Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. RNDr. Jana Albrechtová, Ph.D. [31-130], Anatomie a morfologie rostlin [MB130P35, cvičení]
Rozhodně doporučuji, minimálně kvůli odběru kreditů. Přednáška je zajímavým přechodem od gymplu k vysoké. Vzpomínám na ni rád. A je vhodná i pro lidi s výslovným NE-vztahem k botanickým problémům :o) Doc. Albrechtová je moc milá a nadšená paní.
Z paní docentky Albrechtové přímo vyzařovala touha říct nám toho co nejvíc a přesvědčit nás, že anatomie rostlin je ta nejúžasnější disciplína na světě. Do značné míry se jí to dařilo, nepříjemným vedlejších efektem poněkud "adrenalinových" přednášek však byla občasná nesrozumitelnost, zmatenost a hektičnost. Dělat si zápisky mi přišlo těžší naž na biologii buňky... Ale zase
to bylo pokaždé velké dobrodružství.
Moc se mi líbily obrovské barevné prezentace se spoustou obrázků, vzhledem k výše řečenému si je člověk ale užije spíš až doma.
Bála jsem se, že mi bude scházet to, co jsem od střední školy zapomněla, ale celá anatomie se brala dost od začátku, takže nescházelo.
Moc bych chtěla vyzvednout studijní materiály - dostupné prezentace, skripta a nabízený atlas. Současně i přístup a nadšení přednášející. Přednášky se mi moc líbily.
I přes malý časový rozsah se mi dostalo velkého množství informací. Myslím, že ideální přednáška pro ty, kteří se v budoucnu nechtějí plně věnovat botanice, ale chtějí mít přehled o základních principech.
Mgr. Eva Dušková [31-120], Anatomie a morfologie rostlin [MB130P35, přednáška]
Veice nápomocné byly dostupné prezentace, skripta jsou bohužel dostupná jen v omezeném množství. Ale nějaká literatura byla k sehnání vždy. Moc oceňuji, že v testu nebyl kladen přílišný důraz na záplavu pojmů, které jsou sice důležité, ale je jich prostě strašně moc.
I přes malý časový rozsah se mi dostalo velkého množství informací. Myslím, že ideální přednáška pro ty, kteří se v budoucnu nechtějí plně věnovat botanice, ale chtějí mít přehled o základních principech.
Mgr. Petr Havlíček [31-120], Anatomie a morfologie rostlin [MB130P35, cvičení]
nevim, kdo napsal, ze Petr prisel na cvika opily, ale podle me je to absolutni blbost. To, ze je to vesely clovek komunikujici se studenty neznamena, ze je opily. A i kdyby byl, u neho by to bylo jedno. Myslim, ze mluvim za celou nasi skupinu, kdyz reknu, ze cvika mela hlavu a patu, a ze nikdy opily neprisel, toho bychom si myslim vsimli.
Mgr. Petr Havlíček [31-120], Anatomie a morfologie rostlin [MB130P35, přednáška]
Je škoda, že doktor Havlíček nedokáže vzbudit větší zájem o danou látku. Na jeho přednášky nás chodilo jen velmi málo... Jeho přednes nebyl příliš "na úrovni", ale snažil se. Na druhou stranu musím říct, že vycházeli společně s dok. Albrechtovou vstříc všem, kdo si chtěli vylepšit známku z písemného testu. Já byla u Havlíčka na ústním dozkoušení a bylo to docela příjemný a v pohodě. Když vidí zájem o danou problematiku, tak se snaží hodně pomoct a vylepšit výsledek.
Dr. Havlíček je vždy ochoten vysvětlit nebo zopakovat, zvlášť při cvičeních. Co se týče přednášek, meotar nemeotar, skripta vrchovatě stačí a jsou dostupná.
Přednáška byla velmi srozumitelná, přehledná a příjemná. Výklad poklidně plynul a v přátelské atmosféře jsme poslouchali, jak se které různé věci na rostlinách jmenují. Moc mě bavilo pana Hroudu poslouchat, ačkoli morfologie sama mi jako přitažlivá věda nikdy nepřišla.
Kromě zájemců o morfologii ale doporučuji taktéž těm, kdož si libují v dlouhých a podivných slovech :-)
doc. RNDr. Jaromír Kutík, CSc. [31-130], Anatomie a morfologie rostlin [MB130P35, cvičení]
Cvičení je nejenom moc užitečné pro přednášku, protože člověka nutí dívat se na obrázky a snažit se jim rozumět, ale taky zajímavé tak, že studenti někdy zůstávali déle (když se povinné úlohy stihly dřív), aby si mohli prohlédnout nepovinné preparáty a udělat nepovinné úlohy. Oceňuju také možnost (či snad vlastně povinnost) si návody a komentáře k úlohám prohlédnout v klidu doma a na cvičení pak už být v obraze.
Dobrý mi přišel menší počet protokolů, které bylo vskutku nutné nakreslit, protože se tím eliminuje nestíhání v případě potíží a nutnost jenom "rychle udělat cokoli, co projde, jenom aby se to stihlo", ale koho to bavilo, nebyl samozřejmě v iniciativě nijak omezován...
A navíc vzhledem k tomu, že každý protokol musel být zvlášť odsouhlasen a podepsán (obdivuji páně Kutíkovu ochotu kromě normálního výkladu také shlédnout, okomentovat a podespsat každý týden během 90 minut tak 2 - 3 x 12 - 14 obrázků, přestože to asi není standartní postup), snad se nemohlo stát, že by někdo něčemu nerozuměl a zůstalo to neodhaleno :-)
Mgr. Zuzana Lhotáková, Ph.D. [31-130], Anatomie a morfologie rostlin [MB130P35, cvičení]
Děkuju za probrání plodů, které se na přednášce nestihly. Suché plody chřestí jako hudební nástroje... :-)
Jinak morfologické cvičení, ač občas možná trochu nezábavné, bylo poměrně srozumitelné, což bych dříve nebyla bývala považovala za možné. Ale každý týden jsem se těšila na prastaré kytky v lihu v prastarých nádobách s prastarými latinskými štítky :-)
Mgr. Pavel Špryňar [31-120], Anatomie a morfologie rostlin [MB130P35, cvičení]
Množství látky, jež je třeba se naučit je rovno minimálně rozšířenému učivu gymnázia, ovšem procento bodů, jež je nutné například pro získání jedničky, je podle mého názoru nastaveno až příliš vysoko.
Anatomická část byla velice zajímavá a hezky prezentovaná. Morfologie byla dle mého názoru o něco těžší, co se týče terminologie, a bylo to hodně popisné. To samé s praktiky, ve kterých byla anatomie hodně o tom podívat se na všechny struktury pod mikroskopem a popř. vyzkoušet si udělat preparát, což mě moc bavilo. Na morfologické části praktik se mi nelíbilo, že se výklad často shodoval s výkladem na přednášce, ale zase bylo fajn, že jsme se mohli podívat na reálné rostliny, kterých v praktiku měli opravdu hodně, a vysvětlit si na nich probírané morfologické odlišnosti.