PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Analýza a interpretace užitného textu - reklama jako žánr - ASEV00044
Anglický název: Analysis and Interpretation of Applied Texts - Advertisement as a Genre
Zajišťuje: Ústav etnologie a středoevropských a balkánských studií (21-UESEBS)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
Body: 2
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Je zajišťováno předmětem: ASE100068
Garant: Renata Rusin Dybalska, Ph.D.
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: SVSPATKO (29.05.2008)
Cílem semináře je zvládnutí práce s užitným textem, jeho analýzy a interpretace. Student, který si zvolí tento seminář, by měl
mít základní vědomosti o polském jazyce a měl by být schopen jej aktivně (alespoň na základní úrovni) používat. Blok bude
věnován různým typům textu (různým žánrům), nebo také pouze jednomu z nich.
Literatura
Poslední úprava: SVSPATKO (29.05.2008)
Základní studijní literatura:
Spitzer, L.: Amerykańska reklama jako sztuka popularna. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN 1980.

Čmejrková, S.: Reklama v češtině. Čeština v reklamě. Praha, Leda 2000.

Šebesta, K.: Reklamní texty. Jejich funkce a výstavba. Praha, Karolinum 1990.

Poster, M.: Média v reklamě. Televize, rozhlas, tisk. Praha, Oeconomica 2003.

Poster, M.: Média v reklamě. 2 díl. Praha, VŠE 1999.

Tekst. Problemy teoretyczne. Barmiński, J., Boniecka, B. (red.). Lublin, Wydawnictwo UMCS 1998.

Tekst. Analizy i interpretacje. Barmiński, J., Boniecka, B. (red.). Lublin, Wydawnictwo UMCS 1998.

Duszak, A.: Tekst, dyskurs, komunikacja międzykulturowa. Warszawa, PWN 1998.

Wilkoń, A.: Spójność i struktura tekstu. Kraków, Universitas 2002

Kreowanie świata w tekstach. Lewicki, A. M., Tokarski, R. (red.). Lublin, Wydawnictwo UMCS 1995.

Regulacyjna funkcja tekstów. Michalewski, K. (red.). Łódź, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego 2000.

Russel, J. T., Lane, W. R.: Reklama wedlug Ottona Klepnera. Warszawa, PWN 2000.

Další odborná literatura:
Dyer, G.: Advertising as communication. London and New York, Methuen 1982.

Bachtin, M.: Problem gatunków mowy. Warszawa, PWN 1986.

Gajda, S.: Gatunkowe wzorce wypowiedzi. Wrocław, Wydawnictwo UMCS 1993.

Wierzbicka, A.: Genry mowy. Wrocław, Wydawnictwo UMCS 1983.

Witosz, B.: Lingwistyka a problem gatunków mowy. Warszawa, PWN 1994.

Skowronek, K.: Reklama. Studium pragmalingwistyczne. Kraków, Universitas 1993.

Manipulacja w języku. Krzyżanowski, P., Nowak, P. (red.). Lublin, Wydawnictwo UMCS 2004.

Cialdini, R.: Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk, Wydawnictwo Psychologiczne 1999.

Doliński, D.: Psychologia reklamy. Wrocław, Wydawnictwo Psychologiczne 1998.

Elgozy, G.: Paradoksy reklamy. Perswazja legalna. Warszawa, Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe 1973.

Kwarciak, B.: Co trzeba wiedzieć o reklamie? Kraków, Profesjonalnej Szkoły Biznesu 1997.

Propadanda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej. Maison, D., Wasilewski, P. (ed.). Kraków/Warszawa, FEHahn 2002.

Caples, J., Hahn, F. E.: Skuteczna reklama. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN 2000.

Ind, N.: Wielkie kampanie reklamowe. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN 2001.

Audio-vizuální materiály - výběr reklam

Sylabus
Poslední úprava: SVSPATKO (29.05.2008)

1. Opravdu víme, co to je reklama?

2. Co je to žánr? Lingvistika a problém žánrů.

3. Media. Základní mediální strategie.

4. Mechanismy persvaze v reklamě.

5. Psychologie v reklamě - kdy reklamu vnímáme a kdy si ji pamatujeme?

6. Základní techniky reklamy.

7. Specifika vybraných forem reklamy. Televizní reklama.

8. Specifika vybraných forem reklamy. Rozhlasová reklama.

9. Specifika vybraných forem reklamy. Tištěná reklama.

10. Specifika vybraných forem reklamy. Venkovní reklama.

11. Specifika vybraných forem reklamy. Internetová reklama.

12. Specifika vybraných forem reklamy. Sociální reklama.

13. Svět kolem reklamy. Reklama mezinárodní.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK