Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Mimo jiné velice oceňuji názornou ukázku jak schématicky zakreslovat preparáty. Myslím, že byla pro všechny velmi užitečná a že to bylo poprvé a také naposledy, kdy nám někdo něco takového ukázal a přitom se to od nás stále chce.
Mgr. Jana Kulichová, Ph.D. [31-120], Botanika bezcévných rostlin (pro odbornou biologii) [MB120P76I, cvičení]
Jana je skvělá vyučující - pokud sem tam něco neví, tak je to spíš proto, že na ní chceme moc. K zápočtu připravila dobře a rychle odpovídá na maily. Pomohla mi s nastavením univerzitního proxy serveru! Zápočet hodnotil David Svoboda - trošku tam haprovalo co nám řekla Jana a co po nás chtěl David, ale mám pocit že ve výsledku se to stejně na hodnocení neprojevilo.
Mgr. Marie Macůrková, Ph.D. [31-151], Botanika bezcévných rostlin (pro odbornou biologii) [MB120P76I, cvičení]
K cvičení jako takovému nemohu mít vážnějších připomínek, neb jest perfektně připravené a k osvojení látky by vedlo za všech okolností, krom té, že ho vede Marie Šilhánová. Musím konstatovat, že s horším pedagogem jsem se na fakultě za dva a půl roku nesetkal. Možná by nebylo na škodu si připomenout, že studenti na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy jsou opravdu vysokoškoláci a chovat se k nim tak!! Proti kreslení objektů vůbec nic nenamítám, je to dobrý způsob, jak si věci zapamatovat. Když je ovšem pro pedagoga důležitější, aby byl objekt nakreslen v sešitě, než to, aby ho student skutečně viděl v mikroskopu, a dává to opravdu vehementně najevo, tak je tu něco zkaženého. Vrcholem pak je to, že studenti radši odmítnou vůbec si vzít preparát a radši to pěkně obreslí z té prezentace (což jsem doopravdy zažil), než aby se snažili v mikroskopu objekt opravdu vidět a tak, jak ho vidí nakreslit, a riskovat tím, že k nim pak přijde paní Šilhánová, aby konstatovala, že tohle vidět nemohli, aby si to radši omalovali z prezentace!!! Vrcholem pak bylo, když pan doktor Prášil na přednášce konstatoval, že nejobreslovanější obrázek je pouze velké zjednodušení a ve skutečnosti to tak vůbec není. To se pak člověk všemu může jen smát (nebo brečet) a vlastně si ještě vylít srdíčko do Ankety.
s paní Němcovou bylo na praktiku mnohdy veselo, přesto dokázala látku vysvětlit a poradit, dokázali jsme dohnat i zklus kvůli odpadlým hodinám (praktika)
prof. RNDr. Jiří Neustupa, Ph.D. [31-120], Botanika bezcévných rostlin (pro odbornou biologii) [MB120P76I, cvičení]
Přenáška byla hezká. Test už trochu horší - v průběhu semestru nám Neustupa řikal několik vtipných otázek, které by se mohli v testu vyskytnout. Nevěřili jsme, že by tam něco "takového" mohl dát. A nakonec samozřejmě dal... Jeho prezentace moc informací neobsahují, takže se rozhodně vyplatí chodit na přednášky.
Nejsou na světě jen řasičky... Někdy jsou Tvé otázky moc záludné, ale taky se u nich dá zasmát (jste na malé loďce uprostřed Atlantiku a vytáhli jste z vody řasu..:-)
Nebudu opakovat, co jsem napsal u protistologie, protože řasy na bezcévách byli v podání Jirky Neustupy stejně úchvatné jako právě při protistologii. Přesto si dovolím jednu výraznější výtku a to kvůli naprostému odbytí mechorostů. Na ty jsem se docela těšil a odůvodnění, že na terénním cvičení z botaniky se toho o nich dozvíme dost a dost, mě nejen neuspokojilo, ale následně jsem zjistil, že to není pravda. Člověk se tam (v Dobronicích) sice naučí rozdíl mezi foliózní a frondózní játrovkou spolu s těmi základnějšími druhy mechů, ale to je vše (ne, že by toho bylo málo). Na přednášce bych očekával více z ekologie, z anatomie, zajímavostí, zkrátka srovnatelně s předchozími kapitolami. Půlhodina možná stačí na hlevíky, ale ne na játrovky a už vůbec ne na mechy.
Pan Neustupa by při svých přednáškách mohl poněkud zmírnit tempo výkladu, a vynechat jisté poznámky zaměřené na psy případně na lidi asijského typu. Jinak se mi přednášky velmi líbily.
Bohužel dalšími povinnostmi p. Neustupy vznikaly mírné zmatky, spíše nejasnosti v návaznosti na probíranou látku. Látka nebyla probírána logicky za sebou, ale na přeskáčku a často se neshodovala s praktickými cvičeními (časově).
Tempo je sice rychlejší, ale při troše snahy se dá udělat i slušný zápis. Kdo píše pomalu, ať si pořídí diktafon.
Pan Neustupa je evidentně odborník a ví o čem mluví. Jen slovní hodnocení k některým studentům, které uveřejnil na listu společně s výsledkem zkoušky bylo přinejmenším nevhodné a to jak z profesionálního, tak z etického hlediska.
nekdy se u zkousky objevily veci, ktere vyzadovaly primo skvelou znalost problematiky, proto cast zkousky tvorena Dr. Neustupou hodnotim jako tu obtizneji zvladnutelnou.
Cvičení z mykologie bylo zábavné a obohacující, líbilo se mi pracovat s živým materiálem /např. odkrývat vřecka ascomycetů pod lupou a následně je nechat absorbovat vodu/ a také moci "vypěstovat" na sladovém agaru "houbičky" v domácím prostředí a objevit tak, co vše se vyskytuje běžně ve vzduchu za druhy.
Pan Prášil nám poskytl materiály přímo formou prezentací z přednášek, taky nám samozřejmě doporučil skripta "Kalina-Váňa". Část přednášky jsme vždy ještě prošli na praktiku, které nám pomohlo udělat si o studovaných organismech představu. Konkrétně tento přednášející dokáže poměrně složitou látku Mykologie (zde jde hlavně o systém) přednášet velmi záživně, také je nakloněn aktivitě ze strany posluchačů, ať už formou jejich dotazů nebo přinesení a určování různých druhů "houbiček" nalezených doma či v přírodě.
Milejšího člověka jsem (krom kamarádů) na fakultě nepoznal. k botanice nemám žádný vztah, ale pan Prášil je jedním z těch lidí, kteří vás dovedou nakazit. Nepoznat ho je velkým minusem studia.
Karel Prášil, prom. biol., CSc. [31-120], Botanika bezcévných rostlin (pro odbornou biologii) [MB120P76I, přednáška]
Bezcévy jsem měl zapsané v letním semestru a bylo velmi dobrou volbou využít tohoto dobrodiní přednášejících. Rodinné prostředí na přednášce bylo velmi příjemné (nyní si to možná zapíše více lidí a bude po žížalkách :-), stejně jako beze zbytku všechny přednášky doktora Prášila.
Příliš mě neoslovil způsob zpracování počítačových presentací. Jsou velmi nepřehledné a místo, aby výuce pomáhaly, tak ji kompikují. Vyučující stále říká, že je nebude číst, pak je čte a pak nestíhá látku probrat. Dala bych přednost souvisému výkladu doprovázenému ilustračními obrázky.
Pan Prášil je velmi nadšený pro svůj obor, příjemný ke studentům a ochotný zodpovídat jakékoliv dotazy, nelíbil se mi však způsob používání prezentací. Je sice pravda, že se z nich člověk mohl bez problému naučit na zkoušku, ale kvůli velkému množství textu a mnoha přeskakovaným stranám jsem neměl šanci vytvořit si kvalitní zápisky. Místo abych pochopil probíranou látku jako celek, odnášel jsem si z přednášky vždy jen jakési z kontextu vytržené výkřiky.
Je ovšem pravda, že jsme byli na počátku varováni, že přednášky mají sloužit jen jako jakési podtrhnutí toho důležitého, co jsme si již předem měli přečíst v prezentaci. Z tohoto pohledu byly zřejmě přednášky v pořádku, jen mně osobně tento způsob výuky nevyhovuje.
Na přednáškách jsem měla dojem že ztrácíme spoustu času organizačním povídáním, zvláště dlouhé vysvětlování proč něco nemůžeme stihnout probrat bylo paradoxní. Tenhle typ látky je ale stejně asi lepší procházet doma vlastním tempem a texty v prezentacích pokrývaly celou látku, tak moc nevadilo, že si člověk z přednášek mnoho neodnesl.
Doporučuji, pokud si chcete teoretické informace o rostlinkách bezcévných i cévnatých z přednášky převést do praxe. Týdenní botanická nalejvárna,ani bych nevěřila, co se mi všechno vejde do hlavy...:-)
Tenhle kurz rozhodně stojí za to. Skvělá parta lidí, spousta krásných kytek a tak vůbec. Sice to vypadalo, že zápočet bude dost těžký, ale stačilo se soustředit při dopol. a odpol. vycházkách.
Terénní cvičení z botaniky bylo jedním z nejkrásnějších zážitků na fakultě. Koncepce tohoto cvičení je úplně vyhovující a vyučující jsou naprostými profesionály ve svých oborech. Doporučuji každému, kdo má jen trochu zájem o botaniku.
Přestože si Bobřík již dlouho dopředu připravoval strategicky půdu na případný neúspěch v improvizovaných podmínkách Albeře a přestože ten týden se počasí rozhodl důkladně podpořit růst hub a mechů, tak to byl perfektní týden. Hrozně moc si cením způsobu organizace, který hrozně moc napomáhal pohodě, která tam panovala. Musím poděkovat (myslím, že i za spoustu lidí kolem mne, kteří si zatím nemohli na to najít čas) za nádherné cvičení, stejně tak jako všem přednášejícím, kteří se na něm podíleli a které mimo jiné asi nebylo vůbec lehké sehnat dohromady v jednom čase.
Bez tohoto týdne si zpětně neumím prvák ani představit. Prohloubení kolektivu, úžasná atmosféra a mnoho zážitků. Udělat se to dá a dokonce se i my nebotanici opravdu celkem dost věcí naučíme. Kdo si to nezapíše, přijde o něco kouzelného!!!
Ač jsme nebyli v Dobronicích, ale na Albeři, kde těch kytiček asi přeci jen roste o něco míň, tak to byl pěkný týden, kde se toho dala spousta naučit. A to jsem neměla zapsaný žádný systém rostlin, takže se nemáte čeho bát.
Super týden na Albeři, přestože jsem bílý biolog, tak mě kytičky alespoň trochu uchvátili, a když jdu po louce, tak vím kde co roste :), super organizace a všichni se snažili studentům vyjít maximálně vstříc. Vřele všem doporučuji.
Prestoze jsem zamerenim molekularni biolog, toto terenni cviceni me doslova nadchlo. Vsichni pedagogove, kteri se nam cely ten tyden venovali, to delali s takovym nadsenim, ze se preneslo i na nas. Po navratu jsem toto cviceni doporucila vsem svym znamym, protoze si myslim, ze jeste zadne podobne praktikum mi nedalo tolik.
Cvičení v Dobronicích bylo nabité informacemi, myslím, že by nezaškodilo udělat jedno dopoledne nebo odpoledně volné a během něj by se dala udělat prezentace katedry. Dál mě zarazilo jídlo, které jsme si museli zaplatit a přitom jsme neměli ani možnost výběru jídla, což by snad takový problém nebyl. Jídla byla totiž většinou dost jednotvárná...
Velmi vyvazena a organizacne zvladnuta exkurze, kde clovek, faunou nepolibeny, ziska zakladni a nezbytne znalosti. Vrele doporucuji studentum, kteri si nezapsali, stejne jako ja, jedinou prednasku tykajici se rostlin a chteji se neco dozvedet.
Karel Prášil, prom. biol., CSc. [31-120], Exkurze botanická [MO550C03, exkurze]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.07.2006, 2. Ročník, Ekologie a ochrana prostředí, bakalářské
Tak trochu flegmatik, tak trochu vědec, občas přijde pozdě a je s ním legrace:-) Navíc byl pan Soldán ochotný jít se zeptat kvůli mým šťouravým otázkám i jiných lidí z oddělení a nikdy mě nenechal bez odpovědi. Cvičením by prospěla jedna hodina týdně navíc.
Myslím, že cvičení k botanice bezcévných je moc pěkně zvládnuté a léty prověřené. Jako jedny z nejlepších (např. spolu s botanikou cévnatých) bych hodnotil dostupné prezentace. Dr. Soldán je milý pohodář a občas je s ním i docela legrace. Jedinou nepříjemností na celém cviku je poznávačka na konci, což je dáno množstvím probíraných organismů, ale kriterium pro splnění je poměrně rozumně nastavené, takže se to nedá udělat jen tak z listu jako třeba zápočet z genetiky, ale dá se to. Navíc poznávačka je vždy spřáhnutá se zkouškou, takže se to člověk učí jednou a docela se doplňuje, i když překryv ve výběru organismů by mohl být větší, zejména u autotrofí části.
RNDr. Zdeněk Soldán, CSc. [31-120], Terénní cvičení z botaniky [MB120T61, terénní práce]
Přiliš se mi nezamlouval způsob organizace praktik. Místo toho, aby byl kladen důraz na rozpoznání určitých typických znaků daných skupin a opravdové porozumění probírané látce, bylo cvičení spíše jen velmi uspěchaným výčtem mnoha druhů, které nebyl čas ani řádně prozkoumat, protože sotva upřel člověk zrak do mikroskopu, už se mu na stole hromadlily další preparáty. Navíc kvůli jistým posunům ve výuce obsah cvičení většinou předbíhal přednášky, proto bylo dost obtížné se zorientovat a vedoucí praktik musel ztrácet čas zbytečným vysvětlováním toho, co jsme se o dva týdny později dozvěděli na přednášce.
Na druhou stranu nemohu tyto problémy dávat za vinu panu Svobodovi, chápu, že je téměř nemožné učinit cvičení neuspěchaným, zajímavým a přehledným, když je požádováno probrání tak velkého množství látky.
Pan Prášil je hrozně milý a příjemný člověk, jen by mohl trochu zrychlit tempo výuky a věnovat se právě probíranému a ne tomu, co se říkalo minule, co se bude říkat příště, co na kurzu z botaniky a na jiných přednáškách... Na druhou stranu oceňuji, že má opravdu podrobné prezentace, ze ktrých se dobře učí na zkoušku (i to, co se nestačilo na hodině).
Přednášky doc. Neustupy byly opravdu skvělé, asi nejlepší, co jsem zatím na fakultě měla, látka podaná s nadšením a se spoustou zajímavostí, vždycky se stihla...vřele doporučuji tam chodit (a psát si zápisky:)!
---, Terénní cvičení z botaniky [MB120T61, terénní práce]
Myslim, ze by k tomuto cviceni mela byt predispozice z absolvovani Botaniky bezcevnych, ktera je vyucovana v zimnim semestru (predispozice z cevnatych by nebyla rozhodne vhodna, protoze prave vetsina studentu sem jede, aby se cevnate naucila). Ja jsem se tohoto kurzu zucastnila loni, bezcevky jsem nemela a pak jsem strasne trpela kazde dopoledne, kdy se prave bezcevky probiraly, nad kazdym dalsim latinskym nazvem, protoze tech byla opravdu kvanta. Myslim, ze tento pobyt je prinosny, opravdu dobry a uzitecny, ale clovek, ktery tam jede, by mel mit zaklady.
Celé cvičení bylo po všech stránkách naprosto perfektní, především pak přístupem pedagogů a jeho strukturou vůbec. Za sebe mohu konstatovat, že jsem se naučil poznat velké množství rostlin ať už mechů, játrovek a hub, jež jsem vůbec neznal, tak i vyšší kytky, jež jsem znal docela obstojně. Po cvičení je znám o dost lépe a proto jsem na toto cvičení jezdil.
Terénní cvičení bylo velice zajímavé (přínosné) a dobře organizačně zvládnuté. Výklad je zpravidla poutavý a zvládnutelný i pro nepříliš připravené. Ubytovací zařízení v Dobronicích je krásně nově zařízené, takže uspokojí i méně "terénní" studenty. Všem doporučuji!