AnketaAnketa(verze: 653)
Aktuálně není povolen sběr dat
   Přihlásit přes CAS
Připomínky k výuce (Oba semestry)
   
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. Petr Dostál, M.A., Ph.D. [31-340], Sociální a ekonomická geografie evropské integrace [MZ340P43, přednáška]
02.07.2006, Geografie, navazující magisterské
Až příliš mnoho povinných studijních materiálů, článků. Podnětnější by bylo zabývat se více i současnými problémy řešenými v EU. Velice zajímavý byl LISREL.
15.06.2008, Geografie, navazující magisterské
Predmet, tak jak byl prednasen, postradal nektere dulezite informace tykajici se otazky evropske integrace a prilis velky prostor byl venovan tezim a myslenkam vyucujiciho. Podobny problem jsem mela i s formou zkousky.
prof. Petr Dostál, M.A., Ph.D. [31-340], Globalizace: procesy, problémy [MZ340P93, přednáška]
27.06.2006, Regionální geografie, magisterské
přednáška byla zaměřena na obecné věci, od hegemonních cyklů po kondratieva..
02.07.2006, Geografie, navazující magisterské
Přednášky byly chaotické, často bylo těžké orientovat se k jakému grafu, tabulce, knize apod. zrovna směřuje výklad. Velmi obtížné zaznamenat látku k probíraným tabulkám a grafům do smysluplných poznámek. Dobrý výklad naopak u vývojových etap globálního světa/hegemonů.
prof. Petr Dostál, M.A., Ph.D. [31-340], Politická geografie [MZ340P95, přednáška]
13.10.2005, Regionální geografie, magisterské
Na výkladu prof.Dostála mi nejvíce vadí jeho nesouvislost. Doporučuji panu profesorovi zkusit si někdy svůj přednes nahrát a přepsat na papír. Je velmi problematické se v něm orientovat: často například začne větu, která zní jako podstatná a proto se rozhodnu si ji zapsat, po pár slovech ale přednášející skočí někam jinam a původní myšlenka zůstane nedokončena (a tedy i nedopsána). Rozhodně nelze popřít, že prof.Dostál je ve svém oboru vynikající odborník, měl by se však naučit své znalosti lépe předávat a také konstruktivně přijímat kritiku. Stávající formální i obsahová kvalita přednášek prof.Dostála v rámci Politické geografie tak poměrně ostře kontrastovala s mnohem zajímavějšími přednáškami dr.Tomeše, který studenty dokáže do předmětu lépe vtáhnout.
prof. Petr Dostál, M.A., Ph.D. [31-340], Dějiny myšlení SG a RG [MZ340P96, cvičení]
02.10.2005, Sociální geografie, magisterské
zatraktivnit referáty studentů --> v současné podobě málo přínosné pro ostatní studenty (pouze dialog referujícího studenta a pedagoga. na druhou stranu je to při současném počtu studentů asi těžko splnitelný úkol
23.01.2007, Geografie, navazující magisterské
Skákat prezentujícím do výkladu není omluvitelné. Většina pedagogů si během prezentace dělá poznámky a až na konci je vyloží. Přerušení prezentujících narušuje plynulost výkladu, ruší jak prezentující, tak posluchače, a vůbec jde o velmi nevhodný příklad.
Nehledě na to, že pedagog by měl po příspěvcích nejdříve stimulovat diskuzi z řad studentů a až teprve poté přednést své komentáře. V opačném případě se studenti těžko pustí do diskuze.
01.02.2007, Geografie, navazující magisterské
Připomínky k jednotlivým referátům byly ze začátku pokládány v průběhu prezentací a ne až po jejich skončení.Jinak dobré.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.02.2007, 1. Ročník, Geografie, navazující magisterské
Navrhuji více regulovat témata přednášených referátů. Většina prezentací se podle mého názoru hodila spíše do přednášek o regionálním rozvoji a málo přispívala k osvojení probírané látky.
Příliš dlouhé a popisné prezentace ubíraly čas, který teoreticky měl zbýt na diskusi. Nezbyl.

Evidenci docházky na cvičení považuji za středověký nástroj.
prof. Petr Dostál, M.A., Ph.D. [31-340], Dějiny myšlení SG a RG [MZ340P96, přednáška]
30.09.2005, Sociální geografie, magisterské
zajímavý a důležitý předmět, hlavní problém vyučujícího vidím především v přednesu. pedagog chce často říci tolik, že nakonec neřekne nic. zasekne se u jedné věci a velkým obloukem se vrací k hlavní myšlence --> je náročné sledovat logickou návaznost přednesu. podobným problém vidím i u koncepce celého semestru. je třeba se striktně držet harmonogramu, aby ke konci semestru zbylo stejné množství času i na současné směry v geografii.
13.10.2005, Regionální geografie, magisterské
Prof.Dostal je bezpochyby skvelym odbornikem,ale sve znalosti neumi prilis predat studentum.Vyklad neni konzistentni a logicky usporadany - prof.Dostal se casto "zapovidava" o vecech, ktere s tematem sice do jiste miry souvisi, ale znemoznuji studentum pochopit latku.Prof.Dostal je jiste neprekonatelny ve vedeni a vyuce postgraduantu s hlubsi znalosti problematiky,ale "radovi" studenti by vice uvitali nekoho s lepsimi pedagogickymi schopnostmi - jako je Dr.Tomes,Dr.Perlin nebo Doc.Blazek a Doc.Sykora.
25.06.2006, Geografie, navazující magisterské
Vyučující je příliš zahleděn sám do sebe, stále odbočuje od tématu, kterým by se měla přednáška zabývat, nedokončuje své myšlenky, z čehož následně vyplývá, že dohromady to nedává hlavu ani patu.
02.07.2006, Geografie, navazující magisterské
Druhý zkouškový test (29.5) byl svými otázkami nesrovnatelný s testem z 22.5. Výtah ze 3 článků považuji za mnohem obtížnější než základní otázky o historii a institucích EU.
11.08.2006, Geografie, navazující magisterské
pedagod se chova velice nadrazene ke studentum a nadrzuje svym oblibencum, vykony nehodnoti objektivne.
23.01.2007, Geografie, navazující magisterské
Nesystematický výklad systematické látky. Prof. Dostál se chronicky nestíhal vejít do již tak velkého rozsahu přednášek. Studenti podle výkladu nemohli proniknout do pointy vývoje myšlení SG a RG, byli pouze svědky nesmyslného procházení obsahů (doslova) několika knih. Vzhledem k tomu, že se jedná o kurz povinný a vzhledem k probírané problematice základní, mohl by si prof. Dostál vzít příklad z organizace výkladu svých mladších kolegů, kteří jsou schopni i přednášky o teoriích vyložit jasně a přehledně (např. doc. Blažek). Nemluvě už o nepřítomnosti literatury, která by pokrývala přednášky.
01.02.2007, Geografie, navazující magisterské
Mrzí mě,že na tento předmět není žádná vhodná souborná literatura v češtině a pokud by jí vyučující napsal, určitě by to pomohlo k pochopení tématu nejen u nás na fakultě. Děkuji za poskytnuté materiály na přednáškách.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.03.2007, 1. Ročník, Geografie, navazující magisterské
Asi bych sem raději neměl nic psát, protože ne vždy volím vhodná slova, ale rád bych panu profesorovi vytkl poměrně velký prostor věnovaný autobiografii. Také bych se rád vyjádřil k tomu, že jsem byl vícenásobně napomínám za dívání se z okna. To odráží 2 věci: a) předmět mi svým zaměřením nesedl a možná i proto zaujímám vůči p. profesoromi spíše kritické stanovisko b) výklad mne vůbec nezaujal a bylo obtížné v něm nalézt kontinuální sled věcných informací. Také mi přišlo poměrně vtipné být napomínán za to, že si nepíšu to, co vyučující teprve řekne, protože to je "opravdu důležité". Referáty dle mého soudu výuce ve větší míře nepřispěli a souhlasím s kolegou Šimonem, že by jejich zaměření asi mělo být napříště úžeji specifikované. Také zápis docházky mi přišel ve 4. ročníku jako téměř přežitek.
29.09.2008, Geografie, navazující magisterské
Při přednáškách byl velký důraz věnován myšlenkám vyučující. To samé platí i pro zkoušku. Hodnocení dvou článků přednášejícího ze tří otázek je spíše přetlumočení jeho názorů než prokázání obecných znalostí týkajících se evropské integrace.
16.02.2009, Geografie, navazující magisterské
Dulezita prednaska, ktera by mohla byt jeste prinosnejsi, kdyby
byla lepe organizovana. Vyucujici ma tendenci odbihat od tematu, coz vede k tomu, ze nestihne probrat cely sylabus, nestihaji se take prezentace referatu. Referaty py podle me byly prinosnejsi, kdyby se zabyvaly texty predstavujicimi vzdy probirany smer (viz zadavani referatu na predmetu Teorie regionalniho rozvoje Doc. Blazka), pripadne treba na novych clancich demonstrovaly soucasne trendy v socialni geografii v konfrontaci se starsimi pristupy. soucasna volnost zadani je dle meho nazoru na ukor prinosu teto slozky vyuzky.
22.02.2009, Geografie, navazující magisterské
Jedinou výtku bych měl k přednáškám. Myslím, že by měly být jasněji strukturované. Občas se v přednesu hodně lidí ztrácelo.
27.02.2009, Geografie, navazující magisterské
Nevyhovovalo mi vyžadování docházky na přednášky. Dle mého názoru nebyl přínos přednášek pro úspěšné zvládnutí předmětu téměř žádný a pokud by docházka nebyla vyžadována, nejspíš bych na přednášky nechodila.
11.06.2009, Geografie, navazující magisterské
Co se nám pan profesor snažil celý půlrok říci jsem pochopila až při samotém učení na zkoušku, jelikož jeho výklad byl pro mě dost složitý, musela jsem si najít jiné studijní materiály než ty z přednášek.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2010, 1. Ročník, Geografie, navazující magisterské
Tento povinný předmět je pro navazující magisterský program poněkud nevhodný a to z toho důvodu, že probíraná látka je jen opakováním již známých, na jiných předmětech několikrát probíraných (a zkoušených) témat. Celkový tříhodinový rozsah týdně je proto naprosto naddimenzován. Vhodný je možná pro studenty, kteří neabsolvovali bakalářské studium na této fakultě a vystudovali jiný obor. Geografům bakalářům (navíc absolventům PřF UK) nepřinesl mnoho nového.
15.03.2010, Geografie, navazující magisterské
Pan profesor bohužel přílišnou část přednášek věnuje "osobním poznámkám", které zdaleka přesahují míru použitelnou pro oživení přednášek. Přednášky tak ztrácejí strukturu, stávají se poněkud zdlouhavými a nenaplňují účel přednášky. Dále by si měl pan profesor odpustit poznámky, jimž naznačuje, že studenti nemají ještě žádné zkušenosti, v podstatě nic neumějí apod. - o ničem z toho pan profesor nic neví, neměl by to tedy komentovat a snažit se tak vyvíšit.
03.01.2013, Geografie, navazující magisterské
No asi sem nenapíšu nic nového, ale takhle to vypadá, když se sejde nudný vyučující a nudný předmět. Zásluhy a zkušenosti pana Dostála nikdo nezpochybňuje, ale musíme jejich výčet poslouchat každou hodinu? Sebestředný profesor s celkem povýšeným vystupováním. Kdybych neměl předmět povinný, rozhodně bych na něj nechodil!
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.02.2014, 1. Ročník, Geografie, navazující magisterské
Bohužel přednáška je spíše výčtem osobních úspěchů a známostí přednášejícího. To by ještě tolik nevadilo, pokud by byl přednášející schopen předávat své dlouholeté zkušenosti srozumitelnou formou. Nikdy se nedostane k jádru věci, výklad je značně chaotický a k ničemu většinou nevede. Za prospěšné naopak považuji prezentace a v tomto případě i jejich zasvěcený komentář vyučujícím.
26.01.2015, Geografie, navazující magisterské
Bylo fajn, že jsme každou hodinu dostali vytisknutou strukturu přednášky.

Nejhorší bylo, že jsme se dozvěděli asi 5 krát, že každý desátý tady u nás ve třídě bude mít cukrovku. Nevím, jestli nám tu nemoc chce pan profesor vsugerovat nebo co.

Jinak by se ten předmět mohl přejmenovat třeba na "zásluhy Petra Dostála ve vývoji geografie."

Uvítal bych trochu více struktury při výkladu, a taky po bloku informací, které k sobě logicky patří (například výklad o článku autora) je znovu stručně shrnout a zopakovat.

Celkově vzato si myslím, že ten předmět by opravdu mohl být zajímavý, ale ty oslavy na sebe samotného a každou druhou hodinu upomínka, že brzy dostaneme cukrovku dokáže naštvat.
20.04.2015, Geografie, navazující magisterské
myslím si, že úroveň výkladu absolutně neodpovídá standartům, které by měli být na VŠ
23.04.2015, Geografie, navazující magisterské
Příliš osobních zkušeností, které člověk, jenž má jen elementární základy o problematice neocení. Naopak by v tomto kurzu mělo dojít k prohloubení znalostí. Předmět nesplnil má očekávání.
RNDr. Ludvík Kopačka, CSc. [31-340], Sociální a ekonomická geografie evropské integrace [MZ340P43, přednáška]
26.11.2006, Geografie, navazující magisterské
vyučujici mel pouze jednu prednašku za cely semestr
doc. RNDr. Josef Novotný, Ph.D. [31-340], Globalizace: procesy, problémy [MZ340P93, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.02.2007, 1. Ročník, Geografie, navazující magisterské
Oceňuji poskytnutí prezentací v elektronické formě.
16.01.2008, Geografie, navazující magisterské
Vyhoda tohoto kurzu v zimnim semestru 2008 byla ve slozeni prednasejicich: kazdy ukazuje velmi odlisny pohled a nazor na problematiku globalizace, coz je u tohoto tematu je velkou prednosti.
prof. RNDr. Luděk Sýkora, Ph.D. [31-340], Globalizace: procesy, problémy [MZ340P93, přednáška]
27.06.2006, Regionální geografie, magisterské
zaměřeno na konkrétnější a každodenní zajímavé ohledy globalizace
02.07.2006, Geografie, navazující magisterské
Velice poučné povídání nad kterým se člověk zamyslí nejen při přednášce ve škole.
RNDr. Jana Temelová, Ph.D. [31-340], Globalizace: procesy, problémy [MZ340P93, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.02.2007, 1. Ročník, Geografie, navazující magisterské
Část přednášek zabývající se globálními městy nebyla u zkoušky reflektována. Oceňuji poskytnutí prezentací v elektronické formě.
RNDr. Jiří Tomeš, Ph.D. [31-340], Politická geografie [MZ340P95, přednáška]
13.10.2005, Regionální geografie, magisterské
Přednášky Dr. Tomeše jsou nabité zajímavými informacemi.Teoretické koncepty politické geografie vysvětluje na příkladě (geo)politické situace současného světa - např. napětí v arabském světě nebo rozpory mezi zájmy EU a USA.Díky tomu jsou snáze pochopitelné a zapamatovatelné.Dr. Tomeš své zaujetí politickou problematikou přenáší i na studenty.
---, Sociální a ekonomická geografie evropské integrace [MZ340P43, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.05.2007, 1. Ročník, Geografie, navazující magisterské
1. Bohužel musím říci, ze přednáška ze Sociální a ekonomické geografie evropské integrace mohla být daleko přínosnější, než ve skutečnosti byla.

2. Dílčí části prof. Dostála, dr. Kopačky a ani suplování dr. Tomeše nebyli příliš propojené.
Zhruba polovinu přednášek z kurzu bych označil jako přínosné (především aktuální témata ze současné evropské integrace!), druhou polovinu nikoliv.

3. Nelze říci, že bych byl spokojen s formou zkoušky. Student si podle mého názoru má z předmětu odnést znalosti (a vlastní názor!) o socioekonomické integraci Evropy. Zkoušet přesnou znalost explanačních proměnných ze 7 let starého článku nebo konkrétni jednotlivosti z "readings" k předmětu považuji za nepříliš šťastnou volbu.

Pokud by byla otázka na znalost "readings" položena tak, že by student mohl uplatnit to, co si po přečtení článku zapamatoval, a co ho zaujalo (a nikoliv na konkrétnosti), tak to považuji za korektní. V nynější podobě tomu tak podle mého názoru není. Bohužel.

Současný postup nevede v žádném případě k tomu, aby studenti četli. Naopak! Vede pouze k tomu, že ti "chytřejší" (nechť si každý čtenář za slovo v závorkách doplní příslušnou možnost) se místo nastudování obsahu předmětu naučí loňská zadání zkoušky (což ve výsledku značně poškozuje (a poškodilo!!!) studenty, kteří takto nepostupují!).

Osobně považuji za značně pokořující (a pouze v případě krajní nouze využitelné) pro studenta UK učit se odpovědi na loňské zadání.


Navíc když si student náhodou přečte jiné, aktuálnější, nebo i zajímavější články či knihy o evropské integraci, tak u zkoušky nemá šanci nabyté znalosti uplatnit.

4. Prezenci na cvičení z předmětu pro čtvrtý ročník považuji za nástroj středověký a nevhodný.

5. Doufám, že možnost zpětné vazby mezi přednášejícími a studenty bude ku prospěchu obou stran a v rámci idejí univerzitního studia.

Martin Šimon
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK