AnketaAnketa(verze: 641)
Aktuálně není povolen sběr dat
   Přihlásit přes CAS
Připomínky k výuce (Oba semestry)
   
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Mgr. Martin Kuthan, Ph.D. [31-140], Základy molekulární biologie [MB140P71, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.09.2006, 1. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Nepovinná část:Pěkné cvičení,seznámení se se základními technikami v praxi...vřele doporučuji!Sice trochu delší z časového hlediska,ale zase si aspoň trochu osvojíte nějaké techniky a porozumíte lépe probírané látce(technikám)...
Povinná část:Prostě bla bla,ne moc záživné(asi proto,že je to povinné;-) )
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2007, 1. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Toto cvičení dobře doplňuje přednášku ze Základů molekulární biologie. Poskytnuté informace jsou zajímavé a cenné. Praktická část skutečně přispívá k osvojení příslušných dovedností a poskytuje užitečné seznámení se se základními metodami molekulární biologie.
RNDr. Martin Pospíšek, Ph.D. [31-140], Základy molekulární biologie [MB140P71, cvičení]
29.09.2005, Biologie, bakalářské
Cvičení bylo o ničem, zvlášť když je všechno na netu... Bylo to zdánlivě povinné, ale účast se nekontrolovala a moc lidí tam nepřišlo..
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.10.2005, 2. Ročník, Biologie, bakalářské
Chvalim to ze sa robilo s modernou technikou a ze sme si ju mohli vlastnorucne vyskusat. No mohlo toho byt aj viac...
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.10.2005, 2. Ročník, Biologie, bakalářské
Doktor Polsíšek to praktikum nevedl, jaksi už si ale nevzpomínám kdo to byl. Každopádně to nebylo nic moc. přednes měl bídnou úroveň, i když prezentace byla jakžtakž.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.05.2006, 1. Ročník, Biologie, bakalářské
Cvičení mi připadalo trochu jako hodina vaření. "Vezměte 2ul restrikcni endonukleazy, smichejte s 2,5ul pufru..." ale ono to asi jinak udelat nejde. Bylo fajn videt na zivo elektroforezu. Myslim ale, ze by cviceni mohlo zahrnovat vice uloh?
18.08.2006, Biologie, bakalářské
Praktickou cast cviceni bych volila take povinnou. Vetsi kontrola nad tim, zda studenti povinnou cast opravdu absolvovali.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.08.2006, 1. Ročník, Biologie, bakalářské
Velmi se omlouvám, ale pro své chronické pozdní příchody neznám jméno doktoranda, jenž cvičení vedl. Každopádně toto cvičení bylo pro mne velmi příjemným překvapením - je to sice v zásadě jenom další přednáška, ale to je v daném počtu lidí naprosto pochopitelné. Tuto přednášku jsem považoval za jednoznačně užitečnou a také za velmi příjmně a efektivně podanou. Kdyby to bývalo bylo technicky možné, tak bych se byl přimlouval za to, aby přednášku dostal tento doktorand místo doktora Pospíška. Myslím, že by to bylo ku prospěchu molekulární biologie i studentů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.10.2006, 2. Ročník, Biologie, bakalářské
Zkouška se dá zvládnout za pomoci "starších a zkušenějších". Jen si pak musíte vytrhat zešedivělé vlasy. Dobrá životní zkušenost. Berte to jako výzvu :o)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.10.2006, 2. Ročník, Biologie, bakalářské
Skvělé cvičení, zatím nejlepší, co jsem zažil. Úlohy zahrnují velmi zajímavé a moderní metody, se kterými se neměl človek předtím šanci se setkat (PCR, ...). Dobrá organisace, nepůsobilo hekticky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.12.2006, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Na cviceni sme toho nerobili nejak vela, lebo bolo kratke, ale vyskusali sme si PCR a elektroforezu, aj ked vsetci len jednu spolocnu (ale bola fakt pekna, aspon pre tych co to vidia prvy krat to stoji zato uz len pre ten pohlad)
16.06.2007, Biologie, bakalářské
Žádné skutečné praktické cvičení není. Pouze stašně nezáživná, zmatená a 3 hodiny dlouhá přednáška o metochách používaných v mol. bio. PS: zápočet dostávají automaticky všichni, účast si rozmyslete
10.09.2007, Biologie, bakalářské
Cvičení bylo poněkud nudné.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.09.2008, 1. Ročník, Biologie, bakalářské
Myslím, že o "cvičení" se vůbec nedá hovořit, protože nám se z něj stala součást přednášky, takže jsme absolvali místo 2 3 hodiny přednášky.
Zato musím absolutně kladně hodnotit cvičení "nepovinné", které by ale rozhodně povinné být mělo, protože si člověk všechno "ošahá" a vyzkouší si různé postupy v praxi. Podle mě to bylo rozhodně velmi přínosné.
RNDr. Martin Pospíšek, Ph.D. [31-140], Základy molekulární biologie [MB140P71, přednáška]
29.09.2005, Biologie, bakalářské
Ačkoli molekulární biologie vůbec nerozumím, u zkoušky jsem dostala dvojku...
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.10.2005, 3. Ročník, Biologie, bakalářské
Prednasky mi vyhovovaly. Bylo to zajimave a prestoze relativne narocne, tak jsem mela pocit, ze mi to neco dalo.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.10.2005, 2. Ročník, Biologie, bakalářské
Pan Pospisek nam sice hovoril aby sme mu do ankety nepisali, ze je arogantny voci studentom, ale mne to fakt neda.. :) Niekedy jeho spravanie vyznelo mierne arogantne, ale to si vysvetlujem tym ze je dost znudeny z predasania takych zakladnych veci...
Ale inak velmi putava prednaska, len koli nedostatku casu ku koncu odflaknuta...
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.10.2005, 2. Ročník, Biologie, bakalářské
Zkouška probíhá na počítači. Napřed jsem se toho děsila, ale pak jsem zjistila, že je to takový čistý způsob zkoušení a že program je snadno ovladatelný. Otázky se vztahují pouze na probranou látku, obrázky k doplnění otázek jsou často z PP prezentace.
17.10.2005, Biologie, bakalářské
Na přednáškách nám byly jen monotónně přečteny poznámky, které byly stejně stažitelné na netu. Nemělo smysl na přednášky chodit, a kdo se naučil nazpaměť vše z prezentací a materiálů na netu, neměl problém u zkoušky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.11.2005, 3. Ročník, Geologie, bakalářské
Zajímavé často i názorné přednášky, ale přesto všechno jsem tomu nikdy neporozuměla. Ale líbí se mi, že nechce nikoho potopit- počítačové testy jsou udělané tak, aby je udělal každý!!!
08.12.2005, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Zkouška pomocí počítače byla značně "neprůhledná".
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.05.2006, 1. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Vyborna prednaska.Dr. Pospisek umi prednaset na urovni a i zaujmout.Muzu jen doporucit
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.06.2006, 1. Ročník, Biologie, bakalářské
Přednášky v podání pana Pospíška byly bohužel velmi nudné a uspávající, což je u tak zásadního a nesporně zajímavého předmětu veliká škoda!
08.07.2006, Biologie, bakalářské
Asi nejzbytečnější přednáška, kterou jsem v prvním ročníku absolvoval. Výrazně nedoporučuji. Většina podávaných informací je mnohem přehledněji probírána v Biologii buňky.
18.08.2006, Biologie, bakalářské
Zkouska na pocitaci s odecitanim bodu za spatne odpovedi mi neprisla vhodne zvolena forma.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.08.2006, 1. Ročník, Biologie, bakalářské
Tato přednáška bohužel patří k těm v podstatě povinným, které vyžaduje každá druhá specializace, takže bohužel si většinou člověk nemůže mnoho rozhodnout, zda si ji vezme nebo ne. Pokud ale někdo takový je, tak bych mu rozhodně doporučil, ať si ji proboha nebere ze zájmu - zapláče nad výdělkem. Přiznávám, že jsem odtrpěl 2 přednášky, ale z ostatních ohlasů myslím, že se to příliš nezměnilo - přednášející je evidentně znuděný a znechucený povinností přednášet, a priori u posluchačů předpokládá nezájem a taktéž znechucenost (což bohužel u mnohých zřejmě i platilo) - podle toho to vypadá... Myslím, že trocha (radši větší trocha) snahy by neškodila - chápu, že přednášet, je mnohdy nevděčné, sám už jsem to také zažil, ale než přednášet znechuceně, tak radši nepřednášet vůbec - věci to prospěje víc (ale úvazku bohužel míň).
Co se týče obsahu - viz připomínka ke genetice - existují velké překryvy právě do genetiky a biologie buňky.
Ad zkouška - myslím, že by neškodilo inovovat otázky, aby byly trochu kreativnější. Taktéž by to možná chtělo změnit formu zkoušky, aby se zkoušelo, jak tomu člověk rozumí. ABCD a počítačové hodnocení je sice pohodlné a bezkontaktní, ale myslím si, že o tom by universita být neměla.
Dle mého soudu, doktor Pospíšek zbytečně mrhá svojí příležitostí ukázat alespoň části studentů, že i svět DNA a RNA může být docela zajímavý a že je nad čím přemýšlet.
04.09.2006, Biologie, bakalářské
Zajímavá problematika, tricet A4 textu, o kterém by jeden měl mít potuchy a stačí dávat pozor v hodinách.. to je příjemné.
18.09.2006, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Většina přednášek byla nezáživných, jen asi poslední jedna či dvľ opravdu stály za to...na pťednáškách se dle mého probíralo mnoho vľcí, které nebyly potťeba pro složení závereľné zkoušky, tudíž bylo vcelku zbytečné na nľ chodit. Výsledek závľrečné zkoušky mi pťipadal neodpovídající znalostem,šlo spíše o štľstí na otázky...jelikož tento pťedmľt spadal do mého oboru, velice mľ mrzelo, že byla špatná kvalita výuky...
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.09.2006, 1. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Zde musím naprosto souhlasit se Zdeňkem,opravdu je veliká škoda,že jistě moc zajímavý pťedmět je přednášen s takovým "nadšením"...myslím si,že p.Pospíšek dokáže jistě přednášet lépe a je škoda,že to bere pouze jako povinnost!Přednášky se mi bohužel nelíbily a i většina věcí v jeho prezentacích byla moc podrobných a pro složení závěrečné zkoušky nepotřebných!Opravdu by asi nebyla od věci úvaha o přeuspořádání výkladu,věcí potřebných na zkoušku a i typu zkoušky-souhlasím,že šetří čas,avšak bohužel na úkor získaných vědomostí studentů...
05.10.2006, Biologie, bakalářské
prozentace jsou pro začátečníky příliš složité (v podstatě na nic).měnit podmínky zkoušky uprostřed zkouškového období není fér. údajně čím pozdější termín, tím vyšší procentní limit pro vykonání zk. jestli je to pravda, tak to taky není fér. chtělo by to přednášku trochu zjednodušit.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.10.2006, 2. Ročník, Biologie, bakalářské
Zkouška na počítači neměla vůbec šanci otestovat skutečné znalosti. Šlo spíš o loterii.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.10.2006, 2. Ročník, Biologie, bakalářské
Zase omyl. Poznámka k přednášce skončila u cvičení. Z těch jsem si mimochodem nic neodnesl, za což ale kladu vinu jedině sobě.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.10.2006, 2. Ročník, Biologie, bakalářské
Velmi kladně hodnotím studijní texty, človek se nemusí prokousávat nadbytečnými kvanty informací v angl. učebnicích. Zkouška vychází z prezentovaného objemu látky, po vypracování otázek z biofora by člověk neměl dostat horší známku než 2. Přednáška po techn. stránce na úrovni.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.10.2006, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Občas jsem se ztrácela ve výkladu i textu k přednáškám (všelijaké zkratky, čísla a písmena proteinů) a jindy se zase zdlouhavě opakovaly věci vetšině osazenstva jistě známe (tak jsem i já standardně usínala :-/ )
02.11.2006, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Mozna by mel zmenit pristup ke studentům a neprednaset, jako kdybychom byli uplni blbci. Hodne lidi to otravilo. A me pote, co jsem se na neco zeptala a on se na me koukal jako na nejvetsi ... pod sluncem.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.12.2006, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Dr. Pospíšek dokáže přednášet velmi zajímavě. Bohužel většinou působil unaveně, až otráveně, bez většího zájmu o studenty. Na jeho obhajobu ale uvádím, že mnozí studenti (z nichž někteří měli za sebou už i osm hodin přednášek) se moc nadšeně taky netvářili... Zmínil bych se ještě o prezentacích, které sice jsou už předem stažitelné z internetu, ale nejsou příliš přehledné.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.06.2007, 1. Ročník, Biologie, bakalářské
Jako základní přednáška zcela k ničemu. Pospíšek nic nevysvětlí, přednášky jsou nepochopitelné, psát smysluplné poznámky nelze - je zbytečné tam chodit. Potenciální zájemce o mol. bio většinou odradí, ostatní znechutí. Přednáška vám prostě nic nedá. Pokud ovšem chcete 5 kreditů dá se naučit se z prezentací (+otázky)a test jde napsat.
17.06.2007, Biologie, bakalářské
Zkouška způsobem "několik studentů si náhodně vyzkouším ústně" mi přijde dost nezpravedlivá... A test před testem?? Co to jako má být?
10.09.2007, Biologie, bakalářské
Pan Pospíšek má poměrně dobře zpracované prezentace - dobře se z nich učí. Výklad je na úrovni, jen se člověk občas ztrácí.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2007, 1. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Prezentace k výuce jsou místy lehce nepřehledné. Látka je však celkem bez obtíží zvládnutelná. Oproti testu na počítači bych dala přednost běžnému testu na papír, i za cenu náročnějšího opravování.
19.09.2007, Biologie, bakalářské
Testování na počítači je prostě hodně o štěstí- jaká Vám zrovna byla "namíchána" varianta...- a tím pádem i při dobré přípravě můžete stejně tak odejít s tím, že jste prošli jako neprošli.... :( Je fakt, že kdyby bylo zkoušení ústní, tak by ale prošel asi málokdo...!
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.11.2007, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Příjemná přednáška, jako úvod do molekulární biologie poslouží v míře více než dostatečné. Přednes vyučujícího snadno poslouchatelný a poměrně porozumitelný, dostatek studijních materiálů, zařazování aktuálních informací... Náročnost zkoušky je přiměřená probírané látce i kreditovému ohodnocení přednášky.
05.01.2008, Biologie, bakalářské
Po absolvování této přednášky jsem měla pocit že mám v molekulární biologii chaos. Na přednášky jsem chodila,ale často jsem nechápala proč tak jednoduché věci probírá tak hluboko a ty těžké přeskočil. Někdy se mi zdá lepší snížit úroveň obtížnosti, aspon by z toho nekdo něco uměl.Učitel dal najevo, že ho to přednášení nebaví,jak to pak má bavit studenty?
10.01.2008, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Na tuto přednášku jsem se velmi těšila velmi rychle a hodně mě zklamala. Pan Pospíšek se většinou tvářil tak že, jsem měla pocit, že uči za trest. Výklad byl zmatený a neucelený, často přeskakoval informace, ať si to projdeme doma a jeho prezentace jsou opravdu ,,lahůdka" například obrázky hrozné kvality. ,,Zápočet" snad radši nebudu komentovat-pan přednášející (bohužel si již nepamatuju jméno)si stěžoval, že nedáváme pozor což byla pravda, příčína však byla spíše v tom, že přednáška byla opravdu velmi dlouhá a přednášející vůbec nebyl schopný vysvětlit jednotlivé metody a místo toho neustále vyjmenovával jednotlivé chemikálie apod, nic se z toho nedalo pochopit. Zkouška podle mě vůbec neprověřuje znalosti dané problematiky, spíše jestli jste schopni si spočítat, kolik můžete zaškrtnout otázek, abyste se díky minus bodum dostali alespon na 3. Vypsat tak málo termínů o zkouškovém a vyhlásit, že pozdější termíny budou přísněji a přisněji hodnoceni...to snad ani nejde moc komentovat. Pan Pospíšek, taky začal měnit podmínky zkoušky během semestru- nejdříve nám ,,sliboval", že si na každém termínu někoho vylosuje a vezme ho ústně, nicméně na zkoušce se vytasil stím, že bude předstest, kterým jste nic nezískali, ale mohli jste akorát ztratit. Tato přednáška odrazuje studenty od oboru molekularni biologie a jediný důvod ji absolvovat je asi to, že je to prerekvizita k molekulárni biologii.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.09.2008, 1. Ročník, Biologie, bakalářské
Tak důležitá přednáška jako Základy molekulární biologie by mělůa být podle mě na mnohem lepší úrovni.
V první řadě je přednes pedagoga dost špatný, v zadním a někdy ani v předních (!) řadách mu vůbec není rozumět, chtělo by to alespoň mikrofon.
V přednášcve jsem se často vůbec neorientovala, skákalo se z jednoho tématu na druhé. Některá se témata nám byla vysvětlována několikrát, jiná (podle mě ta složitější) byla vcelku "odbyta" anebo vysvětlena tak, že je většina nepochopila.
Systém zkoušky je podle mě nevhodný, alespoň bych změnila, že za správné odpovědi je jen 1 bod a za špatné se odečítá i více.
Abych jen nekritizovala, musím vysoce hodnotit "nepovinné cvičení", které bylo opravdu skvělé a byla jsem ráda, že jsem měla možnost si vyzkoušet různé techniky.
Omlouvám se za dlouhý příspěvek, ale podle mě by se měla úroveň této přednášky v mnohém zlepšit, protože dnes spíš odrazuje od dalšího studia molekulární biologie.
09.09.2008, Biologie, bakalářské
Mnoho studentů mají s touto zkouškou velké problémy. Až moc velké na to, že se jedná o "základy". Nemyslím si, že by zkouška musela být lehká, ale forma, jíž je zkoušení prováděno není o naučených znalostech, ale štěstí. Ústní zkoušení také není "žádný med". Měla jsem pocit, že se může zeptat prakticky na cokoliv. Doporučuji se této zkoušce obloukem vyhnout.
16.09.2008, Biologie, bakalářské
Látka nebyla obtížná,jen si myslím,že asi chyběl to správné nadšení přednášejícího,na kt. jsem byla zvyklá u ostatních přednášejících.Myslím si,že by to třeba mohlo vylepšit nějaké to zvýšení hodin přednášky.Učiva je spousta a není na to dostatek času,p.Pospíšek pak pospíchá a my to nestačíme pobírat.Nešlo by to jako třeba u Biologie Buňky-5h.týdně,nebo alespoň 4.
16.09.2008, Chemie, bakalářské
mohu jen dodat, že ti, kdo tento předmět nemusí mít, tak ať si ho nezapisují. Testovaní na PC s velice obskurním systémem hodnocení (podivný systém strhávání bodů), ústní zkouška s až vtipným rozsahem.
Nezapisujte to, pokud nemusíte. Těch 5 kreditů za takovýhle nervák opravdu nestojí.
26.09.2008, Biologie, bakalářské
zkouska probihajici na pc byla zcela mimo kontrolu studentu...otazky jsou hodnoceny tak, jak prisly pedagogovi narocne, nikdo nevi jak. vysoka neuspesnost pri skladani zkousky je dana zcela nevhodnym systemem zkouseni, kdy na znalostech zalezi jen malo.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.09.2008, 1. Ročník, Biologie, bakalářské
Tak já nevím...asi jsem trochu zklamaná skrz závěrečný hodnocení...a celkově jsem se nic novýho nedozvěděla...akorát jsem si utřídila v hlavě to, co jsem se dozvěděla jinde (hlavně biologie buňky) ale na druhou stranu mě to od pana Pospíška bavilo poslouchat...
03.10.2008, Biologie, bakalářské
Bodovací systém u zk byl šílený a k jeho obtížnosti byla i moc vysoká latka co se týče úspěšnosti, což dokládá počet studentů, kteří šli na komisionální zk a kolik jich ani tam neuspělo, zatím sem na žádném jiném předmětu takový velký počet neúspěšných neviděla, přitom u zk reprezentujem také vás vyučující, jak nám předáte vaše znalosti a zkušenosti, pedagog by měl přednášet proto, že ho to baví a že chce, abychom v jeho zaměření byli úspěšní a né od zkoužky vyházet na děsném bodování tolik lidí.....A nepíšu to zde, proto, že bych patřila mezi ty neštasné a chěla Vás na oplatku za to kritizovat, ale proto, že i mě to přišlo hodně nespravedlivé.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.12.2008, 2. Ročník, Biologie, bakalářské
1. a 2. termin zkousky je az prilis tezky. Ale diky tomu jsem si precetla anglicke texty, ktere jste nam poskytl a zjistila, ze je to vlastne velmi zajimavy predmet.
23.12.2008, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Pan Pospíšek se chová trochu divně vůči studentům obecně. Vidět je to na ústní zkoušce. Zkouška u něj je loterie, nezáleží podle mne příliš na tom, jak se kdo učil, ale spíš, jak vystupuje. Já jsem z toho vyšel dobře, ale byli tací, které vyhodil je nkvůli tomu, že působili nesebevědomě
23.12.2008, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Mela jsem pocit ze obcas se pocas prednasky ztracim,protoze prednasejici mel nekdy tendenci odbocit od temy a pak uz ale puvodni myslenku dokoncit.Pusobilo to tedy nekdy chaoticky a neorganizovane.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.06.2009, 1. Ročník, Biologie, bakalářské
Přednáška je pro většinů studentů biologie nadbytečná. Rozsahem se shoduje s Biologií buňky a genetikou. Proto ji navrhuji vyřadit ze studijního plánu, byla by vhodná možná pro učitele biologie. Přednášející je postaven před velmi různorodé publikum: poměrně "molekulární biologie znalé" - po absolvování dvou výše zmíněných přednášek a úplné nováčky, kteří o oboru ještě nic neslyšeli. Rozhodl se to řešit tak, že na přednáškách se opravdu probírají základy molekulární biologie, tedy to mnoho studentů odradí od jejich navštevování protože "se tam nic nedoví" ale na zkoušce se zkouší ze všeho, co s molekulární biologií souvisí bez ohledu na to, jak moc se to probíralo. To vede k tomu, že "nováčci" mají problém zkoušku vůbec absolvovat a místo aby se snažili pochopit ZÁKLADY molekulární biologie učí se nazpaměť detaily o kterých je známo, že se na ně zkoušejí ptá. (zkoušející toto dělá jako obranu proti serveru, kde si studenti sdělují zkouškové otázky, problém je, že pak vymýšlí otázky natolik složité, detailní a neočekávané, že student je nucen se k tomuto serveru uchýlit - řešením by bylo ústní zkoušení) "Pokročilí" jsou předmětem otráveni a šokováni mírou zkoušení, která se týká jiných předmětů, ne-li i ty přesahuje. Ovšem ti jsou ti šťastnější, mají šanci se na zkoušku ze svých starých poznámek připravit.

Všeobecně je s výukou "molekulárních" předmětů problém. Navrhuji proto předměty pro odbornou biologii sjednotit do nějaké "Velké molekulární biologie" která by zahrnula všechny tři výše zmíněné, podílelo by se na ní více vyučujících a trvala by třeba celý rok. Byla by odpovídajícím způsobem kreditově ohodnocena a byla by prerekvizitou pro další předměty. Student by se tu molekulární biologii konečně naučil úplně a ne že se bude třikrát učit nějaké zlomky a trošky neúplných souvislostí, které se v z velké části překrývají.
24.06.2009, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Přednášky byli vynikající ale poněkun náročné na sledování, když se zrušila přestávka. Ta reaktivace o přestávce mi tam chyběla. Jinak naprosto precizní.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.06.2009, 1. Ročník, Biologie, bakalářské
I přestože se tento předmět zdál jeden z nejtěžších, zkouška není žádným útrpným procesem - chce to více času než třeba na jiné zkoušky a samozřejmě záleží také na štěstí. Ale myslím, že tento předmět je opředen zbytečným duchem nervozity.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.07.2009, 1. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Velice zajímavá přednáška, ale tříhodinový blok bez přestávky ve 4 hodiny odpoledne je prostě moc, navíc ještě v málo větrané místnosti se velice dobře dobře usíná. Jinak velmi kladně hodnotím především strukturovanost přednášky, ale bohužel se velice špatně pořizují poznámky.
24.08.2009, Biologie, bakalářské
U zkoušky mi přijde nefér ten předtest, jelikož díky němu se známka může pouze zhoršit, ale už ne vylepšit at je napsán jakkoli dobře.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.09.2009, 1. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Předmět velmi zajímavý, přednáška poutavá (na to, že má tři hodiny v kuse rozhodně). Ale zkouška velice těžká, učení mě bavilo a otázky vygenerované počítačem mi vyhovovaly a přitom jsem byla asi 2% nad minimem. Drtivá většina mého ročníku navíc takové štěstí neměla a třetí pokusy nebo opakování nejsou nijak vzácné.
14.09.2009, Biologie, bakalářské
Co sa tyka prednasok, tak mna osobne to bavilo v podst takym smerom ma to aj taha...
No co sa tykla skusky, nedopadla tak ako by som chela a ocakavala. No je to len o mojej blbosti ze som sa neprisposobila tomu, ze ak clovek nevie, neoplati sa tipovat a okrem latinskych nazvos sa sem tam oplati vediet aj tie ceske :P
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.09.2009, 1. Ročník, Biologie, bakalářské
Učit se fakta?? Zbytečnost. Je požadováno se nad problémy zamyslet. Pokud na přednáškách nejste pozorní, tak vám utečou logické otázky, které vás ale při šrocení dat z prezentací nebo zápisků ani nenapadnou. Asi je lepší udělat hned napoprvé test, ale je na to potřeba určitá příprava a znalost otázek předem (nevim o moc lidech, kteří by to dali pouze učením). Mě osobně test absolutně nesednul a tak jsem se prokopal až k ústní zkoušce. Musim objektivně přiznat, že to bylo nejpříjemnější zkoušení za celý rok. Ne že bych zářil, ale nějak mi to prostě víc vyhovovalo. Dobře to dopadlo.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.06.2010, 1. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
3 odpadnuté přednášky byly nahrazovány vždy po skončení "klasické" přednášky, bohužel ale řada studentů měla další přednášky a nemohli jsme se tak těchto nahrazování zúčastnit.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.07.2011, 1. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Připadá mi, že tento předmět je v učebnicích vysvětlen daleko lépe než během přednášek. Ačkoliv jsem na většině přednášek byla, ani trochu mne nezaujaly.
Až na zajímavé syntaktické kreace k PC testu výhrady nemám, ovšem k předtestu ano. Jednak jsou 3 skupiny zadávány po sobě, poslední skupina má tedy výrazně méně času než předchozí dvě, druhak 5 - 6 minut je na vypracování 4 otázek typu "vysvětlete, popište" příliš málo, za tuto dobu není možné vypsat vše, co student ví, ani když o odpovědích nemusí přemýšlet. Buď je zapotřebí protáhnout časový limit na cca 10 minut, nebo ubrat 1 až 2 otázky.
Jelikož se výsledná známka určuje na základě obou testů, je hodnocení značně neprůhledné, protože předtest má nepřesně definovaný vliv na výslednou známku.
(Pozn.: měla jsem ze zkoušky 1, rozhodně toto tedy není msta za špatné výsledky)
Kateřina Hoňková, 29.05.2014, 1. Ročník, Molekulární a buněčná biologie, genetika a virologie, doktorské
Když jsem předmět letos navštěvovala, nevěřila jsem, že k tomuto vyučujícímu patří všechny ty negativní komentáře. Přednáška splnila veškeré mé nejpozitivnější očekávaní a naučila mě k molekulární biologii chovat nesmírnou úctu. Dr. Pospíšek je pro mě velmi inspirativní osobnost, jak jako věděc, tak i zkušený pedagog. Přednáška je to velmi těžká pro přehlednost a náročná pro představivost, ale dr. Pospíšek se toho zhostil velmi dobře. Nejvíc se mi líbí, že téměř každou hodinu prokládal výklad aktualitami z daného tématu, propojoval výuku s využitím ve vědě a laboratoři. Referáty s odbornými články jsou jedna z nejcennějších věcí, co může začínající student dostat, aby věděl, jak ta věda vlastně doopravdy vypadá a co stojí za jednoduchými větami v učebnicích. Nedokážu si vysvětlit, proč je tady tolik negativních komentářů, protože pro mě to bylo to nejlepší, co jsem zatím na PřF viděla a nevynechala jsem žádnou přednášku. Jde vidět, jak si studenti už ničeho neváží, všechno je otravuje a na vše si stěžují. Trochu víc úcty by neškodilo, protože dr. Pospíšek se hodně snažil a podle mě velmi kvalitně a dobře.
24.09.2015, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Nejhorší přednášející vůbec. Na konci předlouhých souvětí jsme na sebe vždy se spolužáky koukali, co vlastně chtěl tedy pan doktor říct a co si tedy máme zapsat. Zdlouhavé vyprávění o internetových portálech a pak naprosto nedostatečné vysvětlení vlastní problematiky probírané látky. Nepřehledný výklad nás nutil k v podstatě samostudiu a u zkoušky se pak pan doktor ptá na seznamy antibiotik, která nemusejí umět ani studenti medicíny na mikrobiologii (tu zkoušku mám). Moc mě to mrzí, protože předmět by mě moc zajímal, ale potřebovala bych přednášejícího, kteý umí látku podat a neuspává.
---, Základy molekulární biologie [MB140P71, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.10.2006, 2. Ročník, Biologie, bakalářské
Ještě menší obhajoba přednášejícího - myslím, že kdyby byl natolik otráven z přednášení, jak líčí kol. Janovský, tak by se neobětoval přednášet ve dvou následných paralelních termínech, navíc když na ten druhý od 17. hod. chodilo v průměru jen 15 posluchačů. Popisované aspekty přednesu jsem nepozoroval, pravděpodobně se asi pan docent dostatečně "vyřádil" již v prvním termínu, který jsem neměl možnost navštěvovat.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK