(
    Jinak tento předmět rozhodně doporučuji, dozvěděla jsem se zde hodně nových a hlavně užitečných věcí.
    Děkuji Doc. Hodkovi.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.02.2009, 2. Ročník, Biochemie, bakalářské
    Myslím, že by prospělo zapojit více procvičování či zveřejnit typy otázek / modelové testy.. A více probírat PyMOL.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.01.2015, 2. Ročník, Biochemie, bakalářské
    Při předmětu jsem se naučil používat internet jako užitečný nástroj při práci biochemika. Předmět mohu doporučit, občas se sice člověk ztrácí v množství dostupných programů a databází a nestíhá pak sledovat vše, ale pan profesor Hodek se to všechno snaží zlepšit a aktivně! se zajímá o zpětnou vazbu studentů, čili úroveň tohoto předmětu určitě poroste.
    prof. RNDr. Petr Hodek, CSc. [31-250], Biologie a biochemie mikroorganismů [MC250P08, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.01.2007, 3. Ročník, Biochemie, bakalářské
    Pokud beru laboratore k teto prednasce jako cviceni, tak musim rict, ze to byly jedny z nejlepsich cviceni co jsem mel. Ulohy v praktiku nebyly zdlouhave, a behem 3 dnu clovek udelal docela dost veci, od zakladu az napriklad k transformaci bakterii.

    Zvlast se mi libil pristup doktora Sulce, ktery kladl duraz na porozumeni uloze a mel velice zajimave pripominky a dotazy.
    prof. RNDr. Petr Hodek, CSc. [31-250], Biologie a biochemie mikroorganismů [MC250P08, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.10.2005, 4. Ročník, Biochemie, magisterské
    Moc se mi nelíbili praktika. Byla sice zajímavá,ale pokud je ve skupině 5 lídí moc si toho nevyskoušíte. Bylo sice fajn, že jsme protokoly vypracovávali ve skupině dohromady a né každý zvlášt. Pedagog i my máme méně práce, ale raději bych byla donucena protokoly vypracovat sama za sebe... přece jenom vypracováním protokolu si znalosti upevníte a znovu zopakujete.
    24.10.2005, Biochemie, magisterské
    K této přednášce nemám co dodat, snad jen že prezentace, které byly promítány, mohly být napsány podrobněji - student, který byl místo přednášky v práci, se z prezentací dozvěděl asi výrazně méně, než kdyby šel na přednášku.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.07.2006, 2. Ročník, Biochemie, bakalářské
    V tomto pripade bych zvyraznila schopnost upoutat pozornost k vykladu uciva a vzbudit zajem o dany predmet.
    25.09.2006, Biochemie, bakalářské
    V některých předmětech je po studentech u zkoušky vyžadováno daleko více znalostí než si dokáží zapamatovat na delší časový úsek, výsledkem toho je vlastně nedostačující znalost probrané látky. Předmět biologie a biochemie m. mě v tomto ohledu příjemně překvapil, protože i po absolvování zkoušky mám pocit, že si z dané látky něco pamatuji. Děkuji*
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.10.2007, 3. Ročník, Biochemie, bakalářské
    Mikrobiologie byla předmětem, jehož učivo se moc obtížné nezdálo, ovšem zkouška patřila k jedněm z těch náročnějších. Možná trochu nespravedlivé bylo, že varianta testu byla stejná u prvních tří termínů, takže zatímco na prvním prošlo 6 lidí z asi 30, tak na druhém už to byli skoro všichni.
    Podklady jsou ke stažení na internetu; ty se vytisknou, přinesou na přednášku a poznámky se dopisují do nich - zrychlí to zápis, neboť se dopisují pouze podrobnější informace a vysvětlení (tento způsob mě ale nevyhovoval).
    Přednáška byla dobře koncipována - asi dvě hodiny systému (pro mě tak akorát - docela podrobně, ale ne moc), hodina historie, podrobný popis bakteriální buňky, nemoci způsobené bakteriemi. Na metabolismus se už moc nedostalo (přednáška mikrobiologie je před přednáškou z biochemie, takže to šlo pomalu) a na genetiku bakterií se nedostalo vůbec.
    Jako dobrý nápad považuji zkušební test v půlce semestru - kdo chce, ten se může naučit a získat tak nějaké body (test je na 20b), které se pak mohou hodit na konci semestru u zkoušky (test na 90b.
    Praktikum, které probíhá jako součást předmětu, považuji za jedno z nejpřínosnějších, kterým jsem prošel. Student pozná metody od barvení, mikroskopie, identifikace přes izolaci kultur, kultivaci bakter. kultur až po transformaci kompetentních buněk. Je škoda, že praktikum probíhá "z dobré vůle" pedagogů při přednášce - chtělo by to samostatný předmět - dva a půl dne není zrovna moc. Toť asi tak vše...
  • Važený kolego, děkuji za opravdu zevrubné posouzení předmětu, které je pro nás inspirující a přínosné. V souladu s vaším návrhem se opravdu v novém akademickém roce daří oddělit praktika, které se stávají samostaným předmětem.

    Petr Hodek, CSc.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.06.2008, 2. Ročník, Biochemie, bakalářské
    Za největší problém tohoto předmětu považuju nesoulad u některých faktů v přednáškách docenta Hodka a doktora Šulce. Je tam pár věcí, které jsme dlouho hledali. Nejsem schopna to asi úplně objektivně posoudit, ale dle mě by nebylo zas tak obtížné ty slidy sladit, aby si občas tak neodporovaly.
  • Vážená kolegyne, děkuji za připomínku. Opravdu mě těší, že jste tento předmět sestudovala tak, že jste odhalila zmiňované neshody. Rozhodně své materiály dáme do souladu tak, aby údaje, které se mohou lišit v závislosti na kontextu či souvislostech, byly zcela jednoznačné.

    Petr Hodek, CSc.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.09.2009, 2. Ročník, Biochemie, bakalářské
    Bohužel byla tato přednáška až pozdě odpoledne v den, kdy byla brzy ráno přednáška z biochemie, proto bylo po celém ni ve škole velmi těžké udržet pozornost. Přednáška byla sama o sobě zajímavá, ale z těchto důvodů bohužel i často únavná. Kdyby bylo možné přesunout tuto přednášku na dřívější hodinu, určitě by byla pro studenty přínosnější.
    prof. RNDr. Petr Hodek, CSc. [31-250], Aplikovaná biochemie [MC250P51, přednáška]
    19.06.2007, Biochemie, navazující magisterské
    Vetsi blbost jako prednasku si jen tezko predstavit....
  • Vazeny kolego, dekuji za vasi reakci. Nerad bych ale mel dojem, ze vas kriticky soud vznikl pod vlivem sloganu reklamy motivujici studenty k ucasti v ankete: "Nastval vas pedagog, prispejte do ankety!"

    Petr Hodek, CSc.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.09.2007, 1. Ročník, Biochemie, navazující magisterské
    Tuto přednášku bych nezařazovala jako povinnou.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.09.2007, 2. Ročník, Biochemie, navazující magisterské
    Tuto přednášku bych viděl spíše jako volitelnou než povinnou (podobně jako Klinickou biochemii). Kladně hodnotím dostupnost prezentací z přednášek na internetu. Obsah přenášky mne nijak zvlášť nezaujal.
    12.06.2014, Chemie, navazující magisterské
    Degustace vín byla vynikajícím doplněním teoretických znalostí z přednášky.
    doc. RNDr. Miroslav Šulc, Ph.D. [31-250], Pokročilé praktikum II [MC250C08, laboratorní práce]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.07.2006, 4. Ročník, Biochemie, magisterské
    Praktikum pana Dr. Šulce pro mě bylo velmi přínosné a zajímavé a jsem rád že tato možnost byla.
    doc. RNDr. Miroslav Šulc, Ph.D. [31-250], Praktická cvičení z biochemie a biologie mikroorganismů [MC250C09, praktická cvičení]
    26.06.2016, Biochemie, bakalářské
    ''Vy nejste islámista?'', ''Četl jste Korán?'', ''Někomu sluší nůž mezi lopatkama'', ''Vypadám snad jako retard? Já jsem to naředil na 10 ml! (řečeno asi 3x ve vzdálenosti půl metru od Vás)'', ''Vy nejste 300 let starý?'', ''A co jsme udělaly ráno? (celkem zopakováno asi 15x)''...a mnoho dalších hlášek, které přicházeli během 2,5 denních praktik z úst pana docenta Šulce vždy velmi hlasitě, aby ho slyšely i ve vedlejších místnostech. Myslím si, že tohle by do praktik patřit nemělo. Plus zkoušení brutální formou rozhodně neodpovídá kreditovému ohodnocení, to se na mě nezlobte...
  • Dobrý den nepodepsaná/ý,
    použité výroky v uvozovkách (jako citace mých výroků) jsem neřekl a ohrazuji se i k popsané formě. Asi jsem byl v jiných praktikách. Pokud taková vážná a dle mého názoru nepravdivá obvinění zveřejňujete anonymně, je mi to předně velice líto. Nejsem si také jist, že si uvědomujete závažnost takového činu. Pokud si o zmíněné situaci budete chtít seriosně popovídat, můj email znáte. Budu čekat na vaši reakci a věřte mi, že jsem vděčný za jakoukoli konstruktivní zpětnou vazbu a snesu i kritiku.
    S pozdravem,
    Miroslav Šulc


    Miroslav Šulc, Ph.D.
    doc. RNDr. Miroslav Šulc, Ph.D. [31-250], Biologie a biochemie mikroorganismů [MC250P08, cvičení]
    18.05.2008, Biochemie, bakalářské
    Byla bych pro lidštější přístup a stejné podmínky všem
    doc. RNDr. Miroslav Šulc, Ph.D. [31-250], Biologie a biochemie mikroorganismů [MC250P08, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.10.2005, 4. Ročník, Biochemie, magisterské
    Moc se mi nelíbili praktika. Byla sice zajímavá,ale pokud je ve skupině 5 lídí moc si toho nevyskoušíte. Bylo sice fajn, že jsme protokoly vypracovávali ve skupině dohromady a né každý zvlášt. Pedagog i my máme méně práce, ale raději bych byla donucena protokoly vypracovat sama za sebe... přece jenom vypracováním protokolu si znalosti upevníte a znovu zopakujete.
    24.10.2005, Biochemie, magisterské
    K této přednášce nemám co dodat, snad jen že prezentace, které byly promítány, mohly být napsány podrobněji - student, který byl místo přednášky v práci, se z prezentací dozvěděl asi výrazně méně, než kdyby šel na přednášku.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.07.2006, 2. Ročník, Biochemie, bakalářské
    Pedagog nam studentum vysel vstric a snazil se nam vzhledem k nasim dosavadnim znalostem ulehcit probiranou latku, ktera byla pro nas obtizna. Nasi vinou, kdy jsme se nebyli schopni vyjadrit k navrhovane uprave usnadneni uciva, to pro nas bylo kamenem urazu pri zkousce, ovsem nikdo necekal, ze ve stejnem rozsahu se to v testu objevi. Pro me to osobne znamena pouceni pro priste. Ocenuji predevsim nabizenou pomoc ze strany pedagoga.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.04.2008, 2. Ročník, Biochemie, bakalářské
    Nebylo by na škodu tuto přednášku zařadit až za molekulární biologií.
    18.05.2008, Biochemie, bakalářské
    U powerpointové prezentace by měla být příště zvolená lepší barevná kombinace, protože nynější jde přečíst jen z předních lavic.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.06.2008, 2. Ročník, Biochemie, bakalářské
    Začáteční přednášky doktora Šulce patřily mezi nejzajímavějsí, ale také nejobtížnější. Škoda, že jsme v tu chvíli neměli již za sebou biochemii. Bylo by to snažší pro nás, i pro pana doktora Šulce.
    doc. RNDr. Miroslav Šulc, Ph.D. [31-250], Aplikovaná biochemie [MC250P51, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.09.2007, 2. Ročník, Biochemie, navazující magisterské
    Tuto přednášku bych viděl spíše jako volitelnou než povinnou (podobně jako Klinickou biochemii). Kladně hodnotím dostupnost prezentací z přednášek na internetu. Obsah přenášky mne nijak zvlášť nezaujal.
    ---, Využití počítačů v biochemii I. [MC250P07A, ]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.09.2004, . Ročník,
    Vřele doporučuji pro začátečníky, kdo však má větší zkušenosti s počítači, nechť si tuto přednášku zapisuje spíše s cílem zisku kreditů...