AnketaAnketa(verze: 653)
Aktuálně není povolen sběr dat
  
Připomínky k výuce (Oba semestry)
   
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Mgr. Pavel Csank [31-340], Regionální geografie Evropy [MZ340P09, přednáška]
09.09.2006, Geografie, bakalářské
Jediné, co mohu vytknout je, že vyučující nezapisuje výsledek zkoušky do SIS a není k zastižení, neodpovídá na emaily (a na svých stránkách nemá uvedeny konzultační hodiny). Není zdaleka jenom můj problém, ale čekáme na zápis už tři měsíce
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.09.2006, 2. Ročník, Geografie, bakalářské
Děkuji za pěkné přednášky a skvělé studijní materiály. Jen by to příště chtělo trochu jasněji stanovit pravidla hry, jak se bude získávat výsledná známka...
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.10.2006, 2. Ročník, Demografie, bakalářské
Vyučující má kvalitní materiály a dokáže je příjemnou a uklidňující formou prezentovat. Určitě je vítanou novinkou a studenti hlavně oceňují jeho tolerantnější přístup u zkoušky. Nesnaží se již do šesti přednášek nacpat maximum informací, ale spíš vystihne to podstatné a detaily přikládá jenom jako ilustraci. I díky svému věku je blíž studentům a zdá se být velmi nadějným přednášejícím.
07.11.2006, Biologie, bakalářské
Hodnotila jsem nepožadování nabiflování spousty zbytečných encyklopedických znalostí, ale získání všeobecného přehledu...Konečně o tom někdo jen nemluví, ale zavádí to i do praxe.
prof. Petr Dostál, M.A., Ph.D. [31-340], Politická geografie [MZ340P95, přednáška]
13.10.2005, Regionální geografie, magisterské
Na výkladu prof.Dostála mi nejvíce vadí jeho nesouvislost. Doporučuji panu profesorovi zkusit si někdy svůj přednes nahrát a přepsat na papír. Je velmi problematické se v něm orientovat: často například začne větu, která zní jako podstatná a proto se rozhodnu si ji zapsat, po pár slovech ale přednášející skočí někam jinam a původní myšlenka zůstane nedokončena (a tedy i nedopsána). Rozhodně nelze popřít, že prof.Dostál je ve svém oboru vynikající odborník, měl by se však naučit své znalosti lépe předávat a také konstruktivně přijímat kritiku. Stávající formální i obsahová kvalita přednášek prof.Dostála v rámci Politické geografie tak poměrně ostře kontrastovala s mnohem zajímavějšími přednáškami dr.Tomeše, který studenty dokáže do předmětu lépe vtáhnout.
doc. RNDr. Hana Kühnlová, CSc. [31-340], Geografie malé oblasti [MZ340P94, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.04.2007, 1. Ročník, Biologie, navazující magisterské
paní docentka je člověk na svém místě, jen víc takových! geografie malé oblasti patří k nejzajímavějším předmětům, které jsem absolvovala. navíc je zde přímé napojení na praxi a člověk má alespoň pocit, že některé věci bude moci využít v budoucí profesi i v běžném životě. zpracování seminární práce je sice časově náročné, ale na zkoušení pak není třeba žádného memorování zpaměti. samotná zkouška probíhá formou dialogu o dané oblasti, o vytyčení hlavních problémů a možností rozvoje mikroregionu.
RNDr. Jiří Tomeš, Ph.D. [31-340], Zpracování diplomové práce [MZ340DP4B, cvičení]
David Vogt, 30.10.2006, 5. Ročník, Sociální geografie, magisterské
Zařazení "Zpracování diplomové práce /cvičení/" do ankety asi není zcela vhodné, nebo by si zasloužilo trochu jiné, specifické, otázky.
RNDr. Jiří Tomeš, Ph.D. [31-340], Politická a regionální geografie [MZ340P05U, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.09.2005, 3. Ročník, Biologie, bakalářské
prednasky jsou zajimave, tomes ma prehled. testy jsou tezke, zamerte se na geopolitiku, byva casto.
12.06.2006, Biologie, bakalářské
Kam se na Tomeše hrabe Národní divadlo, opravdový herecký výkon podtržený neustálým a nepřerušeným monologem na téma jak se rozčilovat na tím, co stejně nezměním :-)
RNDr. Jiří Tomeš, Ph.D. [31-340], Politická a regionální geografie [MZ340P05Z, cvičení]
20.09.2005, Geografie, bakalářské
Cvičení žádný nebylo, myslím si, že je to škoda, mohli jsme si věci z přednášek alespoň trošku vyskoušet v praxi
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.09.2005, 4. Ročník, Kartografie, magisterské
Tomeš je z celé té katedry možná nejvstřícnější člověk a když někomu teče do bot a jde k němu na 6. termín na ústní, tak pokud není úplný idiot, většinou se o tom přesvědčí. Materiálů je dost a termínů jakbysmet. Ode mě je to celkem nezaujatý názor, bo já od něj nepotřeboval, aby kdy slevil ze svých nároků, jako u mnoha jiných například v pol. letošního září.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.10.2005, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
Vzhledem k "počtu pedagoga" a počtu studentů nemá cvičení smysl.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.06.2006, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
cvičení neproběhla, místo nich byly přednášky
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.02.2007, 2. Ročník, Geografie, bakalářské
Přílišná interpretace individuálních politických názorů a přesvědčení
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.01.2009, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
Cvičení probíhá formou zpracování referátu, na který jsou podle zadání vysoké nároky (skupinové zpracování, vědecká úroveň), ale ve finále je jen "prolistován" bez zpětné vazby ke studentům (demotivující).
RNDr. Jiří Tomeš, Ph.D. [31-340], Politická a regionální geografie [MZ340P05Z, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.09.2005, 2. Ročník, Geografie, bakalářské
přednášky byly prodlužovány na úkor povinně volitelných předmětů (Dějiny objevných cest),což mařilo poslech konců přednášek
20.09.2005, Geografie, bakalářské
Celkově byly přednášky pojímany dost nudně. Například vykládat celé tři hodiny definice Politické geografie je fakt hrůza. A přitom takovej docela zajímavej předmět.
23.09.2005, Geografie, bakalářské
velké nároky na celkový rozsah učiva, celý obsah přednášek se nevešel do stanovených hodin
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.09.2005, 4. Ročník, Regionální geografie, magisterské
když on Tomeš vyučuje ty nejhroznější předměty (např. Politickou geografii), potom je logické, že není příliš oblíben
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.10.2005, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
-vyučující příliš věnuje pozornost detailním malichernostem (při přednášce i zkoušce)
-přístup nauč se z deseti definic 3 a máš za 3,nauč se jich 7 a víc máš za 1
-zdá se mi že pedagog příliš hledí na kvantitu(množství popsaného papíru při hodnocení testu)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.10.2005, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
Velmi zajímavá a podnětná přednáška Dr. Tomeše k politickým tématům. Kladně hodnotím snahu pedagoga přednést co nejvíce látky na úkor vlastního času, ale při testování znalostí bych spíše vyžadoval pochopení politických témat, a ne velmi širokou znalost.
17.10.2005, Geografie, bakalářské
Výuka se táhla až téměř do nočních hodin. Možná by to chtělo méně mrtvých teoretiků a jejich konstrukcí, názorů a definic. Naopak by asi bylo dobré vypíchnout významnější teorie, koncepty a kontexty, a soustředit se na to, co dnes ve světě skutečně je.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.05.2006, 1. Ročník, Geografie, navazující magisterské
Naprosto tragické. Z řady možných výtek bych uvedl pouze to, že - jak říkal Max Weber - politika nepatří za katedru. Proto by si přednášející měl odpustit své litanie na českou i světovou politickou scénu. Je fajn, že je pravicový liberál, ale nemá žádné právo své názory takto hlásat z katedry (viz. Weberova stať o politice na akad. půdě, student v dané situaci nemůže oponovat).
01.06.2006, Geografie, bakalářské
U prednasky bylo obtizne poslouchat, jelikoz preskakoval z tematu na tema. Jinak jsme se dozvidali celkem zajimave veci. U znamkovani zkousky neexistuji pravidla a jedna se o vyhradne subjektivni hodnoceni pana doktora.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.10.2006, 2. Ročník, Demografie, bakalářské
Přednášet politickou geografii jako povinný předmět pro 160 studentů není nic lehkého. Velkou výhodou Jiřího Tomeše je fakt, že k tématu existuje kvalitní dostupná literatura, k čemuž navíc svojí snahou hodně přispěl a jeho učební text Stát, prostor,politika, na kterém spolupracoval, vhodným způsobem pokrývá přednášené téma a pouze s malými dodatky se dá použít jako učební text ke zkoušce. Možná také proto byla i účast na přednáškách nízká (cca 40-60 osob). Je fakt, že vyučující přednáší velmi zaníceně a specificky, je pochopitelné, že to nevyhovuje každému. Přesto si myslím, že Jiří Tomeš se opravdu snaží a dává do toho vše. Protože v takovém počtu není interakce mezi posluchači a přednášejícím jednoduchá, nelze se divit, že odpřednáší radši všechno sám. Cvičení probíhá jako pokračování přednášky. Ke zkoušce si každý vypracuje referát na vybrané téma. Zkouška je docela těžká, dá se k ní ovšem z výše uvedeného materiálu (navíc dostupného v digitální podobě na internetu) dobře připravit a po poctivé přípravě, by neměl být problém ji složit, byť třeba dobře. Průměr výsledků zkoušek je horší oproti ostatním předmětům, příčinu vidím napůl v neoblíbenosti politické geografie jako takové a s tím souvisejícího nezájmu o dostatečnou přípravu a na druhé straně v přeci jen zvýšených nárocích pedagoga. Když už nic, odnesou si posluchači aspoň schopnost se učit a překonávat překážky. Z osobního hlediska jsem nezaznamenal nějaké podstatné objektivní chyby ve výuce, proto píšu

Komplexní hodnocení: výborně.

Citáty:

Věda potřebuje někoho kdo bude nastavovat zrcadlo a říkat, NE, nemáte pravdu.

Geografie je tunelována! Není schopna uhájit vlastní území, vlastně ani žádné nemá.

Někteří geografové tvrdí, že geografie za pár let zmizí.

Stát jako suverénní jednotka patří na smetiště dějin.

OSN je organizací na stabilitu brutálních režimů na světe.

Geografie má veliké problémy se základním výzkumem.

Kdyby se někomu v geografii podařilo vysvětlit jak funguje svět prostorově – stálo by to za Nobelovu cenu.

Todleto je kdybychání! (o různých teoriích budoucího vývoje)

Poučit se z tohoto povídání moc nelze.

Ono to nesedí, ale vědci to maj rádi, když se něco takového objeví.

Společnost národů zkrachovala a OSN krachuje.

Pusťte muslimům Big Brothera a ono se to zhroutí samo.

Klaus je poslední velký soudruh.

Na vysoké škole jste proto, hlavně pokud chcete pokračovat ve vědecké sféře, abyste nikdy nikomu nevěrili.

Maďaři jsou uzavřenější, proto mají vyšší sebevražednost, jdou víc do sebe.

Národ je umělina.

Probíhá válka o duši muslimů, aby McWorld zvítězil.

Známý generál Daladier ve Rwandě potom spáchal sebevraždu, teda nevím jestli dokončil, ale napsal paměti.

Nemám mobil ani auto, jsem nezávislý.

O tom se nebudu zmiňovat, protože času máme hodně.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2007, 1. Ročník, Geografie, navazující magisterské
myslim,ze prednaska neni zvladnuta-prednasejici neni schopen udrzet strukturu prednasky a probrat latku v avizovanem rozsahu,odbiha,je obtizne jej sledovat, pozitivni je jeho zivy,energicky prednes
tema je z velke casti zajimave a myslim,ze pri hledani duvodu pro nepritomnost studentu na prednaskach by mel prednasejici zvazit faktor kvality prednasek
pozitivne hodnotim dostupnost studijnich materialu - e-kniha na webu, poskytnuti prednasek a umozneni ruznych forem zpracovani seminarni prace (preklad, reserse atp.), ktere vychazi studentum velmi vstric
zkouska je narocna na rozsah znalosti, coz je myslim v poradku vzhledem k obsahlosti kurzu
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.10.2008, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
Problémem přednášek z politické a regionální geografie bylo přetahování - určitá část studentů musela odcházet na jiné přednášky či cvičení a tudíž přicházela často o značnou část výkladu. Velkým problémem též bylo časté přesouvání termínů zkoušek během zkouškového období - kdy se stávalo, že mnoho studentů se díky přesunu termínu buď nemohlo dostavit či se na termín dostatečně připravit - proto i značná část studentů šla na první termín až v září. Probíraná problematika byla ale (minimálně pro mě) velmi zajímavá což je samozřejmě plus.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.10.2008, 3. Ročník, Demografie, bakalářské
přednášky byly přetáhovány,někdy až o hodinu,průměrně o půl hodiny a nebyl brán ohled na další výuku
11.06.2009, Demografie, bakalářské
Myslím si, že kreditové "body" rozhodně neodpovídají obtížnosti. 4 kredity se mi zdají opravdu málo, mám-li to porovnat s jinými předměty. Možná by nebylo na škodu tento předmět přesunout do zimního semestru - vzhledem k tomu, že vyučíjící v letním zkouškovém vypisuje málo termínů.
11.06.2009, Geografie, bakalářské
Pan Tomeš je do svých předmětů úplně zažranej a dokáže to podat s velkým zapálením. Dřív jsem slýchával, že je prej hroznej, ale mě se teda moc líbil, ikdyž občas odbočoval až moc, ale s vervou!
16.05.2013, Geografie, bakalářské
Vyučující pevně nestanovil formu zkoušky, řekl, že bude nějaký projekt, neřekl do kdy, a velmi neochotně odpovídal na otázky ohledně tohoto projektu. Vyučující chtěl zapisovat docházku, i když předmět probíhal pouze formou přednášek.
14.06.2013, Demografie, bakalářské
Vyučující by podle mého názoru neměl vůbec vyučovat, protože obsah předmětu je v jeho podání spíše jen snůška stížností na současnou politickou situaci, obviňování všech možných aktérů a také neustálé osočování studentů, jak jsou hloupí. Také nebyly vlastně vůbec stanoveny předpoklady na zkoušku, jen to, že má být powerpointová prezentace a seznam zdrojů, ale na zkoušce nám bylo vytýkáno, že to není podle představy vyučujícího. Také nebyly dodrženy časové intervaly, takže nějaké skupiny musely dlouho čekat, než přijdou na řadu. Předmět by mě bavil, pokud by ho učil někdo jiný, látka mohla být zajímavá. Ale bohužel...
14.06.2013, Demografie, bakalářské
Jediné, co jsem si z přednášek odnesla (mimochodem na přednášce jsem nebyla pouze 1) pouze to, že naše politická scéna by se měla z valné části pozavírat. Sice je to pravda a považuji za pozitivní mluvit přímo o některých situacích, ale ne na každé přednášce a téměř se nevěnovat danému předmětu. Na přednáškých si vyučující psal docházku, ale asi jen aby nás postrašil, u zkoušku ji vůbec nepoužil, což by vlastně ani neměl, když je přednáška dobrovolná. Nepřišlo mi také vhodné, že během přednášek, nás ponižoval, že kdybychom byli na škole v Americe, tak by nás tam bylo tak 20 %.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.06.2013, 2. Ročník, Geografie, bakalářské
Pan doktor Tomeš je nevyhovujícím vyučujícím tohoto předmětu Koncepce postrádá jakéhokoliv smyslu, pokusím se nastínit v několika bodech:
-Pan Tomeš neví, jak studenty motivovat, koncepce kurzu je přesně opačná: student je nucen chodit na přednášky, které potom u zkoušky nevyužije, jelikož zpracovává jen jedno dílčí téma.
-Pramení z toho neefektivní přednášky: Studenti nejsou motivovaní dávat pozor a přitom musí na přednášce být, pak je pan Tomeš musí umravňovat a v některých chvílích to přechází do invektiv vůči studentům
-Zadání práce ke zkoušce se často měnilo a bylo těžké zjistit přesné definování úkolu
-Zbytečné rozmluvy o politické situaci ze zcela neprofesionálního hlediska: jen kritika bez poskytnutí východisek, či nějakého geografického rozměru problému
-Neochotu na povinné přednášky chodit ještě stvrzovalo nedodržení časové dotace: přednáška často končila o 20-30 minut později než měla
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.06.2013, 2. Ročník, Geografie, bakalářské
K předmětu mám následující připomínky:

1. Zkouška. Dr. Tomeš naprosto nestanovil podmínky a způsob zkoušky. Zkouška měla charakter „projektu“ zpracovávaného ve vícečlenných skupinách, ovšem přesnou podobu, průběh a především zadání tématu zkoušky se za celý semestr vyučujícímu nepodařilo přesně vysvětlit a uvést, jeho odpovědi se různě měnily během semestru. Na množící se dotazy ze strany studentů reagoval dr. Tomeš neochotně. Informace ohledně zkoušky byly studentům sdělovány velmi chaoticky, navíc na konci přednášky, tedy často 30 minut po jejím skončení. (viz bod 2)

2. Struktura přednášek. Celý kurz postrádal koncepci a rozvrh přednášených témat. Ačkoli má kurz týdenní dotaci 2/0, přednášky téměř vždy (!) prodlužovány, a to až o 30 minut. Toto prodlužování vyplývalo zejména z neschopnosti vyučujícího držet se vykládaného tématu a jeho častému odbočování k tématům vedlejším, zejména k nepříliš konstruktivním komentářům tuzemské politické situace, což s náplní uvedenou v syllabu předmětu nemá nic společného.

3. Kontrola docházky. Na první přednášce vyučující uvedl, že docházka na přednášky bude povinná s určitou mírou tolerance. Tento postup vyučující zdůvodňoval tím, že studenti mají ke zkoušce zpracovat pouze 1 téma, a tudíž by nebyli motivováni se přednášek účastnit. Absurdní je ovšem fakt, že docházka bývala kontrolována až na samém konci přednášek, a tedy často po jejím řádném konci. (viz bod 2)

4. Verbální agrese. Několikrát byli studenti kritizováni za neznalosti neprofesionálním způsobem a srovnáváni se studenty v zahraničí (irelevanci takového srovnání ani nehodnotím). Vyučující rovněž útočně kritizoval neúčast na přednáškách (zcela nesmyslně, protože toto se týkalo nepřítomných studentů) a vyhrožoval přísnějšími kritérii u zkoušky pro ty, jejichž docházka nebude pravidelná.

5. Jako samostatný bod pak uvádím hysterický výstup dr. Tomeše, po němž následovala kontrola ručně psaných poznámek náhodně vybraných studentů s prohlášením, že studenti, kteří si aktivně nezapisují informace, budou u zkoušky znevýhodněni.

Z těchto důvodů hodnotím kvalitu předmětu jako mimořádně špatnou.
RNDr. Jiří Tomeš, Ph.D. [31-340], Regionální geografie Evropy [MZ340P09, přednáška]
20.09.2005, Geografie, bakalářské
Jak někdo může zkoušet celou Evropu, když o přednášky probere akorát Polsko a Maďarsko.
23.09.2005, Geografie, bakalářské
Tento předmět je ohodnocen 4 - mi kredity, což je vzhledem k náročnosti zkoušky neadekvátní. Předmět je navíc rozdělen na část fyzickou a sociální a předem stanovené hodiny na výuku rozhodně nestačí a prakticky pak bylo přednášek dvakrát více, což se odrazí i na obsahu učiva a požadavkům u zkoušky. Část sociální geografie je velice rozsáhlá, v přednáškách js¨me stačili probrat ani ne desetinu, zbytek, nutný ke zkoušce, je potřeba se naučit z poskytných materiálů, která obsahují nezpočetné množství dat a údajů, které si většina studentů není schopná zapamatovat a pamatovat si je déle jak do nejbližší zkoušky už vůbce ne.
25.09.2005, Geografie, bakalářské
V prvním testu byly otázky (UNESCO památky), o kterých nebyla nikdy řeč.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.09.2005, 4. Ročník, Kartografie, magisterské
Nejvetsi prekvapeni letniho semestru byl pristup dr. Tomese ke studentum, kdyz vypsal prednasky navic, aby stacil probrat nezbytne minimum ke zkousce. Zapisy z prednasek stacily k uspesnemu absolvovani. Skoda jen, ze predmet nema vetsi hodinovou a kreditovou dotaci.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.09.2005, 3. Ročník, Demografie, bakalářské
Přednášky kvalitní. Zajímavý výklad. Ale- Příliš mnoho informací. Znát vše až po NUTS III je extrém, jehož dosažení by i u jediného státu bylo celkem vzato nemožné. Asi to jinak nejde, protože pokud by šlo, divil bych se momentálnímu pojetí. Zřejmě je zde předpoklad hlubokého zájmu tematiky, čemuž se vůbec nedivím.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.09.2005, 3. Ročník, Demografie, bakalářské
příliš velké množství látky během jednoho semestru, zbytečně probírané do velkých detailů
29.09.2005, Geografie, bakalářské
málo času, spoustu věcí jsme se museli doučovat sami, bez možnosti studia z tištěných materiálů
rozhodně by mělo být samostatně, nebo na dva semestry
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.10.2005, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
Zajímavé, kvalitní a obsáhlé přednášky o Evropě by si určitě zasloužily větší hodinovou dotaci a také větší kreditové hodnocení. Považuji za nesmyslné, aby jeden člověk zkoušel během zkouškového přes 300 lidí. Chtěl bych zdůraznit, že tato změnit je na garantovi oboru, ne na vyučujícím.

Oceňují přístup Dr. Tomeše, který vyšel studentům vstříc jak DVOJNÁSOBNÝM počtem přednášek (!!!), tak poskytnutím studijních materiálů (!!!), a v neposlední řadě také změnou zkouškového testu (!!!), který se jevil a byl oproti loňsku pro studenty zvládnutelnější (a to i přes nekorektní přístup některých studentů).
17.10.2005, Kartografie, magisterské
Tomeš jako obvykle asi dopadne v hodnocení špatně a další semestry oznámí studentům, že se začne chovat tak, aby si to zasloužil. Ten člověk má úctyhodnou a neuvěřitelnou pamět, ale bohužel možná úzce specializovanou a ne a ne pochopit, že nám je na nic, vědět vše, co ví on. Dr. Tomeš je jediný, koho znám, kdo si dokáže udělat přehled o vývoji regionů prostým krátkým pohledem do tabulky o 50 řádcích a 20 sloupcích. My, obyčejní smrtelníci, v tabulkách vidíme data - on informace. Nevím jak se dostal k učení, jeho pedagogické schopnosti mě neuspokojují a myslím, že kdejaký doktorand by vykládal líp. Látku je třeba zjednodušit - důležitější mi připadá vědět, kde se dostanu k požadovaným aktuálním informacím, než si pamatovat věci, které budou za půl roku zastaralé.
To, co se nám snažil vykládat, okamžitě po zkoušce vypouštíme. Mimochodem, vím asi jen o 2 lidech (s velmi nadrůměrným IQ), kteří při písemce nepoužili taháky. Bez takového materiálu není v silách jedince písemku napsat.
Jestli to Tomeš považuje za základ znalostí pro geografy, tak bych byl rád, kdyby si tytéž testy (za 2 hodiny) napsali ostatní vyučující naší sekce a chtěl bych vidět výsledky. Je to asi utopické, málokterý by se odvážil, že? Ale negativní výsledky by také ukázaly, že chyba možná není na straně studentů.
Upřímě nechápu, proč už dávno nebylo rozvázán pracovní poměr s človekem, na kterého si studenti permanentně ztěžují a který (co se říká) nemá nejlepší vztahy i jinými pedagogy. Argumentaci, že za něj není náhrada nepřijímám, na téhle sekci je možné zrušit celé ktedry bez náhrady, tak proč ne jedince. Asi na někoho něco ví a moh by to povědět...
Každý obor na každé VŠ má prý nějaký blbý a těžko prostupný předmět - u nás je to Rege-sociální část
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.10.2005, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
Pan Tomeš je opravdu podivný. Jiní (a většina) ho na těchto místech dost shazují, já budu součástí té menšiny, která ho uznává se všemi klady a zápory. A kladů je víc, milí studenti, jsme už na vysoké škole! Vzkaz pro dr. Tomeše - jděte do politiky, ať mám koho volit!
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.11.2005, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
Opět se opakovali stejné chyby,které jsem si před rokem přečetl v anketě,za tu nejvýraznější považuji fakt, že velká časová náročnost vůbec neodpovídá kreditům,navrhuji buď počet kreditů výrazně zvýšit(dvojnásobek nepovažuji za přemrštěný),či pedagog musí slevitze svých požadavků,

-dále se při časovém rozsahu výuky nedá stihnout ani 1/2 problematiky
-pan Tomeš bazíruje na ohromném kvantu statistických informací,
jež byly v leším případě aktuální před několika lety a často se mezi sebou ani nedají porovnávat
-přes všechnu kritiku musím ocenit zanícení a sebe obětování pedagoga, nemluvě o vtřícnosti při organizaci zkoušek,pozitiv bylo dost

Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.01.2006, 3. Ročník, Demografie, bakalářské
Velmi zajímavý předmět doplácí na snaze vměstnat příliš velké množství informací do nesmyslně malého počtu přednášek.
07.01.2006, Geografie, bakalářské
Pan Tomeš u zkoušky vyžaduje tak velký objem učiva, který by nebyl schopen odpřednášet, ani kdyby měl dvakrát tolik prostoru. Testy hodnotí velmi přísně, zejména klade zbytečně velký důraz na čísla. U ústní zkoušky je naopak velmi příjemný.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.10.2008, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
Předmět zajímavý, leč natolik obsáhlý, že si z něj ve výsledku odnáším velmi málo. Hlavní kámen úrazu je, že jeden semestr na fyzickou i socioekonomickou část prostě nestačí.
11.06.2009, Geografie, bakalářské
Pan Tomeš je dobrej. Zapálenej a evidentně rozumí tomu, co říká.
RNDr. Jiří Tomeš, Ph.D. [31-340], Geografická analýza makroregionu [MZ340P21, přednáška]
27.06.2006, Regionální geografie, magisterské
cílem předmětu je vypracovat práci o zvoleném tématu (něco jako menší bakalářka - často i mnohem kratší). Nedoporučuji na předmět chodit, pokud není človeku jasné, co chce dělat na diplomku, protože tento předmět by mohl být přípravou na diplomku - aby člověk neztrácel čas.
Samozřejmě člov+ěk může vypracovat téma, které na diplomku nepoužije ale pouze ho zajímá, ale v tom případě je to dost ztráta času.
RNDr. Jiří Tomeš, Ph.D. [31-340], Evropa regionů [MZ340P22, cvičení]
03.04.2006, Geografie, bakalářské
neprobíhalo, spojeno s přednáškou
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.06.2006, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
žádné cvičení neproběhlo, byla to trojhodinovka přednášek, ale nevadilo mi to:-))
23.02.2007, Geografie, bakalářské
na cvičení nezbyl čas
RNDr. Jiří Tomeš, Ph.D. [31-340], Evropa regionů [MZ340P22, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.10.2005, 5. Ročník, Regionální geografie, magisterské
Velmi zajímavá a přínosná přednáška,která je výrazně lépe strukturována než "Regionální geografie Evropy" v II.ročníku.Oceňuji poutavý styl přednášení,zhuštěný obsah a vztřícnost Dr. Tomeše vůči studentům.
13.10.2005, Regionální geografie, magisterské
Přednáška Dr. Tomeše mi poskytla bohatý a ucelený přehled o problematice. Nelze neobdivovat rozsáhlé znalosti přednášejícího a zároveň i jeho "nadšení pro věc", které vkládá do svého přednesu. Jediné, co mi mírně vadilo, byla vysoká rychlost řeči, kvůli které je někdy problematické se po delší době na výklad plně soustředit. Přesto tuto přednášku i Dr. Tomeše hodnotím velmi pozitivně.
03.04.2006, Geografie, bakalářské
kladeny velké nároky na rozsah učiva
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.05.2006, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
No občas jsme i přetáhli, ale nikdo nemusel zůstat, pokud nechtěl. Jinak jsem byl opravdu mile překvapen. Naprostou většinu látky jsme probrali včas, dobře se to poslouchalo a myslím, že místo učení zpaměti nám to přineslo řadu souvislostí a zajímavých úhlů pohledu, takže to vše, co jsme probíraly, začalo konečně dávat člověku smysl.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.06.2006, 3. Ročník, Demografie, bakalářské
Ano ano, souhlasím s kolegou Šatrou. Bylo to kvalitní doplnění znalostí z regionální geografie Evropy, které i přes délku přednášky nezačalo unavovat. Subjektivně hodnotím jako nejlepší předmět prozatimního studia na škole.
31.01.2007, Geografie, navazující magisterské
Nemám výhrady k vyučujícímu a přednášce. Spíše mě zaráží počet přihlášených studentů na tento předmět, což mě vede k obecné úvaze:jestli by jiné volitelné předměty neměly být omezeny do počtu studentů. Zvýší se tím i jejich úroveň (možnost diskuze ve 20ti studentech, ale ne v 50ti).
RNDr. Jiří Tomeš, Ph.D. [31-340], Vybrané kapitoly ze soc. ekonomické geografie Asie [MZ340P233, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.10.2005, 5. Ročník, Regionální geografie, magisterské
Strucna ale komplexni SG charakteristika vybranych asijskych makroregionu a velkych statu. Diky zajimavemu obsahu, dostupne studijni literature a optimalnim pozadavkum k zapoctu i zkousce je to podle meho nazoru idealni volitelny predmet nejen pro regionalni geografy.Skvelym ozivenim prednasek bylo promitani z horskych oblasti Turecka,Iranu,Indie a Ciny.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.05.2013, 1. Ročník, Geografie, navazující magisterské
Zajímavé a velmi přínosné přednášky. Překvapením byla poměrně malá účast studentů, ale to je zjevně problém u většiny předmětů. Oceňuji také vstřícnost Dr. Tomeše ohledně posktynutí studijních materiálů a možnosti individuální domluvy termínu zkoušky. Tento předmět rozhodně doporučuji absolvovat.
RNDr. Jiří Tomeš, Ph.D. [31-340], Politická geografie [MZ340P95, přednáška]
13.10.2005, Regionální geografie, magisterské
Přednášky Dr. Tomeše jsou nabité zajímavými informacemi.Teoretické koncepty politické geografie vysvětluje na příkladě (geo)politické situace současného světa - např. napětí v arabském světě nebo rozpory mezi zájmy EU a USA.Díky tomu jsou snáze pochopitelné a zapamatovatelné.Dr. Tomeš své zaujetí politickou problematikou přenáší i na studenty.
RNDr. Jiří Tomeš, Ph.D. [31-340], Terénní cvičení ze sociální geografie [MZ340T10, terénní práce]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.09.2005, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
Hledání dat na internetu v cizím jazyce, zadání bylo přesné, výsledky uznány bez problémů.
prof. RNDr. Vít Vilímek, CSc. [31-330], Regionální geografie Evropy [MZ340P09, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.09.2005, 2. Ročník, Geografie, bakalářské
některé poslední termíny měly oproti druhé části Dr. Tomeše až příliš jednoduché zadání
27.09.2005, Geografie, bakalářské
melke, rychle nic nerikajici....
spis se zamerit na veci, ktere nezname. 3 nejvetsi jezera v Evrope snad kazdy zna...a pak neni vubec treba o nich mluvit (podobnych prikladu by se nasla spousta). treba pak zbyde dost casu na to ostatni...
prezentace v power pointu: bud cesky nebo anglicky s anglickym vykladem...takhle to pusobi dost zmatecne. navic poustet prezentace spolu s vykladem. mluvit a pak preklikat prezentaci studentum moc neda. (jen na okraj ohledem poskytnuti prezentaci: neni podminkou, ze kdyz maji studenti k dispozici prezentace, nebudou chodit na prednasku...pokud tomu tak je, znamena to, ze prednaska nesplnuje jejich ocekavani a prijde jim jako ztrata casu. jako priklad lze uvest doc. Blazka...prezentace jsou plne k dispozici a sal je plny!)
zkouska byla pomerne lehka, da se udelat temer se znalostmi ze stresni skoly...
(jeste trochu osobni poznamka, nerad bych se Vas dotknul, ale myslim ze aspon na prednasce by bylo vhodne mluvit trochu spisovne)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.10.2005, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
Lepší žádné, než nepřipravené prezentace. Ve výkladu regionální geografie při popisu FG jevů nebyla použita ani jedna pořádná mapa, a nevěřím, že by taková mapa nebyla k dispozici. Souhlasím s připomínkou anonymního kolegy z 27.9 ohledně používání jazykových výrazů. Knihy od prof. Krále nebo doc. Votýpky byly výrazně přínosnější. Obtížnost zkoušky jakoby kompenzovala náročnost SG části.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.10.2005, 4. Ročník, Kartografie, magisterské
K Vilímkovi není výhrad, látka je smysluplná, utříděná, dá se naučit a písemka lze napsat i bez taháků. Co víc, to co jsme se učili v fyzické části si s chutí pamatujeme nadále a můžeme využívat. Dozvěděli jsem se spoustu zajímavých věcí, které pomáhají porozumět přírodě a jejímu stavu. Projíždím-li krajinou, uvědomuji si její vývoj a jiné geoekologické souvislosti. Pane Vilímku: Díky!
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.10.2005, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
Nevýrazné, i když účelné...Do budoucna by to chtělo zlepšení (nemusí být razantní).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.11.2006, 3. Ročník, Biologie, bakalářské
Písemná zkouška zadáváná Mgr. Tremlem, neodpovídala zcela obsahu přednášek. Myslím, že zadání písemky by mělo být výhradně věcí přednášejícího a v různých termínech by mohlo mít alespoň podobný vzorec.
---, Regionální geografie Evropy [MZ340P09, ]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.10.2004, . Ročník,
Dr. Tomeš vůbec nestihnul odpřednášet, to co by podle mého názoru měl, tedy SG přehled CELÉ Evropy. Zbytečně se velmi dlouho a detailně zabýval Polskem a Maďarskem a na další státy nezbyl čas. Hodnotím kladně, že alespoň nabídl jednu přednášku navíc o EU, ale mnohé státy nebyly vůbec zmíněny. I kdyz si (tak jako skoro kazdý) myslí, že na jeho předmět je vymezeno příliš málo času, měl by tomu své přednášky vhodně přizpůsobit.
Jeho nároky u zkoušky se mi zdají nepřiměřeně vysoké a jeho hodnocení tudíž příliš tvrdé. Z otázek často vůbec není patrné na co se ptá a co všechno chce a co nechce v testu mít. Studenty, kteří u něj získali *1* je myslím možné spočítat na prstech jedné ruky. A to si myslím, že není úplně v pořádku.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.10.2004, . Ročník,
Velmi zajimava prednaska, ktera ale bohuzel trpi nedostatecnou hodinovou dotaci. SG Evropy by mela byt prednasena jako samostatny predmet (1 trihodinovka tydne), coz by poskytlo prostor i pro pripadne cviceni a prezentace referatu. Hodnotim kladne obsah prednasky-jedna se de facto o jedinou "cistou" regionalku na teto fakulte. V ostatnich predmetech se deskriptivni regionalka temer neprobira, ackoli je nezbytna jako podklad pro geograficke analyzy, stejne jako pro ziskani predstavy o prostorovem usporadani reality. Prednasky dr. Tomese zahrnuji radu zajimavosti a perlicek, takze si myslim, ze dokazi vzbudit zajem o probiranou problematiku. Ocenuji snahu dolozit geograficke trendy a procesy empirickymi daty, takze prednaska ma formu interaktivni syntezy -kdy student slysi zaver a shrnuti, ale zaroven vi, jak k nemu vyucujici dospel a muze si tedy utvorit vlastni nazor. Kritiku si naopak zaslouzi nekoncepcni pristup pri rozvrhovani prednasek - pozornost neni rovnomerne delena mezi jednotlive kapitoly, nektere se se probiraji 3 tydny (Polsko), na jine nezbyde cas. Vyhrady mam take k formalni strance prednasek - neni vhodne promitat studentum neprehledny excelovsky soubor s mnozstvim cisel. Pro znazorneni trendu je lepsi graf nebo jednoducha tabulka pouze s dulezitymi daty. Co se tyce podminek zapoctu a zkousky - mely by byt studentum oznameny jiz prvni hodinu- a ne rozdavat referaty v kvetnu, jak tomu predminuly rok bylo. Se zkouskou samotnou jsem osobne problemy nemel, proto kritiku objektivity hodnoceni testu prenecham mene stastnym kolegum.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.10.2004, . Ročník,
Částečně souhlasím s předchozími názory. Domnívám se, že RG Evropy by neměl být povinný, ale pouze volitelný předmět. Měl by být rozdělen na 2 volitelné předměty: fyzická geografie Evropy a sociální geografie Evropy. Sám dr. Tomeš prohlašoval, že u vedení fakulty usiloval o rozdělení RG Evropy na 2 samostatné předměty, vedení fakulty však jeho návrh (z mě neznámých důvodů) odmítlo.
Domnívám se, že kdyby byla sociální geografie Evropy samostatným volitelným předmětem, mělo by to následující výhody:
- Bylo by možné v přednášce věnovat pozornost všem důležitým oblastem (nejen střední Evropa).
- Přednášku by navštěvovali ti, kteří mají o problematiku regionálních rozdílů v Evropě skutečný zájem.
- Dr. Tomeš by nemusel strávit tolik času vyhodnocováním testů.
- Pravděpodobně by se i zlepšily výsledky zkoušky u většiny posluchačů.
Jinak si myslím, že výklad dr. Tomeše byl zajímavý a dověděl jsem se zde řadu užitečných poznatků. Kladně hodnotím i skutečnost, že zkouška není pouze test s možnostmi a,b,c,d (jako tomu je u řady jiných povinných předmětů). Oceňuji, že student má možnost ve zkoušce vyjádřit a argumenty podpořit svůj vlastní názor. Pochybnosti však mám k výsledkům hodnocení zkoušky. Částečně se mi zdálo, že závisí na libovůli dr. Tomeše a že dr. Tomeš odpovědi studentů na otázky vůbec nečte, případně je hodnotí pouze podle toho, kolik stran papíru student popsal. Osobně jsem při prvním pokusu dostal známku 4 a při druhém 3, ačkoliv si myslím, že 1. pokus jsem napsal mnohem lépe, než 2. pokus.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK