|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eva Kašparová (04.10.2007)
V.: Ruština nejen pro samouky, Leda 2002). Program: lekce 22-30 uvedené učebnice. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eva Kašparová (04.10.2007)
Základní učebnice: Nekolová, V.: Ruština nejen pro samouky, Leda 2002 Doplňková učebnice: Čára,V,: Ruská mluvnice pro střední školy, SPN Tahovská, L. : Ruština poslechem, Leda 2005
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eva Kašparová (03.01.2008)
Morfologie: podstatná jména (zvláštnosti skloňování podstatných jmen,přechylování), přídavná jména (tvary 2. a 3. stupně), slovesa (obtížná slovesa pohybu, nepravidelná slovesa) přídavná jména slovesná,podmiňovací způsob, slovesný vid, trpný rod, přechodníky, číslovky (skloňování číslovek, počítaný předmět po číslovkách, ofic. a neofic. udávání času), zájmena (osobní, tázací, vztažná), zájmena a příslovce (záporná, neurčitá), předložky a předložkové vazby,zkratky,čtení zkratkových slov. Syntax: vyjádření českého rád bych, česká vazba byl + infinitiv, vyjádření přímé a nepřímé otázky,podmínkové věty, vyjádření českého slovesa být ve významu existovat, sponová slovesa, přechodníkové vazby.Charakteristika pomocí přívlastkové věty a přídavných jmen slovesných. Vyjadření neurčitosti neurčitými zájmeny a příslovci. Vyjadřování původce a činitele děje.Používání konstrukcí se všeobecným a neurčitým podmětem. Čtení s porozuměním:Rozšiřování slovní zásoby, četba obtížnějších textů. Odborná slovní zásoba. Zvláštnosti odborného stylu.Ustálená spojení a frazeologické jednotky ,překlad a analýza odborných textů. Práce s ruským Internetem (používání slovníků na ruském Internetu při četbě odborných textů www.spravka.gramota.ru ).Řešení nácvikových úloh. Modelové testy ke zkoušce. Poslech s porozuměním: Poslechové texty dle výběru vyučujícího. Ruské reálie. Řešení nácvikových úloh. Modelové testy ke zkoušce. Samostatný písemný projev: Rozvoj pokročilých forem písemné komunikace (www.spravka.gramota.ru ).Řešení nácvikových úloh. Modelové testy ke zkoušce. Kurz připravuje na ZK B2+/B2-. Atestaci je možné získat při pravidelné účasti a splnění stanovených úkolů (test nebo práce zadaná vyučujícím). |