velikost textu

Výsledky projektu Výzkum učebnic chemie pro ZŠ: využívání učebnic a analýza prvků řídících učení

Výsledky

▼▲Typ výsledku ▼▲Autor celku ▼▲Název celku
(Celkem 16 zázn.)
Vojíř, Karel; Rusek, Martin. Preferred chemistry curriculum perspective: Teachers’ perception of lower-secondary school textbooks. Journal of Baltic Science Education, 2021, sv. 20 (2), s. 316–331. ISSN 1648-3898. IF 1.182. [Článek v časopise]
https://doi.org/10.33225/jbse/21.20.316
Rusek, Martin; Vojíř, Karel; Šubová, Šárka. Lower-secondary school chemistry textbooks’ didactic equipment. Chemistry-Didactics-Ecology-Metrology, 2020, sv. 25 (1-2), s. 69–77. ISSN 1640-9019. [Článek v časopise]
https://doi.org/10.2478/cdem-2020-0004
Vojíř, Karel; Rusek, Martin. Role of workbooks and teacher’s books in lower-secondary chemistry education in Czechia. Scientia in educatione, 2021, sv. 12 (1), s. 53–62. ISSN 1804-7106. [Článek v časopise]
https://doi.org/10.14712/18047106.1928
Vojíř, Karel; Rusek, Martin. Science Education Textbook Research Trends: A Systematic Literature Review. International Journal of Science Education, 2019, sv. 41, s. 1496–1516. ISSN 0950-0693. IF 2.241. [Článek v časopise]
Vojíř, Karel. What tasks are included in chemistry textbooks for lower-secondary schools: A qualitative view. In Rusek, Martin; Tóthová, Martina; Vojíř, Karel. Project-based Education and other activating Strategies in Science Education XVIII.. : Charles University, Faculty of Education, 2021. s. 247–256. [Článek ve sborníku]
Vojíř, Karel; Rusek, Martin. Používání učebnic chemie na základních školách v České republice: tvorba a pilotní ověření dotazníku. In Rusek, Martin; Vojíř, Karel. Project-based education and other sctivating strategies in science education XVI.. : Charles University, Faculty of Education, 2019. s. 180–193. ISBN 978-80-7603-066-4. [Článek ve sborníku]
Vojíř, Karel; Rusek, Martin, Příspěvek na konferenci: Vojíř, K., & Rusek, M. (23.-24. 6. 2021). Variability of tasks in Czech lower-secondary school chemistry textbooks: trends and typical elaboration. DidSci+ 2021, Brno (online) [Jiný výsledek]
Vojíř, Karel; Rusek, Martin, Příspěvek na konferenci: Vojíř, K., & Rusek, M. (4.-5. 11. 2021). How do teachers use chemistry textbooks components? Project-based education and other activating strategies in science education, Praha (online) [Jiný výsledek]
Vojíř, Karel; Rusek, Martin, Příspěvek na konferenci: Vojíř, K., & Rusek, M. (30. 8. - 3. 9. 2021). Opportunities for learning: analysis of tasks in lower-secondary chemistry textbooks. ESERA 2021, Braga, Portugal (online) [Jiný výsledek]
Vojíř, Karel; Tóthová, Martina; Rusek, Martin, Příspěvek na konferenci: Vojíř, K., Tóthová, M., & Rusek, M. (17.-19. 6. 2020). An analysis of tasks from lower-secondary chemistry textbooks. 8th international conference on research in didactics of the sciences. Didsci 2020, Kraków, Poland (online). [Jiný výsledek]
Vojíř, Karel; Rusek, Martin, Příspěvek na konferenci: Vojíř, K., & Rusek, M. (20. – 21. 11. 2020). Analýza úloh v učebnicích chemie pro základní školy. 16th International seminar for PhD students of chemistry didactics and related doctoral study programs, Hradec Králové (online). [Jiný výsledek]
Vojíř, Karel; Rusek, Martin, Příspěvek na konferenci: Vojíř, K., & Rusek, M. (5.-6. 11. 2020). An analysis of tasks from lower-seconary chemistry textbooks. Project-based education and other activating strategies in science education XVIII., Praha (online). [Jiný výsledek]
Vojíř, Karel; Rusek, Martin, Příspěvek na konferenci Vojíř, K., & Rusek, M. (2019). Analysis of structural elements in Lower-secondary Chemistry Textbooks in Czechia. In K. Szarka, A. Vargová, I. Bucseková & G. Juhász (Eds.), 15th International Conference of Doctoral Studies in the Field of Education of Natural Sciences (s. 45), Komárno, Slovensko: J. Selye University. [Jiný výsledek]
Vojíř, Karel; Rusek, Martin, Příspěvek na konferenci Vojíř, K., & Rusek, M. (2019). Using of structural elements in lower-secondary chemistry textbooks in Czech republic. In M. Rusek & K. Vojíř (Eds.), Project-based education and other activating strategies in science education XVII. Book of abstracts (s. 58), Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. [Jiný výsledek]
Vojíř, Karel; Rusek, Martin; Honskusová, Linda, Příspěvek na konferenci Vojíř, K., Rusek, M., & Honskusová, L. (2019). How do teachers use teacher’s books and workbooks published within lower-secondary chemistry textbooks series in Czechia. In L. Held & J. Fančovičová (Eds.), Book of Abstracts, Innovations, Trends and Research in Science Education in Central Europe: DidSci+ and IOSTE 2019 (s. 70), Trnava, Slovensko: TYPI. [Jiný výsledek]
Vojíř, Karel; Rusek, Martin, Příspěvek na konferenci Vojíř, K., & Rusek, M. (2019). Analysis of structural elements in Lower-secondary Chemistry Textbooks in Czechia. In The world conference on Future of Education, Rome, Italy: WCFEDUCATION. [Jiný výsledek]