Sledování průběhu deskových her pomocí kamery a hloubkového senzoru
Thesis title in Czech: | Sledování průběhu deskových her pomocí kamery a hloubkového senzoru |
---|---|
Thesis title in English: | Board Games Tracking Using Camera and Depth Sensor |
Key words: | deskové hry, šachy, počítačové vidění, Kinect |
English key words: | board games, chess, computer vision, Kinect |
Academic year of topic announcement: | 2017/2018 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Software Engineering (32-KSI) |
Supervisor: | doc. RNDr. Martin Kruliš, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 17.11.2017 |
Date of assignment: | 17.11.2017 |
Confirmed by Study dept. on: | 21.03.2018 |
Date and time of defence: | 05.09.2019 09:00 |
Date of electronic submission: | 18.07.2019 |
Date of submission of printed version: | 19.07.2019 |
Date of proceeded defence: | 05.09.2019 |
Opponents: | Mgr. Tomáš Musil |
Guidelines |
Cílem práce je prozkoumat použitelnost senzoru Microsoft Kinect, což je ve své podstatě klasická kamera obohacena kombinovaná se snímačem hloubky, ke sledování průběhu deskových her. Toto sledování může být využito k pořízení zápisu ze hry, kontrolu pravidel, nebo pro následné řízení dalších robotických prvků, které by mohly hru obohatit. Pro pilotní implementaci jsme jako vhodného reprezentanta ke sledování zvolili Šachy, neboť se jedná o velmi rozšířenou, váženou a historicky etablovanou hru, která je navíc relativně jednoduchá z pohledu možného umístění jednotlivých figur a rozpoznání aktuální pozice. Výsledná aplikace bude schopna detekovat šachovnici na stole, rozpoznat a vizualizovat stav rozehrané partie, provádět validaci jednotlivých tahů a zaznamenávat průběh samotné hry pro export nebo pozdější přehrání. |
References |
Yilmaz, Alper, Omar Javed, and Mubarak Shah. "Object tracking: A survey." Acm computing surveys (CSUR) 38.4 (2006): 13.
Calderara, Simone, et al. "Consistent labeling for multi-camera object tracking." Image Analysis and Processing–ICIAP 2005 (2005): 1206-1214. Scher, Steven, Ryan Crabb, and James Davis. "Making real games virtual: Tracking board game pieces." Pattern Recognition, 2008. ICPR 2008. 19th International Conference on. IEEE, 2008. Kinect for Windows SDK https://msdn.microsoft.com/library/dn799271.aspx |