velikost textu

Výsledky projektu Kvalita mezilidského vztahu jako determinant efektivity pedagogické asistence

Výsledky

▼▲Typ výsledku ▼▲Autor celku ▼▲Název celku
(Celkem 8 zázn.)
Němec, Zbyněk; Šimáčková-Laurenčíková, Klára; Hájková, Vanda. Asistent pedagoga v inkluzivní škole. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2014. 82 s. ISBN 978-80-7290-712-0. [Kniha]
Publikace je zaměřena na práci asistentů pedagoga v základních školách hlavního vzdělávacího proudu. V první části monografie jsou prezentovány obecné předpoklady pro zapojení asistentů do vzdělávání a výstupy vybraných domácích i zahraničních výzkumů na dané téma. V druhé části autoři představují výsledky vlastního výzkumu zaměřeného na práci asistentů v českých školách – z výpovědí asistentů, učitelů, ředitelů i žáků se speciálními vzdělávacími potřebami zde vyplývají požadavky na znalosti a osobnostní dispozice asistenta pedagoga, nedostatky v nastavení nepřímé pedagogické činnosti asistentů (přípravy, konzultace atd.) i rezervy ve využití různých forem přímé podpory žáků (práce s ostatními žáky ve třídě, individuální skupinová výuka, doučování atd.). Poslední část publikace přináší na výzkumu založená základní metodická doporučení pro práci asistenta pedagoga v inkluzivním modelu vzdělávání.
Němec, Zbyněk. Asistent pedagoga ve vybraných zahraničních výzkumech. Špeciálny pedagóg: časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax, 2013, sv. 2, s. 52–58. ISSN 1338-6670. IF 0. [Článek v časopise]
Článek "Asistent pedagoga ve vybraných zahraničních výzkumech" vznikl v první fázi výzkumného projektu a jeho text analyzuje a shrnuje poznatky z několika vybraných zahraničních studií, které byly východisky našeho výzkumu; pozornost je věnována zejména výsledkům dlouhodobého britského výzkumu DISS. Popisované výzkumy definují nejdůležitější oblasti výzkumu i rozvoje pedagogické asistence, kterými jsou: vzdělávání a příprava asistentů pedagoga, spolupráce mezi asistenty a učiteli, asistence učiteli (nikoli jen žákům se speciálními vzdělávacími potřebami).
Němec, Zbyněk; Šimáčková - Laurenčíková, Klára; Hájková, Vanda. Asistent pedagoga nebo asistent žáka se zdravotním postižením?. In Kastelová, Alexandra; Krajčí, Peter; Melikant, Michal. Osoby se zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied. : IRIS, 2013. s. 60–66. ISBN 978-80-89238-87-3. [Článek ve sborníku]
Němec, Zbyněk; Šimáčková - Laurenčíková, Klára; Hájková, Vanda. Rozhovory s žáky se sociálním znevýhodněním - poznámky k metodologii. In Hutyrová, Miluše. Nové trendy výzkumu ve speciální pedagogice. : Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. s. 217–220. ISBN 978-80-244-3823-8. [Článek ve sborníku]
Němec, Zbyněk; Šimáčková - Laurenčíková, Klára; Hájková, Vanda. Asistent pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním: preferované vlastnosti a efektivní formy práce. In Franiok, Petr; Kovářová, Renata. Speciální pedagogika nejen v inkluzivním vzdělávání. : Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2013. s. 138–146. ISBN 978-80-7464-232-6. [Článek ve sborníku]
Němec, Zbyněk; Šimáčková-Laurenčíková, Klára; Hájková, Vanda; Strnadová, Iva., “When I need to do something else with the other children, then I can rely on her”: Teaching assistants working with socially disadvantaged students. Článek zpracovávající dílčí výstupy projektu, který byl v únoru 2014 zaslán do redakce časopisu International Journal of Inclusive Education (ISSN 1360-3116). Přijetí článku do recenzního řízení bylo redakcí potvrzeno 27.2.2014. V přílohách přikládáme text článku i zprávu o přijetí z redakce. Authors: Zbyněk Němec, Klára Šimáčková-Laurenčíková, Vanda Hájková (Department of Special Education, Charles University in Prague, Prague, Czech Republic), Iva Strnadová (School of Education, University of New South Wales, Sydney, Australia). [Jiný výsledek]
Němec, Zbyněk; Šimáčková-Laurenčíková, Klára; Hájková, Vanda, Co změnit na práci asistentů pedagoga? Článek v období 09/2013 - 01/2014 prošel recenzním řízením časopisu Pedagogika (ISSN 0031-3815). Potvrzení o přijetí článku k publikování (s informací, že konkrétní číslo časopisu pro zařazení článku bude ještě upřesněno) jsme od redakce obdrželi 10.2.2014. V příloze přikládáme text článku i zprávu z redakce o přijetí článku k publikaci. [Jiný výsledek]
NĚMEC, Zbyněk, LAURENČÍKOVÁ, Klára, HÁJKOVÁ, Vanda, : Kvalita mezilidského vztahu jako určující faktor efektivity pedagogické asistence. (poster, konference České asociace pedagogického výzkumu, PedF UK, prezentován 11.9.2012) [Jiný výsledek]