velikost textu

Výsledky projektu Speciálně pedagogická intervence v komplexní péči o duševní zdraví dětí

Výsledky

▼▲Typ výsledku ▼▲Autor celku ▼▲Název celku
(Celkem 18 zázn.)
Kubíčková, Anna & Felcmanová, Lenka. 5.2 Pozitivní podpora chování ve škole zaměřená na naplňování potřeb a funkci chování – PBIS. In Felcmanová, Hečková, Myšková, et al.. Přístupy k náročnému chování dětí a žáků ve školách a školských zařízeních a možnosti jeho řešení. Praha: Česká školní inspekce, 2021. s. 30–39. ISBN 978-80-88087-56-4. [Kapitola nebo část knihy]
Metodický dokument přispívající k efektivní podpoře vhodného chování pomocí trauma-respektujících přístupů pomáhajících předcházet nebo zmírnit re-traumatizaci dětí s vývojovým traumatem.
Kubíčková, Anna, Felcmanová, Lenka, Štrinclová, Marta. Podpora vhodného chování při online výuce. Speciální pedagogika, 2021, sv. 31, s. 65|–80. ISSN 1211-2720. [Článek v časopise]
Know-how načerpané při zahraničních stážích a v průběhu projektu bylo využito k podpoře dobré praxe v aktuální náročné situaci.
Kubíčková, Anna, Felcmanová, Lenka. Možnosti podpory duševního zdraví žáků. Pedagogická orientace, 2021, sv. 31, s. 70–96. ISSN 1211-4669. [Článek v časopise]
Jedná se o hlavní výstup projektu.
V článku jsou popsány dopady negativních zkušeností v dětství na život jedince, současné možnosti podpory dětí s negativními zkušenostmi v českém školství, základní principy trauma respektujícího přístupu, systémové zavedení trauma respektujícího přístupu prostřednictvím rámce PBIS (Positive Behaviour Interventions and Support) a možnosti implementace PBIS v českých školách za účelem předcházení problémovému chování a podpory duševního zdraví všech žáků.
Kubíčková, Anna. Negativní dopady pandemie na duševní zdraví a vzdělávání žáků. In Ambrožová, Petra, Kaliba, Martin. ERIS 21. : Gaudeamus, 2021. s. 22–27. ISBN 978-80-7435-834-0. [Článek ve sborníku]
Kubíčková, Anna, Felcmanová, Lenka. Pozitivní podpora chování (PBIS) jako nástroj pro komplexní péči o duševní zdraví žáků. In Truhlářová, Zuzana, Zikl, Pavel, Daňková, Gabriela. Aktuální otázky a možnosti v oblasti intervence u osob se speciálními potřebami. : nakladatelství Univerzity Hradec Králové, 2021. s. 47–54. ISBN 978-80-7435-828-9. [Článek ve sborníku]
Kubíčková, Anna, Felcmanová, Lenka. Využití systému PBIS při podpoře dětí s náročným chováním ve škole. In Pelcová, Naděžda, Květoňová, Lea. Emocionalita ve výchově prizmatem filosofické, psychologické a speciálněpedagogické reflexe. : Karolinum, 2021. s. 347–354. ISBN 978-80-7603-242-2. [Článek ve sborníku]
Kubíčková, Anna. Pozitivní podpora chování v kontextu pandemie. In Zlatoš Michal, Kubíčková Anna, Rudorfer Filip Lothar, Kopalová Pavla., Kuznetsova Valentina, Frombergerová Anna. Nouze ve vzdělávání. : Karolinum, 2021. s. 105–114. [Článek ve sborníku]
Kubíčková, Anna, Felcmanová, Lenka, Článek "Příčiny nevhodného chování a efektivní způsoby jeho prevence" pro časopis Prevence (nerecenzovaný, pro školní poradenské pracovníky). [Jiný výsledek]
Kubíčková, Anna, Článek "Jak poznat dítě v nouzi při online výuce" pro časopis Třídní učitel a vedení třídy (nerecenzovaný časopis pro pedagogy, II. čtvrtletí 2021). [Jiný výsledek]
Kubíčková, Anna, Hečková, Lenka, Článek "PBIS: Jak zavádět celoškolní preventivní podporu chování žáků" pro Učitelský měsíčník (nerecenzovaný časopis pro pedagogy). [Jiný výsledek]
Kubíčková, Anna, Šimáčková-Laurenčíková, Klára, Článek "Sledujme, zda děti při distančním vzdělávání nestrádají" pro Řízení školy (nerecenzovaný časopis pro pedagogy a ředitele škol). [Jiný výsledek]
Kubíčková, Anna, Šimáčková-Laurenčíková, Klára, Článek "Implementace systému pozitivní podpory chování na základních školách" pro Řízení školy (nerecenzovaný časopis pro pedagogy a ředitele škol). [Jiný výsledek]
Kubíčková, Anna, Valkounová, Tereza, Článek "Wellbeing pomáhá efektivnímu učení a vzdělávání" pro časopis Učitelský měsíčník (nerecenzovaný, pro pedagogy). [Jiný výsledek]
Kubíčková Anna, Ráda bych tímto způsobem objasnila účel a přesné částky čerpaných financí v roce 2019 na pobytové náklady. Jedná se o reakci na posudek výroční zprávy za rok 2019, jež si žádá doplnění. Všechny přikládané dokumenty byly v řádném termínu odevzdány na zahraničním a ekonomickém oddělení PedF UK. Bohužel omezení kolonky pro komentář k vyčerpaným financím (3000 znaků) neumožňoval vše detailně popsat. [Jiný výsledek]
Kubíčková Anna, Hečková Lenka, Článek pro Školní poradenství v praxi (nerecenzovaný časopis pro pedagogy). Jde o jeden ze tří článků na příbuzné téma. Jelikož se nejedná o recenzované odborné periodikum a nebylo možné v textu uvést afiliaci, nejedná se o výstup projektu jako takový, ale pouze o informaci o probíhajícím úsilí rozšířit povědomí o systému PBIS. [Jiný výsledek]
Kubíčková Anna, Ráda bych tímto způsobem objasnila účel a přesné částky čerpaných financí v roce 2019 na pobytové náklady. Jedná se o reakci na posudek výroční zprávy za rok 2019, jež si žádá doplnění. Všechny přikládané dokumenty byly v řádném termínu odevzdány na zahraničním a ekonomickém oddělení PedF UK. Bohužel omezení kolonky pro komentář k vyčerpaným financím (3000 znaků) neumožňoval vše detailně popsat. [Jiný výsledek]
Kubíčková Anna, Ráda bych tímto způsobem objasnila účel a přesné částky čerpaných financí v roce 2019 na pobytové náklady. Jedná se o reakci na posudek výroční zprávy za rok 2019, jež si žádá doplnění. Všechny přikládané dokumenty byly v řádném termínu odevzdány na zahraničním a ekonomickém oddělení PedF UK. Bohužel omezení kolonky pro komentář k vyčerpaným financím (3000 znaků) neumožňoval vše detailně popsat. [Jiný výsledek]
Kubíčková, Anna, Text s názvem "Role Croydonských škol v boji proti násilí v komunitě" publikován jako zpráva v čísle 2/2019 časopisu Speciální pedagogika [Jiný výsledek]