Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. RNDr. Jana Albrechtová, Ph.D. [31-130], Anatomie a morfologie rostlin [MB130P35, přednáška]
Paní profesorka opravdu umí vzbudit zájem o morfologii a udělat přednášku zajímavou. Hodně se mi líbila hlavně videa, která nám pouštěla na přednáškách a taky zajímavosti, které nám vyprávěla o konkrétních rostlinách (třeba o lodoicei nebo o duriu :-) ). Přednášky vážně super, prezentace nebyly zbytečně dlouhý s přehršlem zbytečných pojmů (ikdyž jich tam bylo taky dost), takže mně se styl paní profesorky rozhodně líbil :-). A při zkoušení je taky milá.
Mgr. Tomáš Fér, Ph.D. [31-120], Botanika cévnatých rostlin (pro odbornou biologii) [MB120P20, cvičení]
Úroveň cvičení je naprosto tristní. Pedagog většinu času zmateně opakuje monotónním hlasem látku z přednášky a na skutečně praktickou část výuky pak nezbyde čas, a pokud ano, probíhá tato stylem "tak tady máte na stole preparáty, vyndejte si lupu a prohlédněte si je, já jsem za chvíli zpátky". Zápočtový test, který rovněž zahrnuje především teoretické otázky velmi podobé těm, které jsou ve zkouškovém testu, požaduje napsat na 80%, takže ho na první termín úspěšně napsali 3 studenti (z ostatních cvičení, která měla jiný test, ho napsali všichni). Náhradný/opravný termnín pedagog oznámil pouze ústně na prvním termínu, na SISu a ni na jeho stránkách není možné nalézt informace o dalších termínech a na e-mailové dotazy neodpovídá.
Úroveň výuky páně Havlíčka myslím neodpovídá standardu Univerzity Karlovy.
Cvičení bylo pro mě náročné na pozornost, obdivuju znalosti pana Havlíčka. Taky že byl na nás hodný, když jsme přišli nepřipravení na zápočtový test, polovina lidí ho dělala napodruhé. Nejlepší cvičení bylo venku a ve skleníku.
Cvičení se většinou sestávalo z prostého "telefonního seznamu" druhů, rychle odříkávaného "už aby to bylo za námi". Chyběly kvalitní PRAKTICKÉ (!) ukázky. (Ze semen se člověk rostlinu poznat nenaučí) Pravidelně se končilo o půl hodiny dříve.
Prima přístup. Škoda jen, že se my lajdáci učíme na poslední chvíli - tudíž během demonstrací vlastně nevíme, co nám prochází rukama. Zpětně bych si je docela zopakoval a rozhodně bylo fajn všechny ty objekty vidět.
Oproti bezcévným rostlinám je těžší naučit se na poznávačku. U bezcévných je jejich přehled na netu (a taky cvičení nejede takovým tempem jako u cévnatých, dá se to lépe zapamatovat) a u tohoto předmětu člověk obchází celou zahradu a učí se, co zrovna kvete... Spoustu kytek jsem u poznávačky viděla poprvé.
Nejsem "botanik" a tudíž jsem předmětu nevěnoval sdostatek entusiasmu, přesto přednášky byly zajímavé i pro mě. Sice jsem nevěděl, o čem se to občas bavíme (protože kdo by se v semestru učil systém), nicméně když jsem si ho konečně natloukl do hlavy, všechno zacvaklo a já můžu prohlásit, že jsem splnil co se od "biologa" očekává - že si nesplete buk s lískou, jak se mi suverénně povedlo v první poznávačce :o) Je znát, že je to šestikreditovka, ale asi se to vyplatí - když nejste "bílí". Doc. Hrouda i lidé ze cvik jsou dost milí a chápaví, takže už to chce jen nějakou tu snahu :o)
Velice oceňuji, že jsme dostali prezentace, které byly poměrně srozumitelné a dalo se z nich učit. Do značné míry to vykompenzovalo absenci literatury (z literatury 100let staré nebo anglické se učit nedá). A navíc se z přednášky daly dělat docela použitelné zápisky, což je taky velké plus. Velmi chválím přednes: je příjemný a přitom nikoli uspávající, což je velmi vzácná kombinace.
K jinak velmi dobrému předmětu bych měl jen jednu výtku a tou je málo času na zkouškovou písemku. Čtvrthodinka navíc by všem velmi pomohla, nemluvě o dvaceti minutách.
Přednáška botaniky cévnatých patří určitě mezi základní, které by měl student biologie absolvovat. Bohužel mi ale připadá, že se smrskla vyloženě jen na systém a na samotné rostliny už prostě nezbývá čas, což je určitě škoda, protože to může spoustu lidí od botaniky odradit.
Pan docent Hrouda je vynikající vypravěč a mistr mluveného slova, což posluchaše rozhodně zaujme. Zvláště, když zajímavé vyprávění o kytičkách nezapomene okořenit vlasními zážitky! Takto se dá poměrně příjemně strávit množství probírané látky.
Pan docent Hrouda je vynikající vypravěč a mistr mluveného slova, což posluchaše rozhodně zaujme. Zvláště, když zajímavé vyprávění o kytičkách nezapomene okořenit vlasními zážitky! Takto se dá poměrně příjemně strávit množství probírané látky.
Přednášejícího jsem už trochu znala ze zimního semestru, tak jsem se na přednášku těšila už při jejím zapsání. A rozhodně jsem nebyla zklamána. Děkuji.
Přednáška byla velmi srozumitelná, přehledná a příjemná. Výklad poklidně plynul a v přátelské atmosféře jsme poslouchali, jak se které různé věci na rostlinách jmenují. Moc mě bavilo pana Hroudu poslouchat, ačkoli morfologie sama mi jako přitažlivá věda nikdy nepřišla.
Kromě zájemců o morfologii ale doporučuji taktéž těm, kdož si libují v dlouhých a podivných slovech :-)
doc. RNDr. Jaromír Kutík, CSc. [31-130], Anatomie a morfologie rostlin [MB130P35, cvičení]
Měhem cvičení jsme se měli naučit tolik věcí,že se to vůbec nedalo stíhat a stejně si z toho člověk pamatoval polovinu. Bylo by lepší omezit počet kytek nebo zvýšit počet hodin na cvičení.
Pan Stančík na první pohled nic moc, ale na každej další fajn člověk:).
prof. RNDr. Jan Suda, Ph.D. [31-120], Botanika cévnatých rostlin (pro odbornou biologii) [MB120P20, cvičení]
Toto cvičení by se dalo ohodnotit jednou větou - tady se nechodí na cviko, tady si jde člověk především poslechnout Honzíka Sudu. Myslím, že kdokoliv, kdo měl někdy Honzu na nějakou přednášku, tak mi dá za pravdu, že je asi jenom velmi málo přednášejících, kteří se mu vyrovnají v nasazení a ve schopnosti svěřené duše nadchnout pro botaniku. Má za to můj velký dík a obdiv. Myslím, že cvika jsou hodně zajímavá i pro nebotaniky.
Jako skvělý nápad hodnotím, že bylo uspořádáno ještě jakési nadstavbové cviko pro lidi, kteří chtějí na botanu. O hodnotnosti tohoto cvika asi nejlépe vypovídá, že na tuhle nadstavbu pak chodili i lidé, kteří vůbec na cévnaté nebo geobotanu nehodlají jít.
Rozhodně neváhejte si klidně kvůli tomuhle cviku přeházet rozvrh.
Neznám lepšího popularizátora svého oboru, než je Honza Suda. Až bude na přednášce kolovat papír s termíny cvičení, poperte se o místo u něj! Velmi oceňuji hodinu navíc pro zájemce o botaniku - vážím si takového zájmu o studenty!
Ač byl můj zájem o rostliny ze začátku vlažný, musím říct že tento předmět mě netolik zaujal, že uvažuji dát si nějaký jiný rostlin se týkají předmět znovu. Cvičení s panem Špryňarem mě velmi bavila a myslim si, že výklad byl vynikající.
Mgr. Pavel Špryňar [31-120], Botanika cévnatých rostlin (pro odbornou biologii) [MB120P20, cvičení]
Cvičení bylo přínosné a fajn, stejně jako Pavel Špryňar (ten byl ovšem jen fajn). Zápočtový testík byl ale až nečekaně obtížný. Také by bylo fajn zapsat zápočty do SISu hned po jejich udělení, aby student nemusel 3 měsíce trnout, zda se na něho nakonec nezapomene.
Možná by bylo pro posluchače přehlednější, kdyby probíraná látka na cvičeních reflektovala látku přednášek (alespoň co se času týče). Cvičení mi často připadala docela zmatená a vyučijící nejistý. Ale jinak je pan Špryňar velice milý a ochotný pomoci!
Možná by bylo pro posluchače přehlednější, kdyby probíraná látka na cvičeních reflektovala látku přednášek (alespoň co se času týče). Cvičení mi často připadala docela zmatená a vyučijící nejistý. Ale jinak je pan Špryňar velice milý a ochotný pomoci!
Na cvičení panovala velice příjemná atmosféra. Velice se mi líbilo, že jsem se mohla kdykoli na cokoli bez obav zeptat a bylo mi to vysvětleno srozumitelnou formou.
Mgr. Pavel Špryňar [31-120], Anatomie a morfologie rostlin [MB130P35, cvičení]