|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Anna Vostruhová (28.09.2020)
Komplexní přístup umožňuje prezentovat marketing jako manažerskou disciplínu, která spojuje nákup a odbyt podniku s jeho finančním řízením, s řízením výroby, lidských zdrojů apod. Východiskem předmětu jsou marketingové koncepce, analýza tržního prostředí, reprodukční proces podniku, základní principy marketingu (segmentace, cílový trh, tržní pozice) a jeho současné moderní trendy. Výuka se postupně dotkne všech částí marketingového řídícího procesu. Především bude zaměřena na strategickou analýzu (marketingový výzkum, spotřebitelské chování, analýza prostředí) a na strategické rozhodování (marketingové strategie, marketingový mix). Marketingové plánování a jeho implementace tvoří rámec výkladu marketingového řízení organizace. Studenti mají možnost rozšířit si znalosti této problematiky v kurzech Change managementu a Organizačního rozvoje, které jsou na katedře sociologie vyučovány. V předmětu si studenti osvojí jak základní modely, tak praktické dovednosti z oblasti analýzy, jejichž aplikace bude procvičena na případových studiích. K úspěšné atestaci studenti musí prokázat pochopení logických následností procesu marketingového řízení a schopnost adekvátního užití strategií a nástrojů, s nimiž se během kurzu seznámí. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Anna Vostruhová (28.09.2020)
Podmínkou zakončení předmětu je úspěšné složení ústní zkoušky z vymezených tématických okruhů a aktivita během semestru. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Anna Vostruhová (28.09.2020)
Základní literatura: Karlíček, M. a kol. (2018). Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5869-5
Doporučená literatura: Kotler, P., Keller, K. L., Juppa, T., & Machek, M. (2013). Marketing management. Praha: Grada. ISBN: 978-80-247-4150-5 |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Anna Vostruhová (28.09.2020)
Realizace kursu v případě Distanční výuky: Výuka bude probíhat on-line dle rozvrhu zveřejněného na stánkách Katedry sociologie Platforma on-line výuky: Zoom Studijní materiály: Google Drive Podmínky splnění: stejné, jako za běžných podmínek Způsob atestace: ústní pohovor může proběhnout on-line |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Anna Vostruhová (28.09.2020)
1. Marketing a marketingová koncepce (výrobní, produktová, prodejní, marketingová) 2. Marketingové mikroprostředí (kupní chování, rozhodovací proces, role konkurentů, dodavatelů a distributorů) 3. Marketingové makroprostředí (politicko-právní, ekonomické, sociálně-kulturní, technologické a přírodní vlivy) 4. Marketingový výzkum (sekundární a primární výzkum, kvantitativní a kvalitativní výzkum, metody) 5. Marketingová strategie: segmentace a targeting (cílený marketing, segmentační kritéria, pricipy) 6. Marketingová strategie: značka a brand positioning (hodnota značky, identita, značkové strategie) 7. Marketingový mix: produkt (životní cyklus produktu, inovace, řízení produktového mixu) 8. Marketingový mix: cena (vnímání ceny zákazníkem, tvorba cen a cenové strategie, slevy) 9. Marketingový mix: komunikace (marketingové sdělení, komunikační nástroje, komunikační mix) 10. Marketingový mix: dostupnost (distribuční strategie, přímé a nepřímé distribuční cesty, volba a řízení distribučních cest) 11. Marketingové plánování (marketingový plán, role marketéra)
Tématické okruhy k atestaci: 1. Popište vývoj marketingu a jeho současnou ideální roli ve firmě (podstata marketingu a marketingové koncepce). 2. Do jakých kroků se dá rozčlenit marketingové řízení a co tyto kroky obsahují? 3. K čemu slouží, k čemu směřuje a z čeho se skládá marketingová analýza? 4. Nákupní chování zákazníků. 5. Jaké nástroje používáme při analýze vnitřního prostředí? 6. Jaké nástroje používáme při analýze vnějšího prostředí? 7. Jak a proč vytváříme marketingové cíle a jaký je jejich vztah k strategické analýze a tvorbě strategií? 8. Jaké typy strategií v marketingu používáme, čím se mezi sebou liší a jaké mají vzájemné vztahy? 9. Kdy a k čemu používáme segmentaci, targeting a positioning? Jaký je jejich vztah k marketingovým strategiím? 10. Produkt jako nástroj marketingu (marketingové pojetí produktu, životní cyklus výrobku). 11. Produktová politika (sortiment, výrobková řada, rozhodování o výrobku). 12. Cena v marketingovém mixu (procedura stanovení ceny, cenové strategie). 13. Distribuce a distribuční cesty. 14. Marketingová komunikace a možnosti jejich nástrojů. 15. Jaké postupy využíváme pro implementaci marketingového plánu a jaká jsou její specifika pro marketing? |